Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 14 Elo 2020, 15:13



Vastaa viestiin  [ 4580 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 88, 89, 90, 91, 92
Muiden merkkien murheita. 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Viestit: 5375
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Toki erikoisemman auton ylläpito maksaa. Ruiserin kanssa ongelma lieni siinä, että laite rapautui nopeammin kuin mekaanikko sitä ehti korjaamaan, laatu oli siis aivan alinta kastia.

Tuon ikäluokan kalustossa on varmasti laittamista, mutta olisihan se kai kiva ettei se olisi lähtökohtaisesti aina rikki :silly: Jaguar nyt ei liene se maailman huolettomin ja viattomin laite, mutta tuon ikäisessä toisaalta ei liene kovin eksoottista tekniikkaa hajoamassa.


25 Heinä 2020, 22:54
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1908
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Sinällään X300 sukupolven XJ6 on jaggeharrastajien mukaan selkeästi laadukkaampi kuin edeltäjänsä XJ40. Fordin miljardi-investoinnit ilmeisesti tuottivat tulosta. Tosin jos kaverisi teettää kaikki huolto- korjaustyöt ulkopuolisilla niin X300 käy äkkiä kalliiksi. Ei autossa mitään rakettitiedettä ole mutta kyllä huoltotöihin saa tunteja menemään vaikka osat saisikin järkihintaan. Jaggen ylläpitoon tulee myös faktuaalisesti pieni taso korotus kun Brexit lopulta iskee. Osat kun pääsääntöisesti ovat tulleet sumujen saarelta.


26 Heinä 2020, 08:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Heinä 2012, 12:16
Viestit: 1431
Paikkakunta: Kouvola
Auto: Y ´96
XJR ´96
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Vastaa lainaamalla
Viesti Muiden merkkien murheita.
Hieman omia kokemuksia... Juu, ei vaadi rakettiteknikkoa. On monilta ratkaisuiltaan tietyllä tapaa vanhahtava, joten ei sinällään monimutkainen ole. Osien löytäminen sitten ei ole ihan yksinkertaista eivätkä ole halpoja.
Voi olla yksilökohtaistakin, mutta ei ainakaan itsellä tuo remmitetty kuutonen ole ihan siitä luotettavimmasta päästä ollut. Osaltaan saattaa johtua tarvikeosista, joita ei enää originaalina tehdä. Vesipumppu ei ollut vanha ostaessanikaan, uusi kesti parisen kuukautta ennen kuin rupesi vuotamaan uudestaan. Laturinhihnaa tuntuu olevan mahdoton saada pysymään oikeassa kireydessä. Öljytikku kuivui erittäin, siis todella mystisesti, kesken ajon. En tiedä miten monimutkaisia juttuja oikeasti ovat, koska nyt on resurssit ollu kiinni possun ylläpidossa...

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

_________________
Mikä piru sieltä taas on rikki?


26 Heinä 2020, 15:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Viestit: 3060
Auto: Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Vastaa lainaamalla
Viesti Muiden merkkien murheita.
Kopion Fiat-forumin puolelta murheeni myös tänne:
Carlo Germanicus, syyskuussa '93 tehty Croma 2,5 TD'ni siis, ahdistaa kunnolla:
Vetoniveltä kaivataan, oen numeron osa ei sovi.

On liian ohut boorin päästä noin 27 kun 30 milliä

Ajattelin, että eperin mukaan tarvittavan 82466864n sijaan sinne menisi 94S moottorikoodin (mulla siis 94Y) mukainen 7688157. Moinenkin löytyi, mutta sama homma. Itse asiassa nuo näyttävät samoilta.

V6 bensa ja turbopatojen nivelet netistä katsellen näyttävät samanlaisilta kuin jo sovitetut :(

Mikäs nyt eteen? Mistä kannattaisi jatkaa? '30 millinen 82466864 ' siis tarvittaisiin. Ykköskoppaisen Ducaton niveltä katsoin, mutta se on ihan eri näköinen.

-Tazio


27 Heinä 2020, 16:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Viestit: 13704
Paikkakunta: Kerava
Auto: 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Ostanut tarvikkeen?
Aina toisinaan nuo tarvikkeet kun on merkattu toimivaksi monelle osanumerolle, mutta eivät oikeasti.

Muistaakseni esimerkiksi 156 V6 on tällainen, johon tarjottiin vääränkokoista vetaria ~kaikilta tarvikemerkeiltä yhteensopivaksi OE-numeron kanssa... :roll:


28 Heinä 2020, 15:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Syys 2015, 00:23
Viestit: 485
Paikkakunta: Vantaa
Auto: Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Mitsubishillä menee heikosti eikä edes uusia malleja kehitetä toistaiseksi Eurooppaan...
https://tekniikanmaailma.fi/mitsubishi- ... maattisia/


28 Heinä 2020, 16:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 2382
Paikkakunta: Vantaa
Auto: -
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Tarvikeosat, perskuta :?. Ostin tyttären Poloon uuden takalyhdyn vasemmalle puolelle. Kylläpä oli vaikea saada istumaan edes jotenkin. Vielä on vähän silvottava, että saisi istumaan koriin niin kuin toisen puolen alkuperäinen lyhdyn tai edes jotenkin sinnepäin. Ostin myös uuden antennin ja tietty väärän kokoisella kierteellä. Katsoin jälkeenpäin katalogista, että siihen on tosiaan tarjolla just näillä kahdella eri kierrekoolla. Ei tullut tässä mielessä lottovoittoa. Ei, vaikka tsäänssit oli fifty-fifty. No, näistä turhautuneena en ryhtynyt enää etulyhdyn vaihtoon. Paremmalla ajalla sitten. Ei sekään varmaan mene kuin strömsössä :lol:

_________________
Jos menee pieleen ja harmittaa tarpeeksi, pura. Ei mistään hyvää saa, jos ei tee ja pura -Panu Kaila


28 Heinä 2020, 20:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Viestit: 163
Auto: GT 3.2
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Jatketaan tarvikeosien mahdollisella kiroamisella: käyttis-Pösön (508 RXH) etupyöränlaakerijumpan yhteydessä on tarkoitus vaihtaa myös muuta samalla helposti vaihdettavaa osaa, jotka saattaisivat olla seuraavaksi tiensä päässä. Esim. alapallonivelet, koiranluut (ainakin toisella puolella olikin jo melko väljä) ja raidetangonpäät voisi vaihtaa samalla purkamisen vaivalla. Tarvittava osakasa saapuikin tänään ja aloin vertailemaan varmuudeksi uusia ja vanhoja osia. En olisi ehkä muuten kiinnittänyt suurempaa huomiota raidetangonpäihin, mutta koska alkuperäiset päät ovat suorat ja tarvikkeena tulleet SKF osat ovat "kierot", vertasin niitä hieman tarkemmin. Uudet osat ovat noin 5-7 mm pidemmät kierrepäästä pallonivelen keskelle mitattuna kuin paikallaan olevat vanhat. Tästähän nyt seuraa ainakin se, että jos uudet ruuvaa suoraan vanhojen tilalle, on aurauskulmat aivan päin helvettiä. En vielä ehtinyt irrottaa vanhaa osaa, jotta näkisi onko tuossa mahdollisuutta kompensoida tuo pituusero ruuvaamalla uusi pää syvemmälle raidetankoon. Lähinnä noin suuressa pituuserossa epäilyttää, että riittääkö säätövara vai pohjaako kierre ennen sitä. Tämä tietysti selviää vanhan osan irrottamalla, mutta lähinnä mietityttää onko tällainen kovin tyypillistä muissakin merkeissä vai sattuiko nyt oikeasti väärät osat käteen?


28 Heinä 2020, 23:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8501
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Raidepäitä vaihtaessa menee kulmat aina vituiksi. Matkaa säätöön voi mukavoittaa mittaamalla etäisyyden paikallaan pysyvästä kiintopisteestä eli esim sisäpään suojakumin ulkoreunasts nivelpisteen keskelle.

