Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

^Eipä tullut mukana koodikorttia. Pitää vielä yrittää saada semmoinen. Sillä kai saisi emergency start -toiminnolla auton käyntiin?
Sehän tehdään kaasupoljinta painelemalla ja siihen löysin ohjeet netistä.
Mutta pitääköhän auto sitten aina startata emergency startilla?
Tarkoitatko, että Heleniuksella 'tyhjentävät' vai voiko itse tehdä?

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

-TTY- kirjoitti:
-TTY- kirjoitti:Lancia käynnistyy kylmänä kuin palmun alta. Kaupasta tultua, kone edelleen lämmin, kävi hetken verran joutokäyntiä (n. 2 minuuttia?), alkoi käymään vaivaisesti ja sammui. Starttaa tosi hyvin, käynnistyy mutta sammuu välittömästi. Nyt sitten odotellaan motin jäähtymistä, jotta pääsis kotiin.

Mikä lie? Eikös nämä Fire-koneet ollu aika tarkkoja tulppien, piuhojen ja puolien kunnosta. Voisko olla jotain muuta? Kierrokset ei vaan pysy ylhäällä.
E: v***n autocorrect
Ei päässyt kotiin. Autoliitto auttoi pajalle, jossa sitten selvisi että bensatankin täyttöputki vuosi. Sitä kautta sitten sai kosteutta ja vettä bensan sekaan. Matka jatkuu taas.
Kaikenlaisia arvailuja ehdin jo heittelemään mutta pakko myöntää että tuota en nähnyt kristallipallossa :shock:
Oireet ois kyllä täsmännyt kampiakselin asentoanturiin. Vaihda se sitten, kun ongelma palaa :mrgreen:

Muiden merkkien murheista sen verran, että kaverin Subaru Outback -dieselistä katkesi kampiakseli kesken ajon! :crazyeyes:
Kuulemma tyyppivika tietyissä vuosimalleissa. Jännää, että japsitkin menee rikki, vaikka tämäkin Subaru-mies on ollut varma, ettei asia näin ole.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

jamper
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Kesä 2015, 22:20

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jamper »

alamajy kirjoitti:^Eipä tullut mukana koodikorttia. Pitää vielä yrittää saada semmoinen. Sillä kai saisi emergency start -toiminnolla auton käyntiin?
Sehän tehdään kaasupoljinta painelemalla ja siihen löysin ohjeet netistä.
Mutta pitääköhän auto sitten aina startata emergency startilla?
Tarkoitatko, että Heleniuksella 'tyhjentävät' vai voiko itse tehdä?
Jos laittaa käytetyn boxin, niin pitää vaihtaa ainakin ecu,korinohjain ja virtalukko/avain ja silloinkin auton varustetaso/varusteet pitää olla samantasoiset. Koodikortti käynnistys onnistuu tietääkseni vain testerillä noin uudessa, vanhemmissa puna-avaimisissa Code1 systeemeissä onnistui kaasupolkimen painamisilla.

Helenius tietääkseni ainoa paikka täällä Suomessa joka saa laitettua vanhan boksin virgin tilaan.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jakke kirjoitti:Muiden merkkien murheista sen verran, että kaverin Subaru Outback -dieselistä katkesi kampiakseli kesken ajon! :crazyeyes:
Kuulemma tyyppivika tietyissä vuosimalleissa.
Joo, oli otsikoissa ainakin ekoista boxerdiesel -versiossa aiheesta.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

jamper kirjoitti:
alamajy kirjoitti:^Eipä tullut mukana koodikorttia. Pitää vielä yrittää saada semmoinen. Sillä kai saisi emergency start -toiminnolla auton käyntiin?
Sehän tehdään kaasupoljinta painelemalla ja siihen löysin ohjeet netistä.
Mutta pitääköhän auto sitten aina startata emergency startilla?
Tarkoitatko, että Heleniuksella 'tyhjentävät' vai voiko itse tehdä?
Jos laittaa käytetyn boxin, niin pitää vaihtaa ainakin ecu,korinohjain ja virtalukko/avain ja silloinkin auton varustetaso/varusteet pitää olla samantasoiset. Koodikortti käynnistys onnistuu tietääkseni vain testerillä noin uudessa, vanhemmissa puna-avaimisissa Code1 systeemeissä onnistui kaasupolkimen painamisilla.

Helenius tietääkseni ainoa paikka täällä Suomessa joka saa laitettua vanhan boksin virgin tilaan.
Pitääpä kilauttaa Heleniukselle.
Kaasupoljin -käynnistystä auto ainakin alkaa tekemään. Kokeilen, jos saan selville sen Electronic Coden.
Saisihan siten ainakin testattua, että Ecu on toimiva ja sitten lähettäisi Heleniukselle.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Soitin Heleniukselle. Heillä hoituu. Lähetän Ecun tänään postissa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

2007 Meganesta hajosi jotain, nyt pitäis pohtia, että mitä. Kaupan pihasta tielle kääntyessä kuului vasemmalta edestä varsin voimakas, aavistuksen soiva pamaus. Ensimmäinen ajatus oli, että jousi katkesi. Sitten, kun etupää tuon jälkeen alkoi kolisemaan, tuli mieleen, että josko koiranluu meni poikki. Kotipihassa koitin kurkkia pyörän taakse, mutta sekä koiranluu että vieteri vaikuttavat ehjiltä. Mikähän sieltä sitten hajosi?

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Iskari tai ylätuki?
Edit: jos kääntölaakeri on jumittanut ja pettänyt käännöksessä, niin siitähän se jousenkin ääni voisi olla peräisin.
Yhdessä kaverin Astrassa oli kolinaa ja jousihan siellä oli poikki. Ei sitä meinannut rengas paikallaan nähdä, mutta käsikopelolla löytyi koliseva jousen palan lautasen päällä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11213
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Eiköhän sieltä jousi katkennut. Ylimmän kierteen napsahtamista ei ole ihan helppo bongata.

Rellulla on laatuajattelu hienosti hallussa. Ensimmäinen tavoitehan on laadun tasaisuus, ja meidän Scenicciin on keksinnön meilläoloaikana vaihdettu etujouset kerran ja takajouset kaksi kertaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Vasta ihmeteltiin kolinaa äidin Hyundaissa. Muutamia tukivarsiakin tuli vaihdettua "turhan" takia, kun syylliseksi paljastui iskarin yläpäässä oleva laakeri.
Ei siis narissiut tai jurissut mitenkään, vaan kolisi. Nimismiehen kiharoissa oli kuin olisi vasaralla naputellut..
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

PSAn HDi112. 200k ajettu. Viime aikoina tullut suhattua vain pientä nurkka-ajoa. Kolme viikkoa sitten herjasi muutaman sekunnin ajan hiukkasloukkua. Kaksi eri kertaa.

Kävin ajamassa pidemmän matkan motarilla, jonkun aikaa pidin kierroksia kolmessa tonnissa. Sen jälkeen ei ole herjaa ilmestynyt.

Voiko tuollainen puhdistaa suodatinta? Jos ei, osaako heittää mitään arviota tukkeutuuko tuo mahdollisesti kuinka nopeasti niin että matkanteko loppuu kesken?

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Juu, tuollahan se puhdistuu. Pakkopoltto tai kenkää kun tarjoilee, niin lähtee kurat matkalle.

En tiedä miten tuossa PSA-yhtymän vehkeessä on hiukkaspoltto tehty, mutta etenkin vanhemmissa DPF-vehkeissä se on tehty polttoainesyöttöä lisäämällä ns. reilusti. Tämä aiheuttaa sen, että naftaa pääsee öljyn sekaan ja pinta nousee. Senkin vuoksi olisi hyvä vetästä vähintään kerran viikossa vähän rajumpaa kuormaa koneelle (esim. moottoritiellä), jotta mahdolliset naftat höyrystyisi pois öljyn seasta häiritsemästä voitelua.
Ja tosiaan se DPF siitä myös aukenee.

Hyvä sääntö nykydieselille: se haluaa, että sitä kengitään aina välillä. :P

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Oho? Ai se on oikeasti noin helppoa? Kiitos infosta. Tosin täytynee tuota nyt kuitenkin aika tarkasti seurailla varmuudeksi.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Omissa PSA:n HDI-tuotteissa on ollut pelottavan huomaamaton hiukkaspoltto ja sen kesken jääminen ei myöskään tee hyvää. Polton huomaa hieman raskaampana käytöksenä, ihan kuin olisi jarru päällä ja ajotietokoneessa korkeampana kulutuksena. Lisäksi, jos parkkiin ajaessa nenään tulee käry, muistuttaen edelleen laahaavaa jarrua, ei kannata heti autoa sammuttaa, jos ei ole ihan pakko. Näissä merkkivalo olisi kova sana.

Ja tosiaan hyvä syy potkia koneeseen välillä ahtoja, pysyy paikat notkeana :mrgreen:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja vesamaan »


quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ samaa olen harmitellut fordin kanssa. Hajun huomaa sitten kun on sammuttanut auton ja nousee pois.. silloi on liian myöhäistä. PSA peräinen moottori myös.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^^ aivan loistava pätkä
Jottei menisi ihan offtopicci-horinaksi, niin kaveri avautui työlounaalla Passatistaan. Se on jälleen kerran pajalla, toista kertaa peräjälkeen abs-yksikön vian vuoksi. Ei taida olla kovin uusi auto kuitenkaan - muistelisin.

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Yritin ottaa peräkärryä pösön perään 15cm lumihangesta ja se aiheutti lähinnä **tuksen.
Parkkitutka huutaa, turvavyömuistutin huutaa ja ajokompuutteri kiljuu vaihtamaan vaihteen P-asentoon kun aukasee ovea, että näkisi missä kärry sijaitsee.
Kaiken piipityksen saattelemana yritän lähteä kärry perässä eteenpäin ja totean toisen eturenkaan pyörivän tyhjää.
Aikani pösöllä kikkailtua vaihdoin 159:n kärryn eteen ja vedin kärryn pois hangesta ilman sutimista ja piipitystä :-D
On toi 159 etuvetoisenakin aika etevä laite kärryn vetelyyn.
Liekkö vedoissa vai painojakaumassa niin iso ero, että se kärry mikä ei pösöllä liiku mihinkään lähtee Alfalla aivan eleettä liikkeelle.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8678
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfan keula on toistasataa kiloa painavampi :lol:

Saattaapa toki jousitusratkaisullakin olla vaikutusta.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5368
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Vainio kirjoitti:Yritin ottaa peräkärryä pösön perään 15cm lumihangesta ja se aiheutti lähinnä **tuksen.
Parkkitutka huutaa, turvavyömuistutin huutaa ja ajokompuutteri kiljuu vaihtamaan vaihteen P-asentoon kun aukasee ovea, että näkisi missä kärry sijaitsee.
Kaiken piipityksen saattelemana yritän lähteä kärry perässä eteenpäin ja totean toisen eturenkaan pyörivän tyhjää.
Aikani pösöllä kikkailtua vaihdoin 159:n kärryn eteen ja vedin kärryn pois hangesta ilman sutimista ja piipitystä :-D
On toi 159 etuvetoisenakin aika etevä laite kärryn vetelyyn.
Liekkö vedoissa vai painojakaumassa niin iso ero, että se kärry mikä ei pösöllä liiku mihinkään lähtee Alfalla aivan eleettä liikkeelle.
Tuossa tilanteessa mun ex BMW ja nykyinen Giuliakin vaihtaa kysymättä P-asentoon. On muuten raivostuttava ominaisuus :twisted:

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Minkälainen sen parkkilukon toteutus mahtaa olla ja miten se kestää tuota pidemmän päälle? Kuulostaa aivan käsittämättömältä keksinnöltä, kun yhtä hyvin voisi olla rasittamatta vaihteistoa ja vetää käsijarru käsijarru päälle Thesiksen tapaan. Jarrut sentään on tehty auton pysäyttämiseen. Aavistuksen verran epäilen vaihteiston parkkilukon mitoitusta tässä mielessä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Saksan mosseen realisoitui öljypumpun ketjuvika N20 pataan, joka siis on normi murheenkryyni paskan suunnittelutyön tuloksena. Katsotaan nyt mitä maahantuoja sanoo.

Nimimerkillä kalja pöydällä nettiautoa selaillen.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^ :|
Tuohan on ikävää kuultavaa. Millaisilla kilometreillä ja millä oireilla realisoitui?
320i F34 kuorissa itsellä ajossa, 70tkm taulussa - kohtalotoveruutta vältellen...

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

148 k taulussa, saas nähdä tulevatko vastaan. No, johan se on 11 kuukautta ollutkin. Ajossa alkoi kuulumaan sellaista pientä vinkunaa kaupunkinopeuksilla, sekä kylmiltään kun polkasee kaasua paikaltaan.

Vituttais ehkä muuten vähemmän, mutta juuri kuittasin "preemiumin" premium-hintaisen laskun huollosta, reilu 700 €.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

^ otan osaa edellisen kertomaan. Omaan 28i koneiseen tehtiin toi remppa pari viikkoa sitten (80tkm) ja oireet oli ihan samat. Siinä menee sitten samalla ölypumpunketju ja jakopää samalla kertaa uusiksi. Bmw foorumin puolella on lisää uhreja ja jenkeissä tuon öljyketjun takuu on käsittääkseni nykyään nostettu 7 vuoteen. Jos kaikki huollot on merkkiliikkeessä niin luulisi tehtaan ja myyjäliikkeen tulevan vastaan ainakin jollain osalla, muutenhan tuossa puhutaan yli 3ke.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Tarjous merkkiliikkeestä, jossa huolto tehtiin ja josta auto on ostettu, oli 1700. Mutta laittoivat siis GW:n eteenpäin. Kattellaan.

Buimurifoorumia tullut luettua, josta osasin jo itse päätellä oireet.

Tokaisin huoltojanarille lakonisesti että olisi pitänyt vain pysyä Alfassa.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Tuohan kuulostaa melkein edulliselle, en itsekään maksanut tuosta mitään enkä toteutunutta hintaa tiedä, mutta sivlauseesta päättelin hinnan suunnan. Sama kommentti oli itselläkin tiskillä, että on se hyvä, että on Alfa pihassa niin pääsee huolettomasti liikkumaan kun kalliita laatuvehkeitä korjaillaan.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Joo, katsotaan nyt miten äijän käy. Autossa ei siis muuten mitään ongelmaa, tykkään tuosta kyllä, vaikka tuo 28i tuntuukin ihan mopolta ja nelivetoa on ikävä näin talvella kun eteneminen on mitä on.

335:ta ei uskalla myöskään lähteä testaamaan, vaikka mieli tekisi. Jos tämä menee päin peetä, niin vaihdetaan pois.
Viimeksi muokannut Hämis, 16 Joulu 2017, 00:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

335 voisi tekniikaltaan olla jopa luotettavampi. Siinä sentään toteutuu bemarin ostajan ensimmäinen, toinen, kolmas ja tärkein muistisääntö: valitse kuutoismoottori. N55 ei tiettävästi kanna samoja kalliita murheita jakopäässään kuin N20.

No, myös kevennystä:
Polfoirea BMWForumilla 6.1.2015 kirjoitti: Olisi varmaan pitänyt pysyä italialaisissa, Alfa sentään toimi pakkasessa :lol:.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Karmittomien ikkunoiden ja N13 tartuntatautien vastapainoksi neliveto sekä oiva aski ja muutoin paras perheauto jonka olen kuunaan omiin tarpeisiini löytänyt helpottavat tuskaa N20 kauhujen suhteen. Katsotaan rauhassa joulun yli, ensi vuoden puolella käynnistyy suunnitelma ”hanki rahoitus Stelvioon 2018”. Tällä kertaa en tätä ryssi. TM uudenvuodenlupaus.

EDIT: Tässä taannoin tällä forumilla hieman leikkisästi oli tarjolla F22 sekä F48... <- Noissahan on jo N20 seuraaja, B48 - arvon tietäjät: onko parempi se? F48 voisi pelittää pienen perheen autona...

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Menee jo natsifoorumin jutuiksi, mutta bertta 48 PITÄISI olla varmempi. Nämä tosin pitänee kokea ihan itse onko se juuri niin.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Hämis kirjoitti:Menee jo natsifoorumin jutuiksi, mutta bertta 48 PITÄISI olla varmempi. Nämä tosin pitänee kokea ihan itse onko se juuri niin.
Jotta pysyisi Alfa forumina - ”liukastuin ja kaaduin” ja ennen kuin huomasinkaan olinkin pyytänyt netissä tarjouksen bensa Giuliaan... :roll:

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja juuuso »

lerppu kirjoitti:EDIT: Tässä taannoin tällä forumilla hieman leikkisästi oli tarjolla F22 sekä F48... <- Noissahan on jo N20 seuraaja, B48 - arvon tietäjät: onko parempi se? F48 voisi pelittää pienen perheen autona...
F22 Harhaluuloisuushäiriö
F48 Muut neuroottiset häiriöt

Vai mistä tässä nyt puhutaan? :wink:

Avatar
Polforea
Viestit: 11125
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Hämis kirjoitti:bertta 48 PITÄISI olla varmempi.
Klassinen konditionaali. Ei tainneet N47, N20 ja kumppanit olla nykymaineessaan vielä siinä kohtaa, kun olivat olleet markkinoilla sen mitä B48 nyt. Alfa-henkisesti todettuna, edes vääräöljyiset ekat JTS:t eivät tainneet juurikaan vielä parissa vuodessa lahota.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hämis »

lerppu kirjoitti:
Hämis kirjoitti:Menee jo natsifoorumin jutuiksi, mutta bertta 48 PITÄISI olla varmempi. Nämä tosin pitänee kokea ihan itse onko se juuri niin.
Jotta pysyisi Alfa forumina - ”liukastuin ja kaaduin” ja ennen kuin huomasinkaan olinkin pyytänyt netissä tarjouksen bensa Giuliaan... :roll:
Niinhän siinä kävi.

Avatar
hjpp
Viestit: 1911
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^^ Nuo minäkin ymmärtäisin, mutta kai näillä jotain munuais- ja eturauhasvaivoja on.

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Hämis »

No mitäs sitä näillä vuosilla ei olisi. 8-)

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

NYT pysytään ketjun aiheessa. Tässä muiden merkkien murhe, nimittäin BMW. Ja spesifisesti oma F34, 320i GT xDrive vuosimallia 2014 72tkm mittarissa ja mainiosti varusteltuna (ratinlämmitin, peruutuskamera yms.). Hyvitysarvo päälle neljänkympin autoon vaihtoa hakiessa *tamtamTAA* - 27000€. Premium hintapudotus. Ostin kaksivuotiaana tämän auton 15keur isommalla rahalla. Tätä ei minun lompakko kestä. Ei sitten millään. Joten come HELL or high water - En vaihda. Sinänsä onneksi tykkään tosta ja virheetönhän se on kunnoltaan. Ei siis paha, harmittaa vaan että ei ole vaihtoehtoja tuon kanssa! Nyt vaan täytyy toivoa että N20 kestää. En siitä ryhdy murehtimaan, nappulat on jaettu ja näillä mennään. (Taas yritettiin Alfaan palata, näpeille tuli)

Avatar
Hämis
Viestit: 442
Liittynyt: 05 Elo 2003, 17:20
Car(s): MB GLE 500e
- MB GLC 220d,
- BMW 328i (F30),
- Chrysler Voyager Signature Edition,
- 159 Q4 JTDm,
- 156 TS Selespeed SW
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Hämis »

Lohduttaa aina kun löytyy kanssakärsijöitä.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Varmaan just pelkäsivät, että N20 hajoaa ja siks niin surkea hyvitystarjous...

Tai sit sun pitää kysyä jostain muualta :D

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^tutkailin hintapyyntöjä ja mietin että meniköhän puurot ja vellit sekaisin... Osuu paremmin 320i xDrive kuin 320i GT xDrive. Näinköhän netissä jättämääni tarjouspyyntöön vastattiin antamalla tarjous eri autoon? Blaah. Yhtä kaikki, tästä tällaisesta kyllä into sammuu edes autoja katsoa. Ei ole rikki oma N20, kovaa ajoa vaan!
Edit: varmistin, kyllä hyvitys oli ihan mun autoon. 30 autokaupan kokemuksella ei kai pitäisi tyrmistyä... Mutta on se nyt jumalauta! Jos ei kauppa kiinnosta, senkin voi sanoa...

Avatar
Aquatica
Viestit: 15002
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Se, onko se ehjä vai ei, on merkityksetöntä. Jos myyjällä on antipatia sitä kohtaan, se on suoraan syy antaa huono tarjous... Niiden mentaliteettihan on, kuten varmasti olet oppinut; "nyhdetään kaikki irti, mitä saadaan".

insinörtti
Viestit: 2624
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^^ Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä!

Huono tarjous on yksi tapa sanoa, ettei kauppa kiinnosta. Parempi sekin kuin jättää lainkaan vastaamatta tiedusteluihin. Seuraavalla kierroksella ei tällaiseen liikkeeseen yleensä lähde ensimmäistäkään tarjouspyyntöä. Tai sitten vaan kokeilivat kepillä jäätä, olisiko niin paha vaihtokuume, että "hinnalla millä hyvänsä"

Tuntipalkoille pääsee, kun käy kysymässä parista naapuristakin. Aika kivasti nousi Giulietankin vaihtohyvitys (Espoon Aritassa), kun saatiin kisa pystyyn, vaikka 1. tarjous lähinnä itketti.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
lerppu
Viestit: 5831
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Otin toisen arvion, uuteen F34:seen (ajattelin että tämä toiminee referenssipisteenä). Autokeskus laittoi tarjouksen (nyt siis vaihto 50 keur autoon). Hyvitys vaihdokista 29 keur.
- Tästä voidaan päätellä että 0-2 vuotta ja 50 tkm tosiaan tiputti auton hintaa vähemmän kuin seuraavat 2-4 ikävuotta ja 20 tkm.
Yllä oleva on muutos entiseen.
- Olen ykkösautoksi vuosikausia hankkinut juurikin parivuotiaan, maltillisesti ajetun. Tähän asti on toiminut se ajatus, että kalliit kilsat on tuossa, sen jälkeen arvo ei putoa yhtä jyrkästi.
Nyt kävi toisin!
- Onkohan jokin kriittinen massa samoin ajattelevien ostajien kanssa ylitetty, vai onko alettu kohtelemaan parivuotiaita autoja "vaihtoehtona uudelle - ilman toimitusaikaa"?
- Vai myydäänkö nykyisin autokaupoissa rahoituksia eikä niinkään autoja?

Jokatapauksessa tämä muuttunut tilanne muuttaa myös omaa ostokäyttäytymistä. Ja varmistaa sen, että nyt mennään tuolla kohta 4 vuotta täyttävällä 70 tkm ajetulla kikkareella aika pitkälle! Jos N20 murhe realisoituisi, niin se moottori sitten korjataan. Eikä se välttämättä hajoa - jotkut hajoaa, toiset ei. :roll:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 955
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Osanottoni arvonpudotuksesta! Kyllä ne ensimmäiset vuodet myös kalliita ovat. Perheessä kaksi autoa. Fiat 500l hankittiin 2v/24tkm ajettuna. Kaikki herkut. 1. omistaja on luopunut autostaan luultavasti tyytyen puoleen uuden arvosta, se huvi maksoi 600€/kk. Tuskin nauratti luopua. Renault Twingo oli 18tkm ajettu, tasan 2v liikenteessä ollut, huollettu juuri merkkiliikkeessä. Ensimmäinen omistaja oli luopunut autostaan puoleen hintaan. Hinta pudonnut 250€/kk.

