Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

insinörtti
Viestit: 2634
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Jakohihnamurheiden aiheuttaja selvisi - vetää happamaksi!

https://tekniikanmaailma.fi/autot/kalev ... omuotoaan/
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Shuttle kirjoitti:500X päätti tänään että radio ei enää löydä mitään. Reboottikaan ei auttanut. Pari tuntia myöhemmin radiokanavat yms. löytyivät Myllyn kolmostasanteella ja toimivat siitä kotiin. Onkohan näissäki antennijalan vikaa kuten Giulettassaki...
Jeps. 500X käyttää samaa vahvaria ja samat ongelmat kuin Giuliettassa.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Tapaus Delta 1.6 multijet. Tuotahan on eräs muukin voorumilainen käynyt ihmettelemässä kun nakuttaa kevyessä kiihdytyksessä aika kovan oloisesti ja ääni tullut viimeisen 10tkm aikana. Tällä hetkellä tuomio olisi suutinvika, mutta ihmettelin noin muuten aika isoa eroa pyydetyn ja mitatun ahtopaineen välillä. Onkohan ihan normaalia? Ahtimen vivusto liikkuu ja alipainekello toimii. Mutta kaikki joilta kysyin sanoivat ettei liian ison ahtopaineenkaan pitäisi aiheuttaa tällaista nakutusta. Useimmiten ero oli luokkaa 0,3-0,4 baria siten että mitattu isompi

Tuossa MESsin lukemat kevyessä ylämäkikiihdytyksessä

Kuva

Suutinten korjausarvot olivat enimmäkseen alle 1mm3, mutta suutinvika lienee silti mahdollinen. Lähtee ehkä jossain vaiheessa suuttimet testiin. Mega-auto oli niitä kunnellut eikä löytänyt vikaa, omaan korvaan kylmänä kaikki kuulostaa samalta mutta kuumana kolmosen suutin piti kovempaa ääntä. Ja siinä oli pienin korjausarvo.

Vauhtipyörän suunnalta ei kuulunut stetoskoopilla mitään meteliä eikä öljynsuodattimessakaan näyttänyt olevan metallia. Moottorissa ei ole vikakoodeja. Katselin egr-arvoja, polttoainearvoja, lambdoja, kaasuläpän tietoja ym. kaikki vaikutti ok:lta ainoastaan tuo ahtopainelukema kummastutti. Onkohan näissä ketjuveto nokkien takapäässä ihan kuin sieltä olisi kuulunut kovaa rapinaa varsinkin kun moottorin sammuttaa.

Mutta olisko kellään mitään ajatusta noista ahtopaineista tai muuten, itse en osaa tälle enää muuta tehdä.

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Ainakin ahtopaineista herää kaksi kysymystä:

A) Mites ilmamassat? Kohtaako mitattu pyydetyn vai heittävätkö nämäkin toisistaan?

B) Saatko uskottavaa mekaanista mittaria ahtolinjaan kiinni ja kertomaan, onko MAP-anturin lukema oikeasti tontilla?

Btw, onko auto vakio?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Minä olen mainittu toinen kuuntelija. Auto on kaikkien tietojen mukaan vakio.

Veto päällä ykkösellä ja pienellä kuormalla kierrokset, n.1500-2000, kuuluu naputtava ääni selkeästi kierrosten tahdissa yksi naputus per kierros. Äkkiseltään kuulosti mekaaniselta, mutta ei kuitenkaan :roll: . Kuului myös kiihdyttässä, mutta tasakaasulla ääni pysyi ennallaan riippumatta siitä oliko tasamaa vai pieni ylämäki, mutta hävisi, kun koneelta hävisi kuorma tasamaan vaihtuessa loivaksi myötäiseksi kierrosten ja vauhdin pysyessä silti ennallaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Kyllä joo taksi-Deltastahan tässä kyse.

Tuossa vähän laajempaa listaa. Kaikki muut pyydetty-mitattu arvot tosiaan melko liki toisiaan,

Kuva

Lämpösenä kuuntelin kolmossuuttimesta terävää kilahdusta mitä ei kuulunut muista, mutta kylmempänä kaikissa taas sama ääni. Tuossa korjausarvot:

Kuva

Ja tuossa suutinten koodit. Jostain syystä kolmosessa täysin erilainen koodi, mutta voisiko olla vaan sattumaa. Päällepäin samannäköisiä Boschin suuttimia kaikki ja autohan on tullut omistajalleen 4tkm ajettuna.

Kuva

Varmaan käytetään suuttimet testattavana kun ei tässä oikein muutakaan keksi. Pystyykö muuten MESsillä syöttämään uuden suutinkoodin?

Öljypohjan olisi muuten saanut melko helpon näköisesti auki, mutta vauhtis on vähän pullakampi kuin bensakoneissa ja reuna tulee puoliksi kahden pultin päälle, joten niitä ei ainakaan ribe-avaimella saa auki vauhtipyörä paikoillaan. Ehkä talttaruuvarilla, mutta jollain ne pitäisi saada kiinnikin. Taitaa olla suunniteltu että vaihteisto ja vauhtis irroitetaan.

Kummastelin muuten vaihteistoa kun tasuri on kuorien mukana halkaistavaa sorttia kuten 510. Luulin että M32:ssa on irrotettava koppa kuten 530/630. Otin tuosta pari kuvaa joilla pitää katsella onko tuo edes M32 vai joku muu mutta ovat vielä luurissa. Itse olen pöytyän nesteella kahvilla matkalla Poriin.. Bravo 1.6 multijet pitäisi olla 530/630 lootalla.

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Laatikon vierestä: onkos tuossa muuten venttiilikoneisto samaa rataa kuin 1.9/2.4 -koneissa? Juisen 159:stä jännän kilinän aiheuttajaksi taisi paljastua pehmeä ventiilinpainin, jonka ääntä keinuvipuratkaisu kätevästi tehostaa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Gasket
Viestit: 1428
Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18
Paikkakunta: Mäntyharju

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gasket »

Jos haluat, niin mun Deltasta voisi ottaa vertailuarvot ja kuunnella miltä se kuulostaa. Omat äänensähän se pitää, mutta olen pitänyt normaalina dieselinä ja samalta se on kuulostanut ainakin viimeiset reilut 40 tkm.

Olen siinä käsityksessä, että tosiaan 1,6 on C530 lootalla ja 2-litrainen sitten tuolla M32:lla. Robotti 1,6 olisi kai myös M32 ja T-Jetit myös. Tuplaturbo olisi sitten kai F40:llä. Ihan satavarma en kyllä ole.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Tässä tulee ihan selkeä naputus muun diesel-äänen läpi.

Kuuluu tosiaan pienellä kierrosalueella 1 ja 2-vaihteilla. Tuskin isommilla vaiheilla mihinkään häviää, mutta jää jo ajokohinan piiloon.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Ja paininhomma on sikäli epätodennäköinen, että ääni kovenee nimenomaan kun koneessa on kuormaa. Yläkertarakenne näkyy olevan haastava eli mitään ei pääse näkemään ellei pura jakopäätä ja nokkia samalla.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Omistin joskus tuollaisen 1.6-dieselin. Autokeskuksessa jakohihnarempan yhteydessä meni joku hihnapyöräkin vaihtoon "vulkanoinnin petettyä". Voisikohan tuossa olla joku oljenkorsi äänenmetsästykseen...? Jos se siellä vemputtaa viimeisiään ja pitää meteliä. Mulla oli ajettu n. 4v/90tkm jakohihnaremppaan ja em. vika todettiin. Fiatin malleissa (Bravo/Doblo) kuulemma samaa vikaa ollut, joten osasivat etsiä tätä ominaisuutta. Tai sitten osasivat vain ottaa rahat pois huoltokassalla. Naputusta tuohon moottoriin ei luontojaan kuulu 100tkm kokemuksella (40-140tkm).

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Vastikään on jakopää tehty.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Pakosarjan vuoto kuuluu joskus naputuksena.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Törmäsinpä seikkaillessani Volvo-murheisiin...
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/vie ... 12&t=24978

Tätä suomalainen autolehdistö hehkuttaa. Menisköhän jo vitsi-osioon :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Itse lueskelin http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.150 -toikkia TSI-koneista ja jakopää- ym. murheista. On surullinen ketju. Ihmisten merkkiuskollisuus silti hämmästyttää - tuollaisia "VW-protomoottoreita" sisältävät autot myyvät kuin häkä, vaikka mottia leviä sieltä täältä 30tkm alkaen, eikä takuukorjaukset tahi mitkään pelaa. En taida sen syvemmälle harkita VW Beetle 1.2TSI:n hommaamista. Samaa kuraa varmaan on se 1.6TDI:kin, alkaen huijaussoftasta ja niihin kursituista virityksistä..

edit: toikkia lukiessa tuli aina monta kertaa mieleen, että jos kerran joku aivopieru suunnittelussa kuumentaa ja pilaa öljyn suunniteltua nopeammassa tahdissa, MIKSI kukaan ei kertaakaan sanonut lyhentäneensä öljynvaihtoväliä esim. 10tkm...? Ilmeisesti se mosa on pakko pilata kun kerran "huoltoväli on 2v/30tkm" suositusten mukaisesti. Särkynyttä turboa on korjattu melko ansiokkaasti tuon takia. Entäpä jos vaihtoväli olisikin ollut 10tkm?

Tuota Volvo-tarinaa lukiessa kannattaa myös tutustua Huikon Cactus-kokemuksiin. Ei se priima ollut sekään, mutta lähentelee viattomuutta tuohon Volvoon nähden. Kannattaisi Volvolla nyt jos viimeistään hidastaa linjaa ja kasata ne autot kunnolla (jos edes on ongelman alkulähde) ettei tuu tehneeksi Ooppeleita a´la Vectra II.
Viimeksi muokannut Kivijärvi, 07 Maalis 2017, 13:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

^ No onhan ne sentään vertailuvoittajia ja saksalaisia, se tuntuu riittävän suomalaisille :-D

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Tuosta 90 mallista, en muista oliko xc vai V oli aikaisemmin jo lehdissä(lehdessä) juttua ongelmista. Selittivät tyyliin, menee niitä liikaa kaupaksi joten kauhea hätä koota tehtaalla. Taisi siinä yksilössä olla ovien yms. peltiosien sovitukset pielessä.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Garmund kirjoitti:menee niitä liikaa kaupaksi
Jaa, ne ratkaisee asian sitten tätä kautta?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15025
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

@ vw-keskustelu;
Eräätkin VW-asentajina toimivat tuttavat sanovat, että ei kannata lyhentää vaihtoväliä.
Katsos kun sit kone kestää yli takuuajan...
Jos vedät alkuperäisen, hyväksytyn ohjelman mukaan ja kone leipoo, niin on edes jotain tsäänssiä saada tehtaan piikkiin uus motti :silly:

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

:crazyeyes:

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

mutt kirjoitti:
Garmund kirjoitti:menee niitä liikaa kaupaksi
Jaa, ne ratkaisee asian sitten tätä kautta?

No joo parempi termi olisi varmaan "menee kaupaksi enemmän, kuin meinaavat ehtiä järkevällä odotusajalla valmistaa." :)
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Aquatica kirjoitti:@ vw-keskustelu;
Eräätkin VW-asentajina toimivat tuttavat sanovat, että ei kannata lyhentää vaihtoväliä.
Katsos kun sit kone kestää yli takuuajan...
Jos vedät alkuperäisen, hyväksytyn ohjelman mukaan ja kone leipoo, niin on edes jotain tsäänssiä saada tehtaan piikkiin uus motti :silly:

Monessas alfassa on valmistaja/maahantuoja tullut vastaan jakoketjun venymisen aiheuttamissa vaihtokustannuksissa, tai m32 laatikoiden korjauksessa? :)
Noissa sentään tulee volkkarilla valmistaja vastaan ainakin osittain.

Mutta joo ihmeen hyvänä kuitenkin pysyy noiden VAG vehkeiden myynti, vaikka ongelmia tosiaan näyttää olevan vähän joka suuntaan. Tietenkin niitä menee paljon liisareina työsuhdeautoiksi.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15025
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
On tullut vastaan ainakin joissakin MiToissa.
Näin osasi AK:n tyyppi kertoa... Ja samaan putkeen totes, että onneks on lyhkäset takuut ... :D

Tietysti sekin, jos auto vaihtaa omistajaa muuttaa heti korvausrakennetta -> menee enempi tehtaalle kuin myyjälle ja sitten joutuu useimmiten KKV:n kautta viedä...

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »


Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Garmund kirjoitti: Monessas alfassa on valmistaja/maahantuoja tullut vastaan jakoketjun venymisen aiheuttamissa vaihtokustannuksissa, tai m32 laatikoiden korjauksessa? :)
Noissa sentään tulee volkkarilla valmistaja vastaan ainakin osittain.
Tuohon VW:n huoltoon/muuhun aftermarket touhuun olin kyllä erittäin tyytyväinen niin kaun kun volsu tai audi oli taloudessa ajoneuvon virkaa toimittamassa. Korjailivat kysymättä aika paljon tyyppivioksi paljastuneita hommia kun käytti autoa merkkihuollossa ja muutenkin auton sai aika usein ehjänä takaisin.
Alfan kohdalla noista liikkeen tekemistä huolloista on ollut enempi vahinkoa kuin hyötyä. VW tosin johtaa edelleen kirkaasti henkilökohtaista tilastoa jos lasketaan kuinka monta kertaa hinausautoa on tarvittu hyvästä huollosta huolimatta :lol:

Avatar
TeroPee
Viestit: 1512
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Manu kirjoitti:http://m.mtv.fi/lifestyle/autot/artikke ... na/6350946

Renaultilla lienee pahat paikat?
VAG-konserni ei ollutkaan edelläkävijä. :)

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Kas kun oli merkki mainittu, vaikkei ollut edes Alfa:

http://www.kouvolansanomat.fi/Online/20 ... /2017652/4


Ja uudehko alle 10 vuotta vanha...

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Ei kenelläkään sattuisi olemaan Fiatin varaosaluetteloa, pitäisi saada selville vm. 1998 Ducato Maxin (ABS) jarrupääsylinterin osanumerot, ja rakenne yleensäkin, jotta osaisin kasata sen oikein. Yksi tiivisterengas oli poikki ja pari muutakin tiivistettä näyttävät vaihtokuntoisilta. Koko sylinterin varaosanumerokin kiinnostaisi toki. Hajotuskuvasta saa papukaijamerkin!
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Internetillä sattuisi. Runkonumerolla rajaaminen helpottaisi toki, mutta tuolta saattaisi löytyä vastaus:
http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Kiitos, mutta ei noista sivuista löytynyt kuin letkuja, putkia, ja kiinnitysosia. Näemmä on mukamasti yhtä osaa toi alipainesäiliö + pääjarrusylinteri. Pakkohan noihin on saada varaosia?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Klikkaa oikean osanumeron riviltä, C. -kentästä, alaviistoon osoittavaa nuolta, niin kokonaisuus purkautuu erikseen saatavissa oleviin komponentteihin.

Esim: http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... GUI_LANG=3

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Naapurin frouvan 207:aan olis jarruremppaa pitäny tehä. Näppärä nainen vaihtoi hyundai coupeen. Kuulema pornomman nälöinenki toi coupe (mikä oli hankinnan peruste viime sunnuntaina kun kaupan ohi ajoi). Fiksu nainen.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Hyundai Coupe on erittäin hauska auto. Ainakin tämä uusin ja sitä edeltävä korimalli. Hirveästi lokaahaan tuo saa niskaan kaikkialla, mutta perusvarma tekniikka ja mielestäni hyvä ulkonäkö - why not? Enemmän mä tuosta iloa nettosin, kuin Celicasta.

Avatar
molsky
Viestit: 554
Liittynyt: 22 Loka 2015, 23:56
Car(s): Gulietta QV ´17

Mito QV
156 2.0 JTS

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja molsky »

Olisikohan tuossa tapauksessa ollut kyseessä vuosituhannen vaihteen Coupet? Onhan se tuokin tapa korjata jarruongelmat. :lol:

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kertsu »


Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Hmm.. Yllättäen petetty ja katkera vaginan omistaja havaitsee autossaan selkeitä vikoja päivityksen jälkeen, kun ison veden tuolla puolen olevat kohtalotoverit saavat samassa tilanteessa rahansa takaisin tms... :o:

insinörtti
Viestit: 2634
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Silkkaa kuvitelmaa kaikki tuollainen. Onhan VAGniikan maailma kertonut meille, ettei päivityksestä havaittu aiheutuvan pienintäkään haitaa, ei ajettavuuden eikä kulutuksen suhteen.

Sitten näitä murheellisempia uutisia:
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artik ... te/6376032

Onko kyllä käsittämätön veto, jos tuo pitää paikkansa. Taitaa olla aika pieni %-osuus ajomatkoista yli 1½ h, joten mitä tuollakin muka saavutettiin? Pakko huijata, ihan periaatteen vuoksi, koska voidaan?
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

^Italian viranomaiset ovat kuulemma testanneet ja päästöhommat ovat kohdillaan.
Toivottavasti asia ei pidä paikkaansa ettei Alfan tuotekehitys mene jäihin tai muuta vakavampaa :shock:

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

molsky kirjoitti:Olisikohan tuossa tapauksessa ollut kyseessä vuosituhannen vaihteen Coupet? Onhan se tuokin tapa korjata jarruongelmat. :lol:
-05, eli se uudempi malli. Sininen.

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Look at Opel now
20170419_075555.jpg
20170419_075555.jpg (52.13 KiB) Katsottu 5905 kertaa
Tilanne on tasapainotettu siten, että suorassa oleva rengas on melkein tyhjä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Polforea
Viestit: 11171
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Matkalla radalle, oikealle taittuvaan ovaaliin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

^^
Ja tuo oli siis ihan liikenteessä? <hämmästysjutska>

-Tazio

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Juu, liikennevaloissa kun oltiin pysähtyneenä, niin piti ihan kuva ottaa kun hieman hämmästytti. Yhdystukiakselistolla ei tuollainen stance taida onnistua muuten, kuin niin, että tuenta on lahonnut melkein irti. Tuskin tuo enää kovin pitkään mukana kestää. :mrgreen:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Ei siinä korista irtoaminen riitä tuollaisen kulman aikaansaamiseksi. Pitää itse akselin hajota että tuohon kallistukseen pääsee.

Kuskilta jos kysyisi, niin varmaan ihmettelisi, että ei hän ole mitään huomannut. TL tai TM kun julkaisee näitä juttuja kuolemaan johtaneista kolareista teki kerran jutun, jossa japanilaisen auton poikki ruostunut tukivarsi johti onnettomuuteen. Takana tuleva kuljettaja kyllä huomasi ettei kaikki ole kunnossa, mutta onnettomuuden jälkeen auton kuljettaja kertoi ettei ollut huomannut mitään poikkeavaa.

Avatar
lerppu
Viestit: 5880
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Automaalamossa ollut aika hurja ovi. Tai sitten halliin täytyy ajaa melko jännällä tavalla...
Liitteet
Oveen osui halliin ajaessa.JPG
Oveen osui halliin ajaessa.JPG (68.87 KiB) Katsottu 5645 kertaa

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

Aiempaan viestiin, olen nähnyt Unossa käyvän samalla lailla, yhdystuki akseli oli muuten ihan ok kuntoisen näköinen ja autokin suorastaan hyväkuntoinen, mutta oli yhdestä kohtaa silti pettänyt ja pyörä käänytynyt linkulleen.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Opel kuvasta.
Tuon huomaa, kun osalle auto, polkupyörä jne. On vain väline jolla liikutaan paikasta toiseen. Ne pitää aina meteliä ja ovat ärsyttäviä vekottimia. Osa varmaan huomaakin vikoja, mutta ei tee asialle mitään "vielä tätä voi käyttää".(Tuon auton ikää katsoaessa, rahan riittävyys auton kunnossapitoon käy myös mielessä.) Eikä edes haluta opetella perus "oikeaa käyttöä". Noh löytyyhän sitä jokaiselta vastaavia -ei kiinnosta yhtään- kohteita, liikenne ja liikennevälineet nyt aika pelottava kohde tuommoiselle ajattelulle.




Maalaamolle viedystä mustangista(?). Aika kovaa ajettu autoa halliin, jos siitä muka noin kovat jäljet olisi syntynyt. Pystyyköhän tuossa syyttämään luvattomasta käyttöönotosta tai vastaavasta, jos löytää todisteita että autolla on käyty huviajelulla? + Varmaan tuolloin maalaamon vakuutusyhtiö pesee kädet jutusta.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kyllähän tuossa Mustangin tapauksessa voi rikosilmoituksen tehdä ilman kahta sanaa, vaikkei autoa liikenteessä kukaan olisi todistettavasti nähnytkään.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15025
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Firma selvitystilassa ja lisäksi ei vakuutuksia.
Poliisin kanta on ilmeisesti se, että ihan hyvin voineet kolhia sitä siihen ovenpieleen - silti, kuskin peili kadoksissa ja luulis sen nyt siitä hallin lattialta löytyvän...

Eiköhän tässä ajatuksena ole saada tekijä henkilönä kiinni, jotta joutuu yksityisoikeudellisesti vastuuseen, jos vaikkapa työajan ulkopuolella rällästellyt. Nythän menee konkurssissa olevan firman piikkiin, eli mitään rahaa ei mistään tule...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Noi konkurssi yms. selvitystilat ei näy tuossa ylemmässä kuvassa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin