Matkailu avartaa, varsinkin Italianmatkailu...

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Sijainti keskustassa on musta ehdoton, sillä matkoihin keskustaan saa menemään aikaa helposti todella paljon jos hotelli sijaitsee syrjässä. Maaliskuussa lomalla ollessa yhtenä päivänä arvottiin kyytiä useampi tunti, kun metro oli huollossa ja bussit kusi jonkun mielenosoituksen myötä. Tuollahan vaikka kävelee peruskohteet läpi viikossa (kunnon kengät jalkaan).

KimmoKo
Viestit: 200
Liittynyt: 18 Elo 2010, 09:03
Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 Jtdm Qtronic -07
Paikkakunta: Iisalmi

Viesti Kirjoittaja KimmoKo »

-Tomi- kirjoitti:Lennot varattu. Suomen kesälle jatkoa: syyskuun ekalla viikolla Roomaan :) Vielä pitäisi sitten arpoa hotelli. Toisaalta haluaisin keskustan tuntumaan, että nähtävyydet, ravintolat yms. olisivat kävelyetäisyydellä. Toisaalta kunnon hotelli uima-altaalla varustettuna olisi kiva, että voisi vähän rentoutuakin. Näitä taitaa keskustan tuntumassa olla kuitenkin aika vähän tai ovat varsin kalliita. Kahden hengen huoneen hotellibudjetti viikolta saisi olla maksimissaan 500 euron luokkaa, ehkä hiukan yli.

Täältä löytyy sattuneesta syystä aika paljon Italianmatkailijoita, joten mielellään otetaan ehdotuksia hotelleista ja kaikesta muustakin vastaan. Italiaahan muuten on jo Sisilian verran tullut nähtyä :)
Jaha pitäshän sitten viestiä jos hyvän hotellin löydät sillä on itselläkin vielä toi rooma näkemättä :)

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

-Tomi- kirjoitti: mielellään otetaan ehdotuksia hotelleista ja kaikesta muustakin vastaan
Itse olen tsekkaillut näitä TripAdvisorin suosituksia. Uima-allasmeininkiä ei budjetillasi keskustasta todennäköisesti saa, mutta ehkä rentoudutte syömällä, juomalla ja nähtävyysmaratonilla. Itse katselisin majapaikkaa Trasteveren kaupunginosasta.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Itsellä oli viimeksi hotelli Piramiden aseman lähellä. Kentältä suoraan junalla asemalle ja korttelin päässä hotelli. Trasteveressä riittää mainioita ravintoloita ja hinnat ovat erittäin kohtuulliset. Ja mukavat kengät jalkaan!
Ride on!

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

huomenaamulla lähtis lento bolognaan (ellei tuhkaa ole taivaalla esteenä :? ) ja loppuviikko meneekin mukavasti siellä 8)

Avatar
astronautti
Viestit: 198
Liittynyt: 22 Heinä 2010, 23:59
Car(s): Ex. 156 jts
Paikkakunta: Lpr

Viesti Kirjoittaja astronautti »

Kannattaa muuten joskus tsekkailla sellanen paikka kun porto santo stefano ja sieltä semmonen hotellin kun Albergo Filippo II tai jotain sinne päin. Oikein mukava pikkukaupunki orbetellossa ja upea hotelli. Tuli käytyä joku hassu vuosi sitten, alkukesästä. Hotelli oli aivan tyhjillään tuolloin, kuulemma paikka on sellainen jonne italialaiset menevät lomailemaan. Tuli myös törmättyä italiansuomalaiseen joka sanoi, että ensimmäistä kertaa suomea kuuli niillä seuduilla. Hyvät ravintolat, edukas hotelli ottaen huomioon sijainnin, neljä tähteä ja pelkästää huoneistoja(+ oma ranta) tosin silloin oli periaatteessa offseason. Junalla roomasta ja bussilla tai taksilla perille saakka. Ensi kerralla voisi vaikka alfalla lähteä ''kotimaahan'' :P

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

No ollaan sitten Roomassa samaan aikaan syyskuussa :) Itse en ole hotellissa asunut Roomassa pitkiin aikoihin kun siellä on huoneistojakin tarjolla... Julkinen liikenne (varsinkin raideliikenne) toimii erinomaisesti (päivän kestäviä lakkoja voi toisinaan olla) ja alle 40 euron viikkolipulla voi reissata mielin määrin. Sama lippu kelpaa Ostiaan asti, jossa on hiekkarantaa ihan riittävästi. Jotkut roomalaiset ovat sitä mieltä, että Ostian kohdalla Välimeri ei ole riittävän puhdasta, mutta kyllä se kesäaikaan varsin monille :) näyttää uimiseenkin kelpaavan. Mutta kuten yllä on todisteltu, Roomaa ei ehkä ensisijassa kannata ajatella ranta/uimalomakohteena :)

VJ menossa Umbriaan? Orvieto on hieno, Todissa historian siivet haavisevat (Dante), Terni ei tehnyt vaikutusta, Perugia OK, Trasimeno- järven voi käydä katsastamassa, Assisi erittäin mielenkiintoinen. Itäosaa en niin tunne, mutta Norcia ym. paikat Apenniinien reunalla varmasti vierailun arvoisia. Gran Sassolla voi käydä päiväseltään riippuen vähän missä suunnalla asustaa, siellähän saksalaiset kävivät pelastamassa Mussolinin joutumasta jenkkien päänahaksi....

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfieri kirjoitti:VJ menossa Umbriaan? Orvieto on hieno, Todissa historian siivet haavisevat (Dante), Terni ei tehnyt vaikutusta, Perugia OK, Trasimeno- järven voi käydä katsastamassa, Assisi erittäin mielenkiintoinen. Itäosaa en niin tunne, mutta Norcia ym. paikat Apenniinien reunalla varmasti vierailun arvoisia. Gran Sassolla voi käydä päiväseltään riippuen vähän missä suunnalla asustaa, siellähän saksalaiset kävivät pelastamassa Mussolinin joutumasta jenkkien päänahaksi....
Kiitti vinkeistä, noita olin itsekin silmäillyt. Assisi ja Trasimeno kuitattu jo aikaisemmilla reissuilla.

Nyt jo tuntuu siltä, että viikko ei riitä mihinkään...

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Viikossa ei tosiaan voi hirveästi ahnehtia, varsinkin pieniä (mutta niin mukavia ajella :)) teitä ajaessa ei "toimintasäde" ole pitkä. Itse asustelin Orvieton alueella kaksi kuukautta eikä "kaikkea" tullut lounaisestakaan Umbriasta/etelä-Toskanasta nähtyä. Orvietosta Narniin päin, samaan suuntaisesti Rooman moottoritien itäpuolella, on kukkulajono, johon on ripoteltu toineen toistaan pittoreskimpia pikkukaupunkeja, jotka kiipeilevät kukkuloiden rinteitä. Esim. Ame'lia jäi mieleen ja muitakin, vaikkei nimeltä. Riippuu siitä, missä päin majailee, Pohjois-Umbriasta ei viikon lomalla kannattane....

Orvieton lähellä Ficullessa on Salan keskiaikainen linna (Castello della Sala), jonka mailla kasvatetaan rypäleitä Cervaro della Sala -viiniin. Väittävät sitä Italian parhaaksi valkoviiniksi. Ei minusta mitään elämää suurempaa juotavaa, vaikka laadukasta kyllä.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Vuokratönö on Massa Martanassa, joka sijaitsee Todin ja Ternin välissä. Tarkoitus ei ole kauheasti Focuksessa istua, joten kovin kauas majapaikasta emme todellakaan ajele. Ja kokemus on minullekin osoittanut, että kartalla lyhyeltä vaikuttanut pätkä viekin kolme tuntia.

Pääsisipä jo lähtemään!

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Noilta sijoilta kaksi päivämatkasuositusta:
1. Gran Sasso d'Italia, luontokohde, Keski-Italian korkein huippu. samalla voi tarkastaa, miten l'Aquila on selvinnyt maanjäristyksestä. Autolla ylös Campo Imperatorelle, hienot maisemat jäävät näkemättä, jos menee köysiradalla. Ylhäällä voi kävellä hienoja reittejä vielä korkeammalle, onnnistuu myös lasten kanssa, jos ei ahdehdi liikaa.
2. Tivoli. Alhaalla Hadrianuksen Villa (antiikkia, antiikkia), ehdottomasti näkemisen arvoinen. Ja ylhäällä kaupungissa Villa d'Este (1700-lta?), käsittämätön määrä suihkulähteitä isossa rinnepuutarhassa. Maailmanperintökohteita.

Todi, Amelia ja Orvieto ovat sitten ihan nurkilla. Todista Orvietoon kannattaa valita pikkutie Prodon kautta Corbara järven pohjoispuolitse - jos tykkää mutkista :D

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

-Tomi- kirjoitti:Lennot varattu. Suomen kesälle jatkoa: syyskuun ekalla viikolla Roomaan :) Vielä pitäisi sitten arpoa hotelli. Toisaalta haluaisin keskustan tuntumaan, että nähtävyydet, ravintolat yms. olisivat kävelyetäisyydellä.
Täällä olin viime syksynä, hyvä hotelli ja hyvä sijainti: Vatikaanin aukiolta 100 m.

http://www.hotelcolumbus.net

Avatar
ari.aa
Viestit: 67
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Tonale, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat
145 ja 147, Giulietta
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Hotel: L'HOTEL CINQUANTATRE'
Address: Via San Basilio, 53
ROMA - 00187
Italy
Tel: 0642014708
Fax: 0642014776
Hotellia voin suositella, sijaitsee ihan via Veneton vieressä Piazza Barberinilla, eli kävelymatka kaikkiin Rooman nähtävyyksiin ja 50 m metroasemalta, josta pääsee mm Vatikaaniin 10 minuutissa. Lisäksi edullinen.
Lisäksi voin suositella limusiinipalvelua lentokentältä Roomaan. Maksaa saman kuin taksi ja odottavat kentällä kyltti kädessä. Minulla autona oli Jaguar. Tässä linkki. www.romeshuttlelimousine.com. Paluumatkan voi myös sopia etukäteen. Maksukin vasta autossa, joten ihan riskitön.

Avatar
Tommi
Viestit: 639
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Edellisestä reissusta onkin jo kohta vuosi, joten eiköhän kaikki potenttiaaliset sakkolaput pitäisi olla jo saapunut.
Joten juhannusaattona lento Milanoon, Lancia Ypsilon alle ja kohti Stresaa (Lago di Maggiore).
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onkos muita forumilaisia menossa katsomaan Monzan vuotuista jonossa-ajelutapahtumaa (9.-11.9.)?
VMP

Avatar
Toronado
Viestit: 499
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 07:23
Car(s): AR 156 SW JTDm -05
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Toronado »

Ei Monzaan mutta pari viikkoa sen jälkeen ollaan menossa Elban saarelle jossa ajetaan EM-historic rallin osakilpailu.
Alfa Romeo, isännän ylpeys ja naapurien naurun aihe.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Täällä ollaan taas sakkolappuja keräämässä... Tarkkoja kyllä yritetään olla. Omalla autolla ajellaan ja tätä kirjoitettaessa ollaan hyvien nettiyhteyksien hinta-laatu -suhteeltaan hyvässä hotellissa San Vitossa Abruzzossa.

