Sekalainen koeajoketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

^ Eikös tuota samaa pienempitehoista versiota vitosdieselistä ole V70:ssä 2,4d -nimellä? Vastaavasti V60:stä on olemassa D5 versio nelivetona. En kyllä Volvoista juuri mitään ymmärrä, mutta noita uudempia V70:iä on tullut vähän katseltua ja nykyisessä on vanhempi D5 -kone. Mielestäni dieseliksi oikein mukava moottori.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei tietoa sen enempää V70:n moottorista, kuin V60 D5:stä. Kaveri, kenen auto on, sanoi, että etuveto D4 on kaksilitraisella neloskoneella ja tämä AWD D4 on vitoskoneella. Samat tehot silti. Tämän kaverin veljellä on tuo etuveto D4 ja siitä puuttuu mm. automaattilootasta sport-asento, kun tässä AWD:ssä loota menee sportille siirtämällä vipu sivuun ns. manuaalille, mutta pysyy automaattina tuossa sport-moodissa, jos ei erikseen napauta + tai - kepistä. Tuo sport-moodi oikeasti terävöitti lootan käytöstä, eikä vain pitänyt korkeampia kierroksia.

Ei tuon auton kaikkiin toimintoihin ehtinyt 12 tunnissa perehtyä, mutta himmeliä tuntuu riittävän. Mm. android-sovelluksella näkee, missä auto on, onko ovet lukittuna ja ovet voi puhelimella lukita ja avata, ajopäiväkirjan nopeuksineen yms. kivaa sen lisäksi että saa webaston pöhisemään, joka oli ainoa syy, että kaveri tuon varusteen otti mukaan, eikä maksanut, kuin "muutaman satasen.

Prkl, oli niin kiva auto loppupeleissä ajella, että menee jo ihan kehumiseksi :oops:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11233
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Kaverilla on nelivetoinen D5, jota olen täälläkin kehunut.

Lähiviikkoina korvautumassa Polestarilla, joka onkin sitten jo aivan toinen tarina.

Uusi S/V60 on kyllä ihan oikeasti hyvä.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

'06 C280 A Märssy.
Mittarissa 170 tuusaa. Hiljainen, vakaa, ripeäkin kunhan jaksaa odotella V6:n heräämistä ja automaatin arvontaa.

Vaalea kangassisusta yllättävän mukavan ja ylellisen oloinen.

Tomaatti toimii vaihtojen suhteen kuin ajatus, tosin Hyrssestä apinoitu sivuttainen manuaalivaihto toiminne on vähän kökön oloinen.

Miinuspuolelle merkittävää eurotomaattien perusongelma, pintakaasulla liikkeelle lähteminen on tuskaisen verkkaista ja normalin ripeän liikkellelähdön tekeminen vaatii pedaalin upotusta aika syvälle, tässähän pitäisi olla 250 laadukasta germaanioria pellin alla. Voiman läsnäoloa ei tosin juuri aisti. Tuo tomaatin toiminta on varmaan tottumiskysymys, mutta Amerikan-Joen malli jossa jo ensimmäinen tuuma saa liikettä aikaan on minusta jotenkin luonnollisempi.

Suurin miinus on kyllä konttorin leveys, jos oven puoleinen käsi ei ole suorana ohjauspyörällä on olkapää tiiviisti kiinni ovessa. Tuttu tilanne Lantikasta mutta kamoon! 156:ssa olkapääni ja oven väliin jää ainakin tuuma ja saksalaisessa tosimiesten vaunussa on olkapää mustelmilla. Ei oikein vakuuta, ulkomittaa kun kyllä on...

Isommista ja/tai vanhemmista henkivä Mersu-fiilis ei myöskään tässä kärryssä asusta.

Jätti kylmäksi, ei synnyttänyt todellista kaupan hieronnan halua.

-Tazio

Avatar
Matti_S
Viestit: 595
Liittynyt: 13 Touko 2008, 16:15
Car(s): Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Matti_S »

Golf 1.4TSI DSG Comfortline

Oli vähän joutenaikaa pe ja piti pyöriä muutenkin autoliikkeiden läheisyydessä niin kävin koeponnistamassa tän uusimman kolopallon ja Leonin.

Semi-perusvarusteinenkin golffi alkaa olla melkoisen hyvin varusteltu. Tuo Comfyline tuo aika lailla kaiken tarpeellisen, eli suht hyvät penkit, kyynärnojan, nahkaratin ja automaagisen ilmastoinnin. Tosin nuo namiskat vituttaa ratissa kun rattia pyörittelee esmes parkkeeratessa vähän isommin. Varsinkin kun ratissa ei ole mitään hyödyllisiä kontrolleja kuten vakkari.

Muutenkin uus Golffi on muuttunu edukseen. Tykkäsin mark V:sen sisä- ja ulkomuotoilusta enemmän kuin halvan olosesta mkVI:sesta. Nyt tää mk VII on sitten taas varsin laadukkaan olonen vehjes. Enää ei löydy kuppasia muoveja ja erityisesti penkit tuntu todella hyvälle.

Ajossa 1.4 ei vakuuta. Vaihteisto toimii kuin unelma, mutta jotenkin motti ei tunnu saavan lepoa missään vaiheessa. Myös veto on vähän kuminauhamainen ja nuhainen. En usko että moinen voi kestää kovin kauaa kun edes tyhjäkäynnillä ei tunnuta menevän ilman tekohengitystä. Ohjaus on ehkä parantunut naksun edellispolvesta, mutta sähkötehostus on yhä saatanasta sporttisessa mielessä.

Poislukien paska motti, ei autosta löydy juuri arkiajoon vikaa. Auto on tylsähkö, mutta isommalla motilla tämä olisi varsin hyvä arkipeli. Tosin ei tuolla huvikseen ajele. Eli ehkä tämä on joku kiero ympäristöjippo.

************

Seat Leon 1.4 FR

Leon on kuin toisintoa golffista, mutta sisäilmeessa on iso ripaus sporttisuutta punaisine tikkauksineen. Myös ratti ja vaihdekeppi istuu jotenkin paremmin käteen kuin golffin vastaava (käpistelin manuaali-Golffia liikkeessä). Muutenkin ergonomia on kuosissa ja penkit mainiot. Mutta hieman häiritti sivupeilit, jotka oli omituisesti liian melkein oven puolvälissä ja peitti hitosti tuota etunäkymää.

Ajossa välitykset olivat ehkä hieman erilaiset kuin kolopallon DSG:ssä. Tai ainakin siltä ne tuntu paikaltaan lähdettäessä. Muuten homma oli toisintoa golffista, paitti että start-stop aiheutti hieman yskähtelyä liikkeelle lähdössä. Suurin positiivinen ylläri oli, että myös äänieristys oli vihdoin seatissa golffin tasolla eikä karkealla asfaltilla ajaessa tarttenu peltoreita :).

Jos näistä kahdesta pitäs valita ottasin Leonin 1.8TFSI:llä. Sen saapi kuitenkin palttiarallaa 27k, mikä on ihan hyvä hinta perheautosta.

*********

Satunnaisia mietteitä:

Scirocco: Kiva sisus, mutta takapää on ruma. Ja etuvetoinen pikkusportti on edelleenkin itelle tökkivä idea.

M-B A/CLA: A-sarja on parantunu hitosti kaikilla osa-alueilla. En ehtiny koeajaa näitä, mutta ulkonäkö ja fiilis on ihan eri sfäärissä. Varmaan kova kisaaja A3-sen dominoimassa luokassa. lisäksi jos tuo nelikkotekniikka tihkuu alaspäin siististä CLA45 AMG:stä, niin om nom nom. Harmittavasti A180 ja A200 (sekä bensa ja diesel) on hintaan nähden melkoisia nuhapumppuja.
-Matti-

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Monza »

Hertz:illä oli autot vähissä ja tarjosivat downgradea ja uppgrade voucheria seuraavalle kerralla.