Bmw:ssä varmaan pätee perussääntö myyntihinnan puolittumisesta viidessä vuodessa. Että jopa 30t€ tippunut hinnasta 2018., 5000€/vuosi... elämä on.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Eiköhän tämä arvon aleneminen ole ihan kaikkien merkkien murhe ja mitä kalliimmasta lähdetään niin pahemmalta kuulostaa ainakin euroina. Oma X3, joka reilu viisi vuotta sitten maksoi terveelliset n. 105ke. Kun ostin sen 4 vuotiaana niin hinta oli alle puolet. Reilun vuoden vanhempana edelleen myytynä hinta putosi taas reippaan kympin ja kilsoja autossa edelleen reilusti alle 100tkm. Nyt alkaa varmaan pudotus laantua ja on todettava, että elämä on ja auton vaihto täytyy ottaa harrastuksena.

frosted
Viestit: 17
Liittynyt: 02 Heinä 2012, 15:09

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja frosted »

Katselin hetken aikaa Night Vision -varusteltua BMW:tä ja huomasin että ko. härpäkkeellä oli 530 GT:tä tarjolla. Olivat muutenkin hyvällä varustelulla ja olin hämmästynyt hinnanpudotuksesta.

Näppituntumalta yleinen pudotusvauhti on kiihtynyt parin viime vuoden aikana?
edit: korjattu malli
Viimeksi muokannut frosted, 18 Joulu 2017, 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

Siltä ainakin tuntuu. Oman Giulietan ostin reilu vuosi sitten 120tkm ajettuna hintaan 16k. Uutena maksanut 38k ja nyt lokakuussa kun kyselin vaihtoa muutamasta liikkeestä, niin hyvitykset olivat välillä 8-12k.

Avatar
Isola
Viestit: 1957
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tämä 0–2-vuotiaiden autojen hinnoittelu tuntuu olevan aika villiä. "Vaihtoehto uudelle ilman toimitusaikaa"-selitys pitää sikäli paikkansa, että pari kolme vuotta sitten näitä katsellessa tuollaisia 5-10 tkm ajettuja, vajaan vuoden ikäisiä myytiin merkkiliikkeessä uuden hintapyyntö + tonni tai muutama satanen päälle. Joskus ero selittyi talvirenkailla tai muilla varusteiila, joskus ei.

Vuonna 2015 oli Subaru Outbackien hinnoittelu melko jännää, kun uudistuneen mallin tehdashinta ja autovero laskivat hiukan edellisestä mallista. Alle kahdentuhannen euron hintaerolla (n. 40 000 euron autossa) sai valita pakasta vedetyn tai 2 vuotta vanhan, jo useammankin kymppitonnin ajetun samalla moottorilla ja samoilla varusteilla – samasta liikkeestä. Nyt tuo anomalia näyttää kadonneen, kun ne 2 vuotta vanhatkin ovat jo tätä uutta mallia. Nyt 56000 km ajetun, 2 vuotta vanhan saa jo 4000 e + talvipyörien hinnan verran alle uuden hinnan. Tuollainen 2500 e vuodessa neljänkympin autosta ei kuulosta pahalta pudotukselta, jos noihin baijerilaisten lukemiin vertaa.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Gusse
Viestit: 876
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

_rico kirjoitti:Siltä ainakin tuntuu. Oman Giulietan ostin reilu vuosi sitten 120tkm ajettuna hintaan 16k. Uutena maksanut 38k ja nyt lokakuussa kun kyselin vaihtoa muutamasta liikkeestä, niin hyvitykset olivat välillä 8-12k.
Tuo sinun Giulietta on ollut jo ostaessa aika kovan hintainen kilometreihin nähden. Itse ostin kaksi vuotta sitten 50tkm ajetun oman vanhan Giulietan liikkeestä 15k:lla. Tosin oli -11 mallia, mutta kuitenkin sport packilla ja premiun packilla.

Vastaa Viestiin