Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Ok. Tää on '14 ja 55keur rullailtu. Tarvinnee noita parin litran bensaturbon moottorigeneraatioita googlailla. Eiköhän huollossa huomata jos jotain häsmäkkää. Itse en ole huomannut mitään.

Sisälämppäri / lämppäri yleensä pitänee hommata! Ollut 1. omistajallakin tallissa... Nää talliasukithan ruostuu aika tehokkaasti (jos ei jatkuvasti putsaa). Tämä yksilö kumminkin vielä ruosteeton. Pelastetaan nyt pellit ulkokäytöllä! (Kuvitteellinen hopeareunus) :wink:

Werneri
Viestit: 599
Liittynyt: 03 Kesä 2005, 11:49
Paikkakunta: Kymenlaakso

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Werneri »

Kyllä kuulostaa surulliselta nykyautojen ja Preemiumeiden laatu. Noi on kyllä aivan käsittämättömiä nuo nykyautojen ketjujakopäiden kestävyydet, merkistä riippumatta. Sisäisten kitkojen pienentämiseksi sinne pannaan jotain "kaulaketjua" ja ihmetellään kun ei kestä. Samaten ihmettelen noita "muovilaahaimia" mitä vasten ketjua tiukataan. Halavalla tehtyä ja artisti monesti makssaaaaaaa....taidan siirtyä 200 sarjan Volvoon jos hyvä korisen löytää. Hihnan vaihtaa noin 30 minuutissa ja taas mennään... :crazyeyes:

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

lerppu kirjoitti:Tarvinnee noita parin litran bensaturbon moottorigeneraatioita googlailla. Eiköhän huollossa huomata jos jotain häsmäkkää. Itse en ole huomannut mitään.
Ainakin tuo laturin hihnan vinkuna oli huomattavissa.

Paikallisen huollon mukaan "noita jakopäitä on tehty muitakin".
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Googlesta ei apua. Hakuu tulvii N47 paholaisenmehulla toimivan koneen ketjuongelmia. Jotka siis erinomaisen hyvin dokumentoitu ja itselläkin kattavasti tiedossa (tästä kiitos myös forumisteille - tietotaito ei rajoitu Alfaan)! Bensakoneen ketjusta ei juuri tarinoita, mutta nyt kerrotun perusteella pitää olla hereillä tämän kiertävämmänkin koneen kanssa. Kiitän viisaista varoituksen sanoista!

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?

Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
2011–present F20 118i
2012–present F30 320i EfficientDynamics Edition

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

F34 pitää sisällään tämän: http://mywikimotors.com/bmw-n20/
N20B20 voi toki olla sukua Peugeot 207:n voimanlähteelle, mutta ei aivan noin suoraan kuin N18...

...mutta uutta oli tuo PSA yhteistyö!

Gusse
Viestit: 887
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Enpäs tiennytkään, että tuota moottoria löytyy myös F30:sen nokalta. Yllättävän monen bensa F21/20:sen ilmoituksen kohdalla onkin maininta ketjun tarkistuksesta tai jopa vaihdosta. Tosin niin se oli myös edeltäjän E87:n kohdallakin :-D . Omaan vanhaankin e87 se oli vaihdettu jossakin 70 tuhannen kohdalla. Eikös PSA:lla ole enemmänkin ollut imusarjan karstottumiEn kanssa ongelmia tuon thp:n kohdalla? Eikä niinkään ketjuongelmia?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

^Kyllä niihin on ketjuja vaihdettu ihan samaa tahtia kuin on imukanavia/venttiileitä puhalleltu puhtaaksi. Työnä ko. kettingin uusiminen on tosin varsin simppeli toimenpide.
JPeltola kirjoitti:Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?
Kyllä. Mutta ilmeisesti BMW on osapuoli jota voi osoittaa sormella venyvän ketjun suhteen. :)

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

JPeltola kirjoitti:Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?

Edit: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
2011–present F20 118i
2012–present F30 320i EfficientDynamics Edition
En tiennyt tuollaisesta yhteistyöstä. Ei varmaan Saksan puolella huudeltu kovin lujaa tästä. No, seuraavaksi sitten ne Toyotalle tehdyt dieselit pilaa Corollan maineen?

Gusse
Viestit: 887
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Jarsan kirjoitti:^Kyllä niihin on ketjuja vaihdettu ihan samaa tahtia kuin on imukanavia/venttiileitä puhalleltu puhtaaksi. Työnä ko. kettingin uusiminen on tosin varsin simppeli toimenpide.
JPeltola kirjoitti:Eikö toi 320i moottori ole sukua PSA:n THP moottoreille joista löytyy paljonkin jakoketjuongelma tarinoita?
Kyllä. Mutta ilmeisesti BMW on osapuoli jota voi osoittaa sormella venyvän ketjun suhteen. :)
Näin olen minä myös ymmärtänyt, että bemaria saa syyttää ketjuongelmista. Jatkoivat noissa ketjujen osalta tuttua linjaansa :-D

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Noh, sinänsä on onni että kaikkien ei tarvii näillä paskoilla ajella. Lupaan kertoa heti kun ketju venyy! Riskejä ennenkin koneissa otettu... (Pari bemun dieseliä ja *god forbid* Alfan JTS). Ainoat autot jotka mut on tielle 29 autosta jättäneet on 2 Toyotaa ja 1 Honda. Standard of the World oli lähellä - Pohjantähti poltti molemmat kansipahvit ja alumiinikannet kieroon. Mutta matka ei katkennut! ...hmm, ehkä siksi kannet kieroon...

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Bemaria minäkin tuossa vuoden lopulla katselin puolitosissani omaan käyttöön , ja pari X1:stä olikin koeajossa. Aika ylläri oli, kuinka paljon 2010-luvun bensa-autoissa olikin noita perustekniikkaongelmia kuten jakoketjun venymisiä.... riisselit ilmeisesti keskimäärin parempia tuossa suhteessa. Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.

Bemari voitti mielestäni kyllä tuossa Toyota-BMW-teknologianvaihtodiilissä Euroopassa ( Hybridit -> <- Dieselit) . Toki Toyota ajatteli isojen P-Amerikan ja Aasian markkinoiden ehdoilla ettei omiin riisseheihin kannata panostaa ... hmm. saattoi olla win-win -tilannekin molemmille.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

lerppu kirjoitti:Noh, sinänsä on onni että kaikkien ei tarvii näillä paskoilla ajella. Lupaan kertoa heti kun ketju venyy! Riskejä ennenkin koneissa otettu...
Joo, eikä se merkkiä vaihtamalla nykyisin mihinkään parane. Ihan samaten venyy ketjut, oli merkkinä sitten BMW, Nissan, VW, Peugeot tai joku muu... :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jiitee kirjoitti:Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.
Kutoset on edelleen melko hyviä. Ei nyt täysin ongelmattomia - kaikkihan voi hajota ja on noissa jos jonkinmoista himmeliä - mutta aika vahvasti bemari on noita moottorityyppiongelmia onnistunut muihin keskittämään, pääosin nelisylinterisiin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Jiitee kirjoitti: Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.
Noihan on M20 hihnakoneita ja ovat tarkkoja hihnanvaihdoista, tosin ei ihan yhtä tarkkoja kuin saman aikakauden M40: 40 tkm vaihtoväli eikä kannata yhtään ylittää. Wanhat hyvät pomminvarmat ovat M10 neloset ja M30 kutoset joita käytettiin 60-luvulta 90-luvun alkuun. Hyvin luotettavia kunnes tulee vastaan pitkä vasemmalle kaaratava mutka (esim. Ahveniston suolenkki).

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

JPeltola kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Muistan vielä wanhat hyvät 2- ja 2,5 -litraiset legendaariset kutoskoneet bemulla 90-luvulla ja 2000-luvun alussa. Eihän niitä saa rikki ajamalla , jos öljyt muistaa vaan vaihtaa.
Wanhat hyvät pomminvarmat ovat M10 neloset ja M30 kutoset joita käytettiin 60-luvulta 90-luvun alkuun. Hyvin luotettavia kunnes tulee vastaan pitkä vasemmalle kaaratava mutka (esim. Ahveniston suolenkki).
Noita juuri tarkoitin. Taitaa öljy karata öljypohjasta pumpun pick-upilta tuollaisessa kurvissa, jos noin on : loiskelevyt tms avuksi? Ainakin vähänkin viritetyissä ilmajäähdytetyissä VW-moottoreissa loiskelevy on pakollinen varuste rata-ajoon....
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Farina »

JPeltola kirjoitti:Wanhat hyvät pomminvarmat ovat M10 neloset ja M30 kutoset joita käytettiin 60-luvulta 90-luvun alkuun. Hyvin luotettavia kunnes tulee vastaan pitkä vasemmalle kaaratava mutka (esim. Ahveniston suolenkki).
M30:sta en tiedä, mutta ukolla oli aikanaan M20 (E34, 525i, vm 1989 tai 1990) ja siitä halkesi kansi kaksi kertaa. Auto oli niin hieno, että yhden kannenvaihdon vielä kesti, mutta kun toisen kerran oli vedet ja öljyt sekaisin, niin sitten meni vaihtoon (tosin korjattuna).

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Baijerilaisen moottoripajan nykymoottorit täten hieman jakomielitautisia. Hämmentävän laadukkaat käyttöominaisuudet niin taloudellisuuden kuin voimantuotonkin osalta. Mutta mitä ilmeisimmin laadukkuus käyttöominaisuuksista ei kanna (ainakaan laajemmalla otannalla) käyttökestävyyteen. Harmi. Noh, itselle tulee todella maltillisesti kilsoja, joten ehkä siitä voisi olla pelastukseksi.
- En tiedä, mulla on näiden kaikkien Bemareiden kanssa ollut sellanen vähän selittämätön "steampunk" olo. Ihan kuin ajaessa pitäisi annostella ja säädellä konehuonetta erilaisia instrumentteja tuijotellen ja antaen käskyjä laitteelle joka tuottaa reaalimaailman kieltämättä tehokkaan vasteen. Varsinkin ammoinen X1 sai tämän tunteen aikaiseksi, jonkinlainen viktoriaaninen insinööri-insulaatio laitteen ja tienpinnan välissä. Vaikea selittää, mutta tama mielikuva on häirinnyt aina. Alfassa ei moista teutonibyrokratiaa ole kuskin ja maantien välissä. Harmi että reaalimaailmassa joutuu muitakin ominaisuuksia miettimään, kuin vain näitä tunteisiin vetoavia - vaikeasti hahmotettavia - asioita...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^

Ei nyt varmaan kannata liikaa jännittää.

Mutta höpinät siitä, että saksalaiset premiumit olisivat luotettavuudeltaan valovuosia Alfaa edellä voidaan kyllä heittää romukoppaan. Maanantaisin tehdään hommia Baijerissakin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

Vittorio Jano kirjoitti:^

Ei nyt varmaan kannata liikaa jännittää.

Mutta höpinät siitä, että saksalaiset premiumit olisivat luotettavuudeltaan valovuosia Alfaa edellä voidaan kyllä heittää romukoppaan. Maanantaisin tehdään hommia Baijerissakin.
Näin on lähes kaikilla merkeillä (pl. Lexus ? :mrgreen: ) . Saman sanon myös itselleni tutusta Toyotasta eli joiden mallien ( 1,8 VVTi ja D-D4 -dieselit ) kohdalla on ollut teknisiä ongelmia aivan liikaa keskiarvo-Toyotaan nähden. Mutta Toyotalla jälkimarkkinointi pelastaa aika hyvin pulasta. Mm. meidän edellisestä Avensiksesta vaihdettiin puolimoottori kaikkine hiluineen vielä takuuseen, vaikka autolla oli ajettu silloin lähes 4 vuotta ja 140 tkm ...takaisinkutsu tehtaalta ja syynä väärin Puolan tehtaalla karkaistut männänrenkaat.
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

joo, tossa oli yks 3vuotias dkw, jonka ilmastoinnion paneelissa näky vähä vain viivoja. Sitä ku sitten paineli riuskasti, niiin tuli lukematkin näkyviin. Uusi näyttöpaneeli tietenkin kokonaisedullinen. Olishan sen voinu jollekin kolvarille lähettää, ehkä myöhemmin sitte. No kumminkin tarkistettiin liitännät yms, mutta ei auttanu. No sitte paneeli lattialle ja vähän intiaanitanssia ympäri ja luiden heittelyä (vanhoja vakaajan yhdystankoja)+ plus savut (ei ollu piippua :( ) Käikäle paikallensa ja alko toimii :-D Ei häipyny lukemat enää vaikka kuinka paineli :-D
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Pösö jäätyy pakkasella. No ullatus :lol: . Mut joo, -10 kymmenen vaikuttaa olla pakkasraja, jossa koko auto muuttuu paljon tahmeammaksi. Ajossa huomaa pienenä laiskuutena, ihan kuin jarru olisi päällä ja tietokoneesta huomaa yli litran kulutusnousun, eikä tilanne muutu, vaikka ajaa pidemmän matkan, että kaikki on varmasti lämpöisenä. Ja siis jarru ei ole päällä, eikä mikään jumita esim. -8 pakkasessa, joten väärässä paikassa oleva vesi on pois laskuista.

Ihan kuin laakerit vetäisi kohmeeseen, eikä auto haluisi liikkua.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

sämpy
Viestit: 2564
Liittynyt: 18 Loka 2014, 09:42
Car(s): Fiat 131 Supermirafiori 2000TC, Lancia Prisma Integrale -91
Paikkakunta: Renko

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja sämpy »

^ Liian vähän massaa ja tehoa.

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^^juu, noit motit on visiin kaikki vaihettu ja noilla kilometreillähän ne porsis. Silloin ku oli niitä epäkeskosorvilla tehtyjä pyörännapoja, niin oli vähän nihkeempää. Oli jotain renkaiden syyttelyä ja semmosta.
"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »


Avatar
JPeltola
Viestit: 1189
Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JPeltola »

Uusilla GT4/GT3 Porscheilla taas on tällaista taipumusta:
Kuva

Avatar
Tazio
Viestit: 3392
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

JPeltola kirjoitti:Uusilla GT4/GT3 Porscheilla taas on tällaista taipumusta:
Kuva
Vieteriukko kurkistaa!
Tuollainen voi johonkin alppiserpaan veren maku suussa vedettäessä muuten vähän hatuttaa

-Tazio

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

^^ Pultit näyttäisi olevan sentään kireellä. :oops:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Miten toi on mahdollista :shock:

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuomas K kirjoitti:Miten toi on mahdollista :shock:
Näköjään useammassakin tapauksessa:
http://www.pistonheads.com/gassing/topi ... &t=1613839
Alumiiniakos tuo iskaritorni on?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Onkos muilla tullut tällästä vikailmoitusta:
" Rear spoiler malfunction "

:roll:

Aamulla oli hiukan pakkasta ja autoa huoltoon viedessä livahti nopeus hetkeksi takaspoilerin aukeamisen lukemiin. Jäätä oli riittävän suuri kerros mokoman siiven päällä että ei moottori jaksanut siipeä avata. "Do not exceed 130 km/h, go to service" :shock:

Huollossa kysäisin että josko jostain saisi tämän DRS:n pois päältä? Ei saa, mutta siiven voi lukita auki-asentoon... Ei tuolla niin väliä olisi, mutta kun ilmoitus peittää kaikki toiminteet alleen, niin vähän ärsytti. ...Ja tähän asti luulin että talviominaisuuksista huonoin olisi karmiton lasi... :|

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

"puhun niin totta kuin osaan"

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^ jaa , onkos siinä tuollainen adaptiivinen "lintulauta" :wink: :)
Käheä varuste. Toimii yli 200 km/ h nopeuksissako?

