Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Mutta se auto on kyllä hieno
:-D

Ja kun R kirjaimia lisää niin aina hauskemmaksi muuttuu.....

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

fahlsjy kirjoitti:
Mutta se auto on kyllä hieno
:-D

Ja kun R kirjaimia lisää niin aina hauskemmaksi muuttuu.....
Jep, mutta osaa ne japanialaisetkin :mrgreen:
Suzuki Wagon R+

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

kertokaas mielipiteenne, miksi Chrysler Pt Cruiser syö öljyä 1l noin per 2 kk ja miksi auto yleensä syö öljyä, missä vika?
ja kuluttaa vitusti jäähdytysnestettä?


voisiko MITENKÄÄN liittyä jakohihnan ja vesipumpun ajankohtaiseen vaihtoon jota ei vielä tehty?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Backstroker kirjoitti:voisiko MITENKÄÄN liittyä jakohihnan ja vesipumpun ajankohtaiseen vaihtoon jota ei vielä tehty?
Ei.

Ensiksi tarttisi tietenkin tutkia kuluttaako se nestettä ja öljyä, vai valuuko ne pihalle.

Öljyn kulutukseen ylensää vaikuttavia, venttiilivarren kumit, kansipahvi, männänrenkaat.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

siinäpä se, ettei vuoda mistään, autotallissa seisoo joka yö niin lattia on aina kuiva
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
mutt
Viestit: 5438
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

No sitten se vuotaa sisäänpäin. Yhdessä jäähdytysnesteen katoamisen kanssa pistää epäilemään kansipahvia, mutta voihan kyseessä olla erillisetkin viat. Kannattaa selvittää, ennenkuin remontoi jakopään, ettei remontti mene "hukkaan", jos tarvitseekin nostaa hattu pois heti kohta.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

auto ylikuumenee. Se sylki kaikki jäähdytysnesteet ulos. Termostaatissa vika vai missä?
flekti pyörii
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Oliskohan jäähdytin rikki, tukossa ja vuotaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

Bemarin muotoiluongelma on suurempi kuin luulinkaan. Bongasin tänään pari X1:tä liikenteessä.

Duunipaikalla tuli ohimennen kuultua keskustelu, jossa pari iäkkäämpää mieshenkilöä pohti Audiensa tajutonta öljynkulutusta. Kuulin vaan A6:sen ja 5 litran öljykulutuksen mainittavan. Tiedä sitten millä matkalla noin paljon syö.

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

Epezi kirjoitti:Oliskohan jäähdytin rikki, tukossa ja vuotaa.
kieltämättä minäkin sitä rupesin miettii.. sillä katsoin auton alta jäähdyttimen alareunasta vasemmalta puolelta kuin olisi vuotokohta tosi tosi vähäinen ja oikealta vielä pienempi.. onko jäähdytinta vaikeaa vaihtaa itse, mitä niksejä ym?
mistä niitä ylipäätään saa?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

^ vika näköjään, toivottavasti löydetty. Uusi termostaatti ostettu ja vaihdettu, maksoi huikeat 13e. Nyt toimii hyvin, lämmöt pysyy 90 ssä ja tunnin verran auto ollut käynnissä ja sen aikana alettu 40km satasen vauhtia. Eli termostaatissa oli näköjään vika.
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Helle ja Renault:
takajarrusylinteri alkoi vuotamaan, jatkuvat väärät hälytykset liian kuumasta moottorista (pling plong), takaluukun sisäverhous irtosi ja bensa haisee.
Ensi viikko sitten auton alla.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Backstroker
Viestit: 790
Liittynyt: 21 Touko 2008, 19:31
Car(s): 156x3 159x2
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Backstroker »

mikä renautl tarkalleen kyseessä?
http://www.restyling.fi" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Grand Espace V6 24v vm.1999
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Helle ja Renault:
takajarrusylinteri alkoi vuotamaan, jatkuvat väärät hälytykset liian kuumasta moottorista (pling plong), takaluukun sisäverhous irtosi ja bensa haisee.
Ensi viikko sitten auton alla.
Onneksi on tullut helteillä ajeltua vaan Alfalla. Taidan rellun startata vasta kun vähän helle hellittää...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eikös minusta ole tulossa hyvä Rellusti. En syyttänyt autoa vaan hellette. :-D
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Kyllä. Baskerin voi helteellä hetkeksi ottaa pois päästä :lol: ja punaviiniä pitää muistaa ottaa hiukan useammin siemaus, ettei nestehukka yllätä.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tänään tajusin että lämpötilamittari pomppaa maksimiin kun ilmastointi kytkeytyy. Kai siellä on sitten maadoitus vikaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4856
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Takajarrusatula vaihdettu. 117e. Lämpötilamittauskin toimii, ilmastointilaitteen flektin sulake oli palanut. 3e.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

Rehellinen avautuminen Fiat foorumilta. :lol:

Pikku-Taukka kirjoitti: Joo - Bemarissa on ihan kaikkea, joka ei kuitenkaan toimi. Minulla on tuollainen E61-mallinen 530dA, joka vaihtuu tiistaina uuteen Superb:iin (joka on muuten maailman rumin auto). Bemarissa on ollut NIIN V***STI ongelmia ja juuri tuolla tietokone- ja sähköpuolella. Vuoden etsivät nykimisvikaa, joka autossa ajoittain esiintyi. Ehdottivat vaihdelaatikon vaihtoa (6500 €) tai sitten vaan momentinmuuntimen uusimista (2000 €). Yhdeltä keskustelupalstalta sitten bongasin, että EGR:n vaihto auttaa asiaan ja että niitä on vaihdettu tästä ko. mallista satoja. Eivät vaan BMW-merkkiliikkeessä tätä tienneet... No, EGR:n toiminta ohjelmoitiin minimiinsä Turbotec:llä ja auto ei ole kertaakaan sen jälkeen nykäissyt.

Pakkasesta nämä Bemarin sähkölaitteet tykkäävät ihan p****leesti. Bemarissahan on iGnore tai joku v***n iDrive -keskustietokone. Se tarkkailee koko autoa ja kertoo mm. kaikki huollon tarpeet jne. Mitään kiinteää huoltoväliä ei siis ole. iDrive herjaa mm. siitä, jos ei nyt ole satu olemaan renkaissa BMW-merkkiliikkeessä laitettua ilmaa vaan ihan tavallista ilmaa paikalliselta SEO:lta. Pakkasella alustansäätö on hieman hidas ja kojetaulu on täynnä erivärisiä varoitusvaloja, jotka kieltävät ajamasta metriäkään ennen kuin on käynyt valohoidossa BMW-merkkiliikkeessä. Hehkut saa uusia vuoden välein ja hehkureleen siinä sivussa. Käyntiin lähteminen on yli kymmenen asteen pakkasella todella vaikeaa. Radio ei kuulu - huoltoneuvojan mukaan vika on ilmeisesti irronneessa antennin johdossa. Sen paikalleen laittaminen vaatii koko auton kojetaulun purkamisen ja kustannuksia 500 - 1000 €.

Ja sitten nuo varaosahinnat; Bemarin osat on ilmeisesti tehty timanteista, kullasta ja sahramista. Ajovalopoltin 251 €, vakionopeudensäätimen viiksi 192 €, jne...

Kaikilla pyrkyreillä pitää olla Bemari tai citymaasturi. Menin sitten tyhmyyksissäni tällaisen pippelinjatkeen ostamaan vuosi sitten. Joku aika sitten tuli kuitenkin mitta täyteen (lue: ei ole varaa ajaa) ja oli pakko vaihtaa autoon, joka edes voisi toimia.

Bemarissa on hyvää ajettavuus, suorituskyky ja hiljaisuus. Paljon ajavana (40 - 70 tkm / vuosi) osaan arvostaa näitä ominaisuuksia ja ne painoivat paljon vaakakupissa auton hankkiessani. Jos olisin hieman tarkemmin tutkinut mitä ongelmia näissä todellisuudessa on, niin olisin jättänyt hankkimatta. Oikeasti.

Ai niin - pippeli ei kasvanut senttiäkään vaikka Bemarilla ajoin. Ajamisen iloa kaikille BMW-kuskeille!

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ hmphehe...Hehe...HEHEHEE :mrgreen: :lol: :silent: ......
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

heh, tulee talven akunvaihtoepisodi mieleen tuosta bemaritarinasta.. oli hienot jouluvalot mittaristossa ja nelivetokin melkein toimi kun 530xia:han uutta akkua sovitettiin. lopulta piti käyttää piuhassa merkkiliikkeessä mokoma :x

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse kiroilen Opel 328i:n keskuslukituksen kanssa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eilen ajelin jokusen kilometrin V70:sen Volvon perässä, varmaan pari vuotias, viimeisiä vanhakoppaisia... enivei, sinivalkoinen käry oli sen verran vahva, ettei konepuolella ihan kaikki ole paikallaan. Nainen ratissa, eikä varmaan edes tietoinen käryämisestä. Luulisi huomaavan, jos esim. turbo piiputtaa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Onkos kokemusta kellään Citroen C4 HDi:stä BMP-vaihteistolla? Pitäs hommata joku pihi auto työajoihin ja mielelläni päästäisin kytkin jalankin vuorotteluvapaalle samalla. C4 robottivaihteistolla vaikkuttaisi ainakin noin niinkuin paperilla kiinnostavalta vaihtoehdolta.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Ei kokemusta BMP:stä, mutta lue Citroen foorumilta, joillakin on ollut ongelmaa.
Eipä silti tytär sai tänään Veholta oman C4 sen pois 110 Hdi manu. Vaihtoon meni kytkin, osia laatikkoon ja hammashihna malli on 2007 ja 72 tkm.
N. 4000 €, onneksi on huoltosopimus, joten 0 €. Moottorin öljyvuotoja on tukittu 4 kertaa, nyt tosin pitää.
Muuten oikein mukava peli ajella ja pihi naftalle - on kyllä ollut maanantai kpl edelliseen 2.0 bensaversioon nähden.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

kiahonen
Viestit: 70
Liittynyt: 02 Touko 2007, 12:49
Paikkakunta: Kirkkonummi / Nilsiä

Viesti Kirjoittaja kiahonen »

Jep. Nytpä tuli Citroen foorumilta luettua käyttökokemuksia BMP:stä. Tuntuu pääsääntöisesti olevan toimiva kapistus.
Sitikka ei silleen muuten pelota merkkinä, kun olen jo aikanaan Xantian ja Xsaran ehtinyt omistaa. Olivat huolettomia pelejä molemmat vaikka Sitikkaakin nykyisen ST1:n baarin ukot moittivat epäluotettavaksi autoksi. :-D

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Alfissimo kirjoitti:Eilen ajelin jokusen kilometrin V70:sen Volvon perässä, varmaan pari vuotias, viimeisiä vanhakoppaisia... enivei, sinivalkoinen käry oli sen verran vahva, ettei konepuolella ihan kaikki ole paikallaan. Nainen ratissa, eikä varmaan edes tietoinen käryämisestä. Luulisi huomaavan, jos esim. turbo piiputtaa.
Korjataan vasta sitten kun hajoaa, sanoi ala-asteen vahtimestari - joka oli olemuksen perusteella nimetty seriffiksi... Olen huomannut saman noista uusista Dieseli volvoista, savua pukkaa - eikä taida mennä normaalin diisseli sauhun puolelle?

Mutsi tyhjensi rellun akun ja totta kai akkukaupat on kiinni, ja niin kait varaosa liikeetkin...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Taksisinkutsut jatkuvat:

http://www.bbc.co.uk/news/business-11156782

Ferrari recalls Italia cars after reports of fires
Ferrari has decided to recall all of the 458 Italia cars it made this year, following reports of a number of the luxury cars catching fire.

Ferrari said its engineers had flown around the world to investigate five reports of "thermal incidents".

As a result, it will be asking the owners of more than 1,200 of the supercars to bring them in for modification work.

Avatar
gfj-365
Viestit: 744
Liittynyt: 15 Kesä 2005, 19:02
Paikkakunta: kotka

Viesti Kirjoittaja gfj-365 »

Noissa uusissa volvoissa on se vikana, että tuo dpf poltto on jotain todella typerää..

eli vm 08 s40 1.6d pukkasi savua helvatisti, kun poltto oli päällä.

vm 10 xc60 2.4d awd tekee samaa.. naapuri ajeli perässä, ja luuli, että autoni syttyy tuleen .. :mrgreen:

mainitsin asiasta molempien autojen kohdalla, mutta ilmoittivat, että ei sille oikein voi mitään...


ilmeisesti siis näkyy parhaiten, kun hiukan "liian alhaisella" lämmöllä alkaa tuon polton..
MR-S 1.9 jtd / 156sw Q4

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu :wink:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Kirkinen
Viestit: 1026
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 18:08
Paikkakunta: Ruotsinpyhtää/Loviisa/Keilaniemi

Viesti Kirjoittaja Kirkinen »

DaViega kirjoitti:Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu :wink:
Oliko minkä ikäiset ja paljon ajetut? Älä älä - Hanua alkaa ketu... :mrgreen:
ex Alfa 147 2.0 -01 (02-15)
ex Alfa 156 V6 -99 (07-10)
ex Alfa 159 Q4 3.2 -06 (10-17)
S212 350 CDI

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Itse olen tuon oman loppuunpoljetun E46 miinan katsastanut kaksi kertaa. Molemmilla kerroilla läpi huomautuksetta. Vaikka ensimmäisessä katsastuksessa etutukivarsien puslat olivat jo loppu :silent:

Ei PNV:ssä mitään vikaa ole koskaan :lol:
VMP

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi
Osta meiltä tarkastettu vaihtoauto.. = kokeiltiin saisko leiman... :-D

Avatar
pasinoffi
Viestit: 149
Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja pasinoffi »


Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Tuhansia autoja. 1248. :crazyeyes:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kirkinen kirjoitti:
DaViega kirjoitti:Tänään katsastelin vaihtareita 2 3-sarjalaista eikä kumpikaan mennyt läpi, e46 levyt ja palat joka kulmaan, oli ruostunnut hävyttömän näköisiksi, sitten e91 takajarruista hylsy, sielläkin palat, "tee-se-itse" ksenonit korjaus kehotuksella ja samalla katsastumies huomasi, että raidetangon sisemmät päät ovat kummallakin puolella väljät. Ei se aina bemarillakaan onnistu :wink:
Oliko minkä ikäiset ja paljon ajetut? Älä älä - Hanua alkaa ketu... :mrgreen:
Kalliita kumpikin :wink: Korjataan vielä, että se oli e90... Nyt jäi sitten ylimääräinen Xenon muutossarja käsiin H7:lle, jospa tolle jotain keksis...
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Onko tietoa Iveco Dailyn startista, eli onko siinä ajonesto toteutettu vain virtalukolla niin ettei auto starttaa jos ajonestossa on hämminkiä.
Lupasin vilkaista naapurin vm 2001 Dailya joka ei starttaa avaimesta, vaan sen joutuu käynnistämään hyppylangalla starttimoottorista.
Oli 2 viikkoa autosähköliikkeessä eivätkä saaneet kuntoon, outoa.
Olisikohan vain virtalukon pohja sökönä. Mahtaakohan siihen käydä Ducato II:n virtalukko?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

beta
Viestit: 154
Liittynyt: 30 Maalis 2009, 17:10
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja beta »

Kysytäämpä täältäkin, jos joku osaisi vastata. Avovaimon isällä on w202 korimallinen c180 mersu, farmarimallia. Taitaa olla jostakin vuodelta 97, ehkä vuodella voi heittää. Yrittänyt on mersufoorumilta asiasta kysellä, mutta siellä ei ole kukaan viitsinyt asiaan reagoida.

Autosta on takalasin lämmitin pimeänä, nappia painettaessa merkkivalo välähtää nopeasti ja sammuu saman tien. Sen verran tuota on tutkiskeltu, että mittailin kaikki lankavälit mittarilla, ettei mikään ole poikki(vaikka olisikin, niin ei kyllä aiheuta moista) ja totesin myös, että rele ei napsahda, jos nappia painelee.

Mersussa on tuollainen maailmanparannuskeksintö, jossa samassa releessä on vilkkujen, hätävilkun, tihkukytkimen, lasinpyyhkijöiden ja takalasinlämmittimen rele. Olisin halunnut tuon releen irrottaa, jotta olisi voinut aukaista ja katsoa onko tinaukset kunnossa, ja mittailla tuleeko releelle katkaisijalta ohjausvirtaa.

Sitten maailman lapsellisin ongelma: miten tuo rele lähtee irti :? Tuntuu vetämällä olevan niin tiukassa, että lujempaa ei uskalla, jottei särje muoveja, enkä tiiä onko tuossa joku kikka irrotukseen.
Ps. autodata ei toimi, niin ei sieltäkään pääse katsomaan, eikä paikalliseen mersuliikkeeseen ole välit oikeen kohdallaan :-D

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »


Avatar
Joonake
Viestit: 223
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
Car(s): Ei alfaa :(
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Joonake »

^

Videot saatavilla osoitteesta:
http://www.autoblog.com/2010/09/27/vide ... ailure-in/

Suosittelen ensin katsomaan alimman videon "mitä on suunniteltu" ja sen jälkeen kaksi muuta videota "mitä saatiin aikaiseksi" :silly:

Avatar
Buran
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Elo 2010, 00:46
Paikkakunta: Espoo

200 000 Bemaria huoltoon

Viesti Kirjoittaja Buran »

Ooops! Bemarin 5-, 6- ja 7- sarjalaisissa kaikissa jarrujen kanssa ongelmia. Jopa 350 000 autoa korjattavaksi:

http://www.uusisuomi.fi/raha/102782-bem ... a-huoltoon

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

^
Kuvateksti:
"Jos ajaa tarpeeksi kauan BMW:llä, jarruttaminen voi käydä vaikeaksi."
:o:
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Tuohon merkkiin liittyen, n.vm. -00-06 diesel Bemareista katkeilee imusarjan läppiä kuin heinää, kymmeniä läppiä on irronnut pelkästään Suomessa, ja satoja irtoaisi ellei niitä läppiä poistettaisi urakalla. Tuurilla sillointällöin läppä jää imukanavaan kiinni, mutta yleensä kone menee täysremppaan tai vaihtoon. Ei tosin Bemarin toimesta, koska kyse ei ole turvallisuuteen liittyvästä asiasta, vain ainoastaan parhaillaan yli 15 000e laskusta.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Jep, tämä ongelma koski käytännössä automaattivaihteisia diesel-Bemukoita tuolta ajalta. Nimimerkillä Kokemusta on... onneksi kyseessä kuitenkin oli liisinkikärry.
gYdEbUh kirjoitti:^Tuohon merkkiin liittyen, n.vm. -00-06 diesel Bemareista katkeilee imusarjan läppiä kuin heinää, kymmeniä läppiä on irronnut pelkästään Suomessa, ja satoja irtoaisi ellei niitä läppiä poistettaisi urakalla. Tuurilla sillointällöin läppä jää imukanavaan kiinni, mutta yleensä kone menee täysremppaan tai vaihtoon. Ei tosin Bemarin toimesta, koska kyse ei ole turvallisuuteen liittyvästä asiasta, vain ainoastaan parhaillaan yli 15 000e laskusta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11225
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ja tarkemmin ottaen taitaa koskea vain kuutosdieseleitä. Vai?

Sinänsä erikoista että ovat tehneet koneita yli puoli vuosikymmentä korjaamatta tuollaista murhetta, jonka äkkipoika voisi kuvitella olevan aika helposti fiksattavissa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

Sekä nelos- että kutoskoneita. Rouvalla oli E46-koppainen 320DA (2-litrainen neloskone) työsuhdeautona, josta meni läpät. Ongelma koski sekä manuaali- että automaattivaihteisia autoja, mutta tuhoa se aiheuttaa lähinnä automaattivehkeissä.
Rasvis kirjoitti:Ja tarkemmin ottaen taitaa koskea vain kuutosdieseleitä. Vai?

Sinänsä erikoista että ovat tehneet koneita yli puoli vuosikymmentä korjaamatta tuollaista murhetta, jonka äkkipoika voisi kuvitella olevan aika helposti fiksattavissa.

Avatar
routasydän
Viestit: 1558
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Velipojalla e46 330dA -05. Kovin on huolestunu noista läpistä ja alan ymmärtää miksi

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

^Samaa läppäongelmaa CDI koneisissa mersuissa. Tämänkin ongelman päälähde on EGR joka karstoittaa imusarjan umpeen.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Tietääkseni myös Fordilla ainakin -96->2000 luvun Mondeoissa (mk 2) muuttuvapituuksisien imusarjojen läpät voivat irrota. Onneksi sitä ennen alkaa kilinä ja kolina, kun niiden akseli väljistyy :)
Palstaa tuli selattua kun ST200:sta mietin :oops:

Vastaa Viestiin