Sivu 60/107

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 09:19
Kirjoittaja Gusse
^ Vakkarin käyttökin lisää mukavasti näissä bemareissa tuota jarrujen kulumista :? Tai ainakin omassa on vakkarissa jarrutoiminto alamäissä jotta ei vaan vaihti nousisi liikaa. Itse tosin tulee usein sitten napattua vakkari pois päältä alamäissä :)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 11:43
Kirjoittaja lerppu
Tuo vakkarijarru F34:stä löytyy. Mökkireissuja Bimmerillä tehdään 4 kesässä Hämeeseen ja lisäksi 2 reissua vuoteen Satakuntaan sukuloimaan. Joten vakkari ei ole liiaksi päässyt jarruja syömään. Kaupunkiliikenne ja ajotapa taitaa olla tavanomaiset epäillyt.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 14:36
Kirjoittaja TTi
Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa. Monilla muillakin merkeillä tarjotaan helposti samaa varaosien myynnin edistämiseksi.

Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 15:21
Kirjoittaja TeroPee
Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto? Siis että sadekelillä säännöllisesti hipaistaan paloilla levyjä jotta jarrut ovat kuivat ja äkkijarrutuksen aikaan pysähtyminen on maksimaalista heti jarrutuksen alusta alkaen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 15:22
Kirjoittaja lerppu
^Jeps. Sateella alkoikin alkuun oireilla. Vinkuivat penteleet. Sittemmin vinkuivat ihan kokoajan. Nyt on hiljaista.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 17:21
Kirjoittaja Janne
Isän Marea-case alkaa saada yhä surkuhupaisampia piirteitä. Alkuperäinen korjaamo vei auton Deltaan, jossa asentajat oli ensin lakossa ja sitten tekivät samat vikakoodin lukemiset ku alkuperäinen pajakin. Mitään koodia ei kuulemma löydy. Delta ei usko että vika on asentoanturissa tai lämpöanturissa.
Mitenhän lie, sytyttääkö nuo anturiviat vikavalon tai näkyykö niiden vika koodina kun vika on päällä? Autossahan ei pala pysyvästi vikavaloa ja kylmänä auto toimii...kunnes sitten lämmettyään alkaa käyntihäröt ja ompa isä saanut sen valonkin syttymään monta kertaa. Mutta pajalla eivät käytä auto tarpeeksi lämpimäksi...kun ei ole kuulemma aikaa!!!
En hemmetti soikoon tiedä mitä tuon kanssa tekisi. Auto on 20km päässä Deltan pihalla ja on aika veemäinen ajettava kaupungin läpi kotiin noin epävarmana. Ois kait tuo sama vaikka ite mnennä sinne Deltan pihalle vaihtamaan ne anturit, jos ei muu auta.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 17:53
Kirjoittaja alfa 156 v6
Janne kirjoitti:Isän Marea-case alkaa saada yhä surkuhupaisampia piirteitä. Alkuperäinen korjaamo vei auton Deltaan, jossa asentajat oli ensin lakossa ja sitten tekivät samat vikakoodin lukemiset ku alkuperäinen pajakin. Mitään koodia ei kuulemma löydy. Delta ei usko että vika on asentoanturissa tai lämpöanturissa.
Mitenhän lie, sytyttääkö nuo anturiviat vikavalon tai näkyykö niiden vika koodina kun vika on päällä? Autossahan ei pala pysyvästi vikavaloa ja kylmänä auto toimii...kunnes sitten lämmettyään alkaa käyntihäröt ja ompa isä saanut sen valonkin syttymään monta kertaa. Mutta pajalla eivät käytä auto tarpeeksi lämpimäksi...kun ei ole kuulemma aikaa!!!
En hemmetti soikoon tiedä mitä tuon kanssa tekisi. Auto on 20km päässä Deltan pihalla ja on aika veemäinen ajettava kaupungin läpi kotiin noin epävarmana. Ois kait tuo sama vaikka ite mnennä sinne Deltan pihalle vaihtamaan ne anturit, jos ei muu auta.
asiakaspalvelu on kyllä kohdallaan :roll: ja ammattitaitokin hieman epäilyttää näiden perusteella.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 17:56
Kirjoittaja Aquatica
Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.

Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.

Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 01 Syys 2017, 18:50
Kirjoittaja Polforea
TTi kirjoitti:Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa.
Kollegasi ovat käsittäneet bemarismin oikein ja ajavat jatkuvasti joku poljin pohjassa. Automaatissa vaihtoehdot ovat vähissä.
TTi kirjoitti: Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
Nykyään niitä näiden kuivatus-, ESP- ja jarrucruise -systeemien ansiosta sentään käytetään. Aikoinaan tuli vastaan autoja, joissa lähes kulumattomia takajarruja vaihdeltiin inssin käskystä ruosteen ja jumien takia, kun varovaisen ja rauhallisen ajon kevyet jarrutukset vaikutti lähinnä etupyöriin.
TeroPee kirjoitti:Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto?
On. Vieläpä nerokkaasti hoksattu, että kun sataa, haluaa kuski nähdä, joten sen aktivointi on sidottu lasinpyyhkimien/sadetutkan käyttöön - siksi nuo lerpunkin jarrut olivat kuivalla kelillä hiljaa.

Saanen kehua baijerilaisia insinöörejä lisää?

E93:n takaiskarin ylämutteri on M10x1 (todellakin tiheä kierre) ja mutteriin on kivasti naitettuna yläkumin kokoinen prikka, joka niputtaa setin näppärästi. Tämä on ihan jees, ei tartte pelata erillisten irto-osien kanssa ja homma toimii. Ovat myös keksineet siihen yläpään viereen tehdä sellaisen poteron/kotelon, johon tuo kyseinen kombinaatio pääsee tipahtamaan melko helposti, jos ei heti pääse jengoille iskarin yläpäähän. Tämä poterohan menee kätevästi sisälokarin taakse, joten palikka löytyy sisälokarin irroittamalla? No tuota, ei. No, tämä poterohan menee sitten varmaankin akun alla olevaan tilaan, joten palikka löytyy sieltä? No tuota... ei. No, poteroonhan on joku kätevä reitti peräkontin pyöränkoteloa peittävien verhoilujen alla, kun siellä tuntuu sellainen kohoumakin? No tuota... ei, se kohoumakin on vaimennusmattoa.

Tuohon perhanan poteroon, tai tarkemmin siellä majailevaan mutteriin ei pääse käsiksi oikein millään - ei koukulla, ei magneetilla, ei vedenpostoreikien kautta. Merkkiliikkeet ei tunnu pitävän ko. palikkaa hyllyssä ja kun kierre on tiheä, ei näitä löyty helpolla kilpailevista sekatavaraputiikeistakaan. Onneksi Hämeenlinnassa on Ruuvimarket, joka jälleen kerran pelastaa myymällä ruuvituotteen, mistä moni muu pulju ei ole kuullutkaan.

Ei muuta ko takas talliin pulttaamaan paikkoja kiinni. No, saapahan ruikkia kotelosuojaa noihin koteloihin, mitä tuli kaivettua esiin....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 08:09
Kirjoittaja V6
Näin pahaksi kuluttajariita voi edetä: helsinkiläinen Audi-mies teippasi autoonsa varoitustekstin – ”Älkää missään nimessä ostako Audia”

http://www.hs.fi/talous/art-20000053512 ... m=toimitus

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 08:45
Kirjoittaja Jarsan
Eihän tuo öljynkulutus noissa VAG-masiinoissa mikään salaisuus ole, tai edes hämmästys, kun näkee minkälaiset "öljyrenkaat" niissä männissä on. Ihme että niillä on päässyt joillain jopa kauppaan ja takaisin. :-D

Vielä kun saisi lehtijuttuihin kuvat huoltokirjasta. :wink:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 09:01
Kirjoittaja Kertsu
Osti käytetyn Audin Saksasta mutta silti vaatii korvauksia Suomen maahantuojalta :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 09:35
Kirjoittaja V6
nykyään on EU alueen takuut, jos sen joku maksaa kyllä se on itse pääkallopaikka, ihan sama keneltä sitä vaatii tai ainakin suomen maahantuoja ohjaa valitukset oikeaan osoitteeseen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 10:15
Kirjoittaja Tazio
Täysin off-topic, joten pahoittelut jo etukäteen!
Ehkä liikenne- ja/tai yleinen avautumisketju, mutta koska herrat ovat tässä säikeessä juuri olleet aktiivisia:

Uskoani siihen, että bemari-miehet eivät kaikki ole mulkkuja pitää pystyssä kaksi asiaa: Lerppu ja Polforea.
Herrojen habitus, elämänasenne ja kiinnostuksen kohteet saavat minut uskomaan, että oikeasti jokaisen mopoautojen liikennevaloissa kiusaamiseen tarkoitetun biimerin ratista ei löydy koulukiusaaja. Voi löytyä myös oikea herrasmies.
Nostan borsalinoa!

-Tazio

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 13:27
Kirjoittaja molsky

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 17:04
Kirjoittaja TeroPee
Jarsan kirjoitti:Eihän tuo öljynkulutus noissa VAG-masiinoissa mikään salaisuus ole, tai edes hämmästys, kun näkee minkälaiset "öljyrenkaat" niissä männissä on. Ihme että niillä on päässyt joillain jopa kauppaan ja takaisin. :-D

Vielä kun saisi lehtijuttuihin kuvat huoltokirjasta. :wink:
Ei ole salaisuus ei. Ei myöskään se, että noita on korjattu paljon ilman asiakkaan rahapussin raottamista silloin, kun huoltokirja on ollut moitteeton. Sitten on erikseen nämä yksilöt, joiden huollot on laiminlyöty ja silti vingutaan korvausten perään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 17:29
Kirjoittaja Aquatica
^
Ja niitä mitkä on huollettu marmorilla orjallisesti aina ajallaan, ei silti korvata. Tiedän ihan livenä nähneenä montakin keissiä.
"Ei ole tyyppivika, normaalia kulumaa vain".
Jopa semituttu VW-mekaanikko kärsi tuosta, kunnes oli pyytänyt omalta esimieheltään kättä pidempää toisen myyjäliikkeen pisteeseen...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 03 Syys 2017, 23:05
Kirjoittaja lerppu
Tazio kirjoitti:Täysin off-topic, joten pahoittelut jo etukäteen!
Ehkä liikenne- ja/tai yleinen avautumisketju, mutta koska herrat ovat tässä säikeessä juuri olleet aktiivisia:

Uskoani siihen, että bemari-miehet eivät kaikki ole mulkkuja pitää pystyssä kaksi asiaa: Lerppu ja Polforea.
Herrojen habitus, elämänasenne ja kiinnostuksen kohteet saavat minut uskomaan, että oikeasti jokaisen mopoautojen liikennevaloissa kiusaamiseen tarkoitetun biimerin ratista ei löydy koulukiusaaja. Voi löytyä myös oikea herrasmies.
Nostan borsalinoa!

-Tazio
Bemarien tapauksessa vanha totuus siitä miten 99% pilaa kaikkien maineen saattaa pitää paikkansa! :mrgreen:
Polforean jos bongaa baijerilaisen ratista on tuolloin löytänytkin herrasmiehen. Itse olen hiukan suurisuinen ja liian kiivas ko titteliin. Uidaan kuitenkin selkeästi vastavirtaan keskimääräisessä bmw-ajosuoritteessa!

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 07:13
Kirjoittaja Jarsan
Aquatica kirjoitti:^
Ja niitä mitkä on huollettu marmorilla orjallisesti aina ajallaan, ei silti korvata. Tiedän ihan livenä nähneenä montakin keissiä.
No jos liike ei osaa tai viitsi tehdä GW-kyselyä, niin onhan sekin varmaan mahdollista. Työtähän tuo liikkeille on ja asianmukaisella asian käsittelyllä maksajakin työlle löytyy maahantuoja/tehdas -akselilta, joten vaikea ymmärtää näitä miksei homma kiinnosta.
TeroPee kirjoitti:Ei ole salaisuus ei. Ei myöskään se, että noita on korjattu paljon ilman asiakkaan rahapussin raottamista silloin, kun huoltokirja on ollut moitteeton. Sitten on erikseen nämä yksilöt, joiden huollot on laiminlyöty ja silti vingutaan korvausten perään.
Juuri näin.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 08:44
Kirjoittaja Vainio
Pösön keulalla majaileva THP on alkanut näyttämään ominaisuuksiaan :-D
3000km ajon jälkeen ajotietokone alkoi piippailemaan, että lisää öljyä kiitos.
n. 7 dl sinne sai kumota ennen kuin tosta helvetin vaikeesti luettavasta tikusta sai epäilyksen, että öljyn pinta saattaa olla ylämerkissä :-D

Öljyn kulutus on ilmeisesti ihan normaalia?
Tuntuu vaan Alfan jälkeen oudolta, et tarvii kantaa öljypulloa takakontissa. Alfasta kun ei häviä öljyä 15tkm vaihtovälillä oikeastaan yhtään...

Välijäähyyn jo kurkkasin eikä sieltä tullut tippaakaan öljyä joten turbo ei ainakaan imupuolelle vuoda.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 14:18
Kirjoittaja Vode
^Tsekkasitko paisarin? :mrgreen:

Edit: Omia iloja täytyy myös mainita että kiisuli-Cromassa pysynyt jäähdytysnesteet jo viikon tallella. Ehdin jo pelätä kansivikaa :roll:

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 15:05
Kirjoittaja TTi
Polforea kirjoitti:
TTi kirjoitti:Käsittääkseni, mitä duunikavereiden bemareita (ja niitä riittää) olen sivusta seuraillut, täydellinen jarruremppa uudehkoon Bemariin 60tkm:ssa on ihan normihuoltoa.
Kollegasi ovat käsittäneet bemarismin oikein ja ajavat jatkuvasti joku poljin pohjassa. Automaatissa vaihtoehdot ovat vähissä.
Kollegani tuntien, varsinkin manuaalivaihteisissa autoissa heillä tosiaan voi olla ongelmia tilanteeseen sopivan polkimen löytämisessä
Polforea kirjoitti:
TTi kirjoitti: Aivan toinen asia on sitten, kuinka kuluneet esimerkiksi takapalat ja varsinkin levyt on noin alhaisilla kilometreillä.
Nykyään niitä näiden kuivatus-, ESP- ja jarrucruise -systeemien ansiosta sentään käytetään. Aikoinaan tuli vastaan autoja, joissa lähes kulumattomia takajarruja vaihdeltiin inssin käskystä ruosteen ja jumien takia, kun varovaisen ja rauhallisen ajon kevyet jarrutukset vaikutti lähinnä etupyöriin.
Periaatteessahan tämä onkin vallan mainio keksintö, kun auto jarruttelee ihan itsekseen.
Polforea kirjoitti:
TeroPee kirjoitti:Onkos noissa bemareissa jarrujen kuivaustoiminto?
On. Vieläpä nerokkaasti hoksattu, että kun sataa, haluaa kuski nähdä, joten sen aktivointi on sidottu lasinpyyhkimien/sadetutkan käyttöön - siksi nuo lerpunkin jarrut olivat kuivalla kelillä hiljaa.
Jatkossa bemareihin vaihdettaneen jarruosia samaan tahtiin tuulilasinpyyhkijöiden sulkien kanssa?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 15:11
Kirjoittaja lerppu
^Ei vaihdeta. Pyyhkijänsulat ovat alkuperäiset.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 15:24
Kirjoittaja Vainio
Vode kirjoitti:^Tsekkasitko paisarin? :mrgreen:

Edit: Omia iloja täytyy myös mainita että kiisuli-Cromassa pysynyt jäähdytysnesteet jo viikon tallella. Ehdin jo pelätä kansivikaa :roll:
Joo, kyl noi koneen litkut on vielä pysyneet omilla osastoillaan ihan hyvin (puuta koputellen).
Ton koneen huohottimen lähtö on sijoitettu venttiilikopassa sellaiseen paikkaan etten yhtään ihmettelisi vaikka öljyt menisi sitä kautta polttoon.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 15:32
Kirjoittaja Janne
Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.

Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.

Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 16:58
Kirjoittaja Jarsan
Vainio kirjoitti:Pösön keulalla majaileva THP on alkanut näyttämään ominaisuuksiaan :-D
3000km ajon jälkeen ajotietokone alkoi piippailemaan, että lisää öljyä kiitos.
n. 7 dl sinne sai kumota ennen kuin tosta helvetin vaikeesti luettavasta tikusta sai epäilyksen, että öljyn pinta saattaa olla ylämerkissä :-D

Öljyn kulutus on ilmeisesti ihan normaalia?
Tuntuu vaan Alfan jälkeen oudolta, et tarvii kantaa öljypulloa takakontissa. Alfasta kun ei häviä öljyä 15tkm vaihtovälillä oikeastaan yhtään...

Välijäähyyn jo kurkkasin eikä sieltä tullut tippaakaan öljyä joten turbo ei ainakaan imupuolelle vuoda.
Kai se on vielä 156 heppanen versio? :-D Monesko jakoketju menossa ja monestiko imuventtiilit + kanavat puhallettu puhtaaksi kastasta? :mrgreen:

Todennäköisesti huohottaa ja/tai vuotaa venttiilien ohjurit. Pieni kulutus kuuluu kyllä moottorin ominaisuuksiin, mutta sanotaanko että 100tkm ajetussa luokkaa 1l/15tkm. Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen. Lisäksi suotavaa päivittää moottorin softa, jolla pienennetään imuventtiilien overlappia. Lisäks venakopan vois vaihtaa seuraavassa ketjun vaihdossa uuteen versioon, jos ei ole jo. Imukanavien puhdistuksessa onkin hyvä vaihtaa imusarja missä huohotusputket menee suoraan venttiileille, eikä pasko kaasuläppää kuten orggis. (Minin osana ko. imusarja maksaa ~10% siitä mitä pösön osa) :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 17:24
Kirjoittaja Aquatica
^
Toi kone on kyl jotain nii hulppeeta :lol:

Pitäsköhän mun hankkia vaikka vanha JTS? Tosin sekin ois luotettavampi, ainakin kuullun perusteella... Ja ehkä kyl vähän nähdynkin perusteella. :D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 17:35
Kirjoittaja palkus
^yli 150tkm jtässällä ja edelleen vaan menee niin pirkuleesti :-D siis mittarissa yli 200tkm

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 17:36
Kirjoittaja Rasvis
Alan olla aika iloinen siitä ettei tullut THP 156:sta investoitua...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 17:41
Kirjoittaja Tuomas K
palkus kirjoitti:^yli 150tkm jtässällä ja edelleen vaan menee niin pirkuleesti :-D siis mittarissa yli 200tkm
Mulla kerkesi jötsiin tulla myös vähän reilut 200 tkm mittariin ennen myyntiä, noista reilut 50 tkm ajoin itse. Oli vielä peloteltua ensimmäisen vuoden mallia. Yksi puola ja kaksi sähköliitintä piti vaihtaa, muuten viaton kone.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 19:26
Kirjoittaja Jarsan
Rasvis kirjoitti:Alan olla aika iloinen siitä ettei tullut THP 156:sta investoitua...
Älä nyt! Ihan mukava moottori toimiessaan. Harmi että noi toimii vaan yleensä pienen hetken ennen seuraavaa vikaa. :mrgreen: On kyllä ollut PSA:lle sellainen murheenkryyni tuo pata, ettei ihan heti löydy verrokkia. No sen siitä saa, kun menee tekemään BMW:n kanssa yhteistyötä ja moottorin suunnittelusta vastasi BMW. :silly: Viikon päivät sitten yhteen tuollaiseen vaihdoin neljännen ketjukokonaisuuden pyörimään ja olihan silläkin jo sentään menty lähes 140 tkm...

En tiedä onko se joku tietynlainen ajotyyli vai mikä noita syö, kun joillain on päästy kuitenkin yli 100 tkm ekallakin ketjulla ja toisiin taas vaihdettiin 10 tkm kohdalla ensimmäiset. Hissutteleva ajo tuntuu ainakin karstoittavan imuvenat 20 tkm matkalla ihan tukkoon, mutta tuohan on tietty vähän jokaisen suorasuihkutteisen moottorin ongelma.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 19:35
Kirjoittaja Vode
Mä kyllä ollu siinä uskossa että 156 THP ihan toimiva kampe uusimmissa painoksissaan. 2011 jälkeen kai aika harmiton tapaus. En nyt sen verta oo perehtynyt että muistaisin kuinka monta imusarjaa siihen on päivitetty ja miten monta softaa mutta monta kuitenkin. Parasta aikaakin pähkäilen että mk2 C4 156THP exclusive aisinin 6 lovisella voisi olla seuraava kulkine.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 04 Syys 2017, 21:43
Kirjoittaja Vainio
Jarsan kirjoitti:Monesko jakoketju menossa ja monestiko imuventtiilit + kanavat puhallettu puhtaaksi kastasta?
Toinen ketju vasta menossa @120tkm ja kyllä 156 heppainen. Ekalla ketjulla päästelty 102tkm. Eli ihan 159:n JTS koneen lukemia :lol:
Jarsan kirjoitti:Todennäköisesti huohottaa ja/tai vuotaa venttiilien ohjurit. Pieni kulutus kuuluu kyllä moottorin ominaisuuksiin, mutta sanotaanko että 100tkm ajetussa luokkaa 1l/15tkm. Tuohon moottoriin öljyksi sitten vain ja ainoastaan 0W-30, joka täyttää PSA B71 2312 luokituksen.
Jepu, ekaks kokeilen vaihtaa uudet öljyt koneeseen ja seurailla miten käy. Öljythän piti olla autoliikkeen toimesta vaihdettu ennen kuin hain auton, mut aika ikääntyneeltä litkulta näyttävää just vaihdetuiksi :-D
Jarsan kirjoitti:Lisäksi suotavaa päivittää moottorin softa, jolla pienennetään imuventtiilien overlappia.
Tämähän se alkoi kiinnostamaan. Pystyykö diagboxilla näkemään onko softa päivitetty? Versionumerosta tms? Tuo liiallinen overlap (EGR) on hanurista. Aikanaan rukkasin oman 156 JTS koneen ennakonsäätimen ja ohjaussolenoidin uuteen uskoon just ton imusarjan karstoittumisen helpottamiseksi.

Imusarja on vaihdettu päivitettyyn versioon, mut venakopasta en osaa sanoa. Ei löydy ainakaan kuiteista mainintaa.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 05 Syys 2017, 18:56
Kirjoittaja Jarsan
Juu, Diagboxilla näkee viimeisimmän etäpäivitysversion ja päivityksen päivämäärän. En nyt muista uusinta päivitysversiota tai tarkkaa päivää milloin tuo uusin päivitys on julkaistu. Uudemman venakopan tunnistaa siitä, että onko ilmuputkeen tuleva huohotusletku venakopassa sellasella sormin painettavalla klipsikiinnityksellä vai vain painamalla. Venakopan mukana vaihtuu myös tuo turbolle menevä ilmaputki, mihin toi huohotusletkukin kiinnittyy.

Keväällä tuli vaihteeksi uusi jakoketjutyyppikin (vissiin viimeinen päivitys mitä tehdas tuohon enää tekee). Tällä kertaa siinä on rei'itetyt akseloinnin holkit, jonka pitäisi estää kuluminen, kun öljy pääsee voitelemaan paremmin. :lol: Samalla tuli myös jälleen uusi ylälaahain. Ilmeisesti jälleen parempaa materiaalia, ettei aina katkea...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Syys 2017, 21:18
Kirjoittaja Janne
Janne kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.

Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.

Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....
Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 06 Syys 2017, 23:04
Kirjoittaja palkus
No hyvä, että murea tuli kuntoon 8)

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 07 Syys 2017, 05:20
Kirjoittaja Aquatica
^^
Nyt vähän reklamaatiota sitten pajoille, että vähän heräilevät sitten. :)
En oikeasti tajua, että mikä tossa voi niin vaikeeta olla. Minä en ole mikään oikea ammattilainen, vaikka koulutuksen autoasentajaks kävinkin. Mut yks ihan perusperusasia, mikä opetetaan jokaselle rasvanäpille on se, että kampiakselin asentoanturin yksinomaan ensimmäisiä oireita on se, että kone sammuu kuumana (tai ei enää käynnisty), vaan pitää ootella jäähtymistä.

Ja sit se, että jos asiakas vähänkään perustelee syyllistä, niin todellakin se voidaan kokeilla - varsinkin jos asiakas on halukas itse sen maksamaan...

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Syys 2017, 18:17
Kirjoittaja Ricambi

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Syys 2017, 18:32
Kirjoittaja Aquatica
Vanha uutinen ja lisäks käytännössä jokaisella tavalla debunkattu...

Mitäs pitää kaasupolkimen pohjassa...?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 19 Syys 2017, 20:15
Kirjoittaja Jarsan
Ricambi kirjoitti:Aika uskomaton tapahtuma
Jep, nimenomaan.

Toisin sanoen - ei ole mahdollinen.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2017, 09:48
Kirjoittaja jkk
Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?

Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2017, 20:57
Kirjoittaja insinörtti
^ on kokemusta jarruongelmista. (Ex) Giulietassa kiljui etu- ja takajarrut vuoron perään ja yhtä aikaa päivästä nolla lähtien. En kylläkään jaksanut aloittaa vääntöä aiheesta vika vai ominaisuus, vaan kiltisti maksoin jarrujen herkistelystä n. kerran vuoteen, mikä aika hyvin vaivan eliminoikin.

Tosin lopullinen ratkaisu tuntui olevan totaalinen jarruremontti 70 tkm kohdalla. Milanon pojat korjasi tällöin merkkihuollon tekemät tuhot ja uusiksi meni niin palat kuin kaikki levytkin. Tämän jälkeen ei kertaakaan ulinoita -> lupasin pyhästi itselleni kiikuttaa jarrujen rassausta kaipaavat autot tuonne. Marmori tulee vähän liian kalliiksi minun lompakolleni.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2017, 21:15
Kirjoittaja Shuttle
jkk kirjoitti:Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?

Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
Tyhmä kysymys, mutta itsellä 500X eli sama auto. Kuinka monta kertaa olet vetänyt jossain soramontulla jarrut totaalilukkoon et kaikki maailman ABS/ESP/KGB astui peliin? Itsellä vinkuu enää sateisella kelillä parin ekan jarrutuksen ajan sen jälkeen kun "herkistelin jarruja" sellaisen vartin verran. Muuten tuli kyllä sellaista ulinaa et ei saatana.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2017, 21:22
Kirjoittaja jkk
^^mä olen käsittänyt, että jarruissa on vikaa jos ne vinkuvat. Ja juri tuo vinkumiset aiheuttaja saattaa myöhemmin aiheuttaa totaalisen remontin mistä ikinä johtuukaan...

Googlettelun jälkeen Renegaden jarruista on joku tehtaan TSB olemassa ainakin jossain päin maailmaa, kehtaisko mennä tiskille valittamaan ja ottaa se TSB numeroineen mukaan?

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2017, 21:24
Kirjoittaja jkk
Shuttle kirjoitti:
jkk kirjoitti:Mites, onko kellään kokemusta jarruongelmista ja takuusta uusien / uudehkojen autojen kanssa, eli onko takuu keissejä vai omaan piikkiin meneviä?

Renegadessa jarrut vinkuu kuin saatanat ja niin että oikeen hävettää.
Tyhmä kysymys, mutta itsellä 500X eli sama auto. Kuinka monta kertaa olet vetänyt jossain soramontulla jarrut totaalilukkoon et kaikki maailman ABS/ESP/KGB astui peliin? Itsellä vinkuu enää sateisella kelillä parin ekan jarrutuksen ajan sen jälkeen kun "herkistelin jarruja" sellaisen vartin verran. Muuten tuli kyllä sellaista ulinaa et ei saatana.
Oon yrittänyt motarin rampilta poistuttaessa yöaikaan kun palailen töistä ja ei ole muita näköpiirissä. Ei auta. Sitten törnäsin youtubessa renegade brake test fail videoon ja alkoi puistattamaan

https://m.youtube.com/watch?v=Df9vQd8fSLY

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2017, 21:33
Kirjoittaja Jiitee
No niiin Auris Sw ei ole enää uudenkarhea vaan pelkästään karhea. Vaimon työpaikan parkissa (Sairaala) joku saanut mielenhäirlön ja avaimella vetänyt noin 40 cm: n naarmun auton vasempaan kylkeen....tulikin mieleen tästä miksi en kovin usein tykkää ostaa ihan bränikkää autoa.... :?

Onneksi viiru pääosin lakassa , mutta huonoksi onneksi Tokyo Red-maalissa on 3 tai 4 eri kerrosta ja hiput mukana... paikkamaalaus vaikeaa..

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 22 Syys 2017, 21:43
Kirjoittaja Razze
Janne kirjoitti:
Janne kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:Sano niille, että nyt prkl vaihtavat sen kampiakselin anturin oli niiden epäily siinä tai ei.
Sanot, että maksat itse sen osan jos se siitä on kiinni - kunhan se vehje saadaan liikkeelle.

Ja nyt ei Deltaa kiinnosta pätkän vertaa nuo hommat, joten varmasti "ei ole aikaa" tai "ei löydy vikaa". Siellä yritetään asentajien perseeseen tunkea Maxi-Ducaton kokoista keppiä ilman mitään hyvää, joten ei tosiaan ihan takuulla innosta yhtäkään jätkää (poislukien opiskelijat, jotka on työharjottelussa) tehdä tasan ja mitään.

Jos haluaa tuosta Delta-keissistä lukea, niin Teollisuusliiton hakusaarto on ihan hyvä otsikonalku.
Deltassa olivat saaneet kaivettua vikakoodin tänään jollain MESsin superturboversiolla (köh). Tulos tuplakipinä, mitä se sitten tarkoittaneekaan?
Sanoin että vaihdatte nyt sen asentoanturin ja sitten hutkitaan lisää, ja näin aikoivat tehdä. Ei ollut tullut tuo anturi kuulemma pieneen mieleenkään....
Ja tämä ratkesi. Vikana yllättäen...kampiakselin asentoanturi:) Ehtivät saada auton kuntoon ennen loppuviikon kestävää työkiistaa, tai mikä se on. Pisteet kaikesta säädöstä huolimatta Oulun Deltaan. Isäkin oli pitänyt mun 155:sta ihan hyvää huolta, mitä nyt oli rullannut sillä 3 tankillista bensaa kun on kuulemma niin koukuttava pirssi. Varmaan pirun kiva jatkaa ajelua ilmastoimattomalla sata heppasella mairella:)
Mairehan on hyvä peli! Vielä kun löytyis jostain sillä 5-mukisella koneella kaikilla herkuilla :-D

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 23 Syys 2017, 08:01
Kirjoittaja insinörtti
jkk kirjoitti:Sitten törnäsin youtubessa renegade brake test fail videoon ja alkoi puistattamaan
Totta, idiootit asialla; "liian paljon jarruvoimaa". Sehän se turvallista on, että laitetaan paskat jarrut, jolloin ei tarvita ABSia eikä kaatumisenestoa, joka aika nätisti näyttää nyt tasapainoilevan 2 pyörällä. Väistökokeessakaan (eri video) ei suurta dramatiikkaa.
https://www.youtube.com/watch?v=CNEdJF0_4aI

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 26 Syys 2017, 10:07
Kirjoittaja Vainio
Jarsan kirjoitti:Juu, Diagboxilla näkee viimeisimmän etäpäivitysversion ja päivityksen päivämäärän. En nyt muista uusinta päivitysversiota tai tarkkaa päivää milloin tuo uusin päivitys on julkaistu.
Näky olevan viimeisin päivitys moottorin ecuun tehty helmikuussa 2017, liekkö sitten uusin softaversio?
Näyttää muuten tuo THP:n öljynkulutus vähentyneen olemattomiin kun vaihdoin uudet öljyt.
4000km ajeltu uusilla 0-30w öljyillä eikä öljyn pinta ole vajonnut yhtään.

Re: Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 27 Syys 2017, 06:52
Kirjoittaja Jarsan
^Uskoisin olevan uusin softa. Jokatapauksessa tuo overlapin vähennys tuli muistaakseni joskus 2016 alkupuolella, eli se on varmasti sen osalta ajantasalla.

Hyvä juttu, jos oikea öljy korjasi tilanteen! :)