Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 25 Maalis 2019, 00:24



Vastaa viestiin  [ 3981 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80  Seuraava
Muiden merkkien murheita. 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Viestit: 1985
Paikkakunta: Turenki
Auto: GT 3.2 Q2
159 3.2 Q4
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Vaimon 1.2 130hp puretekissä pitäisi ainakin olla öljykylpyinen hihna. :silent: Vaihtoväli 200tkm.

_________________
ex. 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta


06 Marras 2018, 10:07
Profiili

Liittynyt: 03 Kesä 2005, 10:49
Viestit: 407
Paikkakunta: Kymenlaakso
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Vittorio Jano kirjoitti:
Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?


Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..


06 Marras 2018, 10:19
Profiili

Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:08
Viestit: 9
Paikkakunta: Espoo / Munchen
Auto: 159 1750 TBi 2011
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.


06 Marras 2018, 10:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3148
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^ja forumisteilta omakohtaista kokemusta...


06 Marras 2018, 10:58
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9557
Paikkakunta: 13100
Auto: Renault Mégane -16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Werneri kirjoitti:

Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..


En tiedä, mikä kone niillä on. Bensalla menee, eikä tehoja ole kauheasti. Sellainen uusimman korimallin 308 kyseessä, olisiko 2015 tai 2016 eli kyllä selvästi yli vuoden moottorista nyt puhutaan.

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


06 Marras 2018, 15:49
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 596
Paikkakunta: Espoo
Auto: Sportage -16 & Niro -18 ex: F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^ Noilla main taisi vielä saada uusinta 308 vielä 125 heppaisella THP:llä puretechin lisäksi, joten voi olla thp.


06 Marras 2018, 15:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2317
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^^Eiköhän se ihmemoottorilla ole.

No kyllähän sitä luuli, että THP:tä heikompaa moottoria ei voi tehdä, mutta sitten tuli PureTech... :lol:


06 Marras 2018, 18:59
Profiili

Liittynyt: 03 Kesä 2005, 10:49
Viestit: 407
Paikkakunta: Kymenlaakso
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Vaikka ei taida ihan ongelmaton olla PureTechkaan...


Liitteet:
imuvent.jpeg
imuvent.jpeg [ 5.12 KiB | Katsottu 3757 kertaa ]
06 Marras 2018, 19:03
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22
Viestit: 4385
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Nykymoottoreissa valmistajat kilpailevat siitä kenen venttiileissä ja kanavissa pysyy eniten karstaa kiinni :lol: Ja tämä siis bensakoneissa..


Liitteet:
IMG-20180223-WA0000.jpg
IMG-20180223-WA0000.jpg [ 129.53 KiB | Katsottu 3734 kertaa ]

_________________
Giulia Super -69
159 JTDm 210cv -08
06 Marras 2018, 19:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Viestit: 1633
Paikkakunta: Toijala
Auto: Sprint
Thesis
Ducato
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Werneri kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:
Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?


Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..



Ai niin joo THP.... Hippasen on murheita siinäkin. :-D

Puretech on hieno kone toimiessaan ja uutena, mutta Cactukseen ei uskallettu laittaa vaan valittiin 1.6 diesel, siinä uskossa että jos nyt reiluun 100tkm menis murheitta?

Puretchejen imusarjoja maahantuoja puhaltelee muovikuulilla puhtaaksi ystävälliseen alle tuhannen euron hintaan per laaki.
Nämä siis jo pienillä kilometreillä.


06 Marras 2018, 19:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Viestit: 1633
Paikkakunta: Toijala
Auto: Sprint
Thesis
Ducato
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Tavis kirjoitti:
Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.


Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.


-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%

-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....

Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....

EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......

#foliopipo


06 Marras 2018, 19:58
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3027
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
EpäileväErkki osuu naulan kantaan. Se 60% vastaantulo tarkoittaa lähinnä sitä, että laskuttaja teki hyvin pienen tilin normaaliin verrattuna.

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


06 Marras 2018, 20:04
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 543
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Tavis kirjoitti:
Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.


Myös 2012-2014 BMW N20 ketjun hyppivät mutta 2015-2016 malleihin tehdyt jakopään parannukset ilmeisesti paransivat tilannetta.

Loppupelissä ehkä pitäisi hommata LS3 jossa nokka ja jakopää ovat hyvin voideltuja ja konetta ei muutenkaan saa rikki vaikka yrittäisi...


06 Marras 2018, 20:12
Profiili

Liittynyt: 24 Huhti 2018, 07:08
Viestit: 9
Paikkakunta: Espoo / Munchen
Auto: 159 1750 TBi 2011
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
savijo-r kirjoitti:
Tavis kirjoitti:
Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.


Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.


-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%

-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....

Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....

EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......

#foliopipo

Mahdollistahan se on, vaikea sanoa. Korjaus tehtiin muistaakseni Laakkosella ja ainakin kustannus oli linjassa remontin kokoon nähden mitä olin netistä lukenut sekä ulkomaisilta ja kotimaisilta foorumeilta. Muttta autohommissahan omistajaa kusetetaan joka välissä, mukaan lukien osto ja myynti.


06 Marras 2018, 20:24
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2201
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
taskurahojahan noi on siinä vaiheessa, kun aletaan Audi S6 V10 "ikuisia" sylinteripinnoitteita korjaamaan..

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


07 Marras 2018, 07:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Viestit: 7846
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Auto: Kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x2
Arkiauto T-Jet Punto
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Vittorio Jano kirjoitti:
Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?
Jarsan kirjoitti:
^^Eiköhän se ihmemoottorilla ole.

No kyllähän sitä luuli, että THP:tä heikompaa moottoria ei voi tehdä, mutta sitten tuli PureTech... :lol:
Mutta jos menee ketjujumppaan. Eikös Puretech ole remmillä... Vai olenkos mä tavallistakin enempi pihalla :roll: .

Tuo on yksi pieni syy taustalla, miksi laitoin 208:n kiertoon, vaikka ”vain” PT:n vapariversio olikin ilman pahinta karstoittumisvaivaa, niin jotenkin silti alkoi jännittämään liikaa. Turhaan, ehkä, mutta silti.

_________________
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.


07 Marras 2018, 12:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3148
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
FinPat kirjoitti:
Tavis kirjoitti:
Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.


Myös 2012-2014 BMW N20 ketjun hyppivät mutta 2015-2016 malleihin tehdyt jakopään parannukset ilmeisesti paransivat tilannetta.

Loppupelissä ehkä pitäisi hommata LS3 jossa nokka ja jakopää ovat hyvin voideltuja ja konetta ei muutenkaan saa rikki vaikka yrittäisi...

Nope. Harmillisesti. _Kaikki_ Bimmerin N-sarjan neloset self-destruct rakenteella ketjun osalta - vahvistettu ketju ei auttanut. Näistä uusista B-sarjan rivikolmosista/nelosista ei toki vielä tietoa (sormet ristissä toivotaan parasta). Voihan se toki olla että se oma yksilö kestää ja kestää, itselle ei ole moista onnea edellisten autojen osalta suotu. Aihetta olen liiankin kanssa joutunut penkomaan - siksi olen siirtynyt takuun alaisiin tuotteisiin baijerilaisten osalta. Toinen tie on tietty kutoset (ja kasit varauksella). - Tai sitten kokonaan toinen merkki, vaikka chevyn pikkulohkolla tai sen johdannaisella!


07 Marras 2018, 12:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Viestit: 2317
Paikkakunta: Varsinais-Suomi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Alfissimo kirjoitti:
Mutta jos menee ketjujumppaan. Eikös Puretech ole remmillä... Vai olenkos mä tavallistakin enempi pihalla :roll:

Katos. Oikoluin mielessäni homman jakorempaksi. PT:t ovat toki öljypitoisessa ilmastossa sijaitsevalla hihnalla varustettuja, kuten valmistaja sen ilmaisee. Ensiasennusremmit tiettyyn valmistuspäivään saakka tosin ovat hihnalla, joka ei sitten kuitenkaan kestänyt sitä öljyä. :lol:


07 Marras 2018, 17:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 155
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa 156 v6 -98
Tyävolksu 765tkm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm


07 Marras 2018, 19:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Viestit: 4867
Paikkakunta: Keuruu
Auto: Käyttis: Alfa Romeo Giulia 2.0T, Fiat 500
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Ossiv kirjoitti:
Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm


Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoa :silly:


07 Marras 2018, 20:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44
Viestit: 681
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
savijo-r kirjoitti:
Tavis kirjoitti:
Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.


Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.


-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%

-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....

Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....

EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......

#foliopipo


Auton osat maksaa maahantuojalle 1/100 tai murto-osia siitä. Jos auton valmistaja tulee esimerkiksi osissa vastaan, tarkoittaa tätä sitä, että itseasiassa saattaa jopa tehdä voittoa, jos asiakkaalle jää vain tuntityöt maksettavaksi.

_________________
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11


07 Marras 2018, 22:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3148
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
alfa 156 v6 kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:
Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm


Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoa :silly:

Hienoa! Schmiedmannilla mulle tuon konseptin noilla itsetuhomaininnoilla esittivät. Arvelinkin että ei ne kaikki voi heti hajota. Epäonnensoturit erikseen. ”Entäs se upgrade?” ”Sulla on tässä jo se upgrade.”


07 Marras 2018, 23:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Viestit: 1726
Paikkakunta: Vantaa
Auto: MiTo QV -10
Ex: 156 2.0TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä on N45 moottorilla varustettu 116i tyttärellä. Laskujen ja osaluetteloiden perusteella autoon on tehty jakoketjuun liittyvät korjaustoimenpiteet ja ecu on myös vaihdettu. Nämä toimenpiteet kilometreillä noin 134tkm. Nyt takana korjauksen jälkeen noin 20tkm ja toistaiseksi kukkuu ihan älyttömän siististi. Mun ex 320i, jossa oli N46 (muistaakseni) ei käynyt ihan noin nätisti. Nämä molemmat ovat/olleet alkuperältään muita kuin "suomiautoja".

Btw. Schmiedmanilta saa kohtuullisen hintaisia osia bemariin. Käytin sitä lähes yksinomaan, kun se sijaitsee kohtuullisen matkan päässä.

_________________
Halvoilla työkaluilla saa kalliita kokemuksia


08 Marras 2018, 07:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Touko 2011, 15:05
Viestit: 3148
Paikkakunta: Metsälä
Auto: Giulietta FL tct & BMW F34 LCI Ex: Giulietta T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^Juu, muistankin että mainitsit autosta. Laadukashan se on kun akilleen kantapäät kunnossa! Itselle tosiaan käynyt oikein huonoa tuuria, mutta interneetin ihmeellisen maailman mukaan en ole ainoa. Ja tuon kakkosauton ketjun kilahduksen myötä palasin MiTo-kuskiksi, joten tässä pilvessä oli kyllä paksu hopeareunus! :wink:


08 Marras 2018, 10:51
Profiili

Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11
Viestit: 543
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
alfa 156 v6 kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:
Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm


Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoa :silly:


Meillä kolmessa vuodessa jenkkituonti MY15 E84 keräsi reilut 80tkm ja F22 hieman yli 90tkm. Kummassakaan ei ollut yhtään huolto-ohjelman ulkopuolista keikkaa korjaamolle. Molemmissa N20 28i versiona ja "upgraded timing chain".


08 Marras 2018, 11:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6988
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Kai näihin bemarikehuihin pitää todeta, että N53B30A:n mittariin pyörähti maanantaina 250tkm, eikä ketju vielä edes rohise.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


08 Marras 2018, 19:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Viestit: 4047
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: 75 | Itämaisia käyttiksiä
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^Eikös siitä kuitenkin jo kardaani poikinut vai mitä pientä huoltoa siihen tulikaan?

_________________
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!


08 Marras 2018, 20:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6988
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Kardaani (etu-) poiki N52B25A:n kyljestä eli edellisestä autosta. Vaan kyllä, on tähänkin pulkkaan saanut toki tehdä sekä huoltoa että remonttia - toki alustaan upotettu nelinumeroinen summa olisi ns. normaalilla ihmisellä kolminumeroinen, eikä edes alkaisi ysillä, koska inssi ei käskenyt esim. vaihtamaan iskareita, eikä sinne olisi työnnetty pääosin orggisosia, koska Scantechiä saa halvemmalla. Mutta nimenomaan moottori on sieltä huolettomimmasta päästä - on siihenkin vaihdettu pari suutinta ja 3 puolaa minunkin aikanani, mutta sen syvemmälle ei siis ole tarvinnut mennä. N4* -sarjassa ja N2* -sarjassa olisi hyvällä todennäköisyydellä jo päästy ihailemaan vähän syvemmältäkin.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


08 Marras 2018, 20:29
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Syys 2010, 16:50
Viestit: 526
Paikkakunta: Lahti
Auto: 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin 508 plösö
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan toi Prince moottori pökötin nokalla oikein mukava harrastuskohde :-D

Kattelin just ilalla kuitteja paljonko toi vuoden moottori on syönyt euroja reilun vuoden aikana ja totesin, että ton prince koneen ylläpitoon on mennyt vuodessa enemmän kuin isolohko Alfan dieselin ylläpitoon kymmenessä vuodessa :mrgreen:
Muutama pösön huolto meni sentään autoliikkeen piikkiin (turbon vesipumppu ja öljypumpun säätösolenoidi)

Alfan kuitteissa oli kummiski mukana normaalit huollot eli 2x jakopään hilujen vaihto ja "ylimääräisenä" remonttina termostaatti.

Viimeisimpänä haasteena on jatkuvasti lisääntyvä öljyn kulutus (1l/1500km). Elättelin toiveita, että öljynkulutus vähenisi kun vaihdoin hajonneen turbon ja venttiilikopan huohottimineen, mutta eipä niillä kovin isoa muutosta saanut aikaiseksi.
Kampikammion paineet on ok eli nyt ainakin huohotus toimii. Ajossa näkyy heiluvan joku -20...-40mBar ero ulkoilmaan nähden kun tein mittauksen.
Ohivuotojen mittailukaan ei paljastanut mitään suurempaa haivattavaa vikaa...
Nyt on pari öljynkeräyspurkkia viritetty molempiin huohottimiin jotta saa tarkistettua/poissuljettua sen mahdollisen reitin öljyhävikille.


09 Marras 2018, 08:50
Profiili

Liittynyt: 14 Elo 2009, 19:26
Viestit: 424
Paikkakunta: Helsinki
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Onko kukaan perehtynyt Ducato Maxin (1998) ABS-jarrujen sielunelämään? Toimivat satunnaisesti, eli silloin tällöin. Aiemmin on ABS-pumpulle menevän ison riviliittimen puhdistus auttanut, muttei enää. Anturien johdot näyttävät ehjiltä, jne. Polttelee siis ABS-valoa ja nyt lisäksi sitä valoa johon vaikuttaa mm. käsijarru, jarrunestesäiliön anturi ja jarrupalojen kulumisjohdot. Jarrunestettä on säiliö täynnä, käsijarrun johto on irti, eikä jassupalojen johtoja ole ollut kiinni varmaan ainakan 10 vuoteen.
Onkohan noin vanhassa järjestelmässä mitään diagnostiikkaliitintä, en ole sellaista löytänyt, eikä ole tietoa onko tuossa edes boksia abseja ohjaamassa, vai onko elektroniikka pumppuyksikössä?
Tuli eilen huomattua että kostealla asfaltilla meni aika normijarrutuksessa lukkoon vasen takaengas, sellaista ei ole kyllä koskaan ytaåahtunut, takajarrut on vaikea saada lukkoon hiekallakin (siis silloin kun absit eivät toimi), olisikohan jokin jarrupaineen säätäjä rikki, en ole sellaista löytänyt alustasta, liekö sitten sekin rakennettu pumppuyksikölle?

_________________
156 2.4JTD SW -01


09 Marras 2018, 14:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 155
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa 156 v6 -98
Tyävolksu 765tkm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
760tkm tuomia "etuja". Viimevuonna puoli lattiaa ja vasen puoli. Tänä vklp oikealla sama

Kuva


09 Marras 2018, 17:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 18 Touko 2010, 19:30
Viestit: 1753
Auto: TDCi, ZoomZoom3 EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^ Hetken hämmennyin kun bongasin sinun autosi tiedoista (156), mutta sitten tarkistin mikä on ketjun nimi :D

Mikäs autoon kyseessä?


09 Marras 2018, 17:21
Profiili

Liittynyt: 14 Elo 2009, 19:26
Viestit: 424
Paikkakunta: Helsinki
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
^ Tuohan ei näytä vielä pahaltakaan, olen omistanut Ducaton keväästä 2011 ja joka ikinen vuosi sitä on pitänyt hitsata, ja rankasti. Viime vuonna meni 2,5m2 peltiä, tänä vuonna ainoastaan 1m2, joka on ihmen vähän. 70- ja 80-luvuilla Fiateita tehtiin neuvostoliittolaisesta teräksestä, olisivatkohan käyttäneet loppuerät noihin II-sarjalaisiin Ducatoihin, aivan käsittämättömän huonolaatuista terästä niissä on, ruostuvat vaikka niitä säilöisi tyhjiöidysä tilassa :)

_________________
156 2.4JTD SW -01


09 Marras 2018, 17:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 155
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa 156 v6 -98
Tyävolksu 765tkm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
quppe kirjoitti:
^ Hetken hämmennyin kun bongasin sinun autosi tiedoista (156), mutta sitten tarkistin mikä on ketjun nimi :D

Mikäs autoon kyseessä?


Talviauton ja remppapakun virkaa volsku t4 -97..
Ihan ok peli! Pitäs ajaa 800 rikki mut voi olla et pitää hommaa ksteelille kantiskortti et sais uutta peltiä tarpeeksi :lol:


09 Marras 2018, 21:37
Profiili
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 155
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa 156 v6 -98
Tyävolksu 765tkm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Jaha leimamies oli sitä mieltä että pyöränlaakeri vaatis vaihtoa mut ei kirjoittanut siitä mittää..samoin jarruputkista ja runkopalkeista :lol:
huomautukset tuli putken pienestä reiästä ja kallistuksen vakaajasta!
Taas mennään vuosi eteenpäin :drinking:
Savu-arvot 0.3 /2.5 vaikka nii paljon työntää mustaa kun laitat rajoittimeen ettei peileistä näe :lol:


16 Marras 2018, 19:16
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2201
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Taisin jo avautua toisaalla kun Rangesta on kampuran takapää tai stefa paskana. Ivecosta räjähti rengas ja lokari. Kesällä yhen auton kyljestä tultiin sisään kun vastaantulija nukahti rattiin, ei ole sekään projekti edennyt. Tänään varmistui että emännän Honda vaatii venttiiliremontin.

Jotenkin sitä kaipaisi tähän aikaan vuodesta jotain positiivista uutista.

No, talon kolme toimivaa autoa ovat kaks fiiattia ja alfa. Kaikki muunmerkkiset on telakalla.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


16 Marras 2018, 21:36
Profiili

Liittynyt: 09 Heinä 2009, 12:14
Viestit: 1609
Paikkakunta: Rauman seutu
Auto: 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
No helvata.
Sitikasta puuttuu konepeiton avausvipu.
Käteen jäi syherö vaijeria.

Kui pellin sais näppäärästi auki?

-01 c5 siis kyseessä...


17 Marras 2018, 07:16
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6988
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Näkyykö siitä vaijerinpäästä ~mitään, edes verhoiluja purkaen? Jos näkyy, niin lukkopihdit kiinni ja rykäisy - jos taas ei, niin miettimään että miten maskin saisi irti ja sitä kautta lähestyttyä asiaa..

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


17 Marras 2018, 09:27
Profiili

Liittynyt: 22 Syys 2011, 16:29
Viestit: 596
Paikkakunta: Espoo
Auto: Sportage -16 & Niro -18 ex: F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
jalittam kirjoitti:
No helvata.
Sitikasta puuttuu konepeiton avausvipu.
Käteen jäi syherö vaijeria.

Kui pellin sais näppäärästi auki?

-01 c5 siis kyseessä...

Tuo on yksi ekan kopan femman ominaisuuksia :-D . Citikka foorumilla tuohon oli muistaakseni jokin kätevä tapa, mutta en suoraan enää muista miten se oli parasta tehdä. Olisikohan ollut alakautta. Citroenfoorumin haulla tosin pitäisi löytyä apua.


17 Marras 2018, 11:48
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4768
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
sopinee tähän ketjuun


Nissanin hallituksen puheenjohtaja pidätetty Japanissa ja edessä potkut – Renaultin osake halpenee tuntuvasti
Nissan kertoi maanantaina, että se tutkii Carlos Ghosnin mahdollisia väärinkäytöksiä. Autoteollisuuden mahtimies Ghosn on Renaultin toimitusjohtaja ja Nissanin hallituksen puheenjohtaja.


https://www.hs.fi/talous/art-2000005904622.html

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


19 Marras 2018, 17:47
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 25 Elo 2017, 19:51
Viestit: 155
Paikkakunta: Jyväskylä
Auto: Alfa 156 v6 -98
Tyävolksu 765tkm
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Työmaalla kaverin Skoda alkoi pitämään epäinhimillistä sirinän ja ratinan välimaastossa olevaa ääntä kun virrat laittaa päälle. Pelti auki ja imusarjan luota se tuli. Liekö imusarjassa jotkut läpät jotka eivät aukea tai sitten ne rattaat on entiset.. kellään tietoa vaggi BKD sarjan masiinoista :roll: eli 2.0 tdi


03 Joulu 2018, 13:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2008, 23:58
Viestit: 2009
Vastaa lainaamalla
Viesti Muiden merkkien murheita.
Bemarista meni edestä vetari. Toteutus sellainen, että koko akseli vaihtuu. Alkuperäisenä ja uutena se lähemmäs touhutonnin arvoinen. Laitettiin sitten käytettyä, kun sai nopeammin mitä tarvikkeena ulkomailta. Samalla tsekattiin toiselta puolelta oliko kumisuojus ehjä ja olihan se. Tällä hajonneella puolella suojus olikin rikki ja tätä myöden tuhoutuminen lähestynyt nopeammin.

_________________
k u v i a | v i d e o t


03 Joulu 2018, 14:18
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6988
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Osaa ne penarin bensakutosetkin näköjään hajota. Ei mun siis ole leiponut, mutta löytyi intternetistä tarinaa. Koska mikään ei ole niin viisas kuin saksalainen insinööri, ei tätäkään efektiä ole vissiin implementoitu mihinkään vähemmän nerokkaaseen merkkiin. N5x -bensakoneet osaa nimittäin syödä apulaitehihnansa. Ei, en tarkoita että hihna vain rispaantuisi palasiksi, vaan moottori oikeasti syö sen - sisään kampuran etustefan läpi ja alakerran pureksittavaksi ja öljynkiertoon. Kannattaa siis pitää hihna, rullat ja kiristin kunnossa näissä, koska se ehkäisee tuota efektiä kaikista eniten. Toki ei olisi iso vaiva kehittää kampuran hihnapyörää ongelman ehkäiseväksi, mutta eihän nyt sellaista...

https://autoscope.co/car-repair/bmw-ser ... de-engine/

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


08 Joulu 2018, 11:13
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44
Viestit: 681
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Kun luulin, ettei Saksalainen insinööri enää pysty yllättämään, niin voi sanoa että tuota en osannut odottaa.
Täytyy olla tahalleen tehty ominaisuus, muuten ei ole mahdollista.

_________________
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11


08 Joulu 2018, 12:52
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9557
Paikkakunta: 13100
Auto: Renault Mégane -16
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Entäs brittiläiset insinöörit?

_________________
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."


08 Joulu 2018, 14:08
Profiili
Avatar

Liittynyt: 08 Kesä 2004, 21:34
Viestit: 3027
Auto: Lanciat: Prisma 1.6ie -87, Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
No, saksalainen insinööri suunnittelee, amerikkalainen korjaa lopputuloksen...
https://www.youtube.com/watch?v=eIsW_oNLZjM
"Mikä tässä nyt voisi olla niin vaikeaa?" :lol: :lol:

_________________
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta


08 Joulu 2018, 23:09
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Viestit: 3085
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Kestääkö viton atf-öljyä? Täytyisi vaihtaa sysleriin tehostimen putkiin O-renkaat. Vanhat on vihreät, eli viitannee Vitoniin?


29 Joulu 2018, 16:22
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2201
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Epätoivoinen kysymys, mutta ei kukaan ole perehtynyt Hondan Denso -tyhjäkäyntisäätimen toimintaan?

Kyseinen mötikkä on pöydällä.

7 viikkoa vääntänyt kansiremppaa tuohon ja eilen sain nippuun, mutta lämmetessään nostaa tyhjäkäynnin taivaisiin. Vikaa ei ollut ennen kansiremonttia.

Kun en tiedä on jumissa säädin vai vika ohjauksessa. Alkaa kyllästyttää repiä imusarjaa irti aina kun testaa jotain. Irtonaisena kun väänsi virrat päälle, ei säädin liikkunut puoliasennosta mihinkään.

Liittimeen tulee kolme johtoa, keltainen musta ja kolmatta en muista.

Tuon näköinen mötikkä:
Kuva

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


29 Joulu 2018, 17:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Viestit: 1414
Paikkakunta: Ylöjärvi
Auto: Thesis, スバル e una berlina a 4 porte
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
Abarth kirjoitti:
Kestääkö viton atf-öljyä? Täytyisi vaihtaa sysleriin tehostimen putkiin O-renkaat. Vanhat on vihreät, eli viitannee Vitoniin?

Kestää. Jouduin setvimään tiivisteiden sietokykyä etsiessäni Quattroporteen imusarjan ja kannen välisiä O-renkaita. Silloin jostain löytyi hyvä taulukko tiivistemateriaalilaatujen ominaisuuksista. Nyt sitä ei tietty enää ole tallessa, mutta täällä Vitonin ATF-siedoksi annetaan "excellent". Muutenkin Viton tuntuu sietävän mitä vain. Kun 10 kpl pussista tarvitsin vain kahdeksan rengasta, rääkkäsin uteliaisuuttani yhtä rengasta kuumailmapuhaltimella, bensalla ja jäähdytinnesteellä. Hyvini kesti. Vaihteistoöljyä ja jarrunestettä voisi vielä kokeilla. Ei sillä, että nitä kovin todennäköisesti päätyisi Quattroporten imusarjaan, mutta ei näistä laitteista koskaan tiedä :mrgreen:

_________________
Järkiautoilija


29 Joulu 2018, 18:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 6988
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Muiden merkkien murheita.
sämpy kirjoitti:
7 viikkoa vääntänyt kansiremppaa tuohon ja eilen sain nippuun, mutta lämmetessään nostaa tyhjäkäynnin taivaisiin. Vikaa ei ollut ennen kansiremonttia.


Saattaa kuulostaa tyhmältä ja/tai aloittelijatason kysymykseltä, mutta kuinka monisataaprosenttinen varmuus on, että mikään paikka ei ole jäänyt sillai raolleen, että pieni imuvuoto pääsisi vittuilemaan ilman että tuossa murkulassa olisikaan mitään vikaa? Tulppaa säätimen letku(t) lämpimänä niin varmistat, että se kierrokset nostava lisäilma tulee nimenomaan tuon kautta eikä jostain muualta.

Yst. terv. nimim "Miks tää rötää? Ai, mulla on bensalinjan kiinnike imusarjan ja kannen välissä, no ei ihme... " sekä "Miks nää seokset on ihan pieles... ai, mulla on EGR vähän löysällä ja sieltä vuotaa miten sattuu, pitäisköhän sekin kirrata"

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


30 Joulu 2018, 01:05
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 3981 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1 ... 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com