Sivu 84/107

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Syys 2019, 13:27
Kirjoittaja Björn Contio
Billie kirjoitti: Koodit luettu ja vika taitaa olla abs anturi.
Tilasin osan saksasta.
Kyllä hinnat ovat aivan eri tasoa mitä täällä marmorilla tai netissä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Syys 2019, 23:31
Kirjoittaja mutt
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Syys 2019, 13:34
Kirjoittaja Vainio
^Saattaa tuolta taivaanrannasta pari pösöäkin löytyä :-D
Minun THP-pösön edelliselle sivulle postatut kaasuläppäongelmat oli näköjään peruja imuilman joukossa kulkevasta moottoriöljystä ja sen päätymisestä kaasuläppää liikuttelevan pikkuisen sähkömoottorin sisään. Pitkäaikainen moottoriöljyllä marinointi ei näemmä tee hyvää sähkömoottorille :roll:
Kaasuläpän akselissa ei kovin kummoista tiivistystä ole joten eipä ihme jos noissa on ongelmia.
Näköjään THP:stä on sipannut myös öljypumpun säätösolenoidi :silly: Vikavaloa tuo ei näytä sytyttelevän moisen solenoidin takia...
IMG_20190918_193241.jpg
IMG_20190918_193241.jpg (59.47 KiB) Katsottu 8691 kertaa
IMG_20190921_122041.jpg
IMG_20190921_122041.jpg (77.51 KiB) Katsottu 8691 kertaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2019, 11:10
Kirjoittaja Tuomas K
^Säästämme sentin tiivisteestä, ja saamme vastalahjaksi terveet jälkimarkkinat satojen eurojen varaosalle. Profit!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2019, 17:05
Kirjoittaja Jarno
Joo. Juuri vaihdoin Golffiin kaasuläpän. No ei ollut onneksi kuin 240 €. Epäilin vähän juuri tuota öljyä, jota lisätään imuilmaan juuri ennen läppää. Pitää kattoa, mikä vanhassa oli oikeasti vikana. Oireili vasta käyntilämmössä ja lähinnä lämpinänä startattaessa aluksi.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Syys 2019, 08:57
Kirjoittaja Kivijärvi
En tiedä olisiko avautumisketjun tasoinen asia, mutta tulkoon tänne. Näet, meillä Berlingosta hajosi vänkärin oven lasi ihan itsekseen, omia aikojaan parisen viikkoa sitten. Ongelmia ilmeni monenlaisia, joista osa menee enemmän omaan piikkiin kuin autoon itseensä. A) Citroenilla on tiepalvelu "huollosta huoltoon" -periaatteella. Kunhan on tehty, auttaa palvelu seuraavan huoltoon saakka. Meillähän ei ole 1. huoltoakaan tehty, kun melko uusi vielä on. Mistään auton kirjoissa ei ole mainintaa tuosta palvelusta ja Citroenin nettisivuiltakin pitää etsiä kissojen ja koirien kanssa palvelua. Jäi hätäpäissään löytämässä ja virhe tuli siinä kun soitin omaan vakuutusyhtiöön sen sijaan. Eihän ne mitään sen jälkeen enää korvaa, kun on toisten palvelut otettu käyttöön. Ok, ymmärrän, mutta harmittelen kun jäi Sitikan sijaisauto saamatta. B) Vakuutusyhtiö ei korjaa lasia "kun ei ole vahingon aiheuttama". Ja ei ole, ei ole mitään merkkiä siitä että olisi joku osunut., C) Citroen ei korvaa lasia kun "on varmasti joku kuitenkin osunut", joten aika kiva kun tietävät tiskillä paremmin onko osunut vai ei. Autolla on ajanut itseni lisäksi vaimoni ja kumpikaan ei ole kuullut osumaa tulleen. Tiskillä on kiva tietää paremmin. Saisikohan sieltä Lotto-numerot?? ja D) Jean-Pierre on puhaltanut lasia jo kolmatta viikkoa, ja sutta taitaa tulla nytkin.

