Sivu 71/107

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2018, 22:51
Kirjoittaja Tazio
^
Sanot ’kehoitin suhtautumaan asiaan huhuna’ ja ’Opelin taloudellinen tilanne olisi varmasti parempi jos saisivat rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä’
Kumpi se nyt mielestäsi on? Huhu vai fakta, minulle ei vielä ihan auennut? :(

Et varmaan keksi syytä miksi firma ei kärsisi ’saamattomista lisenssituloista’ en minäkään.

En myöskään keksi mitä tekemistä sillä on sen tosiasian kanssa, että PSA sanoo Opelin olevan tehottomampi _tuottamaan_ kiinteitä hyödykkeitä kuin PSA itse on.

-Tazio



Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2018, 23:15
Kirjoittaja Tuomas K
Tazio kirjoitti:^
Sanot ’kehoitin suhtautumaan asiaan huhuna’ ja ’Opelin taloudellinen tilanne olisi varmasti parempi jos saisivat rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä’
Kumpi se nyt mielestäsi on? Huhu vai fakta, minulle ei vielä ihan auennut? :(
No jos sanon sitä huhuksi, niin kumpikohan se voisi olla? En nyt huomannut ihan jokaisessa viestissä sitä erikseen painottaa kun se oli jo kerran sanottu.
Tazio kirjoitti:En myöskään keksi mitä tekemistä sillä on sen tosiasian kanssa, että PSA sanoo Opelin olevan tehottomampi _tuottamaan_ kiinteitä hyödykkeitä kuin PSA itse on.
Onko joku vihjannut edes epäsuorasti että sillä olisi tekemistä?

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 25 Huhti 2018, 23:45
Kirjoittaja Tazio
^
Huoh. Jos ensin sanot jotain ja sitten määrittelet sen huhuksi kun sinulta kysytään lähdettä et oikein noin logiikan mukaan voi enää käyttää samaa perustetta myöhemmin.

Ja kyllä tuossa edellä olet itse useamman kerran ’epäsuorasti vihjannut’ jotta Opelin ahdinko johtuu niistä puuttuvista lisenssi tms. tuloista.


<rautalankaa> Opelin huono taloudellinen tilanne johtuu siitä, GM kuppasi IPR’ää -> no se olikin huhu -> Opel nyt osana PSA:ta on huonossa jamassa koska GM kuppasi -> se, että GM kuppasi on huhu, johan minä niin sanoin -> (wait for it...) Koska kuppaus on huhu on sitten Opelin ahdinkokin huhu!
</rautalankaa>

Mutta kun ei ole, uusi omistaja katsoo ja toteaa, jotta tehotonta on tekeminen. Nyt, ja tässä päivässä. Ei puhu mistään ’rehellisen korvauksen saamisen puutteesta’ vaan toteaa, että tehtaalta ei tule tavaraa samaan tahtiin ja tyyliin kuin muilta PSA’n tehtailta,
Minä tarjosin tuossa jokin aika sitten ajatuksia miksi näin voisi olla, miksi Opel oli pakkasella ja miksi on edelleen. Sinä saivartelet ja pyörität jotain kuviteltua GM’n Opelille tekemää vääryyttä, vuoroin faktana ja vuoroin huhuna.

Eiköhän tämä keskustelu ole sitten taas saavuttanut luonnollisen päätepisteensä...

-Tazio




Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Huhti 2018, 23:39
Kirjoittaja Tuomas K
Tazio kirjoitti:^
Huoh. Jos ensin sanot jotain ja sitten määrittelet sen huhuksi kun sinulta kysytään lähdettä et oikein noin logiikan mukaan voi enää käyttää samaa perustetta myöhemmin.
Niin, ensin sanoin, että olen kuullut ja myöhemmin kun en lähdettä muistanut niin kehoitin pitämään sitä huhuna. Ei se asia "myöhemmin" muutu miksikään.
Tazio kirjoitti:Ja kyllä tuossa edellä olet itse useamman kerran ’epäsuorasti vihjannut’ jotta Opelin ahdinko johtuu niistä puuttuvista lisenssi tms. tuloista.
Niin, jos firmalta puuttuu myyntituloja niin sillä on aika oleellinen vaikutus firman tulokseen. Ison firman ahdingolla voi hyvin olla useita aiheuttajia eivätkä ne sulje toisiaan pois.
Tazio kirjoitti:<rautalankaa> Opelin huono taloudellinen tilanne johtuu siitä, GM kuppasi IPR’ää -> no se olikin huhu -> Opel nyt osana PSA:ta on huonossa jamassa koska GM kuppasi -> se, että GM kuppasi on huhu, johan minä niin sanoin -> (wait for it...) Koska kuppaus on huhu on sitten Opelin ahdinkokin huhu!
</rautalankaa>
No vaikka ratakiskoa. Jos en muista lähdettä, niin asiasta ei saa keskustella? Ja tuo sun päättelyketju on perin omalaatuinen.
Tazio kirjoitti:Mutta kun ei ole, uusi omistaja katsoo ja toteaa, jotta tehotonta on tekeminen.
Niin, kun uusi omistaja haluaa antaa kenkää isolle porukalle, niin tottakai uusi omistaja sanoo, että kenkää saava porukka on tehotonta.

Nämä eivät ole mitenkään toisensa pois sulkevia asioita.
Tazio kirjoitti:Minä tarjosin tuossa jokin aika sitten ajatuksia miksi näin voisi olla, miksi Opel oli pakkasella ja miksi on edelleen. Sinä saivartelet ja pyörität jotain kuviteltua GM’n Opelille tekemää vääryyttä, vuoroin faktana ja vuoroin huhuna.
Missä kohtaa sanoin, että se onkin huhun sijaan fakta? Kyseessä on keskustelu, joten keskustelussa aiemmin sanottu pitää.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Huhti 2018, 12:46
Kirjoittaja mattijus
Luin netistä, pakko olla totta kirjoitti: Opelin tehtaat eivät saksalaisessa vertailussakaan ole kilpailukykyisiä. Tutkimuslaitos CAR (Center Automotive Research) on laskenut, että Opelilla on 5 000 työntekijän ylikapasiteetti, koska yhden auton valmistaminen kestää liian kauan. Esimerkiksi Fordin Kölnin tehtailta saadaan uusi Focus ulos 11 tunnissa. Opelin Rüsselsheimin tehtaalla yhden auton valmistamiseen kuluu 28 tuntia.
Eikös se voita, joka on postannut viimeiseksi?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Touko 2018, 13:46
Kirjoittaja Tuomas K
Mitenkähän vanhoja, hiukan rikkinäisiä ovipahveja olisi fiksuinta korjata? Verhous on ehjä, mutta taustan kovalevy on murtunut joistain kohdin. Tuli mieleen, että leipoisi ne murtuneet kohdat lasikuidulla umpeen. Hartsin luulisi tarttuvan vähintään riittävän lujaa huokoiseen kovalevyyn. Onko mitään syytä miksi noin ei kannattaisi tehdä, tai onko muuta, fiksumpaa tapaa korjaamiseen?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Touko 2018, 12:08
Kirjoittaja Manu
Vai semmosta volkkarilla ja seatilla :roll:

https://www.is.fi/autot/art-2000005672748.html

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Touko 2018, 15:12
Kirjoittaja Tuomas K
Sattuukos täällä olemaan asiantuntemusta kaksipyöräisistä? Kaverin vaimon kiinamopo ei käynnisty. Sen verran diagnosoitiin, että ei kipinöi, mutta siihen loppui asiantuntemus tuollaisen keksinnön sähköistä. Vehjes oli syksyllä ajettu käyntikuntoisena varastoon, nyt tehtiin huolto, jonka jälkeen koitettiin käyntiin heikolla menestyksellä. Irtotulpalla kokeilin tuleeko kipinää ja hiljaista oli.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Touko 2018, 15:40
Kirjoittaja Oleino
^Jos syksyllä kävi ja nyt ei, niin ensimmäisenä kävisin läpi kaikki aiheeseen liittyvät liitokset hapettumien varalta. Siellä ei taida yleensä kovin paljoa olla hajoavia osia cdi-boksin lisäksi, mutta tuskin sekään nyt itsestään talven aikana on mennyt rikki.

Jos jostain saa käsiinsä sähkökuvia niin se helpottaa aina. En tiedä mutta veikkaisin kiinamopojen vastaavan toisiaan aika pitkälti...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Touko 2018, 16:12
Kirjoittaja Tuomas K
^Tuo on varmaan hyvä lähtökohta. On vaan nuo kaksipyöräiset niin vieraita, että edes osien tunnistaminen ei meinaa onnistua :shock: Ei-käyvä auto olisi paljon helpompi...

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Touko 2018, 18:20
Kirjoittaja -TTY-
Näppäilyvirheestä johtuen Lancian soitin on asettanut itsensä käyttökieltoon. Ei antanut näppäillä ku kerran pieleen. Vaikka tuo Ypsilonin hifi-järjestelmä nyt ei karvoja pystyyn nostakaan, niin olisihan se mukavaa kun orkkis-radio soisi.

Löytyykö tietoa, miten tuon saisi nollattua että pääsisi koodia uudestaan syöttämään?
Alfasta tuttu "akunkenkä kolme varttia irti" -menetelmä ei tuottanut tulosta.

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 12 Touko 2018, 20:37
Kirjoittaja Aquatica
^
Alfassa ollut myös sitä, että pitää olla tunnin verran yhtäjaksoisesti virrat päällä, ennen kuin antaa yrittää uudestaan.
Tuosta k.o tapauksesta en osaa tuon taivaallista sanoa, mutta 156 ja VDO:n orggis oli just tollai vammanen. Näppäile väärin ja odota tunti - mankassa virrat päällä. :)

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 13 Touko 2018, 16:37
Kirjoittaja -TTY-
Lancia otti näköjään itseensä, kun valitan pikkuasioista kuten lukossa oleva radio.
Tämänpäiväisen, muutaman kymmenen kilometrin lenkin jälkeen alkoi nykimään. Lähinnä nykii pienillä kierroksilla kiihdyttäessä, ajoittain tuntui että ei reagoi kaasupolkimeen ollenkaan. Paheni loppua kohti, risteyksistä lähtö oli tuskaa kun kiihtyminen oli sitä luokkaa että olisin työntämällä saattanut saada rivakamman lähdön.
Puolien, tulppien ja tulpanjohtojen vaihto joka tapauksessa ei varmastikaan mene hukkaan; edellisestä vaihtoajankohdasta kun ei ole mitään tietoa. Sen verran googlettamisen perusteella annoin itseni ymmärtää, että nuo sytytyspuolen viat ilmenisi ylempänä kierrosalueella? Vai ymmärsinkö vain kaikkia näitä hyvinkin polveilevia suoli24-keskusteluja väärin?
Missäs tässä on polttoainesuodatin? Haynesin Punto-oppaassa näkyy kaaviokuva, mutta fyysinen sijainti ei käy ilmi. Jossain pohjan alla tankin jälkeen?

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Touko 2018, 15:15
Kirjoittaja Tuomas K
Saappi on edelliset kaksi leimakertaa saanut konttorilla varsin armollista kohtelua korin osalta, mutta tämän vuotiselle leimalle taitaa viimein olla välttämätöntä liimata uutta peltiä pariin paikkaan. Onko ajatuksia, kuka tekisi fiksulla hinnalla ja fiksulla laadulla? "Kohtuullinen" matka pk-seudulta tai Tampereen seudulta toivottavaa. Ainakin molemmissa takasisälokasuojissa on pieni reikä takakonttiin ja pohjassa taisi olla jossain reikä. Nuo akuuteimpia leimaa ajatellen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Touko 2018, 17:24
Kirjoittaja rikisorsa
Tuomas K kirjoitti:Saappi on edelliset kaksi leimakertaa saanut konttorilla varsin armollista kohtelua korin osalta, mutta tämän vuotiselle leimalle taitaa viimein olla välttämätöntä liimata uutta peltiä pariin paikkaan. Onko ajatuksia, kuka tekisi fiksulla hinnalla ja fiksulla laadulla? "Kohtuullinen" matka pk-seudulta tai Tampereen seudulta toivottavaa. Ainakin molemmissa takasisälokasuojissa on pieni reikä takakonttiin ja pohjassa taisi olla jossain reikä. Nuo akuuteimpia leimaa ajatellen.
Autonikkari Järvenpäässä korjannu ja hitsannu mun ex-saabeja. Yrittäjä ajelee itekkin tonnarilla. Paja on kävelymatkan päässä juna-asemalta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Touko 2018, 18:10
Kirjoittaja Tuomas K
Tekivätkö hyvää jälkeä? Nettisivuilla ei mainittu koritöitä, eli ei taida olla heillä kovin laajaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 15 Touko 2018, 18:41
Kirjoittaja rikisorsa
Tuomas K kirjoitti:Tekivätkö hyvää jälkeä? Nettisivuilla ei mainittu koritöitä, eli ei taida olla heillä kovin laajaa.
Nyt kun muistelen, niin hitsailut teki mun satkuun ennen kuin ryhtyi yrittäjäksi. Vetaritunnelia paikkas ja jälki oli sen verran hyvää että leimalla ei ollut mitään valittamista ja kyseinen saappi on edelleen liikennekäytössä :D. Tästä siis aikaa muutama vuosi. Soita ja kysäse, mukava heppu ja on siellä tallilla yleensä aamusta iltaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 18 Touko 2018, 22:13
Kirjoittaja mutt
Kyllä tämä on muiden merkkien murhe, kun ei huonomuistiset Alfoilla ajele.
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.J8uGW_A

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Touko 2018, 00:49
Kirjoittaja jalittam
No vihtu. Siirsin fiatin säilöhallista talliin jakotarkastusta/huoltoa varten. No. Kusitippavanan jätti jälkeensä ja paisarissa nestepinta alle minimin. Hö.
Lisäks venakoppa näyttää taas homepilkkuiselta. Milläs sen pinnottais...?
Aatanan makaroonilaatikko.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Touko 2018, 00:55
Kirjoittaja jalittam
Eli tommone:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Touko 2018, 00:56
Kirjoittaja jalittam
Mustat läntit on lievästi roikkuvasta konepeiton huovasta.
Milläs tonki jäykistäis?

Ruosteiset pultinkannat oma juttunsa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 28 Touko 2018, 07:08
Kirjoittaja Werneri
Ruosteisiin pultinkantoihin siveltävää kylmäsinkkiä, muuttaa vaikutelmaa aika paljon. Äkkiähän ne vaihtaakin...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 30 Touko 2018, 09:10
Kirjoittaja michelin
Löytyyköhän Satakunnasta firmaa jolla olisi osaamista autoilmastoinneista? Vuotavasta järjestelmästä pitäisi vuotopaikka löytää. Kylmäaine + UV-väriaine täytetty kuukausi sitten.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 31 Touko 2018, 08:45
Kirjoittaja A Bart
No senhän näkee sitten ihan silmällä, tai uv lampulla.
Auringon valossa tuppaa olemaan kovin selvästi havaittavaa vihreää vuotokohdassa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 31 Touko 2018, 20:16
Kirjoittaja michelin
A Bart kirjoitti:No senhän näkee sitten ihan silmällä, tai uv lampulla.
Auringon valossa tuppaa olemaan kovin selvästi havaittavaa vihreää vuotokohdassa.
Täytyy yrittää katsella. Epäilen kyllä että vuotopaikka olisi lauhdutinkennossa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 02:59
Kirjoittaja jalittam
Mukamas hiivatista jaon/rullat tarkistin.
Pakonokan lukituspalapaikan toinen jenka morjensti. Tätä osannut odottaa koslan hankkimisesta lähtien.
No eip mittään - Rauman akusta 7mm Recoil setti ja taas homma jatkuu.
Toivottavasti. No nyo jenka korjattu ja lukituspalat paikallaan.
Jatketaan.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Kesä 2018, 03:03
Kirjoittaja jalittam
^^ Mä oon ns. mustavalolampulla pimeessä moisia ettiny. Eli semmosella ysäri yökerhovalolla. Kouluelektroniikassa oli moinen aikoinas tyrkyllä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Kesä 2018, 02:08
Kirjoittaja jalittam
No hyvä et tallissa lepäillessä fiiatti oli tipauttanu pakoputken, eikä sit tienpäällä. Edessä on yksi kannatinkumi ehjä.
Takaa tuplareikä ja kaks tavista pehkaantunu.
En viime leimalla niitä muistanu tsekata. No onhan ne talvellaki voinu jo hapertua.
Noi ei suostu kestämään. Muistaakseni ainaki Heikan ja lontoon kumeja jo kokeillu. Jottain pitäs olla mulla muistaakseni hyllyssä...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Kesä 2018, 07:42
Kirjoittaja mutt
Mistähän saisi kunnollisia kannatinkumeja? Punton keskimmäisen kumen vaihdoin pari viikkoa sitten, ja siinä oli ulkokehällä reunukset, jotka suorastaan kutsuivat laittamaan siihen letkuklemmarin ympärille. Jospa se kestäisi nyt pidempään kuin tähän astiset. Takimmainen kumi on tällä hetkellä korvattu patenttinauhaviritelmällä. Tuntuu toimivan niin hyvin, että näinköhän siihen viitsii mitään kumea laittaakaan...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Kesä 2018, 00:19
Kirjoittaja Ossiv
Kuva
Tällästä tänään. Yks urakka ohi ja toinen edessä :drinking: kukaa irrotelli hiukkaspönttöjä ja putsaillu kotona ? Vai tarviiko lähtee shoppaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Kesä 2018, 08:18
Kirjoittaja Janne
Isännän Marea on nyt saattohoidossa ja alkanut osoittamaan lopullisia kuolonkorahduksia :)
Aiemmin vaivannut käyntihäiriö korjaantui ja auto leimattiin huomauksitta maaliskuun lopulla. Isäntä vaihtoi kesärenkaat alle vappuna ja huomasi että alahelmat molemmin puolin, takapyörien edestä oli aivan laho. Siis siitä kohti missä farkussa on ne muoviset ilmanohjaimet helmassa. Sokea on ollut katsastaja kun ei noita huomannut... Peltiähän saa uutta ja kyllä nuo varmaankin vielä korjataan.

Mutta nyt alkoi vissiin lämpöanturi sekoilla tai sitten jokin maadoitus, nimittäin autoa käynnistäessä heittää moottorinlämmöt tappiin. Ajaessa viisari elää ihan samaa elämäänsä. Eikös tuo aika selvä homma ole, että ensimmäisenä vaihdetaan lämpöanturi??

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Kesä 2018, 09:44
Kirjoittaja mutt
Moottorin maadoitusta tuossa vaiheessa kannattaa katsoa. Voi kohta alkaa tulemaan persoonallisempaakin vikaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Kesä 2018, 20:42
Kirjoittaja jalittam
Nyt fiatin pakarin kumisetti asennettu.
Toinen setti (4kpl) hyllyyn - alle 9€ makso 8kpl kumeja aadeessa.

Mul oli yks orkkis pikkukumi hyllys. En laittanu ku oli hapertunu pimeessä/kuivassa...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Kesä 2018, 22:12
Kirjoittaja jalittam
Ja alapallonivelten kumet kans entiset... No neonki jo 6-7v wanhat.
Ihme ettei taas vetarikumet oo antautunu. Ulompia vaihellu.
Muuten toi läjä pysyy kohtuu hyvin nipussa, mut vähänki kumeen viittaava ulkona paskottuu.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Kesä 2018, 23:31
Kirjoittaja mutt
SKF:n merkillä myydyt vetarin kumetkin aloitti pykimisen (pinta halki, ei sentään läpi) vuodessa. Tosin, olihan niillä jo 1700km ajettu, kesä-aikaan.

Taitaisi joku sulttaanikin kestää pidempään, kuin nämä nykykumet. :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Kesä 2018, 14:16
Kirjoittaja Shuttle
Punto Evo Sport ilmoittaa P1061. Eli UniAir joku cylinder 1 jotain. Ei muita koodeja. Miettisin et kun tää on MultiAir kone, niin josko ennen kuin tuomitsisi tämän MA-yksikön vaihtokuntoiseksi, kantsiiko tsekata se MA-filtteri kuntoon? Eiks näissä sellainen ollut? Ei muita koodeja anna, mitä yleensä tulee jos MA on rikki (tyyliin kaveriksi se P0300 ja P0301). Toki voi olla myös puola rikki, siinä on kun on joku tarvikeskeida ja kuittien mukaan P1061 koodi oli myös läsnä kolme vuotta sitten, jonka seurauksena siihen vaihrettiin puolajutut.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 17:24
Kirjoittaja Kertsu
Siskon puolesta kyselen, kun Volkkaristaan meni peruutusvaihde hajalle, kai. Eli siis pakki menee päälle mutta auto sammuu heti kun yrittää peruuttaa. Muut vaihteet toimii normaalisti.

Vai voiko olla jokin muu syy tähän?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 18:18
Kirjoittaja Polforea
Avtomag/Manuél? Sammuuko heti kun pakkivalo syttyy vai siinä kohtaa kun pitäisi lähteä liikkeelle? Kuuluuko jänniä ääniä?

Kaksi ekaa mieleentulevaa ovat jännä sähkövika (pakkivalolta lähtevä) ja pakki jotenkin laatikosta sillai jumissa, että ei vaan pääse pyörimään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 18:49
Kirjoittaja Kertsu
Manuaali. Liikkeelle lähtiessä sammuu. Jotakin hajua siitä kuulemma tuli. Itse en ole tilannetta todistamassa kun auto on eri kaupungissa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 20:00
Kirjoittaja jalittam
Jumatsukka. Eepäystä löytyy muka Eibach vakaajasetti barchettaan.
Murheena noin 500€ ns. riski.

Toi kosla huutaa vähän tiukempaa vakaajaa...

Noiden valmistus loppu aikoinas. Keskieurooppalaiset harrastajat saivat kutiteltua tehtaalta muutaman kymmenen erän vuosia sitten. Liekkö joku vastaava ollu viimeaikoina, tai sit toi puntosetti huijausta...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Kesä 2018, 21:59
Kirjoittaja jknracing
Suosi suomalaista. Saa vielä itse valkata vakaajan paksuudenkin. :mrgreen:

https://www.vallilantakomo.fi/tuotteet/ ... aajat/504/

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Kesä 2018, 00:48
Kirjoittaja jalittam
Päädyin sakemanniin.
Laitoin tilauksen...

"Ameriikan" kaupasta, kun saksa/muut eurot ei muka toimita Suomeen. Sama pulju ja hintakin kuiteski ja lähtöpaikka sama. Hö.
Ollaan jännän äärellä. 6v noita mettästäny.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 08 Kesä 2018, 11:50
Kirjoittaja 155156
Kuva

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 15:54
Kirjoittaja Shuttle
Shuttle kirjoitti:Punto Evo Sport ilmoittaa P1061. Eli UniAir joku cylinder 1 jotain. Ei muita koodeja. Miettisin et kun tää on MultiAir kone, niin josko ennen kuin tuomitsisi tämän MA-yksikön vaihtokuntoiseksi, kantsiiko tsekata se MA-filtteri kuntoon? Eiks näissä sellainen ollut? Ei muita koodeja anna, mitä yleensä tulee jos MA on rikki (tyyliin kaveriksi se P0300 ja P0301). Toki voi olla myös puola rikki, siinä on kun on joku tarvikeskeida ja kuittien mukaan P1061 koodi oli myös läsnä kolme vuotta sitten, jonka seurauksena siihen vaihrettiin puolajutut.
No mutta jos jollekin toisellekin auttaa. Eli muovit pois konehuoneesta, niin että näkyy koko MA vehje. Siinä oli ykköspytyn liitin tai mikä ihmeen niksu olikaan nyt, hieman heikko. Eli tuntui selvästi liikkuvan vrt. muut. Ei ollut jämäkkä. Tein ns. ryssävirityksen siihen ja nyt menty jo taas päiviä ilman ongelmia. Ilmeisesti tuo muovi hieman hapartuu tuossa 1.4 isolohkossa syntyvän massiivisen lämmön seurauksena. Tätähän ei koskaan tapahtunut kylmällä koneella. Ilman ko. viritystä riittää mennä kuoppaista tietää, niin johan helikopterivalo syttyy parin töyssyn jälkeen.

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 11:21
Kirjoittaja -TTY-
Tuo ilmanputsarin ja "ruiskurungon" väliin tuleva tiiviste on kadottanut kykynsä tiivistää. Motonetista kävin kyselemässä, eioo; soittelin Mega-Autolle Lahteen, tehdas ei kuulemma tee enää. Mistä porukka näitä hankkii? Ei tuo 1.2 Fire nyt vielä kai niin harvinainen voimanlähde ole, että yksin tämän asian kanssa painisin? Onko joku eBay ainut vaihtoehto vai löytyykö näitä jostain päin Suomea?Kuva

Sent from my K10000 Max using Tapatalk

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 12:48
Kirjoittaja Jarsan
Millä osanumerolla tuo on tuossa kuvassa, hiukan hankala tulkita?

Itse sain netti ePeristä osalle numeron: 7614787, jota ei ole enää tilattavissa tehtaalta, kuten Mega-Autosta sanoivatkin.

Edit: Suurentamalla sain numeroksi: 7759322, jolla löytyikin vastaava hilu. Sitäkään ei tilattavissa erikseen. Näyttää korvautuneen koko ilmasuodatinkotelolla ja hinta +200€...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 17:01
Kirjoittaja Abarth
Syslerin pohjassa menee takalämmityslaitteelle 16mm. putkivedot, jotka ovat paikoin pahasti ruostuneet. Ne haperot kohdat voisi korvata vaikka alumiinisella japp16 -sähköasennusputkella, mutta niihin olisi hyvä tehdä sellaiset kaulukset, jotta kumiletku pysyy päällä.
Mikä on tämän " kauluksen" oikea nimitys ja miten sellaisen voisi toteuttaa kotikonstein?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 18:03
Kirjoittaja sämpy
Tää kaveri oli ratkaissut homman näin:

https://www.youtube.com/watch?v=JVDUM2ZxoW0

Sikkikoneellahan noi olis hyvä tehdä, mutta ei taida kellään olla niin pieniä rullia että onnistuu jappiputkeen. Onhan tuohon toki hienoja kalliita putkeen työnnettäviä ja kiristettäviä työkaluja. Vaan helppoa ja halpaa ei nyt tule mieleen, paitsi videon mukainen tai vastaava sovellus jossa käytetään esim. sisään työnnettävää vastetta joka kiinni viilapenkissä sekä vasaraa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 20:32
Kirjoittaja Rasvis
Pysyisiköhän se letku kiinni ilman kaulusta? Muistaakseni kaikissa vesipumpuissa tms. ei sellaisia alkujaankaan ole letkulähdöissä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 17 Kesä 2018, 21:43
Kirjoittaja mutt
Ruiskukoneen bensaputket on ainakin kestäneet kiinni ihan vain klemmareilla. Niiden klemmareiden laatuun kannattaa panostaa eniten.