Liikenteestä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
BigShowMan
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja BigShowMan »

^^^

Austin Powers livenä :P
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^^^ GPS-paikannus ja auton asentotieto olisi mahdollistanut tästäkin ruuhkamaksun ruuhkan aiheuttajalle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

http://www.youtube.com/watch?v=gIHsZw0Oyp8

Foorumikollegan hyvää videota lainaten; nämä tällaiset liikenneympyrään tunkijat ovat nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Tänä talvena jokaikinen kerta kun ympyrää on lähestynyt toinen auto minun siellä jo ollessa, edellä oleva on toteutunut... Melkein tarttis morottaen kiittää jos kolmion takaa tulija väistää.. :crazyeyes:
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Mulle tuli tänä aamuna bussi tuollei kivasti eteen ympyrässä. Sillä erolla, että kun mun edellä oli se 50m tyhjää ympyrää lähestyessä ja siis reilusti myös ympyrässä ollessa, bussikuski odotti paikallaan siihen asti, että olen 10m päässä bussin kulmasta ennenkö työnsi keulansa eteen. Tosi reilu fiilis.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

maybetomorrow kirjoitti:http://www.youtube.com/watch?v=gIHsZw0Oyp8

Foorumikollegan hyvää videota lainaten; nämä tällaiset liikenneympyrään tunkijat ovat nykyään enemmän sääntö kuin poikkeus. Tänä talvena jokaikinen kerta kun ympyrää on lähestynyt toinen auto minun siellä jo ollessa, edellä oleva on toteutunut... Melkein tarttis morottaen kiittää jos kolmion takaa tulija väistää.. :crazyeyes:
Joo oon tullu siihen lopputulokseen, että osalla ei ole harmainta hajuakaan miten noissa pitää ajaa. Ei kukaan voi olla noin idiootti kuten tuossa videossa; ellei tosiaan oikeasti ole tietämätön miten näissä ajetaan.
Osahan tosiaan lataa näihin ympyröihin kolmion+pyöräilijälisäkilven takaa sellaset 50kmh vähintään. En tiie mitä Häkkis-Mäkisiä nää luulee olevansa, mutta varmaa on se, että mitään siinä ei ehdi näkemään ja sitten jos ehtii on jo osunut kun jarrulle kerkeää.

Itse oon duunissa saanut näitä "kerkee vielä" juttuja katsella aika paljon; siinähän kerkeette ja kiihdyttätte. Mutta ei sitten kitistä, jos tulee ahdasta. VIikissä aikoinaan eräässä kiertoliittymässä oli aamu ruuhka pahimmillaan. Vasemmalta kiitettävän pitunen jono ja minä sitten siinä bussilla oottelin sekaan menoa. No vasemmalta niitä autoja tuli ja tuli ja tuli ja tuli ja tuli, kunnes totesin, että olen tässä kolmiolla odottellut jo aika tovin; yksikään näistä nyt ohi menevistä autoista ei ole ollut lähelläkään kolmiota sillon kun minä siihen tulin.

Ratkaisuna matkustajien viemisestä ajallaan jatkoyhteyksiin ja töihin; keksin sen, että hivutin bussin keulan niin keskelle auto per auto per auto per auto, että se rako oli niin pieni, ettei siitä enää mahtunut. Seurauksena Saappi kuskilla muistaakseni paloi hiilet kiinni ja torvet soi.
No päästiin siitä sitten suht ajallaan matkaa jatkamaan, mutta se, että tuo vetoketjuperiaate; MIKÄ SE ON? :roll:
JAA A, Mikököhän se voisi olla?
Ollaan niin prkeleen hyviä ajamaan, mutta mistään ei kuitenkaan oikeasti tiedetä yhtään mitään, tai jos tiedetään; oma perse menee kuitenkin kaiken muun edelle.

Etenkin kun täysi teli-bussi odottaa pääsyä kiertoliittymään niin nämä joka ikinen aamu aamuruuhkassa ajavat änkeävät keinolla millä hyvänsä keskikanttaria hipoen, ettei se bussi vaan hänen eteensä, tai edestä mene.
Loppuenlopuksi, ainut keino on olla "törkeä kusipää" näitten muitten mielestä ja ottaa se tila sitten kun alkaa näyttää siltä, että minuutti+on odotettu joltain sydäntä päästää matkustajia täynnä oleva bussi liittymästä läpi.

Joskus olen miettinyt, että opettelisivat prkle ne linja-numerot, jos joka päivä tietyt tiet läpi ajaa, luulisi sen verran seuraavan, että oppisi ne minne mikäkin bussi kääntyy. Mutta ei se, ei se on mahdotonta varmasti.

Tulossa mielenkiintoinen viikendi, saas nähdä miten paljon Joulumieltä löytyy tienpäällä porukalta....
Tänään ainakin 3. tiellä oli näitä "heti eteen ikkuna sotkemaan"-idiootteja. En voi kun ihmetellä sitä, että mikä vtun kiire siihen eteen oikeasti on ajamaan, suoraa tietä on 30km ajaa etäisyyttä ohitettuun ajoneuvoon ennen kun vaihtaa kaistan takaisin oikealle, mutta jotkut tykkäävät tehdä sen heti välittömästi.
Sitten kun teet niille saman, ollaan huuli pyöräenä, että "MIKÄ SILLE TULI..MITÄÄH..MITÄÄH?"
Tulipa tuokin nähtyä tänään ja tosiaankin todettua, että ollaan niin perkeleen hyviä ajamaan, on isoa 60-100 tonnin audia; mutta mistään ei kyllä tajuta mitään, ei nähdä ees 100m päässä ajavaa rekkaa, vaan tullaan siihen olemattomaan väliin 2 sekuniksi ja takaisin vasemmalle kaistalle.
Ei mitään järkeä, mutta minkäs näille mahdat. Itsellä oli kuitenkin 115 mittarissa, tämä A6 kuljettaja ajoi vähintään 100 alueella sen 120 tai enemmän. Mitäs niistä rajotuksista. Eipä taida työkseen ajella.

No olen avautunut, nyt avoimin mielin kohti viikonlopun työrupeamaa. :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Katselin tänään Elielin taksitolpan nurkilla taas ihmisten kiirettä. Perheen isukki ajeli uudehkolla 5-sarjan Pemarilla suojatien kautta jalkakäytävälle, autoparkkiin ja muksut, vaimo ja tavarat kontista pihalle.
Noh kun tavarat oli saatu autosta ulos, vaimo ja lapset myös; perheen isä istui autoon ja niin kiire oli, että meinasi ensitöikseen matkalaukkujen yli peruuttaa. Vaimo kiireesti niitä repi pois puskurin-renkaan viereltä kun herra päätti lähteä. :lol:
En tiie mikä kiire näillä joillain on, mutta ei tossa kyllä järjen hiventä ollut....
Katsoin kokoajan, että "kohta menee matkalaukku.."... :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Kuuluikin tänne paremmin. Eiliseltä.

Lahden ajokulttuuriin sen verran että musta Quilietta ei liikennesäännöistä piitannut, olin vastaan tulevalla kaistalla pysähtyneenä suojatien eteen ja mummo siinä ylittämässä tietä keskittyen minulle kiittämään kädenhuiskauksella....eikös se quilietta paiskaa sieltä reipasta nopeutta vastasuunnasta sen enempiä pysäyttelemättä, great! :fist:

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Oon iteki tehny ton jonain syyspimeänä aamuna, kun jono tuntui hidastavan punaisiin. Just kohdalla kekkasin, että joku mustiin pukeutunut tyyppihän oli ylittämässä tietä autojen väliin jäänyttä suojatietä pitkin. Vesisade ja autojen valot aiheuttivat täyden näkemättömyyden tien vasempaan laitaan..

On muuten hassua, ettei tuossa tilanteessa ole väärin olla pysähtymättä eli että "suojatiellä olevaa tai sille astumassa olevaa jalankulkijaa on väistettävä" -pykälä ei aiheuta sanktioita.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Missä tilanteessa? Jos vastaantulija pysähtyy suojatien eteen, pitää siihen itsekin pysähtyä - koska silloin joku on suojatiellä tai pyrkii suojatielle?

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

^
^^
Olin jo ~5 sek ollut paikallani ja quilietta ~20-30m suojatiestä. Minusta aika selvä pysähtymisen paikka kun vielä selkeästi näki/näkee vastapuoleisen kaistan tapahtumat ja mummon suojatiellä.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^^Lain mukaan vastaantulevan auton perän jäädessä suojatien etureunan eteen ei vastaantulijan tarvitse pysäyttää ennen suojatietä. Jos autot menevät samaan suuntaan, ei suojatien eteen pysähtyneen auton ohi saa ajaa _pysähtymättä_. Tuossa olis Kyllöselle oikea homma muuttaa pykälää.

