Sekalainen koeajoketju
Valvoja: Moderators
- lerppu
- Viestit: 5924
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Sekalainen koeajoketju
^Shaguareja on tullut ajettua häpeällisen niukasti. XE uutena ponnistuksen jälkeen en ole pakoautoa ajanut - mutta olisihan tuo silti pitänyt muistaa/tietää… Käsitän itseni täten sivistetyksi - jolly good, guvnor!
Re: Sekalainen koeajoketju
Jaguar
Ja jos haluaa leikkiä racing-racing lookkia niin sitten tällainen after market vaihteenvalitsin:
https://pmcmotorsport-shop.com/product- ... -knob.html
Jos niskaa taas punoittaa niin voihan ZF 8HP:ta hämmennellä näinkin:
https://www.kilduffmachine.com/store/p1 ... 8HP70.html
- hjpp
- Viestit: 1928
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Sekalainen koeajoketju
Pitäisi olla. Mes ei ainakaan ole paljastanut mitään siihen viittaavaa, mutta epäilin kyllä samaa joskus vuosia sitten koeajolla. Sen verran hätäiseltä tuntui, mutta vertailuna olikin vain oma silloinen 159-lahna.
Tuollainen kolmikeppinen valintasysteemi olisi tyylikäs. Tuntuisi niin kotoisalta...
- dnapekko
- Viestit: 562
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Sekalainen koeajoketju
Firmalla oli koeajolla MB GLE 350 de 4matic lataushybridi dieselkoneella, matkana Kajaani-Nurmijärvi-Tampere-Raahe, kelejä ihan joka lähtöön, kun alkuviikosta lähdettin matkaan.
Auto on iso, siis iso ja painava, tuntuma tiehen etäinen. Sähkö riitti vajaan 90 km, sitten mentiin loppumatka dieselillä, ei ollut sopivia latauspaikkoja eikä appeja, kun oltiin koeajolla ilman sähköautotaustaa. Mukavahan se oli, ja korkealta näki hyvin. Aluksi tuntui vaativan ohjaamista, mutta kyllä siihen tottui, joskin ajoavustimet ja adaptiivinen vakkari liikennemerkkilukuineen aiheuttivat joskus lieviä yllätyksiä. Kerran esimerkiksi auto yritti seurata oikeaa reunaa, kun se lähti menemään oikealle liittymän takia, kerran pisti hanttiin kun palasin ilman vilkkua (hyihyi) ohituksen jälkeen omalle kaistalle. Nurmijärvellä oli mielenkiintoinen paikka, kun vastaantulevien kaistan reunassa oli pysäköitynä lavetti, ja vastaan tuli auto. jolloim piti väistää oikeaan reunaan, jolloin auto yritti punkea takaisin keskemmälle. Myös outoja jarrutuksia joissain kohdissa, vaikka ei rajoitusmerkkiä näkynyt, yhden kerran alkoi jarruttamaan neljäänkymppiin kun näki tien viereen pysäköidyn levittäjän oikeassa sivussa olleen rajoitusmerkin. Mersun tapa käyttää viiksiä on mielenkiintoinen, ja vaatii hiukan tottumista. Yllättävän reippaasti kiihtyi, ja varmaan vielä paremmin, jos sähköä olisi ollut. Latauskaapelit olivat laukuissa takajalkatilassa, toinen vaihtoehtohan lienee kontti, emme tutkineet olisiko niille ollut siellä jotain piilolokeroa.
Mukavaa, tasaista siirtymistä, vähän Christine-fiiliksillä, ehkä olisi parempi kytkeä niitä avustimia pois.
Sitten kun hyppäsi Raahessa parisataatuhatta ajetun GT:n rattiin, ja ajeli reippaasti kotia kohti, tunsi taas elävänsä
Auto on iso, siis iso ja painava, tuntuma tiehen etäinen. Sähkö riitti vajaan 90 km, sitten mentiin loppumatka dieselillä, ei ollut sopivia latauspaikkoja eikä appeja, kun oltiin koeajolla ilman sähköautotaustaa. Mukavahan se oli, ja korkealta näki hyvin. Aluksi tuntui vaativan ohjaamista, mutta kyllä siihen tottui, joskin ajoavustimet ja adaptiivinen vakkari liikennemerkkilukuineen aiheuttivat joskus lieviä yllätyksiä. Kerran esimerkiksi auto yritti seurata oikeaa reunaa, kun se lähti menemään oikealle liittymän takia, kerran pisti hanttiin kun palasin ilman vilkkua (hyihyi) ohituksen jälkeen omalle kaistalle. Nurmijärvellä oli mielenkiintoinen paikka, kun vastaantulevien kaistan reunassa oli pysäköitynä lavetti, ja vastaan tuli auto. jolloim piti väistää oikeaan reunaan, jolloin auto yritti punkea takaisin keskemmälle. Myös outoja jarrutuksia joissain kohdissa, vaikka ei rajoitusmerkkiä näkynyt, yhden kerran alkoi jarruttamaan neljäänkymppiin kun näki tien viereen pysäköidyn levittäjän oikeassa sivussa olleen rajoitusmerkin. Mersun tapa käyttää viiksiä on mielenkiintoinen, ja vaatii hiukan tottumista. Yllättävän reippaasti kiihtyi, ja varmaan vielä paremmin, jos sähköä olisi ollut. Latauskaapelit olivat laukuissa takajalkatilassa, toinen vaihtoehtohan lienee kontti, emme tutkineet olisiko niille ollut siellä jotain piilolokeroa.
Mukavaa, tasaista siirtymistä, vähän Christine-fiiliksillä, ehkä olisi parempi kytkeä niitä avustimia pois.
Sitten kun hyppäsi Raahessa parisataatuhatta ajetun GT:n rattiin, ja ajeli reippaasti kotia kohti, tunsi taas elävänsä
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- -TTY-
- Viestit: 1524
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
Seal '24
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Sekalainen koeajoketju
Tuntumaa viimeisimmästä hankinnasta - BYD Seal AWD Excellence
Ulkonäkö: Johtunee osittain väristä, mutta apukuski on huomannut useamman pään kääntyvän (voi tietysti olla että ne on kääntynyt apukuskinkin takia). Kyllähän se luokassaan omaan silmään onnistuneen näköinen auto on, mutta jos muotoilutiimin johtajan CV:stä löytyy esim. Alfa 8C, niin sitä sopinee odottaakin. Keulasta löydän vaikutteita uudesta Suprasta ja Taycanista, takaosassa hieman mersumaisuutta. Etuviistosta katsottuna ehdottomasti parhaimman näköinen.
Sisätilat: Viihtyisät. Materiaalivalinnoissa on minimoitu ämpärimuovin käyttö ja sitä löytyy lähinnä ovien alaosasta; lähestulkoon kaikkialla mihin kädellä yltää on nahkaa, nahantapaista ja alcantaraa. Keskikonsolin nappulat valitettavasti keräävät rajusti sormenjälkiä, mutta niin kai suurin osa muistakin nykyautoista. Penkin istuinosa voisi olla aavistuksen verran pidempi yli 180 cm kuljettajalle, mutta ei tälläisenaankaan häiritsevä kuitenkaan ole. Panoraamakatosta saa ehdottomasti eniten irti takapenkiltä. Etupenkkien muotoilu rajoittaa näkyvyyttä eteenpäin todella tehokkaasti, mutta lasikatto ja hieman yllättäen myös C -pilarin pikkuikkuna tuo huomattavasti avaruuden tuntua. Jalka- ja päätilaa on reilusti myös pidemmällekin ihmiselle, sen reisituen ollessa myös takana hivenen vajavainen.
Millainen ajaa: Kokeilujen jälkeen päädyin asettamaan ohjauksen asentoon urheilullinen ja jarrut asentoon mukavuus. Sport-asennossa kaupunkiajossa pysähtyminen oli hieman liian reipasta ainakin kyytiläisen makuun. Ohjauksessa on pienen pieni löysä alue keskellä, joka lienee tarkoituksella tehty estämään jatkuva kaistalla seilailu. Muuten ohjausta voisi pitää tunnokkaanakin, kun suhteutetaan auton painoon. Ei tämä mikään Elise tai ysäri-Porsche ole, mutta tarjoaa huomattavasti enemmän informaatiota pyörien asennosta kuin esimerkiksi Ioniq5. Keinotekoisen jäykkyyden huomaa kyllä, mutta silti ehdottomasti paremmasta päästä uusista autoista joita olen ajanut.
Voimaa löytyy todennäköisesti useimmille riittävästi ja ohitus on helpohkoa Telkkarin valikoihin on helppo hukkua ja käyttöliittymän opettelu vie hetken; ei ole intuitiivisimmasta päästä. Tärkeimmät toiminnot saa kuitenkin laitettua pikavalintaan alasvetovalikkoon, josta itsellä löytyy heti ensimmäisenä jo 2 kmh ylityksestä ruikuttava liikennemerkkitunnistin. Myös regen säätö ja ratinlämmitin löysivät paikkansa pikavalinnoista.
Pähkinänkuoressa; ei todellakaan täydellinen, mutta luokassaan mielestäni erittäin hyvä valinta eikä ainakaan vielä kaduta. Saa nähdä, kuinka esimerkiksi jälleenmyyntiarvo tässä matkan varrella elää...
Ulkonäkö: Johtunee osittain väristä, mutta apukuski on huomannut useamman pään kääntyvän (voi tietysti olla että ne on kääntynyt apukuskinkin takia). Kyllähän se luokassaan omaan silmään onnistuneen näköinen auto on, mutta jos muotoilutiimin johtajan CV:stä löytyy esim. Alfa 8C, niin sitä sopinee odottaakin. Keulasta löydän vaikutteita uudesta Suprasta ja Taycanista, takaosassa hieman mersumaisuutta. Etuviistosta katsottuna ehdottomasti parhaimman näköinen.
Sisätilat: Viihtyisät. Materiaalivalinnoissa on minimoitu ämpärimuovin käyttö ja sitä löytyy lähinnä ovien alaosasta; lähestulkoon kaikkialla mihin kädellä yltää on nahkaa, nahantapaista ja alcantaraa. Keskikonsolin nappulat valitettavasti keräävät rajusti sormenjälkiä, mutta niin kai suurin osa muistakin nykyautoista. Penkin istuinosa voisi olla aavistuksen verran pidempi yli 180 cm kuljettajalle, mutta ei tälläisenaankaan häiritsevä kuitenkaan ole. Panoraamakatosta saa ehdottomasti eniten irti takapenkiltä. Etupenkkien muotoilu rajoittaa näkyvyyttä eteenpäin todella tehokkaasti, mutta lasikatto ja hieman yllättäen myös C -pilarin pikkuikkuna tuo huomattavasti avaruuden tuntua. Jalka- ja päätilaa on reilusti myös pidemmällekin ihmiselle, sen reisituen ollessa myös takana hivenen vajavainen.
Millainen ajaa: Kokeilujen jälkeen päädyin asettamaan ohjauksen asentoon urheilullinen ja jarrut asentoon mukavuus. Sport-asennossa kaupunkiajossa pysähtyminen oli hieman liian reipasta ainakin kyytiläisen makuun. Ohjauksessa on pienen pieni löysä alue keskellä, joka lienee tarkoituksella tehty estämään jatkuva kaistalla seilailu. Muuten ohjausta voisi pitää tunnokkaanakin, kun suhteutetaan auton painoon. Ei tämä mikään Elise tai ysäri-Porsche ole, mutta tarjoaa huomattavasti enemmän informaatiota pyörien asennosta kuin esimerkiksi Ioniq5. Keinotekoisen jäykkyyden huomaa kyllä, mutta silti ehdottomasti paremmasta päästä uusista autoista joita olen ajanut.
Voimaa löytyy todennäköisesti useimmille riittävästi ja ohitus on helpohkoa Telkkarin valikoihin on helppo hukkua ja käyttöliittymän opettelu vie hetken; ei ole intuitiivisimmasta päästä. Tärkeimmät toiminnot saa kuitenkin laitettua pikavalintaan alasvetovalikkoon, josta itsellä löytyy heti ensimmäisenä jo 2 kmh ylityksestä ruikuttava liikennemerkkitunnistin. Myös regen säätö ja ratinlämmitin löysivät paikkansa pikavalinnoista.
Pähkinänkuoressa; ei todellakaan täydellinen, mutta luokassaan mielestäni erittäin hyvä valinta eikä ainakaan vielä kaduta. Saa nähdä, kuinka esimerkiksi jälleenmyyntiarvo tässä matkan varrella elää...
Mikä piru sieltä taas on rikki?