Sivu 94/107

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Syys 2020, 20:01
Kirjoittaja JarHei
Kadettiin tuli eka isompi murhe moneen vuoteen. Pian töistä lähdettyä alkoi kuulumaan omituinen ääni konehuoneesta. Aluksi kuvittelin että laturin hihna, mutta ei ääni sopinut siihen. Sitten tulikin jo vanhempi herrasmies katselemaan miksi Opeli pelti auki. Veikkasi laturin laakeria ja varmistin asian irroittamalla hihnan ja käsin pyörittämällä. Noh, ei kehdannut markkinoiden ruuhkassa hinata pois satamasta, joten oli ajettava pari kilometriä kotiin. Ei syttynyt laturin valoa, joten ei toivon mukaan kuollut vaikka lämpenikin aivan pirukseen. Laturi pois autosta ja osiin. Takana akselin holkkissa paljon väljää. Edessä sitten laakeri, jossa ei väljää vielä mutta tuntuu käsissä pyöritellen aivan hirveältä. Noh noi nyt vaihtoon niin toivon mukaan taas rullataan muutama vuoskymmen.

Eipä todellakaan mikään murhe, mutta isä aina väittänyt ettei ajovaloja pysty paremmaksi säätämään kun näyttivät kaikkialle paitsi eteenpäin. Katsuri huomauttanut monesti, muttei ole kirjannut sentään kertaakaan. Kokeilinpa eilen pimeässä seinää vastaan säädellä, ja kappas kummaa kyllähän ne sai hyvin kohdilleen kunhan vain otti meisselin käteen ja sääti. Suuntauksen ja aiemmin about koko sähköjärjestelmän liitosten läpikäynnin myötä näkee vanhuksen valoilla nyt ihan oikeasti ajaa pimeässä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Syys 2020, 13:52
Kirjoittaja Vittorio Jano
Renöön R-link keskiruutu meni pimeäksi. Sinäsnä huono homma, kun useimpia toimintoja hoidellaan ko. kosketusruudun kautta. Auton käynnistely/sammuttelu ei auttanut, eikä edes sulakkeen vaihto. Atoy saa tutkia tiistaina.

Hienosti on auto palvellut ilman ranskalaisia ominaisuuksia, mutta jospa ne alkavatkin vasta tässä vajaassa 80tkm:ssa...

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Syys 2020, 19:19
Kirjoittaja Giovinazzi
Yks tyyppi, puolituttu parkkiksella kaateli 90-luvun corollaan helmakoteloihin parkkiksella teräketjuöljyä, sanoi että on paras suoja ruosteelta, eiks se perkule ajan mittaan valu sieltä jostain välistä mäkeen?
Onks jollain kokemuksia?
Sanoi että joskus on johonkin käyttänyt myös jäteöljyä, mutta teräketjuöljy on parasta...

Pitäisköhän Alfaanki tehdä Sama käsittely :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Syys 2020, 19:32
Kirjoittaja Tuomas K
^Jotenkin luottaisin enemmän ihan oikeisiin ruostesuoja-aineisiin, kuin kyläseppien öljyihin.

Asiaahan voisi kokeilla ihan käytännössä. Tarvitsee vain kaksi rautaista tai teräksistä kappaletta, joista toisen valelee öljyllä ja toisen käsittelee ruostesuoja-aineella. Sitten vaan ulos sateeseen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2020, 09:45
Kirjoittaja FinPat
Giovinazzi kirjoitti:Yks tyyppi, puolituttu parkkiksella kaateli 90-luvun corollaan helmakoteloihin parkkiksella teräketjuöljyä, sanoi että on paras suoja ruosteelta, eiks se perkule ajan mittaan valu sieltä jostain välistä mäkeen?
Onks jollain kokemuksia?
Sanoi että joskus on johonkin käyttänyt myös jäteöljyä, mutta teräketjuöljy on parasta...

Pitäisköhän Alfaanki tehdä Sama käsittely :)
On kokemuksia. Ainakin vielä -80 luvulla maalla teräketju öljy tai jopa jäteöljy oli yleisesti käytetty tapa "ruostesuojata" autoja. Olen itsekin öljyä sumutellut monen naapurin ja kylän miehen auton alle ja koteloihin kun meillä oli hyvä ramppi tähänkin tarkoitukseen.

