Muiden merkkien murheita.
Valvoja: Moderators
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Täällä olis kohta yks C5 tarjolla
Re: Muiden merkkien murheita.
Lasketaanko se muiden merkkien murheeksi jos niissä on enemmän ongelmia kuin italiaanossa?
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/6 ... 165bcfe1e3
Tipo on viaton.
https://www.iltalehti.fi/autotestit/a/6 ... 165bcfe1e3
Tipo on viaton.
Re: Muiden merkkien murheita.
Focus taas kerran huollossa ja termostaatti testattu toimivaksi. Selvitellään sitten taas joskus miksi auto jäähdyttää moottoria mikä ei ole lähelläkään normaalia lämpötilaa Sähköikkuna sentään toimii taas normaalisti, vaihdelaatikko resetoitu ja koitettu vähän manuaalipuolella opettaa sitä tavoille ja tuntuu kyllä olevan jo reilusti parempi, ei kuitenkaan kovin hyvä siltikään. Pätkäajossa, jotain 5-10 km niin tuntuu toimivan paremmin
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Mikä on vähävikaisin uusi auto? Onko se Mercedes? BMW? Volvo? Kaksi vuotta sitten Saksan katsastustilastot paljastivat jättiyllätyksen, kun ykköseksi nousikin perinteisten laatumerkkien ohi Fiat Tipo.
Kuka oikeasti veikkaisi jotain noista kolmesta vähävikaisemmaksi autoksi?
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
Saksassa MB:llä ja BMW:llä on samanlainen kotikenttäetu kun Saabilla ennen ja VAG:lla nykyään TM Testeissä.Vittorio Jano kirjoitti: ↑29 Maalis 2021, 18:00
Mikä on vähävikaisin uusi auto? Onko se Mercedes? BMW? Volvo? Kaksi vuotta sitten Saksan katsastustilastot paljastivat jättiyllätyksen, kun ykköseksi nousikin perinteisten laatumerkkien ohi Fiat Tipo.
Kuka oikeasti veikkaisi jotain noista kolmesta vähävikaisemmaksi autoksi?
-
- Viestit: 1842
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Edellisiin viesteihin viitaten;
Penarista men takajousi poikki.
Mitähän spesiaalitoimenpiteitä vaihto vaatinee?
F01 siis kyseessä.
Penarista men takajousi poikki.
Mitähän spesiaalitoimenpiteitä vaihto vaatinee?
F01 siis kyseessä.
Re: Muiden merkkien murheita.
Kaverin Fiat 500 tuli ilmoitus ”Fuel cut off”
Kävin tänään kytkemään multiecuscan ja yritin kuitata FIS mutta se epäonnistui.
Minun mielestä todennäköiset syyt ovat: huono akku, se oli huonossa kunnossa. Vain 11v.
Oli kans muutama vikakoodit, liitän kuva.
Ideoita?[/img][/img]
Kävin tänään kytkemään multiecuscan ja yritin kuitata FIS mutta se epäonnistui.
Minun mielestä todennäköiset syyt ovat: huono akku, se oli huonossa kunnossa. Vain 11v.
Oli kans muutama vikakoodit, liitän kuva.
Ideoita?[/img][/img]
- Liitteet
-
- 20C170B9-F324-45AC-BA3D-98513A9D779E.jpeg (113.66 KiB) Katsottu 7114 kertaa
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Fuel cut off tulee minusta inertiakytkimestä eikä lähde vikakoodien poistolla. Muistaakseni sai ihan vilkkuviiksellä kuitattua ja ohje siihen ihan käyttöohjekirjassa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jo, fyysinen nappi puutu ja kaveri oli yrittänyt tuo vilkkujumppa.
Nopea googlauksen jälkeen sain sen käsitys että se pitäis kuittaa body moduliin kautta, mutta MES antaa vain failure viesti, muistakseni “parameters out of range”.
Nopea googlauksen jälkeen sain sen käsitys että se pitäis kuittaa body moduliin kautta, mutta MES antaa vain failure viesti, muistakseni “parameters out of range”.
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Mystistä mönjää Toyota Corolla Verso -05 2.2 dieselin lohkon kyljessä apulaitehihnan puolella. Sisäänajettu 437 tkm ketjukone. Laturi uusittu huollossa pari viikkoa sitten, mutta oli silloinkin jo jotain kosteutta ympärillä. Mitä tuo voisi olla? Mallissa 2.2D on tyyppivikana kannentiivisteen vuodot, mutta ei ole öljyä tai nestettä kadonnut silmämääräisesti. Saa esittää ajatuksia. Kiitos
-
- Viestit: 963
- Liittynyt: 13 Marras 2018, 12:24
- Car(s): Mito QV 2011
Exät:Giulia 2018 2.0t, 156 2.0 ts
Re: Muiden merkkien murheita.
oisko vetarin rasvat sanonu morjens ja lähteny eläkkeelle
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Roiskekuvion perusteella komppaan JanV:n arviota. Väri on kyllä erikoinen, mutta toisaalta jos tuo on 430tkm ajetut rasvat (täysin mahdollista, tojosta kun puhutaan) niin värihän voi olla mitä tahansa
-
- Viestit: 219
- Liittynyt: 23 Elo 2011, 23:58
- Car(s): Ranskalainen sähköauto
ex: Alfa Romeo 159 2.4JTD, Alfa Romeo 156 SW - Paikkakunta: Oulu
Re: Muiden merkkien murheita.
Kiitos. Voi pitää paikkansakin tuo arvio. Jokin outo rutina kuulunut ajaessa parkkipaikkavauhtia. Häviää kyllä vauhdissa, eikä ole isohko ääni tai vaikuta ajotuntumaan (jos Toyotassa tuosta voi puhua). Uskaltaakohan tuolla ajaa lainkaan.
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Yleensähän vetarit alkaa pitää ääntä nimenomaa parkkipaikkatilanteissa, etenkin rankasti kääntäessä. Tietysti sisempi nivel sitten taas tasaisesti - mutta joo, äänidiagnoosi tuohon kaveriksi ei paljoa vaihtoehtoja anna.
Re: Muiden merkkien murheita.
Työkaverin powershitti hajosi ensimmäisen vuoden aikana, kun kilometrejä oli takana hurjat 6000km.. Meni huoltoon ja tuli toisella takaisin, ei kuulemma fordia enää heiän talouteen.
- Björn Contio
- Viestit: 1571
- Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Toistoa,
Nyt kun lämpötila seilaa 3 asteen tuntumassa, on siitä seurannut päänsärkyä. Lähden autolla liikkeelle,
mittari näyttää vaikkapa +5. Ajelen rauhassa ja sitten se tapahtuu - jumalaton kongin kolahdus ja
lumihiukkanen kolmion sisällä ruutuun. Eli nyt asteita on enää +3 ja tuo rajapyykki aktivoi kongin. Eihän
siinä muuten, mutta kun sitä säikähtää - että mitä hemmettiä nyt tapahtuu.
Nyt kun lämpötila seilaa 3 asteen tuntumassa, on siitä seurannut päänsärkyä. Lähden autolla liikkeelle,
mittari näyttää vaikkapa +5. Ajelen rauhassa ja sitten se tapahtuu - jumalaton kongin kolahdus ja
lumihiukkanen kolmion sisällä ruutuun. Eli nyt asteita on enää +3 ja tuo rajapyykki aktivoi kongin. Eihän
siinä muuten, mutta kun sitä säikähtää - että mitä hemmettiä nyt tapahtuu.
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
^Sitä ei oikein ees saa pois. Pohjoismaisella asetuksella auto jättää pingaamatta jos käynnistäessä on kylmä, mutta tuota ajonaikaista lämmönlaskua on paha tappaa.
Ehkä voisi onnistua merkkaamaan yhden kongilajin hiljaiseksi ja konffata tuon siihen, mutta en ole varma onnistuuko sekään.
*KONG* kusijussilla on jano
*KONG* pihalla on kylmä
*KONG* rengaspaine on vajaa
*KONG* autolla on kuuma
*silence* autosta on öljy vähissä
Ehkä voisi onnistua merkkaamaan yhden kongilajin hiljaiseksi ja konffata tuon siihen, mutta en ole varma onnistuuko sekään.
*KONG* kusijussilla on jano
*KONG* pihalla on kylmä
*KONG* rengaspaine on vajaa
*KONG* autolla on kuuma
*silence* autosta on öljy vähissä
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Heikko on esitys, kollegan Octaviasta (2021) hajosi vaihteiston laakerointi 11tkm kohdalla viime viikolla. Onkohan GM antanut M32 oppejaan VAG leirille? manuaali oli siis kyseessä, ei edes DasScheisseGetriebe
Re: Muiden merkkien murheita.
Ei pitäs tällässii lukea edes, toivois salaa kädet ristis et tuolla (117tkm) pärjäis vielä vaikka seuraavat 3valfa 156 v6 kirjoitti: ↑22 Huhti 2021, 11:25Heikko on esitys, kollegan Octaviasta (2021) hajosi vaihteiston laakerointi 11tkm kohdalla viime viikolla. Onkohan GM antanut M32 oppejaan VAG leirille? manuaali oli siis kyseessä, ei edes DasScheisseGetriebe
Re: Muiden merkkien murheita.
Harmillisesti noi "remanufactured" powershitit ei ole luultavasti kunnolla korjattu tehtaan toimesta. osa uusitaan toistamiseen, jopa ennen asiakkaalle luovutusta. Sinänsä täysin uutena noi yleensä rankemmassakin ajossa kestää vähintään sen yli 200tkm, jos huollettu oikein.Manu kirjoitti: ↑18 Huhti 2021, 13:26https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mikk ... 0f9fd4828b
Powershittin hajoilua toistamiseen...
Noi kaksoiskytkin vaihteistot oli jokatapauksessa vaan muotioikku. Ei ne ollu mitenkään erityisen hyviä millään osa-alueella, lähtökohtasesti vikaherkkiä(vikaherkempiä?) myös muillakin merkeillä. VAG sitkeesti vielä yrittää? Yllättäen Fordkin on palannut perus automaatteihin jo pitkän aikaa sitten.
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Häh? Ei mitään etuja, paitsi mehulinkoa halvempi, kevyempi ja taloudellisempi (etenkin joihinkin 5-6 vaihteisiin virityksiin verrattuna). DSG kyllä hankki ansaitusti mainetta ongelmilla alkuun, mutta niitä on nyt tehty toistakymmentä vuotta ja isoja määriä... kyllä niistä valtosa pysyy nipussa. Ja käyttäjiä löytyy VAG leirin ulkopuoleltakin, esim. A-mersu.
Ja kuten nähty, jotkut osaa tehdä manuaalilootankin (M32), mikä ei pysy nipussa edes 100 tkm
Jos lähdetään sille linjalle, että koko kaksoiskytkin on huono idea, koska valmistaja X on tehnyt huonon mallin, niin samalla periaatteella voisi myös kaikki polttomoottorit tuomita, koska löytyy esimerkkejä hajoavista jakopäistä yms.
Ja kuten nähty, jotkut osaa tehdä manuaalilootankin (M32), mikä ei pysy nipussa edes 100 tkm
Jos lähdetään sille linjalle, että koko kaksoiskytkin on huono idea, koska valmistaja X on tehnyt huonon mallin, niin samalla periaatteella voisi myös kaikki polttomoottorit tuomita, koska löytyy esimerkkejä hajoavista jakopäistä yms.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
Re: Muiden merkkien murheita.
Possun PDK:ta unohtamatta.
- Manu
- Viestit: 525
- Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
- Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06 - Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Kieltämättä kaksoislootalla on etunsa mutta esim uusimpien ZF:n vaihteistojen kohdalla taloudellisuus alkaa olla hyvin lähellä kaksoislootia. Lisäksi mukavuus on aivan eri tasolla momentinmuuntimessa eikä tule kenguru lähtöjä.
Uudemmissakin DSG:ssä on ongelmia ollut joita ei meinata korvata vaikka tuotteessa on virhe!
Uudemmissakin DSG:ssä on ongelmia ollut joita ei meinata korvata vaikka tuotteessa on virhe!
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Seatista laukesi tuulilasinpesimen moottori.
Vähän nyt jänskättää, maksaako/kestääkö saman kuin Méganen nelipyöräohjauksen säätelyt.
Vähän nyt jänskättää, maksaako/kestääkö saman kuin Méganen nelipyöräohjauksen säätelyt.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
Re: Muiden merkkien murheita.
Halvempi lienee, sen huomaa, mikä varmaan on isoin syy niiden yleistymiseen. Aika marginaalisesti kevyempiä, näillä kun ei kilpaa ajeta, mielummin otan käyttäjämukavuuden. Taloudellisuudellahan noita taidettiin mainostaa, tästä voisi antaa lisää puolueetonta faktatietoa. se ~20kg keveys toki tuo taloudellisuutta.insinörtti kirjoitti: ↑24 Huhti 2021, 08:27Häh? Ei mitään etuja, paitsi mehulinkoa halvempi, kevyempi ja taloudellisempi (etenkin joihinkin 5-6 vaihteisiin virityksiin verrattuna). DSG kyllä hankki ansaitusti mainetta ongelmilla alkuun, mutta niitä on nyt tehty toistakymmentä vuotta ja isoja määriä... kyllä niistä valtosa pysyy nipussa. Ja käyttäjiä löytyy VAG leirin ulkopuoleltakin, esim. A-mersu.
Ja kuten nähty, jotkut osaa tehdä manuaalilootankin (M32), mikä ei pysy nipussa edes 100 tkm
Jos lähdetään sille linjalle, että koko kaksoiskytkin on huono idea, koska valmistaja X on tehnyt huonon mallin, niin samalla periaatteella voisi myös kaikki polttomoottorit tuomita, koska löytyy esimerkkejä hajoavista jakopäistä yms.
siis valmistajat x,x ja x ovat tehneet huonoja malleja toistensa perään.Jos lähdetään sille linjalle, että koko kaksoiskytkin on huono idea, koska valmistaja X on tehnyt huonon mallin...
Mitenkäs noi robotti vaihteistot?Kevyitä ja automaatteja toki
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Halpuus on tärkeä juttu. Ennen näiden yleistymistä oli C-segementissä tarjolla pääasiassa eioota tai sen vaihtoehtona robottia tai jotain muinaista 4 pykäläistä (nykyään 6 pykäläistä) mehulinkoa. Minä lasken mukavuuteen myös kiihtyvyyden. Pienellä vaihdemäärällä varustettu mehulinko + pienemmän pään kone = kaasua painettaessa kierrokset ja kulutus nousee. Siihen se sitten jääkin.
Mehulinko hukkaa enemmän energiaa. Tai siis sen luisto. Tullut hyvin esille nykyisen auton (V60) kanssa. Pykäliä riittää 340 vauhtiin, mutta näistä aavikkovälityksistä johtuen pitää hiljaisissa nopeuksissa, jopa 40 tasavauhdilla körötellen, koko ajan luistattaa turbiinia. Minkä ansiosta ajotietokone lupaa liki kympin kulutusta 40 tasanopeudella ja pätkäajo sitten siitä ylöspäin. Vaikka isommissa maantienopeuksissa (turbiini lukittuna) pääsee kutosen pintaan. Vrt. Giulietta ja 500X, molemmat TCT:llä, aika samoihin lukemiin maantiellä, mutta tämä 40 tasanopeuden kulutus ja ylipäätään kaupunki/nurkka-ajon kulutus 2-3 litraa pienempi. Osa tietysti selittyy V60 kolmanneksen suuremmalla massalla.
Olen myös tykännyt enemmän siitä, että laatikko on kova eli ei ole kiihdytyksissä mitään kuminauhaefektiä ja moottorijarrutustakin löytyy reippaasti. Tietysti mehulingollakin on ne omat hyvät puolensa - helpompi ryömitellä hyvin hitaasti ahtaissa paikoissa, ei tule eteen kallista kytkinremonttia (TCT taisi olla jotain 2,5 k€.. vaan ei kait vielä kellekään napsahtanut?) ja varmaan turvallisempi vaihtoehto raskaan vaunun vetoon yms.
Näitäkin on ilmeisesti muutama siedettävä, mutta valtaosa kuraa. Hitaat vaihdot ja laatikkoa pitää vaihtohetkellä auttaa kaasua keventämällä (tai pitää käskyttää vaihdot käsin), joten laskisin lähinnä puoliautomaateiksi. Halpuus ja polttoainetalous kyllä näissäkin toteutuu enkä muista kestävyyttäkään moititun.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
^
2.5k€ TCT:n kytkin? Missä noin kallista, huh.
Mutta eipä noita ole kai jouduttu tekemään edes yli 200tkm ajettuihin juurikaan, ettei siitä ehkä kovin huolissaan kannata olla.
Mehulinko on mukavampi monesti, kuin kovat askit. Mutta TCT toimiessaan on kyllä niin huomaamaton ja mukava, ettei osaa kaivata mehulinkoa. Lähinnä kylmällä koneella ja laatikolla se on hieman terävä - mikä menee äkkiä ohi, kun lämpenee. Tosin 4-pykäläinen mersun mehumaija tekee ihan samaa kylmänä...
2.5k€ TCT:n kytkin? Missä noin kallista, huh.
Mutta eipä noita ole kai jouduttu tekemään edes yli 200tkm ajettuihin juurikaan, ettei siitä ehkä kovin huolissaan kannata olla.
Mehulinko on mukavampi monesti, kuin kovat askit. Mutta TCT toimiessaan on kyllä niin huomaamaton ja mukava, ettei osaa kaivata mehulinkoa. Lähinnä kylmällä koneella ja laatikolla se on hieman terävä - mikä menee äkkiä ohi, kun lämpenee. Tosin 4-pykäläinen mersun mehumaija tekee ihan samaa kylmänä...
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Jostain keskusteluketjusta tuo tarttui päähän. Marmorihinta kytkinremontille. Vaan ei ole näkynyt raportteja, että kukaan olisi tätä vielä joutunut käytännössä testaamaan.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Aquatica
- Viestit: 15038
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08
Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Muiden merkkien murheita.
Noh, toisaalta 156 2.0TS:n marmorihinta jakopäälle ja ajotuksenmuuntimelle oli jotain 1700€, että kun sen muualla sai siihen viiteensataan niin tuon kytkinhomman varmaan saa tonnilla muualtainsinörtti kirjoitti: ↑25 Huhti 2021, 22:19Jostain keskusteluketjusta tuo tarttui päähän. Marmorihinta kytkinremontille. Vaan ei ole näkynyt raportteja, että kukaan olisi tätä vielä joutunut käytännössä testaamaan.
Mutta kova on hinta jopa marmoritarinaksi.
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Onkohan autonvalmistajilla joku kisa menossa kuka onnistuu tekemään monimutkaisimmat ja mahdollisimman monesta lähteestä tulevasta datasta riippuvaiset ajovalot
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 398edb937e
Vielä kun sais nettiriippuvuuden ja google mapsin ja kaikkien kännyköiden ja autojen paikkatiedot ajovaloja ohjaamaan niin ai et ois hieno
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 398edb937e
Vielä kun sais nettiriippuvuuden ja google mapsin ja kaikkien kännyköiden ja autojen paikkatiedot ajovaloja ohjaamaan niin ai et ois hieno
-
- Viestit: 2638
- Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
- Car(s): pikaladattava hybridi
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Muiden merkkien murheita.
^tuohan on mitä tarpeellisin ominaisuus. Valot näyttää sinne, minne mennään, eikä kaulan osoittamaan suuntaan. 2 eri asiaa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.
- Björn Contio
- Viestit: 1571
- Liittynyt: 06 Elo 2009, 18:21
- Paikkakunta: Pääkaupunkiseutu
Re: Muiden merkkien murheita.
Aikeissa tökätä tämä n53 koneeseen seuraavassa öljynvaihdossa, nyt Shell ja ei oikein miellytä.
LIQUI MOLY Moottoriöljy Top Tec 4100 5W-40
LIQUI MOLY Moottoriöljy Top Tec 4100 5W-40
-
- Viestit: 1428
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä asuvan naisen Focus vaihteeksi rampana. Johan se vuoden päivät on ollut talossa. Kaksi akkua tällä välin, kerran hinurilla pajalle robottilaatikko tiltissä ja nyt alkuviikosta työnti jäähdytysnesteet ulos liikennevaloissa. Ei se ihan turhaa ole mitä ne taivaspaikasta puhuvat. Edellisestä sentään meni joku sähköaivo ja ohjaustehostin, että näemmä vikapaikat vaihtuneet.
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.
Näköjään ollut väärässä tässäkin.
Näköjään ollut väärässä tässäkin.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Jiitee
- Viestit: 4335
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
No joo, Mondeot ei nyt ole kai pahimmasta päästä, ainakaan pojan ja minunVittorio Jano kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 16:31Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.
Näköjään ollut väärässä tässäkin.
yksilöt. Uutta Fordia (kaan) en kyllä ostaisi, käytettynä oikein jees.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
- Isola
- Viestit: 1971
- Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
- Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Muiden merkkien murheita.
Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.Vittorio Jano kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 16:31Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.
Näköjään ollut väärässä tässäkin.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.
- Jiitee
- Viestit: 4335
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.
ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Muiden merkkien murheita.
Dataa tuohon vm. 2013 - malleista , verrokkina Mondeolla Avensis : Traficomin 2020-Isola kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 22:19Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.Vittorio Jano kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 16:31Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.
Näköjään ollut väärässä tässäkin.
katsastustilastosta:
Avensis hylky-% 3, ajokm n. 130 000
Mondeo 14, n. 170 000
Mondeoistahan on isompi osa riisseleitä, ja Aveista bensoja omana oletuksena.
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too
Re: Muiden merkkien murheita.
Fordeissa pitää vähän ottaa ensin selvää millä tekniikalla uskaltaa ostaa, ja jotain malleja kannattaa välttää kokonaan.Jiitee kirjoitti: ↑11 Kesä 2021, 05:49Dataa tuohon vm. 2013 - malleista , verrokkina Mondeolla Avensis : Traficomin 2020-Isola kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 22:19Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.Vittorio Jano kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 16:31Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.
Näköjään ollut väärässä tässäkin.
katsastustilastosta:
Avensis hylky-% 3, ajokm n. 130 000
Mondeo 14, n. 170 000
Mondeoistahan on isompi osa riisseleitä, ja Aveista bensoja omana oletuksena.
Samaa ongelmaa tuntuu olevan kyllä muillakin valmistajilla.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Huolettomuus ja auton katsastaminen ei kulje millään muotoa käsi kädessä minustaJiitee kirjoitti: ↑11 Kesä 2021, 05:49Dataa tuohon vm. 2013 - malleista , verrokkina Mondeolla Avensis : Traficomin 2020-Isola kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 22:19Ihan oikeassa olet ollut. Se huolettomuus vain koskee lähinnä suunnittelua. Omistaminen on sitten kokonaan toinen juttu.Vittorio Jano kirjoitti: ↑10 Kesä 2021, 16:31Mää oon aina ajatellut, että Fordit olisivat melko huolettomia pelejä.
Näköjään ollut väärässä tässäkin.
katsastustilastosta:
Avensis hylky-% 3, ajokm n. 130 000
Mondeo 14, n. 170 000
Mondeoistahan on isompi osa riisseleitä, ja Aveista bensoja omana oletuksena.
- Vittorio Jano
- Moderator
- Viestit: 11233
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
- Paikkakunta: 13100
Re: Muiden merkkien murheita.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."
- Polforea
- Viestit: 11219
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Muiden merkkien murheita.
Onhan se melko huoletonta, jos porsimukset on niin pieniä että ne tulee esiin vain leimallaalfa 156 v6 kirjoitti: ↑11 Kesä 2021, 07:39Huolettomuus ja auton katsastaminen ei kulje millään muotoa käsi kädessä minusta
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.
-
- Viestit: 1428
- Liittynyt: 16 Kesä 2013, 20:52
- Car(s): Lancia Delta -09
Fiat Tempra 1,6 SX -96
Fiat 128 Panorama -77
Fiat Bravo "HeviGeeTee" -97
Beta 390 RR -18 - Paikkakunta: Mäntyharju
Re: Muiden merkkien murheita.
Meni eilen Focus pajalle ja vesipumppuhan siitä oli korkannut. Onneksi se ei tuossa 1,6 vaparissa ole nokkahihnalla.. Mutta tulee nyt sit samalla jakopääkin.
Huoltokirjaa kun selasin, niin onhan tästäkin tuo aiemmin mainittu ohjaustehostin laitettu. Tämähän tuli väkisin 159:n tilalle kun Alfa oli jo kuulemma iäkäs ja kilometrejäkin oli Menikö sitten vahvasti vai ei..
Huoltokirjaa kun selasin, niin onhan tästäkin tuo aiemmin mainittu ohjaustehostin laitettu. Tämähän tuli väkisin 159:n tilalle kun Alfa oli jo kuulemma iäkäs ja kilometrejäkin oli Menikö sitten vahvasti vai ei..
Pizza, pasta, mafia!
Flappy paddles - löysät polkimet.
Flappy paddles - löysät polkimet.
- lerppu
- Viestit: 5922
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Muiden merkkien murheita.
Työkaveri sai keskiviikkona uuden bensa Tiguanin. 19h myöhemmin "häiriö pakokaasujärjestelmässä". Nyt auto pajalla ja laina-auto alla, mutta autoa ei saa työnalle ihan hetkeen, kun kuulemma "huollot täynnä kaikkialla" ja ajanvaraus onnistui heinäkuun puoliväliin. Hieno tapa aloittaa uuden auton kanssa, heti saa alkaa tappelemaan... Volkswagen group on parkkiksella hämmentävän edustettuna, vaikka jo vuosia duunin taukohuoneessa on avauduttu keskivakavista hyvin vakaviin ongelmiin ko ryhmän laitteiden osalta.
No toisaalta seinänaapurin Nissaniin vaihdettiin takuuna moottori (!), sekin joutui odottamaan kauan, kun oli hiukan backlogia moottorinvaihdoissa (!!), ilmeisesti aika isolla prosentilla menee Qashqain motteja vaihtoon pienillä kilsoilla...
Näillä tiedoilla Esson baarista pääsisi ulos vain tervassa ja höyhenissä.
No toisaalta seinänaapurin Nissaniin vaihdettiin takuuna moottori (!), sekin joutui odottamaan kauan, kun oli hiukan backlogia moottorinvaihdoissa (!!), ilmeisesti aika isolla prosentilla menee Qashqain motteja vaihtoon pienillä kilsoilla...
Näillä tiedoilla Esson baarista pääsisi ulos vain tervassa ja höyhenissä.
- alfa 156 v6
- Viestit: 5374
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6 - Paikkakunta: Keuruu
Re: Muiden merkkien murheita.
Juu muttei kerro siitä yhtään mitä leimojen välillä on tehty... mullakin Ford on ollut kohta vuoden ja kolmasti hinurilla pajalle, ensimmäinen leima tulee kuitenkin vasta 2024 kaiPolforea kirjoitti: ↑11 Kesä 2021, 09:17Onhan se melko huoletonta, jos porsimukset on niin pieniä että ne tulee esiin vain leimallaalfa 156 v6 kirjoitti: ↑11 Kesä 2021, 07:39Huolettomuus ja auton katsastaminen ei kulje millään muotoa käsi kädessä minusta
- Kivijärvi
- Viestit: 956
- Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
- Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...
Re: Muiden merkkien murheita.
Millähän valinnalla pääsisi todentamaan mahdollisimman vähän näitä "muiden merkkien murheita"... Tarkoitus olisi hankkia auto seitsemälle, mutta on kuulkaas aika vaikeaa. Touran olisi yksi ehdokas, S-MAX/Galaxy toinen, mutta eihän niihin yllä olevan perusteella uskalla kajota Chryslerin Grand Yoyager (2008-) myös kiinnostaisi, mutta se lienee aika varmasti pommi jo tässä iässä kilsoistaan huolimatta. Ja Lankisen Yoyageria taas ei Suomesta saa järkihintaan millään. Eikä Ruotsinlaivalle viittisi lähteä autoa hakemaan.
- Vainio
- Viestit: 704
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Muiden merkkien murheita.
Ilmeisesti konsernin huollossa saa auton avaimia hakiessa lähimuistin tyhjennyksen kaupan päälle ettei lasku ja ongelmat harmita
Re: Muiden merkkien murheita.
Meillä oli aikanaan uutena ostettu Chryslerin Voyager vm. 2004 ja se toimi hyvin sen 3 vuotta mitä se meillä oli. Sitten Lehmä Veljekset menivät nurin ja Chrysler konkkaan ja uudet mini-vanit koottiin varmaankin varaosista ja ne kokosi vähän vähemmän motivoitunut porukka. Dodge/RAM 2007 ja 2010 versiot mini-vaneista olivat sitten ainakin meillä täysiä katastrofeja laadullisesti.
https://www.nettiauto.com/chrysler/gran ... r/12188154
https://www.nettiauto.com/chrysler/gran ... r/12188154