Vauhtia liikka-kortti pois

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

TestarosaFinland kirjoitti:Kun sinulla epezi tuli 2 sakkoa vuoden sisällä, eikö kortti lähtee samantien?
Rajana on juurikin tuo 2, eli kolmannesta vuoden sisällä tai neljännestä kahden vuoden sisällä lähtee kortti.
Minun miekestäni sinun veljen on mentävä oikeuteen ja vaatia kovat korvaukset sitä ajalta, kun se oli kortiton!
Olen vähän samaa mieltä, mutta taitaa olla aikas turhaa, näissä tapauksissa on kyllä aikas erikoista että rangaistus lusitaan jo ennenkuin tuomioistuin on sitä määrännyt.

Vähän niinkuin minut pidetettäisiin ruokakaupassa varkaudesta, ihan vaan sillä perusteella että olemukseni viittaa varkaaseen.

Veli ajatteli käydä kysymässä poliisiasemalta että kuinkas paljon hän voi nyt törttöillä, kun hänellä on jo 5 viikkoa ajokieltoa varastossa :mrgreen:

Jami
Viestit: 69
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 19:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jami »

jknracing kirjoitti:41 km/h ylitystä ja kortti lähtee. Oliskohan se niin että 30-40 km/h ylityksessä se jalkamieheksi siirtyminen on poliisin harkittavissa?
Minä olen juurikin tuo Epezin veli ja ainakin poliisi pysäyttäessä sanoi että 1km/h vähemmän nopeutta niin eivät olisi korttia ottaneet pois. Rajoitus oli siis 100km/h ja nopeutta väittivät mitanneensa 143km/h josta tutkavirhe 3km/h, eli nopeudeksi merkattiin 140km/h.

No oikeudessa tosiaan myönsi että tutka näytti vain hetken tuota 143km/h ja oli todennäköisesti kaverini edellä ajaneen MP:n nopeus, siitä arvioivat että ajoin samaa vauhtia (kuitenkin sakkoon merkattiin että Stalker tutkalla mitattu ja suullisestikkin sanoivat että saivat tutkattua molemmat).

Enitän tässä hommassa vitutti että tiesin että olen ajanut max 130km/h. Ja kortti oli sit 5 viikkoa hyllyllä. Nyt oikeus 7kk myöhemmin toteaa että poliisilta virhe tulkinta ja poliisin määräyksestä ei tullut lainvoimainen. Tuskin tuota 5viikkoa saa kuitenkaan käyttää tulevaisuudessa takautuvasti :-D

Niin, oikeudessa sanoin että mittari näytti 12X (viimeistä numeroa en tiedä digimittarissa kun vilisee), mutta max. 130km/h. Tuomari päätti sakottaa sitten 120km/h nopeudella. 22 päiväsakkoa oli alkuperäinen ja tippui 12 päiväsakkoon sitten. No tulipa säästettyä 500-600e sillä että viitsi lähtee oikeuksiaan puolustaan vaikka välllä ehtikin jo kaduttaan kiistäminen.

Kaverilla ei tuomio muuttunut, 24 päiväsakkoa (oli kyytiläinen mukana), mutta laskivat tulojen perusteella vähän päiväsakon summaa. No maksoi poliisin todistelupalkkion (päiväraha 16e ja 5e bussikuluja) joten jäi 3e voitolle siitä keikasta :)

-Jami-

EDIT: muutama mielenkiintoinen pointti oikeudenkäynnistä. Missään vaiheessa meiltä syytetyiltä tai meidän todistajalta (kyytiläinen) ei kysytty henkilötodistukia. Eli kuka vaan olisi voinut esiintyä meinä. Lisäksi kun 2008 verotus oli varmistunut niin yrittivät sakottaa sen perusteella. Minulla oli 2009 keväältä palkkakuitti mukana josta kerroin suullisesti lukeman. Sakko laskettiin sen mukaan, sitäkään ei tarkastettu kuitenkaan. Luottivat sanaan.

EDIT2: kortin kuivumisajasta päättänneelle poliisille jo kirjoitin emailia ja vastasi vaan että tule poikkeen jutteleen kun saan oikeudesta paperit postiin. Vähintäänkin haluan rekisteriin korjattavaksi sen että olisin ollut ajokiellossa.

EDIT3: edittiä editin perään. Aivan alkuperäiseen kysymykseen. Meillä oil samatilanne että poliisi ei pystynyt näyttää todistetta nopeudesta. Tutkan pysähtyy näyttään lukemaa vain jos nappia painetaan, normaalisti se on tilassa jossa se näyttää kokoajan sen hetkistä tutkattua nopeutta. Eli aina siitä ei saa todistetta. Oikeudessakin koitimme kysyä että miten tämä eroaa esim rattijuopumus tilanteesta jossa sinua ei voida syyttää pelkän tienpäällä tehdyn puhalluksen perusteella vaan aina tarvitaan verikoe tai tarkkuusalkometrin tulos. Ei saatu siihen vastausta, mutta ilmeisesti poliisilla on mahdollisuus keksiä lukemia päästään ja niitä ei tarvi mitenkään todistaa. Riittää että oikeudessa kertoo että sellasta lukemaa se näytti (syyttäjäkin vaan sanoi että poliisilla ei pitäisi olla mitään intressejä keksiä lukemia).

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Peltipoliisi vilautti valoa tuossa jokin aika sitten. Tänään kilahti postilaatikkoon lappu 70€ siitä hyvästä, että ajoin 70:n alueella 80 km/h. Tuossa paikassa vielä juuri vaihtuu 100 -> 70 rajoitus. Aika tarkkaa on nykyään...
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Niin se on että kannattaa olla tarkkoja nykyään. Mutta mielenkiintoinen on tämä summa, 70€? Eikö se minimi ole 115€ kun saa rikkesakon?
Nothing beats cubic inch

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

TestarosaFinland kirjoitti:Niin se on että kannattaa olla tarkkoja nykyään. Mutta mielenkiintoinen on tämä summa, 70€? Eikö se minimi ole 115€ kun saa rikkesakon?
Itse ajoin jokunen viikko sitten Mynämäellä tolppaan. 80/92km/h. Sakkoa tuli mullekin 70€. Ehkä antaa naamasta alennusta, tai jotain..

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

^

Varmaan alennus alfabbs jäsenille :lol:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mulla tuli tolpasta 88/80-alueella lappu kotiin, missä piti täyttää kuka on kuljettaja, myöntääkö, oma selitys tapahtumasta ja minkä poliisin kanssa haluaa asiasta käydä mahdolliset jatkoneuvottelut.

Liekö pyrkimyksenä tarkistaa kuka poimii noita kirjallisia varoituksia ja älähtävät jossain vaiheessa? Ennen tullut vain suoraan se varoitus omistajalle ilmoitusluontoisena asiana.

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^^11.12 napsahti Porintien ja Vaasantienristeyksessä Hyvelässä 68/60 ihan oma vika unohdin,vieraalla autolla.Vissiin huomautuksella selviää, sakotetaanko muuten turvavöistä kameralla ?
Viimevuonna Laihialla samoihin aikoihin vaimon autolla samanmoisen68/60,mutta silloin se huomautus meni ihan Katin piikkiin.
Oon kai niin tytön näköinen. :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Perhana riksesakon ne tuosta hyvästä tarjosivat.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Itse olen väläyttänyt jo kahdesti. Toisella kertaa oli vahingossa jutellessa reilusti liikaa 80->60 paikassa. Toisella kerralla löin tyynesti vakkariin 90 80-alueella ja kamera vastasi välähtämällä :)

Nämä samalla autolla, ja kummastakaan ei ole tullut postia. Pakko olla alfabbbs alennus. Olen kyllä pikkuisen yrittänyt himmailla jos ne vaikka lähettää ne niputettuna jossain vaiheessa ja kortin saa 20vuoden kuluttua takaisin :silly:

Outoa on tuo että poliisiviranomaisen ei tarvitse pystyä todistamaan tapahtunutta. Isälleni on myös määrätty sakko joka oli liikaa, mutta ei jaksanut/uskaltanut lähteä tappelemaan. Tosi oikeusvaltio :?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
jarski
Viestit: 1734
Liittynyt: 19 Kesä 2003, 23:21

Viesti Kirjoittaja jarski »

^^Tänään hain Kauhajoen poliisilaitokselta rangaistusvaatimusilmoituksen em. tapauksesta. Tuomio: 1.varoitus ylinopeudesta. 2.Kulkuneuvon kuljettaminen oikeudetta. Kuljetti yleisellä tiellä moottorikäyttöistä ajoneuvoa ilman tarvittavaa ajo-oikeutta. Ajo-oikeus menetetty 3.8.2008.
Tuomio:21kpl päiväsakkoa,sekä uusi ajokortti...Näin Pohjanmaalla,meillä on täällä kivaa :P

Vastaa Viestiin