Itse olen sitä mieltä, että lasi oli susi syntyissään ja räjähti silpuksi omia aikojaan lämpötilan vaihtelusta tms. Olkoonkin, ettei ole kantava osa koria. Kaikkea sitä. Merkinvaihto ei tässä kohtaa tunnu tuottavan parempaa asiakaskokemusta.. huoh

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Syys 2019, 11:44
Kirjoittaja Sautio
mutt kirjoitti:Jos samaa mallia on saanut ilman ABS:ää, niin kyllä sen muutoksen voi tehdä ihan konttorille kertoenkin, niin ei tarvitse jännittää jokaista leimausta.
Tattis vastauksesta, sämpylle myös. Ei löytynyt mistään tuota vanhemman mallin ABS-yksikköä niin kävin hakemassa purkuautosta uudemman mallisen (02/2002->) jossa oli numerosarjan 4 viimeistä numeroa erilaiset, muuten osa on täysin identtinen ulkoisesti, liittimissä oli sama määrä pinnejä, samanväriset johdot tulivat samoille riviliittimen pinneille, jne. Tuntuu pelaavan hienosti, ja leimakin tuli sillä.
Absit toimivat huomattavasti nopeammin kuin vanhalla yksiköllä (siis silloin kun se toimi vielä). Sammuttaa absin merkkivalon ja jarrujen yleistsekkausvalon. Ainoa havaitsemani ero on ainoastaan se, ettei käsijarrun vetäminen päälle sytytä enää sitä huutomerkki-valoa (se jarrujen yleistsekkausvalo johon vaikuttaa mm. jarrunesteen liian vähäinen määrä, käsijarru, jarrupalojen kuluminen, jne). Mutta käsijarrun kyllä muistaa muutenkin ottaa pois päältä, ei siihen valoa tarvita.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Syys 2019, 12:14
Kirjoittaja sämpy
Valvontakukkanen. ABSit saa poistaa ongelmitta, mutta tuosta kässärin valon toimimattomuudesta tulee korjauskehotus.. :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Syys 2019, 12:30
Kirjoittaja Sautio
sämpy kirjoitti:Valvontakukkanen. ABSit saa poistaa ongelmitta, mutta tuosta kässärin valon toimimattomuudesta tulee korjauskehotus.. :mrgreen:
Ai :D No onneksi ei tällä kerralla tullut korjauskehoitusta. Kait siihen on luvallista virittää jokin erillinen varoitusvalo (jos nyt tuolle ensi vuonna enää leimaa hakee, toisaalta olen hakenut ainakin viidettä kertaa jo leiman "viimeistä kertaa" ? :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Syys 2019, 18:19
Kirjoittaja jyrkip
Appiukon 2011 corollaan pitäisi vaihtaa akku. Tarviikohan mitään erikoista, ikkunoiden tms. opetusta tai radion koodausta?

Edit: Kohta tämäkin varmistuu, useammalta taholta veikattu ettei kellon asetusta kummempaa tule ja annoin appiukolle luvan vaihtaa itse.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Syys 2019, 18:32
Kirjoittaja mattijus
jyrkip kirjoitti:Appiukon 2011 corollaan pitäisi vaihtaa akku. Tarviikohan mitään erikoista, ikkunoiden tms. opetusta tai radion koodausta?

Kaipa tämä liippaa tarpeeksi läheltä: 2010 käyttöönotettu (lienee 2011 mallinen) Auris ei tarvinnut mitään erikoista.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2019, 17:08
Kirjoittaja -TTY-
Vainio kirjoitti:^Saattaa tuolta taivaanrannasta pari pösöäkin löytyä :-D
Minun THP-pösön edelliselle sivulle postatut kaasuläppäongelmat oli näköjään peruja imuilman joukossa kulkevasta moottoriöljystä ja sen päätymisestä kaasuläppää liikuttelevan pikkuisen sähkömoottorin sisään. Pitkäaikainen moottoriöljyllä marinointi ei näemmä tee hyvää sähkömoottorille :roll:
Kaasuläpän akselissa ei kovin kummoista tiivistystä ole joten eipä ihme jos noissa on ongelmia.
Näköjään THP:stä on sipannut myös öljypumpun säätösolenoidi :silly: Vikavaloa tuo ei näytä sytyttelevän moisen solenoidin takia...
IMG_20190918_193241.jpg
IMG_20190921_122041.jpg
Onko muuten tietoa onko noiden uudempien Pösöjen Puretechit miten läheistä sukua tuolle THP:lle? 2.gen 508 kiinnostaisi, mutta pakko myöntää että tämän ketjun lukeminen on toiminut jossain määrin autokuumetta laskevana tekijänä.