Nuupahtaneen roomeon kuvaamassa tilanteessa mä vilkuttelen vastaantulijoille pitkiä. Aina se ei auta.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

^
Minulla ei niin kiire ole etten pysähtyisi oikeastaan tilanteessa kuin tilanteessa, jopa jakajalla eroitettujen kaistojen kohdalla jos joku on vastapuolella pysäyttänyt ja näen että suojatietä ylittää lapsi tai reippaasti marssiva henkilö. On aikaa odotella kyllä siinäkin seuraavia liikennevaloja :wink:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

h_lauri kirjoitti:On muuten hassua, ettei tuossa tilanteessa ole väärin olla pysähtymättä eli että "suojatiellä olevaa tai sille astumassa olevaa jalankulkijaa on väistettävä" -pykälä ei aiheuta sanktioita.
Nyt ei ihan auennut. Suojatiellä kävelee ihminen, joten mikä on se tilanne jossa on sallittua olla pysähtymättä ja antamatta tietä? Ei sellaista olekaan.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1523
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

S_A kirjoitti: Tänään ainakin 3. tiellä oli näitä "heti eteen ikkuna sotkemaan"-idiootteja. En voi kun ihmetellä sitä, että mikä vtun kiire siihen eteen oikeasti on ajamaan, suoraa tietä on 30km ajaa etäisyyttä ohitettuun ajoneuvoon ennen kun vaihtaa kaistan takaisin oikealle, mutta jotkut tykkäävät tehdä sen heti välittömästi.
Sitten kun teet niille saman, ollaan huuli pyöräenä, että "MIKÄ SILLE TULI..MITÄÄH..MITÄÄH?"
Tulipa tuokin nähtyä tänään ja tosiaankin todettua, että ollaan niin perkeleen hyviä ajamaan, on isoa 60-100 tonnin audia; mutta mistään ei kyllä tajuta mitään, ei nähdä ees 100m päässä ajavaa rekkaa, vaan tullaan siihen olemattomaan väliin 2 sekuniksi ja takaisin vasemmalle kaistalle.
Ei mitään järkeä, mutta minkäs näille mahdat. Itsellä oli kuitenkin 115 mittarissa, tämä A6 kuljettaja ajoi vähintään 100 alueella sen 120 tai enemmän. Mitäs niistä rajotuksista. Eipä taida työkseen ajella.
Samaa asia kiroan joka kerta matkalla ollessa. Olisiko tosiaan niin pirun vaikeaa jatkaa sitä vasenta kaistaa pikkusen matkaa pitemmälle eikä tulla siihen eteen sillä tavalla että eturekisterikilpi tarttuu siihen takapuskuriin? Viimeisimmällä jaksolla lasinpesunesteen kulutus 1l/100km, piti tankata sekä bensa- että lasinpesunestetankki samalla täyteen.
Toinen uskomattoman vaikea asia on leveällä kaistalla ajaminen. Siinä on sitä kaistaa kuitenkin siten että pitäisi periaatteessa mahtua ohittamaan menemättä vastaantulijoiden mutta sitten kun on hommattu uudenuusi TDI Superb niin siitä vissiin ei tarvitse kenenkään mennä ohi missään tilanteessa vaan ajetaan keskiviivaa hipoen, vaikka tien sivussa on kyltit jossa lukee ison kissan (siperiantiikeri tai vast.) kokoisilla kirjaimilla "AJA OIKEASSA LAIDASSA, HELPOTAT OHITTAMISTA". Ei voi käsittää...
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Minulle on aikoinaan opetettu niin, että ohituksen jälkeen kannattaa ajaa sen verran pitkälle että näkee ohitettavan auton kokonaan taustapeilistä, silloin alkaa olla riittävästi väliä ohitettavaan. Avovaimo kävi autokoulun viime vuonna ja hänelle oli opetettu samalla tavalla. Silti tuolla moottoriteillä usein joku meinaa viedä puskurin nurkan mukanaan kun pitää tunkea siihen aivan eteen, ja roiskii kurat tuulilasille.

Tuolla liikenteessä hiukan ihmetyttää tuo autoilijoiden hölmöily, kun autokoulussa on asiat opetettu niin kuin laki ja säännöt sanoo ja miten on turvallista, ja niitä ohjeita on täytynyt noudattaa siihen inssiajoon asti. Mitä sen jälkeen tapahtuu? Kortti on taskussa niin päättääkö nämä sankarit sillä hetkellä että nyt mun ei tarvitse enää noudattaa turhia sääntöjä, vai mistä nuo tulee?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Tuomas K kirjoitti:
h_lauri kirjoitti:On muuten hassua, ettei tuossa tilanteessa ole väärin olla pysähtymättä eli että "suojatiellä olevaa tai sille astumassa olevaa jalankulkijaa on väistettävä" -pykälä ei aiheuta sanktioita.
Nyt ei ihan auennut. Suojatiellä kävelee ihminen, joten mikä on se tilanne jossa on sallittua olla pysähtymättä ja antamatta tietä? Ei sellaista olekaan.
No vvoi ssunss...siis piti kirjoittaa, että miksi autojen kulkusuunta määrää, milloin on pysähdyttävä suojatien eteen.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

No ei se määrääkään, jos siinä suojatiellä kävelee ihminen, niin siihen on pysähdyttävä :)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

32 §

Kuljettajan suojatiesäännöt

Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.

Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.
Ei tuossa kulkusuunnasta puhuta mitään.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Tuomas K kirjoitti:
32 §

Kuljettajan suojatiesäännöt

Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.

Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.
Ei tuossa kulkusuunnasta puhuta mitään.
On siinä sanottu: ohitettava. Se on eri asia kuin sivuutettava.

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Tuomas K kirjoitti:Minulle on aikoinaan opetettu niin, että ohituksen jälkeen kannattaa ajaa sen verran pitkälle että näkee ohitettavan auton kokonaan taustapeilistä, silloin alkaa olla riittävästi väliä ohitettavaan.

Sama minulla, lisänä pidän pelkääjän puolen takapenkin niskatukea ylhäällä ja kun ohitettava auto peilissä on kokonaan niskatuen vasemmalla puolella (peilistä katsoen) voin hyvällä mielellä siirtyä oikealle kaistalle. Tällöin väliä on aika tarkalleen kahden "puhelinpylvään" verran.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

alamajy kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:
32 §

Kuljettajan suojatiesäännöt

Suojatietä lähestyvän ajoneuvon kuljettajan on ajettava sellaisella nopeudella, että hän voi tarvittaessa pysäyttää ennen suojatietä. Kuljettajan on annettava esteetön kulku jalankulkijalle, joka on suojatiellä tai astumassa sille.

Jos ohitettava ajoneuvo tai raitiovaunu on pysähtynyt suojatien eteen tai peittää näkyvyyden suojatielle, sitä ei saa ohittaa pysähtymättä, ellei ohittajan ja ohitettavan väliin jää suojakoroketta tai vapaata ajokaistaa.
Ei tuossa kulkusuunnasta puhuta mitään.
On siinä sanottu: ohitettava. Se on eri asia kuin sivuutettava.
Kohdassa jossa puhutaan jalankulkijasta suojatiellä tai sinne pyrkimässä ei ole mitään viitteitä kenenkään kulkusuuntaan.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Jos kaistoja on useampi ja hidas mummokävelijä on astumassa toisella puolella katua suojatielle niin tuolloin ei tarvitse pysähtyä, koska ajoni tarjoaa edelleen esteettömän ylityksen. Jos kävelijä joutuu hidastamaan vauhtiaan ylistyksessä autoni takia niin silloin esteetön ylitys ei toteudu. Puhun suojatiestä, jolla ei ole keskikoroketta.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja sanctus »

^Itse painan tuossa tilanteessa yleensä vielä vähe kaasua ja olen, että "like a boss I drive/pedestrians can duck off and die".

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Ehkä paras kysymys ikinä oli IL:n Kysy Eskolta -palstalla. Kuvassa oli pysähtyminen kielletty -liikennemerkki ja ehkä 15 metrin päässä suojatie. Joku sitten kysyi, että saako sakot, jos joutuu pysäyttämään suojatien eteen. :crazyeyes:

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Toivon hartaasti etten koskaan joudu jalankulkijaksi.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Heh, sainpas itseni kuullostamaan mulkulta! Tarkoitin alla olevan linkin takaista kohtaa - eipä tuollaisia paljoa ole jossa kaistoja noin paljon ilman koroketta. Jos ajan oikeanpuolimmaisinta kaistaa ja vasemmalla on suojatielle astumassa ihminen niin mielestäni esteetön kulku toteutuu jos autoni on suunnilleen kuvausauton paikalla. Kohteliasta pysähtyminen on edelleen.

http://goo.gl/maps/7rIIs

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

No tuohan tosiaan riippuu siitä että saako se jalankulkija esteettömän kulun. Jos siellä vasemmalla on mummu juuri astumassa suojatielle ja itse olet oikeanpuolimmaisella, niin todennäköisesti mummun matka ei siitä hidastu jos et pysähdy. Kannattanee kuitenkin olla aika varovainen :)

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Mannerheimintiellä on silti varmaan enemmän tuota ettei kävelijät saa edes mahdollisuutta ylittää. Vai mitä mieltä muut on?

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

^Tuota sitten kostetaan Kampissa skuruille kävelemällä suoraan eteen luottaen moisen möhkäleen kuljettajan havainnointi- ja pysäytyskykyihin. Matalalattialisäosalla varustettu Valmet taitaa painaa tyhjänä yli 33 tonnia, joten luotto on todella kovaa mm. Simonkadun ja Annankadun risteyksessä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Saisiko suomennoksen sanalle skuru? Matalalattia kuulostaa ensihätään bussilta, mutta 33t kääntää mielen raitiovaunun suuntaan.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Skuru, spåra, ratikka jne.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jesh. Spåra ja ratikka on tuttuja nimityksiä, skuruun en ole ennen törmännyt (en toivottavasti fyysisesti jatkossakaan).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

HEH. Manskulla Subwayn nurkilla illalla oli hauskasti pysäköity Saappi. Perä oli 30cm vähintään kaistalla... :lol:
Kuka idiootti uskaltaa pysäköidä tolleen auton pimeellä....? :lol:
Ehkä en sano enempää.......

Ja muutenkin tossa 20 aikaan ihmisillä tuntu olevan kamala kiire, punasia päin vaan juosten autojen edestä odottamaan sporakiskojen punasiin valoihin.... Kannattaako tuo nyt parin sekunnin takia...juosta autojen edestä pimeellä......
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Viime viikon älyttömimpiä suorituksia sattui yhdelle aamulle, kun Töölöntorin nurkilla eivät liikennevalot vielä olleet päällä. Ajoin Runskia Manskulta päin ja vaihdoin oikealle kaistalle, kun kaksikaistaisuus alkaa. Topeliuksenkadulta tuli 45, jonka kuski ei hiljentänyt yhtään, joten väistin vasemmalle kaistalle, mutta sekään ei riittänyt. Tämä (ehkä kärkikolmion merkitystä tuntematon) bussikuski päätti vielä leikata työkalunsa vasemmalla etukulmalla vasemmalle kaistalle Sandelsinkadun kohdalla, joten meikä kierteli skurukiskojen kautta kolinaa vältellessään. Malttoi sentään ottaa kyytiinsä kättään Eteläisen Hesperiankadun ja Museokadun välisellä pysäkillä heilutelleen, vaikka johonkin aivan mahdoton kiire olikin.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo o, meitäkin on niin moneen lähtöön tuola ajamassa. Yleisesti aika moni ainakin mun tutuista sanoo, että "bussi teki sitä tätä tota". Paha sanoa sitten totuutta. :-D
Mutta näkee sitä joka päivä kuitenkin kollegoilta sellasta ajamista, jossa ei nyt ihan mennä niin kuin pitäisi. Ikäväkyllä.

Tänään tuli nähtyä LIntuvaarassa, siinä ylämäessä Leppavaarasta Lintuvaaraan, että voi sen suoran ajaa aamulla 7 aikaan noin 70-80kmh ylös asti.
Toiseen suuntaan Lintuvaarasta kohti Leppävaaraa sieltä Alepan nurkilta; seisoin pysäkillä vilkku oikealle kun takaa tullut S60 Volvo latasi vastaan tulijan kaistaa noin 60kmh mäkeä ylös 30 alueella. Katosi horisonttiin aika nopeesti vaikka itse ajelin sen 30kmh mitä siinä saa ajaa jahka pysäkiltä pääsin. Ei näkynyt kauaa meinaa sitä S60:stä.....

On se joillain pokkaa, pimeessä vesisateessa ajaa tollasissa paikoissa noin. Eivät edes kiinni jäämistä pelkää, ketäänhän ei tietenkään voi tolla ajamisella tappaa tietenkään koska ei "muille sattuu ei mulle" asennehan se aina on.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ nojoo siin on melko paljon kevyttä liikennettäkin.. Näköjään 7 aikoihin ei tarvii tolla tiellä pysähtyy aina joka hemmetin punaseen valoon kun mäkee tulee ylös :D oon alkanu jo kiertää tota pätkää..

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

quppe kirjoitti:^ nojoo siin on melko paljon kevyttä liikennettäkin.. Näköjään 7 aikoihin ei tarvii tolla tiellä pysähtyy aina joka hemmetin punaseen valoon kun mäkee tulee ylös :D oon alkanu jo kiertää tota pätkää..
Joo siinä on 1000 suojatietä ja tolppia ja sen sellasta, katveita ja pimeitä kohtia. Mutta ei se näemmä kamalasti häiritse näitä. Oikomis ajoahan se on osalla, Rajatorpantieltä Leppävaaran kautta jonnekin vaikka kiellothan siinäkin on.
Osa on sitten paikallisia, jotka ajaa sielä miljoonaa. Ainakin niillä pikkuteillä 30 rajotuksilla mennään 50kmh. Nähty.
Ei niiltä pihakaduilta kukaan muu aamusin tule kuin sielä asuva henkilö.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Taas oli liikenteestä päätellen useampi saanut väärät lahjat, sen verran kiirettä piti vaihtamaan kaupoille :roll: .

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Joo kiirettä piti, Malmin hautausmaalla huolimatta liikennejärjestelyistä; hautausmaalla kun oli vaan yhteen suuntaan ajosuunta; kiireisimmät ajelivat auto jonossa muiden ohi vasemmalta...
Että Jouluaattona Hautausmaalla sellasta 30-40kmh nopeutta ohittaen hitaammin kulkevaa autoletkaa......
Kaikkea sitä näkeekin, hautausmaalla meinaa jos ajat kolarin tai tönäset mummelin kumoon, niin siinä voi olla vähän selittämistä jo ihan oikeasti.
Mutta olen täällä varmaan 1000 kertaa sanonut, että toiset on vaan vähän parempia ajamaan näemmä. :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

paksupekka
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Syys 2013, 11:03
Car(s): Ex Alfa Romeo Mito QV
Porsche 944
Bmw 318D Touring xDrive

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja paksupekka »

S_A kirjoitti:Joo kiirettä piti, Malmin hautausmaalla huolimatta liikennejärjestelyistä; hautausmaalla kun oli vaan yhteen suuntaan ajosuunta; kiireisimmät ajelivat auto jonossa muiden ohi vasemmalta...
Että Jouluaattona Hautausmaalla sellasta 30-40kmh nopeutta ohittaen hitaammin kulkevaa autoletkaa......
Kaikkea sitä näkeekin, hautausmaalla meinaa jos ajat kolarin tai tönäset mummelin kumoon, niin siinä voi olla vähän selittämistä jo ihan oikeasti.
Mutta olen täällä varmaan 1000 kertaa sanonut, että toiset on vaan vähän parempia ajamaan näemmä. :lol:
Aattona valuttiin Malmin hautausmaalle kahta kaistaa hissun kissun. Ihmettelin minkä takia jengi ei ajanut parijonossa portista sisään, kun siinäkin mahtuu autot ihan helposti rinnakkain sisään.
Itse sitten ajoin sinne Primeran rinnalla...portin kohdalla mulle soitettiin torvea ja näytettiin keskisormea. Hyvää joulua sinnekin!

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja buctu »

Bongattiin Tampereella 20-30 moottoripyörää Tapaninpäivän ajelulla :shock:
"Too much ain't enough"

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^helpostihan sitä ajelee, mullakin ajossa :D

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tänään Järvenpäässä sielä päiväkodin nurkilla josta alkaa 30 rajoitus.
Toisella puolella tietä on 30kmh rajoitusmerkki ja toisella puolella on nopeusnäyttötaulu.
Ajoin pysäkille ja katsoin peilistä kun takana tullut Fabia lähti ohi, nopeusnäyttötaulu näytti tälle Skeida-kuljettajalle 30 merkin jälkeen nopeutta 59kmh, nopeusnäyttötaulun kohdalla oli vielä 46kmh...

Jaa että mikä 30 rajotus ja missä....? :shock:
Paikallinen asukas, päiväkodin edessä...? :shock:

VOE VOE..
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

http://metro.fi/paakaupunkiseutu/uutise ... tya_autoa/

Jonkun toisen syyhän se aina on. On se näemmä vaikeaa katsoa peiliin ja tunnustaa mokanneensa. En ole kyllä yhtään yllättynyt, sen mitä tätä touhua tuola katselee, niin aina se jonkun toisen syy on, tapahtu mitä tahansa.

Mulla ei olis tullu mieleenkään selittää työnjohdolle taannoin vuosia sitten ojan ajon syyksi sitä, että "tie oli nyt vähän räntäsateen jälkeen loskassa, mutka oli jyrkempi ku muistin eikä tää rajotusten mukaan ajaessa kääntynyt sitte ni ajoin ojaan, oli liukasta tai jotain...ei mun syy"...

Jaha kotikulmillakin tapahtuu:
http://www.hs.fi/kaupunki/Autoilija+ajo ... 5769002257
Kävi tossa viikolla Manskulla ennen Tullinpuomea sellanen tilanne, että pitää ihan oikeasti miettiä joidenkin ihmisten älykkyyttä. Kaistoja on 3 samaan suuntaan kun oikean puoleista kaistaa ajanut autoilija pysähtyy suojatien eteen. Jalankulkija odottaa tienylitystä 2 kaistan päässä sporakiskoilla. Tämä autoilija pysähtyi siis oikealle kaistalle päästääkseen tuon jalankulkijan 2 tyhjän kaistan ylitse suojatielle. Minä tulin keskikaistaa ja totesin, että "ei helvtti..ei tuo muuten jarrutuksesta huolimatta meinaakaan kääntyä poikkikadulle (joka on siis suojatien jälkeen heti oikealle), vaan se päästää ton ukon yli vasemmalta 2 kaistan päästä tuolta sporakiskoilta...."

