Ebay

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Ebay

Viesti Kirjoittaja geetee »

Olen tässä yrittänyt tilailla vanteita ebayn kautta ja nyt on sellainen ongelma etten saa maksettua tilausta.
Aikaisemmin tilaamani tavarat on voinut maksaa paypalilla eikä mitään ongelmia ole ollut, mutta nyt maksutapana on pankkisiirto niin ei tästä tule mitään.
Kun painan pay now painiketta niin tulee seuraavanlainen teksti:

Your request could not be processed at this time

Thanks for your recent payment. You can view your order details to see payment information and dispatch status for your items.
Error Code #50011

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

En suosittele tilisiirtoa, kokemuksella. Luotettava myyjä tarjoaa kyllä vaihtoehdoksi Paypalia.

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Mä olen maksanut Ebayssa varmaan parillekymmenelle eri myyjälle ympäri maailmaa suoraan tilille, ja aina on tavarat saatu myös tällä tavalla. Paypal olisi tietysti vaivattomampi. Pyydä myyjän IBAN (kansainvälinen tilinro) ja SWIFT/BIC koodit ja maksa suoraan hänen tililleen vaikka nettipankissa.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Ok.
Tuossa nyt vielä kohde + myyjä. Pystyykö tuohon palautteeseen luottamaan yhtään?
http://cgi.ebay.it/Cerchi-in-lega-Alfa- ... m153.l1262

Avatar
mezzadro
Viestit: 35
Liittynyt: 06 Huhti 2007, 14:40

Viesti Kirjoittaja mezzadro »

Mun silmiin näyttää ihan asialliselta kauppiaalta. Luulisin että noita palautteita on aika vaikea väärentää. Tietysti aina voisi esim. mukamas myydä tavaroita omille kavereille jotka sitten pistäisi sopimuksesta yltiöpositiivista palautetta. Itse en ole ostanut esim. sellaisilta kauppiailta jotka on hiljattain vaihtaneet nimimerkkiä yms. mutta ko. tapauksessa myyjähän on selvästi enemmänkin yritys kuin yksityishenkilö.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Asialliset palautteet, joten voisi kuvitella tavaran saapuvan kuten luvattua.

Minä olen yhdet maksanut tilisiirrolla ja Saksan poliisi kertoi ettei kannata jäädä odottelemaan :mrgreen:

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Eihän ebayssa SEPA-maksua tehdä heidän kauttaan vaan oman pankin kautta IBAN/BIC -tunnusten avulla. Joko myyjä on laskun lähettänyt? Joskus antavat tarvittavat tiedot laskun mukana, mikäli eivät niin kysy niitä. En tiedä mitä yrityskäyttäjiltä vaaditaan mutta ei ainakaan vähennä luottamusta, tuollahan se lukeepi: Account type: Business + alempana veppisaitin linkki www.ischiagomme.it. Palautteiden perusteella joku ruotsalainen on italialaisten ohella juuri hiljattain tehnyt onnistuneet kaupat :?

Avatar
rim
Viestit: 767
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 21:47
Car(s): Jaguar I-Pace HSE, Jaguar XKR, ex 156 2.0 TS, 156 2.0 JTS SW, 156 2.0 JTS, 159 2.4 JTD Q4, Jaguar Sportbrake 2,2 i4 Td 200 Jaguar F-Pace 2.0
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja rim »

Ilmoituksen mukaan paypal pitäisi käydä ? Olisiko kyseessä jokin tilapäinen häiriö, kannattaa kokeilla uudelleen.

Noista palautteista kannattaa katsoa mistä tavarasta palaute on annettu. Joissain ilmoituksissa on ollut huuhaa tavaraa, alle euron juttuja suuret määrät. Tuon myyjän palautteet näyttäisi olevan pikaisella katselulla ok.

Avatar
Tommi
Viestit: 640
Liittynyt: 17 Loka 2003, 16:44
Car(s): Giulia 2.0, MiTo QV, (barchetta)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tommi »

Tuo kuva noista vanteista näyttää kyllä tosi tutulta. Voi olla, että ei ole oikea kuva myytävistä vanteista. Tai sitten vanteet on ollut tosi kauan myynnissä.

Voin tosin olla väärässäkin.

-tommi

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

No nyt oli italian poika laittanut IBAN ja SWIFT koodit kun niitä erikseen kysyin. Pitänee kokeilla onnea..

Viestissä oli swift ja bic koodit? kumpaakohan noista nyt tarvitsen?
SWIFT CODE BPAMIT3J
Bic code: BLOPIT22

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

geetee kirjoitti:No nyt oli italian poika laittanut IBAN ja SWIFT koodit kun niitä erikseen kysyin. Pitänee kokeilla onnea..

Viestissä oli swift ja bic koodit? kumpaakohan noista nyt tarvitsen?
SWIFT CODE BPAMIT3J
Bic code: BLOPIT22

SWIFT ja BIC koodit ovat sama asia.

Tuo jälkimmäinen koodi ainakin palautti pankiksi seuraavan: UNIONE DI BANCHE ITALIANE S.C.P.A.(FORMERLY BANCA LOMBARDA E PIEMONTESE)

Ekaa koodia ei SWIFT järjestelmä tunne, mahdollisesti vanha koodi?

Eli oikea koodi on BLOPIT22

Noita voi tarkistaa osoitteesta http://www.swift.com/biconline/

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Kokeilin onnea ja maksoin tilauksen. Op nettipankkikaan ei hyväksynyt tuota ensimmäistä koodia mutta toisen hyväksyi.

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

Tänään tuli vanteet ovelle.:-D
Tuntui jo välillä että tuleeko niitä ollenkaan kun saamallani seurantakoodilla ei löytynyt mitään.
No nyt vertasin sitä tuohon paketin kyljessä olleeseen niin 1 nollahan siinä oli liikaa.

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Hyvähyvä että onnistui! Jiipeggiä sitten äkkiä kun on alle asennettu :)

Avatar
geetee
Viestit: 297
Liittynyt: 11 Helmi 2006, 19:23
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja geetee »

^Yksi kännykällä otettu kuva laitettu albumiin. Madallusta tulossa..

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Todella maukkaat.

Avatar
doublesix
Viestit: 2534
Liittynyt: 16 Helmi 2009, 20:24

Viesti Kirjoittaja doublesix »

Illalla tuli käytyä kaupassa. Voitto kotiin ja kysely myyjälle postitus kuluista. Fransmanni vastasi:"......you are outside EU....". Rupesi nauratta ja lähetin uutta mailia kertoen mitkä maat EU:hun kuuluu. No vastaus tuli ja pyyteli kovasti anteeksi ja selitti,että Ranskasta postitettaessa Finland ei kuulu EU zoneen.
Ride on!

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

^Joskus vuonna -99 kun oltiin muuttamassa Ranskasta pois, ei jokin muuttovirkailija (jonka siis juuri pitäisi näistä asioista tietää) meinannut millään uskoa että Suomi kuuluu EU:hun.
Tuohon aikaan vielä Ranskassa oli kovan luokan propaganda meininki Suomea kohtaan. Suomalaiset elokuvat oli jotain metsässä asumista tai työttömien örveltämistä, (siis ei missään tapauksessa mitään minkääntasoiseen sivistykseen viittaavaa) ja kerran kun uutisissa kerrottiin jostain tapaturmasta Suomessa, niin kuvapätkässä näytetiin palomiehiä kantamassa letkua jossain syrjässä. :silent:
Ja viimeinen ostos taitaa olla BTCF jäsenyys, huomenna ratapäivä : P
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Siistit vanteet. Ehkäpä komeemmat kuin GTA/8C Ja 18"

http://cgi.ebay.de/ALFA-ROMEO-GT-156-14 ... 3a5aa4eef2

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5760
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, 156 2.5, Spider 3.0, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ On kyllä maukkaat.

Avatar
EBITDA
Viestit: 1858
Liittynyt: 04 Elo 2009, 17:46
Car(s): 159 SW, Crosswagon, 155, Spider, Evo
Paikkakunta: Hämeenlinna/Rauma

Viesti Kirjoittaja EBITDA »

^^ Roheet on vanteet!

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Ebay

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Minulle on kehkeytynyt hienoinen soppa Ebay ostoksen kanssa. Apua utelisin kokeneilta miten kannattaa toimia.

Ostin n.2kk sitten uuden alkuperäisen ilmamassamittarin, sopivuustaulukossa luki että sopii autooni.
Mittarissa on kaksi valmistenumeroa, toinen putkessa jossa mittari on kiinni, ja itse mittarissa.
Lähettivät osan ensin väärään osoitteeseen, tuli minulle noin kahdessa viikossa noin viikon sijaan.
Osa sopi ja toimi autossani kohtuullisesti, mutta se on väärä. Väärä osanumero ja ulkomuotokin erilainen.
Lähetin osan takaisin kun viimein kertoivat osoitteen.
No aikaa on mennyt nyt tuo n.2kk osan ostamisesta kun on kommunikointi ollut huonoa myyjän kanssa. Ei ole kovin yhteistyöhaluinen.
Minulla on mennyt paljon vaivaa, ja rahaakin kohtuullisesti tämän kanssa kun auto ei mene katsastuksesta läpi tämän takia.
Olen riitauttanut asian Ebayn kanssa, ja tilanne on nyt myyjäliikkeen puolelta se että jos vaihdan antamani liikkeen negatiivisen palautteen positiiviseksi niin lähettävät kuulemma minulle oikean osan joka on n.10e kalliimpi kuin ostamani osa, ilman että minun tarvitsee maksaa tuota väliä.

Kannattaako minun suostua tuohon 'tarjoukseen', vai painostaako Ebay todennäköisesti myyjäliikkeen parempaan korvaukseen minulle jos vien valituksen läpi?
Tuo Ebay myyjäliike on iso, ja niillä on todella hyvä positiivinen palaute prosentti, mitä tämä minulle tarjottu sopimus hieman valaisee.. Kiitos.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Ebay

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Jos siitä on dispute-case auki, voit kieltäytyä kaikesta paitsi rahojen palautuksesta, sikäli kun ehdot eivät ole muuttuneet.
Viimeinen oljenkorsihan on sitten dispute PayPalin tai luottokunnan tmv. kanssa (riippuen maksutavasta). PayPalille dispute pitää avata viimeistään 180pv päästä kaupanteosta.
Voit myös (ymmärtääkseni) sopia niin, että vaihdat äänet positiiviseksi JOS toimittavat oikean osan eka.

Niin kauan kun Case on auki, on sulla hyvä keissi.

Avatar
Maunu
Viestit: 3487
Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
Car(s): Stelvio 2,2 JTDM 210hv 2018, 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, Subaru Forester 2.0X 2006, Peugeot E-2008 2024
Paikkakunta: Pori

Re: Ebay

Viesti Kirjoittaja Maunu »

Ei kannata vaihtaa palautetta positiiviseksi ennen kuin saat uuden osan.
Jos vaihdat palautteen niin sitä ei enää voi uudelleen muuttaa vaikka myyjä ei lähettäisikään toimivaa tuotetta.

Rahasumman pitäisi ilmissä olla niin pieni että Ebay korvaa tuotteen vaikka myyjä ei tekisi mitään, mutta postikuluja, joita on aiheutunut tuotteen takaisin lähettämisestä et saa mistään takaisin.

Itselle kävi muutama viikko sitten Aliexpressistä ostetulle tavaralle vähän samalla tavalla eli tuote oli aivan eri kuin ostettu tuote. Riitautin asian ja koska myyjä ei vastannut neljään arkipäivään valitukseeni Aliexpress katsoi asian minun hyväkseni ja palautti rahat. Sain myös pitää väärän tuotteen. Tässä tapauksessa siitä ei kuitenkaan ole mitään iloa, koska tuote oli vain pieni kumin pala eikä rengaskoneen sähkökatkaisin.

Periaatteena minulla on ainakin se, että positiivinen palaute lähtee myyjälle vasta kun olen todennut tuotteen oikeanlaiseksi ja toimivaksi.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Ebay

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Kiitos näkemyksistä. Liike tarjoutui kyllä palauttamaan rahoja jo hyvissä ajoin, mutta halusin paljon mieluummin sen oikean ILMI:n. Vaihdoin palautteen neutraaliksi, toivottavasti oikea palikka saapuu piakkoin.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin