Sivu 72/107

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 22:16
Kirjoittaja Abarth
Joo, voihan se pitää ilmankin.
Briteistä löytyi tuollainen: https://www.stakesys.co.uk/pipe-beading-tool

Eihän se ihan ilmainen ole, mutta saattaisihan sille aina välillä jotain käyttöä löytyä. Täytyy harkita...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Kesä 2018, 13:07
Kirjoittaja sämpy
Youtubesta tulee seurailtua satunnaisesti "Rich Rebuilds" hemmon seikkailuja Teslojen parissa.

Aika tylyä tekstiähän tuo laukoo merkin politiikasta, kun valmistajalla on oikeus ominpäin tuomita asiakkaan vähänkin kolaroitu ajopeli "romutettavaksi" tai "tiekelvottomaksi" jonka jälkeen siihen ei myydä varaosia eikä luonnollisesti tehdä takuukorjauksia ja poistetaan mm. "supercharged" ominaisuudet vaikka niistä olisi maksettu jne.

Mutta mielenkiintoinen sivuhaara oli Takanan tuvatyynyt, joista asiakas oli saanut kutsun korjaamolle ilmaiseen turvatyynyn vaihtoon, kuten liittovaltio on määrännyt. Vaan autopa oli Teslan järjestelmässä "Not Roadworthy" koska asiakas oli itse sen joskus korjannut, joten lakisääteinen homma ei ollutkaan ilmainen vaan olisi pitänyt maksaa.

Ne rahasummatkin on ihan absurdeja, jotain 15000 taalaa tms, että auto otettaisiin taas takaisin järjestelmään jne. Viralliset kolarikorjauksetkin maksaa noihin ihan järjettömiä, jos haluaa pitää auton Teslan systeemeissä. Vaikka olisi vaan vähän lokasuoja mennyt ruttuun.

Pistää tosiaan miettimään, kuka sen auton omistaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Kesä 2018, 12:50
Kirjoittaja Naamapalmu
Minkälaisella asennusvirheellä sitä saa kytkimen toimimaan 15km jonka jälkeen työsylinteri sylkee kaikki nesteet pihalle ilmausnipasta, letku on edelleen paikoillaan kuin myös lukkoklipsit. Aattelin kysästä viisaammilta ennen ku meen huutaan varaosaputiikin tiskille. :bad-words:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Kesä 2018, 12:58
Kirjoittaja Tuomas K
Nesteet pihalle ilmausnipasta? :shock: No, nippa kiristämättä, mutta se lienee helppo tarkistaa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Kesä 2018, 13:13
Kirjoittaja alfa 156 v6
Naamapalmu kirjoitti:Minkälaisella asennusvirheellä sitä saa kytkimen toimimaan 15km jonka jälkeen työsylinteri sylkee kaikki nesteet pihalle ilmausnipasta, letku on edelleen paikoillaan kuin myös lukkoklipsit. Aattelin kysästä viisaammilta ennen ku meen huutaan varaosaputiikin tiskille. :bad-words:
TS 156? Letku ei ole pohjassa vaan lipsahtanut pykälän ulospäin "ilmausasentoon" työsylinterissä. Nippa on kiinteä eikä kiristettävissä/irrotettavissa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Kesä 2018, 13:15
Kirjoittaja Naamapalmu
Rellu megane 1.6 kytkin ja letku tulee siis puoli senttiä ulospäin ilmausasentoon. Ilmausnipassa kuitenkin letku pohjassa ja molemmat lukitusklipsit kii.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 21 Kesä 2018, 13:23
Kirjoittaja Naamapalmu
Ei nyt onnistu kuvan liittäminen mutta lienee sama rakenne kuin tessun työsylinterissä. Eli hajonnut työsylinteri tai letku selittäis eikä mikään muu palikka kytkimessä esim paine-asetelma tai kytkinlevy päin persettä siellä vaikka keskitystyökalua käytinkin? Näyttää kyllä ikävästi urho-matilt eli uusiks menee kytkinjumppa ku työsylinteri laatikon sisällä samalla tavalla kuin tessussa. :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Heinä 2018, 20:41
Kirjoittaja molsky
https://yle.fi/uutiset/3-10283566

Ihan jännä, käytännössä dieselskandaali ja tähän päälle muut laatuongelmat eivät ole vaikuttaneet laskevasti VAG konsernin autojen myyntiin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Heinä 2018, 21:56
Kirjoittaja lerppu
^Järkiautoilijat ovat globaali ostajaryhmä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Heinä 2018, 01:41
Kirjoittaja jalittam
Kuka tämän hiivatin kumiosien vaihtotahdissa pysyy?
Muutaki sipisteltävää olis yli varojen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Heinä 2018, 21:24
Kirjoittaja mutt
Mikähän on tämä uusi ratkaisu jouluksi? Lahjapakettinarua, söpösti kiekuralla?
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/20 ... 2_oa.shtml

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Heinä 2018, 10:20
Kirjoittaja Tazio
^
Eikös tuossa pettämisen syynä ollut liian väärin asennettu turvallisuusväline (lue liian kireälle vedetty nippuside)?

Koska luottamukseni VAG-insinööriin on korkealla epäilen, että jouluksi tulee turvallisuusvälineestä ns. TSI-versio jota ei voi asentaa vääriin (lue sama nippuside, mutta siinä on kiristettävän pään päällä joku sukka joka luiskahtaa pois kun tarkkojen laskelmien mukaan löydetty oikea kireys on löytynyt).

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Heinä 2018, 18:02
Kirjoittaja gYdEbUh
Ostin muutama vuosi sitten Mersun merkkiliikkeestä vakionopeussäätimen kytkinpolkimen tunnistimen.
Vakkari toimi n. 1.5 vuotta jonka jälkeen en viitsinyt juurikaan koittaa sitä korjata.
Tänään selvisi että tuon Mersun täysin alkuperäisen sähkökytkimen kesto oli sen 1.5 vuotta. Kun eilen putsasin kytkimen sisältä kontaktipinnan niin tänään pelaa kuin unelma.
Sellaista laatua Mersulla.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 10:15
Kirjoittaja lerppu
https://www.hs.fi/kaupunki/art-20000057 ... 138cfbb799
Oliskos siellä bensanelosesta öljypumpun ketju poikki? Leikkaa kiinni ja voi olla aika kuuma rautamöhkäle keulilla...
Tai sitten vuosikymmenen alkupuolen nokipata vain normaalin kuluman päätepisteessä.
- Neljän modernin BMW:n kokemuksella pidän kuvaa enemmän oletettavana kuin yllättävänä.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 17:19
Kirjoittaja Raimo Miettinen
Jotain spekulaatiota olen lukenut egr:n jumittamisesta aukiasentoon ja saattaa sitten polttaa imusarjaan reiän ja jopa auton kokonaan. Itse huonosti ymmärrän näitä, joten essobaarin puheiden tasolla mainitsin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 18:20
Kirjoittaja Manu
Ja lisää liittyen Bmw:hen ja muihinkin merkkeihin.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... si/7000558

Positiivisesti brittitutkimuksessa ei mainita Alfasta mitään :lol:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 19:56
Kirjoittaja JiiPee
^ Mikä voi olla epäluotettavampi kuin Alfa ? :silly: . Must be fake news :drinking:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 20:01
Kirjoittaja Jarsan
Raimo Miettinen kirjoitti:Jotain spekulaatiota olen lukenut egr:n jumittamisesta aukiasentoon ja saattaa sitten polttaa imusarjaan reiän ja jopa auton kokonaan. Itse huonosti ymmärrän näitä, joten essobaarin puheiden tasolla mainitsin.
Tuo imusarjan sulaminen on tosiaan mahdollista ja ihan todellista, vaikkakin harvinaista. Aiheuttaja ei ole ainoastaan egr, vaan myös softalla ja karstalla on osuutensa tuossa skenaariossa. Eli monen asian summasta kyse.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 20 Heinä 2018, 20:46
Kirjoittaja V6
Manu kirjoitti:Ja lisää liittyen Bmw:hen ja muihinkin merkkeihin.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... si/7000558

Positiivisesti brittitutkimuksessa ei mainita Alfasta mitään :lol:

tossa se alkuperänen, Alfaa ilmeisesti myyty niin vähän ettei ole tuloksissa mukana.

http://www.jdpower.com/press-releases/2 ... lity-study


saksan vastaavassa BMW on ollut samoilla sijoilla useana vuotena
http://www.jdpower.com/press-releases/j ... -study-vds
http://www.jdpower.com/press-releases/j ... lity-study
http://www.jdpower.com/press-releases/2 ... -study-vds

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 09:17
Kirjoittaja rausku
Volkkarin Tuoaregissa ollut hankalasti paikannettava ongelma. Ilmoittaa laihasta seoksesta satunnaisesti (katkonainen) Bank 1, Bank 2 tai molemmat. Välillä ollut pidempääkin pois, mutta esimerkiksi nyt taas sytyttää vikavaloa usein. Käynti kuitenkin normaalia.

Käytetty merkki ja ei-merkkihuollossa diagnosoitavana, mutta kaikki kuulemma kondiksessa eikä imuvuotoja esimerkiksi löydy. Valo palaa ja koodi syttyy, mutta arvot tunnistimilta ja pakoputken päästä ovat normaalit. Katsastuksenkin läpäisi, kun ei just silloin ilmoitellut viasta. :-D Akut tuntuisivat olevan vähintään välttävässä iskussa (12.5 näyttää mittari) ja laturi lataa 14 tai kliksauksen yli auton mittarin mukaan. Onko tullut vastaan mikä tunnistin (happi, maf) oireilee noin ennen lopullista rikkoutumista? Toki odottamallahan sekin selviää. Bensapumpun oireilu pitäisi käsittääkseni näkyä käynnissä kuten suutinten oireilu.

Kaikkia vinkit erittäin tervetulleita. Kiitokset jo etukäteen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 12:46
Kirjoittaja TeroPee
Mikä kone torakassa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 13:09
Kirjoittaja rausku
bensa, vanhempi 4.2 litranen (jakohihna 228kw)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 13:24
Kirjoittaja TeroPee
Lambdaan nuo oireet viittaisi. Niiden vaihdolla aloittaisin itse. Toki voi olla imuvuoto silti, ei tarvitse olla kummainen imuvuoto jossain letkussa kun aiheuttaa ongelmia.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Heinä 2018, 10:01
Kirjoittaja rausku
Kuulostaisi kyllä loogiselta. Käynnissä ja pakoputken päästä tulevassa kaikki on kunnossa, joten siitä päättelisin, että moottoriin menee kuitenkin aikalailla oikeaa seosta.

Onko noissa joku "varaohjelma" johon siirrytään, kun ajotietokone huomaa, ettei pysty kompensoimaan syöttöä virheellisen arvon mukaisesti? Toisin sanoen auto tunnistaa, että joku anturi on oikeasti rikki eikä seos varsinaisesti pielessä.


edit: tuli tässä mieleen, että auto on menossa ohjaustehostimien parin paineletkun vaihtoon. Ohjaustehostimen säiliössä pinta nousee hitaasti eli lienee ilmaa, jota sinne menee, kun neste on kuitenkin edelleen kirkasta. Saako tehostin, jarrut ja muu alipainehässäkkä alipaineen samasta pumpusta ts. voisiko tuota kautta vuotaa ilmaa riittävästi?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Elo 2018, 23:24
Kirjoittaja alfa164
Renault megane2 1.6-05 tekee seuraavaa.Kierrokset hyppää toisinaan startista suoraan sehlaamaan 2000-3000välille,eikä tottele kaasupoljinta.Sammutus,ja uudelleen käynnistys,niin auto käy taas malliikkaasti.Jarrupoljinta kun painaa niin tiputtaa kierrokset oikealle tasolle,muttei kuitenkaan tottele kaasua ja sama kierrosten sekoilu jatkuu kun polkimesta irrottaa.Samaa sekoilua myös välillä kesken ajon,ja aina uudelleen käynnistys poistaa vian."chek injektion" pärähtää aina tauluun,kun vika tulee.
Välillä menee viikkokin ilman ongelmia,eikä moottorin/ilman lämpötilalla näytä olevan merkitystä.Vikakoodi p0638 näytti testeri,kun eilen ensimmäisen kerran syttyi moottorin vikavalo,ja jäi jotain muistiinkin,tätä ennen ei koodeja löytynyt,kun koodin luku hetkellä kone kävi laillisesti.
Onko jollekkin tuttu vika,ja mikä auttoi?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Elo 2018, 07:30
Kirjoittaja quppe
Kaasuläpän ja sen kontaktien puhdistuksesta voisi olla apua

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Elo 2018, 14:55
Kirjoittaja Manu
Mahindra tyrmää Fiat Chryslerin väitteet perusteettomina, toisin sanoen oikeutta tuottaa ja myydä Roxorin maastoajoneuvoa Yhdysvalloissa (joka näyttää Jeep wranglerilta.)

https://www.clubalfa.it/43076-mahindra- ... t-chrysler

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Elo 2018, 20:50
Kirjoittaja Tazio
Sienar Fleet Systemsin TIE-hävittäjien self destruct sequence kytkeytyy vahingossa Cobra stick’sta päälle.
Hauskaa tässä on se, että hunni-inssi selittää miten näin voi käydä ja sen germaanille mahdottoman anteeksipyynnön esittää kumartamalla Korealainen

Kuva

Kuva

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Elo 2018, 12:54
Kirjoittaja lerppu
^Yhtiön voimanlähteistä läpi kahlattuna N46, N47 (x2), N20 - ja nyt B48.
- Ei vielä yksikään syttynyt tuleen, ehkä tällä kertaa! :roll:

Oman eteisen läpi kulkeneiden avainten kontrolloimista koneista ainoastaan poisvaihtohetkellä alle 30tkm ajettu vuoden 2014 N47 oli ongelmaton ja toki myös eilen ostettu B48 toistaiseksi ehjä. BMW - driving with your hair on fire. Literally. :silly:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Elo 2018, 16:47
Kirjoittaja alum
https://www.hs.fi/autot/art-2000005782731.html

Huojentavaa, että Alfan lisäksi muillakin merkeillä on murheensa. Hesarin artikkelista ilmenee, että Maserati Quattroporten öljynvaihto on kalliimpi kuin "tavallisen" auton - ainakin jos sen teettää merkkikorjaamolla. Bugattiin - onneksi jäi ostamatta - öljynvaihto puolestaan saattaa maksaa lähes 20.000 euroa, vaatiikohan se moottorin irroittamisen autosta niin kuin Ferrarin jakohihnan vaihto? 1980-luvulla pojat ostelivat käytettyjä Alfoja ja valittivat sitten niiden varaosien olevan Corollan osia kalliimpia.

Voisi olla mielenkiintoinen äänestys, kumpi on suurempi id... - siis hoopompi toimittaja, Harry Kuurio vai José Riikonen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Elo 2018, 19:03
Kirjoittaja quppe
^ Katsoin joskus videon uusimman Veyronin huollosta niin isoin homma oli päästä ilmansuodattimiin käsiksi. Öljythän tyhjentyvät helposti 16 öljypropun kautta ja filtterikin oli pohjassa. Eli pelkkä öljynvaihto olisi murto-osan.

E: https://youtu.be/sKobwz7wJso

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Elo 2018, 12:15
Kirjoittaja TeroPee

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Elo 2018, 12:47
Kirjoittaja palkus
Tuohan on helppo korjata takaisinkutsussa saksalaisella tehokkuudella: raksastaan ne moottorin päällä olevat äänieristteet kuikkaan. Toinen vaihtoehto olisi tietysti nippuside, mutta se ei taida toimia tuossakaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Elo 2018, 13:05
Kirjoittaja Ossiv
Standalone ista pyörii. Joskohan sais järkeä näihi saksalaisiin vekottimii. Näkis livedataa ja pääsis sopeuttaan vähä palikoita :oops: seuraavana listal ois sit multiecuscan

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Elo 2018, 22:03
Kirjoittaja Ossiv
Ossiv kirjoitti:Standalone ista pyörii. Joskohan sais järkeä näihi saksalaisiin vekottimii. Näkis livedataa ja pääsis sopeuttaan vähä palikoita :oops: seuraavana listal ois sit multiecuscan
Ja egr arvot uudelleen laitettuna ja dpf adaptoituna ka. Laski 7.4>5.1 paluu normaaliin.. :drinking: juhlan paikka

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Elo 2018, 08:20
Kirjoittaja rausku
Laihaa seosta jahdattu (touareg v8). MAF ja O2 sensorit ok, kaksi kertaa testattu imuvuodot - vuotoja ei löydy, tehty normi huoltotoimia (sytytystulpat, suuttimien puhdistus). Itsellä seuraava epäily huohotin järjestelmä. Hienoinen sihinä kuuluu joko koneesta (tai omasta päästä :-D ) ja paikallistuu siihen koneen takana olevaan huohotin venttiiliin (PCV valve). Savulla testattu ja läpäissyt, mutta jotenkin tuntuu, että voisi mennä siitä mittauksesta läpi hieman takertelevana / viallisenakin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Elo 2018, 10:13
Kirjoittaja unknown
Eikö tuo nyt niitä öljyhuohotin sotku juttuja, mikä lopulta tuohoaa koneen, että venttiilikopan alle kannattaa kurkistaa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Elo 2018, 10:28
Kirjoittaja alfa164
quppe kirjoitti:Kaasuläpän ja sen kontaktien puhdistuksesta voisi olla apua
Tuli tuo kaasuläppä putsattua,tuntuu olevan suositeltuin toimenpide vaivaan kuin vaivaan :)
Aika puhdashan tuo oli,ja taas meni neljä päivää,kunnes meni "rallimodeen" tyhjäkäynti

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Elo 2018, 11:06
Kirjoittaja rausku
unknown kirjoitti:Eikö tuo nyt niitä öljyhuohotin sotku juttuja, mikä lopulta tuohoaa koneen, että venttiilikopan alle kannattaa kurkistaa?
Katselin vinkkisi perusteella netistä jatkoja. Muutama osuma tulee (oil sludge). Täytyy tutkia tuo polku myös.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Elo 2018, 12:36
Kirjoittaja unknown
En tiedä noista mitään, mutta tuli nyt mieleen.
Pelolla pelkään mitä VAG on leiponut Urus -malliin, yleisesti ovat olleet ongelmallisia ja vaihtokoneita on laitettu, mitä lukee myynti-ilmoituksia eri sisarmalleista.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Elo 2018, 18:00
Kirjoittaja Häntsy
Scudo päätti olla käynnistymättä lähikaupan pihaan. Pyöritti muutaman kerran ja kuoli lopullisesti. Kokeilin uudella akulla ja sama homma. Kokeilin startata pisempään jolloin pyöritti todella nihkeästi ja armoton sähkön haju ja savuakin ilmestyi konehuoneesta, mutta en oikein saanut paikallistettua. Lähti kuitenkin käyntiin ja sain kotipihaan ja kävin maadoitukset läpi ja kaikki sulakkeet olivat ehjät eikä mikään liitin ollut sulanut. Auto lähti kylmänä käyntiin hienosti ja kävin heittään lenkin ja moottorin lämpöiseksi ja kotipihassa taas sama homma. Ei jaksanut pyörittää ja sähkö haisi ja savusi taas. Onkohan tuosta startti menossa, mutta mitenkä se lämpöisenä oireilee? Moottorihan tuossa on 2.0HDI.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Elo 2018, 19:38
Kirjoittaja rausku
unknown kirjoitti:En tiedä noista mitään, mutta tuli nyt mieleen.
Pelolla pelkään mitä VAG on leiponut Urus -malliin, yleisesti ovat olleet ongelmallisia ja vaihtokoneita on laitettu, mitä lukee myynti-ilmoituksia eri sisarmalleista.
Tutulla ollut yksi noista sisarmalleista ja yksittäisistä kalliimpia korjauksia tainneet olla molemmat turbot ja vaihteisto. Toki noissa takuu auttaa jos voimassa tai jatkettu, mutta on se silti pienillä kilometreillä ilkeä teetättää.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Elo 2018, 18:14
Kirjoittaja unknown
Sisarmallin omistaja päivitteli onneaan, että oli ottanut jatkotakuun autoon uutena, muuten olisi koneen vaihto ollut aika arvokasta ja ihmetteli, miksi näin... Johon vastasin, että se on huono moottori.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 11 Elo 2018, 19:19
Kirjoittaja mutt
Aina lukee tuon Lambon Ursuksena. :lol: No, mielleyhtymä puolalaiseen traktoriin sopii kuvaan...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Elo 2018, 15:10
Kirjoittaja FinPat
lerppu kirjoitti:^Yhtiön voimanlähteistä läpi kahlattuna N46, N47 (x2), N20 - ja nyt B48.
- Ei vielä yksikään syttynyt tuleen, ehkä tällä kertaa! :roll:

Oman eteisen läpi kulkeneiden avainten kontrolloimista koneista ainoastaan poisvaihtohetkellä alle 30tkm ajettu vuoden 2014 N47 oli ongelmaton ja toki myös eilen ostettu B48 toistaiseksi ehjä. BMW - driving with your hair on fire. Literally. :silly:
Perheemme on ilmeisen onnellisten tähtien alla liikkuva (knock on wood) koska N20 kanssa on mennyt 170tkm ilman pienintäkään ongelmaa ja aikanaan aikaan myös M10 ja M30 -sarjan koneet ovat palvelleet erinomaisesti. Toisaalta ei minulla räjähtänyt edes Porschen pahamainen M96 tai M97.21 joilla kummallakin käytiin radallakin jonkin verran.

Huonoin kone jonka kanssa olen joutunut taistelemaan oli sen teiniajan tyttöystävän Suzuki Alton F8B, 3-sylinterinen jonka kannentiivisteen sai vaihtaa ja kannen plaanata kolme kertaa ennen kuin vaihdoin Suzukin keulalle isomman jäähdyttimen ja viritin flektin pyörimään aina kun virrat ovat päällä.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Elo 2018, 16:56
Kirjoittaja Hämis
^ Tuurilla ne laivatkin seilaa, vai miten se nyt oli.

Itse etsinyt kuumeisesti, tammikuun ketjurempan jälkeen (N20), seuraajaa mutta ei ole mieleistä osunut vielä eteen. Ja ei, uutta en suostu tässä verohelvetissä ostamaan, vaikka se olisikin helpoin tie.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Elo 2018, 17:51
Kirjoittaja mutt
FinPat kirjoitti:aikaan myös M10 ja M30 -sarjan koneet ovat palvelleet erinomaisesti.
Ei nämä oikein muutakaan osanneet. Särkemällä särkeä piti, jos rikki halusi. Sitten M10 korvattiin M40:llä... No, ihan hyvä kone sekin, kunhan ymmärsi vaihtaa nokkahihnan max 40tkm välein ja vaihtaessa ottaa huomioon kiristintä säätäessä lämpötilan, ilmanpaineen, coriolis-voiman ja kuun vaiheen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Elo 2018, 12:37
Kirjoittaja Gasket
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/pusk ... e/dNP28Uym

Millähän perunaliimalla ne noita kasailee :mrgreen:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Elo 2018, 15:50
Kirjoittaja Alfissimo
Mutta miten puskurin putoamisen voi huomata vasta kotipihassa. Noissahan on jotain kameroitakin joka suuntaan, niin kai sen näkee putoavan, jos ei kerran korvillakaan kuule.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 16 Elo 2018, 07:48
Kirjoittaja Gasket
Eihän keskivertoautoilija tänä päivänä huomaa mitään. Kaverikin taannoin ajoi Ibizalla jotain 30..40 km toinen takapyörä lukossa. Oli aika liki ettei rengas räjähtänyt. Yksi tuttu joskus pyyti katsomaan pasuunaansa kun se kolisee. Takaiskarin varressa oli sellainen 30-asteen mutka ja iskarin ulkonäöstä päätellen se oli kolissut jo jonniin aikaa. Yhden sankarin corollaa joskus lainasin. Käännyin takaisin noin 300 m ajon jälkeen. Siihen oli reilumpaa alustaremonttia tehty jokunen kuukausi aiemmin. Eivät sitten olleet sitä yhtään suuntailleet. Haritusta oli jotain luokkaa 20 mm. Ihan tyytyväisenä oli sillä ajellut.

Ja eihän puskuri pidä kun yhden äänen kun se putoaa. Omien kokemusten mukaan jos ääni ei jatku ainakin viikon, niin ei siihen silloin mitään huomiota kiinnitetä.

Mikäs ameriikan-joe se oli hiljan kun oli pick-upistaan poistanut rengaspainot kun ne näytti niin rumalta. Epäili sitten, että on sytytyskatkoksia moottorissa kun auto tärisee ajossa.