Genovan tiellä bongasin ensimmäistä kertaa 8 C Spiderin!

Avatar
Tommi
Viestit: 639
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Allekirjoittanut kirjoitti:Joten juhannusaattona lento Milanoon, Lancia Ypsilon alle ja kohti Stresaa (Lago di Maggiore).
No Lancia vaihtui 500:een, joka ei sinäänsä ollut mikään uusi kokemus. Tässä versiossa oli start-stop-automatiikka. Kyllähän se toimi, mutta ei mitenkään huomaamatta. Kytkimen kun löi pohjaan, niin ihan kuin olisi dieselin laittanut uudelleen käyntiin.

Muuten meni ihan speksien mukaan. Kyllä maisemat on ihan kivat kesälläkin tuolla Alppien katveessa.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Stresassa käväisin minäkin pienen kävelyn, parin hotellitiedustelun ja lounaan ajan. Uusi tuttavuus tuo Stresa. Ei mikään hullumpi paikka parin tunnin kokemuksella...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Alfieri kirjoitti:Noilta sijoilta kaksi päivämatkasuositusta:
Aika lailla samoille linjoille olen päätynyt hankkimiani oppaita selailemalla. Lisäksi poikkeamme varmaan Perugiassa sekä Spoletossa. Yksi matkalle lähtijöistä haluaisi myös Firenzeen, joten ehkä ajelemme sinnekin. Kerran ko. kaupungissa ajaneena en kyllä odota innolla...

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Vittorio Jano kirjoitti:
Alfieri kirjoitti:Noilta sijoilta kaksi päivämatkasuositusta:
Aika lailla samoille linjoille olen päätynyt hankkimiani oppaita selailemalla. Lisäksi poikkeamme varmaan Perugiassa sekä Spoletossa. Yksi matkalle lähtijöistä haluaisi myös Firenzeen, joten ehkä ajelemme sinnekin. Kerran ko. kaupungissa ajaneena en kyllä odota innolla...
Allekirjoitan tuon viimeisen lauseen.

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^HEH. Samoin!

***

Stresa on mukava, perinteinen lomapaikka, jossa on 1900-luvun alun hienostoilmapiiriä aistittavissa rannan ökyhotelleissa. Stresassa on myös köysirata Mottaronelle. Mielenkiintoista on, että sinne meni aikanaan myös sähkörata, mutta se valitettavasti romutettiin jo viim. 1960-l tultaessa. Stresasta Milanon liepeille ajaessa on pikkukyliä, joissa varsinkin naisväki saattaa viihtyä päiväkaupalla: Milanon muodin outlet-myymälöitä ym. "halpis"vaatekauppoja runsain määrin.

Stresasta länteennpäin on pittoreski Orta San Giulio. Jos uskonnolliset kohteet eivät aiheuta allergiaa, niin Sacro Monte on Unescon maailmanperintökohde siitä vielä länteen, melko lähellä. Jyrkällä vuorella on luostari(?) ja kirkko(rakennuksia) sekä 1600-l perustettu puisto, jossa on ajan taiteilijoiden tekemä eräänlainen "raamatun vahakabinetti".

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Pannaan kuva nyt tänne, kun jostan syystä en "Ferrari bongattu" - ketjuun en pääse...

Parin viime viikon aikana Italiassa ja Saksassa ajellessa tuli bongattua Ferrari poikineen. Ehdottomasti eniten - lähes kansanautoluokkaan oikeuttava määrä - oli liikkeellä Californiaa, suosikkivärinä musta. Musta California ajelee muuten täällä Turussakin.

Californiaa oli Italian liikenteessä lähes yhtä paljon kuin kuvassa sen oikealla puolella seisovaa hienompaa autoa. Sen paikallinen suosikkiväri näytti olevan sama kuin kuvan yksilössä. Toki musta oli hyvin edustettuna siinäkin mallissa.
Liitteet
Ferrari Ferrari-aukiolla Riminissä
Ferrari Ferrari-aukiolla Riminissä
Rimini.JPG (72.88 KiB) Katsottu 10438 kertaa
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 08 Heinä 2011, 23:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tuli tässä käytyä parin viikon Euroopan pienkiertueella. Ensin lautalla Rostockiin ja siitä ekana päivänä kerralla Nurnbergiin ja siitä sitten jatkettiin Saksan, Itävallan ja Pohjois-Italian maita ja mantuja. Alpit kierrettiin ja mm. Grossglocknerin jäätiköt ja Berchtesgadenin Kotkanpesät tuli nähtyä, ja loppusilaus oli Gardajärven pohjoisalue eli Riva di Garda -pitäähän nyt Alfaa käyttää kotimaassaan. Matkaa tuli vain yhteensä 4000 km mutta iso osa mutkaisia alppiteitä joita Giuliettalla oli sportalustalla mukava vedellä.

Autobaanallakaan ei jääty jalkoihin. Menomatkalla auto oli vielä tukossa eli navin mukaan todellista huippua ei kertynyt kuin 211 eli mittarinopeus 220 osin edessä olevasta liikenteestäkin johtuen, mutta tulomatkalla auto venyi aamuisella tyhjällä baanalla 223 km/h-todelliseen nopeuteen eli ylitti valmistajan 218:n lukeman. Mittarinopeus oli tuolloin noin 235. Vakaa ajettava vielä tuossa vaiheessa, vaikkakaan betonilaattainen tien pinta ei paras mahdollinen ollutkaan. Tankissa kyllä alkoi näkymään pyörre baananopeuksissa ja kutosvaihde on pitkässä autobahn-ajossa ärsyttävänkin lyhyt eli kierroksia piisaa. Kulutus oli pyöreästi reilun kympin luokkaa satkulle huippunopeuskokeiluineen ja muutoin matkavauhdin vaihdellessa välillä 140-180. Tosin tiheähköstä välityksestä seurasi se että auto kiihtyy loistavasti esmes 130:stä yli kahteensataan, se käy siis kuutiomäärään ja teholukemaan suhteutettuna hämmästyttävän rivakasti varsinkin kun auto herkistyi kilometrien aikana. Bensana käytin ainoastaan 98-100-oktaanisia aineita. Hurjin hinta bensalla oli ennen Nurnbergia motarin varren Shellillä V-powerista eli 1,78 eur/litra.

Alfa pelasi matkan loistavasti ja täytyy sanoa että tähän astisista autoistani -ja niitä on ollut paljon- siinä on parhaat etupenkit selälleni ja emännän selälle. Päivän istuminen ei tehnyt minkäänlaista kipua, iskiasoiretta, tai muuta puutumista. Kun siihen ynnää mainion suuntavakavuuden ja loistavatoimisen ilmastoinnin niin voi puhua kansanluokan gran tourismo-pirssistä eli matka maistuu.

Uskaltaduin ekaa kertaa elämässäni pesettämään matkan varrella mustanvärisen auton konepesussa, pehmoharjapesussa, ja ei tullut havaittavia jälkiä maalipintaan. Keula oli aina täynnä hyönteisliiskaa mutta se lähti ihmeen hyvin kun pisti ennen pesua Sonaxin hyönteisirrotetta ja tänään kotiuduttuani loput lähti punaisella autoglymin vahalla. Kelit oli pääosin aurinkoiset ja lämpötilat 25-30 välissä, parina päivänä satoi ja alimmat lämmöt aamusella vuoristossa 4 asteen luokkaa.



Kiva reissu ja kiva matka-auto tämä vehje, ja autosta tykkääminen jatkuu. 8) Laitoin kokeiluna kuvan Giuliettasta Gardajärvellä, mutta taisi tulla liian pienoinen baby-kuva. :oops:
Liitteet
IMG_3356_1.JPG
IMG_3356_1.JPG (9.02 KiB) Katsottu 10405 kertaa
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Vähän saman sortin reissu oli mullakin/meilläkin... Ruotsin ja Tanskan kautta tosin ajettiin ja menomatkalla ensimmäinen yö Tukholmasta aamulla lähdettäessä oli Hampurin tietämillä aivan erinomaisessa järvenrantahotellissa, jonne mentiin ihan vaan navigaattorin opastuksella. Toinen yö vietettiin Frankfurtissa, mutta sen jälkeen Italiassa.

Italiassa pyörittiin pohjoisen järviseudulla, Alessandrian tietämillä, Triestessä ja pisin aika Abruzzossa. Kilometrejä matkan aikana kertyi runsas 8000 ja autona oli karvalakki-156. Erinomainen matka-auto, parempi kuin luulin. Tähän saakka olen pitänyt Citroén XM:ää lyömättömänä pitkien matkojen autona, mutta eipä tämä 159 siitä kovin kauaksi jää. Mukava oli ajaa, vaikka pelkääjän paikalla olleen vastalauseista johtuen en päässytkään ajamaan yli kahtasataa. Navigaattorin mukaan 187 jäi maksimiksi.
Liitteet
Hotellin parkkiksella: eka yö Saksassa
Hotellin parkkiksella: eka yö Saksassa
Saksassa järvihotellin parkkiksella.JPG (136.69 KiB) Katsottu 10384 kertaa
Viimeksi muokannut Casa di Matti, 08 Heinä 2011, 23:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Pannaan nyt vielä kuvia, kun kone auki on. Tässä ollaan jo viittä vaille Italiassa, Luganossa. Paikka ei ihmeemmin säväyttänyt, joten siirrtyttiin Comoon, jossa toisen mukavan hotellin, Grand Hotel Comon, autotallissa bongasin brittiläisen TVR Tuscanin. Paluumatkalla yövyttiin samassa hotellissa ja sen autotalli - ja britit - ei/eivät pettänyt/pettäneet silloinkaan: Silloin autotallissa oli vielä mielenkiintoisempi auto.
Liitteet
Luganon turistirantaa...
Luganon turistirantaa...
Luganossa pienenpänä....JPG (219.75 KiB) Katsottu 10382 kertaa

Avatar
Bisci
Viestit: 511
Liittynyt: 02 Elo 2007, 00:05
Car(s): V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Paikkakunta: Savicity

Viesti Kirjoittaja Bisci »

Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Niin... 159:n keskikulutus oli tietokoneen mukaan 9,1 litraa sadalla, mitä pidän aika suurena. Saksaan saakka keskikulutus oli 8,3, mutta nousi sitten suurissa nopeuksissa 8,7-8,8:aan ja lopullisesti kulutus pompasahti San Remosta tukkoista rantatietä etelään taajamanopeuksin ajettaessa.

Genovan ja San Remon välillä tein matkan huippibongauksen - siis mulle huippubongauksen - valkoisen 8 C-Spiderin. Kuten jo kerroin, Ferrareita tuli nähtyä kymmeniä, Porcsheista puhumattakaan. Maserateja oli liikkeellä monia, enimmäkseen Gran Turismoja, sekä Lamboja myös. Pari Morgania näin ja yhden Weismannin. Sitä en 8 C:n ohella ole aikaisemmin onnistunut bongaamaan.
Liitteet
Pohjois-Italian tunkurannikolla Arenzanossa Grand Hotellin pihalla.
Pohjois-Italian tunkurannikolla Arenzanossa Grand Hotellin pihalla.
Palmun alla.JPG (110.87 KiB) Katsottu 10369 kertaa

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Tässä Giulietta matkalla 4 km korkealle Grossglocknerille Itävallassa, tässä vaiheessa noin 1,5 km:n korkeudella....harjoittelen tässä kuvien lataamista foorumille. Taitaa tuo pienentäminen olla itselleni vaativa projekti.
Liitteet
IMG_3195_1.JPG
IMG_3195_1.JPG (21.59 KiB) Katsottu 10345 kertaa
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Peeveli
Viestit: 276
Liittynyt: 04 Maalis 2011, 12:28
Car(s): Volvo V40 D4 Momentum aut. 2012 Ex: Polo GTI, Alfa Giulietta

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Noista alppiteistä tuli vaan mieleen motoristit...siis ymmärrän itsekin vauhtia rakastavana sen että motoristit laulattaa konettaan ja nauttivat mutkateistä ja tekevät rivakoita ohituksia, se on muita vaarantamatta okei. Mutta: se päätön ohittelu kaameissa kohdissa oli karmaisevaa, siis aivan kokonaan heiltä puuttui terve itsesuojeluvaisto. Etenkin italialaiset ja saksalaiset kyykkypyöräkuskit lähtivät päättömiin ohituksiin vastaantulijoista välittämättä keskiviivaa pitkin, ja näkymättömiin kaarteisiin, auton puskuria hipoen, ja siis ohi oli päästävä heti autoista. Joukossa oli toki fiksumpia kuskeja mutta he olivatkin suurelta osin isompien matkapyörien kuskeja. ja mielenkiintoista noissa kyykkyprätkissä oli se, että hurjia kamikaze-ohitteluja harrastaneissa oli useita 7-kymppisiä harmaahapsisia herroja. Prätkä nuorentaa. :-D

Koska maisematieosuuksilla kävi hyvä tuuri eli aurinkoista hellesäätä, niin matkalla näki uskomattoman paljon avoautoja ja siis katto alhaalla. Joukossa niin Aston Martinia, Porsasta, bemaria kuin meseä ja muutamia oldtimereita kuten Triumphia ja MG:tä. Salzburgissa tuli nähtyä ainoa matkan Porsas Panamera, se oli parkkeerattu itseään paljon lyhyempään poikittaisruutuun siten että takapyörät ja peffaosa jalkakäytävällä.

Kyllä ei tarvitse ihmetellä sitäkään että suomalaisautot ovat useammin likaisia kuin noissa maissa; autonpesujen hinnat ovat huomattavasti halvmpia. Perus-pehmoharjapesu maksoi työntekijän tekemällä esipainepesulla (esipesuaineineen) esmes Italian Meranossa 8 euroa ja Saksan Nürnbergissä 7 euroa. Ja paikalliset pesettivät suomalais-silmin vielä puhtaannäköisiä pirssejään ahkerasti.
"Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita."

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Peeveli kirjoitti:Noista alppiteistä tuli vaan mieleen motoristit...siis ymmärrän itsekin vauhtia rakastavana sen että motoristit laulattaa konettaan ja nauttivat mutkateistä ja tekevät rivakoita ohituksia, se on muita vaarantamatta okei. Mutta: se päätön ohittelu kaameissa kohdissa oli karmaisevaa, siis aivan kokonaan heiltä puuttui terve itsesuojeluvaisto. Etenkin italialaiset ja saksalaiset kyykkypyöräkuskit lähtivät päättömiin ohituksiin vastaantulijoista välittämättä keskiviivaa pitkin, ja näkymättömiin kaarteisiin, auton puskuria hipoen, ja siis ohi oli päästävä heti autoista.
Haahahaa! Täytyy myöntää, että sekä monta kertaa on iskenyt itseenkin pieni piru, moottoripyörillä kun ei ole Spideria vastaan mahdollisuuksia serpentiiniteillä, ei niissä kaksirenkaisissa vain riitä pito... :D "Hauskinta" oli Plöckenpassin nousussa poimia italialaisen Ducati-klubin pojat yksi kerrallaan :D:D:D

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Peeveli kirjoitti:Koska maisematieosuuksilla kävi hyvä tuuri eli aurinkoista hellesäätä, niin matkalla näki uskomattoman paljon avoautoja ja siis katto alhaalla. Joukossa niin Aston Martinia, Porsasta, bemaria kuin meseä ja muutamia oldtimereita kuten Triumphia ja MG:tä. Salzburgissa tuli nähtyä ainoa matkan Porsas Panamera, se oli parkkeerattu itseään paljon lyhyempään poikittaisruutuun siten että takapyörät ja peffaosa jalkakäytävällä.

Kyllä ei tarvitse ihmetellä sitäkään että suomalaisautot ovat useammin likaisia kuin noissa maissa; autonpesujen hinnat ovat huomattavasti halvmpia. Perus-pehmoharjapesu maksoi työntekijän tekemällä esipainepesulla (esipesuaineineen) esmes Italian Meranossa 8 euroa ja Saksan Nürnbergissä 7 euroa. Ja paikalliset pesettivät suomalais-silmin vielä puhtaannäköisiä pirssejään ahkerasti.
Vanhaa kalustoa oli tosiaankin liikkeellä kiitettävästi. 70-80-luvun urheiluautoja tuli vastaan silloin tällöin varsinkin englantilaisilla ja alakomaalaisilla kilvillä varustettuna. Ohessa huono kuva Grand Hotel Comon erinomaisen hämärästä autotallista: englantilainen harvinaisempi keskimoottori-Jagge, jollaista en aiemmin ole sattunut bongaamaan. Häveliäänä miehenä napasaisin kuvan pikaisesti, kun en halunnut jäädä kiinni toisten autojen kuvaamisesta - siinä selitys kuvan epäselvyyteen.

Itse ajalin loppumatkasta hävyttömän likaisella autolla. En mennyt pesuun mainituista edullisista pesuhinnoista huolimatta. Abruzzossa San Vitossa yövyttiin neljä yötä mukavassa Garden-hotellissa, jossa paikoitin autoani appelsiinipuun alla. Puu eritti itsestään erinomaisen hyvin tarttuvaa tahmeaa töhnää, joka tarjosi hyvän kiinnitysalustan pölylle ym. Töhnä lähe liimasi kiinni ikkunatkin ja niiden moottorit olivat kovilla aukaisua yrittäessään. Oheisessa kuvassa näkyvissä myös ko. töhnä Alfan takapaksin luukun pinnalla.
Liitteet
Jotkut jossain muissa viestiketjuissa ovat harrastaneet autojen tunnistamistehtäviä... Tämän kuvan yhteydessä voisi tehdä samaa.
Jotkut jossain muissa viestiketjuissa ovat harrastaneet autojen tunnistamistehtäviä... Tämän kuvan yhteydessä voisi tehdä samaa.
Jaguar Grand Hotel Comon autotallissa.JPG (201.51 KiB) Katsottu 10288 kertaa

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

XJ220

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Saleen? Tai sitten joku brittiläisen pikkufirman kippo.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Satakuusnelonen kirjoitti:XJ220
Niinpä on Hollolan jaguaarikerhon nettisivun mukaan... Valmistusmäärä 280 kpl vuosina 1988-1992.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Hotellinjohtajan kesämopomaisessa käytössä ollut Spider San Vitossa. Näitä vanhempia Spidereitä ei ihan hirvittävästi näkynyt, 159-keulaisia kyllä.
Liitteet
Spider hotelli Gardenin pihalla.JPG
Spider hotelli Gardenin pihalla.JPG (119.11 KiB) Katsottu 10165 kertaa

phnts
Viestit: 202
Liittynyt: 15 Tammi 2011, 13:30

Viesti Kirjoittaja phnts »

Erinomaisen hienoa päivitystä tähän ketjuun. Jatkakaa samaan tahtiin!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jahas, kohta sitä mennään. Tänään tosin vasta kentälle nukkumaan ja aamulla sitten kohti Roomaa.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Vittorio Jano kirjoitti:Jahas, kohta sitä mennään. Tänään tosin vasta kentälle nukkumaan ja aamulla sitten kohti Roomaa.
No mutta. Hyvää matkaa!

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Hyvän Rooman matkan toivotus tästäkin suunnasta!

Itse en ole ollut Roomassa kesällä kuin kerran pari päivää. Silloin sattui olemaan melkoinen helle ja hotelli oli mitä oli. Siitä jäi mielleyhtymä, että Rooma ei mikään varsinainen kesäkaupunki ole...

Viime viikkojen - ja kuukausien - uutiset Italian taloudesta ovat olleet mielenkiintoisia: Romahtaako Italia vai ei? Parin viikon takaisella matkalla käväistiin Salsamaggiore Termessa, siinä missikaupungissa Alessandrian läettyvillä, ja näkymät siellä panivat ajattelemaan. Keskellä kaupungin parhaita paikkoja on kaksi erinomaisen suurta ja prameaa hotellia, joilla keskeisestä sijainnista huolimatta on hyvin suuri puistomainen, aidattu piha-alue. Kummankin portti oli ketjulla ja munalukolla varustettu ja kiinni ja piha-alue hoidon puutteessa villiintynyt. Hotellit olivat siis suljettu. Myöskään keskustan liikkeissä ei liiemmälti asiakkaita näkynyt ja ainakin meikäläisen mielikuvituksella alkavan taantuman henki näkyi ja tuntui. Suuressa keskustahotellissa, jossa yövyimme, oli tasan kolme muutakin asiakasta, ja respassa istuvan vanhemman mieshenkilön hotellin omistajan rooli ja huoli tulevaisuudesta oli helposti kuviteltavissa.

Oheisessa kuvassa kulkupelimme kaunis keula Salsamaggioren keskustan liikenneympyrän parkissa. Alfasta oikealla oli kahvila, johon paikalliset Ducati-miehet olivat juuri kerääntyneet aamukahville. Jos Italialla menee arveluttavasti, ainakin sen Ducatilla menee hyvin. Merkki on näkyvämmin esillä kuin koskaan.
Liitteet
Salsamaggiore Terme.JPG
Salsamaggiore Terme.JPG (88.93 KiB) Katsottu 9830 kertaa

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11216
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Jahas, taas yksi viikko Kauniissa Maassa lusittuna.

Fiumicinon infernomaista autonvuokraustapahtumaa lukuun ottamatta reissu sujui erinomaisissa merkeissä. Tukijoukkoja oli mukana sen verran, että pääsimme rouvan kanssa joka päivä kiertelemään lähiympäristön kaupungeissa. Altaalla kun en itse jaksa marinoitua.

Perugia, Orvieto, Spoleto sekä varsinkin lähimpänä sijainnut Todi tulivat tutuiksi. Viehättäviä mestoja kaikki. Myös Cascata della Marmore oli vaikuttava kokemus.

Olisi mennyt kevyesti toinenkin viikko mahtavan ruuan, hyvän sään ja kauniiden maisemien parissa. Vuokratalo oli erittäin viihtyisä sekä sijainniltaan erinomainen. Kommunikointi ei kielimuurin vuoksi ollut aivan mutkatonta (varsinkaan puhelimessa), mutta kaikki asiat saatiin selvitettyä. Jonkin verran maan kieltä on syytä hallita, jos tuolla maaseudulla liikkuu - englantia kun ei kovin yleisesti puhuta.

Sakkolappuja odotellessa...

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Kuva Gardalta muutaman vuoden takaa.
Taitaa kuulua Priceless osastoon.
Liitteet
P9240001.JPG
P9240001.JPG (72.72 KiB) Katsottu 9456 kertaa

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Rooman reissu lähestyy ja 3½ viikon päästä ollaan jo matkalla. Hotelliksi päädyttiin varaamaan Via Cavour kadun varrelta löytyvän Relais Forus Inn. Tyttöystävän juuri Roomassa käynyt työkaveri suositteli hotellia ja kehui sen sijaintia. Lisäksi se oli saanut poikkeuksellisen paljon asiakasarvioita, varsin hyvällä keskiarvolla.

Nähtävyyksiä Roomassa on pilvin pimein ja tuskin niitä kaikkia ehtii viikon aikana edes kiertämään. Tarvii varmaan googlen turvin tehdä ihan joku ”must-see-lista”. Roomassa käyneet voisivat toki laittaa vaikka jonkun top5 –listansa.

Kauhean kauas Roomasta tuskin lähdemme nähtävyyksiä katsomaan, paitsi jos jollain on mielessä lähettyviltä jotain spektaakkelin omaista? Vaikka jonkun verran olenkin ulkomailla ajellut, niin auton vuokrailut kuitenkin unohdettakoon tämän kokoisessa metropolissa. Mikäli lämpömittari kolkuttelee tuolloinkin vielä tuolla 30 asteen hujakoilla, niin ajattelimme että nähtävyyksien kiertelylle saisi mukavaa vastapainoa viettämällä hiukan aikaa beachilla. Äkkiä katsottuna matkaa meren rantaan olisi noin 30-40km. Ehdotuksia, miten ja minne rannalle kannattaisi suunnata.

Työkaveri mainitsi, että Lontoossa ollessaan oli heillä käytössä "London pass" -nimiset läpyskät, joilla pääsi vähän joka paikkaan. Roomasta näkyi löytyvän myös vastaava passi. Onko ihmisillä näistä kokemuksia? Lippu on voimassa kolme päivää siitä, kun sitä ensimmäisen kerran on käytetty. Sillä pääsee liikkumaan julkisilla, sekä ilmaiseksi kahteen ensimmäiseen nähtävyyteen. Olisikohan näitä syytä ottaa heti 2 / naama, kun nähtävyyksiä varmasti tulee kahmittua enemmänkin ja yksittäin maksettuna niiden sisäänpääsymaksut ovat äkkiä korkeammat.

Ehdotuksia ja kokemuksia saa nakella :)

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Hankala sanoa mitä kannattaa mennä katsomaan. Top 5 lista olisi Rooman aliarviointia.
Paikat jotka ovat itseäni säväyttäneet:

Pantheon: http://en.wikipedia.org/wiki/Pantheon,_Rome
Siellä sisällä on jotenkin selittämättömän hieno tunnelma

Monelta jää käymättä mutta huikean kokoiset ja vaikuttavat patsaan jäännökset: http://en.wikipedia.org/wiki/Colossus_of_Constantine

Vatikaanissa Pietarin kirkon katolle kävely pitkin kapeita portaita vasta auttoi ymmärtämään minkä kokoisesta rakennuksesta on kyse. Eli jos Pietarin kirkkoon niin kannattaa mennä ylös asti: http://www.virtualtourist.com/travel/Eu ... -BR-1.html

Colosseum, Trevi... lista on loputon.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

-Lee- kirjoitti:Hankala sanoa mitä kannattaa mennä katsomaan. Top 5 lista olisi Rooman aliarviointia.
Tiedän tämän ja itse pyrinkin tekemään vähintään top 10-listan reissuun. Tosin, jos olisin pyytänyt top 10-listaa, ei kukaan olisi ehkä vaivautunut ;)

Avatar
Buran
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Elo 2010, 00:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Buran »

Roomassa kannattaa otta rauhallisesti ja nauttia kaupungin tunnelmasta! Syöden hyvin, katsellen ihmisiä ja liikennettä sekä tietenkin shoppaillen. Hyvät kengät päivällä jalkaan niin pärjää -Roomassa tulee yllättävän paljon käveltyä kun joka kulma houkuttaa kurkkaamaan eteenpäin. Toki metrolla ja busseillakin voi halutessaan kulkea, mutta silloin jää aina jotain mielenkiintoista aistittavaa matkalla ohi. Ja taksi on aina lähellä ja halpaa! Kuskit kylläkin on kaikki F1-kuskeja mielestään...