Kun öljytty auto tuli ensimmäisten suihkimisten jälkeen muutaman viikon päästä uudestaan rampille niin eipä siitä öljystä enää ollut juuri mitään muuta jäljellä kuin alustan koloihin kerääntyneet öljy-pölypallot. Siitä huolimatta Esson baarin suositusten voimalla öljyn suihkintaa haluttiin lisää...

Joskus tuolloin myös Tekniikan Maailma testasi teräketjuöljyn vs sen aikaiset ruosteensuoja-aineet ja totesi että ei toimi lainkaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2020, 13:57
Kirjoittaja arv
FinPat kirjoitti:Olen itsekin öljyä sumutellut monen naapurin ja kylän miehen auton alle ja koteloihin kun meillä oli hyvä ramppi tähänkin tarkoitukseen.

Kun öljytty auto tuli ensimmäisten suihkimisten jälkeen muutaman viikon päästä uudestaan rampille niin eipä siitä öljystä enää ollut juuri mitään muuta jäljellä kuin alustan koloihin kerääntyneet öljy-pölypallot. Siitä huolimatta Esson baarin suositusten voimalla öljyn suihkintaa haluttiin lisää...

Joskus tuolloin myös Tekniikan Maailma testasi teräketjuöljyn vs sen aikaiset ruosteensuoja-aineet ja totesi että ei toimi lainkaan.
On myös tullut suihkittua teräketjuöljyä ja viime vuosina Dinitrol ML -ruostesuoja-ainetta. Mitään hyötyä ei tunnu olevan, lähinnä psykologinen vaikutus.
Vaikka 159:n kynnyksiin suihkuttelee Dinitrolia sen verran että valuu joka paikasta läpi, niin seuraavana kesänä kynnys on sisältä kuiva kuin sahara. Ruostesuoja-aineesta ei jälkeäkään.
Autolla on paras ajaa ainoastaan kesäisin jos haluaa sen säilyvän mahdollisimman pitkään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2020, 15:54
Kirjoittaja Jarsan
No, tämähän oli odotettavissa ennemmin tai aikaisemmin... :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2020, 19:17
Kirjoittaja FinPat
arv kirjoitti: Autolla on paras ajaa ainoastaan kesäisin jos haluaa sen säilyvän mahdollisimman pitkään.
Sovellan Spideriin tätä tekniikkaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2020, 19:17
Kirjoittaja Polforea
^^Näyttäs diisselihyrpiittivolvolta. Hauskaa akunvaihtoa :silly:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2020, 19:31
Kirjoittaja Jarsan
Sellanenhan se. Kompuralla selvinnee tällä(kin) kertaa. :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2020, 17:17
Kirjoittaja insinörtti
Volvo kestää kilometrejä, toisin kuin italian ihmeet. Giuliettaan mm. kaikki jarrulevyt piti uusia jo 90 tkm/4 vuoden kohdalla, kun V60:llä pääsi sentään 75 tkm/4 vuotta ja sama juttu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2020, 17:30
Kirjoittaja Björn Contio
Nää baijerin ihmeet on joissakin kohtaa varsin hyviä esim. pakari kestänee auton iän, pyöränlaakerit, eipä ole vielä tullut vastaan.
Koppakin tuntuu vastustavan ruostetta aiva oivasti
Mutta korjattavaa silti piisaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2020, 19:30
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vittorio Jano kirjoitti:Renöön R-link keskiruutu meni pimeäksi. Sinäsnä huono homma, kun useimpia toimintoja hoidellaan ko. kosketusruudun kautta. Auton käynnistely/sammuttelu ei auttanut, eikä edes sulakkeen vaihto. Atoy saa tutkia tiistaina.
Atoy sai luettua vikakoodeja, mutta ei sitten muuta. Tai no moottorin vikavalon saivat päälle.

