Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tiige
Viestit: 2834
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Vaimon 1.2 130hp puretekissä pitäisi ainakin olla öljykylpyinen hihna. :silent: Vaihtoväli 200tkm.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Vittorio Jano kirjoitti:Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?
Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..

Tavis
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011
Paikkakunta: Espoo / Munchen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tavis »

Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ja forumisteilta omakohtaista kokemusta...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Werneri kirjoitti:
Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..
En tiedä, mikä kone niillä on. Bensalla menee, eikä tehoja ole kauheasti. Sellainen uusimman korimallin 308 kyseessä, olisiko 2015 tai 2016 eli kyllä selvästi yli vuoden moottorista nyt puhutaan.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

^ Noilla main taisi vielä saada uusinta 308 vielä 125 heppaisella THP:llä puretechin lisäksi, joten voi olla thp.

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^^Eiköhän se ihmemoottorilla ole.

No kyllähän sitä luuli, että THP:tä heikompaa moottoria ei voi tehdä, mutta sitten tuli PureTech... :lol:

Werneri
Viestit: 598
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Vaikka ei taida ihan ongelmaton olla PureTechkaan...
Liitteet
imuvent.jpeg
imuvent.jpeg (5.12 KiB) Katsottu 9500 kertaa

Avatar
Gasolina
Viestit: 4677
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Nykymoottoreissa valmistajat kilpailevat siitä kenen venttiileissä ja kanavissa pysyy eniten karstaa kiinni :lol: Ja tämä siis bensakoneissa..
Liitteet
IMG-20180223-WA0000.jpg
IMG-20180223-WA0000.jpg (129.53 KiB) Katsottu 9477 kertaa
Giulia Super -69

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Werneri kirjoitti:
Vittorio Jano kirjoitti:Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?
Kuulostaa jotenkin enemmän THP ongelmaa kuin Puretech. ..

Ai niin joo THP.... Hippasen on murheita siinäkin. :-D

Puretech on hieno kone toimiessaan ja uutena, mutta Cactukseen ei uskallettu laittaa vaan valittiin 1.6 diesel, siinä uskossa että jos nyt reiluun 100tkm menis murheitta?

Puretchejen imusarjoja maahantuoja puhaltelee muovikuulilla puhtaaksi ystävälliseen alle tuhannen euron hintaan per laaki.
Nämä siis jo pienillä kilometreillä.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.


-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%

-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....

Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....

EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......

#foliopipo

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

EpäileväErkki osuu naulan kantaan. Se 60% vastaantulo tarkoittaa lähinnä sitä, että laskuttaja teki hyvin pienen tilin normaaliin verrattuna.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
Myös 2012-2014 BMW N20 ketjun hyppivät mutta 2015-2016 malleihin tehdyt jakopään parannukset ilmeisesti paransivat tilannetta.

Loppupelissä ehkä pitäisi hommata LS3 jossa nokka ja jakopää ovat hyvin voideltuja ja konetta ei muutenkaan saa rikki vaikka yrittäisi...

Tavis
Viestit: 41
Liittynyt: 24 Huhti 2018, 08:08
Car(s): 156 SW 2.5 V6 2001
Ex: 159 1750 TBi 2011
Paikkakunta: Espoo / Munchen

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tavis »

savijo-r kirjoitti:
Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.


-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%

-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....

Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....

EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......

#foliopipo
Mahdollistahan se on, vaikea sanoa. Korjaus tehtiin muistaakseni Laakkosella ja ainakin kustannus oli linjassa remontin kokoon nähden mitä olin netistä lukenut sekä ulkomaisilta ja kotimaisilta foorumeilta. Muttta autohommissahan omistajaa kusetetaan joka välissä, mukaan lukien osto ja myynti.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

taskurahojahan noi on siinä vaiheessa, kun aletaan Audi S6 V10 "ikuisia" sylinteripinnoitteita korjaamaan..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vittorio Jano kirjoitti:Anoppilan 40k ajettuun Pösöön jakoketjuremppa. Ei vissiin ihan ainoa laatuaan noissa uudemmissa?
Jarsan kirjoitti:^^Eiköhän se ihmemoottorilla ole.

No kyllähän sitä luuli, että THP:tä heikompaa moottoria ei voi tehdä, mutta sitten tuli PureTech... :lol:
Mutta jos menee ketjujumppaan. Eikös Puretech ole remmillä... Vai olenkos mä tavallistakin enempi pihalla :roll: .

Tuo on yksi pieni syy taustalla, miksi laitoin 208:n kiertoon, vaikka ”vain” PT:n vapariversio olikin ilman pahinta karstoittumisvaivaa, niin jotenkin silti alkoi jännittämään liikaa. Turhaan, ehkä, mutta silti.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

FinPat kirjoitti:
Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
Myös 2012-2014 BMW N20 ketjun hyppivät mutta 2015-2016 malleihin tehdyt jakopään parannukset ilmeisesti paransivat tilannetta.

Loppupelissä ehkä pitäisi hommata LS3 jossa nokka ja jakopää ovat hyvin voideltuja ja konetta ei muutenkaan saa rikki vaikka yrittäisi...
Nope. Harmillisesti. _Kaikki_ Bimmerin N-sarjan neloset self-destruct rakenteella ketjun osalta - vahvistettu ketju ei auttanut. Näistä uusista B-sarjan rivikolmosista/nelosista ei toki vielä tietoa (sormet ristissä toivotaan parasta). Voihan se toki olla että se oma yksilö kestää ja kestää, itselle ei ole moista onnea edellisten autojen osalta suotu. Aihetta olen liiankin kanssa joutunut penkomaan - siksi olen siirtynyt takuun alaisiin tuotteisiin baijerilaisten osalta. Toinen tie on tietty kutoset (ja kasit varauksella). - Tai sitten kokonaan toinen merkki, vaikka chevyn pikkulohkolla tai sen johdannaisella!

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Alfissimo kirjoitti:Mutta jos menee ketjujumppaan. Eikös Puretech ole remmillä... Vai olenkos mä tavallistakin enempi pihalla :roll:
Katos. Oikoluin mielessäni homman jakorempaksi. PT:t ovat toki öljypitoisessa ilmastossa sijaitsevalla hihnalla varustettuja, kuten valmistaja sen ilmaisee. Ensiasennusremmit tiettyyn valmistuspäivään saakka tosin ovat hihnalla, joka ei sitten kuitenkaan kestänyt sitä öljyä. :lol:

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Ossiv kirjoitti:Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm
Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoa :silly:

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

savijo-r kirjoitti:
Tavis kirjoitti:Pösön ja Citikan THP-koneissa on legendaarinen BMW:n jakopääratkaisu ketjulla. Varsin yleinen vika, että ketju pomppaa ja hajottaa moottoria, joko vähän tai paljon. Rouvan 320 Bemarissa (2009) oli pienempi vika, lasku 3500 josta maahantuoja maksoi muistaakseni 60%. Oli vielä saksan tuontia tuo auto, joten aika hyvin toimi niillä hyvitys. Monella on moottori mennyt vaihtoon tuon vian takia ja se on vähän kalliimpi. Bemarifoorumilta löytyy aika paaljon juttuja.
Mua aina epäilyttää näiden vastaantulojen oikeellisuus.


-Sinulle siis näytetään lasku jonka loppusumma on sen 100%

-Hyvää hyvyyttään maahantuoja maksaa siitä sen 60% ja sinulle jää maksettavaksi se 40 pinnaa ja kaikki ovat tyytyväisiä.....

Paitsi minä.... EpäileväErkki, joka luulee että se remontti ei maksanut maahantuojalle sitä 3500E vaan jotain muuta.....

EpäileväErkki luulee myös että monesti kuluttaja maksaa oikeasti koko remontin.......

#foliopipo
Auton osat maksaa maahantuojalle 1/100 tai murto-osia siitä. Jos auton valmistaja tulee esimerkiksi osissa vastaan, tarkoittaa tätä sitä, että itseasiassa saattaa jopa tehdä voittoa, jos asiakkaalle jää vain tuntityöt maksettavaksi.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm
Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoa :silly:
Hienoa! Schmiedmannilla mulle tuon konseptin noilla itsetuhomaininnoilla esittivät. Arvelinkin että ei ne kaikki voi heti hajota. Epäonnensoturit erikseen. ”Entäs se upgrade?” ”Sulla on tässä jo se upgrade.”

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Meillä on N45 moottorilla varustettu 116i tyttärellä. Laskujen ja osaluetteloiden perusteella autoon on tehty jakoketjuun liittyvät korjaustoimenpiteet ja ecu on myös vaihdettu. Nämä toimenpiteet kilometreillä noin 134tkm. Nyt takana korjauksen jälkeen noin 20tkm ja toistaiseksi kukkuu ihan älyttömän siististi. Mun ex 320i, jossa oli N46 (muistaakseni) ei käynyt ihan noin nätisti. Nämä molemmat ovat/olleet alkuperältään muita kuin "suomiautoja".

Btw. Schmiedmanilta saa kohtuullisen hintaisia osia bemariin. Käytin sitä lähes yksinomaan, kun se sijaitsee kohtuullisen matkan päässä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Juu, muistankin että mainitsit autosta. Laadukashan se on kun akilleen kantapäät kunnossa! Itselle tosiaan käynyt oikein huonoa tuuria, mutta interneetin ihmeellisen maailman mukaan en ole ainoa. Ja tuon kakkosauton ketjun kilahduksen myötä palasin MiTo-kuskiksi, joten tässä pilvessä oli kyllä paksu hopeareunus! :wink:

FinPat
Viestit: 7220
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Ossiv kirjoitti:Tääl oli saksantuonti n47 rapiat 4v, eikä kyl kuulunut onneksi rapinaa jakopäästä missään välissä. Auto on vieläkin liikkeellä ja ei ole kuulunut että ois tarvinnut jakopäätä avata. Tosiaan mittariin tuli sen 100tkm
Itsekin työnsin n47 moottoriseen f31:een kolmessa vuodessa +160tkm ilman jakopäämurheita. Ei ne kaikki hajoa :silly:
Meillä kolmessa vuodessa jenkkituonti MY15 E84 keräsi reilut 80tkm ja F22 hieman yli 90tkm. Kummassakaan ei ollut yhtään huolto-ohjelman ulkopuolista keikkaa korjaamolle. Molemmissa N20 28i versiona ja "upgraded timing chain".

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kai näihin bemarikehuihin pitää todeta, että N53B30A:n mittariin pyörähti maanantaina 250tkm, eikä ketju vielä edes rohise.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4202
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Eikös siitä kuitenkin jo kardaani poikinut vai mitä pientä huoltoa siihen tulikaan?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kardaani (etu-) poiki N52B25A:n kyljestä eli edellisestä autosta. Vaan kyllä, on tähänkin pulkkaan saanut toki tehdä sekä huoltoa että remonttia - toki alustaan upotettu nelinumeroinen summa olisi ns. normaalilla ihmisellä kolminumeroinen, eikä edes alkaisi ysillä, koska inssi ei käskenyt esim. vaihtamaan iskareita, eikä sinne olisi työnnetty pääosin orggisosia, koska Scantechiä saa halvemmalla. Mutta nimenomaan moottori on sieltä huolettomimmasta päästä - on siihenkin vaihdettu pari suutinta ja 3 puolaa minunkin aikanani, mutta sen syvemmälle ei siis ole tarvinnut mennä. N4* -sarjassa ja N2* -sarjassa olisi hyvällä todennäköisyydellä jo päästy ihailemaan vähän syvemmältäkin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Onhan toi Prince moottori pökötin nokalla oikein mukava harrastuskohde :-D

Kattelin just ilalla kuitteja paljonko toi vuoden moottori on syönyt euroja reilun vuoden aikana ja totesin, että ton prince koneen ylläpitoon on mennyt vuodessa enemmän kuin isolohko Alfan dieselin ylläpitoon kymmenessä vuodessa :mrgreen:
Muutama pösön huolto meni sentään autoliikkeen piikkiin (turbon vesipumppu ja öljypumpun säätösolenoidi)

Alfan kuitteissa oli kummiski mukana normaalit huollot eli 2x jakopään hilujen vaihto ja "ylimääräisenä" remonttina termostaatti.

Viimeisimpänä haasteena on jatkuvasti lisääntyvä öljyn kulutus (1l/1500km). Elättelin toiveita, että öljynkulutus vähenisi kun vaihdoin hajonneen turbon ja venttiilikopan huohottimineen, mutta eipä niillä kovin isoa muutosta saanut aikaiseksi.
Kampikammion paineet on ok eli nyt ainakin huohotus toimii. Ajossa näkyy heiluvan joku -20...-40mBar ero ulkoilmaan nähden kun tein mittauksen.
Ohivuotojen mittailukaan ei paljastanut mitään suurempaa haivattavaa vikaa...
Nyt on pari öljynkeräyspurkkia viritetty molempiin huohottimiin jotta saa tarkistettua/poissuljettua sen mahdollisen reitin öljyhävikille.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Onko kukaan perehtynyt Ducato Maxin (1998) ABS-jarrujen sielunelämään? Toimivat satunnaisesti, eli silloin tällöin. Aiemmin on ABS-pumpulle menevän ison riviliittimen puhdistus auttanut, muttei enää. Anturien johdot näyttävät ehjiltä, jne. Polttelee siis ABS-valoa ja nyt lisäksi sitä valoa johon vaikuttaa mm. käsijarru, jarrunestesäiliön anturi ja jarrupalojen kulumisjohdot. Jarrunestettä on säiliö täynnä, käsijarrun johto on irti, eikä jassupalojen johtoja ole ollut kiinni varmaan ainakan 10 vuoteen.
Onkohan noin vanhassa järjestelmässä mitään diagnostiikkaliitintä, en ole sellaista löytänyt, eikä ole tietoa onko tuossa edes boksia abseja ohjaamassa, vai onko elektroniikka pumppuyksikössä?
Tuli eilen huomattua että kostealla asfaltilla meni aika normijarrutuksessa lukkoon vasen takaengas, sellaista ei ole kyllä koskaan ytaåahtunut, takajarrut on vaikea saada lukkoon hiekallakin (siis silloin kun absit eivät toimi), olisikohan jokin jarrupaineen säätäjä rikki, en ole sellaista löytänyt alustasta, liekö sitten sekin rakennettu pumppuyksikölle?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

760tkm tuomia "etuja". Viimevuonna puoli lattiaa ja vasen puoli. Tänä vklp oikealla sama

Kuva

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Hetken hämmennyin kun bongasin sinun autosi tiedoista (156), mutta sitten tarkistin mikä on ketjun nimi :D

Mikäs autoon kyseessä?

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Tuohan ei näytä vielä pahaltakaan, olen omistanut Ducaton keväästä 2011 ja joka ikinen vuosi sitä on pitänyt hitsata, ja rankasti. Viime vuonna meni 2,5m2 peltiä, tänä vuonna ainoastaan 1m2, joka on ihmen vähän. 70- ja 80-luvuilla Fiateita tehtiin neuvostoliittolaisesta teräksestä, olisivatkohan käyttäneet loppuerät noihin II-sarjalaisiin Ducatoihin, aivan käsittämättömän huonolaatuista terästä niissä on, ruostuvat vaikka niitä säilöisi tyhjiöidysä tilassa :)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

quppe kirjoitti:^ Hetken hämmennyin kun bongasin sinun autosi tiedoista (156), mutta sitten tarkistin mikä on ketjun nimi :D

Mikäs autoon kyseessä?
Talviauton ja remppapakun virkaa volsku t4 -97..
Ihan ok peli! Pitäs ajaa 800 rikki mut voi olla et pitää hommaa ksteelille kantiskortti et sais uutta peltiä tarpeeksi :lol:

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Jaha leimamies oli sitä mieltä että pyöränlaakeri vaatis vaihtoa mut ei kirjoittanut siitä mittää..samoin jarruputkista ja runkopalkeista :lol:
huomautukset tuli putken pienestä reiästä ja kallistuksen vakaajasta!
Taas mennään vuosi eteenpäin :drinking:
Savu-arvot 0.3 /2.5 vaikka nii paljon työntää mustaa kun laitat rajoittimeen ettei peileistä näe :lol:

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Taisin jo avautua toisaalla kun Rangesta on kampuran takapää tai stefa paskana. Ivecosta räjähti rengas ja lokari. Kesällä yhen auton kyljestä tultiin sisään kun vastaantulija nukahti rattiin, ei ole sekään projekti edennyt. Tänään varmistui että emännän Honda vaatii venttiiliremontin.

Jotenkin sitä kaipaisi tähän aikaan vuodesta jotain positiivista uutista.

No, talon kolme toimivaa autoa ovat kaks fiiattia ja alfa. Kaikki muunmerkkiset on telakalla.

jalittam
Viestit: 1839
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

No helvata.
Sitikasta puuttuu konepeiton avausvipu.
Käteen jäi syherö vaijeria.

Kui pellin sais näppäärästi auki?

-01 c5 siis kyseessä...

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Näkyykö siitä vaijerinpäästä ~mitään, edes verhoiluja purkaen? Jos näkyy, niin lukkopihdit kiinni ja rykäisy - jos taas ei, niin miettimään että miten maskin saisi irti ja sitä kautta lähestyttyä asiaa..
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

jalittam kirjoitti:No helvata.
Sitikasta puuttuu konepeiton avausvipu.
Käteen jäi syherö vaijeria.

Kui pellin sais näppäärästi auki?

-01 c5 siis kyseessä...
Tuo on yksi ekan kopan femman ominaisuuksia :-D . Citikka foorumilla tuohon oli muistaakseni jokin kätevä tapa, mutta en suoraan enää muista miten se oli parasta tehdä. Olisikohan ollut alakautta. Citroenfoorumin haulla tosin pitäisi löytyä apua.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja V6 »

sopinee tähän ketjuun


Nissanin hallituksen puheenjohtaja pidätetty Japanissa ja edessä potkut – Renaultin osake halpenee tuntuvasti
Nissan kertoi maanantaina, että se tutkii Carlos Ghosnin mahdollisia väärinkäytöksiä. Autoteollisuuden mahtimies Ghosn on Renaultin toimitusjohtaja ja Nissanin hallituksen puheenjohtaja.


https://www.hs.fi/talous/art-2000005904622.html
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Työmaalla kaverin Skoda alkoi pitämään epäinhimillistä sirinän ja ratinan välimaastossa olevaa ääntä kun virrat laittaa päälle. Pelti auki ja imusarjan luota se tuli. Liekö imusarjassa jotkut läpät jotka eivät aukea tai sitten ne rattaat on entiset.. kellään tietoa vaggi BKD sarjan masiinoista :roll: eli 2.0 tdi

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Bemarista meni edestä vetari. Toteutus sellainen, että koko akseli vaihtuu. Alkuperäisenä ja uutena se lähemmäs touhutonnin arvoinen. Laitettiin sitten käytettyä, kun sai nopeammin mitä tarvikkeena ulkomailta. Samalla tsekattiin toiselta puolelta oliko kumisuojus ehjä ja olihan se. Tällä hajonneella puolella suojus olikin rikki ja tätä myöden tuhoutuminen lähestynyt nopeammin.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Osaa ne penarin bensakutosetkin näköjään hajota. Ei mun siis ole leiponut, mutta löytyi intternetistä tarinaa. Koska mikään ei ole niin viisas kuin saksalainen insinööri, ei tätäkään efektiä ole vissiin implementoitu mihinkään vähemmän nerokkaaseen merkkiin. N5x -bensakoneet osaa nimittäin syödä apulaitehihnansa. Ei, en tarkoita että hihna vain rispaantuisi palasiksi, vaan moottori oikeasti syö sen - sisään kampuran etustefan läpi ja alakerran pureksittavaksi ja öljynkiertoon. Kannattaa siis pitää hihna, rullat ja kiristin kunnossa näissä, koska se ehkäisee tuota efektiä kaikista eniten. Toki ei olisi iso vaiva kehittää kampuran hihnapyörää ongelman ehkäiseväksi, mutta eihän nyt sellaista...

https://autoscope.co/car-repair/bmw-ser ... de-engine/
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kun luulin, ettei Saksalainen insinööri enää pysty yllättämään, niin voi sanoa että tuota en osannut odottaa.
Täytyy olla tahalleen tehty ominaisuus, muuten ei ole mahdollista.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11184
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Car(s): MINIMii V6
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
mutt
Viestit: 5418
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

No, saksalainen insinööri suunnittelee, amerikkalainen korjaa lopputuloksen...
https://www.youtube.com/watch?v=eIsW_oNLZjM
"Mikä tässä nyt voisi olla niin vaikeaa?" :lol: :lol:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Kestääkö viton atf-öljyä? Täytyisi vaihtaa sysleriin tehostimen putkiin O-renkaat. Vanhat on vihreät, eli viitannee Vitoniin?

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Epätoivoinen kysymys, mutta ei kukaan ole perehtynyt Hondan Denso -tyhjäkäyntisäätimen toimintaan?

Kyseinen mötikkä on pöydällä.

7 viikkoa vääntänyt kansiremppaa tuohon ja eilen sain nippuun, mutta lämmetessään nostaa tyhjäkäynnin taivaisiin. Vikaa ei ollut ennen kansiremonttia.

Kun en tiedä on jumissa säädin vai vika ohjauksessa. Alkaa kyllästyttää repiä imusarjaa irti aina kun testaa jotain. Irtonaisena kun väänsi virrat päälle, ei säädin liikkunut puoliasennosta mihinkään.

Liittimeen tulee kolme johtoa, keltainen musta ja kolmatta en muista.

Tuon näköinen mötikkä:
Kuva

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Abarth kirjoitti:Kestääkö viton atf-öljyä? Täytyisi vaihtaa sysleriin tehostimen putkiin O-renkaat. Vanhat on vihreät, eli viitannee Vitoniin?
Kestää. Jouduin setvimään tiivisteiden sietokykyä etsiessäni Quattroporteen imusarjan ja kannen välisiä O-renkaita. Silloin jostain löytyi hyvä taulukko tiivistemateriaalilaatujen ominaisuuksista. Nyt sitä ei tietty enää ole tallessa, mutta täällä Vitonin ATF-siedoksi annetaan "excellent". Muutenkin Viton tuntuu sietävän mitä vain. Kun 10 kpl pussista tarvitsin vain kahdeksan rengasta, rääkkäsin uteliaisuuttani yhtä rengasta kuumailmapuhaltimella, bensalla ja jäähdytinnesteellä. Hyvini kesti. Vaihteistoöljyä ja jarrunestettä voisi vielä kokeilla. Ei sillä, että nitä kovin todennäköisesti päätyisi Quattroporten imusarjaan, mutta ei näistä laitteista koskaan tiedä :mrgreen:
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

sämpy kirjoitti:7 viikkoa vääntänyt kansiremppaa tuohon ja eilen sain nippuun, mutta lämmetessään nostaa tyhjäkäynnin taivaisiin. Vikaa ei ollut ennen kansiremonttia.
Saattaa kuulostaa tyhmältä ja/tai aloittelijatason kysymykseltä, mutta kuinka monisataaprosenttinen varmuus on, että mikään paikka ei ole jäänyt sillai raolleen, että pieni imuvuoto pääsisi vittuilemaan ilman että tuossa murkulassa olisikaan mitään vikaa? Tulppaa säätimen letku(t) lämpimänä niin varmistat, että se kierrokset nostava lisäilma tulee nimenomaan tuon kautta eikä jostain muualta.

Yst. terv. nimim "Miks tää rötää? Ai, mulla on bensalinjan kiinnike imusarjan ja kannen välissä, no ei ihme... " sekä "Miks nää seokset on ihan pieles... ai, mulla on EGR vähän löysällä ja sieltä vuotaa miten sattuu, pitäisköhän sekin kirrata"
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Vastaa Viestiin