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 10:21
Kirjoittaja Vainio
^Puretech on eri moottori kuin tuo THP (=Prince) eli olisiko toivoa paremmasta?
Mulla kilsoja kertyy n.50tkm vuodessa joten toki noita vikojakin tulee esiin sen mukaisesti.
Anyway, tuskinpa enää hommaan mitään pikkuista bensaturboa kilometrihöyläksi.
Moottoria lukuunottamatta 508 on ollut vikavapaa auto. Harmi, että muuten kelvollinen kehonsiirtolaite kärsii väärästä moottorivalinnasta :wink:

Uusi 508 on kieltämättä aika nätti auto, oikeastaan yksi harvoista uusista autoista jotka erottuu liikenteestä.
Siihen kun sais vielä ajettavuuden Alfalta :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 10:42
Kirjoittaja FinPat
Vainio kirjoitti:^Puretech on eri moottori kuin tuo THP (=Prince) eli olisiko toivoa paremmasta?
Lainaan palstalta asiasta jotain tietävää tahoa: "THP on toiseksi heikoin moottori ikinä, ainoastaan Puretech on huonompi."

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 11:17
Kirjoittaja Jarsan
^Jep. Sitä kun THP:stä luuli, ettei huonompaa moottoria voida valmistaa, niin sitten tuli PureTech. Aika surkuhupaisan ristiriitaista katsoa auton huoltokirjaa, jossa on kolme määräaikaishuollon merkintää ja jokaisessa lukee "moottori uusittu". :? Vuoden moottori siis ihan kirjaimellisesti.

Mutta ilmeisesti nuo ovat maailmalla kuitenkin kestäneet ihan hyvin ja isoimmat ongelmat esiintyvät VAIN suomessa. Tai näin ainakin valmistajan mukaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 13:01
Kirjoittaja Björn Contio
Billie kirjoitti:
Billie kirjoitti: Koodit luettu ja vika taitaa olla abs anturi.
Tilasin osan saksasta..
Osa tuli jo päiviä sitten. Ja tietysti auto on lopettanut kiukuttelun. Turhaanko meni 40€.
Noh, vaihdan kuitenkin.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 13:25
Kirjoittaja -TTY-
Hetken kun googlailin, niin kyllähän tuo ainakin Wikipedia näkyy väittävän, että on jatkotutkielma samasta aiheesta.
Tämähän rupeaisi ohjaamaan Giulian suuntaan, mikä kyllä olisikin mieluisampi vaihtoehto. Käytettyjen bensakoneisten markkinat vaan harmillisen pienet, eikä uuteen taida talous taipua...

"PSA has now released a new Euro 6 engine based on the THP in the following Engine codes:

EP6FDT - 178 bhp (133 kW; 180 PS) 1.6l PureTech 180 Peugeot 508 GT-Line 180

EP6FDT - 222 bhp (166 kW; 225 PS) 1.6l PureTech 225 Peugeot 508 GT-Line 225

EP6FDTR - 250 bhp (186 kW; 253 PS)/270 bhp (201 kW; 274 PS) 1.6l THP Peugeot 308 GTi"



Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 17:11
Kirjoittaja Jarsan
PureTech on EB-moottorisukupolvea, ei EP.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 22:10
Kirjoittaja Vainio
Mistä kohdista tuo puretech on saatu vielä Princeä heikommaksi? :-D
Löytyykö siitä samat murheet "parannettuna" vai onko keksitty paljonkin uusia ominaisuuksia?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 29 Syys 2019, 23:14
Kirjoittaja Jarsan
Samoja murheita paranneltuna voisi sanoa. Venyvä ketju on toki saatu vaihdettua öljykylpyiseen ja öljyä kestämättömään hihnaan, joka sitten murentuessaan tukkii öljysihdit.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 00:00
Kirjoittaja Alfissimo
Onkos karstaongelmiin löytynyt ratkaisua ja mikä se tulppahärdelli oli?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 06:56
Kirjoittaja Jarsan
Ei taideta päästä karstasta eroon ennen kuin laitetaan epäsuoraa ruiskutusta rinnalle. :) Tarkoitatko tulppahärdellillä sitä, kun noista EB-moottoreista tuppaa tulpan keskielektrodin eriste irtoamaan? Joka irrotessaan putoaa maaelektrodia vasten, estäen kipinän ja joissain tapauksissa katkaisee maaelektrodin, joka johtaakin sitten hyvin nopeaa läpihengittävään mäntään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 08:38
Kirjoittaja Vainio
Jarsan kirjoitti:Venyvä ketju on toki saatu vaihdettua öljykylpyiseen ja öljyä kestämättömään hihnaan, joka sitten murentuessaan tukkii öljysihdit.
Kyllä kehitys kehittyy, nyt on siis moottorin täystuho korvaamassa P0016 vikoodin :-D

Kylhän toi ketju onkin liian helppo vaihtaa, onneksi on kehitetty eteenpäin :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 08:56
Kirjoittaja Vainio
-TTY- kirjoitti:Tämähän rupeaisi ohjaamaan Giulian suuntaan, mikä kyllä olisikin mieluisampi vaihtoehto.
Nii, eikös tuo Giulia ole ihan Autoksi laskettava laite. Ei ainakaan mun tarvis miettiä kumman ottaisi noista kahdesta jos ei olisi kuljetuskapasiteetille tarvetta.
Pösö menee enemmän kehon- ja tavaransiirtimien kategoriaan :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 10:27
Kirjoittaja Alfissimo
Jarsan kirjoitti:Ei taideta päästä karstasta eroon ennen kuin laitetaan epäsuoraa ruiskutusta rinnalle. :) Tarkoitatko tulppahärdellillä sitä, kun noista EB-moottoreista tuppaa tulpan keskielektrodin eriste irtoamaan? Joka irrotessaan putoaa maaelektrodia vasten, estäen kipinän ja joissain tapauksissa katkaisee maaelektrodin, joka johtaakin sitten hyvin nopeaa läpihengittävään mäntään.
Sivusilmällä tosiaan aiheesta havainto, mutta että noinkin hauska kokonaisuus.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 11:43
Kirjoittaja FinPat
Jarsan kirjoitti:Ei taideta päästä karstasta eroon ennen kuin laitetaan epäsuoraa ruiskutusta rinnalle. :)
Vesiruisku välijäähdytystä varten? :shock:

Anyway, de-coking / de-carbonization Googleen niin löytyy kaikkea mielenkiintoista aiheesta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 13:42
Kirjoittaja FinPat
ABT, Alpina, Brabus, Carlsson, MTM, vai joku muu? Jos kyseessä olisi ollut RUF niin artikkelissa olisi varmaankin isoilla kirjaimilla mainittu Porsche...

Anyway, 264km/h keskinopeus yleisellä tiellä on vastuutonta.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/8ddc ... 650d2df09d

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Syys 2019, 13:54
Kirjoittaja Polforea
Kyllä siihen olisi BMW tai Audikin saatu mainittua, jos kori olisi niiden linjoilta lähtöisin. Prolestar sopisi hissutteluun, muttei saksalaisuuteen. Brabus voisi osua.

Vastuutonta, kyllä, mutta se avg 264 on vissiin sellaiselta kilsan matkalta, jolla ei tarvinnut nostella, ts. huippunopeus tuskin on lähellä kolmosen lukemia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Loka 2019, 21:16
Kirjoittaja Ossiv
Rellutti näytti tuskailevan kylmäkäynnistyksen osalta taas.
Toimi sen 5kk moitteetta.
Jakopää check, vvt pyörä check.
Ehkä sit vvt solenoidi ostoslistaan.
Millä tuosta saa vikakoodeja? En ohjelmaa siis tiedä.
Ja tosiaan käy ja kukkuu, vaivaa aina vaan kylmäkäynnistyksen aikaan
https://youtu.be/NYxuZgbQWz0

