Koti-hifi

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Löysin joskus jostain high-end-hifi-kaupasta... mikähän sen nimi oli... taisi olla joku
... Ikea.
:-D

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Ei Huano :lol:

Avatar
Shuttle
Viestit: 2257
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 21:28
Car(s): Cupra Formentor & 500X. Ex. 159 2.2 JTS, Seat Mii

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Shuttle »

Willezin setti näyttää nyt tosi hienolta kun telkkari on nostettuna seinälle. Sellainen rauhallinen lookki tuli heti, nicessssss. Ja tuo lapsiperheen arki on nähty monesti kyllä... täälläkin edessä. :crazyeyes:

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja willez »

Kieltämättä, nuo muksujen lelut yms nostaa karvat pystyyn :lol: Työkavereilta kuullut vain kun nyrkki lyöty elementistä läpi,lyijykynä diskantista sisään yms... :evil: Kaikki pitää nostaa ylös tai tehä kalterit elementin eteen, muuten muksut pistää kaiken p*skaks :-D

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Nuorimmainen täyttää meillä syyskuussa kolme ja juuri hiljan jätin taas kaiuttimista kankaat pois tieltä kun ehkä jo uskaltaa luottaa, että noita elementtejä ei mennä näpelöimään (nehän näyttävät älyttömän houkuttelevilta kosketeltaviksi). Ja onhan ne itsestäkin paljon kivemman näköiset noin. Nätti kaiutin ilman kankaita on kuin bussoalfa pelti ylhäällä - onneksi edes musiikkia voi kuunnella "konepelti" auki, kun autolla ei oikein voi niin ajella.

Kuva

Lapset voivat olla toisinaan kyllä aika hyviä hellasärön poistajiakin, meillä tenavat ovat yleensä mukana kuuntelemassa jos ehdotan että laitetaas hevit lujalle... silloin äiti joutuu meidän suorassa demokratiassa tyytymään tilanteeseen. Kovasti olen tehnyt töitä "oikean" musiikkimaun rakentamiseksi lapsille, ettei se olis aina pelkkää robinia, cheekkiä ja gangnamstyleä.
8)

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

wekkuli kirjoitti:...onko kenelläkään kokemuksia tästä Verkkokaupan Genelec-pakettitarjouksesta? Himottaisi päivittää pöytätietokoneelle paremmat kaiuttimet. Musiikin kuuntelu olisi tässä aina kovin helppoa ja näppärää, kun tämä on kuitenkin aina päällä. "Isojen" stereoiden kuuntelu vaatii aina mulla vähän kytkemistä ja asettelua...

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... rja-mustat

Sitäpaitsi Genelec ja kotimaisuus... siinä on pari taikasanaa, jotka saa mun lompakon ehkä vähän höveliksi...
Ei tainnut alfisteista löytyä genelecmiehiä?

Avatar
BigShowMan
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja BigShowMan »

^kyllä muuten, mutta toistaiseksi ei ole saanut rahaa kaavittua Geneleckkeihin...
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6

Avatar
Closure
Viestit: 81
Liittynyt: 20 Heinä 2013, 01:51
Car(s): Bemarimulkku
Ex.
159 2.4 JTDm -08
156 2.0TS -01
75 2.0TS -90
Paikkakunta: Kouvola

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Closure »

wekkuli kirjoitti:
wekkuli kirjoitti:...onko kenelläkään kokemuksia tästä Verkkokaupan Genelec-pakettitarjouksesta? Himottaisi päivittää pöytätietokoneelle paremmat kaiuttimet. Musiikin kuuntelu olisi tässä aina kovin helppoa ja näppärää, kun tämä on kuitenkin aina päällä. "Isojen" stereoiden kuuntelu vaatii aina mulla vähän kytkemistä ja asettelua...

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... rja-mustat

Sitäpaitsi Genelec ja kotimaisuus... siinä on pari taikasanaa, jotka saa mun lompakon ehkä vähän höveliksi...
Ei tainnut alfisteista löytyä genelecmiehiä?
Ei, mutta Amphionit löytyy. Poistaa tehokkaasti myös hellasäröä Geneihin verrattuna.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

^Aikoinani kun möin Athenet pois, oli ostaja heti päättänyt ostaa moiset kun emäntänsä oli todennut, että nehän sopisivat heidänkin sisustukseensa.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

A Bart
Viestit: 1851
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja A Bart »

wekkuli kirjoitti:
wekkuli kirjoitti:...onko kenelläkään kokemuksia tästä Verkkokaupan Genelec-pakettitarjouksesta? Himottaisi päivittää pöytätietokoneelle paremmat kaiuttimet. Musiikin kuuntelu olisi tässä aina kovin helppoa ja näppärää, kun tämä on kuitenkin aina päällä. "Isojen" stereoiden kuuntelu vaatii aina mulla vähän kytkemistä ja asettelua...

http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... rja-mustat

Sitäpaitsi Genelec ja kotimaisuus... siinä on pari taikasanaa, jotka saa mun lompakon ehkä vähän höveliksi...
Ei tainnut alfisteista löytyä genelecmiehiä?
Kyllä löytyy.

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Amphionit ovat kyllä pirun hyvännäköisiä pönttöjä. Joskus vuonna 2001-02 kun noita pikkukaiuttimia päivitin, homman piti olla mulla kahden kauppa Amphionit (olikohan malli Helium?) tai Chorus Compactit. Mutta korvakuulolta vertailemalla päädyin sitten kuitenkin noihin nevahööd brittikaiuttimiin kun kauppias niitä kovasti alennuksella tyrkytti. Kaupassa ne kuulosti jotenkin lämpöisemmältä ja läsnäolevammalta erityisesti akustisella musiikilla kuin suomalaiset ja otin kotikuunteluun, jota on nyt toistakymmentä vuotta jatkunut. Kultauksiin ja puunväriin en silloin ollut mieltynyt kun asuin betonikuutiossa, vaan modernimpaan ilmeeseen, mutta nykyiseen puutalon olohuoneeseen nuo istuvat just eikä melkein. Noita edeltäneet tötteröt olivat kuuluisat JPW Minimonitorit.

Se on se iänikuinen dilemma, luottaako ostoksia tehdessä omiin korviinsa, vai pitääkö selkänojana olla Hifilehden tai teeämmän mittausdataa ja arvosteluja. Se on kova kynnys ja pitkä harkinta ainakin mulla tehdä hankintoja vain oman kokeilun perusteella, mutta enpä ole katunut. Toinen puoli kolikosta taas on se, että Genelecit voisi ihan hyvin ostaa postiin tilaamalla kuuntelematta yhtään, sen verran iso luotto on tuohon todella kovaan maineeseen ja lukemattomiin arvosteluihin, joissa ei taida juuri notkahduksia olla.

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

wekkuli kirjoitti:Se on se iänikuinen dilemma, luottaako ostoksia tehdessä omiin korviinsa, vai pitääkö selkänojana olla Hifilehden tai teeämmän mittausdataa ja arvosteluja.
Omia korvia parempaa mittaria ei ole. Ainakin minä ostan hifilaitteet(kin) itselleni, yleensä vieläpä omaan kämppääni, joten ne, jotka soi mun kämpässä mun korvaan parhaiten, on sille kombinaatiolle parhaat. Hifissä ei lopulta ole absoluuttista totuutta, vaikka siitä välillä kiistelläänkin.
wekkuli kirjoitti:Toinen puoli kolikosta taas on se, että Genelecit voisi ihan hyvin ostaa postiin tilaamalla kuuntelematta yhtään, sen verran iso luotto on tuohon todella kovaan maineeseen ja lukemattomiin arvosteluihin, joissa ei taida juuri notkahduksia olla.
Vaan kun ne mittaukset ei kerro sitä soundia (etenkään kohdetilassa), vaikka sinänsä faktaa puhuvatkin. Genelecien ääni on luonteeltaan rehellisen analyyttinen - se ei kerro mitään ylimääräistä eikä jätä oikein mitään kertomatta. Siihen on hyvä syy, miksi merkki on yksi suosituimmista kun puhutaan studiomonitoreista. Kannattaa kuunnella ennen ostoa, että tietää onko soundi omien korvien mukainen.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Komppaan Polforea, pienellä varauksella/lisäyksellä...

Mitä vähemmän on kuunnellut "keskittyneesti", sitä helpompi on langeta hifiliikkeessä johonkin "helpon miellyttävään loudness" toistoon (EDIT: tai vaikka kireään diskanttiin jne jne), tai vaikka esittelijän taitaviin biisi valintoihin jotka korostavat kaiuttimen vahvuuksia eivätkä paljasta heikkouksia. Eli jos ihan oikeasti kuuntelee ilman että yhtään kartoittaa mitä alan julkaisuissa on sanottu niin voi mennä ns. vipuun. Suosittelen siis yhdistelmää: Ensin käyt kuuntelemassa mahdollisimman montaa ehdokasta omassa hintaluokassa, ja mielellään muutamaa kalliimpaa niin tiedät missä mennään. Kuuntele rauhassa ja kirjoita vaikka ihan itsellesi ylös lyhyesti omin sanoin miltä se ehdokas x kuulosti (usko pois hetken päästä et ole enää varma kun olet kuunnellut montaa). Seuraavaksi etsit netistä, lehdistä, kavereilta jne tietoa mitä niistä on sanottu. Näin saat tuntumaa siihen minkälaisesta saundista itse pidät.

Näitä tietoja yhdistämällä voit sitten miettiä onko vielä joku ehdokas josta on julkaisuissa sanottu sen suuntaisia arvioita että voisi sattua omaan makuun. Ei muuta kuin uusi kierros vahvimpia ehdokkaita, ja EHDOTTOMASTI omat levyt mukaan. Tätä ei voi painottaa tarpeeksi. Toki kun hintalapussa alkaa olla sopivat lukemat niin ei siellä varsinaisesti huonoja ole, mutta halvemmalla ja hieman vaivaa näkemällä voi löytyä itselle se "helmi". Ja sanottakoon vielä että useimmilla valmistajilla on jonkinlainen "oma" saundi. Eli jos tykkää yhdestä Amphionista tai genestä niin todennäköisesti tykkää toisestakin jne jolloin valitsee sitten omalle kukkarolle sopivan malliperheestä. Ja jos käy oikein tuuri niin kaiken kartoituksen jälkeen löydät suosikkisi puoleen hintaan käytettynä :!:

Painotukset saundin tärkeistä ominaisuuksista tuppaa menemään vahvasti ristiin. Siksi yhtä totuutta ei ole. Korvamme ja kuuloaistimme ovat erilaisia, eikä kukaan tiedä onko eroja vielä tuolla korvan ja aivon välisissä yhteyksissäkin. Siihen kun lisätään musiikkimakujen erilaisuus, ja kuulon harjaantuminen niin on helppo ymmärtää miksi sitä "totuutta" ei tahdo löytyä :)

Ps. Toki mitä enemmän kiertää ja tutustuu niin voi käydä niin kuin minulle juuri nyt polkupyörien kanssa että alkaa haluamaan aina parempaa ja parempaa ja valinta vaikeutuu :silly:

Pps. Unohtui sanoa että täälläkin on Genet. Tietokoneen kavereina. 6010A malli antaa "Vähän" toistaluokkaa olevan elämyksen kuin ns. tietokonekaiuttimet 8)
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Polforea
Viestit: 11197
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Wile E. Coyote kirjoitti:Mitä vähemmän on kuunnellut "keskittyneesti", sitä helpompi on langeta hifiliikkeessä johonkin "helpon miellyttävään loudness" toistoon (EDIT: tai vaikka kireään diskanttiin jne jne), tai vaikka esittelijän taitaviin biisi valintoihin jotka korostavat kaiuttimen vahvuuksia eivätkä paljasta heikkouksia.
Jep, lopullinen koekuuntelu ja vertailu pitää tosiaan tehdä kotona - hifiliikkeistä saa kaiuttimia kotiin testattavaksi (joka minua kieltämättä edelleen hämmästyttää - viimeksi raahasin koesoittoon 1300e Magneplanarit myyjältä, jota en kertaakaan aikaisemmin ollut tavannut). Kotona myyjän hypetys ei enää kuulu vierestä ja erot kaupan koekuuntelutilaan tulevat julki. Parhaiten kotona soiva kaiutin voi olla aivan erilainen kuin parhaiten kaupassa soiva kaiutin. Se tila kun soi väkisinkin osaltaan mukana ja antaa oman annoksensa ääneen.
Wile E. Coyote kirjoitti:Ei muuta kuin uusi kierros vahvimpia ehdokkaita, ja EHDOTTOMASTI omat levyt mukaan.
Tämä tosiaan jäi sanomatta, kyseessä on aivan ehdoton vaatimus. Ainoa mahdollisuus kiertää tämä on se, että myyjältä löytyy samoja versioita samoista levyistä kuin itseltä (kyllä, eri painosten remasteroinneissa on joskus isojakin eroja).
Wile E. Coyote kirjoitti:Toki kun hintalapussa alkaa olla sopivat lukemat niin ei siellä varsinaisesti huonoja ole, mutta halvemmalla ja hieman vaivaa näkemällä voi löytyä itselle se "helmi".
Joo ja kuten totesit, niillä kalliimmillakin kajareilla tosiaan on se oma soundinsa ja yksi miellyttää helposti korvaa enemmän kuin toinen, joten niitä kalliimpiakin kannattaa koekuunnella eikä mennä sokeasti suositusten perässä. Voin minä kertoa että esim. Amphion, Genelec ja Tannoy tekevät laadukkaita ja hyvin soivia kartioelementtikaiuttimia, mutta silti juuri sinun kotiisi ja korvaasi voi sopia paremmin vaikka Missionit, Harrin kaiuttimet tai OR:t.

Kalliimpaa ei yleensä kannata ostaa, ellei havaitse riittävän suurta eroa suhteessa hintaeroon. Tuplasti kalliimman ei välttämättä tartte olla tuplasti parempi, mutta tarpeeksi että se hintaero tekee mieli maksaa.
Wile E. Coyote kirjoitti:Ps. Toki mitä enemmän kiertää ja tutustuu niin voi käydä niin kuin minulle juuri nyt polkupyörien kanssa että alkaa haluamaan aina parempaa ja parempaa ja valinta vaikeutuu :silly:
Korvakin kehittyy kuunnellessa, eikä mikään tosiaan estä päivittämästä ämyreitä ja muuta laitteistoa myöhemmin jos huomaa kaipaavansa jotain lisää :). Oma polkuni kaiutinrintamalla alkaen vuodesta 1999 on Ampion Helium+ -> Amphion Athene -> Magneplanar MGSE -> Magneplanar MG1.6QR ja joka kerta olen ollut tyytyväinen uuden parempaan sointiin, vaikka seuraavassa vaihdossa olenkin kokenut saavani jotain lisää. Seuraavasta pykälästä tulee väkisinkin joko haastava tai kallis, mutta se on sen ajan murhe :D.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Jame
Viestit: 284
Liittynyt: 01 Kesä 2013, 20:13
Car(s): ex 159 2.4 JTDm -07
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Jame »