No alle päätyi sitten Fiesta 1.0 EcoBoost 100hp ja "koeajoa" abt. 400 km etupäässä Saksalaista baanaa, mutta myös pätkä kaupunkia ja mutkatietä.

Kummasti se on vetoa Foordi tuohon kolmoseen loihtinut, vehje tuntuu hyvinkin pirteältä, jahka turbo saa painetta aikaiseksi. Täytyy kyllä myös todeta, että jos painetta ei ole, niin laite on kokolailla kuollut. Tämä tarkoittaa alle 2000 rpm ja se kunnon vetokin alkaa sitten vasta 3000 rpm jälkeen. Turbosta huolimatta kierroskone. Koneen ääni on hauska, asiansa osaava ääniteknikko saisi tästä varmaan hyvinkin sporttiset pörinät, mikäli sellaista haluttaisiin.

Fiesta on muuten tukevan oloinen pikkuauto, mutta baananopeuksissa melko huojakka. Ennenkuin laskeskelin välityksiä kiekka- ja nopeusmittarista, niin koitin huippuja väärällä vaihteella. Vitosella se kelasi 180, mutta sitten hokasin, että teoreettinen huippu vitosella olisi ollut jossain 260 tuntumassa. Olisi pitänyt tuupata nelosta sisään.

Melkoinen aavikkoperä siis tuossa, varmaan tuollakin kikkailulla on saatu CO:t alle 100. Tosipitkistä välityksistä seuraa myös, että kaupungissa kolmonenkin on useasti liian iso vaihde. Ripeä eteneminen mutkatietä onnistuu sekin, mutta edellyttää taas aktiivista vaihteiden käyttöä.

Tästä olisi ollut hauska kokeilla 125hp versiota, mihin newtoneitakin on puserrettu 200.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

testissä Alfa 159 2.4 JTDm -06:
+ hyvä ja luonnollisen huomaamaton, tunnokas ohjaus
+ massa tuntuu = kulkee tasaisen varmasti isoa kovaa
+ hyvä istuin ja fiilis ohjaamossa (Deltan penkit on jotenkin kuperat, eivät ime sisäänsä, että niihin verrattuna)
+ kyllä lähtee, ainakin kun vauhtia on jo pohjalla ja rampilta yrittää puskea vauhtia motarille
+ hieno äänentoisto (konehuoneesta ja stereoista)
- nitisee ja natisee sisältä paikkapaikoin, etenkin keskikonsoli oikean jalan vierestä laatuautoon sopimattomalla tavalla
- alakierrosten uneliaisuus (1500 ja alle) sekä turboviive niillä seuduin (Multijet 1.6 tuntuu paremmalta/nopeammalta)
- Alfatex kulahtaa aika nopeasti ja tulee nuhjuinen vaikutelma. Onneksi unohtuu kun autolla sitten ajaa..

Elikkäs mitä tästä opittiin? 1) autohan on hyvä, kunhan koeajaa EHJÄN auton. 2v sitten koeajamani 159 1.9 JTS ei kulkenut suoraan, ei tuntunut hyvältä ohjauksensa suhteen, tai kulkenut edes tyydyttävän vaivattomasti. Rengasmelu oli sietämätön, tässä Hakka Bluet tuskin kuuluivat sisälle. Se taisi olla rikki ja väärällä moottorilla.. :silent: 2) Kyllä se vaan tuntuu hyvältä Deltan jälkeen, vaikka olen jo ajatellut ettei konsernissa ole parempaa tarjolla. Alustan hiljaisuus ja jämäkkyys suhteessa kuitenkin olemassa oleviin joustovaroihin vakuutti. Ohjaus on ihan eri planeetalta ja luonnollinen Deltan sähköhelpottimen avulla toteutettuun. Toisaalta, 1.6 Multijet on herkempi ja bensakonemaisempi tapaus, vaikka toki säyseä tuon ison mörön herättyä toimintaalueelleen. 3) Moottorin oikea sylinteriluku on sittenkin viisi (!?) :mrgreen: . Tämä 2.4 JTDm on kuin krapulainen viskibassoversio Volvon vitosesta. Volvossa ärhentelevä, kiukkuinen hurina. Tässä vähän laiskempi, mutta lopulta tunteikas sointi samasta aiheesta.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Kivijärvi kirjoitti:Moottorin oikea sylinteriluku on sittenkin viisi (!?) :mrgreen:
Kyllä. Tai kuusi. Tai kahdeksan. Tai...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 11219
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kakstoista, mutta 2.4JTDm:ssä niitä tosiaan on viis.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Tai kolme... siis sylinteriä. Suhteessa odotuksiin (tietenkin) parhaaksi koneeksi koskaan (alhaiset odotukset, you know..) lasken smart fortwo 1.0 -bensan (71hp). Todella mahtava soundi ja reilua menemisen meininkiä... Olisin ehkä laukeillut tosin housuihini, jos persauksen alla olisi ollut tuolloin vaikka Volvon vitonen, mutta eihän tuollaista kompostilaatikon ja mopon risteytystä odota urheilullisen kireäksi. Se oli, ja vakuutuin!

Avatar
Portti
Viestit: 1158
Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
Car(s): Alpine A110 '22 ja Fiesta ST '19
(ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
Paikkakunta: Hollola/Lahti
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Portti »

Ford Focus ST '13:

Illan mittaisella koeajolla oli tuollainen uusi Focus ST. Tehoa tuossa on 250 hv ja koneena 2-litrainen turbo-nelonen. Taloudessa tällä hetkellä kaksi autoa, jotka toimivat vertailukohtina tälle ST-Focukselle. Nuo talouden vertailuautot ovat: Megane RS 265 Trophy '12 (= suora kilpailija ST-Focukselle, tehoa 265 hv) ja Focus STW '11 1,6-litraisella 150 heppaisella bensaturbolla (= antaa pohjaa vertailla eroja saman sukupolven normi-Focukseen).

Ohessa ST-Focuksen koeajotuntumia.

Ajettavuus:

Ohjaus tuntui nopeammalta kuin RS-Meganessa, mutta samalla tunnottomammalta. Ohjaukseen totuttelu vei hetken, mutta sitten alkoi aika mukavaa flowta löytymään ajamiseen mutkaisella asfalttipätkällä.

Focuksen jousitus tuntui hieman pehmeämmältä kuin hyvin jämäkkä RS-Meganen alusta. Jouhevissa loivissa mutkissa tuo aiemmin mainittu flow tuntui mukavalta ja Focus taipui mutkiin nöyrästi ja varman oloisesti kun ei ihan äärirajojen lähellä oltu.

Jyrkemmissä mutkissa äärirajoja lähestyttäessä Focuksen ohjaus tuntui epävarmemmalta ja kaasun painallus mutkissa sai auton aliohjautumaan normaalin etuvetoauton tapaan. Vastaavissa tilanteissa RS-Meganen parhaat puolet tulevat esille ja esim. kaasun painallus kesken mutkaa ei hetkauta Meganea ja auto tuntuu imeytyvän mutkaan suorastaan maagisesti. Meganen mekaaninen tasauspyörästön lukko lienee yksi asiaan vaikuttava tekijä.

Focuksen ohjaus veteli uraisilla teillä kiihdytettäessä selkeästi neutraalisti käyttäytyvää Meganea enemmän.

Normi-Focukseen verrattuna ST-malli on selkeästi urheilullisempi ja jäykempi ajettava, mutta ei millään muotoa ylikovan tai epämukavan oloinen. RS-Megane on astetta kovemman oloinen peli. Yhteenvetona ajettavuudesta: ST-Focus hyvä kompromissi urheilullisuutta ja jokapäiväistä käyttömukavuutta.

Moottori:

ST-Focuksen neloskoneeseen on saatu ihan kohtuullisesti luonnetta, mutta muistikuvat aiemman ST-Focuksen viisisylinterisestä koneesta ovat sellaiset, että se oli mukavan persoonallisen oloinen ja ääninen kone verrattuna nykyisiin nelisylinterisiin.

Uuden ST-Focuksen alavääntö on RS-Meganea parempi sillä Megane vaatii lähes kolmentonnin kierrokset ennen kuin alkaa liikkua paremmin. ST-Focuksessa kulkua löytyy heti parin tonnin jälkeen. Toisaalta yläkierroksilla Meganelle meno maistuu paremmin kuin Focukselle.

Äänimaailman osalta ST-Focukseen on saatu ihan mukavaa pörpötystä ja muuta pientä kivaa. RS-Meganen nelosturbo on puolestaan äänniltään melko onneton.

Sisätilat:

ST-Focuksessa normi-Focuksen tilat. Kojetaulun päällä muutama lisämittari ja päämittarien grafiikat hieman erilaiset kuin normi-Focuksessa. Ei mitään kovin ihmeellistä siis. ST-Focuksen suuri houkutus meidän perheelle on se, että vaikka koeajoversio oli viistoperämalli, niin ST-mallia saa myös farmarina. Siinä tilaa riittää myös harrastusvälineille.

Vakiopenkit ST-Focuksessa on Recaron-penkit kuten RS Trophy Meganessakin. Penkkien muotoilu/rakenne on kuitenkin hyvin erilainen näissä autoissa. Focuksessa hieman vähemmän tukea istuimen vaakaosassa, mutta kapeampi ja voimakkaampi tuki penkin selkänojissa.

Meganen penkit ovat minusta parasta mistä itsellä on kokemusta, mutta ei nuo Focuksenkaan penkit huonot olleet. Itse olen pitkä ja hoikka (191 cm/78 kg) ja Focuksen selkänojat tuntuivat juuri ja juuri riittävän leveiltä keskivartalon kohdalta. Vaimo, joka on keskimittainen/painoinen tykkäsi yllättäen Focuksen penkeistä enemmän kuin Meganen vastaavista.

Muita huomioita:
- Iso kääntösäde ST-Focuksessa. Normi Focuksen kääntösäde on sekin aika iso ja tuossa vielä hieman sitäkin suurempi. Megane kääntyy paljon ketterämmin.

Yhteenveto:
Hieno peli tuo uusi Focus ST, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Sopinee mukavasti päivittäiseksi ajopeliksi, josta löytyy urheillullinenkin puoli. Ominaisuudet tasapainoiset ja vaikka Megane RS:ään verrattuna ajo-ominaisuuden urheilullisuuden osalta ovatkin ehkä hieman heikommat niin kannattaa muistaa, että vertailukohta on aika kova kun Meganella on mm. kierretty Nürburgring etuvetoisten tuotantoautojen ennätysaikaan. Ajettavuuden suhteen Focus päihittänee kuitenkin useimmat kilpailijansa.

Omaa Megane RS:ää en tuolla korvaisi, mutta farmarina olisi mukava peli vaimon/perheautoksi, josta löytyisi yllättävä urheilullinenkin puoli.
ex-Abarth 500 Esseesse: http://www.pertti.com/abarth
ex-147 GTA: http://www.pertti.com/gta

Avatar
Polforea
Viestit: 11219
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Audi A3 2.0TDI 110kW 2013

Tuollainen osui vuokra-autoksi Stuttgartin lentokentältä lähtiessä tiistaina iltapäivällä. Taisin olla eka vuokraaja, kun mittarissa oli luokkaa 20km. Moottori hyrähti käyntiin vaimean eleettömästi, kelvollinen ajoasento löytyi nopeasti ja ohjaus oli paikaltaan lähtiessä aivan sairaan kevyt ja kytkin sopivan tunnokas ja helppo. Liikkeellepääsy meinasi tosin tökkiä, kun sähköhydraulinen seisontajarru ei lähtenytkään pois automaattisesti, kuten "vanhassa" A4:ssani teki.

Navigaattorin ruutu nousi hienosti kojetaulusta esille ja kunhan auton asetuksista löytyi kielivalikko, oli viihdekeskus myös suhteellisen helppo käyttää. Navigaattorin 3D -kartta oli ärsyttävän epäselvä ja siitä oli ikävä koettaa bongata reittivinkkejä ajossa, mutta onneksi sen sai vaihdettua 2D -kartaksi asetuksista ja homma helpottui kummasti. Vaihdevinkkaria en saanut pois päältä ja kaikessa ekologiainnoissaan se on jopa hivenen ärsyttävä. Siinä vaiheessa kun minä vaihdoin pykälää vitoselta neloselle kun kone alkoi värisemään kierrosten laskiessa, uinutti auto innokkaasti että kutosta pitäisi tarjota.

Mittarivauhtia sain kelattua vain 180km/h kun joku e60-bemmikuski nössöili ja panttasi nopeata kaistaa mun edelläni, tuossa vaiheessa GPS on logittanut vauhdiksi 156km/h. Verrokiksi samainen GPS sanoi 123km/h mittarin näyttäessä n. 130km/h ja cruisen asetuksen ollessa 129km/h, eli mittarivirhe kasvaa rankasti vauhdin noustessa. Koettuihin vauhteihin asti kyyti on kuitenkin vakaata ja helppoa. Muuten mittaristosta mainittakoon ledipalkit moottorinlämmölle ja polttoainemäärälle. Näiden luettavuus aurinkolasien läpi kirkkaalla kelillä oli aivan ala-arvoinen, vanhat kunnon viisarit kunniaan näillä kohdin.

Auto on siis perusmallin Audi, kuten arvata saattoikin. Helppoa ja kelvollista kyytiä, eikä edes ihan maailman harmainta.

Pari kuvaa: http://gallery.zbxt.net/h/168" onclick="window.open(this.href);return false;
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11233
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Marco Pololla en saanutkaan Europcarin sediltä varaamaani Bravoa, vaan jouduin tyytymään uuteen Golfiin.

Kiitämme
+ Saksalaisen jämäkkää tunnelmaa
+ Hallintalaitteiden loogisuutta ja tuntumaa
+ Asiallisia ajo-ominaisuuksia: nosti takatassuaankin soolona vedetyllä kauppareissulla
+ Tehokasta ilmastointia

Moitimme
- Saksalaisen jämäkkää tunnelmaa
- Muotoilua
- Rengasmelua
- Puhditonta dieselmoottoria

Helppohan tuollaisen kanssa olisi elää, toimittaa auton virkaa vallan mainiosti. Kokemukseni perusteella en ihmettele suosiota. GTi:nä voisi olla ihan asiallinen laite, mutta tietty samalla liiankin asiallinen.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Ford Fiesta ST

Mukava kulkine, mitä tulee pieniin ja pippurisiin kulkineisiin. Auto on yleisilmeltään kohtalaisen nätti ja toimiva, jokseenkin hyvin yllätyksetön. Keulamaski on varsin hieno, mitä nyt selkeästi pöllitty premiumi merkeiltä, mutta tyylikäs silti. Plussana ledivalot sijaitsevat fiksussa paikassa ja näyttävät ulkona ollessaan hyvältä. Tässähän on 6-lovinen manuaali ja kaikki 180 hevosvoimaa käytettävissä. Vaihdelaatikko on nappakka ja erittäin mukava käyttää - hyvin tyypillistä Fordia. Etuistuimet ovat perus ST:n kuppipenkit, jotka ainakin sain säädettyä itselleni erittäin mukavaksi - säätövaraa siis vähintäänkin riittävästi. Ratti on ehkä aavistuksen verran liian pieni ja kiukkuinen, mutta hienosti viimeistelty aina ST-logoa myöden.

Sitten ajoon. Moottori on käytännössä kuollut alta 2000 kierroslukeman, turbo potkaisee oikein kunnolla sen jälkeen. Pari kertaa potkaisi kanssa niinkin kunnolla et tuli pää lyötyä niskatukeen :mrgreen:. Auto on mukava ajoltaan ja pienenä kirppuna kiihtyy vähintäänkin toimivan nopeasti. Pienenä detaljina en ole kyllä ihan varma, että onko koneen murinat ihan aidot, vai mahtaako saundi tulla kaiuttimista? Jotenkin veikkaan jälkimmäistä, koska ääni on hivenen luonnoton ja turhan "puhdas" varsinkin yli 100km/h nopeuksissa kun painaa kaasua. Ehkä toimivaa, ehkä ei. Kaarreajossa tosi hävytön ja ärhäkkä pikkupeli.

Etutilat ovat kahdelle erinomaiset ja taakse voi just ja just mahduttaa väliaikaisesti jonkun istumaan. Sitten se mikä ei henkilökohtaisesti miellyttänyt... radio/cd-soitin kombo on aivan järkyttävän ruma. Sonyn joku vedos, jonka hallintanapit osoittaa mielestäni turhan ylös ja ovat (itse olen ~186cm) tavoittamattomissa, ellei siirrä koko kroppaa eteenpäin penkistä pois. Sama tulee ilmastointiin; keskellä montussa oleva nappulahelvetti ei ihan miellyttänyt. Viimeistely oli kuitenkin kohtalaisen korkealla tasolla ja mielekästä varmaankin lyhyemmälle ihmiselle, jonka ei tarvitse siirtää penkkiä niin paljoa taakse.

+ Hauska menopeli
+ Ulkoisesti pätevä
+ Vauhtia riittää

- Keskikonsoli aika turn-off
- Automaaginen ilmastointi ei osaa käyttäytyä
- Kajareista tulevat moottoriäänet?
- Kulutus (motarinopeudessa yli 8 litraa, 1.6 turbokoneella)

En ehkä ihan 30000€ tähän pistäisi, kun samaan hintaan saa V6 nelikko Breran, jossa on ajo-ominaisuudet ja moottoriäänet ainakin kohdallaan. Mutta mutta, kohtalaisen varma olen, että Fiesta ST löytää ostajakuntansa.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Vittorio Jano kirjoitti:Kiitämme
+ Asiallisia ajo-ominaisuuksia: nosti takatassuaankin soolona vedetyllä kauppareissulla
Mitäs asiallista tuossa takatassun nostamisessa on? :shock: Kielii mun mielestä paskasta alustasta. Tuossa taisi olla se vw:n markkinointiosaston kehuma "modulaarinen kevytrakenneakseli"
eli suomennettuna halpa yhdystukiakseli.

legza
Viestit: 897
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja legza »

Shuttle kirjoitti:Ford Fiesta ST

... Pienenä detaljina en ole kyllä ihan varma, että onko koneen murinat ihan aidot, vai mahtaako saundi tulla kaiuttimista? Jotenkin veikkaan jälkimmäistä, koska ääni on hivenen luonnoton ja turhan "puhdas" varsinkin yli 100km/h nopeuksissa kun painaa kaasua....- Kajareista tulevat moottoriäänet?
Niissä menee imuputkesta yhdysputki tulipeltiin, joka sitte tuottaa nää kivat pöhinät.

Sama juttu muistaakseni tässä uudessa focus ST:ssä.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Okei, se selittääkin tuon soinnun puhtauden. No mut ratkesi tuokin ja voi vetää miinuksen pois. Lämmitettävä tuulilasi kun olisi omissa kulkineissa, niin avot..

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 308
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): Tsekkiferrari
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

Vittorio Jano kirjoitti:Marco Pololla en saanutkaan Europcarin sediltä varaamaani Bravoa, vaan jouduin tyytymään uuteen Golfiin.

Kiitämme
+ Saksalaisen jämäkkää tunnelmaa
+ Hallintalaitteiden loogisuutta ja tuntumaa
+ Asiallisia ajo-ominaisuuksia: nosti takatassuaankin soolona vedetyllä kauppareissulla
+ Tehokasta ilmastointia

Moitimme
- Saksalaisen jämäkkää tunnelmaa
- Muotoilua
- Rengasmelua
- Puhditonta dieselmoottoria

Helppohan tuollaisen kanssa olisi elää, toimittaa auton virkaa vallan mainiosti. Kokemukseni perusteella en ihmettele suosiota. GTi:nä voisi olla ihan asiallinen laite, mutta tietty samalla liiankin asiallinen.
Samat Kansanauto Polosesta parin viikon kokemuksella, paitsi että moitimme puhditonta 1.2 TSI-moottoria. Pääsi paikasta A paikkaan B, muttei herättänyt minkäänlaisia omistamisen haluja, ainoastaan ajoittaista "voisiko auton omistaminen olla vaivatonta" -pohdintaa. Pyh, pyh ja vielä kerran pyh, sanon moiselle Das Autolle.

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Alfa Milano kirjoitti:ainoastaan ajoittaista "voisiko auton omistaminen olla vaivatonta" -pohdintaa.
OT, mutta sitähän aika moni VW:n omistaja tosiaan tuntuu mietiskelevän... (joo, oli ihan pakko).
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11233
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

stoichiometric kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Mitäs asiallista tuossa takatassun nostamisessa on?
Koska se on legendaarinen GTi-ominaisuus:

Kuva
Kuva
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

^Hitto, että nämä I- ja II-koppaiset GTI Golopallot oli hienoja autoja verrattuna nykyisiin kansanautoihin. Vai onko sitä tulossa vaan vanhaksi?

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Aika kultaa muistot? :D Itsellä oli kans ajokortti-iässä ykköskoppanen kolopallo getari ja suoraan sanoen oli hirvein auto minkä olen omistanut. 205 GTi olinkin sitten niitä hauskempia, mutta kukin omien fiiliksien mukaisesti :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
ORBITA
Viestit: 222
Liittynyt: 27 Kesä 2013, 16:02
Car(s): Giulietta QV -11, Tesla M3P -21

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja ORBITA »

^^ Onhan tuo MK1 gti pirun hauska ajaa. Vaimolla on tuollainen entisöity -81 GTI kesäautona.
Toki ulkomuotokin on italialaista designia :wink:

Avatar
Eero
Viestit: 2846
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Eero »

^Sama, itselläni oli v. 99 ykkoskopan GTI-Golf ja se oli niin mainio peli, että kelpas varkaillekkin.
Alfa Romeo 75: it may look like a brick, but drives like a ballerina.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

ollut melko tuore diesel tomaatti mb vito käytössä viime aikoina töissä ja täytyy sanoo että yllättävän mukava auto, yllättävän hyvä ajaa, ei ollenkaan sellainen "pakumainen" :)

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Smacket kirjoitti:^ Aika kultaa muistot? :D Itsellä oli kans ajokortti-iässä ykköskoppanen kolopallo getari ja suoraan sanoen oli hirvein auto minkä olen omistanut. 205 GTi olinkin sitten niitä hauskempia, mutta kukin omien fiiliksien mukaisesti :)
205 GTi:n suhteen samaa mieltä. :-D

Italian turneelle varasin Fiat 500:sen, mutta Europcar olikin päättänyt, että ajelet Fiat Pandalla. Auto oli pakasta vedetty, joten mitään kitinöitä ei kuulunut ja kaikki toimi. 10 tkm jälkeen epäilen, että asia on näin. Jotenkin heppoiselta vaikutti. Positiivista oli vaihteiden toiminta, kevyt ja tarkka. Negatiivista ajoasento ja huonoimmat penkit, missä ikinä olen istunut. Saunanlauteetkin antavat enemmän tukea. :lol: Ja moottorin suhteen sanan "vääntö" voi unohtaa kokonaan. Paska kinneri, mutta tulipahan sekin nyt kokeiltua.

Kuva
Ride on!

Avatar
Keltsi
Viestit: 1837
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Jatketaan samalla linjalla ja lähen samassa kokoluokassa: tuore Opel Meriva jollain pienellä bensa koneella...

Ensimmäinen ihmetyksen aihe oli kaapparimalliset takaovet. Alkutotuttelun jälkeen ihan näppärät, mutta monta kertaa tullut ensin haettua ovenkahvaa oven takareunasta :oops:

Sitten ajoasento kohdalleen, säätömahdollisuuksia on riittävästi. Liikuteltava kyynärnoja on ratkaisuna myös luokkaa erikoinen...

Pysäköintitalosta pois vekslatessa huomio kiinnittyi melko suureen kääntösäteeseen (tai ainankin sellainen vaikutelma jäi), myös etukulmien hahmottaminen on haasteellista.

Kaupungissa ihan ok, mutta autobahnoilla auttamattoman alitehoinen. Koneesta on saatu lähes yhtä äänekäs ja kierrosherkkä kuin dieselistä, mutta väännössä ja voimassa ollaan pahasti jäljessä :lol: Vaikka moottori ei ole mikään kierroskone, vaatii se silti korkeampia kierroksia reippaampaan etenemiseen

Alustaltaan auto on kiikkerä ja tehokkaissa jarrutuksissa erittäin levoton. Baanalla pitää todellakin katsoa reilusti eteenpäin, ettei tule äkkitilanteita...

Jo 500m ajon jälkeen totesin, ettei tällainen ole ainankaan minun auto ja matkan jatkuessa tämä tunne on vain voimistunut.
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Renault Megane sporttourer dCi tjmsp. '13.

Alpes-Maritimes alueen tutkimiseen siis auto jolla Michel Vaillantekin kai nykyisin ajaisi, not.

Ulkonäköä ja kokoa on, omituiset linjat eivät ole kuten ranskalalaisissa joskus oli tapana - outo muoto mutta käytännöllinen - tästä ei näe ulos, etu- ja takaylityksiä on vaikea hahmottaa.
Tilaa sisällä on kohtalaisesti, tavaratila on iso, peräluukun sulkeminen rennolla liikkeellä vaatii luukun painon ja älyttömästi suunniteltujen vetokolojen vuoksi vahvempaa ja isompaa miestä kuin minä - luukun sulkemiseen tarvitaan voimaa. Oikeasti voi myös ihmetellä kuinka konepeiton täytyy olla noin iso ja korkea, voitturettea liikuttavan pikkunakun luulisi mahtuvan neljäsosaan, vai saakohan tätä myös pikkulohkolla?

Tietä vaunu syö hyvin, ohjauksessa on jotain tuttua, kestää hetken ennen kuin tunnistan edellisen sukupolven Transitin ohjaustuntuman (ratin materiaalikin on yhtä laadukasta). Tässä se on vain hivenen kevyempi ja nopeampi ja asento erilainen. Ilmastointi hoitaa soft-asetuksella hommansa kohtalaisesti ja penkit ovat ok. Laatikossa on kuusi lovea ja kytkin-keppi pari on näppärä käyttää.

Kone on ääneltään kauhea, muistuttaa elävästi '80-luvun teräviä kalkattavia japsinakuja, onneksi äänieristys on hyvä, ikkunat kiinni ja kierrokset matalina eteneminen pitää kabiiniin hiljaisena. Tyhjäkierrosvääntöä ei ole, siis ei ole. Hyödyllinen vetoalue on kuitenkin laaja ja vääntö tulee mukavasti, ei vaggilaisella 1,5 sek ja seinään tyylillä.

Satunnaisena havaintona on pakko ihmetellä eikö kohta 15 vuotta vielä riitä Ranskan valtion autotehtaalle myöntämään, että sentin paksuinen luottokorttia isompi läpyskä on yksinkertaisesti p***a idea?

Suurin hämmästys on edessä tankattaessa, koska tunnen sympatiaa Gallian kukon vankkuria kohtaan olen ajanut pehmeästi mutta ripeästi koko ajan, kuten ajaisin omaani. Oletin siis saavani kulutukseksi jonkun matalan vitosen, mutta ei. Renu lyö pöytään 4,19 litraa - ei ajotietokoneesta vaan tripistä laskettuna. Käsittämätön lukema!

Hetzin ottaessa omansa pois ei kuitenkaan jää ikävä. Ei myöskään tee mieli laittaa omia juroja tähän, ei tämä kai huono ole mutta..

Summa summarum: kuin Hesburgerissa syöminen, joskus se vain on paras käsillä oleva vaihtoehto, mutta onneksi näin ei käy kovin usein.

-Tazio

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

.

Avatar
Coon
Viestit: 49
Liittynyt: 11 Loka 2011, 19:15
Car(s): ex. 156 2.0TS
Paikkakunta: Tampere

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Coon »

Chrysler Sebring -04 2.0
~140tkm

Ei nyt helvetti. Eilinen 20km tällaisella riittänee vuosikausiksi eteenpäin välttämään kyseisen konsernin tuotteita, yleistys toimikoot näinkin päin. Annetaan nyt sen verran alkuun anteeksi, että kyseessä oli mahdollisesti joka kulmasta viallinen yksilö, tai parempi, tai normaali. Nopeasta pintaraapaisusta autoon lyhyt arvio.

Ohjaustunto-termin käyttäminen Sebringin yhteydessä on itsessään jo tarpeeksi mairittelevaa kuvaamaan tunnetta, joka välittyy kun ohjauspyörää käännettäessä auto jossain vaiheessa siirtyy sinnepäin, minne kuljettaja alunperin suunnitteli. Odotin ohjaukselta tosin aikaisempien Neon-kärsimysten perusteella vielä huonompaa, joten tätä kiitämme. Alusta taas oli kuin ilmatyynyaluksella leijuisi. Jossain muinaisessa arvostelussa Sebringin alustaa kehuttiin, ehjänä tämäkin ehkä toimisi.

Sisusta vaikutti nopealla vilkaisulla olleen alunperin ekan sukupolven Primerassa, ja badgetuunattu Sebringin sisälle. Sekoitus mustaa muodotonta muovia ja banaalia harmaata. Keskikyynärojan ja penkin yhteinen ergonomia oli säätämättä sopiva, mikä oli positiivisin asia sisätiloissa. Uutena 10v sitten Sebringin ostopäätöstä ei ole tehty ainakaan sisätiloja kuolailemalla. Josta päästäänkin auton parhaaseen puoleen ulkonäköön, joka on ihan kiva.

Ja sitten se moottori! Mahdollisen vikaisuudenkin huomioiden, parilitraisen tarjoamat 140hv luulisi liikuttavan moista laitetta edes säällisesti. Vaan kun alavääntö puuttuu aivan täysin, on jo taajamasiirtymissäkin paikoin vaikeaa pysyä mukana. Ohitukset lähtevät varmaan kakkosella parhaiten. Vaihtoehtoinen 2.7 litrainen kuutoskone vakuuttanee enemmän, vaikka sellaistakaan en ajatellut enää ikinä kokeilla.

Kamala auto tai ainakin yksilö, jonka toivoisi kokevan koomisen lopun nopeasti huonon autovarkaan jaloissa tai Top Gear- rekvisiittana. Ulkonäöllisesti auto on vieläkin omaan silmään miellyttävä ollakseen eurojenkki, mutta kaikki muu varsin pintapuolisesti testattuna täysin perseestä. Tuntui, että autoa olisi tarkoituksella tuunattu mahdollisimman huonoksi jo valmiiksi kurjien ominaisuuksien kustannuksella. Kyseessä oli siis työkaverin käyttis, kerroin hienovaraisesti hieman kokemuksesta muttei ollut itse huomannut mitään. Ehkä tosin vika olikin tällä kertaa ratin ja penkin välissä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Amerikan-Joen foorumilta opitun perusteella Sebring on auto sille, joka oikein kovasti vihaa itseään. Toisaalta joku saattaisi olla samaa mieltä myös Alfasta, saati Pösöstä...

Ihan kivan näköinenhän se on, ja löytyy myös harvinaista lajia edustava edullinen nelipaikkainen avo. On käynyt joskus mielessä itsekin kokeilla mutta ylläoleva raportti ei kauheasti lisää kiinnostusta.
- Epäkelpokeräilijä -

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja quppe »

Sama merkki, mutta PT-Cruiser avo oli yhdellä vuokra-autoja vuokraavalla tutulla, mutta otti sen pois kun monet sanoivat että fiilis oli ollut sama kuin transitilla ajelisi :) Kai noikin jotain jakavat keskenään tuotantolinjalla.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Bones »

Kyllä chryslerin vekottimista mulla ainakin oli hauskaa pt cruiserin ratin takana :oops:
200 baria vaparissa..

Avatar
lerppu
Viestit: 5920
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Chrysseleistä jotain tietävänä varoitan innostumasta 2.7 koneesta. Ei ole hyvä se. Kolmepuolikas on ihan jees kutonen, siitä kyllä tykkään. Mutta se pienempi on aika ikävä esitys... Näitä ajellessa kannattaa muistaa kenelle auto on kotimarkkinoillaan suunnattu! Eivät ole siellä olleet hinnalla pilattuja nämä...

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

lerppu kirjoitti:Chrysseleistä jotain tietävänä varoitan innostumasta 2.7 koneesta. Ei ole hyvä se. Kolmepuolikas on ihan jees kutonen, siitä kyllä tykkään. Mutta se pienempi on aika ikävä esitys... Näitä ajellessa kannattaa muistaa kenelle auto on kotimarkkinoillaan suunnattu! Eivät ole siellä olleet hinnalla pilattuja nämä...
Joo se 2.7 on jenkeissä viherpiipertäjämalli ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Täällä myös tuttavaa avustaneena Sebringin-ongelmissa, juurikin tuo 2.7. Hohhoijaa mikä kötöstys. Eikös tuo 2.7 ole muuten Mitsubishin motti?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Lankomiehellä oli uutena hommattu 300 C Hemi 5,7 viimeiset kuutisen vuotta. Vaihtoivat keväällä tämän pois lähinnä eksponentaalisesti kasvaneiden korjauslaskujen myötä. Autolla oli ajettu noin 65 tkm ja tänä aikana alustan erilaiset tukivarret ja muut hilpakkeet tuli vaihdettua kahdesti, xenon-valoissa oli jatkuvaa ongelmaa, -samoin akun ja kojelaudan näyttörudun kanssa.
Autona tämä on toisaalta erittäin kiehtova, -saakelin iso ja mukava mutta samalla raju ja jotenkin hyvällä tavalla viimeistelemätön äijäauto. Tosin Chrysleriksi viimeistely on varmasti tässä sieltä huipulta, malli kun pohjautuu vahvasti vanhaan Eemeliin.
Kulkupuoli on aikalailla kunnossa vaikka ei tämäkään mikään raketti ole, ripeä kuitenkin ja messevä vääntö auttaa. Äänet myös pelastaa sen minkä ohjaustunnossa häviää.
Jos näissä on ylläpitokulut tapissa, toisella puolella on mallin alfamaisen järkyttävä arvonalennus. Käytettynä näitä saa jo pikkurahalla. Tai siis kaikkihan on suhteellista.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Fiat Bravo 1.6 Multijet:
lyhyesti mukava kokemus. Sen minkä kankaiden tyylissä kärsii, sen saa hinnassa anteeksi verrattuna Lankiseen. Ajolleen herkempi kenties, mutta toisaalta dieselin äänet kantaa raskaammin sisään. Vaihteistolle on tehty jotain, tai oma kaipaa huoltoa, mutta täsmällisempi ja sujuvampi vaihteisto tässä. Istuimet vähempi muotoillut, mikä ei välttämättä ole heikennys kuin reisituen puuttumisen osalta; Lancian penkit kun on yli-innostuneesti ja vähemmän onnistuneesti muotoillut. Bravon selkeä tyyli puree, ja vielä nytkin Se on dynaaminen kokonaisuus.

kokemuksena kiva ja autossa on käyttöautoksi aineksia roppakaupalla. Harmi vaan kun tuli jo kokeiltua Alfa 159.. Ei tämä ihan samassa sarjassa muuten paini.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Chrysler Pt Cruiser diesel 2006:
+hauska ulkonäkö edelleen, eikä ruoste tunnu pilaavan tyyliä tässä iässä
+ sisusta laadukkaamman oloinen kuin muistinkaan kylmien tyyppien jälkeen. Laatu tosin ei ole 100% todellista, sillä kuskinpenkin nahat kaput jo vähän päälle sadan tonnin. (Volvon vastaavat puolinahat ehjät 18v iässä, voihan olla ettei tässä kilsat täsmänneet)
+ helppo ja leppoisa ajettavuus. Täyttä varmuutta ajo-ominaisuuksista ei saanut virituuninkivanteiden ja kiinalaisrenkaiden vuoksi. Jotenkin noloa kun ne vääränkokoisina raapivat jonnekin tavallisissa käännöksissä ja vetelevät urissa miten sattuu :oops:
+ meseperäinen moottori on nöyrä tapaus, vaikkei 2143 kuutioisena yllä 1.6 Multijetin suorituksiin. Ok, saman verran tehoa ja vähemmän vääntöä kantikkaassa kopasssa tuottaa asetelman aika luonnostaan ja onpa designiässä eroa n. 10v noilla moottoreilla. Lastulla kai tämäkin paranisi?
- ohjaus mallia tahmea ja hidas. Tai sitten vaan laaturenkaat tekee sen tai on kilsojen myötä kärsinyt
- jarrut todellakin "ei liikaa tehostetut" Lanciaan tottuneelle. Saattaapa tosin olla paikat jumissa ja palat lopussakin
- ajotietieturi nappi "kätevästi" mittaristossa (kuten tripin nollaus perinteisesti) kolmesta viiksesta huolimatta!
- penkit päin ..rsettä, tai ainakin selkänoja täysin mitäänsanomaton ja tueton. Miten ne tekee sen??

Kokemuksena myönteinen silti, kun en ole noita jenkkejä koskaan kokeillut Suomen kamaralla. Tuli vain olo, että jos puoleen hintaan saisi, niin kaupat tekisin. Tuolla hinnalla ei tarvitse kauheasti kipuilla autonostoasioissa. Kenties toikin paranisi, jos olisi 2.4 -litrainen bensaturbo ja automaatti. Ja kun tämän sanoin, tarttee varmaan kokeilla DOdge Caliber SRT4:ää... On hinta-hevos-suhteet kohdallaan! :-D

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Monza »

Monza kirjoitti:Fiat 500L, 1.3 Diesel. Minkäköhän takia tämmöinenkin kapistus on tehty? En ole löytänyt vielä montaa syytä miksi tämän pienehkön tila-auton hankkisin, jos nyt ylipäänsä tämän tyylistä autoa pitäisi hankkia. Normi 500 on sentään retron näköinen, mutta tämä on vain kummallinen laatikko.

Penkki, ei tukea sitten tasan mihinkään suuntaan. Muistuttaa ominaisuuksiltaan lähinnä lypsyjakkaraa. Tarvitsisi nelipistevyöt, että tässä pysyisi tiukemmassa kurvissa.

Vaihteensiirto, yhtä täsmällinen kuin -81 1.3 Horisontissa, paitsi että keppiin on saatu vielä kumimaisempi "tuntuma" ja kytkimellä täytyy joskus pyöräyttää rattaita, että pykälä menee päälle. Ajettuhan tällä on jo 2500 km.

Nippelit ja nappelit, kaikki on jotenkin kaukana ja lypsyjakkaralla istuessa tulee fiilis, että on jotenkin ulkopuolisena koko autossa. Oikein mikään ei istu käteen. Viimeisenä uusiokäytön saanut keittiökauha, joka toimittaa käsijarrukahvan virkaa.

1.3 diesel on 1.3 diesel. Vääntöä siihen on kyllä onnistuttu loihtimaan kummasti, mutta muuten on normi työkaluvaikutelma.

Tavaratila, pieni. Keskikokoinen matkalaukku ja reppu, ei sinne juuri muuta isompaa sitten enää sovi.

Valitan, Hertz Düsseldorf, tämä ei nyt maistunut.
Voi myrkky, sama vuokrauspiste ja nyt alle 500L 1.4 bensa. Ainoa positiivinen asia tuossa edellisessä arviossa eli koneen kohtuullinen vääntö on sekin nyt poissa. Nyt ei ole tehoa eikä vääntöä.

Ajofiilis täman yksilön "istuimella" on kuin jumppapallolla jossa on pyörät, vekotin pomppii heitoissa ja sivutuulessa sinne tänne. Kutosta ei tahdo laatikosta enää löytää, keppi antaa kyllä periksi, mutta pykälä ei mene hakematta päälle. Ei senpuoleen, tällä koneella kutoselle asti pääseminen ottaa jo aikansa sekin.

Voiskohan tuonne Hertzin profiiliin laittaa, että excluudatkaa tämä fiude mun compact osiosta tai sitten täytyy jonottaa tiskillä, että saa valita autonsa.

Avatar
mutt
Viestit: 5452
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

500L on kuitenkin saanut lehdistöltä ihan positiivisia arvioita, tuota 1.4:sta peruskonetta lukuunottamatta. Ilmeisesti kilpailijatkin ovat sitten yhtälailla onnettomia.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Farina »

MB CLA 200 Premium Business Automaatti

Viimein sain varatuksi CLA:n koeajon. Veholle pitää antaa kyllä plussaa erittäin sujuvasta myyntityöstä ja auton varaamisen helppoudesta. Lisäksi myyjä jaksoi keskustella kaikki mahdolliset asiat läpi ilman pienintäkään kiireen tuntua, vaikka vieressä asiakas kyseli CLS Shooting Braken perään.

CLA:n ulkonäkö ei aivan vastaa esittelymateriaalia, vaan auto näyttää aavistuksen korkeammalta ja lyhyemmältä todellisuudessa. Tässäkin värin valinta tekee paljon. Koeajoauton musta väri korosti vaikutelmaa, mutta liikenteessä näkynyt valkoinen kevensi auton muotoilua selvästi. Sisään istutaan selkeästi alaspäin, mutta heti kättelyssä ymmärtää, että istuin on loistava, ainakin arkiajoon. Istuin on jämäkkä ja säätöjä on riittävästi täydellisen ajoasennon löytämiseen. Istuimen etureunan korkeuden säätö pitäisi määrätä pakolliseksi kaikkiin autoihin. Myyjä piti pienen esitelmän kaikista lisävarusteista ja navista, mutta päätin keskittyä itse asiaan, eli ajamiseen.

TM:ssä CLA:n ajo-ominaisuuksia ja ohjausta oli ylistetty tunnokkaaksi, joten odotukset olivat korkealla. Mersu lunastaa lupaukset, pienin varauksin. Ratti keskittää erittäin voimakkasti (todella epä-Mersumaista) ja keskitys on omaan makuun jopa hieman liian kova. Ohjaustuntuma ei ole täysi kymppi, mutta kuitenkin lähellä ysiä, eli parasta mitä olen vähään aikaan kokeillut. Mutkat pystyy ajamaan yhdellä otteella läpi ja käytös on erittäin loogista. Auto taittui mutkiin luontevasti ja jopa suoranaista ajamisen iloa oli havaittavissa. Harvinaista nykyautolle.

Alla olleet 18" vanteet olivat liian kireät alustalle, josta seurasi kovia tärskähdyksiä poikittaissaumoissa. Ihan kuin jousitus ja renkaat olisivat olleet eri paria. Epäilen että pykälän pienempi vanne olisi passeli tähän. Lisäksi isoista renkaista lähti liikaa melua tämän hintaluokan autoksi.

Sisätilat ovat semmoiset kuten ulkonäöstä arvaakin. Edessä todella viihtyy ja matala tunnelma/ikkunalinja tuo coupemaisen fiiliksen. Samalla toki takanäkyvyys on onneton. Onneksi parkkitutkat ovat vakiona Business-paketissa. Kojelauta on nuorekkaan oloinen ja pappa-Mersu-fiilistä ei löydy hakemallakaan. Takapenkki on tarkoitettu alle 175cm:lle, pitemmillä pää ottaa kattoon. Takaluukku on yllättävän iso, mutta lastausaukko harmittavan pieni.

Koneessa on tarpeeksi ruutia normaaliajoon. Pientä sporttisuutta jopa havaittavissa kovissa kiihdytyksissä, vaikka moottorin ääni ei mikään kovin valloittava olekaan. Automaatin toiminta herätti ihmetystä ajoittain. S&S-automatiikan jäljiltä lähtö ei meinannut onnistua aina pehmeästi. Toisaalta automaatti vedätti koko ajan todella isolla vaihteella ja nopea kiihdytys vaati päättäväisiä toimenpiteitä.

Kaiken kaikkiaan CLA on yksi tämän hetken mielenkiintoisimmasta sedan-autoista. Toimitusajat ovat todella pitkiä, joten moni muukin jakaa mielipiteeni tästä. Jos Italian maalta ei ala pian kuulumaan jotain mielenkiintoista, voi olla että tällä mennään ensi keväästä lähtien.

Paikalla
Avatar
mattijus
Viestit: 5260
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Nissan Altima (2012) 2.5S
Reilu 1500km tuolla kärrättynä, eikä siinä oikeastaan ole tullut vastaan mitään vikaa. Ei kulje, ei kiihdy, kuluttaa suhteellisen paljon. Tavaratila ja sisätilat on ok, jäähdytetty lokero juomille olisi mukava lisä. A-B liikkumiseen kelvollinen työkalu (ei kiireiselle) joka ei käy hermoon.
VMP

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Subaru impreza sti -11 sedan:

Ulkoisesti ei kauheasti sytytä, pidän enemmän viistoperäversiosta. Sisältä melko muovinen. Nämä toki tiedossa jo etukäteen. ajettavuutta hehkutettu niin paljon, että piti käydä katsastamassa puolitosissaan. Käynnistyssoundi lupaava ja alku liikkellelähtö helppoa. Ohjaus kevyt pienissä nopeuksissa. Kaasua painaessa päästään sitten siihen auton kiinnostavaan puoleen (ja toisalta ongelmaan). Kunnon nykäys tuntuu, mutta ainoastaa kierrosalueella 4500-6500 (rajotin), eli tehoalue kohtuu ohut. alhaisemmilla kierroksilla suorastaan ponneton. Alusta ok, ohjaus muuten todella hyvä, mutta keskialueelta löytyy tunnoton alue.

Tiivistettynä moottori käyttäytyy kuin omassa lanciassa, tunnelmaa vaan ei ole yhtä paljon :-D . ei siis itselle käyttöauto materiaalia.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Chevrolet Camaro SS 2011:

Vanhoja jenkkejä on tullut mollattua niin uutta vertakin piti käydä testaamassa. Ulkoa aivan upea (toki paljon isompi kuin mitä kuvista näyttää painokin 1700-1800kg). Sisusta ok, materiaalit toki halpoja (tiedossa tämäkin luonnollisesti oli).

No ei muuta kuin ajolle. Auto käyntiin ja mitään erityistä ei kuulu. automaattiversio kyseessä oli. Liikkellelähtö on helppoa, ohjaus keveä, alusta mukava. Sitten hieman kaasua ja välitön vaste. Aivan järjetön murina ja selkä painuu penkkiin. Käännös hieman isommalle tielle ja lusikkaa pohjaan hieman pidempään ja korkeammilla kierroksilla murinasta löytyy vielä toinen taso. Aivan uskomattomat soundit! No jarrutuksissa ja kaartessa massa tuntui ja alustaa ei ole radalle tehty, kuten eurosporteissa.

Tiivistelmänä, upea ulkona, halvahko sisusta + viimeistely, aivan murhaavat soundit ja suorituskyky, ,ukavuuspainotteinen ajettavuus. Jos ajosi koostuu isommista teistä ja hupi kiihdyttelyistä niin ehdottomasti vaihtoehto. Selvää käyttöautomateriaalia :)

Btw, vaikka kone 6,2l, oli konepellin alla tilaa vielä vaikka kuinka

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Dodge Challenger 2008 SRT8

Kts yst camaro yllä. Eroina:

-Ulkokuori omaan silmään vielä hienompi
-Sisusta rumempi
-Painoa 300kg enemmän
-Sisätilat ja kontti selvästi suuremmat, takapenkillä reilusti tilaa matkustaa myös pitkiä matkoja mikäli pituuden vuoksi ei pää ota kattoon
-Hinta jostain syystä paljon camaroa korkeampi, mikä vetää camaron kokonaispisteet ylemmäs

Yhteenvetona tämäkin kelpaisi kulkupeliksi. Ikävä kyllä musse GT vielä testaamatta.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^
Nothing sounds like V8 :wink:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Fiat Freemont 2,0 MultiJet 170hv Urban. (Kyseinen pirssi - klik) Tuollaisella tuli välillä ajettua talven-alkukesän aikana. Pitänyt monesti jo jotakin tuosta kirjoitella, mutta aina vaan jäänyt. :oops:

Vaikea mennä kovin tarkkaa analyysiä tekemään, kun ei ole tuossa kokoluokassa tullut ajettua oikein mitään mihin voisi verrata. Päällimmäisenä mieleen jäi yllättävän hyvä ja tarkka ohjaus/alusta, törkeä määrä erilaisia säilytyslokeroita ja muita lapsiperheelle sopivia vempaimia. Kuten; takajalkatilojen lattiassa olevat "kylmälokerot", takaselkänojista kääntyvät istuinkorokkeet ja ~160° näyttävä peili aurikolasilokeron ohessa, josta näkee mitä kakarat tappelee takapenkeillä. :-D (Lokeroon mahtui myös ihan oikeat aurinkolasit, toisin kuin 159:n lokeroon.)

Autossahan ohjataan oikeastaan kaikkia toimintoja, keskellä kojelautaa olevasta isosta kosketusnäytöstä, joka alkoi allekirjoittanutta kyrsiä suhteellisen nopeasti. Alun wow-efektin jälkeen tajusi kuinka kömpelöä on käyttää esim. ilmastointia, penkinlämmittimiä ja radiota samaan aikaan. Aina väärä "sivu" näytöllä. :roll: Mutta varmaan siihenkin tottuisi, jos olisi pakko. Sisusta oli varsin nykyaikasen tyylikäs, mutta jostain syystä ovipaneeleista huokui hiukan muovinen vaikutelma. Ajotuntuma oli kyllä suuri yllätys. Odotin sinne tänne huojuvaa tonnikeijua, mutta vielä mitä - auto meni tarkasti ja heijaamatta juuri sinne minne halusi. Ohjaus oli mielestäni nykyautoksi varsin onnistunut - tarkka ja ainakin jollain tasolla tunnokas. Ei lähellekään sellaista täysin tunnotonta kuminauhaohjausta kuten esim. pari vuotta vanhemmassa RAV4:ssä. Vaihteisto toimi napakasti ja kepin liikkeet oli varsin maltilliset. Kytkimestä ei jäänyt oikein kunnollista mielikuvaa, mutta muistelisin sen olleen aika kevyt ja tunnoton.

Moottorina oli tosiaan tuo 170 heppainen versio, joka liikutti tuota kolossia ihan arkikäyttöön sopivalla tavalla. Eihän se todellakaan mikään raketti ollut, mutta kyllä sillä hitaammista ohi pääsi varsin vaivattomasti. Tyhjäkäynnin tuntumassa moottorista tuli mieleen 159tbi - ainakin se sammui yhtä helposti risteykseen. :lol: Eli alavääntöä olisin kaivannut tyhjäkäynnin tuntumaan reippaasti lisää. Paikaltaan lähtiessä sai olla todella tarkkana, ettei kyykkää tai sitten piti antaa suosiolla reippaammin runtua. Moottorille plussaa pienestä kulutuksesta. Auto on iso ja sen myös huomaa ratin takana. Auton ulkomittoja on varsin vaikea hahmottaa ainakin aluksi.

Autosta jäi varsin positiivinen kokonaiskuva ja voisin ottaa tuollaisen perheen käyttöautoksi any day. Eikä tuo ulkonäkökään omaan silmään aivan pahalta näytä.

+Ajotuntuma
+Tilat
+Kulutus
+Monikäyttöinen/perheystävällinen :D

-Alavääntö
-Hiukan "muovinen" tunnelma sisällä
-Ulkomittojen hahmottaminen

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

meille tuli eilen koira hoitoon ja se piti hakea, no 159:iä en suostunut moiseen käyttää joten otettiin koiranomistajalta sen 2008 opelt astra h 1,9 cdti ajettu n. 100 tkm manulla, lainaan:

1. olen aiemmin ajanut tuota autoa ja se tuntui jopa paremmalta kuin silloinen 156, mutta voi pojat kun palasin takas 159 rattiin, huomasin kuinka surkea opel oli.
2. vaihteisto oli löysä kuin mikä, keppi heilui vaihde päällä kuin soppakauha, kytkin otti kiinni vasta todella ylhäällä.
3. sisämelu, käynnistyksessä luulin käynnistäväni jotain caterpillaria. törkeä traktori ja ajomelu muistuttaa tyhjää pakettiautoa.
4. ohjaus oli mukavan kevyt, alusta ottii töyssyt suht napakasti mutta mutkissa niiaa kyllä tosi ikävästi, heiluu koko auto kuin vene jos tekee nopeita ohjausliikkeitä.
5. korin luukuissa jo ruostekukkasia.

6. omaksi en ottaisi, enkä kellekään suosittele paitsi jos pitää koiraa kuskata.

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Sekalainen koeajoketju

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Eikös tuolla Opelin pellin alla Cat-dieselin sijaan avaimesta kääntäessä herää jotain joka kotoisammin tunnetaan JTD:nä?

-Tazio

Vastaa Viestiin