Sivu 1/107

Muiden merkkien murheita.

Lähetetty: 10 Marras 2009, 16:43
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Koska täällä on tämä autotekniikan tietämys kohdillaan niin pistän Renaulttia koskevan kysymyksen tänne.
Katsastuksessa tuli hylsy:
Tyhjäkäynti:

CO%:0,4
CO2:14,5
HC:187
O2 =0,55

Kierroksilla:
Co%:0,63
CO2:14
HC:122
O2:0,84

Mistäs tuota alkais etsimään?

ps.tuli muuten 20 vuoden autoilun pisin korjauslista.

Lähetetty: 10 Marras 2009, 16:50
Kirjoittaja Rasvis
Lambda rikki? Väärä bensanpaine?

Lähetetty: 10 Marras 2009, 17:22
Kirjoittaja mattijus
kterkkila kirjoitti:Lämpö vaikuttaa sekä katin että lambdan toimintaan, mutta katin lämpö on yleensä syypää siihen ettei CO ja HC:t mene läpi.
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15768

Olihan katalysaattori oikeasti lämmin?

Lähetetty: 10 Marras 2009, 17:25
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Kyllä sitä kauan huudatettiin. Uskoisin että oli lämmin. Nuo papereihin tulleet arvot ovat vielä ne kauneimmat.

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 20:03
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Tämä meni lambdan vaihdolla. Kun oli testerissä niin huomattiin että lämpöanturi lähetti katkonaista tietoa. Eli vaihdettiin sekin.

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 20:13
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Nyt tässä on bensavuoto uusinut. Eli yhtä tuskaa. Tuohon tuli tankilta lähtevään painelinjaan pieni halkeama. Oli 90 asteen kulmakappaleessa. Ei saa pelkästään sitä vaan se on valukokonaisuus josta pääsee tankin sisään. Eli on pumppu ja anturi ko.levyssä.
Liimasin sen Plastic Padding leakfix:illä. Tuo laippa taitaa olla sellaista "rasvaista" muovia johon liimat tarttuu huonosti. Vuoto pysyi muutaman päivän poissa. Bensa pääsi vuotamaan ko.putken ja liiman välistä. Liimasin pitemmälle, tuosta se jatkuu, puolipehmeällä, muoviputkella. Liimasin niin pitkälle että paikka-ainetta tuli myös tuon putken päälle. Kesti yli viikon. Tankki taas pois. Vuoto on edelleen putken ja liiman välistä. Pistin ko.väliin turpoavaa uretaaniliimaa. Vuoto oli poissa yli kuukauden. Nyt vuotaa taas. Arg....
Nyt ajatuksena katkaista tuo letku, pistää väliin pätkä kupariputka. Sitten jatkan liimaamista niin pitkälle että ko.kupariputkikin peittyy. Vai onko muita ideoita?

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 20:33
Kirjoittaja alfa164
Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 21:27
Kirjoittaja eltsu
http://www.subaru.fi/news2009n000087.html, mainoslöpinää, mutta on tuossa jotain perääkin tilastojen valossa katsottuna

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 21:57
Kirjoittaja tumbe
alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Olen kuullut asentajalta joka on ollut monen eri merkin kanssa tekemisissä niin että Subaru olisi kaikkein luotettavin auto, kuulemma selvästi vähemmän vikoja kuin muissa, varsinkin kun katsoo moottori ja voimansiirto tekniikkaa. Eikä tämä ollut ns myyntipuhe minua kohtaan, vaikka seuraavaksi saattaakin juuri Subaru tulla.

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 22:11
Kirjoittaja mattijus
alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Uudempi vai uusi?
Isällä on "uudempi" Legacy 2.0, hän on ollut tyytyväinen vaikka vaihdeaskiin piti joku laakeri vaihtaa (meni takuuseen). Itseäni autossa ei miellytä hieman tunnoton ohjaus eikä ilmastoinnin logiikka kovemmalla pakkaskelillä. Ei silti voi oikeastaan mitään pahaa sanoa.

