Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 14 Joulu 2018, 09:20



Vastaa viestiin  [ 3796 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 76  Seuraava
Muiden merkkien murheita. 
Kirjoittaja Viesti
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Viestit: 4361
Paikkakunta: Loimaa
Auto: Ex: Alfetta sedän, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu"
Vastaa lainaamalla
Viesti Muiden merkkien murheita.
Koska täällä on tämä autotekniikan tietämys kohdillaan niin pistän Renaulttia koskevan kysymyksen tänne.
Katsastuksessa tuli hylsy:
Tyhjäkäynti:

CO%:0,4
CO2:14,5
HC:187
O2 =0,55

Kierroksilla:
Co%:0,63
CO2:14
HC:122
O2:0,84

Mistäs tuota alkais etsimään?

ps.tuli muuten 20 vuoden autoilun pisin korjauslista.

_________________
Spider,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)


10 Marras 2009, 16:43
Profiili WWW
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12061
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Lambda rikki? Väärä bensanpaine?

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


10 Marras 2009, 16:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4850
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti 
kterkkila kirjoitti:
Lämpö vaikuttaa sekä katin että lambdan toimintaan, mutta katin lämpö on yleensä syypää siihen ettei CO ja HC:t mene läpi.


http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?t=15768

Olihan katalysaattori oikeasti lämmin?

_________________
VMP


10 Marras 2009, 17:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Viestit: 4361
Paikkakunta: Loimaa
Auto: Ex: Alfetta sedän, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu"
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kyllä sitä kauan huudatettiin. Uskoisin että oli lämmin. Nuo papereihin tulleet arvot ovat vielä ne kauneimmat.

_________________
Spider,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)


10 Marras 2009, 17:25
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Viestit: 4361
Paikkakunta: Loimaa
Auto: Ex: Alfetta sedän, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu"
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tämä meni lambdan vaihdolla. Kun oli testerissä niin huomattiin että lämpöanturi lähetti katkonaista tietoa. Eli vaihdettiin sekin.

_________________
Spider,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)


06 Tammi 2010, 20:03
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Viestit: 4361
Paikkakunta: Loimaa
Auto: Ex: Alfetta sedän, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu"
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Nyt tässä on bensavuoto uusinut. Eli yhtä tuskaa. Tuohon tuli tankilta lähtevään painelinjaan pieni halkeama. Oli 90 asteen kulmakappaleessa. Ei saa pelkästään sitä vaan se on valukokonaisuus josta pääsee tankin sisään. Eli on pumppu ja anturi ko.levyssä.
Liimasin sen Plastic Padding leakfix:illä. Tuo laippa taitaa olla sellaista "rasvaista" muovia johon liimat tarttuu huonosti. Vuoto pysyi muutaman päivän poissa. Bensa pääsi vuotamaan ko.putken ja liiman välistä. Liimasin pitemmälle, tuosta se jatkuu, puolipehmeällä, muoviputkella. Liimasin niin pitkälle että paikka-ainetta tuli myös tuon putken päälle. Kesti yli viikon. Tankki taas pois. Vuoto on edelleen putken ja liiman välistä. Pistin ko.väliin turpoavaa uretaaniliimaa. Vuoto oli poissa yli kuukauden. Nyt vuotaa taas. Arg....
Nyt ajatuksena katkaista tuo letku, pistää väliin pätkä kupariputka. Sitten jatkan liimaamista niin pitkälle että ko.kupariputkikin peittyy. Vai onko muita ideoita?

_________________
Spider,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)


06 Tammi 2010, 20:13
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:


06 Tammi 2010, 20:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 15 Huhti 2004, 01:33
Viestit: 576
Paikkakunta: Toijala
Vastaa lainaamalla
Viesti 
http://www.subaru.fi/news2009n000087.html, mainoslöpinää, mutta on tuossa jotain perääkin tilastojen valossa katsottuna

_________________
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88


06 Tammi 2010, 21:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Huhti 2006, 15:14
Viestit: 706
Paikkakunta: Tampere
Auto: BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:


Olen kuullut asentajalta joka on ollut monen eri merkin kanssa tekemisissä niin että Subaru olisi kaikkein luotettavin auto, kuulemma selvästi vähemmän vikoja kuin muissa, varsinkin kun katsoo moottori ja voimansiirto tekniikkaa. Eikä tämä ollut ns myyntipuhe minua kohtaan, vaikka seuraavaksi saattaakin juuri Subaru tulla.


06 Tammi 2010, 21:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Viestit: 4850
Paikkakunta: Vantaa
Auto: harmaa tojota
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:


Uudempi vai uusi?
Isällä on "uudempi" Legacy 2.0, hän on ollut tyytyväinen vaikka vaihdeaskiin piti joku laakeri vaihtaa (meni takuuseen). Itseäni autossa ei miellytä hieman tunnoton ohjaus eikä ilmastoinnin logiikka kovemmalla pakkaskelillä. Ei silti voi oikeastaan mitään pahaa sanoa.

_________________
VMP


06 Tammi 2010, 22:11
Profiili

Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Viestit: 4697
Paikkakunta: Helsinki
Auto: -
Vastaa lainaamalla
Viesti 
kai ne suth luotettavia, jonkun englantilaisen tilaston mukaan jos vikaa tulee ne makaavat korjaamolla sitten pidempään ja kalliimpaan hintaan... huippumallit ovat nykyään aika asiallisen oloisia, perusmalleissa sitten taasen tekniikka on aika paljon matalampaa tasoa kuin esim wrx mallissa. Noi vanhemmat on aika karun olosia ulkoa ja sisältä... kyllä tollanen uudempi legacy kelpais jos ei vaikka Alfoja olisi.

tuossa muuten 155 vs impreza vuodelta 97...
http://www.daiblack.f2s.com/alfa155com/ ... r_1997.pdf

:drinking:

_________________
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02


06 Tammi 2010, 22:25
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2008, 18:28
Viestit: 3209
Paikkakunta: Tuusula
Auto: -
159 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:


Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...

_________________
One life, live it!


06 Tammi 2010, 23:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Huhti 2008, 17:09
Viestit: 1468
Paikkakunta: Pirkkala
Auto: Saksalainen sedan
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:


Kokemuksia löytyy v. 2009 boxer-diesel Legacystä, jolla tuli ajeltua muutama kymmenentuhatta kilometriä. Tekniikan kestävyydestä en suurempaa kuvaa saanut, löpöä tankkiin ja menoksi, ei muuta kaivannut. Laadullisesti oli enemmän huomautettavaa. Kojelauta ja B-pilarit natisivat/kitisivät aivan raivostuttavasti uudessa autossa, jopa enemmän kuin missään Alfassani. Paikkoja liimailtiin ja soviteltiin uudestaan, vaihdettiin muoviosia yms. Täydellistä ei kuitenkaan tullut missään vaiheessa.


07 Tammi 2010, 08:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 06 Marras 2006, 14:53
Viestit: 117
Paikkakunta: Kouvola / Voikkaa
Auto: Perheessä:
159 Sedan TBi Ti
Mito QV
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Seat Ibiza 1.2 jakopäänketju jo toista kertaa 1kk. sisään hyppiny pakopuolelta, ei näkyvää tuntuvaa vikaa, eikä pitäs olla mahdollista. Öljyt ok, kiristimet ja rattaat ok.
2005 tullu myyntiin parannettu kiristin setti, mutta ei kuulemma suomessa ku yks tapaus johon vaihdettu, miksköhän tuommonen on sitte päätetty tehdä.
Laitettu setti tilaukseen ja auto hinuutettu masteriin huoltoon.

_________________
Elämä ilman alfaa on beettaa.


07 Tammi 2010, 18:53
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Huhti 2004, 06:50
Viestit: 3044
Paikkakunta: lahti
Auto: 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Suba kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:
Käytetäämpä tätä hyväksi.
Onko uudemmista subaruista kellään kokemusta?Ennen kaikkea luotettavuus&kestävyys kiinnostaisi.Onko perus japsi tasoa vai euro :roll:


Kokemusta on Xt Foresterista, Imrezoista WRX ja STI:stä. Kaikki oli MY06:sia.
Tekniikan puolesta voin sanoa että luotettavia ovat. Sisusta ja sisustan materiaalit noissa oli jostain 80 luvulta, mutta muuten ei mitään pahaa sanottavaa.
STI:tä vieläkin haikaillee josko vielä kerran, mutta kun se on niin teini...


Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen. Mitään öljynvaihtoja kummempaa ei ole tarvinnut tehdä.

_________________
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free


07 Tammi 2010, 21:01
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jeps kiitoksia vastauksista :) Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.

Chevrolet nubira höystettynä vaaleilla "tekonahka look" sisustalla tuli kokeiltua,ja ei hyvää päivää mitä pauketta sisusta piti näillä keleillä,ja ajo-ominaisuudeltaan huonompi kuin 300 000km rullattu 164.Karsea auto.Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa :roll:


07 Tammi 2010, 21:09
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12061
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Pitkä matka on vielä korean pojilla auton valmistuksessa


Mitä mies sanoo!?

Epilaattorilla on nyt kirnuttu kymmenisen tonnia ja pakko vaan olla kohtuullisen tyytyväinen. Ajoltaan ei tosiaan ole Aresen tuotosten veroinen, rengasmelua vähän liikaa ja löpöä palaa turhan paljon. Jotkut yksityiskohdat kuten avain, viiksikytkimet ja hanskalokeron kansi taitaa olla peritty Carina E:n ylijäämäosista. Mutta vessan hintaan nähden ei oikein pysty haukkumaankaan, välillä sillä on jopa mukava ajella.

Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


07 Tammi 2010, 21:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3021
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti 
The Artist Formerly Known as Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:
Kännipäissäni saattaisin vahingossa tunnustaa että jos se olisi Luigin tekele saattaisin vaikka pitää siitä.


Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla? Itsellenikin on käynyt niin, että joku auto alkaa tuntua ihan hyvältä kunnes erehtyy hyppämään taas Alfan puikkoihin. Nopea ohjaus ja loistava ajettavuus tuntuu vaan niin hyvälle...
Äidilläni on Hyundai Matrix, joka on kaikin puolin aivan järkyttävä auto. Ensimmäistäkään vikaa siinä ei ole kyllä ollut.

En ole juurikaan koeajanut Bemareita, Mersuja, Audeja jne "premium" merkkejä. Onkohan yhdessäkään tuota alfamaista ohjausta? Ihan vaan, että viitsisi edes käydä koeajolla...

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


07 Tammi 2010, 22:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 22 Kesä 2006, 17:01
Viestit: 3843
Paikkakunta: Vihti
Auto: Fiat GP, 166TS, Passat
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.

Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.

Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. :lol: Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa ;)

_________________
Harrastehistoria


08 Tammi 2010, 00:24
Profiili

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Viestit: 443
Paikkakunta: Rannikko
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Mnjoo jos nyt pelkästään ohjausta verrataan niin 164 vie voiton vanhemmastakin Mesestä. Vertailukohteina 190 ja toi mannelavetti E220. Luulin että nykymalleissa olisi jo vähän nopeampi ohjaus mutta ei kait sitten. Tietty tasapaksuus ja suurpiirteisyys vaivaavat noita 164:n ikäisiä Mesejä. Erityisesti mutkainen asfalttitie ei ole paras mahdollinen reittivaihtoehto tommoiselle. Ohjauksesta puuttuu sekä tarkkuus että hyvä tunto vaikka muu auto sietäisi kovempiakin nopeuksia. Nurkka-ajossa hitaus on osallisena joka toki rauhoittaa itse ajotapahtumaakin. Joku Temprakin pieksee Mesen maanrakoon ohjauksen osastolla. Vuodenajasta riippumatta maantielle toi Mese tuntuu sopivan hyvin sekä U-käännösten tekemiseen pienen kääntösäteen vuoksi.


08 Tammi 2010, 00:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Viestit: 1482
Paikkakunta: Vantaa
Auto: 156GTA, 156v6
Vastaa lainaamalla
Viesti 
jeQQ kirjoitti:
Oma vanha hyundai elantra oli kyllä todella kiva peli. Lahosi vaan vähä helvetin nopeasti.

Ja kyllä 164:sta on ikävä ohjauksen puolesta(vaikka siitäin oli napa löysällä ja veteli). Vertauskohteena Nissani Almera Tino, Punto ja upouusi Mersun E-sarjalainen.

Kyllähän tuo mersu on helkkarin mukava tuplaturbo dieselillä, mutta ohjaus on hitaanpuoleinen ja hieman raskaanoloinen(varmastikin tehty näin, että olisi mukava matka-auto). Mutta kuinkas ollakaan, mersuun oli tullut moottorivika, joka on ilmeisesti jokaisessa tehtaalta lähteneessä uudessa mersussa, suuttimissa vikaa tjsp. :lol: Appiukon autosta kyse. Hieno peli, mutta ei kyllä mikään Alfa ;)


Ihan samat fiilikset uusista mersuista, hieno ajettava mutta se ohjauksen tahmeus ärsyttää pikkasen. Siellä taitaa vehossa olla pihat täynnä noita suutinvikaisia uusia E-sarjalaisia. Alihankkijana suuttimissa oli vissiin Lucas (eli mies joka keksi pimeyden ehe-ehe)


08 Tammi 2010, 07:49
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12061
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Itämaan tietäjä kirjoitti:
Kuinkas pitkä aika siitä on, kun herra on viimeksi ajanut Alfalla?


Liian kauan, varmaan joskus syys-lokakuun vaihteessa Spiiderillä. Aiheutti hysteeristä hymyilyä.

Sehän on selvä juttu että vaikkapa 156 on ohjaus- ja muulta tuntumaltaan ihan toista luokkaa kuin Daewolet. Mutta voi tuolla körryytteleminenkin olla omalla tavallaan mukavaa, pitää vain asennoitua niin että se ei ole Alfa vaan pyörillä liikkuva automatisoitu nahkaseslonki. Ja kun muistaa että käytännön käyttötilanne on yleensä pendelöinti Tsadiin ja takaisin sadantuhannen muun sopulin joukossa niin voi pitkin hampain hyväksyä sisäelimiä kääntävän sivuttaiskiihtyvyyden ja peltiin pakotettujen Venuksen muotojen puuttumisen.

Lintta ja Hämis muuten täydentävät toisiaan mukavasti. Ovat niin erilaisia eläimiä että aina tuntuu kivalta siirtyä toisesta toiseen.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


08 Tammi 2010, 17:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2008, 18:28
Viestit: 3209
Paikkakunta: Tuusula
Auto: -
159 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti 
alfa164 kirjoitti:
Jeps kiitoksia vastauksista :) Subaru vähän eksoottisempana japsi merkkinä vähän kiehtoisi,kun nykyään on jo pakko satsata luotettavuuteen.Corolla pelannut kyllä,niin huolettomasti kun vain voi.Tylsähän auto se on,siitä ei pääse mihinkään,mutta ei nitise eikä natise kovemmillakaan pakkasilla,eikä tarvitse vikakoodien kuittailua harrastaa.


No jos vaihtoehdot on Toyota tai Subaru, niin ehdottomasti valitsisin Subben. Saahan siinä esim. nelivedon kaupanpäälle.

jknracing kirjoitti:
Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.


Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia. :wink:

_________________
One life, live it!


09 Tammi 2010, 11:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Kesä 2003, 04:27
Viestit: 2960
Paikkakunta: Pori
Auto: 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Subarua kehiin vaan, jos haluaa ajaa huolettomia ja hauskoja kilometrejä. Omalla Legacyllä ajeltu nyt 200tkm ja ei tunnu hajoavan millään. Tekniikka pelaa hyvin, mutta itsellä olevassa LX mallissa on aivan susi sisusta. Materiaalit ei oikein tunnu kestävän ja japanilainen on onnistunut säästämään joka puolella pieniä asioita verrattuna GL malliin.

No toisaalta eiköhän sisustan materiaalitkin ole parantuneet viimeisen kymmenen vuoden aikana.

_________________
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.


09 Tammi 2010, 20:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 27 Huhti 2006, 15:14
Viestit: 706
Paikkakunta: Tampere
Auto: BMW F11 Ex: Insignia ST 1.6t, 159 2.4, 156 ts
Vastaa lainaamalla
Viesti 
PIENI vahingon ilo tuli kun hain kaveria Tahmelasta ja ajoin ohi pihasta missä laitettiin hinurin lavalle puoli vuotta vanhaa BMW X6sta, vaikka pakkasta oli vain -4. Tosin vara autona tuossa perheessä on mersun GL joten ei varmaan niin kiristele.. Ei se melkein 6 numeroinen hintalappu näköjään takaa varmuutta talvella.

Ja Subaruista sen verran että uusi legacy kyllä himoittais, on sisältäkin hienon ja laadukkaan oloinen.


10 Tammi 2010, 22:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 16 Huhti 2003, 19:47
Viestit: 2011
Paikkakunta: luvia
Auto: pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tänään kauhajoen reissulla kaksi pakkaseen hyytynyttä autoa.Uudehkot vw passat sekä audi a4?Lujaa vag laatua :)


10 Tammi 2010, 23:49
Profiili

Liittynyt: 30 Syys 2009, 16:32
Viestit: 111
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kuulin kaveriltani, että hän oli ostanut pakasta Skoda Octavian, dieseltomaatilla, meni turbo paskaks ja auto hinaukseen alla kolme vuotta ostosta. (En tiedä tark. ajankohta koska oli)


11 Tammi 2010, 21:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 20 Maalis 2005, 11:05
Viestit: 758
Auto: Ei alfaa. Ex 159 SW 3.2 Q4, 156 2.0 JTS ja 147 2.0 TS
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Vulva s80 akku tyhjentynyt autotallissa. Ei mitään hajua miksi... Otin alfasta virtaa ensin pellinalle (miinus laturinkylkeen ja plus ohjekirjan osoittamaan paikkaan) -> startatessa vaan napsu ja poksu. Sitten kaapelit suoraan akkuun peräluukussa ja samaa poksunaa... Noh, kaapelit akusta irti ja laturilla lataamaan... Mutta, alfa toimii. :)


13 Tammi 2010, 10:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Huhti 2004, 06:50
Viestit: 3044
Paikkakunta: lahti
Auto: 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Suba kirjoitti:
jknracing kirjoitti:
Kaverilla on ollut reilun vuoden päivät -06 Forester XT ja se on ollut autoon tyytyväinen.


Onko se manuaali vai tomaatti? Suoritusarvoissa on noissa meinaan iso ero. Kiva ajaa oli se kumpivain. Manuaalissa vielä ihan kivasti viriviri potentiaalia. :wink:


Kaverin auto on manuaali. Siinä on prodriven putki ym. pikkukilkettä. Kivasti se kyllä liikkuu tuollaiseksi katumaasturiksi ja lisäksi se on vielä oikeasti hyvä etenemään vähän huonommissakin olosuhteissa.

Edit. Olikohan noissa manuaali ja automaatti Forestereissa jotain eroa muussakin voimansiirrossa kuin pelkästään laatikossa. Manuaalissa taitaa olla 50/50 vetosuhde ja takana tasauspyörästön lukko. Automaatissa vetosuhde jotain muuta eikä lukkoa?

_________________
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free


13 Tammi 2010, 18:40
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2008, 18:28
Viestit: 3209
Paikkakunta: Tuusula
Auto: -
159 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^ Tomaatissa vetosuhde on 60/40 ja visko takadiffiltä puuttuu kuten muistelit.

Helposti pienillä imuilman ja pakopuolen muutoksilla tuosta Foresta saa ulos luokkaa 260 - 280 hv vakio 230 ja ohjelmoinnilla noiden lisäksi noin 280 - 320. Väännöt silloin noin 400 pinnassa.
Joten ihan vilkaan "katumaasturin" siitä saa ja sitä on jo ihan vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:

_________________
One life, live it!


14 Tammi 2010, 11:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2004, 13:54
Viestit: 1803
Paikkakunta: Hki
Auto: La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Suba kirjoitti:
vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:


Manuaali 2,5 XT vakiona 7,1 s 0-100 km/h, mikä on hyvin jo sekin. Suoralla kiihdytetäessä 156 V6 siis jäisi, mutta tuskin enää radalla.

Sorry totaalinen OT.

_________________
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!


14 Tammi 2010, 13:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7433
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4, Maserati 430, Fiat Croma
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Prkl:een ranskalaiset!! :evil:

Firman Rellusta haettu käyntivikaa, testerin ilmoittamasta kolmossylinteristä. Kaikki mahdolliset ja mahdottomat testit ja tarkastuskset näytti että ei mitään vikaa. Kunnes sain selville että ranskalaiset ovat päättäneet numeroida sylinterit alkaen vaihteiston päästä.

Vika olikin kakkosylinterissä, stna.


14 Tammi 2010, 16:35
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2008, 18:28
Viestit: 3209
Paikkakunta: Tuusula
Auto: -
159 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Ciancarlo kirjoitti:
Suba kirjoitti:
vakionakin (5,9s 0-100kmh). Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:


Manuaali 2,5 XT vakiona 7,1 s 0-100 km/h


Lienee nuo uuden my09-10 Foren arvot, mutta aina my07:aan asti vakio manuaali 5,9s ja autom. 7,6s.

_________________
One life, live it!


14 Tammi 2010, 21:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2004, 13:54
Viestit: 1803
Paikkakunta: Hki
Auto: La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^ja tämä asia nyt selvä :wink:

_________________
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!


14 Tammi 2010, 22:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Huhti 2004, 06:50
Viestit: 3044
Paikkakunta: lahti
Auto: 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Lisää O.T.:tä http://www.youtube.com/watch?v=2uyPkavo66Y Forester STI

_________________
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free


15 Tammi 2010, 00:03
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 17 Huhti 2004, 06:50
Viestit: 3044
Paikkakunta: lahti
Auto: 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Suba kirjoitti:
Tuottaa monelle kanssa autoilijalle ikäviä ylläreitä. :twisted:


On siinä kuulema pari AMG miestä haukannut paskaa.

_________________
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free


15 Tammi 2010, 01:28
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 09 Syys 2008, 18:28
Viestit: 3209
Paikkakunta: Tuusula
Auto: -
159 sw
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^^ Mulle kelpais kumpi vain siis autoista. :wink:
^ Ja monista muistakin kuskeista. :lol:

_________________
One life, live it!


16 Tammi 2010, 20:39
Profiili
Avatar

Liittynyt: 13 Touko 2008, 15:15
Viestit: 595
Paikkakunta: Oulu
Auto: Alla: BMW 116d E87 '11
Exät:
Mini Cooper D Countryman aka Ilsa '11
Alfa Romeo 159 SW aka Mariia '08

Pärtsätin: Triumph Thruxton '06
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Vuokra-autona nyt C30 1.8 karvalakki varustelulla ja ei oo häävi rakkine.

Koeajoin tän pari vuotta sitten T5:sella ja oli ihan jees cruiseri. Nyt peruskoneisena hieman eriätävät mielipiteet.

- Nuhapumppu.

- Ei jarru-, eikä kaasupoljintuntumaa.

- Syö perkeleesti. Helsinki-Turku-Salo (reilu 200km) meni puoli tankillista löpöä moottoritieajossa (navin mukaan 105km/h, mittarin 115km/h). Kuudes vaihde auttaisi. Toisaalta 5:sella voi ajaa myös 60 alueella

- Karvalakkivarustelusta johtuen autossa ei ole nahkaista rattia eikä vaihdekepin päätä. Muoviset tuntuvat varsin ikäviltä ja luikkailta käteen. Autossa ei myöskään vakkaria -> todella hankala pitää tasanopeutta kun täysin tunnoton kaasupoljin.

- Lasit huurtuu helposti kun tuo haluaa kääntää itekseen sisäilman kiertoa päälle joka välissä.

- Ei vaikuta mitenkään luotettavalta kun airbagin valo vilkuttaa vähän väliä.

- Peruspenkeissä ei kehumista. Ihmeellisiä muhkuroita ja perse puutu jo 150km matkalla.

+ näkee hyvin ulos.

+ ihan OK näköinen volvo.

+ Ergonomia kohillaan.

+ Kytkin toimii hyvin, vaikka vaihteensiirto onkin vähän söy-söy.

+ Kulkee kohtuu suoraan ja myös kaupungissa ihan hyvä vaikka hieman kankea onkin.

_________________
-Matti-


19 Tammi 2010, 10:20
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24
Viestit: 3965
Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996
"in memoriam"-
156 V6 Q2 2000
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Herätti ihmetystä kun kävin kaupassa ja aika uuden karhean näköinen opeli siinä parkkiksella takarekisterikilven valot päällä. Siis lukossa yksinään pihassa mutta kilvenvalot loimottaa. Ilmeisesti joku opelin "follow me to s-market" toiminto :-D

_________________
Ayrton Senna da Silva forever


05 Helmi 2010, 20:25
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12061
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Noissa on sellainen ominaisuus että lukkojen avaaminen kaukolla sytyttää myös rekisterikilvenvalot. Mutta jos tosiaan oli lukossa niin ehkä siinä oli jotain vikaa vikaa?

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


05 Helmi 2010, 20:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 23 Kesä 2003, 06:24
Viestit: 3965
Paikkakunta: Kuusankoski
Auto: GTV V6 TB 1996
"in memoriam"-
156 V6 Q2 2000
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kävin mä sitä ihmettelemässä ja ei siellä ketään lähistöllä ollut ja ovet oli lukossa ja muut valot pimeänä :?

_________________
Ayrton Senna da Silva forever


05 Helmi 2010, 21:00
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:23
Viestit: 1490
Paikkakunta: Järvenpää
Auto: Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Jos siitä oli jäänyt luukku auki/ anturissa vikaa. Muistaakseni noissa syttyy noi valot myös luukun ollessa auki....?


05 Helmi 2010, 22:07
Profiili
Moderator
Avatar

Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Viestit: 9466
Paikkakunta: 13100
Auto: Renault Mégane -16
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Tuli viikonloppuna istuttua uuden E-mallin Mersun takapenkillä. Hattuhylly rämisi ja ajotietokoneen taulussa oli airbag-viasta herjaava viesti.


07 Helmi 2010, 17:17
Profiili
Spiderman
Avatar

Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Viestit: 12061
Paikkakunta: Nurmijärvi
Auto: Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Scénic 2005, Opel patterimopo 2013
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Kaveri on ollut murheissaan kun Veho ei saa kaksivuotiaan, 60 tonnia ajetun C-sarjalaisen vaihteistoa toimimaan. Bonuksena meni etupenkin istuinosan nahka pakkasessa halki, sopivasti takuun loputtua tietysti. Mekkeriä edeltänyt 120d-Penari ei myöskään pelannut oikein odotusten mukaan.

Aika yllättäviä kokemuksia sikäli että omissa 100-200 tonnia ajetuissa mikämikämerkeissä ei ole ollut erityisen isoja murheita. Poikkeuksena viisivuotias GTV jonka lambdasäätöä ei koskaan saatu pelaamaan kunnolla. Ehkä sekin olisi kuntoon tullut jos lompakko olisi kestänyt lähteä vaihtelemaan palikoita arviosta.

_________________
- Epäkelpokeräilijä -


07 Helmi 2010, 17:58
Profiili

Liittynyt: 27 Marras 2006, 08:02
Viestit: 447
Paikkakunta: Jämsä
Auto: 156 2.5 V6 SW -03, Range Rover TD6 -02
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...


08 Helmi 2010, 07:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Huhti 2004, 06:50
Viestit: 3044
Paikkakunta: lahti
Auto: 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Joissain autoissahan on sellainen hätäjarrutusavustin. Toyota on kehittänyt kiihdytysavustimen joka aiheuttaa hätääntymistä. http://www.uusisuomi.fi/raha/83519-ei-nain-varoittava-esimerkki-toyota-kuskeille

_________________
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free


16 Helmi 2010, 10:49
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 17 Syys 2006, 22:42
Viestit: 636
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
heme kirjoitti:
Työpaikan pari vuotta vanhaan VW Caddyyn on odoteltu jo neljättä viikkoa uutta kaasupoljinta. Ovat kuulemma loppu koko Euroopasta kun pakkaset haurastuttivat polkimen muovi"saranan". Siis ko sähköinen poljin todellakin on vain lattiaan pultattu muovilipare, joka liikuttaa potikkaa. "Sarana" on vain taitettu muovi, vähän samaan tapaan kuin joissain halpahallien muovisissa työkalulaatikoissa tms kannen kiinnipitämiseksi tehty muoviklipsu. Siis aivan avuton kertakäyttötuote. Ja Volkkari seisoo...


Ei oikein tiedä naurattaako vai itkettää... Varsinaista teknistä edelläkäyntiä. Eipä sillä väliä, millainen halpis"sarana" on kaasupolkimessa, kunhan vain peruutuspeilinkin saisi sähkötoimisena :? :roll: :crazyeyes:


16 Helmi 2010, 11:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Loka 2003, 20:51
Viestit: 1495
Paikkakunta: Tampere
Vastaa lainaamalla
Viesti 
http://www.taloussanomat.fi/yritykset/2 ... 0102375/12

Rankat on otsikot ainakin.. :roll:


16 Helmi 2010, 11:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3021
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti 
Olen aika hyvin osannut pitää turpani kiinni uudella työpaikalla, mutta tänään jouduin kommentoimaan, kun kollegat tuskailivat autojensa kanssa:

O: "Audi piti viedä huoltoon. Alkoi röpsöttämään kuten omistajansakin..."
J: "Golffissa on jo pitkään palanut moottorivalo. Pitäisi tilata aikaa.. lambdahan se taas on..."
Mie: "Se on vähän sellaista noiden epävarmojen merkkien kanssa."
J: "No, mikäs auto miehellä on?"
Mie: "Luotettavuustilastojen kuningas."
J: "Jaa, Lada vai?
Mie: "No melkein, käärmelada. Alfa."

Hiljaisuus...

J:"Poika alkaa viisastelemaan. Pitänee huomenna kastaa liimasäiliöön..."

Mikäli vanhat merkit pitävät paikkansa, niin pikkujouluissa löytyy jo joku turpaan vetoa himoitseva... :mrgreen:

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


16 Helmi 2010, 15:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Viestit: 1563
Paikkakunta: Sisä-Suomi
Auto: Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Vastaa lainaamalla
Viesti 
^^ Kyseisen merkin tehtaalla on ainakin tehty parhaansa ettei ne aina matelis jaloissa. :oops:

_________________
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen


16 Helmi 2010, 18:36
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 3796 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2, 3, 4, 5 ... 76  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com