No voihan sitä kaikkea tietenkin kohteliaana tehdä, tuloksena on sitten tollanen Myyrmäen kaltanen tilanne, pahimmillaan. Kyllä ne jalankulkijat pääsevät aika pian Myyrmäessäkin tien yli varmasti turvallisemmin kuin kokeilemalla katsooko takana viereistä kaistaa tuleva autoilija kenties ratin päällä makaavaa tablettia enemmin kuin seuraa liikennettä 5-10 sekunnin päähän.
Kun vielä miettii, että autoilija oli pysähtynyt suojatien eteen, ja se tyttö oli ehtinyt jo vasemmalle kaistalle kävellä; (ilmeisesti kävellen), aikaa tähän on mennyt sellanen 3-5 sekunttia pyöreästi, ja silti vasemman kaistan kuljettaja ei ole reagoinut mitenkään, vaikka aikaa siihen on ollut runsaasti. On se kyllä aika hiljasta. Pakko sanoa, että parempi tälläsiltä ottaa se kortti pois muutamaksi kuukaudeksi, jos se vaikka sitten pistää miettimään ensi kerralla.

Eräs Mersu kuskihan tälleensä teki tuossa Manskulla aamu ruuhkassa; ihmettelin sellasta noljuvaa ajamista ja sitten liikennevaloissa syykin selvisi. Iso tablettinäyttönen tietokone oli ratin päällä jota tämä sitten aina liikennevaloissa räpläsi.
Voihan sitä tietenkin noinkin itselleen järjestää parin vuoden painajaiset ja mietintä tauon joka yö muutaman tunnin verran...

Mutta niinhän tämä kolleganikin totesi kerran tuossa jutellessa, että sillä ei tunnu olevan mitään tekemistä älyn, järjen ja viisauden kanssa, miten paljon rahaa jollain on tai millaisessa asemassa yhteiskunnallisesti ovat. ei 50 000-100 000€ Audeja, Mersuja, Bemareita ym. luksus maastureita osteta ihan joka perheeseen, jossa palkkatulot on sitä mitä ne nyt normaalisti on.
Ei tuo varallisuus kerro kyllä sitä, että tajuaako tuollanen henkilö muuten asioista yhtään mitään.
Tai ainakin siltä se tuola näyttää, käytöstavat ovat muille ja sekunttien takia otetaan tosiaan sellasia riskejä, mistä katsotaan takuulla painajaisia monta vuotta ja mietitään, tekojen seurauksia.

Minä en meinaa näille 30-40 alueilla bussien ohittajille, kun linja-auto on jo kaistalle asti pysäkiltä kerennyt ja silti se ohitetaan kiihdyttämällä reilulla ylinopeudella kiertämällä naapurin kaistan kautta; mä en tollasille kuljettajille anna mitään arvoa. On hyvin vaikea ymmärrystä antaa koska ei se bussi sieltä voi tulla päin naamaa, jos se linja-auto sieltä lähtee asian mukaisesti vilkuttaen, noin 5-7 kertaa vilkku vilkkuneena ennen kun keula edes kaistalle ehtii. Ei 30-40 alueilla tuo tilanne voi tulla yllätyksenä. Ei yksinkertaisesti voi.

No tehkööt mitä tekee, aikuisia ihmisiä nämä ovat ja tietävät mitä tekevät? Mutta kyllä tollanen temppu tollasilla pientalo-alueilla joissa noi rajoitukset yleensä on; kertoo kyllä enemmän kuin 1000 sanaa kyseisen henkilön älykkyydestä ja ymmärryksestä mitä teoillaan saattaa tehdä.
Harmi vaan, että aika usein on lapsiakin kyydissä ja niitä viedään läheiseeen kouluun tai päiväkotiin, kun aika usein esimerkiksi Kulloonmäen pysäkillä, jossa ei siis ole syvennystä vaan bussi pysähtyy keskelle kaistaa; se bussi ohitetaan hiljentämättä kellon ajasta riippumatta ja 100m päässä käännytään koulun pihalle. Yleensä aamusin bussin viipyy siinä pysäkillä 5-15 sekunttia. Se on liikaa monelle, mutta voi olla myös elämän typerimmät 15 sekunttia, jos sieltä bussin keulan edestä joku lapsi juokseekin, mistä sen tietää? Ilmeisesti paikalliset sen tietävät, ettei juokse. Ainakaan sinnä aamuna.

Eiliseltä tuli myös nähtyä sellanen hauska juttu, että ajelin Turuntietä kohti Leppävaaraa ja siinä Mäkkylän mäen päällä kun on ne liikennevalot. Lähestyin niiitä sen mitä rajotus antaa myöten ja hierasin silmiä kun sivutieltä oikealta tulee uusi Ford Fiesta. Katsoin uudelleen, oli mulle kyllä vihreät mutta sieltä se Siesta kuski vaan ajo, pääpyöri ja hiljakseen punasiin ja siitä sitten risteyksen läpi reippaasti kiihdyttäen...
Ne valot on noin 1 minuutin pituset, jotka joutuu siinä oottelemaan kun niihin tulee.
Minuuttikin oli tälle liikaa lauantai iltapäivänä ootella. En tiedä oliko autossa muita, mutta onhan tollanen käytös ihan suorastaan.... no menee kategoriaan "teen mitä lystää ja itken kun saan sakot tai korttilähtee."

Tänä aamuna ajelin 345:sta Rinnekoti-Helsinki, Helsinki-Rinnekoti, joka kerta kun Vihdintietä ajaessa Lahnuksentien risteykseen saavuin (se missä on se Shell), joka kerta 4.30-7.30 välissä, Lahnuksentieltä tuli auto, hiljensi ja ajoi STOP:n ohi noin 20-30kmh.
Ilmeisesti aamuyöllä ja näemmä päivälläkin voi ajaa miten huvittaa, kukaan ei nää pimeässä kun nopeesti tästä suhautan.
No ei tosta STOP:n ohituksesta vaaraa ollut kellekään, mutta hauska vaan kun oletat että sinne pysähdytään ja sitten ei pysähdytäkään.

No tällästä tällä kertaa. Ajatuksia tienpäältä taas.
Joku varmaan on näistä eri mieltä, mutta saa olla.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
mutt
Viestit: 5449
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja mutt »

S_A kirjoitti: Iso tablettinäyttönen tietokone oli ratin päällä jota tämä sitten aina liikennevaloissa räpläsi.
Airbagin lauetessa - mihin tuolla ajotavalla alkaa jo olla kohtalaiset mahdollisuudet - saattaa ns. sattua leukaan.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^saapahan naamansa ruutuun...

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja S_A »

Niin no ei se ikinä omalle kohdalle satu... :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

UupunutRomeo
Viestit: 835
Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
Car(s): ...Alfa etsinnässä.

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja UupunutRomeo »

Tämä ei varsinaisesti ole liikenteestä mutta kertomuksen hahmot liikkuvat liikenteessä joka tosin hieman pelottaa.

Tapoin aikaa Ruoholahden Hesen pihassa jossa Nesteen kylmäasema. Tankille pörähti cityjeeppi ja kuski ponnahti mittarille, huomasi että tankin täyttöaukko onkin oikealla ja mittari vasemmalla...autoon ja kiepsaus vasempaan mittarin ympäri toiselle puolelle...ulos mittarille ja p#¥$a, taas sama....autoon ja JÄLLEEN vasempaan ensimmäisellä kerralla tapahtuneelle kohdalle...ulos ja jalanpolkaisu maahan. Sitten tajusi pakittaa ja vexlata. Onnistuihan se, tankkaus alkaa.

Viereen tulee naisautoilija ja hyppää ulos, klikkaa ovet lukkoon ja keikistelee tankinluukulle...ei aukea, voimakeinot...stilettiavain kannen väliin ja väännetään auki :shock: ...neito hajotti luukun ja sitten aikaisempi "herra karuselli" saa tankattua ja käy ritarin lailla neitoa auttamassa, kertoo että "klik" ja näin, nainen läpsäisee otsaansa...myöhäistä. Ritari laukkaa matkoihinsa. Neito pistää lompakon katolle ja survoo tankinluukun "paikoilleen" :roll: . Lähtee renkaat sutien ja lompakko lentäen...tajuaa jostain ihmeestä että jotain unohtui, lukkojarrutus ja juosten hakemaan plussakortit.

Olipa "pariskunta". :lol:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja jkk »

^joo nää on näitä "ei kuusen kirkkain kynttilä" tapauksia. :lol:

tänään oli muutenkin sellane päivä et jengi ei haluu osata ajaa. edessä ajeli lexus rx jotain ja kuski rummutti jarrupoljinta varmaan basson tahtiin tai sit sil oli sähkövika. perjantaita odottaen kun etelään saadaan lunta toisin sanoen puoli uusimaata avk:lla :drinking:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Liikenteestä

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

jkk kirjoitti:perjantaita odottaen kun etelään saadaan lunta toisin sanoen puoli uusimaata avk:lla :drinking:
Tämä kommentti sai tarkistamaan perjantain työvuoron alkamis- ja loppumisajat, taidanpa mennä junalla töihin :mrgreen:

Vastaa Viestiin