Paha mennä sanomaan, taitaa olla vain Thesikseen tehty kortti: Näyttöyksikön takakansi avataan, ja kytketään olemassaolevan piirilevyyn lattakaapeleilla. Pitää kyllä hattua nostaa kaverille, kun on tuollaisen väsännyt noinkin paljon myytyyn kulkineeseen.A Bart kirjoitti: ↑16 Helmi 2023, 21:40Ja mites tuon saa sovellettua lybraan?dnapekko kirjoitti: ↑15 Helmi 2023, 21:39Eihän tämä varsinainen murhe, mutta täällä lienee asiantuntemusta näihin väylävehkeisiinkin:
Hankin Lancia Thesikseeni toisen näyttöyksikön, että voin rauhassa rakennella yhden Puolalaisen kaverin lisäkortilla peruutuskameraliitännän ja jopa lisätä kosketusnäytöllisen android-soittimen alkuperäisen seuraksi ja hyödyntäen alkuperäistä näyttöä. Ulkoinen Android tottelisi sitten kapasitiivista kalvoa, joka asennetaan alkuperäisen näytön päälle, kuulostaa hienolta.
Hankkimani näyttöyksikkö pelasi muuten aivan normaalisti, mutta huomautteli EOL Errorista, joka kertonee, ettei ihan jokaiseen laitteeseen saada yhteyttä. Vaihdoin alkuperäisen takaisin, ja kaikki OK, ei erroreita. Onko siis uudessa hankinnassa jotain vikaa, vai ovatko kaikki nuo yksilöitä, ja autolle pitää kertoa että nyt on uusi kampe kehissä? Alfassa se olisi varmaan proxy alingment, osaisiko Multiecuscan tehdö tuon Lanciallekin?
Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- dnapekko
- Viestit: 565
- Liittynyt: 10 Helmi 2017, 15:02
- Car(s): GT 2,0 JTS -04; 147 2,0 TS -07; Thesis 3,2 -03; ex 156 SW JTS 2,0 -06, ex Brera 3,2 -06
Re: Muiden merkkien murheita.
Pekka Kajaanista
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
Chevyt Corvair-61 + Vega-74
Hondat VF1000F2 + V65 Sabre-85
Aprilia RST Futura 2001
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Lybraan saa peruutuskameran, jos saa sen syöttämään RGB-signaalia 60Hz virkistystaajuudella. Aika vähissä on tarjonta.
166:ssa on sama ICS, kuin Lybrassa, sieltä saattaa jotain virityksiä löytyä.
166:ssa on sama ICS, kuin Lybrassa, sieltä saattaa jotain virityksiä löytyä.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
Muutkin palaa kuin Teslat ja bemarit: https://www.ksml.fi/paikalliset/5732737
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Volkkarilla kannattaa talviajossa aloittaa jarruttaminen parisataa metriä ennen muita:
https://tekniikanmaailma.fi/voiko-tama- ... rtailussa/
https://tekniikanmaailma.fi/voiko-tama- ... rtailussa/
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- Jiitee
- Viestit: 4343
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
407 rupesi juttelemaan pienellä ulinalla takaosasta vasemmalta viikolla 800 km:n farmireissulla peräkärryn kera... hmm.
Tarkastin huoltokirjan merkinnät, ja joo, oikean puolen etu-ja takalaakerit vaihdettu siinä 250 tkm:n paikkeilla, ja vasemmalla takana ainakin vielä
alkuperäinen ... 310 tkm nyt odossa ... parhaat ranskikset ( saa nakkarilla vai ? )
Tarkastin huoltokirjan merkinnät, ja joo, oikean puolen etu-ja takalaakerit vaihdettu siinä 250 tkm:n paikkeilla, ja vasemmalla takana ainakin vielä
alkuperäinen ... 310 tkm nyt odossa ... parhaat ranskikset ( saa nakkarilla vai ? )
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Osaisiko joku arvella oireesta, missä mahdollinen vika?
2019 Renault Kadjar. H5H kone, eli 1.3 bensa, 160 hp automaatti.
Kolmen päivän autoreissulla teki oiretta kymmeniä kertoja.
Vauhtia 45 - 95 km/h. Pienikin ylämäki, niin vaihteesta riippumatta kierrokset alkoivat "vouvaamaan". 1800 - 2000 -1800 - 2000.
Ylös, alas. Sekunnin välein. Auto ei nykinyt, mutta nuo kierrokset sahasivat, huopaa soutaa.
Vauhtia vähän yli 100, niin oiretta ei ilmaantunut. Eikä noilla pienemmilläkään nopeuksilla tasaisella eikä alamäissä.
2019 Renault Kadjar. H5H kone, eli 1.3 bensa, 160 hp automaatti.
Kolmen päivän autoreissulla teki oiretta kymmeniä kertoja.
Vauhtia 45 - 95 km/h. Pienikin ylämäki, niin vaihteesta riippumatta kierrokset alkoivat "vouvaamaan". 1800 - 2000 -1800 - 2000.
Ylös, alas. Sekunnin välein. Auto ei nykinyt, mutta nuo kierrokset sahasivat, huopaa soutaa.
Vauhtia vähän yli 100, niin oiretta ei ilmaantunut. Eikä noilla pienemmilläkään nopeuksilla tasaisella eikä alamäissä.
- 155156
- Viestit: 2094
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Muiden merkkien murheita.
"Teslan superlaturit käyttökieltoon Jyväskylän Keljossa – muuntajakoppi paukkui ja savusi": https://www.ksml.fi/paikalliset/6065326
Artikkeli vain tilaajille, mutta otsikko kertoo jo oleellisen.
Artikkeli vain tilaajille, mutta otsikko kertoo jo oleellisen.
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaaha penari tössähti taas. Bidenin kunniaksi?
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 369
- Liittynyt: 06 Huhti 2011, 20:11
- Car(s): Giulia 2.0 Benzina Q2, 17| Tesla Model 3 Long Range, 21| ex: Coupe Fiat 2.0 20V Turbo, 97| 916 Spider 2.0TS, 97| ex: 159 Tbi,10
- Paikkakunta: Hollola
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei hätää,nyt on Teslan laturit Jyväskylässä taas toiminnassa.155156 kirjoitti: ↑12 Heinä 2023, 13:42"Teslan superlaturit käyttökieltoon Jyväskylän Keljossa – muuntajakoppi paukkui ja savusi": https://www.ksml.fi/paikalliset/6065326
Artikkeli vain tilaajille, mutta otsikko kertoo jo oleellisen.
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Fiat barchetta -97.
Vapisee tyhjäkäynnillä.
Tulpat uusittu. Koekäytön jälkeen kakkospytyn tulppa puhdas. Nelonen nokisempi, toiset vähemmän. Sama väriskaala oli wanhoilla tulpillakin.
Puola vai suutin?
Ei syty ruiskun valo.
Laiskana kysyn, voiko ja miten mitata puola tahi suutin?
Vaikko muuta tarkastettavaa?
Kentin oneshottia ruiskin tyhmäkäynnil imutorviin ja muualle, ei muuttunu ääni kellossa.
Ny o bräkcleanerisuhupullo, jos perinteisellä taval yrittäs imuvuotoja ettiä - epäilen.
Vapisee tyhjäkäynnillä.
Tulpat uusittu. Koekäytön jälkeen kakkospytyn tulppa puhdas. Nelonen nokisempi, toiset vähemmän. Sama väriskaala oli wanhoilla tulpillakin.
Puola vai suutin?
Ei syty ruiskun valo.
Laiskana kysyn, voiko ja miten mitata puola tahi suutin?
Vaikko muuta tarkastettavaa?
Kentin oneshottia ruiskin tyhmäkäynnil imutorviin ja muualle, ei muuttunu ääni kellossa.
Ny o bräkcleanerisuhupullo, jos perinteisellä taval yrittäs imuvuotoja ettiä - epäilen.
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Jos se kakkosen tulppa on ihan puhdas ja haisee bensalle, niin kipinä puuttuu eli puola. Jos siinä näkyy kipinäjälkiä eikä haise bensalle, niin suuttimen (tai todennäköisemmin sen sähkönsyötön) suuntaan ensimmäinen paha silmä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Tokiha sitä vois yrittää käyttää ME:a.
Näinkin jälkiviisaasti.
Siel näemmä suuttimen/sytkän testi.
Viel ku löytäs 3pin apanteerin ja vaginakaapelin...
Näinkin jälkiviisaasti.
Siel näemmä suuttimen/sytkän testi.
Viel ku löytäs 3pin apanteerin ja vaginakaapelin...
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ehkä Alfankin murhe, mutta myyntipalstan puolelta Jaguarista poimittua:
Vakioetäisyydensäädin (eli adaptiivinen vakionopeudensäädin, joka pyrkii pitämään ensisijaisesti vakioetäisyyttä edelläkävijään ja vasta toissijaisena suurimmaksi hyväksytyksi valittua nopeutta,,,) toki hyötyy automaattiaskista, mutta tuo ihmeellinen käsitys on ajalta ennen näitä ja ihan reilussa määrin.
Mikä ihimeen ideologia sitoo cruisen ja automaatin toisiinsa?
Jostain syystä joillain merkeillä / markkinoilla / ostajakunnilla / tms on onnistuttu taikomaan ajatus, että vakionopeudensäädin tarttisi kaverikseen automaattilaatikon. Minkä ihmeen takia? Nehän on täysin eri ajotilanteisiin tarkoitettuja varusteita, ei tasaista nopeutta ajaessa (=vakionopeudensäätimen bravuuri) yleensä vispata vaihteita eestaas askin tyypistä riippumatta. Sitten taas nopeutta muutellessa, kun kaivataan eri välityksiä ja siis vaihdellaan vaihteita, ei juurikaan ole vakionopeudensäätimellä mitään tekemistä.FinPat kirjoitti: Ainoa puute maantieajossa on tasanopeussäätimen puute, koska manuaali.
Vakioetäisyydensäädin (eli adaptiivinen vakionopeudensäädin, joka pyrkii pitämään ensisijaisesti vakioetäisyyttä edelläkävijään ja vasta toissijaisena suurimmaksi hyväksytyksi valittua nopeutta,,,) toki hyötyy automaattiaskista, mutta tuo ihmeellinen käsitys on ajalta ennen näitä ja ihan reilussa määrin.
Mikä ihimeen ideologia sitoo cruisen ja automaatin toisiinsa?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
Paikalla
- mattijus
- Viestit: 5263
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Gruisesta voi laittaa "Resume" n. 40kmh nopeudessa ja sitten jatkaa unia kuskin paikalla. Olisi kohtuuton vaiva kelata käsin sopivalle vaihteelle.
VMP
Re: Muiden merkkien murheita.
Olen ihmetellyt itsekin samaa asiaa. Onhan niitä tasanopeussäätimiä toteutettu vaijerikaasulla manuaaliin kaasarikoneella joten voisi kuvitella että sähkökaasulliseen ruiskulaitteeseen cruisen laittaminen olisi helppoa ja jopa toimivaa.
- Isola
- Viestit: 1976
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Anteeksi maalaisuuteni, mutta Täh? Olen nähnyt paljon manuaaleja vakkarilla ja automaatteja ilman sitä. Ei kai niillä nyt mitään muuta yhteyttä pitäisi olla kuin perverssit varustetasot.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tähän vakkariin liittyen. Mikä tää juttu on perusmallin polossa, kun kaasupoljinta pitää painaa vakkarilla. Tai se siis onkin ilmeisesti nopeuden rajoitin, ku viiksessä lukee lim. Meinasin kirjoittaa koeajorapsan, mutta ei tuollaisesta kikottimesta jaksa.
"puhun niin totta kuin osaan"
- jargon
- Viestit: 597
- Liittynyt: 28 Elo 2011, 21:42
- Car(s): 33 -84 (1,7 16v)
Subaru Outback -15
(ex 33 1,7 -92, 164 super 3,0 -96, 156sw 2,5 -03, 159sw 2,2 -06, 159 2,2 -06) - Paikkakunta: Varkaus
Re: Muiden merkkien murheita.
^mulla oli romanian renaultissa tuollainen limiter, sinällään ok kun nappasi rajoittimeen vauhdin mitä halusi ajaa ja lepuutti jalkaa kaasupolkimella. Joissain tilanteissa jopa parempi kuin perusvakkari. Mutta kyllä tuo adaptiivinen tuntuu vielä paremmalta useimmiten
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Nimenomaan. Vakkarilla ajetaan tasaista nopeutta eikä siinä vaihteita vispata, jostain käsittämättömästä syystä olen kuitenkin törmännyt ajatukseen "vakkari kuuluu automaattiautoon" useita kertoja vuosikausien varrella.
Rattinukkujalle toki automaatti sopii muutenkin, mutta ihan asian todistaakseni toteutin tämän skenaarion (neljästäkympistä resume) eilen 80km/h rajoitusalueella manuaalivaihteisella autolla ilman minkäänlaista haastetta ja vaihdekeppiin koskematta.
Se on nimenomaan rajoitin. Vakkarin (perinteisen, ei adaptiivisen) ja nopeudenrajoittimen käytön erohan on siinä, että vakkari säätää minimivauhdin ja rajoitin maksimivauhdin, kaasupolkimella voi sitten säätää nopeutta sillä käyttöön rajatulla alueella.
Joissain autoissa on molemmat, esmes XE:ssäni sai napilla napsauttaa vakkarilta rajoittimelle ja toisinpäin.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
On muijan corsassakin molemmat, mutta on merkkivalokin on erilainen. Tuossa poloisessa möllöttää mittaristossa se perinteinen vihreä vakkarin käytöstä ilmoittava merkkivalo. No joo, ei tuo rajoitin se suurin murhe kyseisessä laitteessa ollut. Litranen vapaastihuokaava, täysin veivattava lämmitys/ilmastointi ja kovamuovinen nitisevä sisusta olivat listan kärjessä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Siinä pysyy talvellakin lihakset lämpimänä, kun kampivoimalla veivaa autoon tuuletusta
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Sähköauto, ja ”Manual Range Extender?”
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^tuon lisäboostimahdollisuden se 3 pyttynen vapari olisi kyllä tarvinnut.
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Muiden merkkien murheita.
Hondan Africa Twinissä ei toimi polttoainevalo. Noh, onneksi on kesä ja ystäviä varakanistereineen lähellä
On myös vähän peiliin katsomisen paikka, kun varatankin hana oli jo valmiiksi auki niin ei saanut sitäkään kautta varoitusta polttoainetason laskemisesta.
On myös vähän peiliin katsomisen paikka, kun varatankin hana oli jo valmiiksi auki niin ei saanut sitäkään kautta varoitusta polttoainetason laskemisesta.
Paikalla
- mattijus
- Viestit: 5263
- Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
- Car(s): harmaa tojota
sininen mersu - Paikkakunta: Helsinki
Re: Muiden merkkien murheita.
Harmaa tojota rämisee enemmän kuin normaalisti => Joku pakoputken lämpösuojakäikäle revennyt irti kiinnityspulttien läpi.
Harmillisesti kaikki tyhjät Saku Kuld tölkit meni päivällä metalliroskikseen, niin joutuu aloittamaan varaosien valmistamisen nollasta.
Edit:
Tuli julmetun hyvä
https://imgur.com/a/u2Bd4VQ
Harmillisesti kaikki tyhjät Saku Kuld tölkit meni päivällä metalliroskikseen, niin joutuu aloittamaan varaosien valmistamisen nollasta.
Edit:
Tuli julmetun hyvä
https://imgur.com/a/u2Bd4VQ
VMP
Re: Muiden merkkien murheita.
Dodge Hornetin neliveto menee kirjaimellisesti solmuun: https://www.youtube.com/watch?v=2Ke9ok8iV9s
Tiedä sitten onko vika nyt italialaisten vai amerikkalaisten
Tiedä sitten onko vika nyt italialaisten vai amerikkalaisten
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Polo ja sen vakkari;
Duunin toinen kuljin on Polo manuaali diesel paku.
Pari semijännää tilannetta tullut,
Esim 80 alue, ajelen vakkarilla, muuttuu 60-50 alueeksi ja edellä kanssaliikkujia. No. Kytkin pohjaan ja nelosta silmään, muka moottorijarrutustakin ajatellen. Ullatuus! Vakkari ei menekkään pois päältä. Nelosella jaksaa paremmin rynnätä kohti edelläajavaa. Saati kolmosella.
Mun aivot/kroppa ei oo vieläkään adaptoituneet tohon featureen.
Duunin toinen kuljin on Polo manuaali diesel paku.
Pari semijännää tilannetta tullut,
Esim 80 alue, ajelen vakkarilla, muuttuu 60-50 alueeksi ja edellä kanssaliikkujia. No. Kytkin pohjaan ja nelosta silmään, muka moottorijarrutustakin ajatellen. Ullatuus! Vakkari ei menekkään pois päältä. Nelosella jaksaa paremmin rynnätä kohti edelläajavaa. Saati kolmosella.
Mun aivot/kroppa ei oo vieläkään adaptoituneet tohon featureen.
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
^kahden perusmallin pikakokemuksella on todettava, että aika vempeleitä ovat
"puhun niin totta kuin osaan"
- Garmund
- Viestit: 2137
- Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
- Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta
Re: Muiden merkkien murheita.
Jännä että tota löytyy pienistäkin autoista. Vähän kanssa crafterissa tuo ominaisuus yllätti aluksi, mutta 3500 kg 1,9 dsl saattoi tulla välillä pienemmälle vaihtotarvetta.
Suoraan vaan suoraa
- Tazio
- Viestit: 3395
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Re: Muiden merkkien murheita.
Höm, se että cruise pysyy päällä vaikka vaihtaisi vaihdetta on minusta hyvä feature. Kunhan lähtee jarrua painamalla/napista pois kun käsketään
-Tazio
-Tazio
- Polforea
- Viestit: 11240
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Tykkään kanssa, vallan oiva systeemi etenkin pikkukoneen kanssa, kun siihen tottuu. Saattaa tosiaan säikäyttää jos ei ole tottunut.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- mutt
- Viestit: 5461
- Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
- Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60
Re: Muiden merkkien murheita.
Vielä pelottavampi oli väärin säädetty (vaijeriveto askelmoottorilla) vakionopeudensäädin BMW 735iA:ssa. Vakkari ei tuntunut menevän päälle maantiellä, mutta kun tuli aika kääntyä pois, niin juuri ennen kääntymistä hidastuskaistalla vakkari vetäisee sinkin kireälle, jolloin laatikko pudottaa pari pykälää alaspäin, ja sitten lähdetään.
Onneksi ei ollut talvi.
Onneksi ei ollut talvi.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta
Re: Muiden merkkien murheita.
Olen aina välttänyt helmoista nostamista koska siinä niin helposti rutistaa hieman peltiä uuteen muotoon vaikka olisi varovainen. Olen yleensä nostanut Rouvan kaupunkikulkineen hallitunkilla takaa puolijäykän akselin keskeltä, saa näppärästi molemmat takapyörät ilmaan kerralla ja edessä taas sitten matalan hallitunkin nokan saa työnnettyä runkopalkin alle. Nyt kun oli taas huile vaihdon aika niin ajattelin kokeilla pika-jaakkoa tämänkin vempeleen kanssa.
WTF? Eikö ranskanpullissa oikeasti ole nostopisteitä alla? Kaikki virallinen ohjeistus näyttää ainoastaan helmoista nostamista. Koska helmanostovihaajana minulla ei ole mitään urallisia tunkkityynyjä niin pesin pikaisesti helmat alta ja laitoin pika-jaakon nostotyynyt helmojen vaakasuoran osan alle ja nostin siitä. Vaikutti olevan toimiva ja helppo nostokohta koska lyhyt pika-jaakko menee näppärästi pyörien väliin. DS 3 on sen verran kevyt että vaikutti ranskalainen peltikin kantavan ihan hyvin.
No, jos on suunnitellut SCART-liittimen, OL3:n ja rätti-Citikan niin ehkä tämä nostopisteiden puute ei ole ranskalaisen insinöörikunnan kummallisin tuote.
WTF? Eikö ranskanpullissa oikeasti ole nostopisteitä alla? Kaikki virallinen ohjeistus näyttää ainoastaan helmoista nostamista. Koska helmanostovihaajana minulla ei ole mitään urallisia tunkkityynyjä niin pesin pikaisesti helmat alta ja laitoin pika-jaakon nostotyynyt helmojen vaakasuoran osan alle ja nostin siitä. Vaikutti olevan toimiva ja helppo nostokohta koska lyhyt pika-jaakko menee näppärästi pyörien väliin. DS 3 on sen verran kevyt että vaikutti ranskalainen peltikin kantavan ihan hyvin.
No, jos on suunnitellut SCART-liittimen, OL3:n ja rätti-Citikan niin ehkä tämä nostopisteiden puute ei ole ranskalaisen insinöörikunnan kummallisin tuote.
- Isola
- Viestit: 1976
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Älä unohda 2-tahtimoottoria, jonka mekaanista ahdinta pyörittää pieni nelitahtinoottori:
Two-stroke V4
In the early nineteen sixties, the Bureau d'Etudes worked on developing a V4, two-stroke, supercharged engine.
Displacing 1.800 cm3, it was predicted to develop 120 bhp and lots of low end torque, more like that of a V8.
The supercharger was driven by its own 200 cm3 four-stroke engine.
Two-stroke V4
In the early nineteen sixties, the Bureau d'Etudes worked on developing a V4, two-stroke, supercharged engine.
Displacing 1.800 cm3, it was predicted to develop 120 bhp and lots of low end torque, more like that of a V8.
The supercharger was driven by its own 200 cm3 four-stroke engine.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä nostokohdat patonkimalleissa on sen verran järeät ja selkeästi näkyvät, että vähemmän niistä jännittäisi nostaa, kuin mistään ympärillä olevasta .
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
Re: Muiden merkkien murheita.
DS3 patongissa helmapokkauksessa oleva reikä osoittaa kohdan johon helmanostin tai tunkkityyny pitäisi laittaa.
Auton alla muita nostimen tai keventimen käyttöön soveltuvia kohtia ovat tosiaan etutukivarsien kiinnityskohta, (lyhyet!) runkopalkit ja taka-akseli. Siis jos ei pohjapellistä halua nostaa.
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllähän nuo helmoissa olevat nostokohdat kestää, kuhan ei suoraan hallitunkin murjolautasella nosta. Puolijäykästä taka-akselista en kyllä nostaisi, ainakaan keskeltä
"puhun niin totta kuin osaan"
-
- Viestit: 1843
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Ykköskoppasen c5 sitikan saa ylös syrjästä tahi perän vetokoukun kohalta. Keulas keskellä kans nostokohta.
Senverta jäykkä laitos, edelleen, et eturenkaan takaa nousee koko kylki.
Ei niin jännittävää sitikoiden kans nostopuuhailu, mitä italia/saksa maaottelussa.
Eikä c5:ssa montaa tunkinpumppusta tarvihe, ku eka napista kosla yläasentoon.
Senverta jäykkä laitos, edelleen, et eturenkaan takaa nousee koko kylki.
Ei niin jännittävää sitikoiden kans nostopuuhailu, mitä italia/saksa maaottelussa.
Eikä c5:ssa montaa tunkinpumppusta tarvihe, ku eka napista kosla yläasentoon.
Re: Muiden merkkien murheita.
Pikku-Citruunoiden taka-akselin osalta en osaa nähdä syytä miksi siitä ei voisi nostaa keskeltä kun vaihtaa pyöriä tai muuta hommaa jossa ei jousten ja iskun vaimentimen kanssa ei tarvitse puljata.
- Akseli itsessään on varmasti auton jäykin osa ja väännetty paksuimmasta pellistä mitä koko romppeesta löytyy -> Kestää nostoa
- Akseli on suunniteltu kantamaan auton paino ja siten kiinnitetty koriin tukevasti -> Kori ei anna myöden nostossa
- Akseli ei pääse pyörähtämään tai liikkumaan nostossa koska akselin etupäässä on korikiinnitys ja takana akseli tukeutuu jousiin. -> Akseli ei pyörähdä
- Lisäksi akselin keskellä on tasainen kohta johon saa nostotyynyn tukevasti. -Akseli ei mene ruttuun tai muuten vaurioidu ja nostopiste on tukeva.
Onko jotain mitä olen missannut? Maailman typerin tapa kuolla olisi jäädä oman autonsa alle joten haluaisin välttää moisen...
- Alfissimo
- Viestit: 8686
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllä, tunnen tuotteen . Siksi sanoinkin, että noista tehtaan merkkaamista paikoista on kaikkein helpoin ja turvallisin nostaa 2000-luvun PSA-tuote. Varsinkin, kun käytössä suoraan ylös nostava laite.
Vai eikö se jaakko sitten osu noihin, kun pitää uusia paikkoja keksiä?
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Kyllähän tuon patonkin helmanostopaikka on vallan hyvä. Ongelma on hallitunkkien typerä lautanen korkeine reunoineen. Sillä lautasen reunalla sitten tulee niitä pieniä painumia. Tuo patonkin nostopaikka on tosin "laattarauta" , joten ei helposti ruttuun mene. Siihen hallitunkin lautasen päälle kun laittaa jotain tasaista korotusta niin ei tule muissakaa jälkiä helmoihin. Kova kumi on parhaimmasta päästä.
"puhun niin totta kuin osaan"
- palkus
- Viestit: 5473
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
- Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuosta puolijäykästä taka-akselista vielä
- korikiinnityskohdat kestää varmasti, painohan on niiden ja jousien päällä
- tuon väliraudan tehtäviä on pyörien poikittais- ja pystytuki sekä kallistuksen vakaus, ei kuorman kanto.
- jossain tapaukissa sivutukea on lisätty watts tangoilla (mm. Opel astra)
- välitanko väsyy aikaa myöten, eikä mahdolliset keskinostot ainakaan vähennä muodonmuutoksia. Nämä muodonmuutokset sitten näkyy kulmapukilla, eivätkä ole korjattavissa.
-toki pikkuauton takapää on kuormaamattomana hyvin kevyt, mutta en silti nostelisi yhdellä tunkilla, keskeltä
- korikiinnityskohdat kestää varmasti, painohan on niiden ja jousien päällä
- tuon väliraudan tehtäviä on pyörien poikittais- ja pystytuki sekä kallistuksen vakaus, ei kuorman kanto.
- jossain tapaukissa sivutukea on lisätty watts tangoilla (mm. Opel astra)
- välitanko väsyy aikaa myöten, eikä mahdolliset keskinostot ainakaan vähennä muodonmuutoksia. Nämä muodonmuutokset sitten näkyy kulmapukilla, eivätkä ole korjattavissa.
-toki pikkuauton takapää on kuormaamattomana hyvin kevyt, mutta en silti nostelisi yhdellä tunkilla, keskeltä
"puhun niin totta kuin osaan"
Re: Muiden merkkien murheita.
Jaakko osuu kyllä hyvin mutta pitää hommata helmonostotyynyt. Ja kuten sanottu minulla on vain asennevamma helmanostoja kohtaan.
Re: Muiden merkkien murheita.
Minulla on hallitunkkina Bahcon matalanostin jossa on kohtuullisen isolla halkaisijalla (120 mm) oleva tasainen nostolautanen. Siihen pitää viritellä sitten jokin uritettu helmanostotyyny.palkus kirjoitti: ↑27 Elo 2023, 10:12Kyllähän tuon patonkin helmanostopaikka on vallan hyvä. Ongelma on hallitunkkien typerä lautanen korkeine reunoineen. Sillä lautasen reunalla sitten tulee niitä pieniä painumia. Tuo patonkin nostopaikka on tosin "laattarauta" , joten ei helposti ruttuun mene. Siihen hallitunkin lautasen päälle kun laittaa jotain tasaista korotusta niin ei tule muissakaa jälkiä helmoihin. Kova kumi on parhaimmasta päästä.
Re: Muiden merkkien murheita.
Tuo on totta että periaatteessa akseli voisi taipua. DS3 kohdalla en usko moiseen johtuen rakenteesta ja peräpään olemattomasta painosta. Mutta fair point.palkus kirjoitti: ↑27 Elo 2023, 10:27Tuosta puolijäykästä taka-akselista vielä
- korikiinnityskohdat kestää varmasti, painohan on niiden ja jousien päällä
- tuon väliraudan tehtäviä on pyörien poikittais- ja pystytuki sekä kallistuksen vakaus, ei kuorman kanto.
- jossain tapaukissa sivutukea on lisätty watts tangoilla (mm. Opel astra)
- välitanko väsyy aikaa myöten, eikä mahdolliset keskinostot ainakaan vähennä muodonmuutoksia. Nämä muodonmuutokset sitten näkyy kulmapukilla, eivätkä ole korjattavissa.
-toki pikkuauton takapää on kuormaamattomana hyvin kevyt, mutta en silti nostelisi yhdellä tunkilla, keskeltä
- jyrkip
- Viestit: 821
- Liittynyt: 03 Helmi 2014, 20:51
- Car(s): Ex. Alfat: Giulia super 1300
156 Sportwagon 2,0 JTS 16v -03
156 Sportwagon 2,4 JTDm 20v -05
166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04 - Paikkakunta: Nummela
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaksi ja puoli vuotta vanha vaimon Yaris hybrid seisoi kolmetoista päivää eikä lähde käymään. Toyota on paska auto? Laitoin akun lataukseen.
Ex. 166 2,4 JTDm 20V Sportronic -04
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Ex. 156 2,4 JTDm 20V Sportwagon -05
Ex. Giulia 1300 -72
Re: Muiden merkkien murheita.
WTF, Tesla!!!??!!!!
Lämmitys- ja jäähdytys katosi. Onneksi tuuletin pyörii mutta olihan nihkeää ajaa lentokentältä yöllä sumussa ja sateessa kun tuulilasi piti pitää kirkkaana täydellä puhalluksella erittäin kosteaa ulkoilmaa.
Korjausaika vasta ensi viikon perjantaiksi. Pitää kysyä tilapäisautoa.
Lämmitys- ja jäähdytys katosi. Onneksi tuuletin pyörii mutta olihan nihkeää ajaa lentokentältä yöllä sumussa ja sateessa kun tuulilasi piti pitää kirkkaana täydellä puhalluksella erittäin kosteaa ulkoilmaa.
Korjausaika vasta ensi viikon perjantaiksi. Pitää kysyä tilapäisautoa.