Sivu 3/107

Lähetetty: 07 Touko 2010, 15:41
Kirjoittaja fahlsjy
Mutta se auto on kyllä hieno
:-D

Ja kun R kirjaimia lisää niin aina hauskemmaksi muuttuu.....

Lähetetty: 07 Touko 2010, 16:09
Kirjoittaja toolman
fahlsjy kirjoitti:
Mutta se auto on kyllä hieno
:-D

Ja kun R kirjaimia lisää niin aina hauskemmaksi muuttuu.....
Jep, mutta osaa ne japanialaisetkin :mrgreen:
Suzuki Wagon R+

Lähetetty: 13 Touko 2010, 15:41
Kirjoittaja Backstroker
kertokaas mielipiteenne, miksi Chrysler Pt Cruiser syö öljyä 1l noin per 2 kk ja miksi auto yleensä syö öljyä, missä vika?
ja kuluttaa vitusti jäähdytysnestettä?


voisiko MITENKÄÄN liittyä jakohihnan ja vesipumpun ajankohtaiseen vaihtoon jota ei vielä tehty?

Lähetetty: 13 Touko 2010, 15:54
Kirjoittaja Epezi
Backstroker kirjoitti:voisiko MITENKÄÄN liittyä jakohihnan ja vesipumpun ajankohtaiseen vaihtoon jota ei vielä tehty?
Ei.

Ensiksi tarttisi tietenkin tutkia kuluttaako se nestettä ja öljyä, vai valuuko ne pihalle.

Öljyn kulutukseen ylensää vaikuttavia, venttiilivarren kumit, kansipahvi, männänrenkaat.

Lähetetty: 13 Touko 2010, 16:25
Kirjoittaja Backstroker
siinäpä se, ettei vuoda mistään, autotallissa seisoo joka yö niin lattia on aina kuiva

Lähetetty: 13 Touko 2010, 17:49
Kirjoittaja mutt
No sitten se vuotaa sisäänpäin. Yhdessä jäähdytysnesteen katoamisen kanssa pistää epäilemään kansipahvia, mutta voihan kyseessä olla erillisetkin viat. Kannattaa selvittää, ennenkuin remontoi jakopään, ettei remontti mene "hukkaan", jos tarvitseekin nostaa hattu pois heti kohta.

Lähetetty: 13 Touko 2010, 21:11
Kirjoittaja Backstroker
auto ylikuumenee. Se sylki kaikki jäähdytysnesteet ulos. Termostaatissa vika vai missä?
flekti pyörii

Lähetetty: 13 Touko 2010, 21:29
Kirjoittaja Epezi
Oliskohan jäähdytin rikki, tukossa ja vuotaa.

Lähetetty: 13 Touko 2010, 21:37
Kirjoittaja Giallo Pozzuoli
Bemarin muotoiluongelma on suurempi kuin luulinkaan. Bongasin tänään pari X1:tä liikenteessä.

Duunipaikalla tuli ohimennen kuultua keskustelu, jossa pari iäkkäämpää mieshenkilöä pohti Audiensa tajutonta öljynkulutusta. Kuulin vaan A6:sen ja 5 litran öljykulutuksen mainittavan. Tiedä sitten millä matkalla noin paljon syö.

Lähetetty: 13 Touko 2010, 21:44
Kirjoittaja Backstroker
Epezi kirjoitti:Oliskohan jäähdytin rikki, tukossa ja vuotaa.
kieltämättä minäkin sitä rupesin miettii.. sillä katsoin auton alta jäähdyttimen alareunasta vasemmalta puolelta kuin olisi vuotokohta tosi tosi vähäinen ja oikealta vielä pienempi.. onko jäähdytinta vaikeaa vaihtaa itse, mitä niksejä ym?
mistä niitä ylipäätään saa?

Lähetetty: 14 Touko 2010, 12:46
Kirjoittaja Backstroker
^ vika näköjään, toivottavasti löydetty. Uusi termostaatti ostettu ja vaihdettu, maksoi huikeat 13e. Nyt toimii hyvin, lämmöt pysyy 90 ssä ja tunnin verran auto ollut käynnissä ja sen aikana alettu 40km satasen vauhtia. Eli termostaatissa oli näköjään vika.

Lähetetty: 15 Touko 2010, 20:41
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Helle ja Renault:
takajarrusylinteri alkoi vuotamaan, jatkuvat väärät hälytykset liian kuumasta moottorista (pling plong), takaluukun sisäverhous irtosi ja bensa haisee.
Ensi viikko sitten auton alla.

Lähetetty: 15 Touko 2010, 23:00
Kirjoittaja Backstroker
mikä renautl tarkalleen kyseessä?

Lähetetty: 15 Touko 2010, 23:06
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Grand Espace V6 24v vm.1999

Lähetetty: 15 Touko 2010, 23:43
Kirjoittaja Hepa
Alfistipohjoosesta kirjoitti:Helle ja Renault:
takajarrusylinteri alkoi vuotamaan, jatkuvat väärät hälytykset liian kuumasta moottorista (pling plong), takaluukun sisäverhous irtosi ja bensa haisee.
Ensi viikko sitten auton alla.
Onneksi on tullut helteillä ajeltua vaan Alfalla. Taidan rellun startata vasta kun vähän helle hellittää...

Lähetetty: 15 Touko 2010, 23:59
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Eikös minusta ole tulossa hyvä Rellusti. En syyttänyt autoa vaan hellette. :-D

Lähetetty: 16 Touko 2010, 00:12
Kirjoittaja Hepa
Kyllä. Baskerin voi helteellä hetkeksi ottaa pois päästä :lol: ja punaviiniä pitää muistaa ottaa hiukan useammin siemaus, ettei nestehukka yllätä.

Lähetetty: 17 Touko 2010, 11:42
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tänään tajusin että lämpötilamittari pomppaa maksimiin kun ilmastointi kytkeytyy. Kai siellä on sitten maadoitus vikaa.

Lähetetty: 19 Touko 2010, 13:53
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Takajarrusatula vaihdettu. 117e. Lämpötilamittauskin toimii, ilmastointilaitteen flektin sulake oli palanut. 3e.

Lähetetty: 25 Touko 2010, 19:25
Kirjoittaja savijo-r
Rehellinen avautuminen Fiat foorumilta. :lol:

Pikku-Taukka kirjoitti: Joo - Bemarissa on ihan kaikkea, joka ei kuitenkaan toimi. Minulla on tuollainen E61-mallinen 530dA, joka vaihtuu tiistaina uuteen Superb:iin (joka on muuten maailman rumin auto). Bemarissa on ollut NIIN V***STI ongelmia ja juuri tuolla tietokone- ja sähköpuolella. Vuoden etsivät nykimisvikaa, joka autossa ajoittain esiintyi. Ehdottivat vaihdelaatikon vaihtoa (6500 €) tai sitten vaan momentinmuuntimen uusimista (2000 €). Yhdeltä keskustelupalstalta sitten bongasin, että EGR:n vaihto auttaa asiaan ja että niitä on vaihdettu tästä ko. mallista satoja. Eivät vaan BMW-merkkiliikkeessä tätä tienneet... No, EGR:n toiminta ohjelmoitiin minimiinsä Turbotec:llä ja auto ei ole kertaakaan sen jälkeen nykäissyt.

Pakkasesta nämä Bemarin sähkölaitteet tykkäävät ihan p****leesti. Bemarissahan on iGnore tai joku v***n iDrive -keskustietokone. Se tarkkailee koko autoa ja kertoo mm. kaikki huollon tarpeet jne. Mitään kiinteää huoltoväliä ei siis ole. iDrive herjaa mm. siitä, jos ei nyt ole satu olemaan renkaissa BMW-merkkiliikkeessä laitettua ilmaa vaan ihan tavallista ilmaa paikalliselta SEO:lta. Pakkasella alustansäätö on hieman hidas ja kojetaulu on täynnä erivärisiä varoitusvaloja, jotka kieltävät ajamasta metriäkään ennen kuin on käynyt valohoidossa BMW-merkkiliikkeessä. Hehkut saa uusia vuoden välein ja hehkureleen siinä sivussa. Käyntiin lähteminen on yli kymmenen asteen pakkasella todella vaikeaa. Radio ei kuulu - huoltoneuvojan mukaan vika on ilmeisesti irronneessa antennin johdossa. Sen paikalleen laittaminen vaatii koko auton kojetaulun purkamisen ja kustannuksia 500 - 1000 €.

Ja sitten nuo varaosahinnat; Bemarin osat on ilmeisesti tehty timanteista, kullasta ja sahramista. Ajovalopoltin 251 €, vakionopeudensäätimen viiksi 192 €, jne...

Kaikilla pyrkyreillä pitää olla Bemari tai citymaasturi. Menin sitten tyhmyyksissäni tällaisen pippelinjatkeen ostamaan vuosi sitten. Joku aika sitten tuli kuitenkin mitta täyteen (lue: ei ole varaa ajaa) ja oli pakko vaihtaa autoon, joka edes voisi toimia.

Bemarissa on hyvää ajettavuus, suorituskyky ja hiljaisuus. Paljon ajavana (40 - 70 tkm / vuosi) osaan arvostaa näitä ominaisuuksia ja ne painoivat paljon vaakakupissa auton hankkiessani. Jos olisin hieman tarkemmin tutkinut mitä ongelmia näissä todellisuudessa on, niin olisin jättänyt hankkimatta. Oikeasti.

Ai niin - pippeli ei kasvanut senttiäkään vaikka Bemarilla ajoin. Ajamisen iloa kaikille BMW-kuskeille!

Lähetetty: 25 Touko 2010, 20:17
Kirjoittaja pitkämies
^ hmphehe...Hehe...HEHEHEE :mrgreen: :lol: :silent: ......

Lähetetty: 25 Touko 2010, 20:23
Kirjoittaja Bones
heh, tulee talven akunvaihtoepisodi mieleen tuosta bemaritarinasta.. oli hienot jouluvalot mittaristossa ja nelivetokin melkein toimi kun 530xia:han uutta akkua sovitettiin. lopulta piti käyttää piuhassa merkkiliikkeessä mokoma :x

Lähetetty: 25 Touko 2010, 20:36
Kirjoittaja mattijus
Itse kiroilen Opel 328i:n keskuslukituksen kanssa.

Lähetetty: 26 Touko 2010, 22:30
Kirjoittaja Alfissimo
Eilen ajelin jokusen kilometrin V70:sen Volvon perässä, varmaan pari vuotias, viimeisiä vanhakoppaisia... enivei, sinivalkoinen käry oli sen verran vahva, ettei konepuolella ihan kaikki ole paikallaan. Nainen ratissa, eikä varmaan edes tietoinen käryämisestä. Luulisi huomaavan, jos esim. turbo piiputtaa.

Lähetetty: 11 Kesä 2010, 21:54
Kirjoittaja kiahonen
Onkos kokemusta kellään Citroen C4 HDi:stä BMP-vaihteistolla? Pitäs hommata joku pihi auto työajoihin ja mielelläni päästäisin kytkin jalankin vuorotteluvapaalle samalla. C4 robottivaihteistolla vaikkuttaisi ainakin noin niinkuin paperilla kiinnostavalta vaihtoehdolta.

Lähetetty: 11 Kesä 2010, 23:50
Kirjoittaja Laku
Ei kokemusta BMP:stä, mutta lue Citroen foorumilta, joillakin on ollut ongelmaa.
Eipä silti tytär sai tänään Veholta oman C4 sen pois 110 Hdi manu. Vaihtoon meni kytkin, osia laatikkoon ja hammashihna malli on 2007 ja 72 tkm.
N. 4000 €, onneksi on huoltosopimus, joten 0 €. Moottorin öljyvuotoja on tukittu 4 kertaa, nyt tosin pitää.
Muuten oikein mukava peli ajella ja pihi naftalle - on kyllä ollut maanantai kpl edelliseen 2.0 bensaversioon nähden.

Lähetetty: 12 Kesä 2010, 11:51
Kirjoittaja kiahonen
Jep. Nytpä tuli Citroen foorumilta luettua käyttökokemuksia BMP:stä. Tuntuu pääsääntöisesti olevan toimiva kapistus.
Sitikka ei silleen muuten pelota merkkinä, kun olen jo aikanaan Xantian ja Xsaran ehtinyt omistaa. Olivat huolettomia pelejä molemmat vaikka Sitikkaakin nykyisen ST1:n baarin ukot moittivat epäluotettavaksi autoksi. :-D

Lähetetty: 12 Kesä 2010, 12:31
Kirjoittaja DaViega
Alfissimo kirjoitti:Eilen ajelin jokusen kilometrin V70:sen Volvon perässä, varmaan pari vuotias, viimeisiä vanhakoppaisia... enivei, sinivalkoinen käry oli sen verran vahva, ettei konepuolella ihan kaikki ole paikallaan. Nainen ratissa, eikä varmaan edes tietoinen käryämisestä. Luulisi huomaavan, jos esim. turbo piiputtaa.
Korjataan vasta sitten kun hajoaa, sanoi ala-asteen vahtimestari - joka oli olemuksen perusteella nimetty seriffiksi... Olen huomannut saman noista uusista Dieseli volvoista, savua pukkaa - eikä taida mennä normaalin diisseli sauhun puolelle?

Mutsi tyhjensi rellun akun ja totta kai akkukaupat on kiinni, ja niin kait varaosa liikeetkin...

Lähetetty: 02 Syys 2010, 10:27
Kirjoittaja Tommi
Taksisinkutsut jatkuvat:

http://www.bbc.co.uk/news/business-11156782

Ferrari recalls Italia cars after reports of fires
Ferrari has decided to recall all of the 458 Italia cars it made this year, following reports of a number of the luxury cars catching fire.

Ferrari said its engineers had flown around the world to investigate five reports of "thermal incidents".

As a result, it will be asking the owners of more than 1,200 of the supercars to bring them in for modification work.

Lähetetty: 02 Syys 2010, 10:42
Kirjoittaja gfj-365
Noissa uusissa volvoissa on se vikana, että tuo dpf poltto on jotain todella typerää..

eli vm 08 s40 1.6d pukkasi savua helvatisti, kun poltto oli päällä.

vm 10 xc60 2.4d awd tekee samaa.. naapuri ajeli perässä, ja luuli, että autoni syttyy tuleen .. :mrgreen:

mainitsin asiasta molempien autojen kohdalla, mutta ilmoittivat, että ei sille oikein voi mitään...


ilmeisesti siis näkyy parhaiten, kun hiukan "liian alhaisella" lämmöllä alkaa tuon polton..

Lähetetty: 02 Syys 2010, 19:57
Kirjoittaja DaViega
Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu :wink:

Lähetetty: 02 Syys 2010, 20:26
Kirjoittaja Kirkinen
DaViega kirjoitti:Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu :wink:
Oliko minkä ikäiset ja paljon ajetut? Älä älä - Hanua alkaa ketu... :mrgreen:

Lähetetty: 02 Syys 2010, 20:34
Kirjoittaja mattijus
Itse olen tuon oman loppuunpoljetun E46 miinan katsastanut kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla läpi huomautuksetta. Vaikka ensimmäisessä katsastuksessa etutukivarsien puslat olivat jo loppu :silent:

Ei PNV:ssä mitään vikaa ole koskaan :lol:

Lähetetty: 02 Syys 2010, 21:23
Kirjoittaja fahlsjy
Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi
Osta meiltä tarkastettu vaihtoauto.. = kokeiltiin saisko leiman... :-D

Lähetetty: 03 Syys 2010, 14:06
Kirjoittaja pasinoffi

Lähetetty: 03 Syys 2010, 14:13
Kirjoittaja Jalamari
Tuhansia autoja. 1248. :crazyeyes:

Lähetetty: 03 Syys 2010, 18:06
Kirjoittaja DaViega
Kirkinen kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu :wink:
Oliko minkä ikäiset ja paljon ajetut? Älä älä - Hanua alkaa ketu... :mrgreen:
Kalliita kumpikin :wink: Korjataan vielä, että se oli e90... Nyt jäi sitten ylimääräinen Xenon muutossarja käsiin H7:lle, jospa tolle jotain keksis...

Lähetetty: 08 Syys 2010, 21:42
Kirjoittaja Sautio
Onko tietoa Iveco Dailyn startista, eli onko siinä ajonesto toteutettu vain virtalukolla niin ettei auto starttaa jos ajonestossa on hämminkiä.
Lupasin vilkaista naapurin vm 2001 Dailya joka ei starttaa avaimesta, vaan sen joutuu käynnistämään hyppylangalla starttimoottorista.
Oli 2 viikkoa autosähköliikkeessä eivätkä saaneet kuntoon, outoa.
Olisikohan vain virtalukon pohja sökönä. Mahtaakohan siihen käydä Ducato II:n virtalukko?

Lähetetty: 29 Syys 2010, 22:11
Kirjoittaja beta
Kysytäämpä täältäkin, jos joku osaisi vastata. Avovaimon isällä on w202 korimallinen c180 mersu, farmarimallia. Taitaa olla jostakin vuodelta 97, ehkä vuodella voi heittää. Yrittänyt on mersufoorumilta asiasta kysellä, mutta siellä ei ole kukaan viitsinyt asiaan reagoida.

Autosta on takalasin lämmitin pimeänä, nappia painettaessa merkkivalo välähtää nopeasti ja sammuu saman tien. Sen verran tuota on tutkiskeltu, että mittailin kaikki lankavälit mittarilla, ettei mikään ole poikki(vaikka olisikin, niin ei kyllä aiheuta moista) ja totesin myös, että rele ei napsahda, jos nappia painelee.

Mersussa on tuollainen maailmanparannuskeksintö, jossa samassa releessä on vilkkujen, hätävilkun, tihkukytkimen, lasinpyyhkijöiden ja takalasinlämmittimen rele. Olisin halunnut tuon releen irrottaa, jotta olisi voinut aukaista ja katsoa onko tinaukset kunnossa, ja mittailla tuleeko releelle katkaisijalta ohjausvirtaa.

Sitten maailman lapsellisin ongelma: miten tuo rele lähtee irti :? Tuntuu vetämällä olevan niin tiukassa, että lujempaa ei uskalla, jottei särje muoveja, enkä tiiä onko tuossa joku kikka irrotukseen.
Ps. autodata ei toimi, niin ei sieltäkään pääse katsomaan, eikä paikalliseen mersuliikkeeseen ole välit oikeen kohdallaan :-D

Lähetetty: 30 Syys 2010, 07:36
Kirjoittaja -Lee-

Lähetetty: 30 Syys 2010, 08:45
Kirjoittaja Joonake
^

Videot saatavilla osoitteesta:
http://www.autoblog.com/2010/09/27/vide ... ailure-in/

Suosittelen ensin katsomaan alimman videon "mitä on suunniteltu" ja sen jälkeen kaksi muuta videota "mitä saatiin aikaiseksi" :silly:

200 000 Bemaria huoltoon

Lähetetty: 01 Loka 2010, 14:27
Kirjoittaja Buran
Ooops! Bemarin 5-, 6- ja 7- sarjalaisissa kaikissa jarrujen kanssa ongelmia. Jopa 350 000 autoa korjattavaksi:

http://www.uusisuomi.fi/raha/102782-bem ... a-huoltoon

Lähetetty: 01 Loka 2010, 14:35
Kirjoittaja silverine
^
Kuvateksti:
"Jos ajaa tarpeeksi kauan BMW:llä, jarruttaminen voi käydä vaikeaksi."
:o:

Lähetetty: 01 Loka 2010, 14:38
Kirjoittaja gYdEbUh
^Tuohon merkkiin liittyen, n.vm. -00-06 diesel Bemareista katkeilee imusarjan läppiä kuin heinää, kymmeniä läppiä on irronnut pelkästään Suomessa, ja satoja irtoaisi ellei niitä läppiä poistettaisi urakalla. Tuurilla sillointällöin läppä jää imukanavaan kiinni, mutta yleensä kone menee täysremppaan tai vaihtoon. Ei tosin Bemarin toimesta, koska kyse ei ole turvallisuuteen liittyvästä asiasta, vain ainoastaan parhaillaan yli 15 000e laskusta.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 15:46
Kirjoittaja EBITDA
Jep, tämä ongelma koski käytännössä automaattivaihteisia diesel-Bemukoita tuolta ajalta. Nimimerkillä Kokemusta on... onneksi kyseessä kuitenkin oli liisinkikärry.
gYdEbUh kirjoitti:^Tuohon merkkiin liittyen, n.vm. -00-06 diesel Bemareista katkeilee imusarjan läppiä kuin heinää, kymmeniä läppiä on irronnut pelkästään Suomessa, ja satoja irtoaisi ellei niitä läppiä poistettaisi urakalla. Tuurilla sillointällöin läppä jää imukanavaan kiinni, mutta yleensä kone menee täysremppaan tai vaihtoon. Ei tosin Bemarin toimesta, koska kyse ei ole turvallisuuteen liittyvästä asiasta, vain ainoastaan parhaillaan yli 15 000e laskusta.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 18:46
Kirjoittaja Rasvis
Ja tarkemmin ottaen taitaa koskea vain kuutosdieseleitä. Vai?

Sinänsä erikoista että ovat tehneet koneita yli puoli vuosikymmentä korjaamatta tuollaista murhetta, jonka äkkipoika voisi kuvitella olevan aika helposti fiksattavissa.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 18:55
Kirjoittaja EBITDA
Sekä nelos- että kutoskoneita. Rouvalla oli E46-koppainen 320DA (2-litrainen neloskone) työsuhdeautona, josta meni läpät. Ongelma koski sekä manuaali- että automaattivaihteisia autoja, mutta tuhoa se aiheuttaa lähinnä automaattivehkeissä.
Rasvis kirjoitti:Ja tarkemmin ottaen taitaa koskea vain kuutosdieseleitä. Vai?

Sinänsä erikoista että ovat tehneet koneita yli puoli vuosikymmentä korjaamatta tuollaista murhetta, jonka äkkipoika voisi kuvitella olevan aika helposti fiksattavissa.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 19:21
Kirjoittaja routasydän
Velipojalla e46 330dA -05. Kovin on huolestunu noista läpistä ja alan ymmärtää miksi

Lähetetty: 01 Loka 2010, 19:25
Kirjoittaja Epezi
^Samaa läppäongelmaa CDI koneisissa mersuissa. Tämänkin ongelman päälähde on EGR joka karstoittaa imusarjan umpeen.

Lähetetty: 01 Loka 2010, 20:28
Kirjoittaja Finest
Tietääkseni myös Fordilla ainakin -96->2000 luvun Mondeoissa (mk 2) muuttuvapituuksisien imusarjojen läpät voivat irrota. Onneksi sitä ennen alkaa kilinä ja kolina, kun niiden akseli väljistyy :)
Palstaa tuli selattua kun ST200:sta mietin :oops: