Yksi P4 poistui vahvuudesta

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Yksi P4 poistui vahvuudesta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Tänään se sitten tapahtui, permis painui puun sisään.

Oma moka, liikaa vauhtia, liikaa intoa.

Mies on rikki, mutta vain henkisesti.

Permiksestä vasen etukulma sisässä, ja auto mutkalla kuskinoven takaosaan asti.

Vedän tänään kännit, ja itken itseni uneen. Saa ruoskia...

Rolfa Ameo
Viestit: 126
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
Car(s): 155, Maserati V6
ex. 156
Paikkakunta: Nokia

Re: Yksi P4 poistui vahvuudesta

Viesti Kirjoittaja Rolfa Ameo »

No voi saakeli, missä?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Rounionkadulla, siellä Rautian alkupäässä. Alfa on jo tuotu lavetilla kotiin.

Rolfa Ameo
Viestit: 126
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
Car(s): 155, Maserati V6
ex. 156
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Rolfa Ameo »

Epezi kirjoitti:Rounionkadulla, siellä Rautian alkupäässä. Alfa on jo tuotu lavetilla kotiin.
Risteyksessä vai siinä mäkimutkassa ennen renkaitten vanhoja varastoja?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Siinä välissä, suoralla :shock:

Rolfa Ameo
Viestit: 126
Liittynyt: 18 Touko 2007, 21:29
Car(s): 155, Maserati V6
ex. 156
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Rolfa Ameo »

Vauhtia on varmaan ollu kohtuullisesti...onneks sulle ei käyny mitään, vaikka ketutuksen määrää voin vain arvailla.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4337
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4, Kona
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Et sattunut kuvaa ottamaan? :o ihan vaan mielenkiinnosta!

Ja pahoitteluni upeasta autosta.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

En ottanut kuvaa, ei semmosia halua muistella. Käyn laittamassa pressun päälle ja vietän pari viikkoa suruaikaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Rapatessa roiskuu ja ajaessa paiskaantuu, ei sille mitään voi. Harmi tietty, että oli juuri P4.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Eikö saa oikaistua/ korjattua?

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei saa. Meni moottoriin asti sisään, ja keskellä kattoa vekki.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4140
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Vilpittömät pahoittelut :puppydogeyes: Hyvä että mies on ehjä. Tuon ikäluokan Roomeot ei ole maailman turvallisimpia.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Auts. Otan osaa.

Jos jotain hyvää, niin et ainakaan kenenkään yli ajanut tai itseäsi telonut. Ne on jo ikävämpiä juttuja etenkin jos on johtunut omasta leikkimisestä. Sakkojakaan ei tainnut tulla?

Nyt varmasti vituttaa kympillä, mutta joskus se vielä naurattaa.

Itse vedin tuon Nelikko Voyagerini ensilumien aikaan kylki edellä tolppaan samasta syystä, mutta henkilövahingoilta ja sakoilta vältyttiin.

Kyllä se siittä sano.. :)


Edit: Ai niin.. Osta nyt joku halpa Sprintti ja laita permiksen tekniikka (ja turbo) siihen...? Niin mä tekisin :mrgreen:
Viimeksi muokannut Abarth, 10 Tammi 2009, 14:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

On kyllä ikävä juttu. Yleensä aina sanotaan että peltiä saa rahalla, mutta vanhempien Alfojen kohdalla sekään ei enää tahdo pitää paikkaansa. Pääasia kuitenkin että kuski selvisi henkisillä kolhuilla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ei tullut sakkoja, tuttu hinauspalvelun mies oli sen verta nopee että ei poliiseja paikalla vielä tullut.
Liitteet
10012009.jpg
10012009.jpg (93.97 KiB) Katsottu 6232 kertaa

Avatar
Midi
Viestit: 817
Liittynyt: 12 Kesä 2005, 17:21
Paikkakunta: Forssa

Viesti Kirjoittaja Midi »

Voi voi.. :(
Joona Karimaa
____________

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

valittelut tapahtuneen johdosta..onneksi itsellesi ei käynyt kuinkaan.. :?

nyt vain toista koppaa metsästämään, abarthin ehdottama sprint ei olisi kyllä yhtään pöllömpi nelivetotekniikalla.. :wink:

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

Todella harmi juttu. Kun sait kardaaninkin kuntoon ja auto oli loppujen lopuksi varsin hyväkuntoinen.

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Bones »

Ja tätä sivuluisua ei taida enää oikaista edes peltiseppä.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Onneksi kuski ei poistunut :shock:
VMP

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Ei helvetti!!! :( :( :(
Alfa-uros...tojota-naaras

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei ihme jos sylettää mutta onneksi ei mennyt kuskilta nenä vinoon.

Jäikö jakopään koppa ehjäksi? Sehän on tuossa konehuoneen etuosassa aika otillaan, mutta jos sattui tuuri käymään niin kone on varmaan vielä kuosissaan eli ei muuta kuin tekniikka Sprinttiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kuulin huhua että nokkapyörä olisi ottanut osumaa.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Jaaha. Onneks ei henki menny. Silmällä veikkaisin että n. 60km/h ei riitä, mutta sakot onneksi jäivät saamatta. Peltiä saa rahalla, päätä ei. :roll: ..minä latasin silloin joskus giuliettan 180-190 vauhdista jakajaan, siinä holvastissa. Ja tämähän on todistettu hovissa asti poliisin toimesta.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Jäikö jakopään koppa ehjäksi?
Ei jäänyt. Kotelo on palasina ja hihna näyttäisi olevan vielä ehjä, toinen nokkapyörä on kuitenkin vinossa. Eihän sitä varmaksi vielä tiedä mitä kaikkea on mennyt palasiksi. Katotaan sitten joskus kun rohkeus kestää katsomaan pressun alle.

Humala nousee...

Edit: Kumimuumi: en usko että vauhtia olisi ollut edes 50. Paikka oli aika pian risteyksen jälkeen ja ehdin vähän jarruttaankin ennen osumaa.

Avatar
mutt
Viestit: 5449
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Viesti Kirjoittaja mutt »

33 ei tarvitse kovin kovaa osumaa mennäkseen tuohon kuntoon. Muistan jonkun vanhan Kuukauden Shokin, jossa 33:lla otettiin matsia 315-bemarin kanssa - joka sekään ei nyt mikään erityisen vahvakorinen ole - osittaistörmäyksenä nokikkain, ja 33 oli kuskin penkkiä myöten kasassa penkin käyttäjän kannalta lopullisin seurauksin, bemarin kuskilta murtui nilkka. Nopeutta saattoi siinäkin olla ehkä alle 60, bemari vielä oli jarruttanut minkä ehti, muttei kaiteen vuoksi pystynyt väistämään. Harmi homma tuon P4:n kannalta, ei noita enää liikaa ole jäljellä. :(

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Epezi kirjoitti:en usko että vauhtia olisi ollut edes 50. Paikka oli aika pian risteyksen jälkeen ja ehdin vähän jarruttaankin ennen osumaa.
Ok. rajusti tuo on kuitenkin painunut. Muistaakseni nimim. mazasaar? osti tuon mun giulietan, paskanahan se oli ja kori aivan mutkalla. Vauhti ja osumakulma (kuskin takaoven etureuna) huomioiden kesti ihan hyvin.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Herra Salo
Viestit: 691
Liittynyt: 29 Heinä 2006, 23:22
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja Herra Salo »

Onpa ikävä uutinen auton osalta. Onneksi mies säilyi ehjänä!

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Voin sanoa että tässä kännissä olisi aivan sama kuinka paljon miestä olisi sattunut. Auto vituttaa silti. :(

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Otan vilpittömästi osaa menetyksestäsi!
Varmasti ottaa pannuun, mutta onneksi olet itse kunnossa.

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Huh, aika läjään näyttää menneen. Onneksi ei kuskille sattunut mitään. Tuota kuvaa katsellessa tulee kyllä mieleen omankin auton vaihtaminen johonkin turvallisempaan... Toivottavasti tuosta on vielä ainesta johonkin muuhun kivaan projektiin jos innostut askartelemaan.
Tein itse - säästin

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Harmittaa varmasti, mutta onneksi mies jäi siihen kuntoon että voi itse kerätä romut ja rakennella taas uusia leluja.
Kimmo

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

No täällähän löytyi ne selitykset projekti puolelle.

Onni tässä näyttää olleen, että ei ajettu Epezin normaaleilla nopeuksilla.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Se on ikävä tunne kun huomaa auton lähteneen lapasesta ja odotella minne pysähtyy. Itse pyöräytin 75:sen viime talvena sillalla kaiteeseen. Oli sopiva mutka, hieno sladi, vähemmän hieno vastaheitto ja takapuskuri vaihtokuntoon.

Jaksamisia!

Avatar
maddog
Viestit: 75
Liittynyt: 25 Elo 2004, 18:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja maddog »

No noita peltilehmiä saa lisää, mutta henkikultaansa ei...

Kyllä se aina hiukan säikäyttää, nimimerkki: 75 TS syttyy palamaan ajossa :onfire:

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Pahaan kuntoon kyllä meni,hyvä ettei kuski mennyt yhtä nippuun.
Ei muuta kun uutta matoa koukkuun,kyllä se vitutus siitä häviää,naurattaakin vielä joskus koko homma :wink:
Hugoa lainaten:pitikö olla hoppu,nyt se on leikin loppu :roll:

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Otan osa! Mutta tärkein, että Epezi säilyi ehjänä. Oliko muuten kasko?
Nothing beats cubic inch

Jami
Viestit: 69
Liittynyt: 23 Heinä 2004, 19:57
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Jami »

TestarosaFinland kirjoitti:Oliko muuten kasko?
Epezi sanoi että ei vakuutusyhtiö myöntänyt kaskoa (ainakaan järkevään hintaan).

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

No eipä se ollut eka kerta...

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=4373

:-D
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

^Älkää lyökö lyötyä, tuossa kuitenkin auto säilyi ehjänä.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4869
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Pahoitteluni. Hienosti edistyneelle projektille ikävä loppu.

Sydän onneksi säilyi, uutta matoa koukkuun.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Alfaholisti
Viestit: 508
Liittynyt: 13 Maalis 2003, 09:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Alfaholisti »

Pahoittelut auton puolesta, mutta kuten jo niin moni on aikaisemminkin todennut niin pääasia ettei itselle tai muille käynyt kuinkaan.

Jokaisen meistä on kai oppirahat maksettava, nimimerkillä "eilen oli 14 vuotispäivä siitä kun paiskasin fiestan kylki edellä puuhun kun piti vähän näyttää miten käsijarrulla heitetään hienoa sladia".
Exät: 75, 166, 156, GTV, Sprint

Avatar
jaskas
Viestit: 621
Liittynyt: 09 Helmi 2004, 22:55
Car(s): -1973 GTJunior 1600 (projekti)
Paikkakunta: Hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jaskas »

Alfaholisti kirjoitti:Pahoittelut auton puolesta, mutta kuten jo niin moni on aikaisemminkin todennut niin pääasia ettei itselle tai muille käynyt kuinkaan.

Jokaisen meistä on kai oppirahat maksettava, nimimerkillä "eilen oli 14 vuotispäivä siitä kun paiskasin fiestan kylki edellä puuhun kun piti vähän näyttää miten käsijarrulla heitetään hienoa sladia".
Oppirahat on maksettava... mullakin taitaa olla 10v päivä aika lähellä kun ajoin vanhempien 240 vollen 3m korkean lumikasan läpi = autolle ei käyny mitään ?!?
Pitää vaan pitää mielessä noi sattuneet ja ottaa niistä opiksi... Eikä esim kokeilla seuraavaa takavetoista (Vanhaa possuani) ja ajaa sitä tolppaan n.8 v myöhemmin. Eli mun muisti siis kestää 8 vuotta. Elii nyt siis vielä 6v seuraavaan mälliin.. muistakaa muistuttaa kun lähenee :D

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Huono juttu autolle, mutta terveytesi on toki tärkeämpi.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

JTD kirjoitti:No eipä se ollut eka kerta...
No hei!! :lol:
Tuohan on talviajoharjoittelusta, siellähän on tarkoituskin koheltaa, eikös?

Onhan sitä tullut kohellettua kaikenlaista, ja myönnän että ajotavastahan tuo johtuu. Tämä oli kuitenkin ensimmäinen kerta kun oikeesti kolahti.

Nämä autotkin (kertaakaan en ole nimittäin corollalla koheltanut) vaan luo sellaisen mielentilan jossa antaa tunteiden johdattaa ajamista (kun on hauskaa - niin sitten leikkii jne.), tällöin jää helposti järki vähemmälle. Aina olen kuitenkin osannut huomioida ympäristön, tässäkään tilanteessa ei muita autoilijoita taikka jalankulkijoita ollut tulilinjalla, joten annoin mennä.

Ehkä jatkossa viisaampi, tai toivottavasti.

Avatar
TEMUZIN
Viestit: 154
Liittynyt: 07 Elo 2006, 13:54
Paikkakunta: Noormarkku

Viesti Kirjoittaja TEMUZIN »

...
Liitteet
O, shit 001.JPG
O, shit 001.JPG (19.31 KiB) Katsottu 4360 kertaa
Todellinen tieto perustuu aina kokemukseen
( Kiinalainen sananlasku)

Jönsson
Viestit: 972
Liittynyt: 04 Huhti 2007, 14:46
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja Jönsson »

KJS kirjoitti:On kyllä ikävä juttu. Yleensä aina sanotaan että peltiä saa rahalla, mutta vanhempien Alfojen kohdalla sekään ei enää tahdo pitää paikkaansa. Pääasia kuitenkin että kuski selvisi henkisillä kolhuilla.
Näinhän se juuri on, etä uutta peltiä saa rahalla. Vanhaa ei välttämättä.

Täytyypä nyt muistella varusmiespalvelustani Niinisalon raskaassa. Olin keväällä ostanut eräältä eläinlääkintäkoulun sotilasmestarilta ensimmäisen Alfa Romeoni, 1972-mallisen Sudin. Sotamestaaja oli itse puolestaan ostanut auton eräältä kapteenilta, joka puolestaan oli aikoinaan tuonut sen verovapaana sotasaaliina Golanilta.

Ikänsä maanpuolustustehtävissä palvellut Alfasud ei ollut mikään raketti, mutta ylimaalauksen jälkeen mukavan näköinen ja ennen muuta todella mukava ajaa - varsinkin mutkateitä. Ensimmäisellä kotimatkallani vastaantullesta GTV:stä nousi lapanen ja olin koukussa.

Sattuipa sitten ensimmäiset syysliukkaat ja paluu iltalomalta varuskunnan parkkipaikalle. Alamäessä sileähköt kesärenkaat eivät juurikaan purreet. Auto liukui kuin kelkka ja parkkipaikan liittymä läheni. Ervoin sekunnin, pari, että yritänkö kääntää vai liunko pitkäksi ja peruutan.

Valitsin väärän vaihtoehdon. 90 asteen sijasta Sud kääntyi noin 45 astetta ja siinä suunnassa oli koivu.Koivun muutettua asumaan siihen, missä piti olla Alfan syyläri, poistuin autosta ja kävelin 100 metriä pyytämään hölmistynyttä vartiomiestä soittamaan autohallilta päivystävä Masi hinaushommiin. Nopeasti Sud hinattiinkin parkkipaikalle ja viikonloppuna kotioloihin.

Pehmeä pelti oikeni yllättävän paljon tunkilla. Jakopään hihnapyörä oli vinossa, mutta kone saatiin starttaamaan, kun syyläri saatiin pois hihnan välistä ja hihnapyörä ulos syyläris kennostosta. Pahan näköiseksi rutistunut jäähdytin vuoti niin vähän, että se korjattiin paikkausaineella.

Maski oli tietenkin säpäleinä, samoin toinen u,pio ja vilkku. Ääriasennossa toinen pyörä hankasi lokasuojaan. Pakkelia oli irronnut myös kilpilinjan takapuolelta. Vapautetaan rauhanajan palvelusta.

Koska Sudi oli eneelleen liikuntakykyinen, huvitin itseäni rälläköimällä siitä ensin avoauton ja sittemmin picupin (takapenkki pois. Auto keveni ja maavara nousi, mikä teki siitä maastokelpoisemman eikä rengaskaan enää hangannut lokasuojaan. Seuraavana keväänä avolava-Alfalla kerättiin kiviä pellolta.

Muuan naapuri halusi ostaa moottorin valssimyllyn voimanlähteeksi. Kone myytiin 200 markalla ja kori tuli kaupanpäälle. Alfa Romeon sielu ei kai katsonut rehumyllyn pyöritystä arvolleen sopivaksi hommaksi. Jakopään hihna katkesi 150 metrin päässä postilaatikosta ja Boxer vaikeni iäksi.

Vastaa Viestiin