Olisiko tuo GT jopa tyylikkäämpi ilman tuota... 8)
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

F34 ja tyyli ei ehkä kuulu samaan lauseeseen... Mokoma aktiivinen aero-ominaisuus ei ehkä ihan istu muutoin pirun hyvään perheautoon. Kuten eivät myöskään karmittomat lasit. Mikä siinä on, kun ei voida markkinamiesten tähden pelata omilla vahvuuksilla? Tää on oikeesti helkkarin hyvä auto, jossa on riittävästi tilaa ja maavaraa ja mukavuutta. Eikä tää ole huono ajaa, vaikka ei mitenkään erityisen tarkka tai "ajajan auto" nyt olekaan. Mutta miksi nuo ihme kilkkeet pilaamaan ihan asiallista autoa? Syystäkin saa pilkkaa päällensä. Jos todettaisiin vaan että pidennetty ja korotettu 3-sarjalainen mukavammalla alustalla, kokoperheelle hyvin tilaa. Laadukas laite hyvin toimivalla nelivedolla (tässä yksilössä vielä ruksattu taka-akselille lukko). Mutta ihme rimpulointia, ihan kuin olisi jotenkin epävarma itsestään tämä auto... Koristellaan Gt-merkillä ja hassuilla kilkkeillä. Oh well, onneksi kokonaisuus ei kärsi liikaa. Mutta yhtä tyylikkäitä ja ajattomia ratkaisuja kuin Elviksen peilitakka!

EDIT: DRS aktivoituu 110 km/h ja deaktivoituu 70 km/h

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11207
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Korjausta/päivitystä kaverin bemarivikaan. Viallinen palikka olikin öljypumpun ratas/ketju. Tarkemmin en osaa kertoa, minulla on vain humanistisen alan loppututkinto.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja A Bart »

^^ Ja pakollinen kysymys.
Missäs tuo varuste oli ekana?

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5373
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

A Bart kirjoitti:^^ Ja pakollinen kysymys.
Missäs tuo varuste oli ekana?
Lancia Thema 8.32?

Avatar
lerppu
Viestit: 5887
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

F34 huollettu. Erittäin jees että pääsi siitä kakkossarjalaisesta eroon liian pitkän tuttavuuden jälkeen! 799 eur joutui huollosta + pesusta + laina-autosta yskäisemään. Ainoa valitus liittyy siihen että auton voentiin sekä tuontiin molempiin meni 1/2h, vaikka itsellä ei mennyt tiskillä kuin pari minuuttia... Tämä menetetty tunti elämääni ei ollut Autokeskuksen syy. Asiakaskunnan lukumäärä oli henkilökuntaresurssilla sopivasti peitetty. Mutta asiakkaat tuntuivat lässyttävän tiskillä mitä omituisinta diipadaabaa. Ei ole todellista millaisia jaarittelijoita Bemarihuollon tiskillä käy notkumassa! Kävin jo melkoisen lämpimänä... Yksi tönäisy ja Michael Douglasin versio Rankasta päivästä olisi ollut pähkinöitä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

:bad-words: :bad-words: :bad-words:
Liitteet
16406434_10154985356104872_3507583284133292810_n.jpg
16406434_10154985356104872_3507583284133292810_n.jpg (98.56 KiB) Katsottu 6321 kertaa

Avatar
VMTD
Viestit: 3336
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Nopeus ja matkamittari lakkas toimimasta saappaassa, nii ja cruise.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Tazio kirjoitti:Tuollainen voi johonkin alppiserpaan veren maku suussa vedettäessä muuten vähän hatuttaa
Se hatutus kyllä loppuu ihan yhtä nopeasti kuin alkaakin :lol:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Onko se Audi vai Mondeo?

[edit] Audi se on, nyt kun näin kuvan suuremmassa koossa [/edit]
Viimeksi muokannut 155156, 09 Helmi 2017, 13:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Eilen vai toissapäivänä oli Ilta-Sanomissa kuva palavasta Skodasta, mutta merkkiä ei vahingossakaan ollut mainittu ja kuvakin rajattu tunnistamista hankaloittamaan. Yllättäen kommenttikenttäkään ei ollut käytössä :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Kertsu
Viestit: 894
Liittynyt: 25 Huhti 2015, 15:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Kertsu »

VMTD kirjoitti:Nopeus ja matkamittari lakkas toimimasta saappaassa, nii ja cruise.
Onkohan tuo ysitonni Saappien tyyppivika? Omassakin ex-Saabissa oli tuo ongelma, en tosin viitsinyt korjauttaa vaan myin pois :-D

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vainio »

155156 kirjoitti:Onko se Audi vai Mondeo?

[edit] Audi se on, nyt kun näin kuvan suuremmassa koossa [/edit]
Hyvä lämpiäminen on ominaisuus :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=3PdvDGOzE4A

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Vainio kirjoitti:
155156 kirjoitti:Onko se Audi vai Mondeo?

[edit] Audi se on, nyt kun näin kuvan suuremmassa koossa [/edit]
Hyvä lämpiäminen on ominaisuus :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=3PdvDGOzE4A
Ainoa auto minkä olen nähnyt tien päällä tulessa - ja vielä sillä hetkellä liikkuvana! - oli Audi 100. En tiedä mitä kuskilla oli mielessä, kun ajo jatkui palavalla autolla.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja _rico »

155156 kirjoitti:
Vainio kirjoitti:
155156 kirjoitti:Onko se Audi vai Mondeo?

[edit] Audi se on, nyt kun näin kuvan suuremmassa koossa [/edit]
Hyvä lämpiäminen on ominaisuus :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=3PdvDGOzE4A
Ainoa auto minkä olen nähnyt tien päällä tulessa - ja vielä sillä hetkellä liikkuvana! - oli Audi 100. En tiedä mitä kuskilla oli mielessä, kun ajo jatkui palavalla autolla.

Meillä syttyi Hiace tuleen matkalla RuisRockiin :-D Olisikohan vuosi ollut 2003 tai 2004 ja auton vuosimalli suurinpiirtein 1996... Jossain Salon nurkilla alkoi jalkatila lämpenemään ja kolme minuuttia myöhemmin koko paskasta oli vain hiiltynyt runko jäljellä. Se oli kaverin faijan raksafirman auto ja ajettu yli 700tkm :-D
Poliisi tuli puhalluttamaan kuljettajan ja loput viisi "matkustajaa" odotteli piilossa, että poliisit lähtevät. Taidettiin loppujen lopuksi saada peukalokyydit Turkuun asti. Muistikuvat vähän hataria jostain kumman syystä :drinking:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

500X päätti tänään että radio ei enää löydä mitään. Reboottikaan ei auttanut. Pari tuntia myöhemmin radiokanavat yms. löytyivät Myllyn kolmostasanteella ja toimivat siitä kotiin. Onkohan näissäki antennijalan vikaa kuten Giulettassaki...

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Mikäs laite tämä on, jota kohtasi tällainen murhe?
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005086310.html
Jotenkin tutulta näyttää, mutta ei nyt vain napsahda...
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

mutt kirjoitti:Mikäs laite tämä on, jota kohtasi tällainen murhe?
http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005086310.html
Jotenkin tutulta näyttää, mutta ei nyt vain napsahda...
Hjuuuundai.

Vastaa Viestiin