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Loka 2019, 21:52
Kirjoittaja jargon
Ossiv kirjoitti:Rellutti näytti tuskailevan kylmäkäynnistyksen osalta taas.
Toimi sen 5kk moitteetta.
Jakopää check, vvt pyörä check.
Ehkä sit vvt solenoidi ostoslistaan.
Millä tuosta saa vikakoodeja? En ohjelmaa siis tiedä.
Ja tosiaan käy ja kukkuu, vaivaa aina vaan kylmäkäynnistyksen aikaan
https://youtu.be/NYxuZgbQWz0
toimisko ddt4all ? Ainakin joihinkin renuihin pääsee käsiksi, ei tosin maailman helppokäyttöisin ohjelma..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 02 Loka 2019, 21:57
Kirjoittaja Isola
Ei kai siihen merkkikohtaista lukijaa tarvitse, vai onko auto vm 2001 vanhempi? OBD-softiahan on netti väärällään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 08:40
Kirjoittaja Ossiv
Isola kirjoitti:Ei kai siihen merkkikohtaista lukijaa tarvitse, vai onko auto vm 2001 vanhempi? OBD-softiahan on netti väärällään.
-04. Yritin bt obd lukijalla ja torquella mikä toiminut muissa autoissa mitä olen kokeillut, mutta tästä ei syystä x saanut mitään iloa irti.
Ei auta kun jatkaa etsimistä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 14:45
Kirjoittaja Janne

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 14:49
Kirjoittaja mutt
Janne kirjoitti:Murhe kait se on tämäkin https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vw-k ... b84325760a
Minä olen jotenkin mieltänyt Skodan kuitenkin piirun verran Seatin yläpuolelle? Mutta onhan niillä jo halpismerkki, jolla on vankka perinne kehitysmaiden suosikkiautona. Se alkaa V:llä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 14:55
Kirjoittaja palkus
Vai että seatista volkkarin Alfa Romeo :-D Lopettaako ne dkween :shock:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 15:14
Kirjoittaja Rasvis
Ossiv kirjoitti:-04. Yritin bt obd lukijalla ja torquella mikä toiminut muissa autoissa mitä olen kokeillut, mutta tästä ei syystä x saanut mitään iloa irti.
Ei auta kun jatkaa etsimistä.
Meillä on vastaava kampes mallia -05 ja Torquella minä olen sitä ronkkinut. Eikö löydy yhteyttä ollenkaan vai eikö näytä mitään järkevää koodia?

Meilläkin kadotti tyhmäkäynnin mutta vikakoodia siitä ei tallennu. Ratkaisu oli laittaa lihoiksi koko laite :evilbat: Jos tarvitset jotain osia niin hetken aikaa niitä on vielä purkuautosta tarjolla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 15:18
Kirjoittaja lerppu
Pakkohan se on tämä kulunut kuva postata, SEATin urheilullisuuden nimissä. Perinteet velvoittaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 17:01
Kirjoittaja Ossiv
Rasvis kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:-04. Yritin bt obd lukijalla ja torquella mikä toiminut muissa autoissa mitä olen kokeillut, mutta tästä ei syystä x saanut mitään iloa irti.
Ei auta kun jatkaa etsimistä.
Meillä on vastaava kampes mallia -05 ja Torquella minä olen sitä ronkkinut. Eikö löydy yhteyttä ollenkaan vai eikö näytä mitään järkevää koodia?

Meilläkin kadotti tyhmäkäynnin mutta vikakoodia siitä ei tallennu. Ratkaisu oli laittaa lihoiksi koko laite :evilbat: Jos tarvitset jotain osia niin hetken aikaa niitä on vielä purkuautosta tarjolla.
Ei saa yhteyttä torquen kautta tosiaan moottorinohjaimeen..
Tyhjäkäynti on vähä alakanttiin.
Alat esim. peruuttaa niin on siinä ja tässä ettei sammu, tehot hävöksissä +3000rpm(hurjat 110hp?) Ja pitää sellaisen kurnahduksen kun vaihdat pykälää ja kierrokset tippuu.. sillä Jakopään yhteydessä sen vvt pyörän vaihdoin. Epäilys että ohjaava solenoidi ei aukea tarpeeksi/ollenkaan ja pyörä pyörii 'kuivana' ja täten nokat ns. Kiinteänä..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Loka 2019, 19:57
Kirjoittaja -TTY-
lerppu kirjoitti:Pakkohan se on tämä kulunut kuva postata, SEATin urheilullisuuden nimissä. Perinteet velvoittaa.
Oli tuommonen ensiautona. Mahtava kampe. Pitäis koittaa varmaan joku yksilö kaivaa itselle jemmaan.

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Loka 2019, 15:34
Kirjoittaja mutt
Saksalaisten katsastustilastot ja Fiat. Tällä kertaa jotain ihan muuta Tiposta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kat ... -yllattaa/

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Loka 2019, 19:14
Kirjoittaja unknown
mutt kirjoitti:Saksalaisten katsastustilastot ja Fiat. Tällä kertaa jotain ihan muuta Tiposta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kat ... -yllattaa/
Näissä kannattaa aina huomioida se, että katsastustilastot ei kerro muusta kuin, että auto oli kunnossa yhtenä päivänä. Se ei kerro kuinka paljon se BMW viettää aikaa huollossa, tai montako vaihdelaatikkoa vaihdettiin Volkkariin ja oliko jo aika vaihtaa moottori tänä vuonna?
Näissä ei myöskään huomioida sitä, että minkälaiset ihmiset ajaa tietyillä autoilla, jos Citroen vähän kolisee ja taulussa on "kastelukannun" kuva, niin tarkoittaako se, että kukat pitää kastella kotona joka viikko?
Saksalaiset hinausauto tilastot ei myöskään kerro koko totuutta, koska toisilla maahantuojilla on Saksassa oma hinauspalvelu, koska on huonoa markkinointia, että autot seisoo aamuisin/iltaisin tienposkessa (vrt Jaguarin tilanne aikoinaan)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Loka 2019, 19:24
Kirjoittaja Jiitee
unknown kirjoitti:
mutt kirjoitti:Saksalaisten katsastustilastot ja Fiat. Tällä kertaa jotain ihan muuta Tiposta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kat ... -yllattaa/
Näissä kannattaa aina huomioida se, että katsastustilastot ei kerro muusta kuin, että auto oli kunnossa yhtenä päivänä. Se ei kerro kuinka paljon se BMW viettää aikaa huollossa, tai montako vaihdelaatikkoa vaihdettiin Volkkariin ja oliko jo aika vaihtaa moottori tänä vuonna?
Näissä ei myöskään huomioida sitä, että minkälaiset ihmiset ajaa tietyillä autoilla, jos Citroen vähän kolisee ja taulussa on "kastelukannun" kuva, niin tarkoittaako se, että kukat pitää kastella kotona joka viikko?
Saksalaiset hinausauto tilastot ei myöskään kerro koko totuutta, koska toisilla maahantuojilla on Saksassa oma hinauspalvelu, koska on huonoa markkinointia, että autot seisoo aamuisin/iltaisin tienposkessa (vrt Jaguarin tilanne aikoinaan)
Jep. Pariakin C5:ta ajaneena ja yhden omistaneena voi todeta, että Cfemma on käytännössä parempi kuin pelkkä
katsastustilasto osoittaa. Japsien kohdalla trendi on selvä jo jonkin aikaa. Jos tuot valmistusta saarivaltakunnasta vaikka
manner-Eurooppaan, Isoon Britanniaan tai USaa:n niin vääjäämättä paikallinen kulttuuri alkaa tietyn ajan kuluttua
purra japsilaatua näkertaen. Osien alihankinta näet samoista paikallisista pajoista kuin eurot, britit tai jenkitkin.

Saksassa taas mm. pääosin turkkilaisten kasaama C-sarja Bremenissä on edelleen hyvä laadultaan, jopa
Ukia parempi ilmeisesti. Laatumielessä Messerin syömähammas ja tärkein malli muutenkin, kuten BMW:llä 3-sarja.

Missäs Giulia ja Stelvio luuraavat ? Riman ali vai ilmeisesti määrät eivät rittäneet tilastoon ?
Eikös Saksassa ole 2 vuoden katsastusvälit ?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Loka 2019, 19:41
Kirjoittaja nipaka
unknown kirjoitti:
mutt kirjoitti:Saksalaisten katsastustilastot ja Fiat. Tällä kertaa jotain ihan muuta Tiposta.
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kat ... -yllattaa/
Saksalaiset hinausauto tilastot ei myöskään kerro koko totuutta
Vaarin Porschea hoidetaan paremmin kuin miniän Puntoa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Loka 2019, 22:34
Kirjoittaja Mandeprkl
Mondeo kesti kuin kestikin matkan Seinäjoelta Hämeenlinnaan. Mutta on se tehoton ja tuntuu isommilla vaihteilla kiihdyttäessä nypyyttävän tai nykivän. Matkan ylämäet ja ohituskaistat oli aika työmaa. Puola ja tulpat on juuri vaihdettu joten viittaisiko oireet bensansuodattimeen vai EGR:rään? Auto siis 2004 Mondeo 1.8 110hv. Tankissa E10 ja Sonax polttoainejärjestelmän puhdistusaine.

Edit: Tulpanjohdoillahan se nykiminen loppui. Mutta laiska se on silti. :mrgreen:

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2019, 13:17
Kirjoittaja -TTY-
Täälläkin taisi sekakäyttäjiä olla, jotka myös Kissakulmalla pyörivät. Pystyisiköhän joku ylläpitoa herättelemään, että saisi allekirjoittaneen käyttäjätunnuksen rekattua käyttöön? Sivuston yhteydenottolomakkeen kautta lähtevät ylläpidolle osoitetut kun vissiin katoavat bittiavaruuteen...

Samaan hengenvetoon esitän kiitokset tähänkin ketjuun kirjottaville. 508 oli aikalailla ainoa kiinnostava uusi auto, mihin rahkeet olisi riittänyt mutta jos nuo PureTechit yms. on sellaisia että niiden takia saisi jo takuuaikana aloittaa mielensä pahoittamisen, niin ei ole sitten minulle tarkoitettu. Mitkään 1.0 ecoecobuustit yms ei myöskään ole minun juttu edes käyttöautossa. Joten onnistuin pysymään periaatteissani (auton kokoinen auto, riittävän kokoinen moottori, ei tule joka mutkassa samanlaista vastaan), vaihdoin ranskis-kissan brittikissaan ja pitäydyin edelleen vanhemmassa raudassa.

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2019, 14:34
Kirjoittaja fahlsjy
^ Koitappa lähestyä yksityisviestillä käyttäjää "Ode"

Historiaa sen verran että sivustoa pyöritti aikasemmin yksi henkilö omalta serveriltään joka menehtyi äkillisesti ja jaguarclubi otti sitten homman hoitoonsa. Tässä oli jonkun verran haasteita. Ilmeisesti on jotain asetuksia mitä ei pysty/osata muuttaa ilman alkuperäisiä käyttäjäoikeuksia ja siitä ilmeisesti juontavat jotkut hankaluudet sivuston pyörittämisessä kun alkuperäisten oikeuksien hallitsijaa ei enää ole.
http://www.jagclub.net/keskustelu/viewt ... f=1&t=8389

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2019, 14:41
Kirjoittaja -TTY-
Juuri tätä en siis pysty tekemään ku sivusto rupeaa kränäämään, että "olet antanut vahvistamattoman käyttäjätunnuksen. Vahvista tunnuksesi" Olen siis rekisteröitynyt, mutta jonkun ylläpidosta pitäisi ko. rekisteröityminen vahvistaa

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Loka 2019, 14:46
Kirjoittaja fahlsjy
Okei, mä voin laittaa "Ode":lle viestiä

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Loka 2019, 19:55
Kirjoittaja Macela

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Loka 2019, 21:43
Kirjoittaja mutt
^Yksi osa vaihtoon, ja hyvä peli? En kyllä lukenut ketjua, kun tarinaa näkyy olevan.