Tosiaan raidepään sisällä olevan mitan raidetankoa näet vasta kun otat raidepään irti. Uusi tai vanha osa voi olla väärä, ellei ole tehdasasenteinen. Ja vaikka olisi, on siihen voinut tulla päivitys.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


28 Heinä 2020, 23:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Viestit: 163
Auto: GT 3.2
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Kulmat täytyy toki säätää joka tapauksessa (onhan koko olkavarsikin ollut irti), mutta ilman tuon pituuseron kompensointia auto olisi todennäköisesti ajokelvoton ennen sitä. Täytyy nyppästä vanha irti ja katsoa onko riittävästi säätövaraa. Jos on niin täytyy tosiaan mitata vaikka tuolta suojakumin reunasta suunnilleen kohdalleen.
Eihän sitä tosiaan tiedä ovatko nuo nykyisetkään tehdasasenteiset, autolla on kuitenkin rullattu jo 185 tkm. Alkaa vain aina epäilyttää, jos varaosa ei ole aivan identtinen paikallaan olevan kanssa. :-D


28 Heinä 2020, 23:59
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 8168
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Ei olisi ensimmäinen ranskalainen, jossa samasta asiasta monta versiota. Vaikuttaisi väärältä versiolta ja kannattaa ylipäänsä tarkastaa, onko autoon saatavana kahta versiota. Toi RXH on aika monelta osin oma autonsa, joten pelkkä 508 ei välttämättä ohjaa oikeaan osaan.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


29 Heinä 2020, 08:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Viestit: 163
Auto: GT 3.2
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo on kyllä totta, RXH tuntuu olevan aika lailla omansa monien osien suhteen. Sama koskee ilmeisesti myös GT-versiota. Esim. etuiskarit olisin melkeinpä vaihtanut nyt samalla, kun koko paketista vaihtui melkein kaikki muukin, mutta niitäpä ei ollut oikein missään helposti saatavilla. Enkä kyllä löytänyt sitäkään tietoa, että sattuisiko iskari olemaan sama kuin normi 508:ssa.. :? Yritin myös etsiä jotain paikkaa, mistä näkisi osanumeroita tms. samalla tavalla kuin vaikka E-learnista, mutta en ainakaan vielä löytynyt. Jos joku tietää Pösöille vastaavan systeemin, saa vinkata. :-D
Osat tilasin muuten Autodocista, joka kyllä tunnistaa tuon RXH:n omana mallinaan, joten kuvittelin ainakin osien olevan siihen soveltuvat. Pitää vielä tarkistaa onko siellä eri osanumeroilla olevia vaihtoehtoja noille raidetangonpäille.


29 Heinä 2020, 19:18
Profiili

Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Viestit: 465
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Auto: 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Smiik kirjoitti:
Yritin myös etsiä jotain paikkaa, mistä näkisi osanumeroita tms. samalla tavalla kuin vaikka E-learnista, mutta en ainakaan vielä löytynyt. Jos joku tietää Pösöille vastaavan systeemin, saa vinkata. :-D

Näistä on löytynyt apuja moneen merkkiin:
https://7zap.com/en/catalog/cars/
https://www.ilcats.ru/?language=en


29 Heinä 2020, 19:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Marras 2016, 21:03
Viestit: 163
Auto: GT 3.2
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
arv kirjoitti:
Smiik kirjoitti:
Yritin myös etsiä jotain paikkaa, mistä näkisi osanumeroita tms. samalla tavalla kuin vaikka E-learnista, mutta en ainakaan vielä löytynyt. Jos joku tietää Pösöille vastaavan systeemin, saa vinkata. :-D

Näistä on löytynyt apuja moneen merkkiin:
https://7zap.com/en/catalog/cars/
https://www.ilcats.ru/?language=en

Kiitos! Ainakin ensimmäisestä linkistä tuntui heti löytyvän apua. Tosin raidetangonpään osanumero näyttää olevan sama kuin Autodocissa listattu numero, joten periaatteessa osa on sitten oikea..


29 Heinä 2020, 21:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 17:58
Viestit: 1747
Paikkakunta: Valkeakoski
Auto: 33 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
2013 rekisteröidyn Fiat 500 1.2 ilmanputsarikotelo tulee kumipuslilla ja M6 koneruuveilla kiinni venttiilikoppaan. Eikös vaan kumipuslat olleet väljistyneet siten että putsarikotelo pääsi vähän heilumaan. Lyhensin puslan sisälle painettavia holkkeja niin johan putsarikotelo kiristyi taas napakasti kiinni. Alkuperäisen takasulankin joutui jo vaihtamaan kun oli vähän päästään rispaantunut, etusulat on sentään vielä alkuperäiset eivätkä jätä edes raitoja. Näiden musertavien laatuongelmien lisäksi kuljettajan oveen on pitänyt vaihtaa ulkokahvaan uusi sarana tässä ekan 100tkm aikana.