Iltaisin varsinkin Navona-aukio ja em. Pantheon (Piazza de Rotonda) omia mielipaikkojani istuskella ja vain rentoutua hyvän proseccon kanssa. Nämä kaksi aukiota ovatkin roomalaistenkin "olohuoneita".
Samoin ilmaista ja upeaa katseltaavaa: Capitoliumin kukkula ja tietenkin Fontana di Trevi. Myös espanjalaiset portaat on syytä nähdä -sen vieressä on myös parhaat (ja kalleimmat) liikkeet.

Mutta pääsymaksuihin voi varautua näissä: Colosseumin sisälle, Forum Romanumille ja Castel de Sant'Angeloon.

Siinä top-listaa ja ainahan voi mennä uudestaan Roomaan joten ei kannata ahnehtia pelkkiä paikkoja vaan tutustua eri puoliin kaupungista. Itse vietän Roomassa hyvin paljon aikaa varsinkin iltaisin Trasteveren kaupunginosassa: paljon hyviä ravintoloita, terasseja ja rentoa meininkiä.

Rooman ulkopuolelta voisi ehdottaa esim. tutustumisretkeä katakombeihin ja vaikka uimaan Ostiaan.

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Reilu viikko vielä ja sitten Rooma kutsuu :) Sellainen kysymys, että miten olette hoitaneet itsenne lentokentältä keskustaan? Lentomme saapuu Ciampinon kentälle puolen yön maissa, jolloin julkiset eivät ilmeisesti enää kulje. Hotellista tarjottiin kyllä kuljetuspalvelua, mutta 40 euroa kuulosti aikas suolaiselta. Kuinka ja mihin hintaan taksilla pääsisi?

edit: Lentokenttäbussi Terravisionilla pääsi näppärästi ainakin Sisiliassa, miksei myös täällä?
edit2: Terravisionilla pääsee 4 eurolla Termininin asemalle, josta kävelyä Via Cavour 194:ssä sijaitsevalle hotellille olisi vähän reilu kilsa suoraa katua. Onko tuo aseman alue millaista, että uskaltaako siellä puolen yön aikaan kävellä matkalaukkuineen?
edit3: GTA ROSSO: juu katoin ton sivuston jo
Viimeksi muokannut -Tomi-, 18 Elo 2011, 10:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
GTA ROSSO
Viestit: 410
Liittynyt: 12 Loka 2007, 10:33
Car(s): EX Alfa-Romeo 156 GTA Q2 3.2 v. 2003
EX Audi TT Coupe 1.8T 8N Quattro 225 hv v. 2000
Seat Leon 5F 1.2 TSI v. 2016
Ford Fiesta 1.0 Ecoboost v. 2013
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GTA ROSSO »

Tuolta alla olevasta nettisivusta löytyy kattavat tiedot rooma-ciampinon busseista ym. ja muistakin lentokentistä.

http://fi.airport-desk.com/airports/eur ... entta.html

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Meillä oli Rooma -passi käytössä. Sillähän pääse esim. Colosseumin jonon ohi, joka voi olla tosi iso etu ruuhkaisena päivänä. Ihan ok hommata jos laskee käyttävänsä koko rahan edestä.

Jos Trasteveressa käytte niin takaisin tullessa Tiberin ylitettyä voi poiketa Maltan lähetystön portilla jos reitti kulkee sen läheltä ja kurkata yhdestä avaimen reiästä. On meinaan hieno näkymä.

edit: Tässä paikka ja jos ei malta odottaa mitä avaimenreiästä näkyy niin kurkkaa tämän mun kuvan.

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1567
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Milanosta kotiuduttu tänään. Lämpöä riitti kyllä koko viikolle. Kyseessä siis halpa opiskelijamatka, josta jäi hyvät fiilikset.

Lensimme Ryanairilla Bergamon kentälle, josta lähti puolen tunnin välein bussi Milanon keskustaan. Majoituimme hotelli Serenassa Corso Buenos Airesilla. Hintaansa nähden pidin hyvänä hotellina.

Harmittavasti elokuun loppu tuntuu olevan paikallisilla lomaa, joten todella monet liikkeet ja ravintolat olivat suljettuina elokuun loppuun saakka. Ruokapaikan etsiminen oli työlästä ja joutui kävelemään pitkiäkin matkoja ennen kuin löysi järkevää syötävää.

Nähtävyyksistä tuli käytyä Duomossa, Leonardo da Vinci -museossa (pieni pettymys), luonnontieteellisessä museossa, Castello Sforzesco -linnassa ja oopperataloa La Scalaa tuli ihailtua ulkoapäin.

Lisäksi tietenkin shoppailua tyttöystävän seurassa. Ferrari Storessa vierähti aika hyvin. Jos rahaa olisi riittänyt, niin sieltä olisi tarttunut vaikka mitä mukaan. Harmi, kun Alfa tavaraa en löytänyt keskustasta kuin yhdestä liikkeestä ja sielläkin vain vähän. Ihan sopivasti oli nähtävää 3 päivän reissulle.

Vastaa Viestiin