Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Alfissimo kirjoitti:
Tuomas K kirjoitti:Rellu Megane ja face lift-versio kyseessä.
Mikä niistä kolmesta aiemmasta :wink: ? Vanhimmasta faceliftistä (viimeisiä -03) säätö ainakin löytyi. Uudemmista ei kokemusta. Edit: eikö manuaalista löydy apuja :roll: .
Ainii perkele, niitähän on kolmea sukupolvea :roll:

Megane II, 2007.

Avatar
-TTY-
Viestit: 1518
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

Lancia käynnistyy kylmänä kuin palmun alta. Kaupasta tultua, kone edelleen lämmin, kävi hetken verran joutokäyntiä (n. 2 minuuttia?), alkoi käymään vaivaisesti ja sammui. Starttaa tosi hyvin, käynnistyy mutta sammuu välittömästi. Nyt sitten odotellaan motin jäähtymistä, jotta pääsis kotiin.

Mikä lie? Eikös nämä Fire-koneet ollu aika tarkkoja tulppien, piuhojen ja puolien kunnosta. Voisko olla jotain muuta? Kierrokset ei vaan pysy ylhäällä.
E: v***n autocorrect
Viimeksi muokannut -TTY-, 25 Marras 2017, 12:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kampuran kierrostunnistin kykenee tuohon
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Porukoiden Hyundai i40 ja helppo takajarrupalojen vaihto... nojoo EI :x . Tarvii tietokoneella vetää sähköinen käsijarru huoltotilaan/nollaan ja palojen vaihdon jälkeen kertoa palat vaihdetun. Joo-o, sitten vaan selvittämään oikeaa ohjelmaa ja sopivaa kaapelia (BT OBD-tökkeliä).
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Hah, löytyi tapa tehdä myös ilman aateekoota. Video volkkarista, mutta perusmekaniikka kuulemma sama.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

alamajy kirjoitti:^ja ^^ kiitos. Pitää pyytää kaveria tsekkaamaan noita asioita. Voiko startti olla niin sökö, ettei se liikahdakaan tai syö avaimesta vääntämällä kaikkea akun tehoa siten, että valot himmenisi yms.? Jos tämä on starttivika niin sittenhän saa käyntiin hinaamalla?
La:
Tähän sen verran, että lähti hinaamalla käyntiin. Kylmänä tuntui toimivan ihan normaalisti mutta lämmettyään ei ota kierroksia yli 2000 rpm. Eikä käynnisty avaimesta.
Su:
Avasin Ecun ja huomasin, että se on avattu aiemminkin. Samalla on sitten jätetty kannen n. 1 cm halkaisijaltaan reikä tukkimatta eli kuminen tjsp. tulppa puuttui. Kosteuttahan sinne sitten on tiivistynyt. Kansi itse oli silikonilla hyvin tiivistetty. Joitakin huonoilta näyttäviä juotoksia parantelin ja putsasin paineilmalla ja elektroniikan puhdistusaineella.
Ei ainakaan huonommaksi mennyt ja juuri Kiinasta saapuneella 3 eur Obd- mini- kikkareella ja AlfaObd Demo softalla sain error- koodit putsattua. Tässähän on Marellin IAW 5NF.T1 Ecu ja löytyi Alfaobd Demon valikosta. Myös MESsillä sai yhteyden Ecuun ja näki error- koodit, mutta Clear- nappia ei näkynyt.
Sitten remppasin avaimesta muutamia kertoja ja kerran sitten startti pyörähtikin!
Ajoin Alfaobd Demolla kaikki testit läpi (actuators) ja kaikki toimii.
Sitten taas avaimella yritystä ja n. 20 kerralla sitten startti pyörähti ja auto lähti käyntiin. Ainakin kylmänä toimi taas normaalin oloisesti ottaen hyvin kierroksiakin. Käynti on kyllä hiukka karkeaa
Sitten pitikin lähteä saunomaan.
Eikä taas startti ota päälle.
Viimeksi muokannut alamajy, 27 Marras 2017, 03:41. Yhteensä muokattu 3 kertaa.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Corollanraato huurtuu niin mahdottomasti etten meinaa itsekään sitä uskoa. Ei tarvitse kuin vaikkapa ajaa kauppaan ja olla siellä 10min niin kaikki lasit täydessä huurussa takaisin tullessa :shock: Auton sisällä ei ole mitään kosteutta aiheuttavaa ja ikkunatkin on puhtaat o.O

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Nihkeetä huurua? Lömppärinkenno. Normaalia huurua? Kosteutta piilossa sisutassa, kuivattelua ja reilua ajoa (pitkää siivua, kabiiniin lämpöä ja ilmanvaihtoa), niin alkaa kuivua, ellei jostain vuoda lisää.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Sisäilmankierto päällä?

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Gasket kirjoitti: Bensapulaltahan tuo vaikuttaa. Katso nyt ettei joku kätevä ole kiristänyt "löysällä" olevaa ilmaruuvia tai ettei se ole pudonnut kokonaan. Ei tietty ole monen minuutin homma käyttää kaasari auki ja putsata. Juniorin mönkkäristä olen joutunut kaasarin putsaamaan 3..4 kertaa kun tyhjäkäynti on kadonnut kokonaan. Ehkä se "powerfiltteri" laskee vähän turhan isoja kökköjä läpi..

Tosin voi taas olla ne läpätkin.
Kaasari kävi taas pöydällä, sai paineilmaa vähän joka paikkaan, meni paikalleen ja kas, mopo käy :shock: Seosruuvi auki 1,5 kierrosta ja tyhjäkäynti säädettynä käydessä korvakuulolta. Katehelvetti kasaan ja mopo omistajalle, sitte pääseekin tojodan kimppuun :?

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

Kesällä seistessään oli laskenut jäähdytinnesteet maahan, eli jostainhan se siis vuotaa, vaikka nyt on kaikki nesteet pysyneet sisällä :o:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Patonkiin pitäisi aloitella huoltotoimenpiteitä, mutta muutama asia kaipaa vähän selvennystä. Kyseessä siis 2007 Renault Megan 1.6 82 kW.

Tulpat pitää vaihtaa, mutta imusarja menee kannen yli, eli pitää irrottaa. Tuo haljennee jostain kohtaa kahtia, mutta liekö välissä toistuvasti käytettävä kumitiiviste, vai täytyykö hankkia uusi tiiviste tulppien vaihtoa varten?

Akku on alkuperäinen, kymmenen vuotta vanha patteri. Testerin mukaan patteri on vaihtokunnossa. Käyttöohjekirjassa varoitetaan patterin vaihdosta, että se vaatii erityistoimenpiteitä. Pitääkö tuolle tarjota jollain varavirtaa patterin vaihdon ajaksi, tai jos ei tarjoa, meneekö laite kovinkin solmuun?

Edit: puolat ja tulpat saakin nähtävästi vaihdettua imusarjaa irrottamatta.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^mahtaneeko noin vanhassa lintassa olla vielä uuden patterin kertomisjutskaa autolle. Onko joku koodillinen ratio? Noin niinku varmuudeksi, niin nenäpelti ylös, virta-avain pois ja vaikka kakesta ovetkin lukkoon ja sitten kahville. Kahvittelun jälkeen vaihto ja taas kahvipaussi, ennenkuin laittaa tulille. Enpä usko tiivisteidenkään tarpeeseen, tulppien vaihon yhteydessä, mutta foorumin patonkiosasto varmaankin kertoo :)
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
jyrkip
Viestit: 818
Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Paikkakunta: Nummela

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jyrkip »

^^Ainakin ikkunat pitää opettaa, voi olla että oli jotain muutakin. Anna sille apuvirtaa patterin vaihdon ajan niin ei tarvitse miettiä.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ite ostin motonetista akun ja Motomaatissa vaihtoivat sen apuvirralla ilmaiseksi. Helppoa. Toki vaatii että akku on ostettu heiltä. Meganessa pitäisi onnistua ilmankin

jos ikkunat pätkii niin nosta ikkunat ylös ja pidä 5sekunttia ikkuna painiketta ylhäällä. Tämä jokaisen ikkunan kohdalla.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joo, varmaan helpointa jos liike asentaa samaan hintaan sen patterin, niin piruako siellä omia käsiään enää likaa :)

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

^^ Toi Motonetin palvelu on kyllä yllättävän kätevä. Kävin ostamassa pyyhkijänsulat vääränmerkkiseen ja kävelin siitä huoltokopin vierestä. Kohtelias nuori mies kysäisi, että laitetaanko saman tien kiinni. No en keksinyt mitään syytä, että miksei ja ajoin auton kopin viereen. Kaveri tiesi heti, että mistä vääränmerkkisessä saa ajettua pyyhkijät huoltoasentoon ja sulat oli vaihdettu minuutissa. Olisihan nuo itsekin vaihtanut, mutta kun tämmöinen palvelu oli "ilmaista", niin kannattaahan se käyttää.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Kyllähän tuollaisesta toiminnasta jo kehtaa käyttää termiä palvelu. Asiallista.

Penarin öljytasomittarin toiminta alkaa pian vaikuttaa lähes huolestuttavalta. Olen öljyhuollon jälkeen ajanut reilut 3500km ja se näyttää edelleen pinnan olevan ylämerkissä. Toki, onhan siellä n. 30tkm takaperin pyörähtänyt RVS:t ja nyt huollossa vaihdettiin kakkospytyn vuotanut suutin (joka pesee öljykalvoa ja laimentaa öljyjä aiheuttaen öljyn vajenemaa), mutta ei tälläinen öljynkulutus silti ihan saksalaiselta kuulosta :silly:.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Täällä samaa vikaa ilmennyt. Edellisellä 30 000 kilsan aikana hävisi noin viidennes sähköisen mittarin palkista eli oisko 2 desiä. Pitäisikö huolestua, kun koneella ajettu se 360 000 kilsaa?

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

E87 tuossa jokin aika sitten huuteli öljystä. Tarjosin sille kovaa ajoa (tein yhden ulkomaanmatkan Tuusulaan) ja sitten vaan Käpylä-Koivuhaka 3-5 x viikko. Ei ole öljyvaloa näkynyt. Automaagisesti korjaantuvat nämä Baijerilaiset autovanhukset! F34 pysyy hämmentävästi ehjänä vaikka sekin täyttää tammikuussa 4 vuotta! Juttelin tuossa sattumalta erän autokauppiaan kanssa joka aika ykskantaan oli sitä mieltä että N47 moottoriperheeseen hän ei koske, joten se kai voisi olla muiden merkkien murheita - kun noissa omissa muiden merkkien edustajissa ei nyt murheita olekaan...

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ahahaa, se toimii sittenkin! 3700km ja ensimmäinen neljännes palkista poissa (palkki on siis neljässä palassa). Tässä helpottaa, kun tietää historiaa sen verran, että 175tkm öljyhuollon jälkeen sai ensimmäisen lisälitran kaataa jo 7tkm päästä. Nyt saattaa päästä vähän pidemmälle.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

^ja ^^ Mun ei tarvinnut ajaa ex-bemarilla edes 3500km:ä, että sain öljyt alarajalle. Sellaisia ne N46 -koneet, jos ovat N47:kin, vai yleistinkö liikaa otannalla 1.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Edellisen eka N52B25A halusi litran öljyä 3000km välein työntäessään sitä ulos lohkon kyljessä olleesta halkeamasta. Myyjäliikkeen vaihdettua moottorin pysyi öljy koneen sisäpuolella, mutta silti sitä hukkui n. 1l/4000km. Tässä nykyisessä N53B30A:ssa tosiaan ed. öljlynvaihdon jälkeen lisäysvälinä oli pitkään n. 7tkm, mutta ihan övv:n loppuvaiheessa tipahti sinne 3-4tkm tienooseen, vissiin vanha öljy ja vuotava suutin jäynäili vähän yhteistuumin. Voi olla, että tuo suutin vuoti hitusen jo aikaisemmin, kun nyt tosiaan näyttää siltä että voi hyvinkin päästä pidemmälle kuin edellisellä kerralla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JiiPee
Viestit: 2494
Liittynyt: 08 Marras 2004, 20:25
Car(s): BMW K100RS-86
Ex: MiTo QV -10, 156 2.0TS -98
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JiiPee »

Jaahas, mikä se näissä Baijerilaisissa bensakoneissa on, kun ovat niiiiin janoisia öljyn suhteen? EI mulla auto mitenkään tuprutellut / savutellut, eikä se mistään sitä uloskaan vuotanut. Joku autokauppias tässä taannoin väitti, että se on ihan normaalia. Purematta en tuota väitettä ihan niele.

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ne on saksalaisia :)

Ei se öljysavu kovin helpolla putkesta näkyvästi tule. Eihän joku litra/3tkm kuitenkaan ole kuin millilitra 3km matkalla.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

JiiPee kirjoitti:Jaahas, mikä se näissä Baijerilaisissa bensakoneissa on, kun ovat niiiiin janoisia öljyn suhteen? EI mulla auto mitenkään tuprutellut / savutellut, eikä se mistään sitä uloskaan vuotanut. Joku autokauppias tässä taannoin väitti, että se on ihan normaalia. Purematta en tuota väitettä ihan niele.
Kyllä monelle koneelle jonkunlainen öljynkulutus on nykyään ihan normaalia. Sisäisten kitkojen pienentämiseksi käytetään pienemmän puristusvoiman männänrenkaita, joista seuraa öljynkulutuksen kasvu. Öljyn syöminen ei siis sellaisessa koneessa ole vika, vaan ominaisuus.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Epähuomiossa lupauduin kasaamaan yhden anjoviksen jakopään. Korjaamossa oli purettu, mutta eivät halunneet kasata :roll: laahain oli ollut löysällä ja kalvanut lohkon kyljestä alumiiniä öljypohjaan :? En yhtään ihmettele etteivät halunneet kasata liikkeessä, mäkin lupauduin sillä varauksella että takuu loppuu siihen kun avainta käännetään ekan kerran. Nyt vaan tarvis jostain löytää ajoitusohjeet, vaikuttaa siltä että joku on kääntänyt kampuran ja nokka-akselit pois jaosta :evil:

Potilas siis dojota anjovis verso 2,0 150 hp VVT-i tai jotain... kone on ilmeisesti mallia 1az-fse Netti on täynnä kuvia, mutta ei tunnu oikeeta löytyvän. Olisko kellään esim autodataa, josta vois ohjeet printata? tai linkkiä sivulle mistä moiset ohjeet löytyis?

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

hagger16 kirjoitti:Asentelin tuollaisen halvan led-tangon lisäpitkäksi perheen Voyageriin. Johdot on mallia Motonetin setti.
Homma toimii muuten, mutta kun auto on käynnissä ja pitkät olleet päällä vähän aikaa, alkaa asennettu rele surisemaan ja samalla asennettu led-palkin valo värisee.
Moottorin ollessa sammuksissa valo tuntuu toimivan oikein.
Mistäs tämä voisi johtua? Sähkömiestäkään minussahan ei ole siis yhtään, mutta aina pitää yrittää. :-D
Tämä selvisi tutun sähkömiehen vianetsintä vinkeillä. Eli ei johtunut tuosta led-pötköstä, vaan jo aikaisemmin pitkille valoille asennetuista led-polttimoista.
Rele otti häiriötä, koska polttimossa ei ollut suunniteltua vastusta ja rele sai ohjausvirtaa polttimolle vievältä piuhalta. Asensin releen rinnalle pienen vastuksen, joita käytetään huijaamaan autoa led-polttimoita asentaessa.
Nyt toimii.
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Polforea kirjoitti:Ne on saksalaisia :)

Ei se öljysavu kovin helpolla putkesta näkyvästi tule. Eihän joku litra/3tkm kuitenkaan ole kuin millilitra 3km matkalla.
Tuorevoitelu on tarkoin suunniteltu ominaisuus :mrgreen:
Omat ex. saksan vankkurit ovat yleensä toimineet n. 1% tuorevoitelulla. Turbomoottorit ovat vaatineet joskus jopa kahta prosenttia öljyä polttoaineen kulutukseen nähden.

Nykyinen patonki jossa on bratwursti välissä tuntuu välillä toimivan jopa alle yhden prosentin tuorevoitelulla :-D
Toisin sanoen tuo pösön THP kone on välillä vienyt öljyä ja toisinaan ei. Se tuntuu ottavan kertakulauksina muutaman desin ja sitten taas mennään pitkään ettei öljyä häviä yhtään. Liekkö PCV venttilissä jotain mätää?

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^se vain ottaa välillä poltinainetta korvaukseksi :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
hagger16
Viestit: 3081
Liittynyt: 19 Touko 2005, 07:04
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

:shock:

Lämmityslaite ei kuulemma toimi.
Liitteet
töhö.jpg
töhö.jpg (29.42 KiB) Katsottu 7926 kertaa
Senza cuore saremmo solo macchine

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kohta on taas palanut ranskalainen uutisissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vaihdoin naapurin -04 V70 hölmöön automaattivaihteiston vaihdekepin/ohjausyksikön, eikä tuota mitenkään mahdottomaksi ollut tehty, vaikka vähän ahdasta olikin. Naapurilla tosin meinasi olla murhetta sellaisen ehjän löytämisessä. Purkaamot huutaa eioota, kun kaikki menee heti, jos automaatti-auto tulee riviin. Ilmeisesti siis ei ollut naapurin autossa täysin ainutlaatuinen vika päällänsä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Sape
Viestit: 1395
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sape »

Asensin Mondeoon led paneelin lisäpitkäksi ja nyt on ongelmana, että sitä ei saa sammumaan vaikka sammuttaa auton. Ei pala kuitenkaan aivan täydellä teholla, mutta selvästi valoa kajastaa. Releeltä kun nykäisee sulakkeen pois, niin himmenee vielä vähän, mutta sammuu kokonaan vasta kun ottaa releen pois.

Onko syynä:
1: Asennusvirhe
2: Viallinen rele
3: Made in China
4: Muu, mikä?

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Millainen kytkentä on? Onko paneelille käyttöjännite erikseen ja päällekytkentä toisesta johtimesta? Jos paneelissa on vain käyttöjännite- ja maajohtimet, niin rele on rikki tavalla, jota pitäisin mahdottomana... Mahdotonhan sen on palaa ilman sähköä. Onko "rele" aivan tavallinen sähkömekaaninen rele vai jokin "älykäs" kytkentäpurkki?

Onko auton alkuperäisten pitkien ohjaus plus- vai miinuspuolella? Tämän uuden palkin kytkin varmaan plus-puolelta ohjatuksi eli katkot käyttöjännitettä etkä maata?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Sape
Viestit: 1395
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sape »

Isola kirjoitti:Millainen kytkentä on? Onko paneelille käyttöjännite erikseen ja päällekytkentä toisesta johtimesta? Jos paneelissa on vain käyttöjännite- ja maajohtimet, niin rele on rikki tavalla, jota pitäisin mahdottomana... Mahdotonhan sen on palaa ilman sähköä. Onko "rele" aivan tavallinen sähkömekaaninen rele vai jokin "älykäs" kytkentäpurkki?

Onko auton alkuperäisten pitkien ohjaus plus- vai miinuspuolella? Tämän uuden palkin kytkin varmaan plus-puolelta ohjatuksi eli katkot käyttöjännitettä etkä maata?
Paneelissa on vain käyttöjännite ja maajohtimet. Rele on tavallinen sähkömekaaninen,eli ei mikään kytkentäpurkki. Releelle tulee 12V suoraan akulta ja ohjaus on auton omilta pitkiltä, eli plussaa katkotaan.

Aluksi paneeli toimi aivan kuten pitääkin, mutta nyt parin kuukauden jälkeen aloitti tuon temppuilun.

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

Oletko koittanut toista relettä?

Palaako se palkki tuota himmeää hehkua loputtomiin vai sammuuko se jossain vaiheessa, vaikka antaisit releen olla paikallaan?
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Sape
Viestit: 1395
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sape »

En ole vielä kokeillut toisella. Täytyy illan päälle testata.

Ei ole tietoa palaisiko loputtomiin. Yleensä kuulemma on jäänyt palamaan himmeämmin kun pitkiltä vaihtaa lyhyille ja sammunut itsestään jonkun ajan päästä. Tänään teki ensimmäisen kerran että jäi palamaan auton sammuttamisen jälkeen.

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Vaihtovirralla on ihan yleistä että herkempi LEDi jää vähän hehkumaan tai esim kuuluu napsetta esim kattolampusta vaikka on katkaisijasta poikki virta. DC:n ei kyllä pitäisi rakoja hyppiä, eli sen pitäisi vuotaa jostain muualta. Kai se rele katkaisee ihan normaalin 12V linjan?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

On sellainenkin mahdollisuus, että tuo on kytketty niin, että virtojen katkaisun jälkeen sieltä kulkeekin virrat virtalukon ohi, ja näin se pysyy päällä kunnes väkisin katkaistaan. On noita vastaavia ennenkin tullut sähköseppien jäljiltä vastaan. Esim. auto, joka ei sammu, jos sammuttaessa pitää jarrua päällä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Sape
Viestit: 1395
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sape »

Releen vaihtaminen auttoi, en ainakaan eilen saanut itse vikaa päälle ja oli kuulemma tänään toiminut ihan moitteetta. Täytyy aukaista vanha rele ihan mielenkiinnosta...
flapjack kirjoitti:Vaihtovirralla on ihan yleistä että herkempi LEDi jää vähän hehkumaan tai esim kuuluu napsetta esim kattolampusta vaikka on katkaisijasta poikki virta. DC:n ei kyllä pitäisi rakoja hyppiä, eli sen pitäisi vuotaa jostain muualta. Kai se rele katkaisee ihan normaalin 12V linjan?
Olen kuullut että AC:lla nuo ledit voi jäädä hehkumaan tai vilkkumaan, mutta en ole kuullut että DC:llä tekisi samaa. Releenhän pitäisi katkaista tuon 12V linjan.
mutt kirjoitti:On sellainenkin mahdollisuus, että tuo on kytketty niin, että virtojen katkaisun jälkeen sieltä kulkeekin virrat virtalukon ohi, ja näin se pysyy päällä kunnes väkisin katkaistaan. On noita vastaavia ennenkin tullut sähköseppien jäljiltä vastaan. Esim. auto, joka ei sammu, jos sammuttaessa pitää jarrua päällä.
Ei ole ainakaan tässä tapauksessa pitäisi olla mitään normaalista poikkeavia virityksiä. Jos sieltä virrat kulkisi virtalukon ohi, niin tällöinhän auton omatkin pitkät olisi päällä?

Avatar
-TTY-
Viestit: 1518
Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
Car(s): Y ´96
Ioniq 5 '22
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja -TTY- »

-TTY- kirjoitti:Lancia käynnistyy kylmänä kuin palmun alta. Kaupasta tultua, kone edelleen lämmin, kävi hetken verran joutokäyntiä (n. 2 minuuttia?), alkoi käymään vaivaisesti ja sammui. Starttaa tosi hyvin, käynnistyy mutta sammuu välittömästi. Nyt sitten odotellaan motin jäähtymistä, jotta pääsis kotiin.

Mikä lie? Eikös nämä Fire-koneet ollu aika tarkkoja tulppien, piuhojen ja puolien kunnosta. Voisko olla jotain muuta? Kierrokset ei vaan pysy ylhäällä.
E: v***n autocorrect
Ei päässyt kotiin. Autoliitto auttoi pajalle, jossa sitten selvisi että bensatankin täyttöputki vuosi. Sitä kautta sitten sai kosteutta ja vettä bensan sekaan. Matka jatkuu taas.
Kaikenlaisia arvailuja ehdin jo heittelemään mutta pakko myöntää että tuota en nähnyt kristallipallossa :shock:
Mikä piru sieltä taas on rikki?

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja flapjack »

No, tokihan se että onko siellä jännitettä selviää mittaamalla. Jos dc:tä ei näy tai lamppu himmenee kun koskee mittarilla niin se on jotain ihmeellistä vuotoa. Jos siellä taas on jännite niin jotain kautta se on sinne yhteydessä. Jos joku kytkin/rele/katkos onkin maan puolella niin silloin saa joskus mielenkiintoisia virtapiirejä aikaan.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Saksalaisia sanotaan piheiksi. Asiassa on perää:
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/arti ... gs.zPFbVs4
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5881
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Kind of a dick move... Äänestän jaloillani ja paheksun moista moraalittomuutta! (Nykymallistoa ja omaa lompakkoa vilkuillen tämä on helppo ratkaisu.)

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

no joo, toyotalla oli riittävästi rahaa silloin kun alkoivat suunnittelemaan oikein autoa. Ostivat siis kiertotietä pareen Ferrarin, jotta pääsisivät tutkimaan, että millainen sellainen oikein auto on. Ajoivat sitten Ferrarin paskaksi, ku oli ratti väärällä puolella. Kiertotien ei sitte tarvinnu enää Ferraria ostaa. :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Löytyykö Fiat osaajia? Ostin Fiat Stilon, 1.6l 16v, 2003. Ecu vissiin rikki, joten ostin käytetyn tilalle 40 eurolla. Muuten ok, mutta auto ei käynnisty.
Electronic key - Incorrect key code eli U1600 error- Mitäs voisi tehdä?
Miten ohittaa ajonesto? Auttaisiko hälyttimen asennus? Ulkomaan foorumilla joku oli onnistunut.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Alfa tarvii samasta autosta ecun, immoboxin ja yhdistelmään kuuluvan avaimen. Olisko tässä samaa :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Menee osien siirtelyt CAN-väyläisessä autossa aika säätämiseksi. Suunnilleen kaikki boksit pitää siirtää mukana. Toinen vaihtoehto on ottaa yhteyttä Heleniuksen korjaamoon Lempäälässä, siellä pitäisi onnistua Stilojen uudelleen ohjelmoinnit (käsittääkseni myös käytetyille ecuille, joiden kohdalla merkkiorganisaatio nostaa kädet pystyyn) ja vianhaut.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kait ecun mukana tuli koodikortti?
Siinä on electronic key joka annetaan eculle, jolloin käynnistys onnistuu (RTFM).
Muuten joutuu vaihtamaan ajonestoboksin kanssa ja avaimen sirun.

Tai sitten tyhjää sen boksin niiinkuin tuossa jo mainittiin ja se naittaa itsensä ekalla kertaa autoon sopivaksi.

Vastaa Viestiin