On se hyvä että Fiat on strategiassaan päättänyt keskittyä jatkossa isoihin autoihin. Niin huonoja nämä edulliset pikkuautot tuntuvat olevan että ei kai kukaan semmoista edes halua. :roll:

_________________
Tein itse - säästin


30 Heinä 2020, 06:35
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 10162
Paikkakunta: 13100
Auto: Mégane+Mii=265hv
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Oleino kirjoitti:
Niin huonoja nämä edulliset pikkuautot tuntuvat olevan että ei kai kukaan semmoista edes halua.


Näinhän se on. Fiatia kannattaa välttää... (Linkin takana YouTube -video: Who makes the LEAST and MOST reliable cars? All the major car firms ranked for reliability / CarWow)

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


30 Heinä 2020, 07:21
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Tammi 2016, 16:27
Viestit: 453
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^ Ongelma olisi pikaisesti korjattavissa siten, että yhtymän laatuautot nimetään uudelleen Fiat Stelvioksi ja Fiat Giuliaksi.


30 Heinä 2020, 07:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3166
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
alum kirjoitti:
^ Ongelma olisi pikaisesti korjattavissa siten, että yhtymän laatuautot nimetään uudelleen Fiat Stelvioksi ja Fiat Giuliaksi.


Alfan kohdalla tuossa otannassa ei ollut vielä noita malleja, vain Mito , Giulietta ja 159-versiot... :roll:

Oman vaunun kokemusten ja tuntemuksen perusteella G ja S ovat selvästi paremmin suunniteltuja ja tehtyjä kuin aiemmat Alfat noin 60-luvulle asti... kiitos yhden Marchionnen RIP

Top 3 ei yllätä ... Honda, Lexus ja Toyota. Hyvä Fiat !

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


30 Heinä 2020, 19:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8501
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Polforea kirjoitti:
Ökybemarissa alkaa vähitellen olla havaittavissa kevyttä tärrää kevyellä jarrulla.


Ahah! Vika saattoi löytyä, oikealla puolen on meinaan sisemmässä raidepäässä alkavaa välystä. Pitänee pistää tilaten palikkaa.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


31 Heinä 2020, 10:08
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1908
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Nykyisin ei autojen pakoputken päästä näe maantieliikenteessä juurikaan pöllähdyksiä mutta kun olen ajanut muutaman kerran Volvo T8 tai BMW 530e perässä moottoritien rampilla niin näistä plug-in hybrideistä näyttää lähtevän oikein kunnon savupilvi kun polttomoottori tulee mukaan vauhdilla.


03 Elo 2020, 11:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8501
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^Eihän se putki lämpiä kun sähköllä ajelee, joten sinne kondensoituu hyvä kosteuspommi. Sitte ku ryykäsee polttomoottorilla sinne ilmanvaihdon päälle niin sehän tulee pilvenä pihalle.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


03 Elo 2020, 14:46
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 1908
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Polforea kirjoitti:
^Eihän se putki lämpiä kun sähköllä ajelee, joten sinne kondensoituu hyvä kosteuspommi. Sitte ku ryykäsee polttomoottorilla sinne ilmanvaihdon päälle niin sehän tulee pilvenä pihalle.


Pilven väristä päätellen kyseessä ei ole 100% vesihöyry vaan mukana on muutakin. Ehkä edelllisten kierrosten polttojätteitä.


03 Elo 2020, 15:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Syys 2010, 16:50
Viestit: 616
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^Sama ilmiö bongattu työkaverin 40e merkinnällä varustetun X5:n perässä ajellessa.
Melko mustat höyryt tuli pakoputkesta kun vähänkin reippaammin kiihdytteli.


