Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Alfissimo kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Suosittelen ostamaan vaimolle kukkia ennen mielipiteen kysymistä...
Vaimo: "Mitähän vi**ua sä nyt olet mennyt tekemään..." :lol: Voisi olla neuvottelut ahtojäissä ensi kevääseen :mrgreen:
Mä suosittelisin vaan menemään ja ostamaan niinkuin minä tein jos siltä tuntuu, että auto on hyvä. Sitten piisaa hellettä ainakin 2 viikkoa 8)

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^meillä akk..vaimo ei ole koskaan puuttunut mun auto- tai prätkähankintoihin. Paitsi eilen: "yhtään kotteroa tai härveliä ei enää hommata, ennen kuin nykyisiä myydään".

Ihme nillitystä, kun on vasta kaksi autoa ja kolme mopoa. Ei sitten tule Jaggea talliin, ainakaan toistaiseksi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

jkk kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Suosittelen ostamaan vaimolle kukkia ennen mielipiteen kysymistä...
Vaimo: "Mitähän vi**ua sä nyt olet mennyt tekemään..." :lol: Voisi olla neuvottelut ahtojäissä ensi kevääseen :mrgreen:
Mä suosittelisin vaan menemään ja ostamaan niinkuin minä tein jos siltä tuntuu, että auto on hyvä. Sitten piisaa hellettä ainakin 2 viikkoa 8)
Turpaanhan tässä taas tuli. Olis vaan pitänyt ostaa niitä kukkia.
- Olen menneisyydessä hankkinut autoja kysymättä pirttihirmulta mielipidettä. Se on ollut karkea virhe.

Nyt hymyillään taas leveästi ja lähdetään tympeän kalliille lomalle. Ja nautitaan siitä niin perkeleesti. Ja kuollaan hiukan lisää sisältäpäin.

Lerppu out.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^aijai, tuo se syö miestä, rotan lailla.

:mrgreen:
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Opel Insignia Grand Sport 1,5 Turbo A6 Innovation.

Muutama tunti ajoa takana ja tässä päällimmäiset fiilikset:

+ Ulkonäkö. Muotoilu miellyttää silmää joka kulmasta katsottuna. Klassisen kaunis auto, jonka näyttävyyttä vaimokin kehui.
+ Kabiinin laatuvaikutelma. Ei nyt mitään ihan luxusta, mutta kun pitää hintaluokan mielessä, niin voi sanoa Opelin todella onnistuneen.
+ Varustelu.
+ Tilat.
+ Alustan ominaisuudet. Jämäkkä, mutta matka-ajossa mukava jousitus.
+ Poppikone.
+ Tuntuu todella isolta autolta. Rauhoittava fiilis.

- Rengasmelu. Pahin miinus tulee harmittavan kovasta rengasmelusta, johon alkaa kiinnittää huomiota jo kaupunkinopeuksissa. Alla Hankookin 245/45-18 rengastus. Moottoritiellä Opel on selkeästi äänekkäämpi kuin vasta kokeilussa ollut Tiguan tai oma Passat.
- Moottori / vaihteisto-yhdistelmä. Perinteinen 6-lovinen aski huudattaa opelmaisesti (Astra) konetta turhan korkealla, eikä moottorista saa mitään sporttisuutta irti hakemallakaan. Kone myös käy isoilla kierroksilla aika karkealla soundilla. Moottorin kanssa tulee tietysti normiajossa ihan hienosti toimeen, mutta that´s it.
- Kojelaudan narinat. Tässä yksilössä narisi pehmeän- ja kovan muovin sauma mittariston takana.
- Matala tavaratila.

Vaihteiston moitteet voisi korvata varmaankin manuaalilla, mutta tiedä sitten, olisiko 17´vakiorenkailla miten radikaali vaikutus rengasääniin? Kyllähän tähänkin melutasoon ehkä tottuu, mutta harmitus on kovin suuri.

Tästä huolimatta Insignia on yhä vahvasti jatkossa hankintalistalla.
Pitää vain ottaa joskus vielä tyypit vakiorenkain.

Edit: vaihdoin/lisäsin parit kuvat.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut glideslope, 13 Heinä 2017, 07:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

^Täytyy sanoa että omasta mielestäni aikaisemmat Opelit ovat olleet aika rumia mutta uusi Astra-Insignia muotoilu on kyllä erittäin onnistunutta.
Opel on mennyt hienosti eteenpäin! 8)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Kiitos kuvista ja tunnelmista!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Something is rotten in the state of Denmark

Tavoistani poiketen upgreidasin vuokra-auton, kun vain 6€/vrk sai.

Kuva

Reilun viikon koeajossa siis 320d manuaalina & farkkuna.

Kiitämme

+ laadun tuntua: ei narinoita, kolinoita tms. Kabiinin materiaalit pääosin laadukkaita
+ ajettavuus kuosissa: mukava motarilla, riittävän näppärä nurkissa, eloisa mutkatiellä (alla jotkut 16" jokasääkumit)
+ moottori miellyttävämpi kuin Giuliettassa, vetää nätisti, kohtuullisen hiljainen, aski toimii
+ ajovaloja
+ BMW:n perinteistä mittaristoa

Kuva

Moitimme

- autossa ei (kai) ollut vakionopeudensäädintä
- jotain jää puuttumaan, ei tätä tee mieli kääntyä katsomaan parkkipaikalla

Kuva

Sopivalla värillä ja varusteilla toimittaisi kyllä perheauton virkaa vallan mainiosti. Auton suunnitteluun on panostettu, kaikki ominaisuudet ovat kilpailukykyisiä ja se on ilmeisen hyvin tehty. Mutta silti...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

TeroPee kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Muutaman kymmenen mailin verran on ollut nyt alla Land Rover Discovery XS V6 eli Edinburghin Hiltonilta Stirlingiin. Ekaa kertaa itse ajamassa vasemmanpuoleisessa liikenteessä joten keskittyminen on mennyt auton sijasta vähän muuhun. Luulot otettiin kyllä heti pois sillä heti reitin alussa oli puolenkymmentä ympyrää ja sen jälkeen suuntana oli moottoritie jonka jälkeen 1500-luvulla kirkkonsa saaneen kylän keskustaan. Päällimmäiset tunnelmat:
+ tilava, ollaan neljän hengen porukalla kaksi viikkoa ja kaksi mukana olijaa on vähän yli vuoden ikäisiä joten mukana on niin matkasänkyä kuin tuplavaunujakin.
+ hiljainen, toki asfaltti on täällä aika sileää.
+ voimalinja, kutosdiesel ja ZF:n 8spd laatikko on erinomainen, voimaakin on ollut riittävästi tämän päivän tarpeisiin
- kaksiosainen takaluukku on hankala, kontin takaosaan joutuu lähes konttaamaan
- navigaattori on omaan reilun vuoden ikäiseen Volkkariin verrattuna alkeellinen ja logiikaltaan huonompi

Lisää kokemuksia kunhan maileja kertyy enemmän.
Nyt on useamman sadan mailin verran kokemusta kahdesta eri yksilöstä. Ensimmäinen XS-varusteinen meni muutaman kerran limp modeen ja sytytti loppujen lopuksi change engine -valon. Vuokraamo päätti vaihtaa auton ja nyt alla on HSE-varustein oleva Discovery.

Edelleenkin laite on mukava ja miellyttävä. Navia olen oppinut käyttämään mutta edelleen Volkkarin navia on ikävä. Tämä on hidas ja osoitteen syöttäminen on epäloogista. Edes HSE:ssä ei ole mittaristossa värinäyttöä. Kyyti on aika keinuvaa. Tässä jonakin päivänä illalla tuntui kuin olisi ollut päivän laivassa sillä ihan tavallinen hotellihuone tuntui keinuvan. :)

Kaksiosainen takaluukku ei ole pelkästään huono ratkaisu nyt kun sitä on vähän aikaa käyttänyt. :) HSE:ssä on astinlaudat ja niistä en ole keksinyt vielä yhtään hyvää puolta.

Ei tuollaista halua omistaa mutta silti tuollaisen haluaisi omistaa. Jotain kiehtovaa siinä siis on.:)
Möhköjen koeajot jatkuvat. Tällä kertaa alle sattui Audi Q7 3.0 TDI quattro 180Kw moottorilla ja samalla ZF:n 8-vaihteisella laatikolla mitä Discoverykin oli. Mittarissa noin 150tkm ja ikää autolla kuutisen vuotta. Tähän mennessä matkaa taitettu lähinnä maantiellä ja moottoritiellä, osan matkaa autotraileria (todelliset kilot luokkaa 1300kg, siis auto + traikku) vetäen. Tähän mennessä tehtyjä havaintoja ja lähinnä vertailukohtana Disco4.

Kiitämme:
Navigaattoria: vaikka tässä osoite syötetään rullaa pyörittäen ja kirjain kerrallaan etsien niin se on silti nopeampi kuin Discon kosketusnäyttö. Grafiikat on noin valovuoden edellä Discoveryä
Penkkejä: vaikkei Discon penkit olleet mitenkään huonot niin Q7:n nahka-alcantara -verhoillut sporttipenkit vie Discon penkkejä 100-0.
Matalampaa kokonaiskorkeutta: eroa on noin 25 senttiä joten Q7:lla pääsee moniin sellaisiin paikkoihin mihin Discoveryllä ei arvaa mennä. Mulla on traileri hallissa, jossa kokonaiskorkeus on 2 metriä ja Discolla olisi jännittänyt ajaa sinne
Ajettavuutta isoilla teillä: Discossa oli keinumista isoilla teillä ja Audista se puuttuu kokonaan. Jousitus on suunnilleen yhtä pehmeä Comfort-asennossa ja Dynamicilla autosta tulee hyvinkin henkilöautomaisen tuntuinen
Tavaratilassa oleva lastausnappia: yhtä nappia painamalla auton perän saa niiaamaan. Kätevä niin lastatessa kuin peräkärryn kanssa pelautuessa
Yleistä ergonomiaa kojelaudassa: Discoon verrattuna kojelauta on rauhallisempi ja keskinäyttö parempi, myös mittaristo ja etenkin sen keskinäyttö on selkeämpi
Peruutuskameraa: kuva on inan verran suttuisempi kuin Discossa mutta renkaiden mukaan kääntyvät apuviivat helpottavat yllättävän paljon peruuttamista
Kulutusta: hyvin epätieteellisen vertailun eli nintendon mukaisen kulutuksen mukaan maantiellä Q7 vienee litran verran vähemmän dieseliä kuin Disco. Tankki on myös suurempi ja näyttäisi että 1000km menee tankillisella helposti. Discolla ei meinannut päästä 600 kilometriä.

Moitimme:
Tavaratilaa: pohjapinta-ala on suuri ja välipohjan alla on paljon tilaa mutta verhon alle jäävä tila on erittäin matala. Kaksosten vaunut eivät mahdu verhon alle, ainakaan jos pitää muitakin nyssäköitä saada mukaan.
Henkilöautomaisuutta: Q7 tuntuu lähinnä isolta henkilöautolta, ei maasturilta (jota se ei toki olekaan). Fiilis puuttuu, mutta se ei toki ole yllätys.

Edelleenkin oma valinta olisi fiiliksen perusteella Discovery, mutta jos autolla pitäisi oikeasti ajaa paljon matka-ajoa niin valinta olisi silloin näistä kahdesta Q7. Se on tukevampi ja penkit ovat paremmat. Kummankin ohjaus on mitä on, mutta tässä autoluokassa se sallittakoon. Tämä koeajo jatkuu toistaiseksi ja jos jotain raportoitavaa tulee niin kirjoittelen lisäää (vaikkei kukaan olekaan kiinnostunut koska a) diesel b) Audi c) möhkö).

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Fiat 500X, 140 hv etuveto kaksoinkytkinautomaatilla

+ sekä ulkonäkö että sisätilojen ilme ovat keränneet mm. duunikavereilta hämmentävän runsaita kehuja ja Bellassakin tämä tuntui kiinnostavan yleisöä 10x enemmän kuin Giulietta - ehkä mallin harvinaisuudesta johtuen
+ kaksoiskytkinvaihteiston porrastus on korjattu tasajakoisemmaksi kuin Giulieassa, ei enää jatkuvaa vaihteen vatkausta 40 ja 60 rajoitusalueilla
+ elektroniikkahilppeissä tuntuu kuin olisin hypännyt 90-luvulta 2010 luvulle
    * puhelun tullessa soittajan nimi näkyy ajotietokoneen näytöllä
    * automaatti-ilmastoinnin puhallussuuntaa ja nopeutta ei tarvi säätää käsin
    * vakionopeussäätimen asetus näkyy näytöllä ja nopeus säätyy 1 km/h portain (Giulietassa n. 2,5 km/h portain)
    * vakionopeussäädintä ei tarvi ylämäissä auttaa painamalla kaasua
    * vaihteen vaihto ratin läpysköillä ei tiputa vakionopeussäädintä pois päältä
    * automaatti osaa tarpeen tullen vaihtaa vaihteita vakionopeussäätimen ollessa päällä
+ vaikka autoa ei voi kehua hiljaiseksi, rengasmelu ei Turanzoista huolimatta nouse kuurouttaviin/hulluksi tekeviin lukemiin karkellakaan pinnalla (toisin kuin Giuliettassa samalla rangasmallilla varustettuna)
+ tarkka, digitaalinen, nopeusmittari, virhettä vain 1-2 km/h, joten kehä I:llä voi peltipoliisien kohdalla käyttää kaikenmaailman audeja ja volvoja pujottelukeppeinä
+ kohtuu hyvä näkyvyys, parin taskuparkki yms. suorituksen jälkeen olin vakuuttunut siitä, että auton kääntösäde on selvästi Giulietan n. 11 m lukemia pienempi, mutta teknisten tietojen mukaan mitää eroa ei ole... ilmeisesti syynä on vain helpompi ympäristö hahmotettavuus
+ avaimeton käynnistys on kiva

Niin ja näin
+/- integroitu nalkulaattori periaatteessa kiva, esim. heijastusongelmia ei ole toisin kuin irtovehkeen/kännykän kanssa temppuiltaessa
...mutta laite on kovin hidasälyinen, olen oppinut kiertämään ongelmaa tökkäämällä multimeediohärpäkkeeseen virrat päälle heti autoon istuessani, laitteen pitää antaa käynnistellä itseään minuutin tai kaksi ennen kuin sillä tekee mitään
+/- ei ajovalonpesureita, sinällään huono homma, mutta konepellin alle on harvemmin asiaa pienestä kusipojan tankista huolimatta
+/- kojelaudassa oleva "jääkaappi" on sinällään kiva, mutta ovessa on ihme patti, jonka vuoksi tilaan ei mahdu kunnolla kuin 0,33 l pullo ja 0,5 l vaatii jo kikkailua
+/- olisin halunnut autoon myös peruustuskameran, adaptiivisen vakkarin yms mutta eipä ollut enää saatavana - ehkä hyväkin näin (vrt. muiden kokemukset adaptiivisesta vakkarista/automaattijarrutuksesta)

Miinukset
- jatkossa 500X pitää ostaa ulkomailta, 170 hv bensakonetta ei koskaan tuotukaan Suomeen, itse en saanut mm. nahkapenkkejä, vaikka esitteissä moiset on ja jatkossahan myydään pelkkää karvalakkia (Lounge tiputettu pois valikoimista)
- takakontti on säälittävän pieni, B segmentin luokkaa, kun välipohja on käytössä - miksi ei autoon ole voinut laittaa 5 cm lisää pituutta?
- kustannusten karsiminen näkyy ikävällä tavalla joka puolella
    * takakontissa ei ole lokeroita pikkutavaroille eikä edes kassikoukkua -> pakko käyttää välipohjaa, jonka alla on sitten turhankin paljon tilaa roinan kerryttämiseen
    * ajovalot laihialaismallin (25 W) kaksoisxenonit; lähivalo hyvien halogeenien tasoa, kaukovalo myydää lisävarusteena :bad-words:
    * kojelaudan mukananapit ja merkkivalot: hätävilkkujen painonapissa ei ole merkkivaloa (eikä sitä löydy mittaristostakaan)
    * matkustajan turvatyynyn poiskytkennälle näyttää olevan painonappi kojelaudassa, mutta se on pelkkä feikki/merkkivalo, kytkentä tehdään valikoiden syövereistä
    * takakontista karsittu kuskin puoleinen sulkemiskahva, konepellistä kaasujouset
    * takaluukku pitää paiskoa kiinni apinan raivolla ja hirveän rämähdyksen saattelemana, yleensä jo toinen yritys onnistuu
    * tuulilasinpyyhkijöillä ei muistia; jos en kytke automatiikkaa pois päältä, seuraavan käynnistyksen jälkeen pyyhkijät suorittavat "kuivapesun" poistaakseen tunnistimelle kertyneen siitinpölyn
    * ilmastoinnille (jäähdytykselle) ei erillisiä suuttimia kojelaudan päällä
- oven kyynärnoja täysin hyödytön, liian etäällä ja alhaalla, keskikyynärnojaan yltää, just ja just, kun penkin laskee ala-asentoonsa
- penkissä ei kallistussäätöä -> perskannikat puutuu pahoin jo 2 tunnissa
- ajotietokoneen 2-ulotteinen valikkorakenne turhankin laaja, siellä on joukossa myös typeriä mainostekstejä (selityksiä ajomoodien sisällöstä ym). jotka pomppivat pakkopullana esille, kun moodikytkimeen koskee -> saa runkutella valikkonappeja muutaman kerran nopeusmittarin loihtimiseksi takaisin näytölle
- analoginen nopeusmittari pienehkö ja luottevuudeltaan huono -> pakko käyttää digimittaria
- typerät varoitustekstit, esim. painaessani kaasua vakionopeussäätimen ollessa päällä nopeusmittari korvataan varoitustekstillä, joka kertoo minun painavan kaasua :bad-words:
- typerät turvatoiminnot; kepin saa D:ltä N:lle auton liikkuessa, mutta N->D vaatii jarrun painamista - eipä enää tarvi rullailla vapaalla hitaasti matelevassa ruuhkassa
- avaimeton lukitus ei helpota elämää millään tasolla; takaoven avaamiseksi pitää ensin käydä klähmimässä etuoven kahvaa, ovien lukitsemiseksi pitää seisoskella auton vieressä ja laskea mielessään "1000, 2000, 3000", koska lukituspainike aktivoituu vasta 2-3 s oven sulkemisen jälkeen
- suurempi korkeus ei selvästikään paranna ajettavuutta, jousituksessa on selvää yli-innokkuutta/pompottelutaipumusta, osa ongelmaa ehkä rengastus https://www.taloustaito.fi/Teemat/Auto/ ... ata-auton/
- Loungessa pakkopullana kesärenkaat 18" vantein, 17" varmaakin fiksumpi tähän malliin (oli koeajoautossa, tosin kitkarenkain höystettynä ja pompottelutaipumusta vähemmän)
- 40 km/h edelleen vaikea nopeus, moottorin veto nykivää (ilmiön laukaisee yleensä poikittaissauma tai kaivonkansi -> kunnon nykäisy, veto pois, nykäisy.. ja tätä sitten pari kertaa sekunnissa), ilmenee sekä käsikaasulla että vakionopeussäätimellä ajettaessa
- CO2 lukemien perusteella osasin toki odottaa pientä kulutuksen kasvua, mutta +1 l/100 km sekä nurkkapyörityksessä että moottoritiellä oli silti yllätys
...tosin kulutus on koko ajan ollut laskusuunnassa, nyt menee jo pitemmät matkat 40-80 nopeuksin hitusen vähemmällä kuin Giulietta kesärenkain, mutta moottoritiellä ei tunnu alle 8 pääsevän ja lyhyilläkin ajomatkoilla bensa maistuu yllättävän hyvin
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

insinörtti kirjoitti:Fiat 500X, 140 hv etuveto kaksoinkytkinautomaatilla

Miinukset:

 * takaluukku pitää paiskoa kiinni apinan raivolla ja hirveän rämähdyksen saattelemana, yleensä jo toinen yritys onnistuu
* kojelaudan mukananapit ja merkkivalot: hätävilkkujen painonapissa ei ole merkkivaloa (eikä sitä löydy mittaristostakaan)
 * tuulilasinpyyhkijöillä ei muistia; jos en kytke automatiikkaa pois päältä, seuraavan käynnistyksen jälkeen pyyhkijät suorittavat "kuivapesun" poistaakseen tunnistimelle kertyneen siitinpölyn

- Loungessa pakkopullana kesärenkaat 18" vantein, 17" varmaakin fiksumpi tähän malliin (oli koeajoautossa, tosin kitkarenkain höystettynä ja pompottelutaipumusta vähemmän)
- 40 km/h edelleen vaikea nopeus, moottorin veto nykivää (ilmiön laukaisee yleensä poikittaissauma tai kaivonkansi -> kunnon nykäisy, veto pois, nykäisy.. ja tätä sitten pari kertaa sekunnissa), ilmenee sekä käsikaasulla että vakionopeussäätimellä ajettaessa
- CO2 lukemien perusteella osasin toki odottaa pientä kulutuksen kasvua, mutta +1 l/100 km sekä nurkkapyörityksessä että moottoritiellä oli silti yllätys
...tosin kulutus on koko ajan ollut laskusuunnassa, nyt menee jo pitemmät matkat 40-80 nopeuksin hitusen vähemmällä kuin Giulietta kesärenkain, mutta moottoritiellä ei tunnu alle 8 pääsevän ja lyhyilläkin ajomatkoilla bensa maistuu yllättävän hyvin
Tässä muutama ratkaisu samaan ongelmaan meidän manuaalivatkaimesta:

- Takaluukun saa kiinni parhaiten ilman raivoa kun painaa sitä rekisterinumeron kohdalta. Muuten saa käyttää voimaa vähän turhan liikaa.
- Kojelaudan hätävilkku vilkkuu kyllä ainakin omassa, kuten myös vilkkujen merkkivalot oikeaoppisesti siinä nopeusmittarien kohdassa. Eli näkee että ovat päällä.
- Itsellä tuulilasipyyhkijät eivät tee kuivapesua ikinä (eli joutuu manuaalisesti vetäsee sen itse) kun on automatiikka päällä. Vain jos käyttää nolla-asennossa ja pistää päälle, tulee se perinteinen "haen arvot" pyyhkäisy.

Tässä muutama kommentti, muttei ratkaisu:

- 17" ovat paremmat. Itsellä kesä/talvi noilla orkkis 17" vanteilla ja hiljainen on. Aikoinaan tuli koeajettua 18" vanteinen variantti ja se oli aika lötkö.
- 40-45 km/h samat "ongelmat" täälläkin. Ominaisuus johon tulee joskus ehkä tänne Suomeenkin softapäivitys, kun jenkeissä tuo on jo (siellä ilmoitettu paljon 25 mph nykimistä)
- Omassanikin kulutus oli alkuun isoa. Sillä tarkoitan reilusti yli tehtaan arvoja. Nyt kun taulussa on 15tkm, kulutus on selkeästi laskenut ja viimeisin siirtymä Turku - Pori - Turku valtatie 8:aa pisin tarjosi tasan 6.0 litran keskikulutusta. Tuohon kuului normi ajo siinä "sporttimoodissa". Samoin kuin ohittamiset, Laitilan liikennevalot, pumppaamiset 100 - 80 - 60 - 80- 100 - 60 - 100 ym. Alkuun ei meinannut oikeasta alta kahdeksan litran päästä. Seka-ajossakin ollaan nyt about 7.5 litran pinnassa, ennen meni yli 8 reilusti.

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ eli minulla on hätävilkkujen merkkivalo rikki

Pyyhinautomatiikka puolestaan pelaa minulla ihan eri logiikalla, lie tarkoitettukin näin? Pyyhkijät eivät pyyhkäise, kun automatiikka kytketään päälle. Jos automatiikka on unohtunut päälle autoa sammutettaessa, ei pyyhkäisyä tule startatessakaan, vaan vasta useamman kilometrin ajon jälkeen, kun osuu joku roska tunnistimeen.

Renkaat & vanteet. Huoh. 17" vanteet olisivat tähän autoon mielestäni paremman näköisetkin. Ja vielä kumeina Turanzat, joista ei ajamalla pääse eroon (erinomainen kulutuskestävyys Giuliettan kokemusten perusteella). Löytyisikönhän jostain hullu, joka haluaa vaihtaa 17" vakiovanteet 18" malliin :roll:

Kulutus tosiaan yllättävä, kun Giuliettassa ei ollut lukemat koholla (siellä 8+ tasolla) kuin 1. tankkausvälin.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

insinörtti kirjoitti:^ eli minulla on hätävilkkujen merkkivalo rikki
Itse asiassa jenkkifoorumeilla on mainintaa kummastakin versiosta. Lienee italialaista arpajaisonnea kuinka tuo toimii.

Avatar
Xehpuk
Viestit: 790
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Ford Focus ecoboost farkku. Mittarissa 3Mm.
  • Plussaa:
  • Ohjaustunto ja ajettavuus jopa all-season -renkailla
  • Tilat (pl. etupenkin tilantunne massiivisen kojetaulun takia)
  • Hyvin kasaanruuvatun oloinen
  • Varusteet tässä yksilössä
  • Näppärä bensatankin "korkki"
  • Miinusta:
  • Jäykähkö jousitus
  • Laimeat penkit, jotka on hankala säätää kohdalleen
  • Näkyvyys
  • ecoboostin puhti loppuu n. 165km/h kohdalla
  • Kulutus
  • Mittarivirhe
Jos oikein tiivistää ajatuksensa tästä, niin en ihmettele, että näitä myydään paljon. Kyllähän tämä ajoi asiansa hyvin, mutta ei kyllä sytyttänyt mitenkään.
Viimeksi muokannut Xehpuk, 05 Elo 2017, 10:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

peksu
Viestit: 618
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja peksu »

Dubrovnikin lentokentän Sixtillä Punto vaihtui "tai vastaavaan", tässä tapauksessa VW Polo 1,4 TDI Bluemotion.

Auto vuoden ikäinen ja 34 tkm mittarissa; penkit valmiiksi likaiset, jota kyllä ihmettelen.
+ ilmastointi toimi 36 asteen lämmössä
+ käteen sopiva alaosasta litistetty ratti, vieläpä nahkaa - ja täysin nappulavapaa..
+ moottori vastusti hyvin sammumista; ei kertaakaan tahatonta sammumista n. 750 km matkalla ja veti puhtaasti jopa vajaasta 1000r/min ja puhtiakin oli mukavasti (66kW/230Nm)
+ 4 ovea
+ ok penkit normaalikäyttöön; istuinosa kyllä hiukan lyhyt
+ toimiva jousitus
+ kääntösäde

- jyrisevä käytös joillakin vaihteilla (3. ja 5.) jopa n. 1600 r/min, toisaalta taas nelosella ei jyristänyt kuin alle n. 1100 r/min
- vakionopeussäätimen puute
- ohjauksen kipsaantuminen nopeassa väistössä; tämä oli oikeasti yllätys
- yliäkäiset jarrut
- huonot lähivalot
- kulutus; tasan 6l/100 km, luvattu kulutus 3,4l/100 km! Tämä ei kyllä ole kovin tieteellinen mittaus, kun en tiedä kuinka täyteen oli tankattu edellisen vuokraajan jäljiltä ja onhan tuolla hitaat ja mäkiset tiet, suuri osa ajosta oli 3. ja 4. vaihteilla ajoa.

Tuossahan oli 3-pyttyinen kone, joka kävi useimmiten ihan tasaisesti eikä sitä äänestä tunnistanut vajaapyttyiseksi. Ajossa tuli välillä omituinen "ontto" ääni moottorista.
Moottori ei tässä laitteessa kyllä miellyttänyt kaikilta osin; kulutus ja jyrisevä "äänivaatimus" vaihtamisesta. Vetoalueet oli myös yllättävän lyhyet eli kepitystä riitti kun Kroatian ja Bosnia-Herzegovinan kapeita ja jyrkkiä vuoristoteitä ajeltiin.
Oli tämä tyylikkäämpi auto kuin edellisen korimallin Huyndai i20, jollaisella viime kesänä ajeltiin Islannissa. En ihmettele, että näitä paljon myydään. Mikään ei ärsytä suunnattomasti ja kun kaasu/kytkin yhteispelikin on heti ekasta lähdöstä alkaen sujuvaa ja helppoa, niin keskiverto-ostajalle tässä on ihan sopiva paketti.
Mutta ei meille :mrgreen: .

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

peksu kirjoitti:

- jyrisevä käytös joillakin vaihteilla (3. ja 5.) jopa n. 1600 r/min, toisaalta taas nelosella ei jyristänyt kuin alle n. 1100 r/min
.
Saisi nämä uudet autot jyristellä jo paljon helpomminkin niin ihmiset oppisivat käyttämään sitä vaihdekeppiä. :shock: :shock: :shock:

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

peksu kirjoitti:Dubrovnikin lentokentän Sixtillä Punto vaihtui "tai vastaavaan", tässä tapauksessa VW Polo 1,4 TDI Bluemotion.

Auto vuoden ikäinen ja 34 tkm mittarissa; penkit valmiiksi likaiset, jota kyllä ihmettelen.
+ ilmastointi toimi 36 asteen lämmössä
+ käteen sopiva alaosasta litistetty ratti, vieläpä nahkaa - ja täysin nappulavapaa..
+ moottori vastusti hyvin sammumista; ei kertaakaan tahatonta sammumista n. 750 km matkalla ja veti puhtaasti jopa vajaasta 1000r/min ja puhtiakin oli mukavasti (66kW/230Nm)
+ 4 ovea
+ ok penkit normaalikäyttöön; istuinosa kyllä hiukan lyhyt
+ toimiva jousitus
+ kääntösäde

- jyrisevä käytös joillakin vaihteilla (3. ja 5.) jopa n. 1600 r/min, toisaalta taas nelosella ei jyristänyt kuin alle n. 1100 r/min
- vakionopeussäätimen puute
- ohjauksen kipsaantuminen nopeassa väistössä; tämä oli oikeasti yllätys
- yliäkäiset jarrut
- huonot lähivalot
- kulutus; tasan 6l/100 km, luvattu kulutus 3,4l/100 km! Tämä ei kyllä ole kovin tieteellinen mittaus, kun en tiedä kuinka täyteen oli tankattu edellisen vuokraajan jäljiltä ja onhan tuolla hitaat ja mäkiset tiet, suuri osa ajosta oli 3. ja 4. vaihteilla ajoa.

Tuossahan oli 3-pyttyinen kone, joka kävi useimmiten ihan tasaisesti eikä sitä äänestä tunnistanut vajaapyttyiseksi. Ajossa tuli välillä omituinen "ontto" ääni moottorista.
Moottori ei tässä laitteessa kyllä miellyttänyt kaikilta osin; kulutus ja jyrisevä "äänivaatimus" vaihtamisesta. Vetoalueet oli myös yllättävän lyhyet eli kepitystä riitti kun Kroatian ja Bosnia-Herzegovinan kapeita ja jyrkkiä vuoristoteitä ajeltiin.
Oli tämä tyylikkäämpi auto kuin edellisen korimallin Huyndai i20, jollaisella viime kesänä ajeltiin Islannissa. En ihmettele, että näitä paljon myydään. Mikään ei ärsytä suunnattomasti ja kun kaasu/kytkin yhteispelikin on heti ekasta lähdöstä alkaen sujuvaa ja helppoa, niin keskiverto-ostajalle tässä on ihan sopiva paketti.
Mutta ei meille :mrgreen: .
Ei meillekään. Koeajoin ko generaation Polon joku vuosi sitten, ihan ostohousut jalassa. Vastaus myyjän kysymykseen "mitäs tykkäsit?" - "Mieluummin työnnän Alfaani kuin ajan Pololla."
Edellinen Polo oli parempi, siitä pidin ihan aidosti. Mielestäni paras VAG kuunaan oli se. (Ja ennenkuin kokemuksen puutteesta valitellaan, enemmän kuin kertaalleen ajeltuna Audeista: mk1&2 TT, Typ 8P A3, B5&B8 A4, C5&C6 A6 Allroad ja D4 A8. Muita Kansanautoja sekä Skodillaceja että Espanjan Volkkareita sitten vähemmän mutta pikaisia pyrähdyksiä toki useammalla sellaisellakin.)
En kyllä näistä Kansanautoyhtymän tuotteista ihan oikeasti tykkää (disclaimer, N/A Lamborghini, kokeilematta), vaikka forumilla ehkäpä ihan aiheesta näkyy nousseen esiin tarve käyttäytyä fiksummin eikä dissata mokomia häristimiä. Herrasmiehet käyttäytyköön mallikkaasti, niin jää moukkamaisuuksillekin tilaa!
Toyotat on ok. Siis käyttää. Ei kertoa niiden erinomaisuudesta (haukotus).

Niin joo, loma loppui, lupailin koeajorapskaa reissulta. Ei tullut vuokrattua autoa. Joten es tut mir leid. Siipeilen jäsen peksun rapskalla, kun samoilla huudeilla suht samoihin aikoihin oltiin.

Avatar
glideslope
Viestit: 1475
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, Enyaq 80x
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tuli tuossa heinäkuussa ennen lomia koeponnistettua vielä Volvo V40.

Vähän isompi koppa kuin tämä on kyllä hakusessa, mutta Edition 90 -kampanjamallin hinta/varustelu-suhde sai pomarfinien kärjet suuntaamaan jälleen Kaivokselaan.
Oma valinta tässä tapauksessa kohdistuisi D4 manuaaliin tai T3 -automaattiin.
Kumpaakaan versiota, tai edes moottorivaihtoehtoa ei ollut ajettavana, joten tyytyminen oli T2 Business Inscription-automaatin kyytiin. Tämä versio vastaa varusteiltaan jokseenkin tuota Editionia.

Sitten havaintoihin:

Ajettavuus on sitä perushyvää. Kaikki sujuu hieman etäisen tunnelman vallitessa.
Ohjaus on tunnottomampi, mutta muuten tulee mieleen aiemman sukupolven Mondeo.. go figure..?
Jousitus on aika kova, mutta heitot ja poikkisaumat menee ihan hienosti. Auto kulkee nätisti suoraan ja tuntuu luokkaa isommalta matka-ajossa.

Rengasmeteli pysyy kurissa 90 km/h saakka, sen jälkeen se on hallitseva, ja tienpinnan karheudesta riippuen jopa häiritsevä melunlähde.
Moottori/vaihteisto-yhdistelmä toimii hyvin, kun muistaa rajoitetun tehon. Tämä T2 ei ole mikään sportti.

Tilat ok kahdelle aikuiselle ja parille mukulalle. Polvitilaa on vähän niukasti takana, mutta penkit ovat hyvät kaikilla istumapaikoilla.
Tavaratila on pikku-viistoperäksi ihan käyttökelpoisen kokoinen, varsinkin jos hyödyntää hattuhyllyn yläpuolisen tilan. Pari matkalaukkua sinne varmaan menee ja jotain pehmoista päälle, - normisettiä siis.

Kabiinin laatuvaikutelma valkoisin kuosin, alumiinisomistein ja nahkapenkein on hintaluokka huomioiden erittäin kunnossa. Viihtyisin pidempäänkin! Samoin varustelutasossa ei pahemmin moitittavaa, no, navi taisi puuttua. Potkusta ei sen sijaan ollut puutetta poppikoneessa. Mittaristossa on turhan kikkailun makua, eikä kolme eri-teemaista ympäristöä palvele ketään. Perinteinen olisi parempi.

Enpä tiedä. Kiva auto, mutta jotenkin ei ihan sytytä. Koska nyt hakusessa on kuitenkin täysin erilaisen suorituskyvyn antava D4, on V40 edelleen ostoslistalla.
(Classic-mallin "viimeistä voitelua" odotellessa..) :wink:

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Kaksi viikkoa sitten tuli ajettua Bmw 520D F10 2011 automaatti ajettu 135tkm

+ hyvä ajettava ja kulki suoraan joten tuli oma 159 mieleen
+ laadukas sisältä ei nitise
+ jousitus toimii hienosti mukulakivelläkin
+ ZF 8v automaatti vaihtaa hienosti ja nopeasti

- iso auto eli saa olla tarkkana kun ajelee kapeista väleistä
- diesel on taloudellinen mutta ei kulje kummemmin ja syö fiilistä aikalailla

Kokonaisuutena yllättävän houkutteleva saksalainen ulkonäön ja kokonaisuuden puolesta 8)

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Tam-tam-TAA
Toyota C-HR 1,8 Hybrid. Pakasta.
Kiitämme:
- Hitto vieköön täähän on HYVÄ.
- Ei siis tietenkään mulle, mutta siihen mihin tää on rakennettu, niin oikein pätevä!
- Liikaa yrittävä yliampuva ulkonäkö sopii tekniikan ilotulitukseen.
- Mukava. Aivan sama mitä kuluttaa, hybriditekniikka tekee kaupunkiajosta parempaa (kun ei tykitellä).
- En kiinnittänyt mitään huomiota alustan toimintaan, ohjauksen tarkkuuteen tai vaihteistoon. Joten ne oli varmaan aika jees!
- Voimalinjan yhteistoiminta täysin saumatonta ja huomaamatonta.
Moitimme:
- Ahdas.
- Pimeä.
- Takaviistoon ei näe.
Neutraalia:
- Miten kauan alkuinnostus tällaisessa säilyy ja minkälainen moista olisi sen jälkeen kuskata?
- Talven liukkaat, miten silloin toimii (onko täysin tunnoton)?
- Sisusta paljon parempi kuin aiemmat karmaisevat kokemukset Toyotan kabiineista.

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Portti »

Xehpuk kirjoitti:Ford Focus ecoboost farkku. Mittarissa 3Mm.
...
  • Miinusta:
    ...
  • ecoboostin puhti loppuu n. 165km/h kohdalla
    ...
Mikähän EcoBoost -kone oli tässä tapauksessa kyseessä? Taitaa nykyään olla melkeinpä kaikki Fordin bensakoneet nimetty EcoBoostiksi, joten esim. Focukseenkin on Suomessa saatavilla seuraavat EcoBoost -koneet:

- 1.0 100 hv
- 1.0 125 hv
- 1.5 150 hv
- 1.5 182 hv
- 2.0 250 hv (ST)
- 2.3 350 hv (RS)

Voi olla, että esim. tuon meidän taloudessa olevan 250 hv EcoBoost Focuksen puhti ei lopu vielä 165 km/h vauhdeissa.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Nyt se sitten tapahtui. Ajoin Alfaa josta en tykännyt. Viimeksi näin kävi 22 vuotta sitten kun en tuore kortti taskussa tykännyt 75 Americasta. Koeajoin tänään Q4 bensa varttiysin. Tähän on heti paljastettava etten ole aiemmin ajanut 159/Breraa. Joten odotin Alfalta tarkkaa ajotuntumaa, vikkelää ohjausvastetta ja eloisaa liikehdintää. Mutta käskytinkin tylppää, tunnotonta lullaa. Jos tästä nyt tulee bannia niin ymmärrän - mutta kontrasti itsellä olleisiin Alfoihin oli hämmentävä! Yksilö oli kieltämättä nuhjuinen, joten ehkä olen epäreilu... Onneksi aikoinaan kun ihastuin Alfaan, menin kokeilemaan GT:tä enkä 159:ä, kuten olin suunnitellut. Olisi voinut jäädä merkistä virheellinen kuva! Gt oli mahtavuutta. 159 tuntui keskinkertaiselta! :shock:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

lerppu kirjoitti:Nyt se sitten tapahtui. Ajoin Alfaa josta en tykännyt. Viimeksi näin kävi 22 vuotta sitten kun en tuore kortti taskussa tykännyt 75 Americasta. Koeajoin tänään Q4 bensa varttiysin. Tähän on heti paljastettava etten ole aiemmin ajanut 159/Breraa. Joten odotin Alfalta tarkkaa ajotuntumaa, vikkelää ohjausvastetta ja eloisaa liikehdintää. Mutta käskytinkin tylppää, tunnotonta lullaa. Jos tästä nyt tulee bannia niin ymmärrän - mutta kontrasti itsellä olleisiin Alfoihin oli hämmentävä! Yksilö oli kieltämättä nuhjuinen, joten ehkä olen epäreilu... Onneksi aikoinaan kun ihastuin Alfaan, menin kokeilemaan GT:tä enkä 159:ä, kuten olin suunnitellut. Olisi voinut jäädä merkistä virheellinen kuva! Gt oli mahtavuutta. 159 tuntui keskinkertaiselta! :shock:
Omalla kohdalla 156 jälkeen 159 2.2 jts:ällä tuntui taas ihan next level jutulta, kaikin puolin parempi. Mutta, eikai 159:iä turhaan haukuta tonnikeijuksi, 3,2 on sitten varmasn läski Cinderella :D

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

lerppu kirjoitti:Nyt se sitten tapahtui. Ajoin Alfaa josta en tykännyt. Viimeksi näin kävi 22 vuotta sitten kun en tuore kortti taskussa tykännyt 75 Americasta. Koeajoin tänään Q4 bensa varttiysin. Tähän on heti paljastettava etten ole aiemmin ajanut 159/Breraa. Joten odotin Alfalta tarkkaa ajotuntumaa, vikkelää ohjausvastetta ja eloisaa liikehdintää. Mutta käskytinkin tylppää, tunnotonta lullaa. Jos tästä nyt tulee bannia niin ymmärrän - mutta kontrasti itsellä olleisiin Alfoihin oli hämmentävä! Yksilö oli kieltämättä nuhjuinen, joten ehkä olen epäreilu... Onneksi aikoinaan kun ihastuin Alfaan, menin kokeilemaan GT:tä enkä 159:ä, kuten olin suunnitellut. Olisi voinut jäädä merkistä virheellinen kuva! Gt oli mahtavuutta. 159 tuntui keskinkertaiselta! :shock:
Hyvin on samanoloistet tuntumat, mitä itse olen toiselle foorumille kirjoittanut heinäkuussa 2008. Boldasin sieltä tuon oleellisen kohdan.
18.07.2008, 17:27
Kävin eilen ajamassa kaksi Alfa Romeota. Kumpikaan ei ollut kovin perinteinen Alfa Romeo sillä molemmat oli a) farmareita b) dieseleitä. Toinen oli vieläpä automaatti. :)

Ensin ajoon sattui 1.9JTDm manuaalina ja perusverhoilulla. Päältä punainen ja sisältä musta. Punaisena näytti ulkoapäin varsin Alfamaiselta, muodot ovat kauniita ja erilaisia kulmia sekä yksityiskohtia riitti. Kaunis farmariksi vaikkakin hieman raskaan oloinen yleisilme. Keula jossa on kahdeksan pyöreää valaisinta sekä syvälle alas ulottuva sydämen muotoinen maski on upea. Sisältä katse kiinnittyi kojelautaan joka on aiempaan 156:ni verrattuna raskaan ja tunkkaisen oloinen. Ratin takana olevat viikset olivat kuin italialaisista 1980-luvulla, siis suuret, monimuotoiset ja kulmikkaat sekä raskaannäköiset. Mittaristo näytti hieman liikaa tuning-henkiseltä, vähän liikaa tavaraa minun makuun. Noh, liikkeelle sitten.

Moottorissa oli 150 hv ja 320 Nm. Kiihtyvyyttä 0 - 100 km/h luvataan 9,2 sekuntia. Vetoalue ei ollut aivan mahdoton, auto meni myös pienillä nopeuksilla kolmosella mutta varsinaisesti kulkua rupesi olemaan 1800 rpm jälkeen. Vaihteisto oli erittäin täsmällinen mutta samalla jollain tavalla pitkäliikkeinen, kulmikas ja raskaskäyttöinen.

Ajossa auto tuntui raskaalta (taas verrattuna 156 SW 1.8TS), etten sanoisi, Audimaiselta. Alfalle tyypillinen herkkyys ja tuntuma oli poissa. Selvästi enemmän matka-auto kuin pienten teiden mutkaohjus. Tätä vielä korosti moottorin tyyppi, dieselissä tuntuu aina olevan tarve vaihtaa koska on vain 2.500 rpm käytettävänä. Sinänsä kyllä autolla ajeli moottoritietä mielikseen, rengasmelua oli yllättävän paljon tällaiseen autoon.

Toisena ajopelinä oli sitten 159 2.4 JTDm Qtronic eli 200 hv ja 400 Nm dieselillä varustettu automaatti. Vaihteistona oli 6-pykäläinen muistaakseni Aisinin tekele. Tehdas lupaa 0 - 100 km/h 8,4 sekuntia. Tässä autossa sisusta oli vaalea ja materiaalina oli penkeissä Alfatex joka on alcantaran tyyppinen materiaali. Erittäin miellyttävä ja lisähinta oli vain vajaat 300 euroa. Isomman koneen mukana tuli ainakin ilmastointiautomatiikka ja radion napit rattiin mutta ne on hankittavissa myös pikkukoneen yhteyteen.

Tomaatti toimi koneen kanssa hyvin yhteen, kierroksia ei turhaan pidetty ylhäällä vaan normaaliohjelmalla (valittavissa myös Sport ja Winter) mentiin koko ajan parhaan väännön tuntumassa eli n. 2.000 rpm. Moottorin ääni ei tullut matkustamoon mutta rengasmelua oli saman verran kuin edellisessä. Sport-asennolla kierroksia oli enemmän ja vaihteisto vaihtoi terävämmin. Esim. moottoritiellä normiasento vaihtoi 110 km/h nopeudessa yhden pykälän alemmas kun vauhtia pyydettiin 3/4 kaasun verran, Sport pudotti terävän nykäyksen kanssa kerralla pari pykälää. Lähes paikaltaan suoritettu testaus osoitti että voimaa piisaa ja 8,4 sekuntia sataseen ei vaikuta ollenkaan yliampuvalta.

Molempien tavaratila on kasvanut selvästi 156:sta mutta se on syvällä olevassa poterossa, tavaroita ei siis voi liu'uttaa pois vaan ne on nostettava sieltä pois.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

1700kilon massalla - onko ihme?
Vai mitä tuo 3.2 Q4 nyt painaakaan - aivan järkyttävästi.
GT taitaa olla öö... puolisen tonnia kevyempi? Se näkyy muuallakin ku bensalaskussa 8)
Ja ennen kaikkea tuntuu!

Mä tykkään viisysistä, se on raskas ja se tuntuu, herkkyys puuttuu. Mut toisaalta mä tykkään - 156:ssa tykkäsin siitä mikroautomaisesta tuntumasta tiehen, mut on tuo vaan paljon mukavampi rullata.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Manu »

Koeajettu myös Opel Insignia Grand Sport 1,5 Turbo A6 Innovation

+ajettavuus on kyllä hyvä
+tilat
+alusta ominaisuudet, on jämäkkä mutta mukava
+ulkonäkö on perusautojen parhaimmistoa

- Rengasmelua hiukan liikaa
- Moottoria rääkätään ja sporttisuus ei lisäänny ja automaatti tuntui samalta kuin omassa 159:ssä. (Aisinin tekele??)
-Vakiomittarit rumat Skodamaiset, onneksi digitaalisen nopeuden sai näkyviin

Loppujen lopuksi oikein hyvä auto mutta ei jättänyt fiiliksiä pahemmin. Samoja havaintoja paljon Glideslopen kanssa 8)

Avatar
Polforea
Viestit: 11124
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Eiköhän siellä joo AW ole, aika de facto GM -pohjaisten poikittaismoottoriautojen avtomagina.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ itse ajoin samanlaisella noin viikko sitten ja aika samat fiilikset jäi. Tosin terävät nypyt paukahti aika rajusti ja jousitus oli pinta kova. Ei tullut katsottua oliko joku sportti alusta koeajo autossa, mutta en oikein välittänyt.

Varman oloisesti jurnutti eteen päin eikä herättänyt fiilistä puoleen eikä toiseen. Autonkin palautin hyvissä ajoin takaisin, kun oli "nähty juttu" jo.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Opel Astran viimeisintä versiota 1.0 -turbolla ja robottilooralla tuli ajettua kesällä. Tuulilasissa oli käyttötestin suppea ja ylimalkainen arvio. Sen perusteella suunnilleen parasta mitä rahalla saa. Oman lyhyen ajon perusteella täydellisyys on tylsää, mautonta ja tunteetonta. Olin tosin juuri ostanut itselleni Twingon, joten tietty tavallisuus vaivaa sillä ajon jälkeen useimpia autoja. Astrassa on paljon hyvää, mutta vähän loistavaa. Robottiloota toimi siististi, mutta hitaasti. Auton varsinainen ajaja siirtyi manuaalivaihtoihin kun ei sietänyt hitautta sekä väärin ajoitettuja vaihtoja. Jos on uusi Insignia samaa puuta, myynee hyvin. Uusi liikkeen teipeissä tuli vastaan ja huomasin miettiväni miten komea II gen Omega aikoinaan oli.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Bränäri 1-sarja automaatilla. Parempi ajaa kuin 3-sarja. Erittäin napakka ja täsmällinen! Tykkäsin kovasti. Ja sain vielä hyvän tarjouksen... On vaan silti aika kallis kakkosauto. Hmm. MiTo tarjoaa lähes saman, mutta karkeammin. Eikä niitä saa uutena... On tää nyt hankalaa. En taida ostaa mitään.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

^ No tähän on lyhyt vastaus: Jos BMW kelpaa, osta Mini!

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Idea on mutustelun arvoinen. Pikainen haku tuotti tämän kiintoisan yksilön, voisi ihan käydä renkaat potkimassa... Tällasella ei ole ikunaan tullut pärdättyä! https://www.nettiauto.com/mini/cooper-s/9025980

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Miks mulla on mielikuva siitä, että joku Cooper S -voimalinja oli sen verran huonomainen ettei kannata ajatella sotkeentuvansa. Olisiko ollut tuo PSA-taustainen turbokone?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ainakin ne alkupään THP-koneet on ihan kauheita romuja... Jopa pahempia mitä 156:n JTS =)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Aquatica kirjoitti:Ainakin ne alkupään THP-koneet on ihan kauheita romuja... Jopa pahempia mitä 156:n JTS =)
Alkupään THP lienee vielä pahempi mitä alkupään TSI/DSG -kombo. Se on jo jonkinlainen merkkisuoritus kuiteski.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15001
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Hajoskohan ekat jo jossain 3tkm nurkilla - oikealla käytöllä. Väärällä käytöllä ei kestänyt sitäkään... Ja kauan ongelmat ainakin kesti, en tiiä nykytilasta? Tekeekö joku vielä sitä konetta? :D

Avatar
TeroPee
Viestit: 1503
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TeroPee »


Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Just ostin tollasen THP:n 508 koteloon kiinnitettynä.
Se on bmw designia ja kilpailee hyvin volsun tsi:n kanssa hienosta maineesta :-D
Se ei vaan räjähdä ihan yhtä pahasti vikaantuessaan :-D
Jakopää on kasattu (ehkä?) parannetuilla osilla jo aikaisemmin ja imusarja vaihdettu.
Saa nähdä miten ton kanssa pärjäillään.

Avatar
Eero
Viestit: 2839
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

Merkkikorjaamolta kuultuna THP:n jakopää voi kestää jopa 30tkm uusilla, päivitetyillä osilla...
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

TeroPee kirjoitti:Olisiko ollut tuo PSA-taustainen turbokone?
PSA-tausta, mutta syylliset tuon THP:n huonoon maineeseen löytyy juurikin BMW:n osastolta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Alfissimo kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Olisiko ollut tuo PSA-taustainen turbokone?
PSA-tausta, mutta syylliset tuon THP:n huonoon maineeseen löytyy juurikin BMW:n osastolta.
Mikäs siinä moottorissa on niin huonosti? Jotain juttuja olen lukenut jostain jakopään hihnapyöristä joista voi hajota joku vulkanoitu kumi tms?

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kiitokset TeroPee & muut Ministä varoitelleet. Eiköhän tämä ole näillä taputeltu. Jatkamme etsintöjä.
Vuoden vaihteessa vasta realisoituu auton tarve enemmän ja keväällä sitten on jo pakko olla toinen auto, mutta ihan huvin ja harrastuksen vuoksi tässä ajoissa liikkeellä ollaan.
(Tilanne on pulmainen - vaimo väittää että hänelle ostetaan autoa, joten reunaehtoja on irrationaalinen määrä. Ja vaikka osutaan ehtoihin niin voi olla ihan suorilta BIG no-no. Ja koskapa joka tapauksessa pihaan valikoituva yksilö tulee olemaan heikompi esitys kuin F34, ei mene aikaakaan kun MINÄ ajan tuolla nyt hankinnassa olevalla autolla. Alfaa tähän tehtävään yritän säännöllisesti tunkea, mutta menestys on ollut heikko...)

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

lerppu kirjoitti:Kiitokset TeroPee & muut Ministä varoitelleet. Eiköhän tämä ole näillä taputeltu. Jatkamme etsintöjä.
Vuoden vaihteessa vasta realisoituu auton tarve enemmän ja keväällä sitten on jo pakko olla toinen auto, mutta ihan huvin ja harrastuksen vuoksi tässä ajoissa liikkeellä ollaan.
(Tilanne on pulmainen - vaimo väittää että hänelle ostetaan autoa, joten reunaehtoja on irrationaalinen määrä. Ja vaikka osutaan ehtoihin niin voi olla ihan suorilta BIG no-no. Ja koskapa joka tapauksessa pihaan valikoituva yksilö tulee olemaan heikompi esitys kuin F34, ei mene aikaakaan kun MINÄ ajan tuolla nyt hankinnassa olevalla autolla. Alfaa tähän tehtävään yritän säännöllisesti tunkea, mutta menestys on ollut heikko...)
Sinänsä ei mulle kuulu, mutta heräs ihan sellainen peruskysymys : miks ihmeessä vaimo ei hanki omiin tuloihin sopivaa kiesiä ja mies omiin? Problem solved.

Avatar
lerppu
Viestit: 5830
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Yhteistalous vuodesta 1999. Käytännössä siis vaimo päättää. Ja koska olen ollut hieman huithapeli joskus raha-asioissa, niin hyvällä syyllä vaimo päättää...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eikös tossa toimisi kompromissi, että rouva antaa summan sekä pienet suuntaviivat ja saisit sitten itse päättää parhaan viivojen sisälle sopivan yksilön :-D .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^ok, i see. Hankala tilanne ja tuon valta-aseman horjuttaminen aiheuttaa jonkinlaisia varmaan seurauksia :-D

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:^Yhteistalous vuodesta 1999.
Eikös se vähän ole avioliiton ideakin?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Näinhän sitä voisi ajatella ja yleisimmin noin onkin. Tiedän vanhemman, jo vuosikymmenet naimisissa olleen pariskunnan, joilla omat rahat ja lasketaan tasan sentilleen, kuinka paljon toinen on viime kerralla osulaan maksanut. Ei ihan mahdu omaan jakeluun moinen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11183
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Joo ja siinähän laskevat. Ei näissä(kään) asioissa ole yhtä ainoata oikeaa toimintatapaa.

Koeajoihin varmaan takaisin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Koeajoin kaverin V70 volvoa vm.98. Ei harmittanut lopettaa ajamista.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin