Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tässä on linkki tuohon musse-tapaukseen:
https://www.facebook.com/annika.riikone ... 1710262678

On tainnut aika monta epäonnistunutta yritystä olla saada auto sisään talliin. Vanne ja ripustus solmussa jne. Miksiköhän maalaamohallissa pitää olla liikenteenjakaja?
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Joku oli myöskin epäillyt nähneensä auton Järvenpäässä, aamuyöstä, ojassa...

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Tuossa on toinen ketju aiheesta, ja kommenteissa omistaja kertoo mm. sen, että firmalla ei ole vastuuvakuutusta.
https://www.facebook.com/groups/2064645 ... cation=ufi
Firma mainostaa mm. "Me hoidamme vauriokorjauksen alusta loppuun." No, alkupuoli tulikin jo sitten hoidettua... :drinking:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Ei pysty ei kykene ilman fasepuukkia.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vesamaan
Viestit: 1781
Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
Car(s): 159 2,4 JTDm yleiskulkineena
2,0 Spider kesähupina (hallituksen niin salliessa)

useita 156 matkalla lusikoiksi
Paikkakunta: Orimattila

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja vesamaan »

Alfissimo kirjoitti:Ei pysty ei kykene ilman fasepuukkia.
Siirry sinäkin Simo jo keskiajalta nykyaikaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jakke »

vesamaan kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:Ei pysty ei kykene ilman fasepuukkia.
Siirry sinäkin Simo jo keskiajalta nykyaikaan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Luin äsken ketjun kirjautumatta Faceen. Eli voi lukea, kun ketju on julkinen. Uskomaton stoori kyllä. :shock: (siis se, ettei Simo oo Facebookissa!)
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Aika karulta alkaa tuo juttu kuulostaa...


-Firma haettu konkurssiin
-"Naiskyttä soitti ja sanoi "uskomme maalarin kertomuksen, hän sai suullisen huomautuksen puhelimitse...asia on loppuun käsitelty""
Tarkoittaa että lattiamatto jumittanut kaasun ja tästä johtuen ajettu päin tolppaa tms maalaamossa. Poliisi ei käynyt paikanpäällä edes tarkistamassa. Jäin käsitykseen ettei maalaamosta löytyisi todisteita auton osumisesta rakenteisiin.
-Auton omistajan kasko ei välttämättä korvaa: "Epäilevät olosuhteita törmäyksessä, vittu niin mäkin mutta minkäs teen ku kytät on mitä on"


Pitääköhän sitä yrittää tarkastaa pienempien firmojen kohdalla näköjään aina niiden vakavaraisuus ja vakuutukset ennen niiden kanssa asioimista. Mahtaakohan noita vakuutuksia edes saada selville, ellei näytetä vakuutussopimusta firman puolelta. Tietenkin en nyt usko että kovin suuri riski on tuon tyyppistä käydä. Tosin Vi##tais sitä auton tapauksessa (ainakin vähänkään erikoisemman) jo ylipäätänsä hommaan kuulumaton "koeajo".
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Tuo auto on epävarmuudella nähty kolmessa eri paikassa, eri aikaan illan ja aamuyön välillä...

Viittaa aika vahvasti siihen, että on ollut reissussa jossain.
Mut tuolla ketjussa on yks vinkki: autoa luovuttaessa käy korjaamon/maalaamon edustajan tietäen kuvaamassa matkamittarin.

Avatar
mutt
Viestit: 5437
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja mutt »

Firman vastine:
https://www.facebook.com/permalink.php? ... 1363000482

Kuvien perusteella tapahtumasarja voisi pitääkin paikkansa, mutta melkoinen jäätyminen on kuskilla pitänyt käydä. Herääkin kysymys, että miksi omistaja ei tuonut esille, että asia ja korvaukset on sovittu, kun se kerran on näin ollut... Varovainen saa olla näiden somelinkkien jakamisessa näköjään, ilmiselvätkään tapaukset ei välttämättä kuitenkaan ole sellaisia. :roll:
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

^Auton omistajan mukaan vakuutusyhtiö ei ole hyväksynyt korjausarviota.
Fiksusti sinänsä auton omistaja toiminut, ei ole firman nimeä ainakaan itse maininnut. Eikä nyt miusta kovin syytellytkään. Edit. Tosin sanoo alueen mihin vei maalattavaksi, en tie paljastaako sekin jo.
Näyttää kyllä täsmäävän miusta noiden kuvien mukaan tuohon että sisään ajettaessa onnistuttu kolhimaan. Kai sekin mahdollista että kuramatto jumittanut kaasun. Kohtuu voimalla tainnut saada osua, vaikka ohutta kamaahan nuo pellit autos on.

Aika hyvähän tuo olisi tolle firmalle, jos kolhu menee auton omistajan kaskosta ja vielä itse korjaavat. Tekevät kaskon omavastuuosuuden ja bonustenkin menetysten jälkeen hyvin voittoa. Tosin vahingoltahan tuo tosiaan noiden kuvien perusteella näyttää, ehkäpä huolimattomuus osasyynä. Että eipä sitä ihan älyttömät sanktiotkaan firmalle niin oikeudenmukaisilta tuntuisi.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Itse k.o vastineketjuun vastasin, että fifty sixty.
Toisaalta se kadonnut peilikin oli löytynyt, eikä kukaan voinut *varmuudella* sanoa, että auto olis ollut liikenteessä.

Sitä en tajua, että miksi mukaan on otettu vakuutusyhtiö, jos kerta firma on suostunut jo korvaamaan koko homman? Silloinhan se on ihan kahdenkeskinen keissi ja vakuutusyhtiölle voi ilmottaa, että ei mun kaskosta - firma maksaa. Tietty firman kannalta paras veto olis tuo kaskosta veto ja mahdollisten bonustappioiden korvaaminen.
Myöskin se, että firma ihan itse antoi vastineen vaikkei nimeä ole missään vaiheessa mainittu, se, että asiakas valitellut kasvotonta toimintaa ja "nimimerkin takana piileskelyä" ja tulevat tuolla tavoin esille, antaa ehkä vähän kuvaa firmasta näin niinkuin positiivisessa mielessä?

Sitä mä vaan, että miksei noissa tolpissa ole karmeita jälkiä? Nosturitolppaan tulee todella herkästi pahatkin jäljet, ei tarvitse ovea kummempaa siihen kumauttaa. Tuolla voimalla pitäis olla pikkusen enempi kaikennäköstä. Pessimisti ajattelee, että hyvinhän ne on voineet sen peilin käydä kaivamassa sieltä mikonkorven ojasta? Jne...

Gusse
Viestit: 887
Liittynyt: 22 Syys 2011, 17:29
Car(s): Model 3sr -21 & F-Pace -16 & Miata -90 ex: Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 -12, E91 -09, Giulietta MA -11 SP I, Focus Wagon -13 147 "Ruttutukku" -07, E87 -07, GT selespeed -05, Delta 1.4Tjet -09, C2 -05, Xsara -98, ZX -97, BX -89, CX -87
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Gusse »

Näyttää kyllä kuvien perusteella sopivan jäljet aika täydellisesti tolppiin ja myös lattiassa näkyy ainakin yhdessä kuvassa raapimisjäljet, jotka todennäköisesti ovat tulleet kun Mustangi on pakitettu pois kolaritilanteesta rikkinäisellä vanteella.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Ennoo fasepuukia käyny kattoon, mut kui paskat matot voortissa on?
Toki jos nuhapumppua liikutellaan, ni lappu lattiassa joutuu tallin ajaan...

Hö.

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Löytyisköhän jostain "virallista" tietoa etupyöränlaakerin kestosta.
Äidin autosta meni liikkeessä noin 2v sitten vaihdettu pyöränlaakeri. Autolla ajettu tällä välillä varmaan maksimissaan reilu 30tkm(Edit. 50tkm). Eipä enää osalle ainakaan takuuta ole, mutta kyllähän sitä pitäisi miusta pyöränlaakerin kauemmin kestää.

Tuommoinen päätös löytyi.
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 66060.html
"Lautakunta katsoo, että kuluttajalla aihetta olettaa takapyörän laakerin kestävän asennuksen jälkeen pitempään kuin vuoden ja kolme kuukautta (29 963 kilometriä)." Tuossakaan ei vaan sanota, mitä lautakunta pitäisi mikä olisi oletettu kestoikä.
Viimeksi muokannut Garmund, 29 Huhti 2017, 17:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Saabista levisi DI-kasetti. Autoliiton jäsenyys kannatti taas.

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vode »

Garmund kirjoitti:Löytyisköhän jostain "virallista" tietoa etupyöränlaakerin kestosta.
Äidin autosta meni liikkeessä noin 2v sitten vaihdettu pyöränlaakeri. Autolla ajettu tällä välillä varmaan maksimissaan reilu 30tkm(Edit. 50tkm). Eipä enää osalle ainakaan takuuta ole, mutta kyllähän sitä pitäisi miusta pyöränlaakerin kauemmin kestää.

Tuommoinen päätös löytyi.
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 66060.html
"Lautakunta katsoo, että kuluttajalla aihetta olettaa takapyörän laakerin kestävän asennuksen jälkeen pitempään kuin vuoden ja kolme kuukautta (29 963 kilometriä)." Tuossakaan ei vaan sanota, mitä lautakunta pitäisi mikä olisi oletettu kestoikä.
Mitä noista päätöksistä lukenut muiden kokemuksia niin voisin epäillä että saat uuden laakerin mutta asennuksen joutuu maksamaan omasta pussista.

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Xehpuk kirjoitti:Saabista levisi DI-kasetti. Autoliiton jäsenyys kannatti taas.
Se on siis sun emäntä joka tuolla Saabilla tulee vastaan? Tuli vaan loppuviikosta hinurin lavalla ja tänä aamuna jälleen ajamalla :lol:
"No smoke => no power => no hope"

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Vode kirjoitti:
Garmund kirjoitti:Löytyisköhän jostain "virallista" tietoa etupyöränlaakerin kestosta.
Äidin autosta meni liikkeessä noin 2v sitten vaihdettu pyöränlaakeri. Autolla ajettu tällä välillä varmaan maksimissaan reilu 30tkm(Edit. 50tkm). Eipä enää osalle ainakaan takuuta ole, mutta kyllähän sitä pitäisi miusta pyöränlaakerin kauemmin kestää.

Tuommoinen päätös löytyi.
http://www.kuluttajariita.fi/fi/index/k ... 66060.html
"Lautakunta katsoo, että kuluttajalla aihetta olettaa takapyörän laakerin kestävän asennuksen jälkeen pitempään kuin vuoden ja kolme kuukautta (29 963 kilometriä)." Tuossakaan ei vaan sanota, mitä lautakunta pitäisi mikä olisi oletettu kestoikä.
Mitä noista päätöksistä lukenut muiden kokemuksia niin voisin epäillä että saat uuden laakerin mutta asennuksen joutuu maksamaan omasta pussista.

Ihan tyydyttävästi hoisivat homman, vaikka itse laakerinvaihto jäi kokonaisuudessaan äidin maksettavaksi. Ihan hyvä vastaantulo mielestäni, kun eivät veloittaneet noin kahden viikon sijaisautosta mitään.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
lerppu
Viestit: 5888
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Peugeotin etuvalo hajoaa suht herkästi. One-Punch Mikey ei tykkää.
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/an ... r_facebook

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Keltsi kirjoitti:Se on siis sun emäntä joka tuolla Saabilla tulee vastaan? Tuli vaan loppuviikosta hinurin lavalla ja tänä aamuna jälleen ajamalla :lol:
Kieltämättä erikoinen kulkuvälineen valinta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Macela
Viestit: 2627
Liittynyt: 24 Huhti 2013, 16:56
Car(s): .
'06 Brera 2.2
'01 166 2.5 V6
'99 156 2.5 V6
(ex: GT 3.2, GTV TS, 164 V6)
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Macela »

Tänää bongasin jonkun ajamassa Opel Merivaa missä näin äkkiseltään katottuna vois olla murheita.

Kuva

Kuva

Aika hyvin kuskilla piti pokka, päästi meneen vaan savuttaen vajaan 10km kunnes käänty sivutielle, savutus kyllä lakkas vähä ennen kääntymistä. :lol:

Avatar
Manu
Viestit: 525
Liittynyt: 24 Syys 2015, 01:23
Car(s): Lexus CT hybrid -11
ex. Alfa Romeo 159 2.4Jdtm Qtronic -06
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Manu »

^Opel aina luotettava, nyt ja tulevaisuudessa :lol: :lol:

Avatar
hjpp
Viestit: 1920
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Cdti -pannu teki varmaan vaan nokipolttoa. :mrgreen: Alfan perässä on samanlainen myrkkypilvi, kun hiukkasia halutaan poltella.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Wät?

Onkohan mulla jotain vikaa sit, kun nokipolttoa ei huomaa kuin aavistuksen kärystä ja ihan hentoisesta lisääntyneestä savutuksesta?

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Tulipa erikoiseen hommaan törmättyä.

Vaimon käytössä oleva C3 Picasso. Vaihdatin jarrupalat joulukuun alussa. Pelkät palat, koska levyt olivat erinomaisessa kunnossa. Kaikki ok, katsastuksessa seuraavana päivänä ok. Ostin uudet talvikumit pari viikkoa siitä. Seisoin vieressä kun hemmo teki duunin. Huhtikuussa jarrut alkoivat täristää. Vein ranskiksiin erikoistuneeseen korjaamoon tänään. Jarrulevyn kun irrottivat, siinä "laipassa" (eli ikäänkuin akselin pää jossa jarrulevy on kiinni) oli iso jälki, kuin olisi lekalla lyöty. Sen vuoksi levy pyöri epätasaisesti ja jarruttaessa täristi. Hemmo "hioi" sen tasaiseksi ja laittoi uudet levyt. Eipä ees maksanut paljoa, mutta mysteeri on: Mistä jälki on tullut? Jälkeä ei mekaanikon mukaan voi saada aikaiseksi, ellei ensin irroita jarrulevyä. Onko joku parkkipaikalla irrottanut pyörän, jarrusatulan ja levyn, iskenyt lekalla ja kasannut paketin? Käsittämätöntä!??? #foliohattu_päähän

Avatar
hjpp
Viestit: 1920
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

^^ Jaa. Tällainen käryttäjä tämä on aina ollut. Talvella polttelee 900 km:n välein ja kesällä vähän useammin. Katku lie melkoinen, kun takana on silloin yleensä aika tyhjää.

Paikalla
legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

Ei kyllä sinistä savua pitäis tulla nokipoltossa.

Avatar
hjpp
Viestit: 1920
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Eli jotain outoa on, mutta olkoot.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8680
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

jalittam
Viestit: 1840
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Viime sunnuntai iltana meinas shitikka jättää tienpäälle;
apulaitehihna morjensti motarilla 120kmh ajaessa.
Etapin päätepysäkillä kanssa-alfisti/foorumilaisen avustuksella löyty remmi ja vaihtoapu/työkalut.
Tämä siis su klo 21 jälkeen...

Pääsin kotio sen vajaa 300km ja ehdin töihin arjen koittaessa.

Iso käsi jäsen sumukalle:lle!

Eli sitikka menny ny 240kkm/11v jättämäti tielle. Mittarissa liki 440kkm.
Oliha tää kolmas "nyt ei ajeta iha heti" episodi. Eka laturi, sit kampuran hihnapyörä ja sit tää remmin haihtuminen...

Avatar
155156
Viestit: 2085
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Kuva

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja quppe »

Aisinin automaattilootan (tf-80/1sc) öljyn lämpötila anturi näyttää alle 20 astetta vaikka todellisuudessa lämpötila on 60c ->

Maahantuoja sanoo että koko venttiilikoneisto pitäisi vaihtaa koska anturia ei ole saatavilla / vaihdettavissa erikseen . Löytyyköhän joltakin jostakin räjäytyskuvia mistä voisi saman todeta tai tietoa, kun en oikein jaksa uskoa ettei anturia pystyisi erikseen vaihtaa.

Paikalla
legza
Viestit: 895
Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
Car(s): Alfa 75 ja Focus
Paikkakunta: Hollola

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja legza »

Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?

Avatar
Xehpuk
Viestit: 791
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): ex Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Keltsi kirjoitti:
Xehpuk kirjoitti:Saabista levisi DI-kasetti. Autoliiton jäsenyys kannatti taas.
Se on siis sun emäntä joka tuolla Saabilla tulee vastaan? Tuli vaan loppuviikosta hinurin lavalla ja tänä aamuna jälleen ajamalla :lol:
Sehän sillä enimmäkseen ajelee, juu. Auto oli liikkeellä pari minuuttia hinurin lähdön jälkeen, kun autotallissa oli yksi DI-kasetti valmiina odottamassa 8)
Tarvikekasetti kesti 4 vuotta / x km.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

legza kirjoitti:Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?
Äidillä oli vanha esittelyauto (2011 Evo), jonka rullasi vähän alle 100tkm asti. Takaiskarien yläpäät meni takuuaikana uusiksi ja toinen sähköpeilikin kun lakkasi lämmittämästä. Muuten huoleton peli. Oli 1,4 77hv.
Anopilla on 2008 samaisella 1,4 77hv koneella ja ainoat rempat on 25tkm -> 45tkm väliltä muutaman vuoden ajalta koiranluita ja nyt hiljattain raidetangonpäät ja etujouset (kuskin puoleinen katkennut). Välitykset eivät sovellu motarille ja bensaa menee ehkä vähän kohtuuttomasti kulkupuoleen nähden. Esim. Panda (toki pienempänä autona) pääsee selvästi vähemmällä bensalla ja 1,2 peruspata tuntuu ajossa jotenkin luontevammalta, joskin laiskemmalta.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
lerppu
Viestit: 5888
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Miten pelittää Dualogic vaihteisto vaikkapa Fiat 500 hämmentimenä? *asking for a friend*

peksu
Viestit: 620
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
MB C 180 -16
Paikkakunta: Helsinki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja peksu »

Hyvät muistot jäi Fiat 500 Dualogicista vuokra-autona Italiassa pari vuotta sitten.
Sport-moodissa huudatti vähän turhan isoilla kierroksilla ajoittain, mutta normaaliajo oli oikeinkin sujuvaa (vertailukohteena Citroen Cactus).

Voisin jopa ostaa omaan käyttöön, jos olisi vähän enemmän voimaa...

Avatar
michelin
Viestit: 258
Liittynyt: 20 Tammi 2016, 20:06
Car(s): Passat Variant 1.6 TDI -12
Ex 147 1.6 TS -04

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja michelin »

legza kirjoitti:Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?
Siskolla 2007 mallinen Grande Punto. Sillä pienempitehoisella 1.4-litraisella moottorilla. Ei ole parin vuoden aikana ollut ongelmia, eikä osiakaan ole vaihdettu. Toki mittarissa nyt vasta vaatimattomat 120 tkm, jos vielä ihan sitäkään. Ennen kuin auto tuli "meille" niin taisi siihen olla vaihdettu jarrulevyt eteen sekä ikkunahissi(t). Ei muistaakseni muuta kummempaa löytynyt huoltokirjasta sitten kuin normaalihuollot.

Huollettuna uskaltaisin tuollaisenkin ostaa.
Kivan näköinen pikkuauto ja ajettavuuskin ihan ok, joskin ohjaus on todella kevyeksi tehostettu ja vaihteiston välitykset melko sporttisen lyhyet 8)

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

legza kirjoitti:Olisi harkinnassa tuollainen Grande Punto/Punto vm. 2006 ylöspäin. mutta hintahaarukan alapäästä. onkos noissa kestävyys eroa 1.2 ja 1.4 bensakoneen välillä?
Ainakin arvojen puolesta 1.4 olisi valinta, koska päästöt melkein samat, mutta enemmän tehoa. Näissä ei ilmeisesti vaihdelaatikot hajoa, mutta mitäs muuta?
Itsellä oli Grande vuosina 2009/2010 ja ajettua tuli sen 45tkm. Oli pakasta vedetty ja ei mitään vikaa ollut omistusaikana. Pelasi kesät ja talvet hyvin, ilmastoinnin kun veti täysille niin tuli hiton kylmäkin. 1.4 77hv koneellinen. Välitykset vaihteistossa turhan tiuhat, mutta siihen tottuu. Nyt on 2010 Evo Sport alla ja sen 6-lovinen aski olisi kyllä tarvittu tavan Grandeenkin. 120km/h lasissa kierrokset jotain 2600-2700...

Avatar
lerppu
Viestit: 5888
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

peksu kirjoitti:Hyvät muistot jäi Fiat 500 Dualogicista vuokra-autona Italiassa pari vuotta sitten.
Sport-moodissa huudatti vähän turhan isoilla kierroksilla ajoittain, mutta normaaliajo oli oikeinkin sujuvaa (vertailukohteena Citroen Cactus).

Voisin jopa ostaa omaan käyttöön, jos olisi vähän enemmän voimaa...
Kiitän. Hieman arvellutti tuo robottivaihteiston yksi kytkinlevy ja käytännössä vapaalla pysyminen kunnes kaasua painetaan. Hyvä että toimii käytännössä!
Mäkilähdöissä lienee hoidettu jarruilla paikallaan pysyminen. Luulisin.

Tuota voi siis kokeilla.

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

^Eikös noissa tributemalleissa ole robottilaatikko? :roll:

Avatar
lerppu
Viestit: 5888
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Stelvio Super ’18 & BMW 225xe ’19 Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS + 31 vääränmerkkistä exää
Paikkakunta: Metsälä

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^Fefe tribuutissa nyökätään ainakin hinnalla... Ihan perus kinneriä on haussa - ehkäpä tämä: https://www.nettiauto.com/fiat/500/8782461
Kaupunkiautoksi. Ja vaikka cinquecento puhuttelee ja tykkään moisella ajellakin, ei ole itselle haussa.

Onko näissä jotain perusmurheita, joita etsiä - jos menee katsomaan?

Avatar
Polforea
Viestit: 11178
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Brittisportista kuoli lambada, prkleen enkkusähköt :silly:

No, pitänee taitaa softasta EGO Control pois päältä CS2:sta varten.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

insinörtti
Viestit: 2636
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

TM käyttötestinumero 13E/2017 pläräilty läpi ja fiilis on :shock: Se siitä "nykyautot ovat kaikki samanlaisia"

Alkulämmittelynä maailman ihanimmalle tai ainakin järkevimmälle autolle, Octavialle, kirjoitettu ylistyslaulu. Alkuun tuntui jopa tojoterojen hurma jäävä kakkoseksi, mutta löytyihän sieltä pitemmälle luettuna pientä kritiikkiä mm. suorituskyvystä. Auto on käynyt laihdutuskuurilla, pellin alla kaksoiskytkinvaihteisto ja 1,6 l diesel ja 0-100 sekä 60-120 kontataan reilut 12 s :-D

Jutussa lipsautettiin myös nykyautojen ajettavuudelle asetetut vaatimukset; "Parikymmentä vuotta vanhasta huippuautosta uuteen Octaviaan(* tai vastaavaan siirtyminen voi olla melkoinen kulttuurishokki, sillä perinteiset ohjauksen ja jousituksen herätteet loistavat poissaolollaan. Myös kaasujalan, moottorin ja vaihteiston yhteistyöstä on hävinnyt mekaaninen tuntuma."

(* tästä on ilmiselvästi unohtunut pois "huippuautoon" :)

.. ja sitten ihmetellään, miksi jengi ajaa talviliukkaillakin kuin kesäkelillä ja kolaroituaan tarjoaa meriselitykseksi "painoin jarrua, mutta se ei toiminut" (oli muuten huippuammattilaisen eli taksikuskin selitys kolaroinnilleen)

GM/Opelin laatu on tasaista. Chevrolet Traxin 1,4 l bensaturbossa turbiinipesässä halkeama aivan kuten oli Astran kestotestiautossakin. Vaihteisto ei porsinut, koska tässä oli varustuksena neliveto = laatikko pakosti joku muu kuin M32.

Datsun kasvaimen koeajo oli yhtä taistelua variaattorivaihteiston kanssa. Laatikko jopa vaihdettiin kertaalleen ja ohjelmisto päivitettiin kahdesti, mutta jahkailu liikkeellelähdöissä, "luistava kytkin" simulaatiot tasamaalla ajettaessa ym. jatkui. Elektroniikkahilppeissä esiintyi sekoilua, mm. pysäköintitutkat huutelivat omiaan, mutta näistä kirjoiteltiin aika vähän, koska olivat pikkumurheita vaihteistoon verrattuina. Penkityksessä konepellin alta löytyi perinteiseen japsityyliin poneja; tehossa 10 % vajaus ilmoitettuun nähden.

Eikä tuon kasvaimen kanssa voi puhua mistään yksilövioista, koska ihan samanlaiset olivat Tuulilasin käyttötestin kokemukset - vaihteisto sekoili ja elerktroniikkahilppeet toimi silloin, kun sattui huvittamaan. Mutta kansa ostaa, koska luotettava ja haukkua ei saa. Tuulilasissa mainittiin, että autosta pitää kirjoittaa kieli keskellä suuta. Edellinen versio kun taannoin haukuttiin, toimitus täyttyi karvahattupappojen vihaisesta palautteesta.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

insinörtti kirjoitti:Tuulilasissa mainittiin, että autosta pitää kirjoittaa kieli keskellä suuta. Edellinen versio kun taannoin haukuttiin, toimitus täyttyi karvahattupappojen vihaisesta palautteesta.
Muistan, kun aikoinaan oli TM:ssä tai TL:ssä urheilullisten autojen vertailu, jonka voitti Saab 900 turbo ng. Palaute oli tulikivenkatkuista, sillä eihän se oma merkki voi olla Saabia huonompi, todisteena se, että kirjoittaja oli sellaiseen päätynyt ja parhaaksi päättänyt. Näitä palautteita taisi olla useampia.

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja V6 »

oliks tää se surullisen kuuluisa testi jossa Alfa hävisi sen takia että oli automatti kun muut olivat manuaaleja? oli kyllä hyvä munaus maahantuojalta?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Joku auto oli automaatilla, mutta eipä se pelkkä laatikko sitä tulosta tee. Lehti totesi vastineessaan, että sama auto manuaalilaatikolla ei edelleenkään pärjää kiihtyvyydessä Saabille.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15027
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jotenkin ehkä koomisin kombo 156 2.5 testata automaagilla k.o luokassa.
Ei ihan kaikki valot päällä asiasta päättäneellä... Mutta silti, kyllähän ainakin turbotettu 900 on kova peli.
Vielä kovempi, kun siitä löytyy se yli 500 kaakkia O_o

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja V6 »

Tuomas K kirjoitti:Joku auto oli automaatilla, mutta eipä se pelkkä laatikko sitä tulosta tee. Lehti totesi vastineessaan, että sama auto manuaalilaatikolla ei edelleenkään pärjää kiihtyvyydessä Saabille.
niin varmaan miten se sitten pesi sen Saabin ruotsalaisessa testissä lähes joka osa-alueella, Alfa olisi ollut kärjessä tossa vertailussa manuaaliaskilla. Saabi muuten kiihtyi sataseen 7.8s siinä ja Alfa päälle 9 juuri sen laatikon takia, Alfassa se 4 vaihteinen laatikko vaikuttaa kiihtyvyyteen suhteettoman paljon. Saabin alustaa ei voi edes verrata Alfaan, hiukan sama kuin joku Volvo S40 T4, joka vetelee ihan miten sattuu. Testi oli kyllä emämunaus siltä kuka sen auton toimitti sinne testiin. Mutta eikai tästä enää jaksa jauhaa , asiasta ja ko testistä ja muutenkin Alfan kiihtyvyydestä löytyy haulla vanhat jutut.-
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

olikos tossa joku hintapoliittinen juttu, ei muista. Eli pikkubusso 156 olisi ilman atäffän lämmitintä ollu liian "halpa" testiin. Sinänsä tuon aikainen öljynlämmitin oli kyllä niin saakelin väärä loota yläkierrospirteään pikkubussoon.
"puhun niin totta kuin osaan"

Vastaa Viestiin