Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tesla käyttää samaa softaa SpaceX-raketin kanssa. Vesisateessa saattaa joskus ensimmäisen vaiheen irrotus aktivoitua.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tottahan tuo italialaisessa autossa menisi sähkövian piikkiin.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

insinörtti
Viestit: 2623
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Gasket kirjoitti:Ja eihän puskuri pidä kun yhden äänen kun se putoaa.
Nuo olivat molemmat hukanneet puskurinsa mäjäyttäessään isoon lätäkköön. Aika luonnollista, että siinä syntyy vähän muutakin melua ynnä näköestettä. Siihen en nyt ota kantaa, onko syvään lätäkköön fiksua ajaa täyttä vauhtia 8)

Vaan noin niinkuin muuten. Tosiaan tullut taas parin viikon sisään nähtyä useampikin Golf, mikä on moottoritiellä ollut lentoon lähdössä, päätellen pohjan alla vimmatusti lepattavasta "siivestä".

Valot... jaksa laskeakaan niitä autoja, joilla kolmesta jarruvalosta palaa enää 1, keulaltakin puolet valoista pimeänä, väärän tehoisia/väärinpäin paikoilleen runnottuja polttimoita (toisella puolella näyttää jarruvalo palavan koko ajan tms). EVVK. Kuten myös ne itäautoilijat, jotka yhtälailla kaatosateessa kuin pimeälläkin ajavat ilman lähi ja takavaloja (palaako mittarivalotkaan - EVVK).

Oma parkkipaikka kaupan kupeessa ja pariinkin kertaan saanut ihasella metallin rohinaa, kun joku järkiautoilija on lähtenyt turvallisesti liikenteeseen täysin loppuunkulunein jarrupaloin. Aika pahaa teki kuunnella taannoin myös yhden Stilon metallista kirskuntaa. Vissiin vesipumpun tms laakeri moro, mutta kovaa ajoa vaan.

Moottoritiellä bongattu myös pösö, joka teki 3 reipasta "loikkaa" jokaisen pikku töyssyn jälkeen. Saattoi olla iskarit hieman elämäänsä väsyneet, muttei vielä antanut aihetta toimenpiteisiin.

Yhdellä naapurilla taannoin yksi datsunin rengas silminnähden lässähtäneenä, mikä vyörenkaan tapauksessa tarkoittaa ihan olemattomia paineita. Kun tästä huomatin, niin totesi, että kiitti, mutta en just nyt kerkiä asialle mitään tekemään. Eikun matkaan vaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^ Mainittakoon erikoistapauksena tyyli, jolla aiempi työnantajani ylläpiti autoja käyttäen teorioita "katsastettu eli ehjä" ja "huollettu eli ok". Huollossa sai tehdä tasan huolto-ohjelman mukaiset asiat eikä mitään ekstraa, ellei ekstraan ollut katsastusmieheltä vaatimusta. Tutuksi tuli mm. pomppuperä-golffi, jonka takapää jäi pompottamaan töyssyn jälkeen varmaan viidesti, kuuma a3, jonka ilmastointi oli kaputt 5v iässä, kylmä passatti, joka ei lämmennyt ja äänentoistostakin toimi oikea etukajari sekä monta muuta kulkinetta, jotka sopivat hienosti listallesi ainakin roikkuvista pohjamuoveista, entisistä iskareista ja tekniikan pikkuvioista. Vaarallisiin jarruihin en sentään tainnut kertaakaan törmätä...
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

insinörtti kirjoitti:Yhdellä naapurilla taannoin yksi datsunin rengas silminnähden lässähtäneenä, mikä vyörenkaan tapauksessa tarkoittaa ihan olemattomia paineita. Kun tästä huomatin, niin totesi, että kiitti, mutta en just nyt kerkiä asialle mitään tekemään. Eikun matkaan vaan.
Veljen kanssa kerran bongattiin valoissa viereisellä kaistalla seisovasta autosta (harmaa Audi) tyhjä eturengas. Ikkuna auki ja huikattiin kuskille, että sulla on kumi tyhjä. Ei uskonut, ei kuulemma ollut mahdollista.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kertoo paljon auton ajo-ominaisuuksista, jos kuski ratissa ei usko renkaan olevan tyhjä.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

FinPat
Viestit: 7173
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

unknown kirjoitti:Kertoo paljon auton ajo-ominaisuuksista, jos kuski ratissa ei usko renkaan olevan tyhjä.
Väittäisin että kertoo yhtä paljon ellei enemmän kuskin havaintokyvystä liittyen auton ajo-ominaisuuksiin.

Ehkä hieman eri tilanne kun varikolla jossa renkaiden ilmapainetta säädetään pyrometrin ja tarkkuusmittarin kanssa lämppäri kierrosten jälkeen.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Ei tämä Saabismi ole kovin valoisasti alkanut. Tänään kesti 2,5 tuntia päästä pihasta koska käsijarrunkahva ei palauttanut. :evil: Huomenna sitten ilmastoinnin täyttö ja nelipyöräsuuntaus. Saa nähdä mitä yllätyksiä sieltä tulee...

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

FinPat kirjoitti:
unknown kirjoitti:Kertoo paljon auton ajo-ominaisuuksista, jos kuski ratissa ei usko renkaan olevan tyhjä.
Väittäisin että kertoo yhtä paljon ellei enemmän kuskin havaintokyvystä liittyen auton ajo-ominaisuuksiin.

Ehkä hieman eri tilanne kun varikolla jossa renkaiden ilmapainetta säädetään pyrometrin ja tarkkuusmittarin kanssa lämppäri kierrosten jälkeen.
Joo, itselle kävi pari päivää sitten noin, että eturengas vuoti tyhjäksi ajon aikana ja en kyllä sitä heti honannut. Varhainen aamu, 80 km/h hiljainen tie, pitkähkö suora, vakkari päällä ja radio riittävän lujalla. Eivät olleet aistit niin race moodissa, että olisi tullut selkeä signaali. Loivassa kaarteessa alkoi ihmetyttää outo ohjaustuntuma ja sitten hokasi sirkkeliäänen, jonka jälkeen vasta arvasin, mitä oli tapahtunut. Ehkä 0,5 km olin ajellut tyhjällä renkaalla ja kumi oli kaput, vanne jäi ehyeksi. Toki keskimääräistä parempi kuljettaja (suurin osa suomalaisista) tuon olisi hokannut heti ja varmaan paikannutkin vauhdissa :)

Avatar
Janne
Viestit: 2117
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Janne »

Isäukon 2002 Marea weekend-saaga saa jatkoa :)
Noin 115tkm mittarissa on pohjanvaihtohuolto tehty. Katsastusmies kehui 4kk sitten auton kuntoa ja pohjaa erinomaiseksi kopisteltuaan sitä. Sittemmin helmojen takaosassa, siinä muovisen ilmanohjaimen alla ja eteenpäin eturenkaita kohden 30cm matkalta lahoa ja pirunmoiset reijät molemmin puolin. Oli melkoinen homma löytää uudet helmat farkkuun. Hitsarikin oli todennut että kyllähän näitä Fiatteja on viime aikoina vedetty paaliin ihan urakalla, kun mätänevät niin totaalisesti. Moni tuntui tuoneen pajalle korjattavaksi, mutta todellisuuden iskiessä asiakkaalta on rahat loppunut ja työt jätetty kuitenkin tekemättä.
Auto on massattu historian saatossa kahteen kertaan ammattilaisen toimesta, mutta nähtävästi paskiainen on muhinut massan alla. Nyt on kuitenkin 750 euron hitsauskorjaukset tehty ja matka jatkuu.
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1555
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Isän Skoda Roomster 1.2 TSI alkoi jakoketju kolisemaan alta 50 tkm. Hermostui, ja vaihtoi melko äkkiä uuteen Mazdaan. :roll:

Työkaverin Skodan 1.8 TSI alkoi kuluttamaan maltillisen litran tuhannella öljyä alta 100 tkm ajettuna. Tehdas tuli 4 k€ remppaan puoliksi vastaan. Päättivät lopulta vaihtaa koko moottorin. :shock:

FinPat
Viestit: 7173
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Cloverleaf kirjoitti: Työkaverin Skodan 1.8 TSI alkoi kuluttamaan maltillisen litran tuhannella öljyä alta 100 tkm ajettuna. Tehdas tuli 4 k€ remppaan puoliksi vastaan. Päättivät lopulta vaihtaa koko moottorin. :shock:
Vaihtoivatko sinne jonkin oikean moottorin vai laittoivatko vain uuden TSI:n odottamaan poksahdusta?

Toisaalta kollegallani on 1.4TSI + 7-speed DSG kombo pysynyt kasassa jo melkein 5 vuotta ja 100tkm ilman ongelmia.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

FinPat kirjoitti: Toisaalta kollegallani on 1.4TSI + 7-speed DSG kombo pysynyt kasassa jo melkein 5 vuotta ja 100tkm ilman ongelmia.
Eikö 90-100tkm ollut juuri se raja, minkä jälkeen on koneenvaihtohuolto?
Mahtaako nykyään olla jo mainittu käyttöohjekirjassa ihan normaalina huoltotoimenpiteenä? "moottorin vaihto 90tkm, 180tkm"
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mikä tuosta TSI:stä tekee noin huonon? Kestääkö muut pikkuturbokoneet "normaalisti"? 1.4 T-Jetit ja Fordin kolmesylinteriset esim?

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

TSI on volkkarileirissä vähän samanlainen geneerinen lyhenne kuin TDI, eli saman lyhenteen alla on kauhia nippu erilaisia moottoreita, joten siellä on myös jonninmoinen nippu erilaisia vikoja.

Ehkä klassisin TSI-vika on huonosti toteutettu jakopää (onneksi mikään muu autonvalmistaja ei näitä mokaa, *khöh*), joista ainakin yhdessä versiossa oli räikätön hytikkakiristin, eli kun moottori sammui ja öljynpaine poistui, lakkasi myös kiristin kiristämästä. Muutenhan se ei maailmaa kaada, siitä kun taas lyö mjotoorin tulille niin öljynpaine nousee, kiristin toimii suht nopeasti ja ei muuta kuin kovaa ajoa. Mutta mutta... mitä käykään, jos auton parkkeeraa ylämäkeen ykkönen tuvassa tai alamäkeen pakki päällä? Kampura pyörähtää vastapalloon, ketjun löysä osa siirtyy väärään väliin ja startatessa väärästä välistä löysä ketju hyppää, jonka jälkeen mäntä kohtaa ventiilin ja vissiin se jakopääkin ottaa osumaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

Onhan niissä nyt vaikka mitä! eikä siitä nyt noin helpolla pääse, että parkkeeraa tasaiselle.

Suosittelen, että lähestyy noita autoja "kolmen metrin seipäällä" Mielellään ei parkkeeraa omaa muun merkkistä autoa viereen, jos auton viat tarttuu.
Liitteet
vag vastuunvapautus.jpg
vag vastuunvapautus.jpg (105.41 KiB) Katsottu 8982 kertaa
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

unknown kirjoitti:eikä siitä nyt noin helpolla pääse, että parkkeeraa tasaiselle.
Tuosta yhdestä ongelmasta "pääsee" (käytännössä aika tuskaista peliä silti), mutta tosiaan muista ei. Nuo lyhenteet vaan laitetaan ajan kanssa tarkoittamaan niin montaa eri vaihtoehtoa, että yleensä on mahdotonta sanoa yhtä tyyppivikaa yhdelle lyhenteelle.

Periaatteessa siis samantapainen kuin JTS - 1.9 JTS:ssä on ihan eri ongelmat kuin 2.0 JTS:ssä (pl. imuventtiilien karstoittuminen, siinäkin skaala on eri) - mutta paljon isommalla tuotekavalkadilla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

legza
Viestit: 894
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

Mandeprkl kirjoitti:Mikä tuosta TSI:stä tekee noin huonon? Kestääkö muut pikkuturbokoneet "normaalisti"? 1.4 T-Jetit ja Fordin kolmesylinteriset esim?
Fordin 3-sylinteriset toimii mekaanisesti ja apulaitteiltaan hyvin, myös jakopään osalta. Suurin heikkous on ennen 3/15 valmistetut mosat missä eräs lohkojen välinen vesikanavan tiiviste saattaa pettää, yleensä pikkuhiljaa, mutta ylikuumeneminen on kohtalokasta lohkolle. Toki tässä moottorissa öljykylvyssä olevan jakohihnan vaihtoväli on 240tkm ja hinta sen vaihtoon tulee olemaan kova monimerkkikorjaamoillakin suuren työn takia.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

2008 vuotiset toyotat alkaa olla tällasia (kuva Yariksesta, rek -08)

taka-akselin kiinnitys.

Ei tuo paljoa paremmalta vaikuta kuin alfankaan pelti.... eikä ole yksittäistapaus :roll:
Liitteet
nimetön.jpg
nimetön.jpg (105.08 KiB) Katsottu 8690 kertaa

Avatar
Jiitee
Viestit: 4269
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re:

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

jiiässä kirjoitti:http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0102375/12

Rankat on otsikot ainakin.. :roll:
Vuodelta 2010 :roll:

Joo, perusamerikkainen auton ostaja ja Usassa kasatut Toyotat ... marriage in heaven :drinking:
...laatu ilmeisesti jo parantunut viime vuosina ja tarpeellisia varoituslappuja lisätty Priukset täyteen...
esim autosi ei ole koirankoppi 40 asteen perusKalifornialaisella helteellä ja Prius ei ole amfibioauto , älä
jätä sitä Pismo Beachille vesirajaan laskuveden aikaan.... :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Kaverilla seuraava keissi Opel Vectra 1.8 -07:n kanssa.
Hän otti minuun yhteyttä ja kertoi, että yhden ison ketjun pikahuollossa oli hänen autossaan todettu olevan ilmeisesti kansivika. Puristukset oli ollut huonot ja päästöt kuusin kertaiset.
Tarkoitus oli myydä auto siinä kunnossa pois ja ostaa uusi tilalle.

Uusien ja vähän käytettyjen autojen hinnat sai kuitenkin vielä miettimään mahdollisuutta, että vanhan kunnostaisi.
Auto meni toiselle korjaamolle ja siellä eivät löytäneet mitään vikaa!?!

Tässä vaiheessa vasta ymmärsin kysyä mikä autossa oli vikana. Auto ei kuulemma aina käynnistynyt hyvin ja käynti oli vähän huonoa. Etenkin, kun tankin tankkasi täyteen ei auto meinannut käynnistyä.
Tätä ongelmaa googlasin ja löysin samoja ongelmia Vectran 2.8 moottorissa. Vika oli korjaantunut jumittavan evap-venttiilin vaihdolla. Tätä tarjosin kaverillekin ja hän sanoi googlanneen saman ja tarjonneen tätä jo ensimäisellä korjaamokäynnillä. Se oli kuitenkin torjuttu "hakuammuntana" ja olivat mielummin todenneet olemattoman kansivian.

No, nyt auto oli käynyt Opelin merkkihuollossa ja olivat vaihtaneet bensansuodattimen. Ohje oli nyt ajaa tankki tyhjäksi, tankata ja seurata toimintaa.

Jään mielenkiinnolla odottamaan lopputulosta. Eniten asiassa vatsahappoja kiehuttaa tuo pikahuollon aivan käsittämätön diagnoosi, jonka perusteella auto oli jo pullakahvien hinnalla myynnissä yhden vuorokauden..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
mattijus
Viestit: 5248
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

hagger16 kirjoitti:Eniten asiassa vatsahappoja kiehuttaa tuo pikahuollon aivan käsittämätön diagnoosi, jonka perusteella auto oli jo pullakahvien hinnalla myynnissä yhden vuorokauden..
Ei kai n. 90eur/h tuntihinnalla voi priimaa odottakaan.

https://youtu.be/XgpmYw4idjM?t=37s

"mistäs se näkee, että nää ikkunat on pesty?"
- laskusta
"onpas meillä puhtaat ikkunat"
VMP

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Epäilisin, että pökötin THP myllyn huohotinsysteemiin on tullut joku lisäominaisuus :-D
Jos öljykorkin avaa pikapuoliin moottorin sammuttamisen jälkeen niin pihisee korkin välistä aika reippaasti. Välillä vetää ilmaa sisäänpäin, toisinaan laskee painetta ulos...

Onkos kellään tietoa saako noita venttiilikoppaan integroituja PCV härpättimiä vaihdettua vai kannattaako lyödä tilalle suosiolla uusi venakoppa?

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

unknown kirjoitti:Eikö tuo nyt niitä öljyhuohotin sotku juttuja, mikä lopulta tuohoaa koneen, että venttiilikopan alle kannattaa kurkistaa?
Status päivitys jos jollain sama tulee vastaan. Koodit laihasta seoksesta (bank 1, bank 2)

Vaihdatin tuon huohottimen ja samalla liike putsasi osan letkuista. Aika tukossa olivat. Uudella huohottimella vikakoodia ei vielä ole tullut, joten ehkä se nyt oli vian aiheuttaja.

En uskalla kurkata venttiilikopan alle. :lol: Uskaltaako tässä teetättää öljyn vaihdon yhteydessä moottorin pesun (esim BG, Forte). Vai lähteekö liete vaan liikkeelle ja tukkii öljykanavat? Oisko vaihtoehtona tiheämmät öljyn vaihtovälit jos se pikkuhiljaa liuottaisi mahdollista sotkua pois?

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jos aattelee pesevänsä, niin putsaamalla eka ne venakoppien aluset manuaalisesti on shittiä ainakin vähemmän lähdössä kiertoon.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

rausku
Viestit: 248
Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja rausku »

Ehkä se on vaan käärittävä hihat. :-D Toki hyvällä tsäkällä siellä ei ole mitään suurempaa.

Werneri
Viestit: 595
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Werneri »


Avatar
155156
Viestit: 2076
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Maailma kokonaisuutena näytää nyt paremmalta kun yksi tuollainen rumilus on pois liikenteestä.

Avatar
lerppu
Viestit: 5820
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Toimittajalla mennyt numerot sekaisin. 3 on erisuuri kuin 5... Lienee dieselin imusarja hieman päässyt lämpenemään. Käteviä BMW:t - dieselin käyttöikä kun tulee täyteen se syttyy tuleen. Bensaversiosta ketju joko hyppää tai katkeaa, että aika selkeitä nekin. 2/5 BMW ketjua venyttäneenä käytetyn BMW:n huonoin puoli ei kokemusperäisesti ole sen ulkonäkö! Pari vuotta nykyisessä takuuta, sen jälkeen onkin korkea aika laittaa kiertoon! Muutoin esim F34 aivan tolkuttoman hyvä auto, harmi että käyttöikä kovin lyhyt. :roll:

insinörtti
Viestit: 2623
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

"Näinhän siinä käy, kun autotkin yritetään pakottaa kasvissyöjiksi." :mrgreen:

https://tekniikanmaailma.fi/tm-analyysi ... reissulta/

kai tämä linkki näkyy muillekin...?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

jalittam
Viestit: 1836
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Murhe ja murhe.
Viime viikonloppuna kävin semisti pussikaljakuskina linkin autolla;

https://youtu.be/i3LcH5oNjuA

Ej päässy valoista kakkosella, ku kytkin alko haisemaan.
Ykkönen tuntui lyhyehköltä kurrentilla perällä.
Sutisutivokivoki...
Ja nano rajottajalle.

No tuo kaverin rojekti onnii kesken.

Ratti täynnä käsiä, ku ei tehostinta.
Jarrut on mitä on.
Renkaatki pompottaa.
Wunderbaum haisee.
Lyhyt vaihteensiirto lievällä epätarkkuudella.
Paskat valot.
Hantin ikkuna piti parkissa laittaa kiinni.
Jokin kärys.
...

Vain lievää viriä, vielä tossa.

Konetiellä meni ku juna. Mikkä urat?
Tulee nuoruus mieleen.
Tykkäsin - kovasti.

Ajamani pnv siis ko linkin auto,
vasta toisen kerran ratissa...

Avatar
mattijus
Viestit: 5248
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jalittam kirjoitti: Tulee nuoruus mieleen.
Tykkäsin - kovasti.

Ajamani pnv siis ko linkin auto,
vasta toisen kerran ratissa...
Ehjä E30 on mahtava laite! :drinking:
VMP

jalittam
Viestit: 1836
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Is ja mankassa soi ysärialun tekno. Voivoi...

jalittam
Viestit: 1836
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

...ja kun eco mittarin viisari heittää läpsystä vaihdon runtumittarin viisarin kans...

:-D

Pavunlaskija
Viestit: 130
Liittynyt: 04 Touko 2009, 13:09
Car(s): VW Golf mk1 cabrio, Ford Fiesta ST
Ex Alfat: 156 V6, Giulietta, -88 Spider
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pavunlaskija »

Ostin itelleni puolenkymmentä vuotta sitten E30 318is:n ihan fiilistelläkseni nuoruutta. Kuivalla oli hauskaa. Ekoilla talvikeleillä tajusin, että nuorempana olin varmasti ollu parempi kuski ja kuolemaa pelkäämätön :lol: Ei sitä muistanutkaan, että nuo ei oikeesti haluu mennä talvella hetkeekään suoraan ja absien puuttuminenkin vähän totututti.

FinPat
Viestit: 7173
Liittynyt: 18 Marras 2017, 12:11

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja FinPat »

Pavunlaskija kirjoitti:Ostin itelleni puolenkymmentä vuotta sitten E30 318is:n ihan fiilistelläkseni nuoruutta. Kuivalla oli hauskaa. Ekoilla talvikeleillä tajusin, että nuorempana olin varmasti ollu parempi kuski ja kuolemaa pelkäämätön :lol: Ei sitä muistanutkaan, että nuo ei oikeesti haluu mennä talvella hetkeekään suoraan ja absien puuttuminenkin vähän totututti.
Ja sitten seuraavaksi E21 lukkoperällä. Isällä oli joskus moinen työsuhdeautona. Siinä vasta itsemurhapeli jäisellä tiellä, sen jälkeen E30 tuntui suorastaan stabiililta. Valitsin itseasiassa muutaman kerran vapaaehtoisesti äidin Saab 96:n pahimpiin keleihin kun teininä piti viikonloppuna päästä liikkeelle kelillä kuin kelillä. 96 taas aliohjasi jopa suoralla tiellä. Kurvissa tosin vapaakytkin saattoi yllättää jos unohti ottaa sen pois päältä, ei ollutkaan moottorijarrua.

Gasket
Viestit: 1426
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Päivän nostalgiatrippi..

Eihän ny e30 ihan mahdoton ole. Taannoin oli kaverilla moinen. Piti ihan kaivaa vanha meriitti TTMK:n talvipujottelusta:

Kuva

Sen verta huijattiin, että allekirjoittanut tuon ajoi vaikka menikin omistajan nimiin sijoitus :lol: Ei lukkoperää ja perinteisesti riittävän matala alusta kokolailla pohjaanlyöntikumien varassa. Tuo oli kyllä sikäli harvinainen vuosi ettei yhtään nelikkoa ollut viivalla. Tai no oli yksi transportteri, mutta sitä ei lie voi oikein laskea. Sikäli vielä, että muut nopeat ajat ajettiin aika alussa kun ei koko parkkis ollut täysin kiilloittunut jääksi ja itse vedin tuon ajan ihan lopussa. Tosin aika penkkoja pitkin se taisi mennä.. Saatettiin muutama hiekoitussepelisäkkikin lainata konttiin lisäpainoksi kun ei kukaan suostunut sinne eläväksi painoksi menemään vaikka sitäkin yritettiin :lol: Joku noheva tietty keksii ettei e30 323:sta avoa ole, eli korinvaihtohan tuo oli. Tietääkseni on hengissä edelleen ja rekkarin numerot oli "323", kirjaimia en enää muista. Vähänhän tuota oli jo tuolloin viritetty ja jotain reilut 170 hv se taisi AMW:llä antaa. Tuossa oli kevyt virinokka (~270), joku peltisarja, vähän kantta pirrattu sekä 325:n imusarja ja kaasuläppä.

Omistaja itse kyllä tuon joskus motarilla pyöräytti perä edellä kaistojen väliseen syvennykseen, eikä se ollut edes ihan ainoa tieltä poistuminen. Myöhemmin tuon korvannutta e36 318is:ää myös hinailtiin penkoista pois välillä :mrgreen: Ihan hauskoja vehkeitä, mutta kyllähän nuo aika helposti tekee kuskista matkustajan.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

FinPat kirjoitti:Ja sitten seuraavaksi E21 lukkoperällä. Isällä oli joskus moinen työsuhdeautona. Siinä vasta itsemurhapeli jäisellä tiellä, sen jälkeen E30 tuntui suorastaan stabiililta.
Tuollaisella E21:llä tuli suhattua pääle 7 vuotta ja 180tkm. Yksi tieltä poistuminen oli. Keula edellä, kun hidastusyritys pitkässä alamäessä kesärenkailla rankassa lumisateessa kadotti pidon eturenkailta, eikä se sitten tullutkaan enää takaisin. Läheltä piti-tilanteita toki jokunen, kun ikä ja äo oli samalla tasolla siihen aikaan (nyt ainakin toista on tuplasti enemmän.) No, lukkoperää ei ollut, ja madallussarjan asentaminen yllättäen rauhoitti myös talvikäytöstä - taisi takapyörien kulmat muuttua ideaalisemmiksi. Hereillä kun oli ajaessa, niin hyvin sillä pääsi. 8)
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Teddy »

E30 on kait sitten vastaavaa johtotähteä selvästi heikompi esitys, jos on kerran jotenkin hankala tapaus talvella. Mese on oikein miellyttävä vietävä, varsinkin kutoskoneella ja lukkoperällä.
Operating at the speed of dark

Avatar
Ossiv
Viestit: 371
Liittynyt: 25 Elo 2017, 20:51
Car(s): Optima PHEV SW
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Ossiv »

Ei oo 250Dn voittanutta talvipakkasilla. Oikein korvissa soi sulosävelet( perus klonksunta :-D

Edit. Ja loputonta diisselin tuoksua'

insinörtti
Viestit: 2623
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Aiheen sivusta - tämähän ei enää ole maahantuojan murhe, koska turvavyöongelmaan on löytynyt lopullinen ratkaisu, tarralappu
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/maah ... 1471100874
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

^"Karjalaisen mukaan turvavyöongelma ei ole vähentänyt Polojen tai Seatien myyntiä."

Mitähän se oikeasti vaatisi, että noiden myynti vähenisi, kun mitkään tsi-dsg-päästöhuijaus-turvavyöaukeaakusetukset ei millään tasolla näy laitteiden myynnissä? Ovat käytettynäkin kaikkein kysytyimpiä.

gYdEbUh
Viestit: 2526
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

No jos faktoista puhutaan niin on tuohon turvavyöhön artikkelin mukaan tulossa välikappale myöhemmin minkä pitäisi estää tahaton avautuminen.
Ja sitten voi miettiä sitäkin kuinka todennäköistä on se että juuri ennen vakavan kolarin tapahtumista tuon auton takana keskellä istuu joku ja turvavyö aukeaa juuri ennen kolaria....
En ole mikään Volkkarifani, vaan faktojen.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Teddy
Viestit: 377
Liittynyt: 03 Tammi 2017, 17:57
Paikkakunta: Kaakkois-Suomen idioottireservaatti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Teddy »

gYdEbUh kirjoitti:No jos faktoista puhutaan niin on tuohon turvavyöhön artikkelin mukaan tulossa välikappale myöhemmin minkä pitäisi estää tahaton avautuminen.
Ja sitten voi miettiä sitäkin kuinka todennäköistä on se että juuri ennen vakavan kolarin tapahtumista tuon auton takana keskellä istuu joku ja turvavyö aukeaa juuri ennen kolaria....
En ole mikään Volkkarifani, vaan faktojen.
Liian todennäköistä, jos se vyö on saatu ajossa toistuvasti aukeamaan ilman mitään ihmeempää kikkailua.
Operating at the speed of dark

Avatar
mattijus
Viestit: 5248
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Teddy kirjoitti:E30 on kait sitten vastaavaa johtotähteä selvästi heikompi esitys, jos on kerran jotenkin hankala tapaus talvella. Mese on oikein miellyttävä vietävä, varsinkin kutoskoneella ja lukkoperällä.
Jos vertaa E30 ja W201 taka-akselistoja, niin E30 on selvästi heikompi esitys.
VMP

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

gYdEbUh kirjoitti:No jos faktoista puhutaan niin on tuohon turvavyöhön artikkelin mukaan tulossa välikappale myöhemmin minkä pitäisi estää tahaton avautuminen.
Miksi sitä välikappaletta, tai korjattua turvavyölukkoa ei vielä ole olemassa? Luulisi olevan suht, yksinkertainen päivitys muuttaa ne lukkojen kiinnitykset sopiviksi, mahdolliset palikat voisi jopa löytyä saman valmistajan toisen mallin listalta. Nippusiteen jotenkin ymmärärn nopeana ensihätäfiksinä, mutta kyllä nyt pitäisi olla jo tarjolla oikeatakin ratkaisua eikä mitään tarroja.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2623
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Volkkarissa kuolee, jos ajaa kolarin ja takapenkillä on matkustajia.

Viagrassa kuolee, jos vastaavassa tilanteessa takapenkillä ei ole matkustajia. Turvavyönkiristin voi tällöin onnistua repimään selkänojan lukituskahvan kehyksen rikki ja avaamaan lukituksen, jolloin selkänoja kippaa ja kaikki roinat lentävät edessäistuvien niskaan. :-D

Tuli siis takaisinkutsu aiheesta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^ Mikäs tää sun viagran virallinen kauppanimi on?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jalamari »


jalittam
Viestit: 1836
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Jaahas.
Mahtaisko Fiatin saada muutoskatsastettua alustaltaan, kun taka cambert on 10 - 20 minuuttia yli maksimin?
Vois kokeilla katsurin sen hetkistä mielentilaa?
Jos hiekkaa vaginassa, niin sit tuuppaa orkkis jouset taakse ja on tyytyväinen, vaik camberit oikeesti jää käytännössä samoiksi.
Päästöt oli ok, kun sitikkapajalta lapun hajin.
Jarrut pitää polkea konttorille mennessä, ku tuo raukka on vessateessa.

Toki vois kynkän laakerit tarkistaa, mut lienevät ok, kun auraus käytännössä nominaalissa.
6v vanhaa kulmalappua en tietenkään ole löytänyt ja kun ei enää muista takacambereiden silloista arvoa. Jos olis muka kopsahtanut symmetrisesti...

Vastaa Viestiin