Painepesurit

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Painepesurit

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Tähän liittyvää keskustelua ei haulla löytynyt, joten tässä sitä sitten olisi. Itselläni on sellainen tilanne, ettei Kärscherin n.8v vanha M650 tahdo aina kytkeä moottoria päälle. No tänään se ei sitten millään startannut, joten tuli pistettyä se palasiksi. Suurella tuurilla sen voisi vielä joskus saada takas kasaankin. 'Mitään vikaa ei löytynyt' kun sen purin, vaikken tietysti pesurin anatomiasta mitään tiedäkään. Öljyt, jotka yllättäen alkoi koneesta valumaan oli ruskeeta kuraa, mahdollinen vikapaikka? Mitähän öljyä tuonne tuikataan? Tietääkö joku, mikä komponentti yleensä pettää kun koneeseen ei meinaa tulla eloa? Yleensä kun kääntää suutinta niin virrat tulevat, tai sitten viiveellä.
Sitten toinen juttu että luin Lidlin pesuria kehuttavan hyväksi hinta/laatu suhteeltaan, joten jollei tämä tilanne selkene niin ehkä sellainen sitten.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
-Tomi-
Viestit: 1486
Liittynyt: 11 Joulu 2004, 14:42
Car(s): Diudi

ex. 159 SW 2.4 JTDm Qtronic -07
ex. 156 GTA Selespeed -03
ex. 156 V6 -99
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja -Tomi- »

Meillä myös Kernerin pesuri (kuten vaarin korvikkeeni tapaa sanoa :D), ikää joku 6-7 vuotta. Välillä myös pätkii sitä käynnistystä. Renkkaamalla virtakatkaisijaa saa sen yleensä käynnistymään. Olisiko siis ihan vaan kosketushäiriötä ?

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Minunkin tilanteessa katkaisijan renkkaus joskus tepsii, mutta yleensä tosiaan suuttimesta. Piuhat oli hyvin kiinni eikä korrosiota näkynyt joten uskon ja toivon, nyt on kone on auttamattoman palasina ettei kyse ole pelkästään siitä : )
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

whiteguy
Viestit: 7
Liittynyt: 08 Helmi 2008, 20:25
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja whiteguy »

Pikku pesureiden korjaus ei yleensä kannata. Uudet osat maksaa yleensä lähes saman kun pesuri, jos öljyssä on vettä on männät kuulemma halenneet. jos pesurissa on automaatti pysäytys mikä suojaa moottoria pyörimästä tyhjää, kun kone on päällä niin siinä on varmaan vikaa, jos ei käynnisty. (kojauksien tuloksia sivusta seuranneena)

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kun kilautin Kärscher huoltoon niin siellä oli harvinaisen kiinnostunut jätkä, joka kertoi että on/off venttiili on varmaan jumiutunut. Sellanen tuli hommattua 25e ja samalla vaihdoin öljyt, vaikkei tuon osan takia olisi konetta tarvinut purkaakaan. Ja nyt pelaa kuin uusi, paitsi että tehoa tuntuisi kadonneen jonnekin. Silti ihan tyytyväinen että sai luotettavaksi ja toimivaksi.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 353
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Joo, tulipa mieleen... Ostin taannoin huokean Kärcherin ja olen ollut siihen suhtkoht tyytyväinen. Sittemmin tuota alettiin myydä jonkinlaisessa tarjouksessa ja esittelytekstissä luki: "Sopii perheen toiseksi painepesuriksi."

Mikä halvattu se tämmöinen "perheen toinen painepesuri" on?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5761
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): Spider 1750 TBi
Spider 3.0 V6
75 2.0 TS
Multipla
X1/9
Italialaisia kaksipyöräisiä
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Casa di Matti kirjoitti:... ja esittelytekstissä luki: "Sopii perheen toiseksi painepesuriksi."
:lol:

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^^ Jos Westendin kivilinnalla on se "ykköspesuri", joka käytön jälkeen parkkeerataan siihen linja-auton kokoisen kaasugrillin viereen.....pieni keltainen on sit siellä mökillä ettei naapurit vaan luule köyhäksi :mrgreen:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Alton pesuri löytyy,tarpeeksi hyvä on. Saa hyvin lisävarusteita
tuollainen http://www.nilfisk-alto.fi/Products/Pre ... ction.aspx

Avatar
Jappe
Viestit: 1714
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 21:49
Car(s): GTV 2.0 TS . Tesla M3P
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Jappe »

Glenn 2200 on mulla. En suosittele.
Letku ja Kahva on mennyt uusiksi tän kolmen vuoden aikana.
Toisaalta hyvä että tohon saa sentään varaosia järkihintaan.
- Alfaholic -

Jevgen
Viestit: 386
Liittynyt: 11 Heinä 2004, 03:29
Car(s): Isolohko Ducato + V70
Paikkakunta: Savitaipale

Viesti Kirjoittaja Jevgen »

Kuumavesipesuri olisi varmasti kaikkein paras autonpesuhommiin, mutta tuppaavat olemaan melko hinnakkaita. Itsellä ollut tuollainen Clen 190 X voimavirralla pelittävä kylmävesipesuri ja ihan hyvin on toiminut. 3 vuoden aikana pitänyt vaihtaa yksi letkukelan O -rengas. Ainoa, mitä toivoisi lisää on juuri tuo kuuma vesi. Autonpesussa liuottimen annostelu on hyvä olla olemassa. Taitaa nykyään ollakin melkein jokaisessa pesurissa. Työpaineen lisäksi pesurinominaisuuksissa kannattaa kiinnittää huomiota veden kulutukseen. Enempi parempi.

Edellinen pesuri oli joku Kärcheri joka on ilmeisesti 80-luvun puolivälistä. Hyvin kesti 20v. letkua ja kahvaa lukuunottamatta. Nykyään tuo hoitaa sitä kakkospesurin tehtävää eli pyörii nurkissa. Pitäisi oikeastaan pistää kierrätykseen koko aparaatti, mutta eihän sitä koskaan tiedä, jos vaikka joskus tarvii :mrgreen: .

Avatar
PP
Viestit: 161
Liittynyt: 02 Elo 2005, 09:15

Viesti Kirjoittaja PP »

Glenin ongelmana tosiaan surkeat letku ja kahva. Viimeisen kolmen vuoden aikana menny letku poikki kerran ja kolme kahvaa. Jälleen on o-rengas huonona ja kahva vuotaa. Irrallaan ei tunnu löytyvän oikean paksuisia o-renkaita. Kahvassa on 2 -vuoden takuu mutta ei aina jaksaisi käydä liikkeessä kitisemässä.

Edellisestä pienestä Kärcheristä katosi tehot heti kun 1 -vuoden takuu oli mennyt umpeen. Silmämääräisesti kaikki näytti ehjältä mutta ilmeisesti mäntien tiivisteet eivät kuitenkaan enää pitäneet. Tiivisteitä ei tietenkään pikkuvehkeisiin ollut erikseen saatavilla. Laitoin roskiin koko paketin.
TPP

Clutch
Viestit: 44
Liittynyt: 16 Elo 2009, 17:57

Re: Painepesurit

Viesti Kirjoittaja Clutch »

gYdEbUh kirjoitti:Tähän liittyvää keskustelua ei haulla löytynyt, joten tässä sitä sitten olisi. Itselläni on sellainen tilanne, ettei Kärscherin n.8v vanha M650 tahdo aina kytkeä moottoria päälle. No tänään se ei sitten millään startannut, joten tuli pistettyä se palasiksi. Suurella tuurilla sen voisi vielä joskus saada takas kasaankin...
Voit todeta entistä kelloseppää mukaillen: "Kyllä nyt tulis painepesureita, kun vaan olis kuoria."
Tosin olet saattanut kesäkuun jälkeen jo saada pesurin takaisin kasaan... :x-mas:

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Minulla on Glennin 2400 jatkoletkulla eikä minulla ole sen kanssa ollut minkäänlaisia ongelmia.
Parempi se on ollut kuin edellinen Alton pesuri.
One life, live it!

Ramon Carcia
Viestit: 115
Liittynyt: 30 Syys 2009, 17:32
Paikkakunta: Jossain Pohjanmaalla..

Viesti Kirjoittaja Ramon Carcia »

Palataanpa tähän aiheeseen. 8) Tarkoitus olisi ostaa uusi painepesuri. Ensisijainen käyttökohde Alfani pesu, tietty sitten voisi pestä myös mattoja yms. Mutta auto pitäisi saada puhtaaksi. Onko joku ostanut tänä vuonna uutta painepesuria? Kerro käyttökokemuksistasi. Onko suositeltavaa, tai vältettävää mallia..Budjetti on 99-249 €

Tähän mennessä tullut kaupoissa vastaan kärcherin joku ja Einhellin RT-HP 1545-malli (99 €)



Tähän mennessä tästä aiheesta listattua

Ei hyviä käyttökokemuksia:
-Glenn
-(Kärcher)

Hyviä kokemuksia:
- Alto Poseidon 3
-(Kärcher)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

Ramon Carcia kirjoitti:Palataanpa tähän aiheeseen. 8) Tarkoitus olisi ostaa uusi painepesuri. Ensisijainen käyttökohde Alfani pesu, tietty sitten voisi pestä myös mattoja yms. Mutta auto pitäisi saada puhtaaksi. Onko joku ostanut tänä vuonna uutta painepesuria? Kerro käyttökokemuksistasi. Onko suositeltavaa, tai vältettävää mallia..Budjetti on 99-249 €

Tähän mennessä tullut kaupoissa vastaan kärcherin joku ja Einhellin RT-HP 1545-malli (99 €)



Tähän mennessä tästä aiheesta listattua

Ei hyviä käyttökokemuksia:
-Glenn
-(Kärcher)

Hyviä kokemuksia:
- Alto Poseidon 3
-(Kärcher)
Meillä oli yli 20 vuotta Kärcherin painepesuri todella kovassa käytössä. Sillä pestiin sikalan karsinoita kerran viikossa jne. Sitten se vain vaikeni. Ostin uuden pari vuotta sitten. Letku halkesi parissa kuukaudessa. Pistoleita on mennyt kaksi kappaletta ja pesuaineannostelija on hajonnut kerran. Ainakin tämän yksilön perusteella on laatu romahtanut. Itse ostaisin nyt muuta, mutta tilastotieteilijällehän yksi pääsky ei ole koskaan kesää tehnyt.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Näin mäkin ajattelin ex 159:n kanssa.
Ride on!

Vastaa Viestiin