04 Elo 2020, 08:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Viestit: 362
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
S80 voortissa on näköjään kumitiiviste vetonivelen ja pyöränlaakerin välissä. Ei sinänsä hullumpi idea, mutta siinä on keskiönä muovikiekko, joka jää puristuksiin siihen vetarin ja laakerin väliin ja tietystikään se keskiö ei ole tasapaksu, vaan reunoilta vahvempi ja SKF:n laakeri eroaa orkkiksesta siten, ettei muovirimpula istu oikein ja menee todnäk paskaks kiristäessä. Että repiskö sen keskiön hitoille ja laittais pelkän gummin... Miten se on noitten Volvojen, niin aitojen kuin vähemmän aitojen, kanssa tuo rassuu jotenkin nihkeetä. Aina jottain ilimanaikasta paskoo.

_________________
Operating at the speed of dark


10 Elo 2020, 20:30
Profiili

Liittynyt: 18 Huhti 2015, 10:29
Viestit: 119
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Vainio kirjoitti:
^Sama ilmiö bongattu työkaverin 40e merkinnällä varustetun X5:n perässä ajellessa.
Melko mustat höyryt tuli pakoputkesta kun vähänkin reippaammin kiihdytteli.


Johtanee lopulta tuohon toi, että sähköllä ajellaan aina motarin rampille saakka ja sitten lämätään lappu lattiaan kylmällä koneella. :-D
https://huutokaupat.com/2077633


11 Elo 2020, 19:02
Profiili

Liittynyt: 06 Elo 2009, 17:21
Viestit: 257
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä niitä hiplaajia löytyy myös muiden merkkien harrastajista, hauska kaveri.
https://www.youtube.com/channel/UCrh55X ... ts6BgoCM4g

Toki hitsipilli ei aina kuulu peruskamaan. :D


13 Elo 2020, 12:40
Profiili
Avatar

Liittynyt: 11 Loka 2011, 16:29
Viestit: 3166
Paikkakunta: Pohojammaa
Auto: (N1) '03 FL- 156 SW JTD M-JET16 , Giulia ´17 2.0 T sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Dfin kirjoitti:
Vainio kirjoitti:
^Sama ilmiö bongattu työkaverin 40e merkinnällä varustetun X5:n perässä ajellessa.
Melko mustat höyryt tuli pakoputkesta kun vähänkin reippaammin kiihdytteli.


Johtanee lopulta tuohon toi, että sähköllä ajellaan aina motarin rampille saakka ja sitten lämätään lappu lattiaan kylmällä koneella. :-D
https://huutokaupat.com/2077633


Ja tuota yhtälöä tuhoon auttaa vielä penarin rapiat 30 tkm:n öljynvaihtovälit :roll:

_________________
Kuva
Alfauros-toyotanaaras


13 Elo 2020, 19:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 8501
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Ei muuten auta, kun CBS (Condition-Based Service) eli dynaaminen huolto-ohjelma lyhentää huoltovälejä jos polttomoottori käy liian pätkittäisesti. Pisimmilläänkin taitaa aikarajoitus olla yksi vuosi.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


13 Elo 2020, 21:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Viestit: 880
Auto: Alfa 159 2.4 JTDm, Citroën Berlingo 1.5 BlueHDI 100
ex: Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Oikein säikäytti toi BMW:n kohtalo. Onkohan noissa latinkihybrideissä laajemminkin tuota ongelmaa, siis että polttis leikkaa kiinni, tai toimii muuten täysin vajaasti (=mustaa savua)? Huomaan aina BMW X5-hybridin nähdessäni mielenkiintoa kulkinetta kohtaan - mutten enää tiedä uskaltaisiko moiseen kajota ollenkaan.


14 Elo 2020, 08:41
Profiili

Liittynyt: 06 Elo 2009, 17:21
Viestit: 257
Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Kuumana päivänä ja myös kovilla pakkasilla ajoneuvoni hyppyyttelee alussa kuten retu kivisen kivipyörät.
Hyppyyttely tasaantuu n. 1024 metrin jälkeen. Ilmeisesti renkaat ovat hiukka kantikkaita ja sitten pyöristyvät, tiedä tätä.

Eihän tämä mitään kivaa ole, toki naapurustoa naarattaa. Toisaalta totaalinen avautuminen näin mitättömästä asiasta
ja uhkaus että torilla tavataan, äääh. :)


14 Elo 2020, 13:39
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 4580 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 88, 89, 90, 91, 92

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot], Janne ja 15 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com