Muiden merkkien murheita.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Lopettakaa niillä tän vuotisilla GT3 Porscheilla ajelu. Ne saattaa syttyä tuleen. Pannu pitää vaihtaa. (Ilmeisesti sellaiseen mikä pitää tulen paremmin sisäpuolellaan?)

http://www.reuters.com/article/2014/03/ ... AL20140318
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

äölkjhgf
Viestit: 317
Liittynyt: 27 Loka 2011, 16:56

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

Macela kirjoitti:Primerassa virranjakaja vaihdettuna, mutta ei yhtään lupaa.. startti vaan hakkaa.
Takavalojen maadoitus OK?

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1372663221/3

Onhan sulakkeet tarkastettu, Seat ei käynnistynyt kun jarruvalosulake oli palanut :crazyeyes:

Avatar
Jan Erik
Viestit: 68
Liittynyt: 09 Loka 2010, 20:29
Paikkakunta: Uusikaarlepyy

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jan Erik »

Kiitti varoituksesta,Seat poistui täten uusauto ehdokkaista :lol:

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Tarkistetaanko missään jakopään kunto veloituksetta, tai mitä moinen lysti maksaa (pk-seutu)? Pitäisi varmuuden vuoksi tarkistuttaa, kun ei ole ihan tarkkaa tietoa millon laitettu viimeksi...

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Harva korjaamo tekee ilmaista työtä joten tuskin tarkistetaan missään veloituksetta. Noin yleisellä tasolla sanoisin että jos jakopään iästä ei ole tietoa, niin laita uusi. Ei siitä vanhasta välttämättä silmällä näe yhtään minkä ikäinen se on ja se voi olla ehjä kunnes ei olekaan.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Eikös korjaamoilla ole joku semmonen laite jonka avulla saa tarkistettua kunnon?

http://www.youtube.com/watch?v=3zyjyVUoe6c jotaan tohon suuntaan.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja unknown »

En oikein ymmärrä tätä jakopään "säästämistä" joskus kun olen kuullut, että; hihna oli vielä ihan hyvä, paitsi siitä kohtaa, mistä se katkesi...
Jos epäilyttää -> uusi hihna sisään, ynnä muut hilut ja stefat.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Ja kiristinhän sielä löystyy myös vaikka hihna kestäisikin.

Wiltsu
Viestit: 170
Liittynyt: 04 Syys 2013, 13:41

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Wiltsu »

Kyseisessä mallissa on vaan vähän pidempään kestävä jakopää, ja remppahan maksaa, joten ei turhaan viitsisi teettää jos on vaikka pari vuotta sitten tehty.

Mutta kai se on tosiaan pakko, ei sillä kannata leikkiä.

Avatar
JuhaT.
Viestit: 79
Liittynyt: 22 Heinä 2006, 14:48
Car(s): Alfa GT 2.0, Renault Grand Scenic 1.9 dCi
Paikkakunta: Hamina

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja JuhaT. »

Jos ei saa selville, milloin jakohihna on vaihdettu, kannattanee vaihdattaa. Kävin kyselemässä autoa, johon oli "kaikki huollot tehty". Kun alkoin jakohihnasta kysellä, sitä ei ollutkaan vaihdettu. Aika tuli täyteen jo 2012!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Wiltsu kirjoitti:Kyseisessä mallissa on vaan vähän pidempään kestävä jakopää, ja remppahan maksaa, joten ei turhaan viitsisi teettää jos on vaikka pari vuotta sitten tehty.

Mutta kai se on tosiaan pakko, ei sillä kannata leikkiä.
Soitto vaan sinne, missä tehty (tai myyjälle, kun myyjä sanoo sen olleen tehty) tms.
Sitten selvittämään, että onko vaihdettu PELKKÄ hihna (eli ei esim. kiristin/vp), vai koko setti. Jos koko setti, olisi sen pitänyt vielä kestää hyvän aikaa...

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Laku »

Bemarin kuskinpuoleinen umpio kerää vettä - hikoaa niin pirukseen.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Sanokaas hei, kun olen aina omistanut autoja joilla on ollut ajettu n. 20-150tkm. Huolloissa aina laitattanut "parasta mahdollista" moottoriöljyä.

Nyt mulla on kakkosauto, 2004 1.2 8V Punto, ajettu 120tkm. Viime syksynä faijalta, joka sen aikoinaan uutena osti, sen sain. Todella vähän kilometrejä tulee, joten meinaan kylmästi vain kerran vuodessa öljyt vaihtaa.

Kysymys siis kuuluu, minkälaista öljyä kantsisi tuossa käyttää? Jotain semi hintaista? Täyssynteettistä kuitenkin? Mites ne merkinnät? 5W-30 tms? Mitä mahtaa sitten tarkoittaakaan? Viskositeettiarvojako, pakkasenkestoa tms?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jkk »

^löytyykö huolto tai ohjekirjasta valmistajan öljysuosituksia? niitä kannattaa vilkasta ennen hintaa koska ei se hinta kerro onko joku öljy sopivaa mihinkin.

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tazio »

AriFerra kirjoitti:Sanokaas hei, kun olen aina omistanut autoja joilla on ollut ajettu n. 20-150tkm. Huolloissa aina laitattanut "parasta mahdollista" moottoriöljyä.

Nyt mulla on kakkosauto, 2004 1.2 8V Punto, ajettu 120tkm. Viime syksynä faijalta, joka sen aikoinaan uutena osti, sen sain. Todella vähän kilometrejä tulee, joten meinaan kylmästi vain kerran vuodessa öljyt vaihtaa.

Kysymys siis kuuluu, minkälaista öljyä kantsisi tuossa käyttää? Jotain semi hintaista? Täyssynteettistä kuitenkin? Mites ne merkinnät? 5W-30 tms? Mitä mahtaa sitten tarkoittaakaan? Viskositeettiarvojako, pakkasenkestoa tms?
Omassa olen käyttänyt 5W - 40W, ohjekirjassa tuo muistaakseni on annettu.
Fire koneissa olen mennyt kymppi tai kerta vuoteen vaihtovälillä.

-Tazio

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

AriFerra kirjoitti:Kysymys siis kuuluu, minkälaista öljyä kantsisi tuossa käyttää? Jotain semi hintaista?
Valmistajan tai jonkun tunnetun öljyvalmistajan suositusten mukaista. Hinnasta sen verran, että onko sillä oikeasti mitään väliä, meneekö auton öljytilaan 30 vai 60e/v, eli kannattaako hintalapulla valita?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
AriFerra
Viestit: 142
Liittynyt: 26 Touko 2010, 07:45
Paikkakunta: Porvoo

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja AriFerra »

Tazio kirjoitti:
AriFerra kirjoitti:Sanokaas hei, kun olen aina omistanut autoja joilla on ollut ajettu n. 20-150tkm. Huolloissa aina laitattanut "parasta mahdollista" moottoriöljyä.

Nyt mulla on kakkosauto, 2004 1.2 8V Punto, ajettu 120tkm. Viime syksynä faijalta, joka sen aikoinaan uutena osti, sen sain. Todella vähän kilometrejä tulee, joten meinaan kylmästi vain kerran vuodessa öljyt vaihtaa.

Kysymys siis kuuluu, minkälaista öljyä kantsisi tuossa käyttää? Jotain semi hintaista? Täyssynteettistä kuitenkin? Mites ne merkinnät? 5W-30 tms? Mitä mahtaa sitten tarkoittaakaan? Viskositeettiarvojako, pakkasenkestoa tms?
Omassa olen käyttänyt 5W - 40W, ohjekirjassa tuo muistaakseni on annettu.
Fire koneissa olen mennyt kymppi tai kerta vuoteen vaihtovälillä.

-Tazio
Kiitos. Tällä siis mennään. Kiitos myös muille vinkkaajille hinta-asiasta. Niinhän se juuri on.

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Omassa Puntossa on tullut käytettyä muistaakseni http://motonet.fi/fi/tuote/596004/Shell ... a-5W-40-4l tuota öljyä vuoden päivät. Ja hyvin toiminut on, koneena 16v ja vm00. Huikea peli vielä 14 vuotta vanhanakin autona :P.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Polforea kirjoitti:Hinnasta sen verran, että onko sillä oikeasti mitään väliä, meneekö auton öljytilaan 30 vai 60e/v, eli kannattaako hintalapulla valita?
Jos lopputulos on sama niin kyllä minä ainakin keksin paljonkin käyttöä sille ylijääneelle rahalle.

Markettiöljyihin en koske, mutta brändiöljyjäkin saa varsin edullisesti, varsinkin vähän vanhempaan perusautoon joilla harvoin on mitään eksoottisia öljyvaatimuksia.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Joo, tietenkään ei varsinaisesti kannata maksaa ekstraa, jos pääsee samaan lopputulokseen. Vaan jos hiukkaakaan miettii että pärjääkö Motoxilla yhtä hyvin kuin Castrolilla tai Mobililla, niin kannattaako sitä hintaeroa säästää?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Motoxin lasken tuohon markettiöljykategoriaan, mutta esimerkiksi itse käytän vanhoissa perusautoissa Teboil Goldia, maksaa 22 euroa neljän litran kannu. Väitän että käytännön tasolla tuolla pärjää vanhassa autossa tasan yhtä hyvin kuin merkkiöljyjen huipputuotteilla jotka maksaa pari, kolme kertaa enemmän.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Se todennäköisesti on valmistajan tai jonkun tunnetun öljyvalmistajan suosituksen mukaista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Todennäköisesti onkin, mutta kuten sanoin niin en markettiöljyihin koske :)

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Äh, siis tarkoitin sitä TB Goldia. Teboil on aika iso ja tunnettu öljyvalmistaja ja jos se suosittelee tuota öljyä ko. mottiin, niin go for it.

Jos nyt jäi epäselväksi, niin koetan selittää mitä tarkoitin alunperin: jos halvin auton valmistajan tai jonkun ison öljynvalmistajan suositus (joko tarkan öljymallin tai luokitusten mukaan) ko. motille kustantaa vaikka sen 60e/v, niin onko mitään järkeä säästää siitä vaikka 30e/v (joka on suhteessa paljon) ja pohtia kelpaako puolta halvempi öljy?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Polforea kirjoitti:Jos nyt jäi epäselväksi, niin koetan selittää mitä tarkoitin alunperin: jos halvin auton valmistajan tai jonkun ison öljynvalmistajan suositus (joko tarkan öljymallin tai luokitusten mukaan) ko. motille kustantaa vaikka sen 60e/v, niin onko mitään järkeä säästää siitä vaikka 30e/v (joka on suhteessa paljon) ja pohtia kelpaako puolta halvempi öljy?
No juu, tuon verran jäi epäselväksi. Tottakai öljyä joka täyttää vaatimukset. Ylimääräistä sen sijaan ei yleensä kannata maksaa, eli "parempi öljy" ei todennäköisesti käytännössä ole merkittävästi parempaa.

Avatar
Giallo Pozzuoli
Viestit: 1930
Liittynyt: 17 Maalis 2007, 19:17
Paikkakunta: Kuopio

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Giallo Pozzuoli »

VAG-kuskien ongelmia. Laatu maksaa.

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11231
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Ja Toyota-mieheltä jäätävät kommentit päälle.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Joo, essolla muistelevat hajoamattomia kippoja, joilla hirveä ajaa. Nykyjään noit kipot hajoaa mitä merkillisimmisä paikoista ja edelleen hirvittäviä ajaa.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

stoichiometric kirjoitti:Joo, essolla muistelevat hajoamattomia kippoja, joilla hirveä ajaa. Nykyjään noit kipot hajoaa mitä merkillisimmisä paikoista ja edelleen hirvittäviä ajaa.
Varmaan arvaattekin, en komppaa :wink: . Kaarina-E oli hyvä ja mukava matka-auto aikanaan, ja mekaanisesti lähes ikiliikkuja. Nykyjapseista Honda Accord ja Mazda 6 ovat Avensista parempia luotettavuudeltaan, ja myös parempia ajaa.


jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mullon sitten vain käyny huono tuuri ajaemieni nipponien kanssa. Ilmeisesti sitten nuot yksilöt ovat olleet sellaisia mihin on varustelistalta ruksittu seuraavat kohdat:
-penkit erikoislyhyellä istuinosalla
-heikkovoimaisen ohjaustehostus
-alusta, mikä kaarteeseen mennessä ensin tuntuu hyvältä, mutta sitten tietyssä kohtaa nyrjähtää (tarkoitus kertoa liiallisesta nopeudesta?)
-ämpärimuovi-sisustus
-casion vihreä kello (jos tojota)
-korr korr-äänet konehuoneesta
-heikko pyöräpito liukkaalla
-yms
Viimeksi muokannut palkus, 03 Huhti 2014, 21:52. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Smacket »

stoichiometric kirjoitti:Mullon sitten vain käyny huono tuuri ajaemieni yksilöiden kanssa. Ilmeisesti sitten nuot yksilöt ovat olleet sellaisia mihin on varustelistalta ruksittu seuraavat kohdat:
-penkit erikoislyhyellä istuinosalla
-heikkovoimaisen ohjaustehostus
-alusta, mikä kaarteeseen mennessä ensin tuntuu hyvältä, mutta sitten tietyssä kohtaa nyrjähtää (tarkoitus kertoa liiallisesta nopeudesta?)
-ämpärimuovi-sisustus
-casion vihreä kello
-korr korr-äänet konehuoneesta
-heikko pyöräpito liukkaalla
-yms
Hmm, nyt kuullostaa tutulta! Tosin yksilö millä itse jonkin verran jouduin satuunaisesti ajelemaan oli varustettu itsehengittävällä korirakenteelta. Oli jopa niin vinha toiminto, että uusia tuuletusaukkoja ilmeni joka vuosi. Eivät vaan sulkeutuneet itsekseen vaan omistaja itse joutui korjailemaan tilannetta.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
Isola
Viestit: 1971
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Isola »

^^Koitas joskus uutta Astraa, niin alkaa tuo Carina E:n ohjaus tuntua melkein tehostamattomalta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

^täytyypäs koittaa, kun tutulla sellainen on. Ensin käy varmaan "mutteriohjaus"-huollossa. :-D
Tarkensin vähän tota viestiäni, kokemukset ei ole pelkästään e-kaarinasta. :)

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Viikon talossa olleessa 607 pösössä syttyi tauluun moottorinkuva,ja teksti antipolution system define samalla kun kone käynnistyi :roll: Tästä se alkaa :)
Onneksi toimii ihan normaalisti,ja viikonloppu aikaa ihmetellä,onko jollekkin tuttu "ominaisuus"?

Avatar
palkus
Viestit: 5471
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja palkus »

Yks hinurijampa jutteli ihme jutun: Oli käyny ihan samasta paikasta hakemassa 2 samanmallista sitikkaa, kun olivat sammuneet kesken ajon. Kuuli jälkeenpäin toisesta, että ei mitään vikaa löytyny. No sitten tuli 3 tapaus ja taas samaan paikkaan, niin vei 200m etiäpäin ja auto käyntiin kuin ei mitään olisi ollutkaan. Tuossa kohdassa tietä ei kännykät kuulu. Siin on jotain voimajohtoja/hässäköitä tien vieressä ja viissiin jotain juttua maaperässä. :)

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

alfa164 kirjoitti:Viikon talossa olleessa 607 pösössä syttyi tauluun moottorinkuva,ja teksti antipolution system define samalla kun kone käynnistyi :roll: Tästä se alkaa :)
Onneksi toimii ihan normaalisti,ja viikonloppu aikaa ihmetellä,onko jollekkin tuttu "ominaisuus"?
Dpf/egr? Aina ongelmaa. Voisi olla dpf:n tukkoisuus kyseessä, kuten lähes aina. Saattaa auttaa pelkkä kunnon ajo kenkien, kunhan poltto aktivoituu... Tai sit aja koko rotja jokeen :D

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

benziina malli,ja valokin sammui tunnin seisonnan jälkeen :)

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

PSA ja antipöllö. Aika yleistä, paitsi tossa meidän kulkineessa - kerran vai pari tullut 8v:n aikana. Toi on mopoista mopoin diesel ilman loukkua ja egr disaploituna.

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Lainattua; TM 7/2014 s.61 (TM autouutiset)

"CHEVROLET on joutunut rata-ajopainotteista Camaro Z/28:aa suunnitellessaan parin erikoisen ongelman eteen. Yksi on ilmaan noustessa turhaan vedon katkaiseva vetoluistonrajoitus. Nyt auton jousituksen korkeutta tarkkailevat anturit kertovat järjestelmälle, että ei hätää, me vaan lennetään, anna kaasua. Toinen ongelma on, että 7,0-litrainen V8 ja hädin tuskin katulailliset huippupitävät renkaat ratkovat ristiriitojaan niin, että rengas pyörii vanteellaan. Tähän on löydetty apu uudesta pinnoitteesta, jonka karkea pinta saa renkaan pysymään paikoillaan. Kuulostaapa tylsältä autolta."

Murhehan se toikin on.
Viimeksi muokannut jalittam, 04 Huhti 2014, 22:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja DaViega »

alfa164 kirjoitti:Viikon talossa olleessa 607 pösössä syttyi tauluun moottorinkuva,ja teksti antipolution system define samalla kun kone käynnistyi :roll: Tästä se alkaa :)
Onneksi toimii ihan normaalisti,ja viikonloppu aikaa ihmetellä,onko jollekkin tuttu "ominaisuus"?
Voi olla ihan mistä tahansa johtuvaa, mut jos muisti on täynnä erinäisiä, toisistaan riippumattomia vikakoodeja, kannattaa tarkistaa takakontissa oleva akku.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Paikalla
Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei taida olla ihan harvinaista. Jostain syystä omaan rassiin ei antipöllö ole vielä pesinyt. *kop kop*
- Epäkelpokeräilijä -

jalittam
Viestit: 1842
Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
Car(s): 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta, C5 sitikka, 740 penari, 508GT pösö
Paikkakunta: Rauman seutu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja jalittam »

Sul onki uus auto.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Hyundai Coupessa ilmastointi ei tee yhtikäs mitään. a/c painikkeeseen ei syty valoa, kompura ei käynnisty, eikä anna olemassaolostaan mitään merkkiä?
Konehuoneen puolella sulakeboxissa olevan yhden ilmastoinnin sulakkeen lanka mennyt poikki ja edellinen omistaja virittänyt patentin solmimalla lankat takaisin yhteen. :twisted: Uusin tuon uudella sulakkeella ja tarkistin loputkin autosta löytyvät, mutta edellämainittuihin juttuihin ei apua löytynyt. Oireet täysin samat kuin ex-156:ssa mutta siihen sentään syttyi merkkivalo katkaisijaan. :|

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Saako ilmastointi ulkolämpötilatiedon oikein? 156:ssa oli peilien varret maalauksessa ja ajoin kotiin eräänä kesänä ilman peilejä. Anturi on peilissä ja ilmastointi luuli ulkona olevan ~50 astetta pakkasta -> ei laittanut kompuraa päälle.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^^Kai katsoit, että se uusi sulake ei kärähtänyt samantien?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Polforea kirjoitti:^^Kai katsoit, että se uusi sulake ei kärähtänyt samantien?
Ei sentään.

Avatar
Polforea
Viestit: 11218
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Jeh, eli "lievää oikaria" (eli vikansa takia ylivirtaa hörppivää laitetta) ei siis ole "korjattu" korvaamala sulake hyppylangalla, vaan viritys on tehty ihan muusta syystä.

Testeri voisi kertoa autosta jänniä juttuja (mm. sen ulkolämpötilan) ja ohjekirjastakin voi selvitä, kuuluuko napin valon ylipäätään syttyä silloin kun järjestelmä ei syystä tai toisesta suostu heräämään. Ja kai siinä napissa ylipäätään on valo joka toimii? Ikinä ei kannata sulkea pois kahden vian mahdollisuutta - niinkin yksinkertainen kombo kuin palanut merkkipolttimo ja vajaa järjestelmä on mahdollinen (joskin epätodennäköinen).
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Toisaalta hyppylankaviritys on voinut olla korjaamassa vajaan järjestelmän aiheuttamaa sulakkeen paloa, kun kuorma noussut liian kovaksi... Ja hyppylangalla on sitten tuhottu sekin toimivuus :roll:
Mahdollinen kauhuskenaario, siis. Lähinnä siksi, että voipi olla kallista.
Vajaus + automaattinen sulku on todennäköisempää tottakai...

Avatar
flapjack
Viestit: 474
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja flapjack »

http://www.uc2.blogspot.fi

Näistä onkin uutisoitu, mutta joku on ihan ottanut julistuksen asiakseen.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4335
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, IS250 ´07 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Muiden merkkien murheita.

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^ Heh, onpas joku ottanut pultteja Toyotasta. Ihan kuin olisi sydämenasia tuo sähköinen kaasupoljin...
Tervetuloa Amerikkaan :wink:

jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Vastaa Viestiin