Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Luovutushuolto ei ole tarkka kenelläkään (no, en tiedä jostain Köenigseggistä tai vastaavista hyperautovehkeistä). Myyjä puhuu siis paskaa.
Tuosta huollosta kun "ei saa rahaa" ja "98% asiakkaista kelpuuttaa kaiken", niin se mennään metrin päästä silmämääräisesti pikaisesti vilkasten. Lohkiksen asennuksesta maksetaan puoli tuntia asentajalle, vaikka reaaliaika on puoltoista-pari tuntia ihan poikkeuksia lukuun ottamatta ja muuta pientä. Ei voi odottaa ihan huippuja.... Voi toki olla myös harjoittelija tehnyt, kun nyt just on harjottelujaksot amiksissa päällä niin noita harkkareita piisaa ;)

Ainiin, aika harvassa autossa on uutena kulmat edes melkein vihreellä.
Monella merkillä et edes saa mm. muutoskatsastuksessa vaadittavaa täysvihreetä lappua 12km ajetulla autolla.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »


Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Saas nähdä, päätyykö jonkun VW:n, Toyotan tai GM:n liiveihin tämä firma, vai pistetäänkö vain palasiksi ja patentit myyntiin, jos ei ala kassavirta kääntymään. FCA:lla tuskin on rahoja...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

En tiedä GM:n kassavaroista, mutta jollain kiinalaislafkalla voisi olla hynääkin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Vois kuvitella, että Geely olis moinen... Nehän yrittää (ja ostaakin) about kaikkea :o

Avatar
Polforea
Viestit: 11106
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Voisin kuvitella myös mm. Mahindralla olevan kiinnostusta. Mutta aika näyttää, kenellä on eniten.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

jalittam
Viestit: 1836
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Sitikka käynnisty. Oli jako hampaan pielessä.
Seo herkkä laji, vähä niinku pärekaton kulottaminen...

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no onneksi vain hampaan
"puhun niin totta kuin osaan"

kurppa
Viestit: 736
Liittynyt: 18 Elo 2010, 21:47

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja kurppa »


insinörtti
Viestit: 2622
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Seikkailuja autosähköjen ihmemaassa... :-D

Viagran oikeanpuoleinen päiväajovalo kaputt. Käyttöohjekirja auki random sivulta ja heti tuli uutta tietoa; autossani on kolme ylösnostettavaa takapyörää :shock: Tähän asti olen erheellisesti kuvitellut, että ne ovat niskatukia.

Noh, hakemiston kautta osioon polttomot. Päiväajovalo/etuvalo (parkki) polttimo, 21 W. Taka/jarruvalo samoin. Just joo tuumasin ja päätin kaivaa polttimen käsiin. Uskottava se on, kun omin silmin näkee. Kaipa se on tämän päivän tekniikalla halvempi tehdä yksi PWM tms säädetty polttimen ohjaus "analogilähtö", kuin 2x "digitaalilähtö" erillisine johtoineen lampulle (se perinteinen 21/5 W) asti.

No ei enää tarvi ihmetellä, miksi "parkit" ei sävyltään ihan täsmää xenonvaloihin...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

Ei nyt varsinainen murhe (ainakaan vielä), mutta onko kellään kokemuksia tai käytännön mielipiteitä Citikan DS5:sesta?
Kyseessä 2014 malli, nelikko, automaatti, kaksi litraisella diesel/hybridi koneella. Niillä näteillä jakkaroilla, lasikatolla ym herkuilla. Ajettu vasta 45 tkm.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ajamisesta ei kokemusta, mutta kylmätyypeillä ja henk.koht. aisteilla sisältä ahtaampi kuin päälle näyttää. Miinuksena myös rautajouset, mutta siihen ei voi vaikuttaa. Sitikkaa nyt vaan kuuluisi mehujousitus 8)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^ ja ^^
Olen istunut kahdesti tuollaisen kuskinpukilla vakaana aikeenani lähteä ihan liikenteeseen.
Olikohan se niin, että 1. kerralla tuli ruutuun ’gearbox failure’ teksti ja Pariisi by night valaistus ja toisella kertaa ’engine failure’ teksti ja sama juhlavalaistus.

Kolmannella kerralla kieltäydyin mahdollisuudesta.

Ihan ok oloinen muuten

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Lancian kuskin ikkuna lopetti liikkumisen talven aikana. Nappia painaessa ei kuulu minkään releen tai kytkimen naksahdusta eli ei yritäkään. Nyt viikonloppuna vakaana aikeena tutkailla hieman.

Osaako kukaan sanoa, onko noissa molemmat ikkunat saman vai eri sulakkeen takana (voisko muka olla jotain niin yksinkertaista)? Kun ei tuon laitteen sulakekarttaa ole eikä ohjekirjaakaan hanskiksessa (ei tietenkään, miksi olisi; auto ostettaessahan sen manuaali kuuluu laittaa kirjahyllyyn tai sitten yksinkertaisesti heittää menemään välittömästi) niin hieman hankaloittaa ihan perussulakkeenkin vaihtoa kun joutuu käymään kaikki läpi.

Toisena vaihtoehtonahan sitten on wanha tuttu hapettunut liitin jossain...

C70:ssä oli joskus aikanaan sama toisinpäin mutta rikki mennyt osa oli kuskinpuolen avauskytkin; näin siltikin vaikka siinä kuskin ikkuna toimi ja vänkärin ei. Ei kai Luigi olisi yhtä monimutkaisia epäloogisuuksia omaan tuotteeseensa asentanut? Eihän?
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Mk3
Viestit: 144
Liittynyt: 15 Marras 2003, 07:13

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mk3 »

^
Onko siinä sama vihreä rele hanskalokeron takana kun punto/bravo/brava (7732354)?
ePER
Fiat Punto GT
Fiat Stilo 95

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Mk3 kirjoitti:^
Onko siinä sama vihreä rele hanskalokeron takana kun punto/bravo/brava (7732354)?
Vihreää relettä en hanskiksen takaa löytänyt, mutta vihreä istukka oli yhdessä harmaassa. En tiedä onko sama mutta aika lailla Punton palikoistahan tuo on kasattu.Kuva

Sent from my K10000 Max using Tapatalk
E: Nappulan painaminen laskee joutokäyntiä, joten kyllä se virtaa haukkaa ja jonnekin asti sitä vie. Vänkärin ikkuna siis toimii normaalisti.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1516
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Jatkoa edelliseen: Molemmat ikkunat on saman sulakkeen takana, joten sulakevika ei. Katkaisijan alla oleva liitin oli kunnossa, joten seuraavaksi lähtee ovipahvi irti ja katsellaan sitten sieltä moottorin päästä.
Projektiahan tehokkaasti hidasti naisen polkupyöräprojekti, josta sitten ei niin yllättäen tulikin yhteinen projekti, josta sitten sujuvasti liu'uttiin siihen että se olikin lopulta minun projekti...

Sent from my K10000 Max using Tapatalk
Mikä piru sieltä taas on rikki?

A Bart
Viestit: 1846
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

-TTY- kirjoitti:Jatkoa edelliseen: Molemmat ikkunat on saman sulakkeen takana, joten sulakevika ei. Katkaisijan alla oleva liitin oli kunnossa, joten seuraavaksi lähtee ovipahvi irti ja katsellaan sitten sieltä moottorin päästä.
Projektiahan tehokkaasti hidasti naisen polkupyöräprojekti, josta sitten ei niin yllättäen tulikin yhteinen projekti, josta sitten sujuvasti liu'uttiin siihen että se olikin lopulta minun projekti...

Sent from my K10000 Max using Tapatalk
Niin, yleensä se lähtee siitä kun satulakin on päin persettä.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... ee/6873628

Opelin tehtaiden pyörittäminen on liian kallista PSA:lle!!

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/psa-gro ... uutiskirje

"PSA:n pääjohtaja Carlos Tavares on ilmaissut turhautumisensa brändin tilanteeseen. Etenkin kulupuolella on edelleen turhia menoeriä."

Olikohan vikatikki PSA:lta ostaa salamamerkki!!

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

"Hikikarpaloita näkyy otsallaan, kuka käski mennä ooppelin ostamaan?"
https://www.youtube.com/watch?v=YcPFNG3GYlM
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Aquatica
Viestit: 14997
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Noh, jos Saksassa Eisenauchin tehtaalla 1800 henkeä töissä ja suunnitelmissa vähentää 800, kertoo jotain... Pari vuosikymmentä tappiota tehnyt firma, niin en sitten tiä.
Toki, jos 900 henkeä PSA:n tehtaalla tekee saman mitä 1800 henkeä Opelin tehtaalla, kertoo aika karua kieltä tehokkuudesta - tai siis sen puuttumisesta.
Vähän kuulostaa siltä, että on talouslukuja sopivasti korjailtu et näyttää tosi houkuttelevalta ostokohteelta ja sit totuus onkin jotain ihan muuta... :)

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Eikös saksalaiset ole sitä järjestelmällisen tehokasta kansaa, ja ranskalaiset sitten keskittyy lakkoiluun ja punaviinin lipitykseen?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saksassa sen "turkkilaisen" tuntiliksa, ja muut henkilöstökulut, taitaa olla reilustikin ranskalaista serkkuaan kovempi.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Pelkkä tuntihinta ei taida tuota selittää. Nuppien lukumäärä sitten toinen asia.
Kun GM kipuili Opelin kanssa vuosikymmenet syytettiin tehotonta jänkkiä, nyt Keski/ Euroopan kirkkain tähti Teveres on sitten saman ongelman äärellä. Good luck with that ;) ;) ;)

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Sekin.

Kumpi sitten on helpompaa, potkia väkeä pihalle vai saada neuvoteltua palkkoja alaspäin :roll: . Ihan helppo rasti ei taida olla kumpikaan vaihtoehto.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Sellaistakin selitystä Opelin tilanteelle olen kuullut, että GM ei maksanut rojalteja käyttämästään Opelin kehittämästä tekniikasta.

Avatar
palkus
Viestit: 5460
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

En muuta osaa todeta kuin että muijan oooppeli menee niin pirkeleesti :P
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pele »

Stilo on piipitellyt pitkin talvea milloin airbag vikaa, milloin polttimo jostain pimeänä,joka silti palaa kun menee tsekkaamaan.
Nyt uutuutena ASR, ABS, Alternator failure, engine fault.
Mikään esim. moottorin vikavalo ei silti syttynyt.
Eilen ei sitten meinannut käynnistyä kaupan pihasta.
Tänään heitti kesken ajon helikopteri valon ja engine fault. Kulki silti normaalisti.
Seisoi päivän, ja nyt taas vika poissa..
Taitaa olla lopun merkkejä.. :?

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

A Bart
Viestit: 1846
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Samaa ongelmaa kun thema, chroma, kappa eli maapuolen puristusliitos katkoo ja kori "kelluu" ?

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tuomas K kirjoitti:Sellaistakin selitystä Opelin tilanteelle olen kuullut, että GM ei maksanut rojalteja käyttämästään Opelin kehittämästä tekniikasta.
Hmm, mitäs Opelin kehittämää GM käytti muualla niin, että Opelille syntyi oikeasti vahinkoa. Eli tekivät työtä emolle eivätkä itse saaneet mitään? Löytyykö tälle joku lähde? Jokunen Buick on re-badgettu Opel ja Senator oli lyhyen aikaa myös Catera. En ole ihan varma riittääkö tuo. Olen aika varma, että noin lähtökohtaisesti Opel on ollut ensisijainen käyttökohde omalle työlleen. En siis kiistä, etteikö tuolla Russelheimissa väsättyjä olisi myös yritetty levittää, mutta tuolloin kyse lienee kuitenkin yrityksestä löytää Opelin tekniikalle ja tuotteille uusia markkinoita.

Mielestäni tämä on vähän sama kuin Saab, kaikki syyttävät GM:ää Saabin tuhosta, koska jänkit. Ilman GM:ää Saab olisi ollut kalanruokaa reilu vuosikymmen ennen lopullista iskua.

Ja ei, GM ei ole paras esimerkki siitä, miten globaali jätti voisi hommansa hoitaa, mutta ei välttämättä ole vastuussa _ihan_ kaikesta ;)

-Tazio

Avatar
Pele
Viestit: 2206
Liittynyt: 12 Maalis 2007, 12:53
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Pele »

mutt kirjoitti:Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.
Akulla on toki jo ikää, mutta toisaalta pyörittelee ihan reippaasti, ja talven pakkasillakin käynnistyi ok, vaikka ei ollut aina edes lämmityksessä. Joten sikäli se ei mielestäni sopisi kuvaan. :?
A Bart kirjoitti:Samaa ongelmaa kun thema, chroma, kappa eli maapuolen puristusliitos katkoo ja kori "kelluu" ?
Täytyy tarkastaa. Yhden maattopisteen löysin konehuoneesta helposti, ja se näytti olevan kunnossa.
Konehuoneessa olevan sulakerasian uittelin rost offilla paineilman saattelemana.
Se näissä aiheuttaa myös murheita.(monen muun boxin, kaasuläpän, polkimen jne jne lisäksi)
Taannoin mittaristo heitti pimeäksi aina välillä kesken ajon. Silloin korjaantui tuolla samalla rost off- käsittelyllä.

jkiuru
Viestit: 55
Liittynyt: 19 Loka 2008, 23:56
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkiuru »

mutt kirjoitti:Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.

Oma käyttöautoni Stilo 1,2 vm 2003 on ollut pari viime vuotta huonojen akkujen käytännön testipenkkinä. Mitään ongelmaa henkitoreissaan oleva akku ei sinänsä aiheuta, vaan jännitteen hiipuminen/virran tuoton loppuminen aivan samoin kuin uudellakin akulla vaikkapa hihnan katketessa. Ts. vasta sitten kun startti ei enää jaksa pyörittää alkaa sytyttää abs-, ohjustehostin- ja turmatyynyvikavaloja, jotka sammuvat heti kun romun saa käyntiin vaikkapa kaapelilla ja lataus alkaa.

Hyvä auto! Tyypillinen Fiat: sietää huolimatonta huoltoa ja rääkkäystä piikeillä jääradalla. Takana nyt viidessä vuodessa 100 tkm ja mittarissa 350 tkm.



Jouni Kiuru
040-5913864
Lahti

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tazio kirjoitti:Hmm, mitäs Opelin kehittämää GM käytti muualla niin, että Opelille syntyi oikeasti vahinkoa. Eli tekivät työtä emolle eivätkä itse saaneet mitään? Löytyykö tälle joku lähde? Jokunen Buick on re-badgettu Opel ja Senator oli lyhyen aikaa myös Catera. En ole ihan varma riittääkö tuo. Olen aika varma, että noin lähtökohtaisesti Opel on ollut ensisijainen käyttökohde omalle työlleen. En siis kiistä, etteikö tuolla Russelheimissa väsättyjä olisi myös yritetty levittää, mutta tuolloin kyse lienee kuitenkin yrityksestä löytää Opelin tekniikalle ja tuotteille uusia markkinoita.
Ei ole lähdettä kun en enää muista mikä se lähde oli, eli ihan rehellisenä huhupuheena kannattaa suhtautua :)

Kyllähän GM käytti Opelin moottoreita ja pohjalevyjä melko laajasti.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tuomas K kirjoitti:
Tazio kirjoitti:Hmm, mitäs Opelin kehittämää GM käytti muualla niin, että Opelille syntyi oikeasti vahinkoa. Eli tekivät työtä emolle eivätkä itse saaneet mitään? Löytyykö tälle joku lähde? Jokunen Buick on re-badgettu Opel ja Senator oli lyhyen aikaa myös Catera. En ole ihan varma riittääkö tuo. Olen aika varma, että noin lähtökohtaisesti Opel on ollut ensisijainen käyttökohde omalle työlleen. En siis kiistä, etteikö tuolla Russelheimissa väsättyjä olisi myös yritetty levittää, mutta tuolloin kyse lienee kuitenkin yrityksestä löytää Opelin tekniikalle ja tuotteille uusia markkinoita.
Ei ole lähdettä kun en enää muista mikä se lähde oli, eli ihan rehellisenä huhupuheena kannattaa suhtautua :)

Kyllähän GM käytti Opelin moottoreita ja pohjalevyjä melko laajasti.
Totta. Esim. Saab 93/95 ja nuova Croma + jokunen Buick lähimenneisyydestä. Joka tapauksessa näissäkin sama teknologia oli lähtökohtaisesti Opel, suunniteltu käytettäväksi niissä ja skaala edut lähinnä ylimääräistä hyötyä luulen ma.

GM on rampa jättiläinen, ei kahta sanaa siihen, mutta Opel-soppa on keitetty kotikutoisesti Germaniassa. GM'n rampuutta muuten kuvaa hyvin heidän yrityksensä pelastaa Eurooppa markkina-osuutena. Brandasivat Daewoon Chevyksi, koska <insert grazy ass explanation here>
Ja sitten jokunen vuosi myöhemmin totesivat, että ehkä kuitenkin Opel. Jaa, ei sittenkään, myydään ranskalaisille....

-Tazio

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Eihän kyse ole siitä, että Opelin tekniikan käyttämisestä olisi Opelilla haittaa, vaan siitä, että Opelin talousvaikeudet eivät ole todellisia jos konserni tekee rahaa Opelin tekniikalla mutta ei maksa siitä Opelille.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Olenkohan lukenut saman huhulähteen kuin Tuomas ja siitä vapaalla käännöksellä suomensin itselleni, että Opelin alle on upotettu koko GM:n kehityskuluja, jolloin sekä näyttää rumalta tuloksessa että peittää myös muuta kulurakennetta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Joo, jos joku junnu MBA nyt lähtisi tekemään pahvia Opelin tuhosta en ole ihan varma löytyykö syy aidon Opel tekniikan käytöstä muutamassa Saabissa, Cromassa ja parissa Buickissa. Hyviä lähtöjä voisivat olla vaikka seuraavat:
- toisen hunnikapinan aikainen 'kansallistaminen'
- pääkilpailijan liikkeet vuosina '72 - '75
- erään tietyn sourcing tsaarin liian suureksi kasvaneen painoarvon vaikutukset (samaa voisi sivujuonteena tutkia siellä pääkilpailijalla)
- ammattiliiton suhtautuminen ulkomaiseen omistajaan
- Germanian hallituksen suhtautuminen ulkopuolisessa omistuksessa olevaan firmaan vs. ihan itse omistettuihin
- globbaalit yritysstrategiat ja kvartaalitalous (nämä eivät voi olla selittäviä tekijöitä, koskevat kaikkia)

Noista voisi onnistua jo jotain faktapohjaista selitystä virkkaamaakin, luulen ma

-Tazio

Avatar
mutt
Viestit: 5392
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Alfissimo kirjoitti:Olenkohan lukenut saman huhulähteen kuin Tuomas ja siitä vapaalla käännöksellä suomensin itselleni, että Opelin alle on upotettu koko GM:n kehityskuluja, jolloin sekä näyttää rumalta tuloksessa että peittää myös muuta kulurakennetta.
Tuo voisi selittää sitä, miten niinkin paljon myyvä firma onnistuisi olemaan tappiollinen vuosikymmeniä, vaikka samanaikaisesti jopa Lancian kaltainen rampautettu ankka on onnistunut tekemään plussatulosta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

A Bart
Viestit: 1846
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Pele kirjoitti:
mutt kirjoitti:Akun lopun? Stilo on akun kunnolle aika herkkä.
Akulla on toki jo ikää, mutta toisaalta pyörittelee ihan reippaasti, ja talven pakkasillakin käynnistyi ok, vaikka ei ollut aina edes lämmityksessä. Joten sikäli se ei mielestäni sopisi kuvaan. :?
A Bart kirjoitti:Samaa ongelmaa kun thema, chroma, kappa eli maapuolen puristusliitos katkoo ja kori "kelluu" ?
Täytyy tarkastaa. Yhden maattopisteen löysin konehuoneesta helposti, ja se näytti olevan kunnossa.
Konehuoneessa olevan sulakerasian uittelin rost offilla paineilman saattelemana.
Se näissä aiheuttaa myös murheita.(monen muun boxin, kaasuläpän, polkimen jne jne lisäksi)
Taannoin mittaristo heitti pimeäksi aina välillä kesken ajon. Silloin korjaantui tuolla samalla rost off- käsittelyllä.
Niinhän se aina näyttää, mutta siitähän lahoaa se puristusliitos ei se rengas apiko.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tazio kirjoitti:Joo, jos joku junnu MBA nyt lähtisi tekemään pahvia Opelin tuhosta en ole ihan varma löytyykö syy aidon Opel tekniikan käytöstä muutamassa Saabissa, Cromassa ja par
Edelleen väärä lähtökohta. Ongelma tuossa on se, että todellisuudessa Opelin tekniikka myy paremmin, kuin mistä he saavat myyntituloja, koska myyntitulot kerää GM.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Ehkä hyvä, että et ole junnu MBA :)

Jos Opel-tehtaan pyörittäminen Germaniassa maksaa tuplat PSA:n muiden tehtaiden pyörittämisestä ei ongelman ydintä löydä sieltä balance sheetin yläpäästä kuin poliitikko vai periaatteen mies ;)

Se juurisyy muuten voi hyvinkin löytyä tuosta esittämistäni lähtökohdista, ihan oikeasti

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Jiitee
Viestit: 4268
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

http://www.autoexpress.co.uk/car-news/9 ... rkers-earn

Ei nuo palkat nyt ole ainakaan syy Opelin vaikeuksiin VS PSI , korkeimmat palkat Ranskassa n. 34 eur /tunti-- veikkaan " Trumpimaista" konsernin kehityskulujen dumppausta Opelille... ei savua ilman tulta :mrgreen:
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Luenko tuota nyt väärin kun minusta keskiliksa Saksassa kovempi kuin Ranskassa??


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Jiitee
Viestit: 4268
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Tazio kirjoitti:^
Luenko tuota nyt väärin kun minusta keskiliksa Saksassa kovempi kuin Ranskassa??


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk
jop. "The Germans have a reputation for being Europe’s most costly employees. However, Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) data shows auto workers earn less than those in France. In Germany, think 31.40 Euros per hour, or around £55,000 a year"
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Korjaan itseäni, luen.
GDP per head

Mutta edelleen, jos vika olisi jänkeissä olisi homma nyt selvä, koska fransmanni. Mutta kun ei näytä olevan..

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tazio kirjoitti:^
Ehkä hyvä, että et ole junnu MBA :)

Jos Opel-tehtaan pyörittäminen Germaniassa maksaa tuplat PSA:n muiden tehtaiden pyörittämisestä ei ongelman ydintä löydä sieltä balance sheetin yläpäästä kuin poliitikko vai periaatteen mies ;)
Se on toki oma juttunsa. Mutta sinä yrität vääntää sanomaani jotenkin sellaiseksi, että Opel kärsisi jotenkin vahinkoa siitä että tekniikkaa käytettäisiin jossain, mikä ei luonnollisesti ole totta.

Sanotaan vielä kerran. Opelin taloudellinen tilanne olisi varmasti parempi, jos saisivat rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä. Yrityksen tulos kun edellyttää niitä tuloja, toki kohtuullisten menojen ohella. Tämä ei taida vaatia kummoista periaatteen miestä tai poliitikkoa että voi noin todeta.

Avatar
Tazio
Viestit: 3390
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^
Mistään nyt ei kai ole vielä löytynyt lähdettä jonka mukaan Opel ei _olisi_ saanut ’rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä’.
Ja edelleen, vaikka noin olisikin joskus ollut ei kai se oikein selitä miksi Opel nyt osana PSA:ta edelleen tuosta väitetystä GM’n vääryydestä kärsisi? kärsisi? Uusi omistaja kun näyttää valittavan ostamiensa assettien tuottavuuden olevan heikko verrattaessa omiinsa. Ei sitä, että jotenkin olisi jäänyt tulo/IPR-lisenssivuotoja jotka tekevät Opelista oletettua huonomman.

Sivumennen sanoen kaikki konserni-yhtiöissä talouslukujen kanssa peuhanneet/tulosvastuussa olleet tietävät, että tytär/omistus/divari/jne. tasolta konsernin tuloutus/vyörytys/konsernilaina/jne on _aina_ kohtuuton, epäreilu ja tappaa kilpailukyvyn. Ja samaan aikaan konsernin päässä talouslukujen kanssa peuhaavat/tulosvastuussa olevat näkevät asian ihan toisin

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tazio kirjoitti:^
Mistään nyt ei kai ole vielä löytynyt lähdettä jonka mukaan Opel ei _olisi_ saanut ’rehdisti tuloja tekniikkansa myynnistä’.
Tämä asiahan jo käsiteltiin ja kehoitin suhtautumaan asiaan huhuna.
Tazio kirjoitti:Ja edelleen, vaikka noin olisikin joskus ollut ei kai se oikein selitä miksi Opel nyt osana PSA:ta edelleen tuosta väitetystä GM’n vääryydestä kärsisi?
En nyt keksi mitään syytä miksi firma ei kärsisi saamattomista lisenssituloista aivan samalla tavalla ihan omistajasta riippumatta.

Vastaa Viestiin