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 22:25
Kirjoittaja V6
kai ne suth luotettavia, jonkun englantilaisen tilaston mukaan jos vikaa tulee ne makaavat korjaamolla sitten pidempään ja kalliimpaan hintaan... huippumallit ovat nykyään aika asiallisen oloisia, perusmalleissa sitten taasen tekniikka on aika paljon matalampaa tasoa kuin esim wrx mallissa. Noi vanhemmat on aika karun olosia ulkoa ja sisältä... kyllä tollanen uudempi legacy kelpais jos ei vaikka Alfoja olisi.

tuossa muuten 155 vs impreza vuodelta 97...
http://www.daiblack.f2s.com/alfa155com/ ... r_1997.pdf

:drinking:

Lähetetty: 06 Tammi 2010, 23:01
Kirjoittaja Suba
alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 08:32
Kirjoittaja Farina
alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Kokemuksia löytyy v. 2009 boxer-diesel Legacystä, jolla tuli ajeltua muutama kymmenentuhatta kilometriä. Tekniikan kestävyydestä en suurempaa kuvaa saanut, löpöä tankkiin ja menoksi, ei muuta kaivannut. Laadullisesti oli enemmän huomautettavaa. Kojelauta ja B-pilarit natisivat/kitisivät aivan raivostuttavasti uudessa autossa, jopa enemmän kuin missään Alfassani. Paikkoja liimailtiin ja soviteltiin uudestaan, vaihdettiin muoviosia yms. Täydellistä ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa.

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 18:53
Kirjoittaja Larzon
Seat Ibiza 1.2 jakopäänketju jo toista kertaa 1kk. sisään hyppiny pakopuolelta, ei näkyvää tuntuvaa vikaa, eikä pitäs olla mahdollista. Öljyt ok, kiristimet ja rattaat ok.
2005 tullu myyntiin parannettu kiristin setti, mutta ei kuulemma suomessa ku yks tapaus johon vaihdettu, miksköhän tuommonen on sitte päätetty tehdä.
Laitettu setti tilaukseen ja auto hinuutettu masteriin huoltoon.

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 21:01
Kirjoittaja jknracing
Suba kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:
Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...
Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen. Mitään öljynvaihtoja kummempaa ei ole tarvinnut tehdä.

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 21:09
Kirjoittaja alfa164
Jeps kiitoksia vastauksista :) Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.

Chevrolet nubira höystettynä vaaleilla "tekonahka look" sisustalla tuli kokeiltua,ja ei hyvää päivää mitä pauketta sisusta piti näillä keleillä,ja ajo-ominaisuudeltaan huonompi kuin 300 000km rullattu 164.Karsea auto.Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa :roll:

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 21:27
Kirjoittaja Rasvis
alfa164 kirjoitti:Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa
Mitä mies sanoo!?

Epilaattorilla on nyt kirnuttu kymmenisen tonnia ja pakko vaan olla kohtuullisen tyytyväinen. Ajoltaan ei tosiaan ole Aresen tuotosten veroinen, rengasmelua vähän liikaa ja löpöä palaa turhan paljon. Jotkut yksityiskohdat kuten avain, viiksikytkimet ja hanskalokeron kansi taitaa olla peritty Carina E:n ylijäämäosista. Mutta vessan hintaan nähden ei oikein pysty haukkumaankaan, välillä sillä on jopa mukava ajella.

Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.

Lähetetty: 07 Tammi 2010, 22:51
Kirjoittaja hagger16
The Artist Formerly Known as Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.
Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla? Itsellenikin on käynyt niin, että joku auto alkaa tuntua ihan hyvältä kunnes erehtyy hyppämään taas Alfan puikkoihin. Nopea ohjaus ja loistava ajettavuus tuntuu vaan niin hyvälle...
Äidilläni on Hyundai Matrix, joka on kaikin puolin aivan järkyttävä auto. Ensimmäistäkään vikaa siinä ei ole kyllä ollut.

En ole juurikaan koeajanut Bemareita, Mersuja, Audeja jne "premium" merkkejä. Onkohan yhdessäkään tuota alfamaista ohjausta? Ihan vaan, että viitsisi edes käydä koeajolla...

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 00:24
Kirjoittaja jeQQ
Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.

Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.

Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. :lol: Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa ;)

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 00:54
Kirjoittaja Kahvivatsa
Mnjoo jos nyt pelkästään ohjausta verrataan niin 164 vie voiton vanhemmastakin Mesestä. Vertailukohteina 190 ja toi mannelavetti E220. Luulin että nykymalleissa olisi jo vähän nopeampi ohjaus mutta ei kait sitten. Tietty tasapaksuus ja suurpiirteisyys vaivaavat noita 164:n ikäisiä Mesejä. Erityisesti mutkainen asfalttitie ei ole paras mahdollinen reittivaihtoehto tommoiselle. Ohjauksesta puuttuu sekä tarkkuus että hyvä tunto vaikka muu auto sietäisi kovempiakin nopeuksia. Nurkka-ajossa hitaus on osallisena joka toki rauhoittaa itse ajotapahtumaakin. Joku Temprakin pieksee Mesen maanrakoon ohjauksen osastolla. Vuodenajasta riippumatta maantielle toi Mese tuntuu sopivan hyvin sekä U-käännösten tekemiseen pienen kääntösäteen vuoksi.

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 07:49
Kirjoittaja toolman
jeQQ kirjoitti:Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.

Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.

Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. :lol: Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa ;)
Ihan samat fiilikset uusista mersuista, hieno ajettava mutta se ohjauksen tahmeus ärsyttää pikkasen. Siellä taitaa vehossa olla pihat täynnä noita suutinvikaisia uusia E-sarjalaisia. Alihankkijana suuttimissa oli vissiin Lucas (eli mies joka keksi pimeyden ehe-ehe)

Lähetetty: 08 Tammi 2010, 17:50
Kirjoittaja Rasvis
Itämaan tietäjä kirjoitti:Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla?
Liian kauan, varmaan joskus syys-lokakuun vaihteessa Spiiderillä. Aiheutti hysteeristä hymyilyä.

Sehän on selvä juttu että vaikkapa 156 on ohjaus- ja muulta tuntumaltaan ihan toista luokkaa kuin Daewolet. Mutta voi tuolla körryytteleminenkin olla omalla tavallaan mukavaa, pitää vain asennoitua niin että se ei ole Alfa vaan pyörillä liikkuva automatisoitu nahkaseslonki. Ja kun muistaa että käytännön käyttötilanne on yleensä pendelöinti Tsadiin ja takaisin sadantuhannen muun sopulin joukossa niin voi pitkin hampain hyväksyä sisäelimiä kääntävän sivuttaiskiihtyvyyden ja peltiin pakotettujen Venuksen muotojen puuttumisen.

Lintta ja Hämis muuten täydentävät toisiaan mukavasti. Ovat niin erilaisia eläimiä että aina tuntuu kivalta siirtyä toisesta toiseen.

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 11:18
Kirjoittaja Suba
alfa164 kirjoitti:Jeps kiitoksia vastauksista :) Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.
No jos vaihtoehdot on Toyota tai Subaru, niin ehdottomasti valitsisin Subben. Saahan siinä esim. nelivedon kaupanpäälle.
jknracing kirjoitti: Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.
Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia. :wink:

Lähetetty: 09 Tammi 2010, 20:44
Kirjoittaja Maunu
Subarua kehiin vaan, jos haluaa ajaa huolettomia ja hauskoja kilometrejä. Omalla Legacyllä ajeltu nyt 200tkm ja ei tunnu hajoavan millään. Tekniikka pelaa hyvin, mutta itsellä olevassa LX mallissa on aivan susi sisusta. Materiaalit ei oikein tunnu kestävän ja japanilainen on onnistunut säästämään joka puolella pieniä asioita verrattuna GL malliin.

No toisaalta eiköhän sisustan materiaalitkin ole parantuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana.

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 22:42
Kirjoittaja tumbe
PIENI vahingon ilo tuli kun hain kaveria Tahmelasta ja ajoin ohi pihasta missä laitettiin hinurin lavalle puoli vuotta vanhaa BMW X6sta, vaikka pakkasta oli vain -4. Tosin vara autona tuossa perheessä on mersun GL joten ei varmaan niin kiristele.. Ei se melkein 6 numeroinen hintalappu näköjään takaa varmuutta talvella.

Ja Subaruista sen verran että uusi legacy kyllä himoittais, on sisältäkin hienon ja laadukkaan oloinen.

Lähetetty: 10 Tammi 2010, 23:49
Kirjoittaja alfa164
Tänään kauhajoen reissulla kaksi pakkaseen hyytynyttä autoa.Uudehkot vw passat sekä audi a4?Lujaa vag laatua :)

Lähetetty: 11 Tammi 2010, 21:47
Kirjoittaja Ramon Carcia
Kuulin kaveriltani, että hän oli ostanut pakasta Skoda Octavian, dieseltomaatilla, meni turbo paskaks ja auto hinaukseen alla kolme vuotta ostosta. (En tiedä tark. ajankohta koska oli)

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 10:10
Kirjoittaja Antijape
Vulva s80 akku tyhjentynyt autotallissa. Ei mitään hajua miksi... Otin alfasta virtaa ensin pellinalle (miinus laturinkylkeen ja plus ohjekirjan osoittamaan paikkaan) -> startatessa vaan napsu ja poksu. Sitten kaapelit suoraan akkuun peräluukussa ja samaa poksunaa... Noh, kaapelit akusta irti ja laturilla lataamaan... Mutta, alfa toimii. :)

Lähetetty: 13 Tammi 2010, 18:40
Kirjoittaja jknracing
Suba kirjoitti:
jknracing kirjoitti: Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.
Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia. :wink:
Kaverin auto on manuaali. Siinä on prodriven putki ym. pikkukilkettä. Kivasti se kyllä liikkuu tuollaiseksi katumaasturiksi ja lisäksi se on vielä oikeasti hyvä etenemään vähän huonommissakin olosuhteissa.

Edit. Olikohan noissa manuaali ja automaatti Forestereissa jotain eroa muussakin voimansiirrossa kuin pelkästään laatikossa. Manuaalissa taitaa olla 50/50 vetosuhde ja takana tasauspyörästön lukko. Automaatissa vetosuhde jotain muuta eikä lukkoa?

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 11:57
Kirjoittaja Suba
^ Tomaatissa vetosuhde on 60/40 ja visko takadiffiltä puuttuu kuten muistelit.

Helposti pienillä imuilman ja pakopuolen muutoksilla tuosta Foresta saa ulos luokkaa 260 - 280 hv vakio 230 ja ohjelmoinnilla noiden lisäksi noin 280 - 320. Väännöt silloin noin 400 pinnassa.
Joten ihan vilkaan "katumaasturin" siitä saa ja sitä on jo ihan vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 13:17
Kirjoittaja Ciancarlo
Suba kirjoitti:vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:
Manuaali 2,5 XT vakiona 7,1 s 0-100 km/h, mikä on hyvin jo sekin. Suoralla kiihdytetäessä 156 V6 siis jäisi, mutta tuskin enää radalla.

Sorry totaalinen OT.

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 16:35
Kirjoittaja Epezi
Prkl:een ranskalaiset!! :evil:

Firman Rellusta haettu käyntivikaa, testerin ilmoittamasta kolmossylinteristä. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit ja tarkastuskset näytti että ei mitään vikaa. Kunnes sain selville että ranskalaiset ovat päättäneet numeroida sylinterit alkaen vaihteiston päästä.

Vika olikin kakkosylinterissä, stna.

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 21:38
Kirjoittaja Suba
Ciancarlo kirjoitti:
Suba kirjoitti:vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:
Manuaali 2,5 XT vakiona 7,1 s 0-100 km/h
Lienee nuo uuden my09-10 Foren arvot, mutta aina my07:aan asti vakio manuaali 5,9s ja autom. 7,6s.

Lähetetty: 14 Tammi 2010, 22:45
Kirjoittaja Ciancarlo
^ja tämä asia nyt selvä :wink:

Lähetetty: 15 Tammi 2010, 00:03
Kirjoittaja jknracing
Lisää O.T.:tä http://www.youtube.com/watch?v=2uyPkavo66Y Forester STI

Lähetetty: 15 Tammi 2010, 01:28
Kirjoittaja jknracing
Suba kirjoitti:Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:
On siinä kuulema pari AMG miestä haukannut paskaa.

Lähetetty: 16 Tammi 2010, 20:39
Kirjoittaja Suba
^^ Mulle kelpais kumpi vain siis autoista. :wink:
^ Ja monista muistakin kuskeista. :lol:

Lähetetty: 19 Tammi 2010, 10:20
Kirjoittaja Matti_S
Vuokra-autona nyt C30 1.8 karvalakki varustelulla ja ei oo häävi rakkine.

Koeajoin tän pari vuotta sitten T5:sella ja oli ihan jees cruiseri. Nyt peruskoneisena hieman eriätävät mielipiteet.

- Nuhapumppu.

- Ei jarru-, eikä kaasupoljintuntumaa.

- Syö perkeleesti. Helsinki-Turku-Salo (reilu 200km) meni puoli tankillista löpöä moottoritieajossa (navin mukaan 105km/h, mittarin 115km/h). Kuudes vaihde auttaisi. Toisaalta 5:sella voi ajaa myös 60 alueella

- Karvalakkivarustelusta johtuen autossa ei ole nahkaista rattia eikä vaihdekepin päätä. Muoviset tuntuvat varsin ikäviltä ja luikkailta käteen. Autossa ei myöskään vakkaria -> todella hankala pitää tasanopeutta kun täysin tunnoton kaasupoljin.

- Lasit huurtuu helposti kun tuo haluaa kääntää itekseen sisäilman kiertoa päälle joka välissä.

- Ei vaikuta mitenkään luotettavalta kun airbagin valo vilkuttaa vähän väliä.

- Peruspenkeissä ei kehumista. Ihmeellisiä muhkuroita ja perse puutu jo 150km matkalla.

+ näkee hyvin ulos.

+ ihan OK näköinen volvo.

+ Ergonomia kohillaan.

+ Kytkin toimii hyvin, vaikka vaihteensiirto onkin vähän söy-söy.

+ Kulkee kohtuu suoraan ja myös kaupungissa ihan hyvä vaikka hieman kankea onkin.

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 20:25
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Herätti ihmetystä kun kävin kaupassa ja aika uuden karhean näköinen opeli siinä parkkiksella takarekisterikilven valot päällä. Siis lukossa yksinään pihassa mutta kilvenvalot loimottaa. Ilmeisesti joku opelin "follow me to s-market" toiminto :-D

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 20:50
Kirjoittaja Rasvis
Noissa on sellainen ominaisuus että lukkojen avaaminen kaukolla sytyttää myös rekisterikilvenvalot. Mutta jos tosiaan oli lukossa niin ehkä siinä oli jotain vikaa vikaa?

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 21:00
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Kävin mä sitä ihmettelemässä ja ei siellä ketään lähistöllä ollut ja ovet oli lukossa ja muut valot pimeänä :?

Lähetetty: 05 Helmi 2010, 22:07
Kirjoittaja fahlsjy
Jos siitä oli jäänyt luukku auki/ anturissa vikaa. Muistaakseni noissa syttyy noi valot myös luukun ollessa auki....?

Lähetetty: 07 Helmi 2010, 17:17
Kirjoittaja Vittorio Jano
Tuli viikonloppuna istuttua uuden E-mallin Mersun takapenkillä. Hattuhylly rämisi ja ajotietokoneen taulussa oli airbag-viasta herjaava viesti.

Lähetetty: 07 Helmi 2010, 17:58
Kirjoittaja Rasvis
Kaveri on ollut murheissaan kun Veho ei saa kaksivuotiaan, 60 tonnia ajetun C-sarjalaisen vaihteistoa toimimaan. Bonuksena meni etupenkin istuinosan nahka pakkasessa halki, sopivasti takuun loputtua tietysti. Mekkeriä edeltänyt 120d-Penari ei myöskään pelannut oikein odotusten mukaan.

Aika yllättäviä kokemuksia sikäli että omissa 100-200 tonnia ajetuissa mikämikämerkeissä ei ole ollut erityisen isoja murheita. Poikkeuksena viisivuotias GTV jonka lambdasäätöä ei koskaan saatu pelaamaan kunnolla. Ehkä sekin olisi kuntoon tullut jos lompakko olisi kestänyt lähteä vaihtelemaan palikoita arviosta.

Lähetetty: 08 Helmi 2010, 07:36
Kirjoittaja heme
Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 10:49
Kirjoittaja jknracing
Joissain autoissahan on sellainen hätäjarrutusavustin. Toyota on kehittänyt kiihdytysavustimen joka aiheuttaa hätääntymistä. http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-n ... -kuskeille

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 11:02
Kirjoittaja Alfieri
heme kirjoitti:Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...
Ei oikein tiedä naurattaako vai itkettää... Varsinaista teknistä edelläkäyntiä. Eipä sillä väliä, millainen halpis"sarana" on kaasupolkimessa, kunhan vain peruutuspeilinkin saisi sähkötoimisena :? :roll: :crazyeyes:

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 11:19
Kirjoittaja jiiässä

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 15:02
Kirjoittaja hagger16
Olen aika hyvin osannut pitää turpani kiinni uudella työpaikalla, mutta tänään jouduin kommentoimaan, kun kollegat tuskailivat autojensa kanssa:

O: "Audi piti viedä huoltoon. Alkoi röpsöttämään kuten omistajansakin..."
J: "Golffissa on jo pitkään palanut moottorivalo. Pitäisi tilata aikaa.. lambdahan se taas on..."
Mie: "Se on vähän sellaista noiden epävarmojen merkkien kanssa."
J: "No, mikäs auto miehellä on?"
Mie: "Luotettavuustilastojen kuningas."
J: "Jaa, Lada vai?
Mie: "No melkein, käärmelada. Alfa."

Hiljaisuus...

J:"Poika alkaa viisastelemaan. Pitänee huomenna kastaa liimasäiliöön..."

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin pikkujouluissa löytyy jo joku turpaan vetoa himoitseva... :mrgreen:

Lähetetty: 16 Helmi 2010, 18:36
Kirjoittaja maybetomorrow
^^ Kyseisen merkin tehtaalla on ainakin tehty parhaansa ettei ne aina matelis jaloissa. :oops: