Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 5880
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Pojan yhdistelmärattaat mahtui MiTon takakoslaan. Suoraan sanoen en oikeastaan tarvitse nykyisen f34 tarjoamia tiloja kuin hyvin satunnaisesti (uusi astianpesukone meni loosteriin heittämällä ja vanha sorttiasemalle yhtä helposti). Pesukoneelle olisi voinut ostaa kuljetuksen eikä olisi tarvinnut omaa autoa kiusata. Koirallinen ihminen tarvitseekin sitten jo enemmän tilaa, mutta molemmat omat koiruudet ovat jo siirtyneet muistojen haukkuihin, joten sekään ei puolla tilantarvetta. Käytännössä pienelle perheelle riittäisi vallan hyvin Giulietta. Minuahan vallattomalla 70-luvulla on kuljetettu FIAT 500:n takapenkillä pärekorissa. (Jännä että oli piikki lapsikuolleisuudessa 70-luvulla...)

Myönnetään tässä aikaisempi provoilu - en rehellisesti etsi autoja ollenkaan esittämälläni tavalla. Jos tykkään jostain autosta, katson miten sen kyseisen auton voisi itselle saada. Kaavaa aiheeseen ei ole, tunteella mennään. Toki perheautolle mainitsemani rajoitteet ovat voimassa, kakkosauto onkin jo vapaampi valinta (voin ihan jopa vaihtaa voiman välityssuhdetta omin voimin, jos sillä saa kivan Alfan tms. sielukkaan laitteen).

Mutta kyllä - jos kaikista Suomessa myytävistä autoista ainoa vaihtoehto on uusi Skoda Octavia, se liittyy enemmän etsinnän rajauksiin kuin tarjontaan. Mutta onko sillä väliä, jos on itse tyytyväinen autoonsa?

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kutakuinkin joka kerta, kun olen Skodaa ajanut tahi muuten kummastellut - on se sitten ollut miniocu (Citigo), pikkuocu (Rapid), ocu, maasto-ocu (Yeti) tai iso-ocu (Superb) - olen todennut ymmärtäväni hyvin, miksi väki niitä ostaa. Olen myös todennut ymmärtäväni vielä paremmin, miksi minulla ei ole sellaista.

Kukin valitsee autonsa omien reunaehtojensa mukaisesti, päätyy niilä sitten ralliocuun (RS) tai johonkin muuhun. Omalta osaltani voin todeta, että onneksi minun ei tarvitse sietää keskimääräisen perheenisän valintaa ja yhtä onneksi hänen ei tarvitse sietää minun valintaani (siitä vaan tunkemaan niitä rattaita tuollaisen bemarin konttiin, voin nauraa vieressä).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Jälleen kerran ihmettelen tuota outoa dissausta RS:n ja Skodan suhteen. Tässähän on monesti todettu, että mikäli hakee _uutta_ autoa, niin tuo Skodan mallisto on sen verran laaja ja perusvarustekirjo kattava, että muilla ei ole mitään pistää vastaan. Ja edelleen uudesta autosta kyse. Opelissa on toki omat puolensa, mutta vasta viime vuoden aikana ne opetteli tekemään fiksuja paketteja ja pitämään hintaa siedettävänä. Insignia toki olisi oma valintani jos pitäisi sen ja Octavian välillä valita, mutta Skodat on kohtuuhalpoja, ylläpito helppoa ja halpaa, jälleenmyyntiä on jokaisessa kaupungissa, varaosia on saatavilla heti eikä "Italiasta tilattiin, tulee neljässä viikossa" ja niistä saa vaihtaessaan kelpo hyvityksen. Ja kaiken tämän lisäksi ne on oikeasti hyviä autoja. Kyllä itsekin ajaisin Maseratin SUV:lla, mutta rahallisesti pennit riittää vain 500X:ään.

Ocu RS on omassa luokassaan ehkä parasta mitä sillä hinnalla uutena Suomessa saa. Eikä se ole mitenkään huono auto, joka on täynnä kompromisseja.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Lerppu taas lähentelee asian ydintä.

Minä taas hommasin 159:iin koukun (asennus joskus) - helpottaa mun arkea muutaman kerran vuodessa...

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Jiitee kirjoitti:Kulutuksesta pari huomiota: viimeinen tankillinen reipasta maantieajoa Ilmajoki-Turku-Tampere ja kulutus tasan 5 litraa satkulle. Ei paha .
Miten muuten tuo hypriditekniikka pelaa jos ajo on enimmäkseen matka-ajoa ja vähän pysähdyksiä/jarrutuksia? Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrutuksissa otetaan poweria talteen, mutta miten käy jos niitä ei tule?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
lerppu
Viestit: 5880
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Shuttle kirjoitti:Jälleen kerran ihmettelen tuota outoa dissausta RS:n ja Skodan suhteen. Tässähän on monesti todettu, että mikäli hakee _uutta_ autoa, niin tuo Skodan mallisto on sen verran laaja ja perusvarustekirjo kattava, että muilla ei ole mitään pistää vastaan. Ja edelleen uudesta autosta kyse. Opelissa on toki omat puolensa, mutta vasta viime vuoden aikana ne opetteli tekemään fiksuja paketteja ja pitämään hintaa siedettävänä. Insignia toki olisi oma valintani jos pitäisi sen ja Octavian välillä valita, mutta Skodat on kohtuuhalpoja, ylläpito helppoa ja halpaa, jälleenmyyntiä on jokaisessa kaupungissa, varaosia on saatavilla heti eikä "Italiasta tilattiin, tulee neljässä viikossa" ja niistä saa vaihtaessaan kelpo hyvityksen. Ja kaiken tämän lisäksi ne on oikeasti hyviä autoja. Kyllä itsekin ajaisin Maseratin SUV:lla, mutta rahallisesti pennit riittää vain 500X:ään.

Ocu RS on omassa luokassaan ehkä parasta mitä sillä hinnalla uutena Suomessa saa. Eikä se ole mitenkään huono auto, joka on täynnä kompromisseja.
Bro - dissaus on outoa vain jos ei ole autorasisti. Sitten kun hyväksyy oman puolueellisuutensa, niin voi näppikselle tipahtaa ihan huomaamatta vaikka mitä! 8)

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Albertolli kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Kulutuksesta pari huomiota: viimeinen tankillinen reipasta maantieajoa Ilmajoki-Turku-Tampere ja kulutus tasan 5 litraa satkulle. Ei paha .
Miten muuten tuo hypriditekniikka pelaa jos ajo on enimmäkseen matka-ajoa ja vähän pysähdyksiä/jarrutuksia? Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrutuksissa otetaan poweria talteen, mutta miten käy jos niitä ei tule?
Aina jos matkalla on pieninkin alamäki niin polttomoottoriosan energiankulutus pienenee ja ajoakkua ladataan. Tämähän käyttää koko ajan joustavasti kuormitus/ lataustilanteen mukaan planeettapyörästön avulla sekä sähkömoottoria että polttista. Kiihtyvyys esim. 80- 120 km/h on varsinkin hyvä juuri sen takia, että sähkömoottorin vääntö antaa " potkua" alkukiihtyvyyteen. Polttiksen äänen voimistuminen ei ole lineaarinen kiihtyvyyteen, seikka, joka aluksi hämää perinteiseen bensa-automaattiin tottunutta.

Paras on kokeilla pitkällä ( vähintään tunnin ) koeajolla tämä, tykkääkö tästä.. Kaupunki-taajamapyörittely on toki parhautta , mutta ei Tojon hybridi paha ole matka-ajossakaan. Tuo em. kulutus 5 l/satku on todellinen tankkauksesta mitattu , ja matkalla oli nyt paljon motariajoa vakkarilla (n. 130 km säätö navin mukaan :wink: ) Ideana oli minulla hakea Suomen oloissa max-kulutus tuolla lenkillä.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Smiik
Viestit: 212
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Smiik »

Albertolli kirjoitti:
Jiitee kirjoitti:Kulutuksesta pari huomiota: viimeinen tankillinen reipasta maantieajoa Ilmajoki-Turku-Tampere ja kulutus tasan 5 litraa satkulle. Ei paha .
Miten muuten tuo hypriditekniikka pelaa jos ajo on enimmäkseen matka-ajoa ja vähän pysähdyksiä/jarrutuksia? Olen antanut itseni ymmärtää, että jarrutuksissa otetaan poweria talteen, mutta miten käy jos niitä ei tule?
Kyllähän se taitaa niin olla, että hybriditekniikan suurimmat edut menetetään, kun ajo on pitkiä matkoja ja maantiepainotteista. Syynä ei niinkään ole ehkä tuo jarrutuksien puuttuminen, vaan se, että hybridiautotkin kulkevat maantienopeuksissa useimmiten jo polttomoottorin voimalla, koska akkukapasiteetti on rajallinen, kuten sähkömoottorien tehotkin. Mitä kovempaa ajetaan (=mitä enemmän moottoria kuormitetaan), sen paremmaksi polttomoottorin hyötysuhde muuttuu (vaikka kulutus tietysti nouseekin nopeuden noustessa, mutta moottorin energiasta menee vähemmän hukkaan) ja tällöin ero hybridin ja pelkän polttomoottorin välillä pienenee tai häviää kokonaan.
Kaupungissa ja muussa nurkka-ajossa taas hybridi käyttää sähköä siihen ajoon, joka pelkällä polttomoottorilla on todella epätaloudellista eli pienellä kuormalla jurnutteluun ja tästä se suurin ero polttomoottoriautoihin syntyy.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ ei pidä täysin paikkaansa. Osa kulutusedusta menetetään, mutta kun näissä on polttis Atkinson-työkierrolla niin ero säilyy sähkömoottorin avustamana maantienopeuksillakin.

Lisää oppia mm. täällä : https://fi.wikipedia.org/wiki/Atkinsonmoottori

Toyotan Atkinson 1,8 -litraisena käy varsin haaleana kuormituksessa ja siinä voikin käyttää sen takia pienikitkaista 0W-20 -öljyä.

Mielestäni tuo reilu 700 km:n kierros n. 90-keskinopeudella ajettu 5 litran todellinen kulutus on vähän. Toki vähemmän kuluttaviakin löytyy, mutta niissä on teknologia yleensä herkempää kulumiselle ( kaksoiskytkinautomaatti ja bensaturbo).
En saa provikkaa Tojo/Lexuksen hybridivoimalinjan infoamisesta :mrgreen: , mutta varoitan:
Tähän voi jäädä koukkuun. Varsinkin taajama-ajon jo nyt parin kuukauden kokemuksella havaitsen todella stressittömäksi auton hiljaisuuden ansiosta.

Hiljaa toivon mielssäni, että Alfa saa Giuliaan sellaisen 250 hp-hybridin jossakin vaiheessa, jotta Alfa ei putoa kehityksestä pois. Tulevaisuus on aika monen autogurun mielestä
varsinkin ladattavissa hybriideissä ja sähköautoissa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^mä dikkasin auriksesta kyllä. Ok, vähän muovinen, mutta yllättävän kiva. Todella hiljainen peli. Sähkössä ja hybrideissä on kyllä potentiaalia ja voimaa löytyy vaikka mihin tuolla teknologialla. Itsellä kokemusta henkilöautojen lisäks hybridi / täyssähkö traktoreista.

Avatar
Smiik
Viestit: 212
Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Car(s): GT 3.2
Giulietta Multiair 170
Stelvio 2.0 280hv

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Smiik »

En ole itsekään mitenkään hybridejä vastaan, päinvastoin mielestäni esim. pistokehybridi voisi olla omaan käyttööni aivan täydellinen kapistus. Giulia tai Stelvio sellaisena kelpaisi helposti seuraavaksi autoksi.. :)
Atkinson-työkierto on kyllä tuttu kouluajoilta (energia- ja polttomoottoritekniikan insinöörikoulutus alla) ja tuo viiden litran todellinen kulutus onkin todella vähäinen, tuskin kovin moni vastaavan kokoinen polttomoottoriauto tuohon pystyy. Tarkoitin vain, että hybridin etu on suurempi kaupunkinopeuksissa ja pätkäajossa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

"jkk"]^mä dikkasin auriksesta kyllä. Ok, vähän muovinen, mutta yllättävän kiva. Todella hiljainen peli. Sähkössä ja hybrideissä on kyllä potentiaalia ja voimaa löytyy vaikka mihin tuolla teknologialla. Itsellä kokemusta henkilöautojen lisäks hybridi / täyssähkö traktoreista.[/quote]

Jep, näin on. Itsellä työosaamisala myös liippaa näitä teknologioita, ja samoin rc-harrasteissa on tullut akkuteknologia ja harjattomat moottorit tutuksi. Toyotan akkuteknologia on jo yli 10 vuotta vanhaa ja tosi koeteltua ja varmaa Nimh-eli nikkelimetallihydridiakkuteknologiaa, kun taas esim, Ford ja Honda käyttävät jo jenkkilässä energiatiheydeltään parempia Lion-akkuja. Litium-polymeerejä (Li-po) ei taida kukaan autonvalmistaja vielä kayttää, vaikka nämä ovat esim. Droneissa se käytetyin akkuteknologia. Ovat tosin lämpötilaherkkiä ja palovaarallisia väärin käytettyinä :roll:

Nämä akut lienevät se seuraava iso juttu sähköautoissakin.https://electrek.co/2016/11/02/tesla-pa ... elon-musk/
Viimeksi muokannut Jiitee, 29 Huhti 2017, 09:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Voimalinja Auriksessa kokonaisuutena on fiksu ja sitä en moiti millään muotoa. Taajamapyöritykseen omasta mielestäni varsin käypänen toteutus. Tuohon omaan kommenttiini liittyen itselläni tökki se muu kokonaisuus voimalinjan ympärillä. Varmasti moneen kohtaan voisi tottua, mutta ohjauksen kohdalla edelleen päässä pyörii kysymys, miksi se on noin tehty, kun varmasti Toyotan insseillä löytyisi osaamista parempaankin toteutukseen.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Alfissimo kirjoitti:Voimalinja Auriksessa kokonaisuutena on fiksu ja sitä en moiti millään muotoa. Taajamapyöritykseen omasta mielestäni varsin käypänen toteutus. Tuohon omaan kommenttiini liittyen itselläni tökki se muu kokonaisuus voimalinjan ympärillä. Varmasti moneen kohtaan voisi tottua, mutta ohjauksen kohdalla edelleen päässä pyörii kysymys, miksi se on noin tehty, kun varmasti Toyotan insseillä löytyisi osaamista parempaankin toteutukseen.
Olet liian tottunut Alfan tunnokkaaseen ja nopeaan ohjaukseen. :wink:

Aika harvassa Toyotassa on yhtä hyvä. Vain GT-86 yltää lähes samaan.
Toyota on perikonservatiivinen valmistaja, jonka ongelma on vanhoillinen johtokunta.
Toyotalla on kyllä käytössään globaalisti osaava insinöörikunta., mutta
taitaa ekonomit Toyotalla päättää isoista asioista :wink:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jalittam »

^^^ nikkelimetallihyDridi?

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

lerppu kirjoitti:Bro - dissaus on outoa vain jos ei ole autorasisti. Sitten kun hyväksyy oman puolueellisuutensa, niin voi näppikselle tipahtaa ihan huomaamatta vaikka mitä! 8)
Olen autorealisti, siksi taloudessa on vain Italiassa valmistettuja autoja. :mrgreen:

Avatar
Jiitee
Viestit: 4304
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jalittam kirjoitti:^^^ nikkelimetallihyDridi?
Tabletilta lipsahti väärä fontti- thanks.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

KIA Picanto 1.2 EX, vm. 2017
+ onhan tää vähempi ruma kuin se II generaatio. Ensimmäisestä nyt ei osaa edes puhua
+ kaikenlainen helppous tarkoittaa sitä, että puolessa tunnissa on sinut auton kanssa, kaikki toimii
+ aika hiljaisen tuntuinen verrattuna 500 Multijetiin.
+/- kytkintuntuma. Miksi kytkimen pitää irrottaa ensimmäisen sentin aikana? Mitä sillä lopulla 10cm:llä tehdään? Lähtiessä liikkeelle autokouluajat liian helpolla mieleen. Ja miksi sitä pitää hidastaa niin, ettei nopeat vaihdot voi onnistua?
+/- alusta on tässä keskitason mallissa vähän jäykkä. Voi vetää vapautuneesti hidastetöyssyihin, mutta maantiellä vähän hieroo turhaan. Plussaa se, että tuntuu kokoistaan pykälän isommalta
+/- ohjaus on kevyt ja vähän etäisen tuntuinen. Ei sentään hirtä kiinni keskiasentoon tai ole kiinnitetty hunajalla, kuten kovin moni saman luokan menijän ohjaus. Auto kulkee suoraan ja kääntyy. Ja tähän tottui tosiaan puolessa tunnissa. Ei kai ihan huono voi olla.
- sisusta on edelleen musta ja ämpärimuovia. Tässä kokee tulleensa huijatuksi, sillä pressikuvien mukaan napisemista ei pitäisi olla. Vaihtoehtoja ei luonnollisesti ole tarjolla
- istuimen selkänoja säätyy karkein pykälin, päätuki työntää päätä eteenpäin kun noja olisi sopiva. Ei jatkoon.
- Tuulilasin a-segmentin testissä kehuttiin ripeäksi tätä 1.2-litraista nelimukista. En oikeastaan haluaisi tietää mitä ne muut ovat. Ei tämä ainakaan uutena kierrä herkästi, pidä hauskaa ääntä tai ole mitenkään sitkeää sorttia. 1.4 FIRE pellin alle ja johan paranisi. Jotenkin aaltoilevaa ja vaihtelevaa tämän mosan veto
- varustetasot on liitetty moottoreihin ja varusteet kaupataan vasta paketeissa. Jotenkin ärsyttävää.
- kallis. Mikä näissä oikein maksaa?? Pykälää isomman Hyundai i20:n saa samaan rahaan ja varusteita ihan samassa mitassa. Ei tämä Picanto mikään trend setter ole. Hinnat pitäis olla luokkaa 11900€ karvalakista ja varusteet hintaan sisältyen.

Kooten: enpä vakuuttunut, vaikken pettynytkään. Seuraavaksi katseet johonkin muuhun. Vaikka Pandaan. Kun sais jostain neliveto Crossin mielekkääseen hintaan. Se ei muuten ole 18900€, se järkevä hinta. Tuolla hinnalla saa Tipon, 500:n herkuilla yms.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15025
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Huihain huollot tais olla reilusti kalliimmat takuuaikana ja takuuta 2v vähempi ko hiialla.

Mut ämpärimuovista kun koreanpoikaset keksii eroon, niin johan räjhähti pankki käteen. Ja lujasti.

Avatar
Macela
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

Lexus RX400h 3.3l -07 2gen

+ Tykkään tämän muotoilusta
+ Reilu 200hv V6-hybridi-CVT -paketilla kiihtyy ja ohitukset onnistuu yllättävänkin ripeesti sekä vaivattomasti
+ Sisämelultaan varsin hiljainen
+ Ajotuntumaltaan ei haukkumista niin kaupunkipyörittelyssä kuin mutkasella tielläkään.
+ CVT kyseisellä tekniikalla on kyllä mukava myös hitaissa nopeuksissa
+ Äänet kiihdyttäessä (V6)
+ Äänettömyys kaupunkiajossa (Hybrid)
+ Sisustaltaan aika laadukkaan oloinen, reilu 200tkm enkä kulumaa nähnyt
- Sisällä osittainen Toyota -fiilis
- Äänet kiihdyttäessä (CVT)
- Melko reipasta uraherkkyyttä ohittaessa

Loppupelissä ihan mielenkiintonen Suomen liikenteessä melko harvinainen SUV
Viimeksi muokannut Macela, 24 Elo 2018, 22:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Farina kirjoitti: Pösön GT farmari lienee ainoa kilpailija tässä hintaluokassa?
Megané GT:n saa myös farkkuna. En tosin muista tarkkaa hintaa ja manuaalina sitä ei saa. Itse ottaisin sen ja tuossa muutama kk sitten melkein otinkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Aquatica
Viestit: 15025
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Audi A3 2003 (väittää olevansa kyllä jo 2004 vm) 2.0TDI 103kW. Ajettu joku 330tkm tjsp.

Lyhyesti: Miten *KUKAAN* tässä maailmassa on voinut haluta tuollaista? Siis oikeasti, *kukaan*.
Sanon rehellisesti ja jopa puolueettomasti, että saman ikäluokan autoista esim. Fiat ja Alfa edustaa niin paljon parempaa yhä tänäkin päivänä (jopa ne ruosteiset 156:t), että ei tosikaan.
Tuo vehje on ankea ajaa. Siinä ei ole tuntoa (Sähköinen tuhoaja), paitsi tietysti alustan kovuus (ei samalla tavalla siedettävä kuin esim. MiTossa, vaan inhottavasti pompottavan jäykkä ja kova kivireki), penkki on ankea ja noh. Eipä tossa oikein hyvää ole.
Ehkä tässä syitä, miksi en ole Audimies...

Positiivisena ammutaan eka plussat:
+ Ei ole oma
+ Lähti käyntiin jo buusterin avulla
+ Loppujen lopuksi lähti käyntiin myös kaupan pihalla...
++ Ei ole oma, onneksi, vieläkään

- Miten kukaan on ikinä voinut tällaista haluta?!
- Koneen ääni pahempi, kuin sepelimylly. Jopa rikkinäinen Alfan JTD kuulostaa kiljoona kertaa pehmeämmältä. Siis sellainen kampuravikainen 159 esim.
- Sähköinen tehostin mallia SURKEA. Ei jäykisty kunnolla motarinopeuksissakaan ja jos hetken ajat suoraan, tulee pykälä - viive - siihen, että tehostin herää toimintaan...
- Ruma
- Epämukava kuskin jakkara, oudot säädöt. Ehkä jollekin Adonikselle menis?
- Ämpärimuovia vuorattuna ämpärimuovilla. Ja jotkut haukkuu Italialiasia ämpärimuovista. Ja tässä vehkeessä on sentään ihan ilmastointia automaagilla yms "herkkuja"... jopa vilkut on lisävarusteena otettu!

Nyt tosiaan tuollainen sijaisautona. Sijaisautolta en muuta tietysti tarvitse kuin sen, että sillä pääsee kotia, kauppaan ja töihin. Ja sieltä vielä sinne, mihin se pitää palauttaa.
Onneksi ei ole oma. Olisin ajanut sen jo mereen - itse kyydissä - jos olisi. Ja lisäks tosiaan jätti käynnistymättä kaupan pihassa. Syytä ei tiedetä, mutta jostain syystä se nyt niin päätti haluta tehdä. Varmaan kampiakselin asentoanturi tjsp...

Toivottavasti AK hoitaa viisysin soveltuvaan kuntoon riittävän vauhdikkaasti, että elämäni jää voiton puolelle.
Toivottavasti huomenna pääsen töihin Autismilla.

***
Protip
Vaikka kyseessä olisi ehjä yksilö tai jopa uusi auto, niin ei todellakaan hyvää sanottavaa ole. Harmaa, tylsä, ankea, askeettinen, ikävä.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

Aquatica kirjoitti:Audi A3 2003 (väittää olevansa kyllä jo 2004 vm) 2.0TDI 103kW. Ajettu joku 330tkm tjsp.

Lyhyesti: Miten *KUKAAN* tässä maailmassa on voinut haluta tuollaista? Siis oikeasti, *kukaan*.
Sanon rehellisesti ja jopa puolueettomasti, että saman ikäluokan autoista esim. Fiat ja Alfa edustaa niin paljon parempaa yhä tänäkin päivänä (jopa ne ruosteiset 156:t), että ei tosikaan.
Tuo vehje on ankea ajaa. Siinä ei ole tuntoa (Sähköinen tuhoaja), paitsi tietysti alustan kovuus (ei samalla tavalla siedettävä kuin esim. MiTossa, vaan inhottavasti pompottavan jäykkä ja kova kivireki), penkki on ankea ja noh. Eipä tossa oikein hyvää ole.
Ehkä tässä syitä, miksi en ole Audimies...

Positiivisena ammutaan eka plussat:
+ Ei ole oma
+ Lähti käyntiin jo buusterin avulla
+ Loppujen lopuksi lähti käyntiin myös kaupan pihalla...
++ Ei ole oma, onneksi, vieläkään

- Miten kukaan on ikinä voinut tällaista haluta?!
- Koneen ääni pahempi, kuin sepelimylly. Jopa rikkinäinen Alfan JTD kuulostaa kiljoona kertaa pehmeämmältä. Siis sellainen kampuravikainen 159 esim.
- Sähköinen tehostin mallia SURKEA. Ei jäykisty kunnolla motarinopeuksissakaan ja jos hetken ajat suoraan, tulee pykälä - viive - siihen, että tehostin herää toimintaan...
- Ruma
- Epämukava kuskin jakkara, oudot säädöt. Ehkä jollekin Adonikselle menis?
- Ämpärimuovia vuorattuna ämpärimuovilla. Ja jotkut haukkuu Italialiasia ämpärimuovista. Ja tässä vehkeessä on sentään ihan ilmastointia automaagilla yms "herkkuja"... jopa vilkut on lisävarusteena otettu!

Nyt tosiaan tuollainen sijaisautona. Sijaisautolta en muuta tietysti tarvitse kuin sen, että sillä pääsee kotia, kauppaan ja töihin. Ja sieltä vielä sinne, mihin se pitää palauttaa.
Onneksi ei ole oma. Olisin ajanut sen jo mereen - itse kyydissä - jos olisi. Ja lisäks tosiaan jätti käynnistymättä kaupan pihassa. Syytä ei tiedetä, mutta jostain syystä se nyt niin päätti haluta tehdä. Varmaan kampiakselin asentoanturi tjsp...

Toivottavasti AK hoitaa viisysin soveltuvaan kuntoon riittävän vauhdikkaasti, että elämäni jää voiton puolelle.
Toivottavasti huomenna pääsen töihin Autismilla.

***
Protip
Vaikka kyseessä olisi ehjä yksilö tai jopa uusi auto, niin ei todellakaan hyvää sanottavaa ole. Harmaa, tylsä, ankea, askeettinen, ikävä.
Kuullostaa ihan mun koettelemukselta saman vuosimallin skoda fabian kanssa. Onneksi selvisin hengissä siitä :D

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^^ Kuulisitpa mun jötsin äänet, alkaa Audikin kuulostamaan miellyttävältä :mrgreen:

Avatar
Aquatica
Viestit: 15025
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jos siinä toimii edes kolme sylinteriä, niin jötsi jää kakkoseksi. Kakspyttysenä jötsi vie kyl varmaan jo voiton...

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Aquatica kirjoitti:^
Jos siinä toimii edes kolme sylinteriä, niin jötsi jää kakkoseksi. Kakspyttysenä jötsi vie kyl varmaan jo voiton...
Mä en edes tiedä onko tuo JTS terveen kuuloinen, kun en ole toisen jötsin ääntä kuullut. Omaan korvaan kuulostaa ihan traktorilta.

Kaverin kanssa kokeiltiin toistemme autoja, mulle tuli -00 Primera. Ajettavuus perus japsi, vaihteisto toimi kivasti. Helvetin matalalla penkit siinä oli. Siksipä kai kaverini sanoi, että 156sessa tuntui olevan katto matalalla :-D

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja _rico »

Aquatica kirjoitti:Audi A3 2003 (väittää olevansa kyllä jo 2004 vm) 2.0TDI 103kW. Ajettu joku 330tkm tjsp.

Lyhyesti: Miten *KUKAAN* tässä maailmassa on voinut haluta tuollaista? Siis oikeasti, *kukaan*.
Sanon rehellisesti ja jopa puolueettomasti, että saman ikäluokan autoista esim. Fiat ja Alfa edustaa niin paljon parempaa yhä tänäkin päivänä (jopa ne ruosteiset 156:t), että ei tosikaan.
Tuo vehje on ankea ajaa. Siinä ei ole tuntoa (Sähköinen tuhoaja), paitsi tietysti alustan kovuus (ei samalla tavalla siedettävä kuin esim. MiTossa, vaan inhottavasti pompottavan jäykkä ja kova kivireki), penkki on ankea ja noh. Eipä tossa oikein hyvää ole.
Ehkä tässä syitä, miksi en ole Audimies...

Positiivisena ammutaan eka plussat:
+ Ei ole oma
+ Lähti käyntiin jo buusterin avulla
+ Loppujen lopuksi lähti käyntiin myös kaupan pihalla...
++ Ei ole oma, onneksi, vieläkään

- Miten kukaan on ikinä voinut tällaista haluta?!
- Koneen ääni pahempi, kuin sepelimylly. Jopa rikkinäinen Alfan JTD kuulostaa kiljoona kertaa pehmeämmältä. Siis sellainen kampuravikainen 159 esim.
- Sähköinen tehostin mallia SURKEA. Ei jäykisty kunnolla motarinopeuksissakaan ja jos hetken ajat suoraan, tulee pykälä - viive - siihen, että tehostin herää toimintaan...
- Ruma
- Epämukava kuskin jakkara, oudot säädöt. Ehkä jollekin Adonikselle menis?
- Ämpärimuovia vuorattuna ämpärimuovilla. Ja jotkut haukkuu Italialiasia ämpärimuovista. Ja tässä vehkeessä on sentään ihan ilmastointia automaagilla yms "herkkuja"... jopa vilkut on lisävarusteena otettu!

Nyt tosiaan tuollainen sijaisautona. Sijaisautolta en muuta tietysti tarvitse kuin sen, että sillä pääsee kotia, kauppaan ja töihin. Ja sieltä vielä sinne, mihin se pitää palauttaa.
Onneksi ei ole oma. Olisin ajanut sen jo mereen - itse kyydissä - jos olisi. Ja lisäks tosiaan jätti käynnistymättä kaupan pihassa. Syytä ei tiedetä, mutta jostain syystä se nyt niin päätti haluta tehdä. Varmaan kampiakselin asentoanturi tjsp...

Toivottavasti AK hoitaa viisysin soveltuvaan kuntoon riittävän vauhdikkaasti, että elämäni jää voiton puolelle.
Toivottavasti huomenna pääsen töihin Autismilla.

***
Protip
Vaikka kyseessä olisi ehjä yksilö tai jopa uusi auto, niin ei todellakaan hyvää sanottavaa ole. Harmaa, tylsä, ankea, askeettinen, ikävä.
Mulla oli tällainen vm. -98 1.8t ennen kuin ostin ensimmäisen156sen.
Yhdyn muuten paitsi motin äänet tossa bensaturbossa oli ihan OK.

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

2015 tai 2016 Passatilla kaupungissa pikkulenkki, jossa nyt ei kummoisia havaintoja ehdi tehdä. DSG:n kytkimen kulmikkuus yllätti, kaasua painaessa liikkeelle lähdössä ei ensin tunnu tapahtuvan oikein mitään, ja jos reagoit siihen "luonnollisesti" lisäämällä kaasua, nappaa kytkin hieman töksähtäen. Ei mitenkään autokoulu-tyylisesti, mutta ei pehmeästikään. En nyt kuitenkaan ihmettele, miksi noita ostetaan, ainakaan autoihin enemmälti perehtymättömien toimesta. Hoitaa hommansa.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

mutt kirjoitti:2015 tai 2016 Passatilla kaupungissa pikkulenkki, jossa nyt ei kummoisia havaintoja ehdi tehdä. DSG:n kytkimen kulmikkuus yllätti, kaasua painaessa liikkeelle lähdössä ei ensin tunnu tapahtuvan oikein mitään, ja jos reagoit siihen "luonnollisesti" lisäämällä kaasua, nappaa kytkin hieman töksähtäen. Ei mitenkään autokoulu-tyylisesti, mutta ei pehmeästikään. En nyt kuitenkaan ihmettele, miksi noita ostetaan, ainakaan autoihin enemmälti perehtymättömien toimesta. Hoitaa hommansa.
Just niitä viallisen dsg:een oireita :roll:

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vittorio Jano kirjoitti:
Farina kirjoitti: Pösön GT farmari lienee ainoa kilpailija tässä hintaluokassa?
Megané GT:n saa myös farkkuna. En tosin muista tarkkaa hintaa ja manuaalina sitä ei saa. Itse ottaisin sen ja tuossa muutama kk sitten melkein otinkin.
Mikäs jarrutti päätöksentekoa? Tai suorastaan esti sen.

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Kyselin tuossa pari kk takaperin Alfan maahantuojalta mahdollista koeajohäppeninkiä Ouluun, kun ei meillä polosilla enää ole myyntiedustustusta. No nehän innoistuivat ja kehotti ottamaan yhteyttä seinäjoen dudeksiin. Sielläkin innostuttiin ja dudes ilmoitti että tere tulemast tänään tööräämään. Näin sitä välillä tulee hyviä ideoita meillä pölhömmilläkin.

Anyho omat Giulia-innostukset hieman laskivat kun joku aika sitten selvisi että farkkua ei ole tulossa, eikä ilmeisesti coupeakaan. Ja Stelvio ei jotenkin innosta ulkomaisesta huplatuksesta huolimatta. No jokatapauksessa takapotku Alfa on tapaus joka pitää kokea.

Jännästi kuitenkin päivän antoisin juttu oli kun törmäsin entiseen Alfaani! Vanha suola kyllä hieman janottaa... Paikalla oli myös magea Brera samalla metalliviinipunaisella värityksellä. Nom, nom, nom.

Giulia 2.0t Veloce AT - Italiaa saksalaisittain
************************

Hopeanharmaa ei ehkä ole ehkä väriltään se muotoilua marittelevin, mutta varmasti myyvin versio. Muotoilu on muuten aika konservatiivista mutta riittävä Alfamaista. Erityisesti berberi on kyllä neitokaisella kuosissa. Vanteet eivät myöskään ihan teledial-tyyliin säväyttäneet, mutta jälleen varmasti massaan vetoavia.

Sisällä onkin sitten varsin tyylikästä. Materiaalit itsessään olivat ehkä paikoitellen hieman kämäistä muovia, mutta pää kontaktipisteet, eli perse ja kädet olivat varsin hyvin hoidossa. Ratti olisi ehkä saanut olla paksumpi. Metalliset vaihtokahvat olivat hyvän kokoiset ja laadukkaan tuntuiset. Sen sijaan vilkkuviiksi olisi saanut olla muutaman sentin pidempi koska se jäi ärsyttävästi jemmaan. Muuten ergonomia oli aika jees ja ajoasento esmes mainio.

Ajossa ekaksi huomasi jousituksen erinomaisuuden. Pieni pintapehmeys yhdistettynä hienoon alustanhallintaan teki vaikutuksen. Hommassa oli myös atleettista keveyttä jota turbomoottoriski kiva kaasunvaste comppas. Myös ZF:n automagia toimi pääsääntösesti todella sutjakasti. Luikkaampi keli olis ollut kiva, jotta olisi voinut hieman kokeilla perstuntumaa perän liikkeisiin.

Sitten päästäänkin negatiivisiin tai sanotaanko arkisiin juttuihin. Moottori on toki ahdetuksi vehkeeksi smoothi ja vastaa hienosti pedaalin liikkeisiin. Mutta äänimailma on tyhjäkäynnillä dieselmäinen ja muuten hiljainen. Yläparrella on toki pientä murinaa, mutta hyvin vaisua sellasta. Muutenkin ajokokemusta vaivaa draamattomuus. Manuaali olisi ehkä lisännyt fiilistä, mutta moottoripuolella kaipaisi kyllä jonkinmoista lisäruisketta luonnesektorille.

Kokonaisuutena lyhyestä lenkistä jäi hieman intohimoton boogie. Markkinoilla on jo 3-sarja, XE ja C-sarja arkiseen aherrukseen. Alfalta olisin ehkä odottoanut muutakin kuin arkisuutta.
-Matti-

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Farina kirjoitti:Mikäs jarrutti päätöksentekoa? Tai suorastaan esti sen.
En sitten kuitenkaan halunnut Rellua tarpeeksi. Vähän käytetty Giulia kummitteli mielessä...
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Janne
Viestit: 2118
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

Volvo V90 D4. Pakko oli testata kun mahdollisuus tuli. Jätti positiivisen kuvan. Riittävän ripeä kone ja kerrassaan hieno automaatti Volvoksi. Ei nykinyt vaan veti ja vaihtoi tosi kivasti. Takatilat riitti kolmelle mutta ei tämä superbin tasoa ole. Hyvä kuskin istuin ja ergonomia. Konttia on viistetty 70-sen verrattuna mutta kyllä tuonkin kanssa voisi elää. Jotenkin tykkään tuon auton muotoilusta, pakko se on myöntää. En ole tutkinut sen tarkemmin speksejä mutta tätä ei taida saada mahtumaan nelivetona (liisarina) alle 135 grammaan.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Matti_S kirjoitti:Kokonaisuutena lyhyestä lenkistä jäi hieman intohimoton boogie. Markkinoilla on jo 3-sarja, XE ja C-sarja arkiseen aherrukseen. Alfalta olisin ehkä odottoanut muutakin kuin arkisuutta.
Jostain syystä jäi tismalleen samat fiilikset ekalla koeajolla.
Viime viikolla tuli koitettua Giuliaa uudemman kerran ja se tuntui niin hemmetin hienolta kulkineelta. Ulkonäkö ja sisusta tosiaan jättää vähän laimean tunnelman, mutta sen mitä noita on liikenteessä tullut vastaan niin aika hienolla tavalla erottuva auto tuo kuitenkin on.

Uskomattoman hieno laite ajaa nyt kun pääsi kuivalla asfaltilla ajelemaan 8)
Noi nippeli nappeli bittihirviö softaromu vatkaimet on kilpailijoilla ehkä osin tehty helpommin käytettäviksi, mut mikä tärkeintä toi "hardware" on Alfassa parhaalla tasolla :lol:

Avatar
Macela
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Macela »

BMW M3 Performance F30

+ Äänet
+ Liikkuu pikaseen
+ Kiva ajaa
+ Mokkanahkaratti vaihtovaloineen, vaihteisto, ajotilat, moottori, alusta yms
- Tarvitsee moottoriradan jotta autosta saa suurimman ilon

Edit: Kun nyt miettii että Giulia QV on vielä rajumpi niin huhhuh, sitä tahtois kyllä kokeilla vertailuksi.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Dodge Charger R/T 5.7 Hemi vm.2016

+ Tehoa riittävästi (375 hp) takatuuppariin sallien turvalliset ohitukset. Ei minkäänlaisia luistonesto tai ajovakautus hilavitkuttimia pilaamassa ajofiilistä.
+ Muotoilu.
+ Hiljainen sisältä. Kunnes vähän kurnuttaa tehoja koneesta, niin sopivasti kuuluu kabiiniin. (Ei auton kaiuttimista)
+ Selkeä mittaristo ja loogiset toiminnot namiskoissa.
+ Kuskin jakkara.
+ Kulutus. Alle 10 ltr/ 100 km.
+ Hienosti menee sekä suoraa että serpentiiniä.
+ Iso tavaratila.

- Apparin jakkara. Vajavaiset säädöt.
- Vähän viivettä 8 lovisessa tomaatissa, mutta rattiläpyskät vaihtoivat moitteetta.

Kuva

Kuva

Yleisin poliisiauto matkanvarrella ja taksissakin noita oli paljon.
Reilun 5300 km koeponnistuksen jälkeen voisin tuollaisen itselleni ottaa. Sen verran oli makee laite :-D .
Ride on!

Avatar
lerppu
Viestit: 5880
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Tälle rapskalle iso peukku! Hyvä että ovat saaneet viimeisimmän Tien / Radan asiapeliksi.
Ensimmäisen uudelleenlämmitetyn generaation Charger Hemiä olen pyöritellyt, tuostahan ei hauskuuden pilaajia saanut kokonaan pois päältä ja laatikossa oli pykäliä aika harvassa - mukavuusvaunu. Tietty R/T varmaan silloinkin erimaata.
Kiitos muutenkin fiilisten jakamisesta! Paljon on vettä virrannut Red Riverillä oman 66 vierailun jälkeen...

Avatar
wileythecoyote
Viestit: 617
Liittynyt: 16 Joulu 2014, 22:07
Car(s): 156 sw - 04 jtd 2.4 20v
156 sw - 04 jts (ajettu loppuun)
156 sw - 00 ts 1.8 (ajettu loppuun)
Paikkakunta: Mansesteri

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja wileythecoyote »

Janne kirjoitti:Volvo V90 D4. Pakko oli testata kun mahdollisuus tuli. Jätti positiivisen kuvan. Riittävän ripeä kone ja kerrassaan hieno automaatti Volvoksi. Ei nykinyt vaan veti ja vaihtoi tosi kivasti. Takatilat riitti kolmelle mutta ei tämä superbin tasoa ole. Hyvä kuskin istuin ja ergonomia. Konttia on viistetty 70-sen verrattuna mutta kyllä tuonkin kanssa voisi elää. Jotenkin tykkään tuon auton muotoilusta, pakko se on myöntää. En ole tutkinut sen tarkemmin speksejä mutta tätä ei taida saada mahtumaan nelivetona (liisarina) alle 135 grammaan.
Oon kans huomannut katsovani volvoja nykyään sillä silmällä :shock:
"Eihän rallia voiteta jos siellä pelätään"

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Nyt oli 66:lla hyvä rapsa. Ämerikan Fiat säännöttää!

Tuosta uudesta isosta Vollesta. Se ei kyllä näytä Volvolta, tämä siis hyvä.
Ongelmani on, että päässä pyörii jonkun muun auton luonnos takavuosilta (jo '80-luvulta??)
joka oli tuon näköinen. Jossain lehdessä (todennäköisesti Car) tai sitten Interweb kun muistini mukaan
olen tuollaisen täsmälleen S90 näköisen nähnyt. Punainen piirros, sellainen tyylitelty 'taiteilijan näkemys uudesta xxx'.

Ja miksi ajatus tuon kohdalla kulkee BL:n suuntaan?

Tosin, jos paljastuu, että tuo on joku ison Leylandin luonnoksen kopio, halukkuuteni tuollainen ostaa ja BL lätkin customoidda heräsi juuri :)

Vai onko kyseessä vain bon vojage ilmiö?

-Tazio

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Tuo tuore chargeri on kyllä tyylikäs, omistamisenhalua herättävä laitos. Ei ole tullut semmoista kokeiltua, mutta ainakin nämä retro camarot ja challengerit olivat sen verran positiivisia tapauksia, että helppo uskoa tuostakin.

Ja uudesta volvosta myös täällä positiiviset fiilikset. S90 D5awd oli myös todella mukava auto ajella tunnin koeajolenkillä. V90 D3 neliveto mmuuten menee alle tuon päästörajan

Avatar
Janne
Viestit: 2118
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Juu niin taitaa...128g. Jossain oli D4 AWD automaattina myös samoilla spekseillä. Ei vaan tunnu paikallista merkkiliikettä kiinnostavan autonmyynti ollenkaan.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

routasydän kirjoitti:Tuo tuore chargeri on kyllä tyylikäs, omistamisenhalua herättävä laitos. Ei ole tullut semmoista kokeiltua, mutta ainakin nämä retro camarot ja challengerit olivat sen verran positiivisia tapauksia, että helppo uskoa tuostakin.

Ja uudesta volvosta myös täällä positiiviset fiilikset. S90 D5awd oli myös todella mukava auto ajella tunnin koeajolenkillä. V90 D3 neliveto mmuuten menee alle tuon päästörajan
Chargeri maistuis todella.
Uusi Volvo näytti ihan aluksi jollain tapaa hienolta mutta nyt pidän designia todella epäonnistuneena. Se näyttää jollain tapaa hyvin vanhanaikaiselta lootalta vaan, ei himota tippaakaan. Uusi XC90 toisaalta on mennyt oikeaan suuntaan niinkuin myös pikkuveljensä.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1518
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Tazio kirjoitti:Tuosta uudesta isosta Vollesta. Se ei kyllä näytä Volvolta, tämä siis hyvä.
Esitän eriävän mielipiteen. Mielestäni Volvo on hyvällä tavalla palannut, jos nyt ei juurilleen, niin siihen aikaan jolloin legendaariset Volvo-mallit valmistettiin ja Volvo todellakin näyttää Volvolta. Toisin kuin suurinpiirtein kaikki edelliset 2000-luvulta tähän saakka valmistetut mallit. Varsinkin 60-sarja 2.generaatiosta eteenpäin & Xc60 oli niin Fordia, että :puke:
Se, että onko kasarifiilistely sitten kenenkään muun mielestä hyvä juttu, onkin jo eri asia. Ottimon kommenttiin peilaten, ei taida olla 8)
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Komppaan TTY:tä. Minusta S/V90 ovat pitkästä aikaa Volvoja, jotka näyttävät Volvolta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^ ja ^^
Vääntäkääs nyt jätkät mulle rautalangasta mistä kohtaa tuo uusi on 'legendaaristen volvomallien' näköinen?

Amazon, 14x, 24x ja 7xx ja mitä näitä nyt on?

En kyllä löydä yhdennäköisyyttä, nuo mielestäni perinteiset Volvot ovat, noh Volvomaisia ja uusi V/S taas jopa moderni. Hyvällä tavalla

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Jollain tasolla v90:lmosesta tulee Duett mieleen.
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Tazio kirjoitti:^ ja ^^
Vääntäkääs nyt jätkät mulle rautalangasta mistä kohtaa tuo uusi on 'legendaaristen volvomallien' näköinen?
Ei se ole suoraan legendaarisen volvomallin näköinen, vaan Volvon näköinen. Massasta erottuva ja ryhdikäs, jollakin suurella tavalla, mitä en osaa suoraan nimetä, ruotsalainen. Se ei yritä olla harmaa varpunen kuten S40/S60 generaatiosta riippumatta. S80:n ensimmäisessä sukupolvessa oli sentään vähän vastaavaa olemusta.

Ei ainakaan minun silmään muutkaan luettelemasi mallit näytä keskenään samalta, mutta ne kaikki näyttävät Volvolta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Näyttääkö vastaantuleva V90 muiden mielestä takapainoiselta? Ihan niinkuin perä roikkuisi.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

^Tunnustan. Sama havainto myös uusimman korin Ford Mondeossa alusta asti. Kaikki sen näköisiä, että kontista pitäisi poistaa 100kg rojua.

Kuten tämä kuva osoittaa. Näyttää istuvalta mäyräkoiralta odottaen lupaa liikkua
Kuva
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Polforea kirjoitti:
Tazio kirjoitti:^ ja ^^
Vääntäkääs nyt jätkät mulle rautalangasta mistä kohtaa tuo uusi on 'legendaaristen volvomallien' näköinen?
Ei se ole suoraan legendaarisen volvomallin näköinen, vaan Volvon näköinen. Massasta erottuva ja ryhdikäs, jollakin suurella tavalla, mitä en osaa suoraan nimetä, ruotsalainen. Se ei yritä olla harmaa varpunen kuten S40/S60 generaatiosta riippumatta. S80:n ensimmäisessä sukupolvessa oli sentään vähän vastaavaa olemusta.

Ei ainakaan minun silmään muutkaan luettelemasi mallit näytä keskenään samalta, mutta ne kaikki näyttävät Volvolta.
Näyttävät Volvolta = Tylsällä kirveellä veistettyjä <sellainen hauska sarvipää hymiö tähän>

Eli kun tuo volvomaisuus minusta on ollut tiiliskivi pyörillä koulun designia on tämä uusi enemmän Ikea tai ehkä jopa hivenen Bauhaus-koulukuntaa.

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Vastaa Viestiin