Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Smacket kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Huolloissa kannattaa hoitaa asiakaspalvelu hyvin, jotta ei käy näin.
Henkilökohtaisesti arvostan sen verran näitä erikoisautoja, että en moiselle omistajalle luovuttaisi edes ajokorttia.. :evil:
Jos tuota rahnoa olisi enemmän kuin liikaa,niin mikä jottei noin.
Ompahan yksi lambo vähemmän=tarpeeksi monta kuin lekatetaan,niin tulee keräily harvinaisuus tulevaisuudessa :)

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Oiskohan tän biisin tekijällä ollut jotain pikku ongelmia Sebringin kanssa? Rekami: Sebring. :lol:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

VW:llä on jo aika nolo vika.

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Skeida odottaa pajalla uutta vahdelaatikkoa. Alkoi alkutalvesta ulisemaan pintakaasulla kun veto on päällä. Loota auki ja vika löytyikin, - yksi isompi ja yksi pienempi ratas oli jotenkin epänormaalisti kulunut..tai jotain..?
Maahantuoja ei anna Veholle lupaa korjata vanhaa l. uusi aski pistettiin tilaukseen. Laina-Mondeolla ajellaan sitten toukokuuhun saakka ainakin.

Tämä voorti se vasta masentava tapaus onkin. Farmarilaiva 100 hv pannulla + laatuvaikutelma paikoittain suoraan Transitista. -ei sillä että Skoda olisi jotain autuaaksi tekevää mutta pitkästä aikaa tuli jopa omaa autoa ikävä.

Paikalla
Avatar
TeroPee
Viestit: 1512
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

glideslope kirjoitti:Skeida odottaa pajalla uutta vahdelaatikkoa. Alkoi alkutalvesta ulisemaan pintakaasulla kun veto on päällä. Loota auki ja vika löytyikin, - yksi isompi ja yksi pienempi ratas oli jotenkin epänormaalisti kulunut..tai jotain..?
Maahantuoja ei anna Veholle lupaa korjata vanhaa l. uusi aski pistettiin tilaukseen. Laina-Mondeolla ajellaan sitten toukokuuhun saakka ainakin.

Tämä voorti se vasta masentava tapaus onkin. Farmarilaiva 100 hv pannulla + laatuvaikutelma paikoittain suoraan Transitista. -ei sillä että Skoda olisi jotain autuaaksi tekevää mutta pitkästä aikaa tuli jopa omaa autoa ikävä.
DSG vai kepukkavaihteinen Sokota? Takuuseen menee kuitenkin?

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

glideslope kirjoitti: Farmarilaiva 100 hv pannulla + laatuvaikutelma paikoittain suoraan Transitista.
:mrgreen:
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
glideslope
Viestit: 1477
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Enyaq 80x, A4 3,0 TDI Quattro.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24, Giulietta T-jet 120.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

TeroPee kirjoitti:
glideslope kirjoitti:Skeida odottaa pajalla uutta vahdelaatikkoa. Alkoi alkutalvesta ulisemaan pintakaasulla kun veto on päällä. Loota auki ja vika löytyikin, - yksi isompi ja yksi pienempi ratas oli jotenkin epänormaalisti kulunut..tai jotain..?
Maahantuoja ei anna Veholle lupaa korjata vanhaa l. uusi aski pistettiin tilaukseen. Laina-Mondeolla ajellaan sitten toukokuuhun saakka ainakin.

Tämä voorti se vasta masentava tapaus onkin. Farmarilaiva 100 hv pannulla + laatuvaikutelma paikoittain suoraan Transitista. -ei sillä että Skoda olisi jotain autuaaksi tekevää mutta pitkästä aikaa tuli jopa omaa autoa ikävä.
DSG vai kepukkavaihteinen Sokota? Takuuseen menee kuitenkin?
Manuaaliloota on kyseessä ja vaikka aiempi luulo mulla oli, että pelkästään näissä dsg:issä on ollut vikoja niin sanoivat siellä, siis pitskun Veholla olevan samaan aikaan kaksi muutakin keppivaihteista okua levällään samasta syystä. -Joo takuuseen menee joten kaikki oolrait.

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Aamuisen koirakävelyn ohella tuli bongattua yksi Citroen, jonka omistajaa on jääkiekkotermein "myllytetty".

Kuva

legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja legza »

^ Minkähänlaista vääryyttä hän on kokenut

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Vaimon Astra G:n (-98, 1.6 16V) kytkin veti yht´äkkiä kovin jäykän tuntuiseksi. Selailin Opel Clubin sivuilta korjausvinkkejä, mutta en ainakaan heti löytänyt. Eli poljettaessa kytkin on selvästi normaalia raskaamman tuntuinen. Vaihteet menee normaalisti pesään. Kytkin itsessään lienee lähellä loppuaan, koska nostettaessa tuntee pientä nykimistä, eikä luistattaminen tule juuri kyseeseen. Kytkimen vaihto on edessä kuitenkin, mutta onko kellään ideoita mistä raskas tuntuma voisi johtua? Ei liity mielestäni levyn loppumiseen. Astran rakenne on sellainen, että pääsylinteri on ilmeisesti polkimen alla ja työsylinteri kytkimen päässä.

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

-02 Octavian manuaali-ilmastointi sanoi sopimuksen irti. Paineanturi vaihdettu -> ei vaikutusta. Lienee kompura tai sen magneettikytkin särki ja korjaus maksaa maltaita (halvimmilllaan n. 800€ töineen). Nettiä selailemalla tämä vaikuttaisi olevan melko yleinen vika VAG härpättimissä. Itse en tuon konsernin tuotoksista ymmärrä mitään, mutta täällä tuntuu olevan ihmisiä, jotka noistakin tietää, niin kokeillaampa kepillä jäätä: Löytyykö jostain edullisempi konsti korjauttaa tuo?

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

^Mulla 2009 Octaviasta sano ilmastoinnin kompura poks tuossa huhtikuun lopussa. Osan tulo kesti melkein kuukauden ja se saatiin just kuntoon kuun vaihteessa, ennen näitä helteitä. Työkaverin pari vuotta vanhemmassa Passatissa sama juttu vähän aikaa sitten.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Työpaikan pihalla seisoo sellanen pakettiauton näkönen henkilö kuljetin nimeltään touran jossa kompura rikki, menee käsky laittaa päälle, mutta mitään ei vaan tapahdu, normaalisti tuo menisi magneettikytkimen vaihdolla, mutta tähänpä on ympätty kyseinen kytkin kompuran sisään, itsekkin tullut siihen tulokseen, että vaagenin kompurat hajoavat astetta herkemmin
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

800€! :shock:

...paaliin vaan, eihän noita kannata korjata.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

mä sain tälläsiä hintoja:
Kompura 690,-
Kuivain 140,-
paisuntaventtiili tais olla 90,-

+ tiivisteet
+ työt...

Onneks ei oo oma
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Joo, taitaa olla niin, että kalliiksi käy jokatapauksessa. Kyselin sattumoisin, miten kaverin V Golfin ilmastointi toimii ja vastaukseksi sain: "Se on paskana". Onneksi vm. 1990 Massey Fergusonin ilmastointi toimii.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Duunikaverilla meni kanssa kolme vuotta vanhasta Golffista kompura. Kompuran hinnan selvittyä Golffi lähti kiertoon.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
VMTD
Viestit: 3335
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kompuran kestoon voi vaikuttaa käytöllä, turhahan sitä on pitää päällä jos jäähdytystä ei tarvita. Monikohan tuon kytkee pois päältä, varsinkin jos on automaatti-ilmastointi? Voihan noissa kompuroissa olla laatuerojakin.
Näillä ilmoilla kylmästöinti on ollut poikaa, varsinkin jos auto on seissyt auringossa.

Avatar
Woland
Viestit: 129
Liittynyt: 17 Maalis 2011, 10:57
Car(s): ex 159 2.2 JTS
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Woland »

En tiedä sopiiko tähän kohtaan, mutta tuosta se alamäki alkaa http://www.iltalehti.fi/autot/201106150134926_au.shtml :shock:
Naiset ja autot valitaan tunteella, työpaikka ja nukkumaanmenoaika järjellä.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

"Tämä auto kulkee tiellä, hiekalla, jäällä ja jopa vedessä."

Luin tuon ja älysin, että on ilmatyyny alus, ensimmäinen ajatus oli, että kulkee kaikki alla, vaan ei missään kunnolla
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

DaViega kirjoitti:"Tämä auto kulkee tiellä, hiekalla, jäällä ja jopa vedessä."

Luin tuon ja älysin, että on ilmatyyny alus, ensimmäinen ajatus oli, että kulkee kaikki alla, vaan ei missään kunnolla
Näin on, eteenkin kaarre-ominaisuudet tai vaikkapa niinkin pieni juttu kuin nopea jarrutus on tuolla vehkeellä varmasti aika "mielenkiintoista"... :roll:
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Tommi
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Eikös ne Top Gearissa aikoinaan todenneet, että jos ilmatyynyalusta ajaessa näkee jonkun esteen, niin siihen myös osuu.
Giulia 2.0, MiTo QV (+barchetta); Ex: 156 SW Super, GTV TB, 159 SW 3.2

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tommi kirjoitti:Eikös ne Top Gearissa aikoinaan todenneet, että jos ilmatyynyalusta ajaessa näkee jonkun esteen, niin siihen myös osuu.
Tämä tuli juuri itsellä myös mieleen, hirvikolarin väistäminen tuolla laitteella saisi aivan uudet ulottuvuudet :D
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
HerraR
Viestit: 248
Liittynyt: 06 Loka 2003, 17:28
Car(s): E61 & 944S2
ex 166 3.0 2000
ex 164 3.0 24v 1994
ex 164 TS 1990
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja HerraR »

Talvirottelo Ford Ka aiheuttaa murheutta: ensin alkoi ajoittainen nykiminen, ongelma paheni tasaisesti ja nyt ovat tehot lähes koko ajan kateissa. Tyhjäkäynti on ok. Olen tehnyt seuraavat toimenpiteet:

- uudet tulpat
- kipinä tulee joka kynttilälle
- imuilman suodatin vaihdettu
- bensasuodatin vaihdettu

Mutta ongelma pysyy. Peruskorjaamolle koitin jo viedä, mutta käskivät menemään Fordille, mikä kuulostaa kalliilta ja muutenkin vastenmieliseltä. Pari viikkoa on vielä kesälomaan, ja hyvä olisi saada kuntoon ennen laitumille karkaamista. Olisiko vinkkejä, mistä lähtisi seuraavaksi vikaa arpomaan?

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja peksu »

Ilmamäärämittari rikki?

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Jevgen kirjoitti:Joo, taitaa olla niin, että kalliiksi käy jokatapauksessa. Kyselin sattumoisin, miten kaverin V Golfin ilmastointi toimii ja vastaukseksi sain: "Se on paskana". Onneksi vm. 1990 Massey Fergusonin ilmastointi toimii.
Juu samoin pelaa -88 John Deeren ilmastointi. Jos haluaisi kesällä sulattaa pakastimen, voisi sisällön viedä traktorin hyttiin pysymään hileessä. Samoin ei ole myöskään JD:n 13-pykäläistä Poweshiftiä tarvinnut vielä aukaista (13 000 h). Sen sijaan vaimon enon reilut kolme vuotta vanhan Octavian uutta vaihdelaatikkoa odotetaan jo kolmatta kuukautta.

Avatar
koala
Viestit: 81
Liittynyt: 11 Elo 2005, 06:06
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja koala »

HerraR ootko kokeillu tankata tankillisen 98:sia :wink:

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Jönsson kirjoitti:Juu samoin pelaa -88 John Deeren ilmastointi. Jos haluaisi kesällä sulattaa pakastimen, voisi sisällön viedä traktorin hyttiin pysymään hileessä. Samoin ei ole myöskään JD:n 13-pykäläistä Poweshiftiä tarvinnut vielä aukaista (13 000 h). Sen sijaan vaimon enon reilut kolme vuotta vanhan Octavian uutta vaihdelaatikkoa odotetaan jo kolmatta kuukautta.
:shock: Vaihteistoremppaa ei kyllä enää tähän tarvittaisi... Ilmastointi menee remppaan ensiviikolla. Uusi kompura sinne tulee ja alle tonnin pitäisi homma töineen kustantaa. Nyt sitten alkoi uudet ongelmat kun käynnistettäessä kierrokset välillä ryntäilee, vaikkei pedaalin koske ollenkaan. Eihän se vaan turbo laske öljyjä imupuolelle, eihän... vai olisiko joku halvempi sähkövika tälläkertaa? Kone 1.9 TDI 66kw.

Edit: Huh, taitaa olla vaan koneen lämpötila-anturi, joka reistailee..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Kaveri soitti äsken sellaisen puolentunnin avautumispuhelun. Se vaihtoi viime talvena Mondeon Passattiin, kun Mondeossa oli välillä vähän remppaa. Ovet, jarrut, ym. ja viimeisenä niittinä kaksoismassavauhtipyörä. No TDI Passat oli sitten hyvän auton maineessa ja ei kun sellainen alle. Kaveri ehti ajamaan sillä melkein 10tkm ennen kuin siitä hajosi tasapainoakseli-öljypumppu yhdistelmä. Korjausarvio tuhansia euroja... Onneksi myytiin sille -84:n Corsa muutamalla satkulla kakkosautoksi ja se vaan kulkee ja kulkee ja kulkee...

Edit. Niin Passatilla on ajettu nyt 180tkm. ja muistaakseni 2008 vuosimalli.
Viimeksi muokannut jknracing, 22 Kesä 2011, 15:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
ssulti
Viestit: 232
Liittynyt: 27 Tammi 2010, 23:09
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja ssulti »

jknracing kirjoitti:No TDI Passat oli sitten hyvän auton maineessa ja ei kun sellainen alle. Kaveri ehti ajamaan sillä melkein 10tkm ennen kuin siitä hajosi tasapainoakseli-öljypumppu yhdistelmä.
Pikkusisko kirosi vähän vastaavaa tuossa päivänä muutamana. Olivat vaihtaneet britti-nissanin, eli Primera farkun Volkkarin Touraniin. Piti olla laatuauto ja muuta, ilmeisesti ostivat käytettynä paikallisesta VW:n liikkeestä.

No, ei se tainnut kuin viikon kestää kun auto ilmoitti saksaksi, että ölppäpaineet on das kadoksissa. Huoltoon, vaihtoon öljyt, suodattimet ja kaikki mitä siinä menee - ei vaikutusta - ölppäpaine hukassa.

Myyjä tuli vastaan tuossa kohdin ja otti tarkisttavaksi. Öljypumppu finito. En tiedä tarkemmin minkä ikäinen volkkari on, mutta ei noita Touraneita kait hirveän pitkään ole ollut vielä myynnissä? Kaiketi 2000-luvun pirssi siis?
13.2.2010 talliin saapui 156 V6 1997.
14.6.2010 -> EX

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Kaveri oli alkanut ihmettelemään pannuhuoneesta kuuluvaa sirinää ja oli viennyt auton tarkistettavaksi kun ei ollut itse löytänyt sirinän lähdettä. Ei ollut ehtinyt vielä häviämään öljynpaineet, niin ei tullut täystuhoa.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Naapurin rouva ajaa Audilla tästä ohi, noh, viimeviikolla ilmeisesti automaattilaatikko oli huonona kun yhdellä kierrosalueella piti kiinnileikkaamisen metallista ääntä, no ei Audia näkynyt lähiaikoina.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Meitin Rellun oli tapana jäädä puoltamaan siihen suuntaan mihin viimeksi oli kääntynyt. Lisäksi kääntäessä kuuluin "plomp plomp" homma oli 164:sta tuttu, joustintuen laakeri sökönä. Tuossa Rellussa on laakeri jousen alaosassa kuten 164:ssakin. Useimmitenhan se taitaa olla yläosassa. Remontti tuli tarpeeseen, kumpikin laakereista oli useassa osassa. Liukupinnat olivat halkeilleet ja revenneet. Kuuliakaan ei tunnistanut enää pyöreiksi. Ihmeen hyvin ohjaus vielä toimi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
juuuso
Viestit: 785
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Kolmen viikon erossaolon jälkeen FIAT oireilee seuraavasti:

Mittaristoon syttyi airbag-valo, mikä oli toki entiselle alfistille nostalginen kokemus. Vähän ajan päästä valo sammui syttyäkseen hetken kuluttua uudelleen. Tämän lisäksi auto alkoi väläytellä vuoronperään lähes kaikkia mittariston varoitusvaloja, jotka toki sammuivat hetikohta. Tämän lisäksi nopeusmittari ja kierroslukumittari sammuivat hetkellisesti. Auto kuitenkin toimii kokoajan aivan normaalisti.

Voisiko esimerkiksi akun alhainen varaus aiheuttaa moisia oireita?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kyllä voi, näin teki minun ex-156, kun akku veti viimeisiään.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
Jii|
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Touko 2011, 23:35
Car(s): 147 1,6 TS 120hv.

Viesti Kirjoittaja Jii| »

Itsellä Passatin Airbag-valitukset loppui kuin seinään kun akku vaihdettiin. :)
Pohjalta pääsee vain ylöspäin.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Mitäs luulisitte tuon kuvassa näkyvän tuubin tarkoitus? Paketissa ei ollut ko.tuubia. Eli vedetäänköhän se sialla yms. vesitiiviiksi vai paljon rasvaa? Voi olla että vanhaakin purkaessa selviäisi mutta jos näin etukäteen jo varmistelisi.
Kyseessä siis Renault Espace ja takalaakerin vaihto.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Jarsan
Viestit: 2490
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Google löysi PDF:n missä sanotaan näin. "AUTO joint bleu pâte d'étanchéité. Cartouche 77 01 417 649

Kyllä se tiivisteliimalta vaikuttaisi. Linkki tiedostoon. Kohta löytyy sivulta 12.

Avatar
_rico
Viestit: 1342
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): ModelY
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja _rico »

Kaverilta hajosi -07 Auriksesta kompura. Pelkän uuden kompuran hinta: 2390 € :mrgreen:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

^^ Kiitos. Enpä itse löytänyt ko.numerosarjalla mitään. Kai tuo sateenvarjo kuvaa että pitäisi saada vesitiiviiksi.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
pikkis77
Viestit: 509
Liittynyt: 06 Touko 2005, 21:18
Car(s): AR spider 2.0 vm. 1984
Paikkakunta: Kulloonkylä (Porvoo)

Viesti Kirjoittaja pikkis77 »

Nissan Micra vm. 2005 ja mittarissa 8300km. Katsastuksesta kulunut 6 viikkoa, moottori tippui 2 km ajon jälkeen!!!

Kuskin puolelta kiinni 3:lla pultilla, joista yksi poikki ja toinen tippunut. Kolmas oli kiinni mutta kiinnike repesi ja kone tippui vetarien päälle runtaten ne vasten apurunkoa. Vetoakseli sai kipeää, ja nivelen suojakumi repes. korjaus 1500€. Asiasta väännetään kättä kuluttajariitalautakunnassa...

Uotinen
Viestit: 142
Liittynyt: 29 Touko 2011, 20:26
Paikkakunta: Leppävirta

Viesti Kirjoittaja Uotinen »

No ei ole Micra paljon latua nähnyt...
BMW tuo ajamisen iloa, Alfa tuo ajamisen nautintoa!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11204
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

pikkis77 kirjoitti:Nissan Micra vm. 2005 ja mittarissa 8300km. Katsastuksesta kulunut 6 viikkoa, moottori tippui 2 km ajon jälkeen!!!
Onpas huono. Lancian moottori irtosi vasta kymmenien tuhansien km:n jälkeen.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

_rico kirjoitti:Kaverilta hajosi -07 Auriksesta kompura. Pelkän uuden kompuran hinta: 2390 € :mrgreen:
Halpaa kuin saippua, jos vertaa esimerkiksi (olikohan se) Priuksen CD-soittimeen. Sen hinta on kuitenkin viisinumeroinen...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Työkaveri osti VW T4:n (paku) ja siinä on etuvalot tuunattu Dayline SWV26AGXB. Ongelmana on että toisenpuolen ledit palaa himmeästi. Sisäänmeno jännite on sama kuin toisella puolella 12v. Kokeilimme myös valoa toisella puolella. Pysyy himmeänä. Ledejä on 8kpl ja toimivalla puolella on ledin kannoissa 3,5V ja himmeällä puolella 2,5V. Tuon ledihässäkän johdotusta ei pääse kokonaan katsomaan. Eli onko noissa vain 2*4 ledin sarjakytkentä vai löytyykö jostain etuvastuksia yms?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Jeps. Jännitteenalennin löytyi. Päässyt kastumaan ja ruostumaan. Yritämme vaihtaa komponentit piirilevylle.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

corolalla ajeltu reilut 100 tkm,ja etupalat pitäisi jo vaihtaa.Tämänhän piti olla ikiliikkuja :roll:

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

No mitäs olet mennyt jarruttelemaan! Kai ne palat siinä nyt kuluu! :mrgreen:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

jarrujen uupumisen jälkeen se corolla vasta ikiliikkuja onkin :mrgreen:
200 baria vaparissa..

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Työreissussa työkaverin Saabilla, 9-3 1.9TiD -08. Kaveri kysyy huomasinko, ettei tule enää lämmintä ilmastoinnista? Totesin, ettei kiinnittänyt huomiota ja samassa Saapi sammuu lennosta. Pysäkille.

Starttaus ja pyörii "tyhjää", selvä siis. Kyllähän tuohon melkoisen nopeana diagnoosina pääsi jakopään jäljille ja kauhea kumin käry pellin alla.

Fiat pohjainen konehan tuo on GM:n höysteillä, enkä itse ole kuullut, että olisi hihnaongelmia juuri ollut. Eikös Alfakin tuon koneen hihnanvaihtovälin nostanut 150tkm?

Saapikas siis alle neljä vuotias ja kilometrejä 108tkm hihnavaihtovälin ollessa ohjekirjan mukaan 120tkm/4v.

Saas nähdä, kuka maksaa ja mitä.

Olipahan sitten eka kerta kyydissä, kun menee autosta remmi. Onneksi ei ole myöskään mennyt itse ajamallakaan. (kopkopkopkoputtaa puuta)
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Vastaa Viestiin