Autosalpa yrittää sitten huomenna.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2020, 17:47
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vittorio Jano kirjoitti:
Autosalpa yrittää sitten huomenna.
Uusi näyttö coolit 1500€. Sellasta. Takuu ei enää voimassa, mutta maahantuojalle lähetetty goodwill -kyselyt.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2020, 19:05
Kirjoittaja nipaka
^
Onko Renöö kuinka vanha? Nythän voisi vedota virhevastuuseen joka on voimassa takuuajan jälkeen. Oikeastaan takuu on vain myyjän antama lisäetu.
Nythän ei ole kyse kulutusosasta vaan laitteesta joka vaikuttaa olennaisesti auton käyttöön.
Tosin kuluttajavalitushommiksi saattaa mennä.

Jos maahantuoja goodwillinä korjaa, homma on kivuttomampi. Joten se kortti kannattaa käyttää ensin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2020, 19:38
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Joo, takuu loppunut alkuvuodesta ja nyt vajaat 80tkm lasissa.

Katsellaan nyt mitä ehdottavat. Kyselen kuluttajaneuvojan näkemystä joka tapauksessa. Sehän ei mitään maksa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 07:53
Kirjoittaja Oleino
Huh, aika rajun hintainen näyttö. :silent: Jotenkin nousee pelko että Zen -version puolet pienempi näyttö ei ole kuitenkaan puolet hinnasta... Nimimerkillä "kohta 90tkm lasissa ja takuu päättyy joulukuussa". Kaikki elektroniikkahan on nykyään kertakäyttöistä, mutta olisi silti ehkä vaivan arvoista kysyä joltain firmalta vanhan korjaamista/korjaamisen yrittämistä?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 08:13
Kirjoittaja Vittorio Jano
Pari firmaa soittelin tuossa läpi, eivätkä uskalla koskea. Toisella olisi ollut Romaniassa joku tuttu, mutta ehkä ei nyt sille tiellä lähdetä.

Tuossa taitaa ylimpänä olla palikka:

https://www.bildelsbasen.se/se-sv/OEM/280909833R/

Sähköistä ymmärrän hyvin vähän, mutta tilanne on ilmeisesti se, että data tulee normaalisti näytölle saakka, mutta sitten tulee stoppi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 10:44
Kirjoittaja Björn Contio
BillJean kirjoitti:Onko se niin, että alustan osia vaihdettaessa pitää aina vaihtaa kummalekkin puolelle, esim. tukivarsi.
Autoni on tosi hienovarainen rakkine ja kauhia hanu. :-D
Reaktiotangot vaihdettu. Nyt täytyy antaa pointseja Laakkoselle, tunti meni ja kummatkin vaihdettu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 10:57
Kirjoittaja Polforea
Vittorio Jano kirjoitti:Sähköistä ymmärrän hyvin vähän, mutta tilanne on ilmeisesti se, että data tulee normaalisti näytölle saakka, mutta sitten tulee stoppi.
Kai tässä hallitaan kaikki kivasti kosketusnäytön kautta niin, että nyt et saa persgrilliä pois päältä?

Näkyykö muuten näytöstä yhtään mitään, jos koettaa taskulampun kanssa sohia siihen valoa eri viistokulmista? Tai jos se on kosketusnäyttö, niin reagoiko kosketuksiin merkkiäänin tms?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 13:59
Kirjoittaja Björn Contio
BillJean kirjoitti:Reaktiotangot vaihdettu.
Siinä kuvat vanhoista tangoista. Isoilta koiranluilta näyttää ja minusta ihan sievät, mutta ei kait sitten riittävän.
https://1drv.ms/u/s!AkPZfM7-Q6QmgWqZPV0 ... q?e=30pbSX
https://1drv.ms/u/s!AkPZfM7-Q6QmgWnBrFY ... 1?e=DTCp4L

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 14:44
Kirjoittaja Vainio
^Noitten mutkamakkaroiden suunnittelija ei oo ollut ihan selvinpäin töissä :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 15:09
Kirjoittaja Björn Contio
Vainio kirjoitti:^Noitten mutkamakkaroiden suunnittelija ei oo ollut ihan selvinpäin töissä :-D
Baijerissa on runsaasti tarjolla hyvää olutta.
Arvaa vaan millaista on ajaa, kun alustan osat on noin mutkalla. Toki on nuo voineet vääntyä esim. kovassa jarrutuksessa.
:)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 15:18
Kirjoittaja Polforea
^Mut eiks ookki parempi ajaa kun ne mutkat on uusittu :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 15:28
Kirjoittaja Björn Contio
^ Mulla on vielä ohjauskulmien säädöt tekemättä.

Hyvin se meni vanhoillakin, mitä pieni kopsahtelu häiritsi. Näillä uusillakin menee hyvin vakaasti vaikka nekin on jo mutkalla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 17:10
Kirjoittaja Vittorio Jano
Polforea kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Sähköistä ymmärrän hyvin vähän, mutta tilanne on ilmeisesti se, että data tulee normaalisti näytölle saakka, mutta sitten tulee stoppi.
Kai tässä hallitaan kaikki kivasti kosketusnäytön kautta niin, että nyt et saa persgrilliä pois päältä?

Näkyykö muuten näytöstä yhtään mitään, jos koettaa taskulampun kanssa sohia siihen valoa eri viistokulmista? Tai jos se on kosketusnäyttö, niin reagoiko kosketuksiin merkkiäänin tms?
Tässä iässä alkaisi olla pahempi juttu, jos grillejä ei saisi päälle...

Näytön takana musat, lämmityslaitteen tarkemmat säädöt, navigaattori, ajoavusteiden hallinta, peruutuskamera, ajo-ohjelmien valinta jne. Kosketusnäyttö on juu, eikä reagoi(nut) millään tavalla. Autosalvassa on edelleen.

Millä rahalla herättelet henkiin?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 18:17
Kirjoittaja Rasvis
Vainio kirjoitti:Noitten mutkamakkaroiden suunnittelija ei oo ollut ihan selvinpäin töissä
Vai olivatko Postin kuljetettavina?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 19:51
Kirjoittaja h_lauri
No niin. S40 2.4 l A ajettu kunnolla lämpimäks eli sopivan pitkä maantieajo. Palatessa kuului siritystä, joka muuttuui ajonopeuden mukaan. Hihna vaihdettu pari viikkoa sitten myyjäliikkeessä.

Valistuneita arvauksia?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Loka 2020, 23:11
Kirjoittaja Polforea
Vittorio Jano kirjoitti:Näytön takana musat, lämmityslaitteen tarkemmat säädöt, navigaattori, ajoavusteiden hallinta, peruutuskamera, ajo-ohjelmien valinta jne. Kosketusnäyttö on juu, eikä reagoi(nut) millään tavalla. Autosalvassa on edelleen.
Jos kosketus ei reagoi, niin ei ole pelkästään näyttö pimeänä vaan vika lie laitteessa "aikaisemmin", kun myös kosketussysteemi on pimeänä. Jos merkkiliikkeen testeri onnistuu kuitenkin juttelemaan laitteelle väylän kautta, ei se myöskään voi olla täysin pimeänä.
Vittorio Jano kirjoitti: Millä rahalla herättelet henkiin?
En lupaa mitään - foorumilla taitaa olla parikin toveria, joilla olisi varmempi onnistuminen kuin minulla, mutta voin katsoa sen minkä osaan, jos goodwillit ja kuluttajaneuvojat työntää kämmentä nenään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2020, 09:44
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Rellu odottelee Salvassa (Salpassa?) verrokkinäyttöä, jotta voivat jatkaa vian hakua.

Vanhemmilla autoilla ajavat tulevat viiden/kymmenen vuoden päästä olemaan kusessa näiden kanssa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2020, 20:02
Kirjoittaja Mokomakin
A Kadetti päätti hävittää kipinän kauppareissulla, onhan se hiukan nykinytkin koko kesän.. Josko nyt päästäisiin vian jäljille. Alan olla aika kypsä vehkeisiin josta ei voi kysyä vikakoodia..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2020, 22:23
Kirjoittaja Tuomas K
Olisiko raadilla ajatuksia, millä poistaa katkennut pultti reiästään? Tilannehan on se, että pultti on noin 4 mm halkaisijaltaan ja kolossa jonne ei kummoisilla työkaluilla mahdu reuhaamaan. Sattuuko kukaan tietämään vaikka jotain työkalua, jolla siitä pultintyngästä saisi pitävän otteen jolla vääntää? Joku puolisen senttiä se törröttää ulkona. Hitsausvälineitä ei ole käytettävissä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2020, 23:28
Kirjoittaja mutt
40-vuotias Husqvarna katkaisi äänenvaimentimen pinnapultin just tuolla tavalla. Porasin 2.5mm poralla reiän kolossa olevaan tynkään, naputtelin T10-torxin siihen ja kiersin ulos. Helppo homma, kun jämä ei ollut jumissa. Jos on jumissa, niin homma tietysti käy haastavammaksi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2020, 00:26
Kirjoittaja Tuomas K
Voi olla tuo poraaminenkin vaivalloista kun ei taida päästä poralla suoraan siihen pultinjämään, taitaa mennä vinoon tilanpuutteen takia :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2020, 08:13
Kirjoittaja insinörtti
^^^ lukkopihdeillä saa aika kivasti puristusvoimaa, mutta sekään ei riitä, jos pultti on kunnolla jumissa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2020, 10:40
Kirjoittaja palkus
^^ jos siinä pultinnysässä on kierteet, niin voisi koittaa tuplamuttereilla. Mutterit keskenään piukkaan ja sisemmästä koittaa avata.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2020, 10:55
Kirjoittaja Polforea
Saa olla ohkasia muttereita, jos nysää on se viitisen milliä tarjolla.

Kuulostaa paikalta, jossa ite koittasin metsästää hitsikoneen vaikka lainaan, että saisin uutta kantaa/kampea kiinni nysään. Vaihtoehtoisena lähestymisenä induktiokuumennin ja sen kaverina joko lukkopihdit tai pätevät putkitongit voisi olla myös voittoisa kombo.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2020, 13:16
Kirjoittaja Tuomas K
Juu, yhden mutterin siihen saisi kiinni, mutta toinen ei kyllä mahdu. Hitsikoneet ja induktiokuumentimet olisi toki voittajaratkaisuja tässä kohtaa kun jostain saisi...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2020, 16:54
Kirjoittaja Kuvaaja
Tuomas K kirjoitti:Juu, yhden mutterin siihen saisi kiinni, mutta toinen ei kyllä mahdu. Hitsikoneet ja induktiokuumentimet olisi toki voittajaratkaisuja tässä kohtaa kun jostain saisi...
Onnistuiko poraaminen tälläisellä ja kuusiokanta poranterällä https://www.karkkainen.com/verkkokauppa ... aantovarsi

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Loka 2020, 22:18
Kirjoittaja mutt
Jaa niin, luin ensin väärin. Tuohan on siis pinnan yläpuolella, eikä alapuolella. Turha alkaa porailemaan heti ensitöiksi.

Tämmöinen voisi olla kova sana tuon kanssa, mutta jos se on vain viisi milliä paksu, niin juuri tämä ei käy:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/804035/ ... aja-6-20mm
IKH:lla on viisimillisellekin sopiva, mutta hintaa on jo aika reippaasti.

Entäs jos viilaa sopivan mutterin matalaksi niin, että pohjaan kierrettynä tapin päätä jää hieman näkyviin. Kiertää paikalleen, ja naputtelee tapin päätä lyttyyn tai vinoon, niin ettei mutteri pääse enää kiertymään pois. Ja kiertää sitten tapin irti. Edellyttää, ettei ole kovin pahasti jumissa. Jos on, niin hitsaus on paras vaihtoehto, jolloin kuumuus yleensä avaa kierteitäkin.

Edit: En vieläkään osannut lukea. Nelimillinenhän se olikin. :oops:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Loka 2020, 08:31
Kirjoittaja h_lauri
h_lauri kirjoitti:No niin. S40 2.4 l A ajettu kunnolla lämpimäks eli sopivan pitkä maantieajo. Palatessa kuului siritystä, joka muuttuui ajonopeuden mukaan. Hihna vaihdettu pari viikkoa sitten myyjäliikkeessä.

Valistuneita arvauksia?
Vastaan ihtelleni. En saanut viime yönä nukuttua, muista syistä, ja googletin. Kuulemma kojelauta pitää tuon kaltaista ääntä suotuisissa olosuhteissa.

Ei tosin taida selittää punaista kolmiota, jossa keskari ja näytössä teksti "Moott.häiriö - Huolla välittömästi".

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Loka 2020, 16:04
Kirjoittaja Vittorio Jano
Vittorio Jano kirjoitti:^

Rellu odottelee Salvassa (Salpassa?) verrokkinäyttöä, jotta voivat jatkaa vian hakua.
Uusi näyttö tarvitaan.

Maahantuoja lupasi maksaa 25%, jos ja vain jos auton minulle kolme vuotta sitten myynyt Laakkonen maksaa toiset 25%. Laakkoselta vastattiin nopeasti ja luvattiin hoitaa tuo osuus. Kyllä mää nyt tällä lähden laittamaan autoa takaisin liikenteeseen, vaikka Renaultin GW ehtoineen kuulostaa omaan korvaan huonolta vitsiltä.

Ko. maahantuojan tuotteisiin tuskin enää tämän jälkeen kosken, mutta seuraavan auton saatan hyvinkin ostaa Laakkoselta. Näin nämä menevät. Toimenpiteillä on seurauksia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Loka 2020, 16:39
Kirjoittaja Vittorio Jano
^

Ja tänään tuo saaga saatiin päätökseen. Nyt on uusi näyttö kiinni ja näemmä joitakin päivityksiä tullut tässä vuosien varrella. Hienosti pelaa!

Mii toimii kyllä mukavasti persdynon nollaajana: Rellu tuntuu joltain S-Klassen ja Aventadorin yhdistelmältä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Loka 2020, 16:56
Kirjoittaja FinPat
Vittorio Jano kirjoitti:^

Ja tänään tuo saaga saatiin päätökseen. Nyt on uusi näyttö kiinni ja näemmä joitakin päivityksiä tullut tässä vuosien varrella. Hienosti pelaa!

Mii toimii kyllä mukavasti persdynon nollaajana: Rellu tuntuu joltain S-Klassen ja Aventadorin yhdistelmältä.
Eli kannattaa vuokrata Mii / ShittyGo / Down kerran kuussa päiväksi niin saa ajaa S-Aventadorilla halvalla. :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Loka 2020, 16:58
Kirjoittaja Vittorio Jano
Just näin!

Tai no, saattaa vaatia sen pari viikkoa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Loka 2020, 19:34
Kirjoittaja VMTD
Halpahan tuo Rellun näyttö on, eikös 166:n ics maksanut uuten jotain 13 te?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Loka 2020, 19:39
Kirjoittaja VMTD
insinörtti kirjoitti:Volvo kestää kilometrejä, toisin kuin italian ihmeet. Giuliettaan mm. kaikki jarrulevyt piti uusia jo 90 tkm/4 vuoden kohdalla, kun V60:llä pääsi sentään 75 tkm/4 vuotta ja sama juttu.
Mitä tee jatkuvasti vaihdatte jarruosia, 166:ssa kesti 180 tkm ja vielä olis menty lisää, jos olis ajoissa tarkastettu palojen liikkuvuus. Tosin 4 vuotta oli vaihtoväli.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Loka 2020, 20:30
Kirjoittaja Vittorio Jano
VMTD kirjoitti:Halpahan tuo Rellun näyttö on, eikös 166:n ics maksanut uuten jotain 13 te?
No perhana.

Pitäis varmaan vaihdattaa useammin, kun kerran on noin halpaa!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 14 Loka 2020, 20:39
Kirjoittaja Ossiv
Perhanaisen Jeebboksi oli päättänyt alkaa laskemaan ilmastoinnin kondensiovettä apukuskin jalkatilaan.. Noh googlen mukaan en ole ainut maailmassa :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Loka 2020, 08:32
Kirjoittaja insinörtti
VMTD kirjoitti:Mitä tee jatkuvasti vaihdatte jarruosia
Käyttövirhe. Auto on nykyään ajossa tyyliin 1 päivänä viikossa. Ehtii laikat aika rapeaan ruosteeseen.

APV2 on ollut ekomallin ajotyyli - vauhdin hidastamiset pääosin moottorijarrutuksella. Minkä polttoaineessa säästää, menettää kymmekertaisesti näissä remonteissa.