Lambo pongattu

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Tällänen pätkä löytyi tuossa yheltä toiselta Foorumilta, varsin mielenkiintoinen!
Saksan kielen taito olisi kyllä nyt poikaa, mutta menee tämä näinkin. :-D
http://www.n-tv.de/mediathek/sendungen/ ... 45241.html
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kyhäsin tälläsen nopean historiikin tästä legendaarisesta Lamborghini:n V12:sta, joka ei siis enää vaikuta pellin alla tässä uudessa Aventador LP700-4:ssä.
Kuvitelkaa; 350GTV-Murciélago; kaikki V12 moottoriset Lambot jakoivat tämän legendaarisen moottorin jollain tavalla, kunnes nyt tämä perinne on katkaistu. Murciélago, viimeinen Aito Lamborghini?
Ihmettelen, jos tämä ei näy Murciélagon arvotuksessa tulevaisuudessa.

Lamborghini:n V12 on mulle ollut aina "ikoni" Italialaisten urheiluautojen puolella. Paljon enemmän kiehtova aihe kuin Ferrarin V12:set.
En ikinä meinaa uskonut edes näkeväni sellaista saati kuulevani Suomessa, mutta niin on onneksi muutaman kerran päässyt tapahtumaan.

Jos huomaatte jotain pielessä olevaa ja tiedätte vastauksen, niin kertokaa. Korjataan kunhan saadaan tietoa.
Mm. Bizzarrini:n lähdöstä Ferrarilta en ole onnistunut löytämään oikeastaan mitään faktaa. Kuulemma juttu tunnetaan "Pitkien puukkojen yö:nä", joten jos joku tästä jotain tietää, niin kaikki tieto otetaan vastaan ilomielin!

http://kuvablogi.com/blog/1949/192/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

PabloNeruda
Viestit: 385
Liittynyt: 12 Syys 2006, 19:55
Paikkakunta: Soini

Viesti Kirjoittaja PabloNeruda »

Urraco bongattu tänään yhden autotallin nurkasta.. Ihan mielenkiintoinen peli. Kuvakin löytyis kamerasta.
Minä mitään allekirjoita!

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

PabloNeruda kirjoitti:Urraco bongattu tänään yhden autotallin nurkasta.. Ihan mielenkiintoinen peli. Kuvakin löytyis kamerasta.
Joo se on nätti ja kun vähän kauemmin katselee; niin se alkaa näyttämään erittäin kauniilta. 8)
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Laitetaan tämä nyt tännekin vielä; hieno tarina EVO Magazinen reissusta Italia-UK Quattrovalvole Countachilla.
Tässä on kyllä tunnelmaa, voi melkeen aistia tuon kuljettajan nautinnon kun näitä incar-kameroita katselee. 8)
http://www.youtube.com/watch?v=NiBMo7j5Gtk
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Punainen Urraco tänään Stadin keskustassa. 8)
Hieman pisti silmään sielä Golffien ja Nissaneitten keskeltä.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

WWWVespa kirjoitti:350 GT:ssä on mustat suomalaiset kilvet.
Tuo 350 GT on muistaakseni ollut Suomessa jo kauan. Omistajankin taidan tietää, joskaan en tunne.

Olen nähnyt jossain kuvia keltaisesta LP400:sta Suomessa. Siis siitä ensimmäisestä, kauneimmasta :roll: ja arvokkaimmasta versiosta. Mutta onko se aito Countach vai kopio? Onkohan tämä asia käsitelty jo jossain.

Nämä kaikenlaiset replicat saattavat kuvissa näyttää varsin aidoilta. Bellassakin oli vuosia sitten "Ferrari" Daytona Spider Jaguarin tekniikalla. :?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

No sen mitä minä olen muitten kirjotuksia lukenut; Suomessa ei LP400:sia ole. Yksi valkonen replica "Countach" on; vissiin Espoon Automuseossa ollut ainakin joskus ja Helsinki Motor Show:ssa keltasen Diablon vieressä 90-luvun lopulla. Mutta aito se valkonen ei ole.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

EBITDA kirjoitti:Hollannin päässä viimeviikolla käydessäni bongasin Lamborghini LM002:n.
Tuota maasturia on Suomen kilvillä ainakin yksi. Tuotu kauan sitten, jolloin maastoautoilla ei ollut autoveroa. Muutama aktiivinen henkilö keksi hyödyntää tuon porsaanreiän, kunnes sekin tukittiin, mm. pari kappaletta AR 51/52 Mattaa saatiin tällä tavoin tuotua maahan.

Tuo LM002 on tainnut olla koko ajan samalla omistajalla, muistaakseni oli aikanaan myytävänäkin, mutta hintapyynti siihen aikaan - miten sen nyt sanoisi - aika korkea. Ettei tämäkin auto ollut siinä Bukowskin huutokaupassa lähes 20 vuotta sitten? Esimerkiksi Saudi-Arabian armeijan ja kaikenlaisten ähl... anteeksi öljysheikkien käytössä olleita LM002:sia oli myynnissä aika halvallakin.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
WWWVespa
Viestit: 1742
Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
Car(s): 159 SW
ex 147 1.6
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja WWWVespa »

Tuo maasturimalli tuli aikoinaan Kuliksen sillalla vastaan. Taisi olla silloin vielä 90-luku. 8)

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Vaikka tässä ei nyt olekaan Lamboa bongattu, bongasin youtubesta DUKE:n videon, jossa on vahingossa? parhaat palat kyseisestä DVD:stä.
Kyllä tässä silmä lepää. Keltainen luukkulamppuinen Diablo on ainakin itsellä ensimmäinen mielikuva sanasta Diablo. Liekö NFS 2:sella jotain osuutta asiaan.... :oops:

http://www.youtube.com/watch?v=7ryPtRXCsqk

Kuolataan nyt sitten sadepäivän riennoiksi kunnolla.
http://www.youtube.com/watch?v=bULW86oMMWE

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

WWWVespa kirjoitti:Tuo maasturimalli tuli aikoinaan Kuliksen sillalla vastaan. Taisi olla silloin vielä 90-luku. 8)
Olisikohan tämä ollut juuri sitä Bukowskin huutokaupan aikaa? Se huutokauppa pidettiin kai Wanhassa Satamassa Katajanokalla. Kuvittelin auton olleen ainakin tuolloin rekisteröity kauas pohjoiseen jonnekin sinne Sven Tuuvan maisemiin, voin olla väärässäkin :)
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Satta kirjoitti:
WWWVespa kirjoitti:Tuo maasturimalli tuli aikoinaan Kuliksen sillalla vastaan. Taisi olla silloin vielä 90-luku. 8)
Olisikohan tämä ollut juuri sitä Bukowskin huutokaupan aikaa? Se huutokauppa pidettiin kai Wanhassa Satamassa Katajanokalla. Kuvittelin auton olleen ainakin tuolloin rekisteröity kauas pohjoiseen jonnekin sinne Sven Tuuvan maisemiin, voin olla väärässäkin :)
Tuolla Wanhassa Satamassa Bukowskin tilaisuudessa aikanaan kävin ja en nyt muista, että tuolla olisi ollut LM002:ta myynnissä. Ainoa Suomessa tekemäni havainto moisesta on samoihin aikoihin (vuoden - kahden tarkuudella) Forssan Picnikistä jossa moinen Suomen kilvissä oli. Jossain pitäisi olla polaroidikin tuosta.

-Tazio

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Laittakaa ihmeessä kuvaa kehiin, vaikka yv:nä.
Suomessa on oman käsityksen mukaan useampi LM002, asiaa kun edisti aikoinaan outo autoveron oikku, kun armeija totesi että maassa ei ole tarpeeksi maastokelpoisia autoja ja pakettiautoja takavarikoitavaksi sotatilanteessa, siksi näitä sai tuoda hetkenaikaa verottomasti maahan.
Sinänsä kätevää että yksityisen osallistui armeijan kaluston hankintaan ja huoltamiseen. Sitten huomattiin että 100% verotus ajaa saman asian.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Tazio kirjoitti: Tuolla Wanhassa Satamassa Bukowskin tilaisuudessa aikanaan kävin ja en nyt muista, että tuolla olisi ollut LM002:ta myynnissä. Ainoa Suomessa tekemäni havainto moisesta on samoihin aikoihin (vuoden - kahden tarkuudella) Forssan Picnikistä jossa moinen Suomen kilvissä oli. Jossain pitäisi olla polaroidikin tuosta.

-Tazio
Olet varmasti oikeassa. Näitä Bukowskin autohuutokauppoja oli muistaakseni kolmena vuonna peräkkäin, ja myytävät autot esiteltiin myös TM:ssa (teknari oli minullekin täysin uusi sana). Voi hyvin olla, että sotken asian, ja autoa yritettiin myydä vain yksityisesti samoihin aikoihin. Hp. nykyrahassa n. 60.000 euroa olisi huutokaupassa tietysti ollut asetettu lähtöhinta. Niin ne asiat unohtuvat.

Tämä auto oli silloin minun tietääkseni ainoa rekisterissä ollut, niitä ei kai silloin voinut tuoda ilman tullausta ja rekisteröintiä. Sitäkin kyllä tehtiin jossain päin Suomea, mutta taisi olla laitonta. 1990-luvun puolivälin jälkeen on voitu tuoda vaikka minkälaista autoa, eikä kenelläkään voi olla varmaa tietoa, mitä kaikkea Suomesta tällä hetkellä löytyy. Mutta silloinen maasturien verottomuus oli hetkellinen porsaanreikä, jota luulen vain yhden henkilön käyttäneen Lamborghinin osalta. Kaikenlaisia Lantikoita ja muita Rangeja oli sitäkin enemmän.

Kun LM002:sta näkee joskus myytävänä, hintapyynnöt ovat aikalailla kovia. Sen sijaan, jos joku Saudeissa työskentelevä sattuisi vielä bongaamaan sellaisen paikalliselta myyjältä, voisi lähteä suht halvallakin, kun rättip... anteeksi öljysheikit eivät tunnetusti liiemmin arvosta wanhoja autoja.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

S_A kirjoitti: Lamborghini:n V12 on mulle ollut aina "ikoni" Italialaisten urheiluautojen puolella. Paljon enemmän kiehtova aihe kuin Ferrarin V12:set.
Enzolla (jota monet pitivät lähes jumalolentona ja joka alkoi itsekin pitää itseään sellaisena) oli aikanaan V12 kahdella ohc:lla. Maseratilla oli V8 neljällä ohc:lla. Amerikkalaisista V12 oli tietenkin paljon hienompi kuin V8, koska jenkeillä oli veekaseja pilvin pimein, eivätkä ne ymmärtäneet nokka-akseleista mitään. Tämä siis vain oma näkemykseni.

Sitten 1960-luvun alussa ilmestyi muuan Ferrucchio Lamborghini, joka yhdisti nämä moottorit eli 4ohc V12. Ja silloin Enzolle tuli kiire seurata perässä ja muuttaa kaikkien tuotantomallien koneet 4ohc:ksi. Kaiken lisäksi sellaiset mallit kuin Miura ja Countach saivat vastaavat Ferrarit näyttämään lähes antiikkisilta. Fiat kuitenkin pelasti Ferrarin ostamalla sen 1960-luvun lopussa.

Kun aikanaan Rytsölän veljekset hankkivat kuuluisat Diablonsa, moni suomalainen kuuli ensimmäisen kerran sanan Lamborghini. Oltakoon veljeksistä muuten mitä mieltä tahansa, ainakin minä arvostin sitä, että he hankkivat Lamborghinit eikä Ferrareja, joka oli kaikenlaisten kyläkauppiaiden unelma-auto valkoisen Mersun jälkeen :mrgreen:

Kuten monet varmasti muistavat, veljekset ja toinen autoista oli kutsuttu tv:n ajankohtaisohjelmaan. Ja sitten joku lähetti ohjelmaan sen legendaarisen tekstiviestin, mikä oli kaikkien ajatuksissa - Käynnistäkää se moottori! Ja nehän käynnistivät :-D

Mutta sanomattakin on selvää, että Ferrari on tietysti kaikin puolin parempi ja hienompi auto, onhan se....Ferrari, jokaisen murkkuikäisen unelma :P
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

No joo. :shock:
Itse tossa sattumalta selailin vuosi takaperin ostamaani Octane lehteä, jossa on Ferrari vs Lamborghini. Ihan aikojen alusta tähän päivään. 512BB näyttää Countachin vierellä lähinnä Mondeolta, vaikka onkin varmasti yksi upeimpia Ferrareita mitä tohon aikaan oli tehty.
Ja yleensäkin se, että kun katsotaan Miuraa; asenna nyt tollanen iso 4 litran V12 poikittain ja siihen vielä yhteen läjään vaihdelaatikko. Ei tullut takuulla monen mieleen sillon 60-luvun lopulla. Fordin GT40:n oli kova sana radalla, mutta siinäkin hella on pitkittäin.......

Mulla on vieläkin tallessa se Spinneri lehti, jossa nämä Diablot olivat esittelyssä. Muistan kyllä jostain syystä ne kerrat kun tuon keltaisen näin liikenteessä, kun Herra Rytsölä oli vielä puikoissa.
The Diablo, yksi upeimmista superlaitteista kautta aikain, ainakin mulle ja sitten se tulee Manskulla vastaan. :shock: Suomen kilvissä.

Täytyy ihan jaaritella nyt tässä, jos ette pahaa tykkää:
Lahti 2008, jossa vanha rakkaus näihin autoihin heräsi uudelleen täyteen roihuun usean mustan vuoden jälkeen; ja myöhemmin 2008 Turku jäi mun mieliin kyllä ikuisiksi ajoiksi.
Sielä minä seisoin; monttu auki ja katselin mustaa paholaista tyhjäkäynnillä. Rehellisesti sanottuna; monta monta monta kireää kasia kuulleena en ollut ikinä kuullut mitään vastaavaa kuin tuo 4,7 litrainen V12; 4:llä nokalla 2 ventiilillä, 6-tupla vaakakaasarilla ollut hella jyrisi nenäni edessä. Auton katolla olleet vesipisarat tärisivät.

Jotta päivästä ei olisi tullut tylsä, häkellyksissäni tästä näkemästäni; paikalle saapui vielä tämä keltainen VT Roadset Diablo. Sielä minä taas seisoin. Monttu auki. Diablon kuljettaja keskusteli parkkeerauksesta samalla kun itse seisoin auton takana 1m päässä 4 kromisesta tuhkaluukusta ja vain kuuntelin. Vain kuuntelin sitä ääntä.
Lamborghinin V12. Syvä kumarrus! 8)

No se nostalgisista ei viskihöyryisistä muistelmista;
Hieman oftopikkia; muistanko väärin vai en, mutta eikös toinen heistä 360 Modenankin hommannut samoihin aikoihin kun Lambot hakivat Saksasta?
Missä lienee tämä Modena tänään, vielä Suomessa....?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

sataviisviis
Viestit: 2039
Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
Car(s): 159Tbi 1750 Ti sw, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, 156 CrosswagonQ4, Giulia
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja sataviisviis »

Osti muistaakseni isälleen sen Modenan.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Satta kirjoitti: Enzolla (jota monet pitivät lähes jumalolentona ja joka alkoi itsekin pitää itseään sellaisena) oli aikanaan V12 kahdella ohc:lla. Maseratilla oli V8 neljällä ohc:lla. Amerikkalaisista V12 oli tietenkin paljon hienompi kuin V8, koska jenkeillä oli veekaseja pilvin pimein, eivätkä ne ymmärtäneet nokka-akseleista mitään. Tämä siis vain oma näkemykseni.

Sitten 1960-luvun alussa ilmestyi muuan Ferrucchio Lamborghini, joka yhdisti nämä moottorit eli 4ohc V12. Ja silloin Enzolle tuli kiire seurata perässä ja muuttaa kaikkien tuotantomallien koneet 4ohc:ksi. Kaiken lisäksi sellaiset mallit kuin Miura ja Countach saivat vastaavat Ferrarit näyttämään lähes antiikkisilta. Fiat kuitenkin pelasti Ferrarin ostamalla sen 1960-luvun lopussa.
Kilpailutoiminta söi niin paljon rahaa että pipariksi meni, mutta samaan lauseeseen pitää muistaa että ei se ihan onnistunut Lamborghinillakaan, ulkopuoliset tekijät kun myös vaikutti autontuotannon karille menoon.
Satta kirjoitti:Kun aikanaan Rytsölän veljekset hankkivat kuuluisat Diablonsa, moni suomalainen kuuli ensimmäisen kerran sanan Lamborghini.
Harvassa on ne jotka edes osaa lausua sanan oikein.
Satta kirjoitti:Mutta sanomattakin on selvää, että Ferrari on tietysti kaikin puolin parempi ja hienompi auto, onhan se....Ferrari, jokaisen murkkuikäisen unelma :P
Onko? Aika harvassa on ne joilla on asiasta kokemusta että pystyy tähän kommentoimaan. Ensinnäkin; Lamborghini ei yhtä poikkeusta lukuun ottamatt ikinä mennyt jakohihnaan, eli ketjulla on koneet nykyäänkin. Fakta että Ferrari joutui katsomaan kaikkea tuotantoaan kilpa-auto taustan kautta, mahdollisten luokitus asioiden kautta, puuttuu kokonaan Lamborghinista, joka on voinut uhrata keveyttä kestävyyden alttarilla.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Tuota....tuo viimeinen lause oli tietysti sellainen kevennys tai huuli ja tarkoitettu ennakkopuolustukseksi niitä fefe-faneja vastaan, jotka näkevät punaista aina, jos fefejä vähän mollataan 8)
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Satta kirjoitti:Tuota....tuo viimeinen lause oli tietysti sellainen kevennys tai huuli ja tarkoitettu ennakkopuolustukseksi niitä fefe-faneja vastaan, jotka näkevät punaista aina, jos fefejä vähän mollataan 8)
No näitä kun katsoo niin aika monta Ferraria pitää paikalle raahata, että päästään samaan monttuauki-tunnelmaan. Miura, Countach, Diablo, Murciélago......... Huh huh.
http://www.youtube.com/watch?v=SSqPr7PeHXI
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

^250 GTO, 288 GTO ja F40 jonossa riitäisi ihan hyvin siihen.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

jknracing kirjoitti:^250 GTO, 288 GTO ja F40 jonossa riitäisi ihan hyvin siihen.
No joo, okei. Myönnetään.... :lol:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Pengoin tossa vähän arikistoja; tässä tuo Spinnerin juttu aikoinaan. Vuosi oli 2000 ja ilmeisesti? tämä jäi ainoaksi isommaksi esittelyksi näistä autoista Suomen autolehdissä? Pitääkö paikkansa?

Kuva

Kuva
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Hyvät Viikendit kaikille! Toivottavasti Turussa ei sada!
Nauttikaamme perjantain kunniaksi Bizzarrinin V12:sta!
http://www.youtube.com/watch?v=DYFmGj7z ... re=related
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

töissä oli ollut viikolla samaan aikaan Murcielago, Diablo ja Gallardo, tietysti juuri silloin kun minä oli kertausharjoituksissa.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Ruoholahden kadulla bongattu keltainen lambo 8)

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^ Taisin bongata eilen saman yksilön Espalla.

Avatar
TeroPee
Viestit: 1516
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Tällainen kuva tuli otettua tänään Moottorikahvilalla. http://teropee.kuvat.fi/kuvat/SBC/2011_ ... 2.JPG/full

Avatar
Topi
Viestit: 385
Liittynyt: 14 Heinä 2006, 09:05

Viesti Kirjoittaja Topi »

Torstaina nähty keltainen Miura S.

Tosin se oli Pariisissa, Champs Elyseen varrella, jonkin näyttelynä toimivan talon pihassa.

-Topi Kuusinen
"Ei tätä kai bensansäästöä varten ostettu."

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Jep, viikonloppuna varmasti aika moni bongasi varmasti keltaisen Lamborghinin, ja ne jotka tiesi mitä näkevät; pongasivat punaisen Espadan..... :-D
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kuvablogia on taas tullut päiviteltyä, tällä kertaa Italialaisten urheilautojen puolelta; Espada ja tiivistelmä Marcello Gandini:n urasta ja töistä. Jos on korjattavaa, niin saa vihjasta!

http://kuvablogi.com/blog/1949/218/

1974 Lamborghini Espada S3
http://kuvablogi.com/blog/1949/216/
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW :roll: ) on aika kovat hintapyynnit.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW :roll: ) on aika kovat hintapyynnit.
Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

S_A kirjoitti:Kuvablogia on taas tullut päiviteltyä, tällä kertaa Italialaisten urheilautojen puolelta; Espada ja tiivistelmä Marcello Gandini:n urasta ja töistä. Jos on korjattavaa, niin saa vihjasta!
onkos se piirtänyt Alfettan? paremmin tohon sopisi Montreal
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11232
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

V6 kirjoitti:onkos se piirtänyt Alfettan? paremmin tohon sopisi Montreal
Tähän sama.

Kiinnostavia autoja ja meitsikin yhdessä ruudussa taustalla palloilemassa.

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Fisker Karma tuli tänään vastaan Eurassa. Perässä luki isolla "test car". Ymmärtääkseni ensimmäisiä koeajokappaleita ollaan toimittamassa maailmalle tässä kuussa. Pistän kuvan kunhan pääsen koneelle.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Tällä viikolla olen bongattu MB SLS AMG autoja 2 kpl ruoholahden hujakoilla.. :) oli kyllä pysäyttävä näky kullahtava SLS!!

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

Vaikuttaako pilkunviilaukselta todeta, että tämä topic oli "Lambo bongattu"? :wink:

Noita Mersuja, Porscheja ja muita nousukkaiden autoja riittää bongattavaksi pilvin pimein. 8)
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

V6 kirjoitti:
S_A kirjoitti:Kuvablogia on taas tullut päiviteltyä, tällä kertaa Italialaisten urheilautojen puolelta; Espada ja tiivistelmä Marcello Gandini:n urasta ja töistä. Jos on korjattavaa, niin saa vihjasta!
onkos se piirtänyt Alfettan? paremmin tohon sopisi Montreal
Piirsi Alfettan kyllä.
Tuo lähde näihin autoihin on Peter Dron - Lamborghini Countach : The Complete Story - kirja, jossa ei Montrealista sanottu mitään.

Bertone mainitaan kyllä useassa lähteessä Montreal:n suunnittelu pajaksi, mutta Gandini:n nimeä ei mainita missään. :(
Joten jos on tosiaan faktaa tuo, niin pistäkääs joku linkki missä tuo todetaan, että nään itsekin. :-D
Autowiki ja http://www.carsfromitaly.net/ eivät Gandini:n nimeä kertoneet. :(
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

http://www.alfamontreal.info/ , tietääkseni Alfetta Gt/GTV on Giugiaron kynästä.
Viimeksi muokannut V6, 02 Heinä 2011, 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Kiitän.! :-D
Lisätty.
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

S_A kirjoitti:
Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW :roll: ) on aika kovat hintapyynnit.
Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
Etsintäkuulutus! Kiinnostaa edelleen, jäikö tuo Espada Suomeen. Luulisi sen pistävän silmään liikenteessä.
Mihin (melkein) kaikki Lambot katosivat nettiautosta? Ostiko joku ne kaikki? :?
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Satta kirjoitti:
S_A kirjoitti:
Satta kirjoitti:Tuo Espada näytti monien muiden erikoisautojen tavoin olleen Triangle Motorsin kilvillä. En kuitenkaan huomannut sitä myytävänä liikkeen nettisivulla. Onko sitten jo löytänyt ostajan, vai ollut täällä vain Ruotsista lainassa? Trianglella myynnissä olevilla Montrealilla ja Boralla (ei VW :roll: ) on aika kovat hintapyynnit.
Joo se oli Trianglen kilvillä, saapui paikalle koe-kilvissä, jotka jossain vaiheessa olivat ottaneet pois.
Autossa oli tekniikka-info lappu penkillä, jonka mukaan olisi myyty, mutta mene ja tiedä. Sitä kuvaa en julkaissut, koska ei paljoa ole julkaistavaa sellasessa.
Etsintäkuulutus! Kiinnostaa edelleen, jäikö tuo Espada Suomeen. Luulisi sen pistävän silmään liikenteessä.
Mihin (melkein) kaikki Lambot katosivat nettiautosta? Ostiko joku ne kaikki? :?
No mun mielestä se jäi, tuli vähän sellanen fiilis jotenkin sielä Turussa. Mutta voin olla väärässä.
Se on vissiin Ferrari chatin Lamborghini - Espada tietäjien mukaan alunperin ilmeisesti mennyt USA:n uutena, automaattilootakin vahvistaisi tota juttua, sieltä auto on myyty Saksaan, jossa oli viime vuonna myynnissä ja nyt se on sitten Suomessa. Olisi aika outoa, jos ei jäisi tänne.
Mutta mistäs näitä tietää.

Jaa a, ainakin se Espada projekti, joka tuola oli myynnissä on ostettu Suomeen. Ostaja on kirjotellut tuola Overdriven Lamborghini-topikissa toisinaan.
Edelleen Nettiautossa tuo keltainen Diablo myynnissä.
Onneksi se on kuvattu. http://kuvablogi.com/blog/1949/47/
Gallardojahan sielä on ollut muutamia, mutta ei enää näytä olevan tosiaan. Tiedä sitten myytyjä ja minne. :?
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
Raimo Miettinen
Viestit: 2476
Liittynyt: 01 Loka 2008, 00:58
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Raimo Miettinen »

Se kolaroitu myytiin ymmärtääkseni ja uusi omistaja kirjoitteli tuonne Overdriven Lamborghini-ketjuun.

Osaakos joku muuten vahvistaa tai korjata mun tietoja Suomen Lamborghineista? Tällaisista olen kuullut olevan Suomessa ainakin jossain vaiheessa.

Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 400 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09

Sitten erinäisissä autonäyttelyissä on vieraillut Lamborghineja, mutta eivät luonnollisestikaan jääneet tänne. Esimerkiksi '84 Autoexpossa oli harmaa Miura.

Avatar
S_A
Viestit: 1984
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 17:17
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja S_A »

Aika kattava tietopaketti teikäläisellä.
Itsellä ei mitään lisättävää mihinkään. :shock:
- GTR 24 Heures Du Mans Winners 1995 -

http://samiaal.kuvat.fi/kuvat/

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Raimo Miettinen, korjattu lista kirjoitti:
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 350 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
LM002:sia puuttuu
ja muutama vanhempi.

Avatar
Satta
Viestit: 181
Liittynyt: 14 Touko 2011, 11:54
Paikkakunta: Castello di Tavastia

Viesti Kirjoittaja Satta »

unknown kirjoitti:
Raimo Miettinen, korjattu lista kirjoitti:
Lamborghini 350 GT - sininen
Lamborghini 350 GT - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla
Lamborghini Miura SV - Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach - punainen, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Countach LP5000S - musta vm. 1982, nm. unknown
Lamborghini Jarama - vihreä
Lamborghini Urraco P 250S - punainen, vm. 74
Lamborghini Espada 400 GT - punainen, vm. 74, automaatti
Lamborghini Espada - kolaroitu, punainen, vm. 76
Lamborghini LM002 - musta, Pietarsaaressa keräilijällä 90-luvulla (ei suomessa)
Lamborghini Diablo VT Roadster - keltainen, ex-Rytsölä
Lamborghini Diablo VT Roadster - sininen, (ex?)-Rytsölä
Lamborghini Gallardo - BHZ-xxx, keltainen, vm. 05
Lamborghini Gallardo - musta, vm. 05
Lamborghini Gallardo GT3 - valkoinen, vm. 06
Lamborghini Gallardo - keltainen
Lamborghini Gallardo Roadster - keltainen
Lamborghini Gallardo - CZL-, valkoinen
Lamborghini Murciélago LP640-4 - IOL-1, harmaa, vm. 09
LM002:sia puuttuu
ja muutama vanhempi.
Enpä halua leikkiä mitään Lambo-tietäjää, enkä ole selvillä mitä kaikkea vuoden 1996 jälkeen on tuotu Suomeen (niin kuin ei kukaan muukaan). Noista vanhemmista pitäydyn edelleen omassa käsityksessäni, että 350 GT 1 kpl ja LM002 1kpl, koska olen nähnyt viimeksi joskus 1990-luvulla autorekisterikeskuksen listan rekisterissä olleista Lamboista. Tuo "keräilijällä Pietarsaaressa 90-luvulla (ei Suomessa)" on ehkä tosi, vaikka itse en siihen usko. Näitä legendoja aikanaan liikkui vaikka kuinka, suurin osa koski Ferrareja, joita kaikenlaiset "asiantuntijat" olivat nähneet vähän joka pitäjässä. Toisaalta esimerkiksi laittomia (lue tax-free) Maserateja tuotiin ennen vuotta 1996 maahan tullin suosiollisella avustuksella, usein väärillä papereilla, ja ne hävisivät takaisin ulkomaille yhtä salaperäisesti kuin olivat tulleetkin.
"l'Alfa Romeo non è una semplice fabbrica di automobili"

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Viesti Kirjoittaja unknown »

Ne mihin kirjoitin että, autot ei ole Suomessa, tarkoittaa myös sitä että ne autot myytiin pois maasta eikä niitä enää täällä ole. Niiden osalta spekulaatiot voi siis lopettaa.

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

Bongattu Murcielago Roadster, + ot:nä Fefet 430 ja California:

Kuviakin täällä:

https://picasaweb.google.com/1044974698 ... arSpotting

Noi jalat on niinkuin mittatikkuina, jotta mataluus käy paremmin ilmi. :)

Olis testilenkinkin ajamaankin päässyt (korvausta vastaan).
Kivaa oli kun Murc murahti käyntiin. Helle oli jo kova, joten siinä vaiheessa poistuin köyhänä takavasemmalle kylmälle oluelle, siihen oli sentään vielä varaa.

Paikka oli Milano.

-cr

(linkki korjattu 12.9, jos joku haluaa vielä kuvia katsella)
Viimeksi muokannut Campari, 12 Syys 2011, 15:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Vastaa Viestiin