Kannattaa poiketa myös hifimessuille kun kaiutimen hommaamista suunnittelee. Esim. Harrin Kaiuttimen skobeja voi olla muutoin aika vaikea päästä koekuuntelemaan. Ja sinne messuillekin kannattaa mennä omien levyjen kera. Esim. syyskussa Hyvinkäällä on 20. - 21.9. Rantasipissä messut, joilla Harri ollut ainakin aiemmilla kerroilla mukana.
Il nero era bellissimo

Avatar
hamppi
Viestit: 746
Liittynyt: 21 Marras 2004, 04:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja hamppi »

Tilalle joko Denonia (x4000) tai Anthem mrx-310. Löytyykö täältä kokemuksia kummastakaan?
Ei tainnut foorumilaisilta löytyä kumpaakaan yllä mainituista.
No valinta osui Anthemiin ja olen kyllä erittäin tyytyväinen valintaan, josta alla muutama ranskalainen toiminnoista.

-Mukana tulee Anthemin oma ARC-1M -huonekorjain (miinusta siitä ettei ole OSx tukea, mutta onneksi löytyy Bootcampista win7). Mittaus tapahtuu wifin kautta ja mukana tulee kolmijalka-jalusta mikrofonille. Leffoihin tuli kertaheitolla lisää syvyyttä ja tarkkuutta.
-Inputtien muokkaaminen; ääni- ja videoasetusten säätely ja nimeäminen oman maun mukaan (2ch -kuuntelumoodit, arc 1-m, tilakorostukset, *kaiutinprofiilit). Esim, olen luonut verkkolevylle kaksi eri inputtia. Vaikka lähde sama, on musiikille ja videoille omat asetukset
-*Config 1 ja *Config 2 -kaiutinasetukset
-Vahvistimen tuuttaama soundi on todellista korvakarkkia edelliseen Onkyoon verrattuna
-Käyttömukavuus

Suosittelen tutustumaan jos vahvarin vaihtaminen ajankohtaista!

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Janne »

Tämmönen loota kökötti minulla kotosalla muutaman viikon ajan http://www.jpvanvliet.nl/Stateoftheart.html
Yleisradion poistomyynnistä hankittu aikoinaan 20 markalla.

Tuttava antoi soittimen minulle "hävitettäväksi". Käsky kävi että anna jollekin jolle kelpaa tai vie kaatikselle. Selvittelin pari iltaa soittimen teknisiä asioita, hintaa, kuntoa ja huoltohommia. Lisäksi testailin toimivuutta yms. Johtojen liitoksia olisi pitänyt uusia, mutta muutoin masiina oli hyvässä kunnossa ja erittäin siisti. Kun lopulta selvisi että tuo ei ole ns. verkonpaino, niin soitan tuttavalle takaisin että en tohdi myydä soitinta eteenpäin kertomatta. Heppu haki soittimen pois, enkä tiedä mitä sen jälkeen on tapahtunut :)
Alfa Romeo 155 V6 1992

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Noi vanhat ammattisoittimet on arvostettuja ja moni taitaa olla oikein hinnoissakin. Huollettuna lienevät ikuisia?

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

^Yhdellä kaverilla on juurikin (viimeksi käydessä, siitä tosin aikaa) yleisradion entinen "jyrsin". Hyvältä kuulostaa ja tehty kestämään, jos vain hellasärö kestää :)

Mulla on sellainen ikuisuus projekti jota aina välillä pyörittelen paperilla mutta koskaan ei tunnu aika/raha muka antavan periksi. Pitäisi laittaa Hifi C1+SD1 uudet rungot ja muutenkin kaikki uusiksi. Välillä olen ollut teettämässä runkoja lasista, välillä Akryylistä, ja välillä hiilikuidusta :) Musta tuntuu että lopulta ne syntyy tylsästi(?) puusta. Osin vaikuttaa tietty se että olen tyytyväinen nykyisiin ämyreihin. Ei hajuakaan mitä sitten teen kun ja jos on kahdet pääkaiuttimet. Ehkä toisilla musaa ja toisilla leffoja :roll: Tapani mukaan en varmaan kykene luopumaan kummistakaan vaan vaimo saa kestää tilannetta :mrgreen:

Tämä voi kyllä olla vanhaa tarinaa, sama pää kesät talvet jne :) Noissa on MAHTAVA saundi ja vähän sääli kun ne tallissa osina lepää. Mutta, mutta...

Pakko laittaa kuva (edellisen omistajan ajoilta) kun suurin osa ei ole ikinä kuullut Tuomelan Pekan parhaasta (IMHO) kaiuttimesta. Oikeanpuoleisin.

Kuva
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Isola »

Wile E. Coyote kirjoitti:Välillä olen ollut teettämässä runkoja lasista, välillä Akryylistä, ja välillä hiilikuidusta :) Musta tuntuu että lopulta ne syntyy tylsästi(?) puusta.
Ei vuolukivi ole käynyt mielessä? Arvokkaan näköistä, suhteellisen helppoa työstää (no, puu on toki helpompaa) ja muutenkin mukavan tukeva materiaali.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Olen sitäkin harkinnut, mutta mielikuva hinnasta on korkea niin en ole edes kysynyt mitä oikeaasti maksaisi :oops: Tuli vain todettua että lasi ja akryylikin maksaisi enemmän kuin pahin kuvitelmani*2 :!:
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
wekkuli
Viestit: 1348
Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja wekkuli »

Vieläkö muuten vuolukivikaiuttimia joku tekee? Muistan kun niistä oli aika kuumottavia juttuja mediassa joskus 90-luvulla?

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Shakal »

wekkuli kirjoitti:Vieläkö muuten vuolukivikaiuttimia joku tekee? Muistan kun niistä oli aika kuumottavia juttuja mediassa joskus 90-luvulla?
Samoin marmorikaiuttimet oli iso hitti.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Ai tämmösiä?

http://www.vuoluset.fi/fi/

Ei oikein omaan makuun natsannu kun viimeksi kuulin. Liekö painotettu liikaa koteloa muun kustannuksella. Sinänsä vuolukivihän pitäisi olla tiheytensä puolesta hyvä materiaali.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Isola
Viestit: 1964
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Isola »

Albertolli kirjoitti:Kyseessä siis Cambridge Audion Minx Min 11.
No ni, sain aikaiseksi tilata. Yllättävän hyvät tuommoisiksi jogurttipurkin kokoisiksi. Ei nyt varmasti ole ihan oikein verrata noita Audio Pro Black Pearleihin, mutta niiden tilalle ne kokeeksi istutin. Ajavat asiansa ihan hyvin, kun niiden tulevan sijoituspaikan ykköskriteerinä on kuitenkin helppo hukattavuus.
Mikä vitsi siinä muuten on, että parin noita ja X200-subwooferin saa pakettina reilusti halvemmalla kuin pelkän X200:n? Onko Minx X200 -pakettisubbari jotenkin erilainen kuin irrallaan myytävä? No, ostin paketin kun Sulo Vilén iski. Hyvä niin, koska eiväthän nuo satelliitit mitenkään alas yllä. Subia en vielä kokeillut, kun sen virittely tuon nykyisen paikalle olisi turhan vaivalloista pelkkää pikakoetta varten.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Katselin kans tuollaisia takakaiuttimiksi mutta en uskonut että noin pienistä muovi(?)purkeista kovin kummoinen ääni lähtisi. Ja siis vanhat oli Warfedale Modus Cube -muovipurkit. Varmasti on tekniikka muovikaiuttimissakin etennpäin mennyt. Päädyin lopulta Tannoyn Mercury V1i-kaiuttimiin.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Vaativat tosiaan subbarin kaverikseen (käytössä Audio Pro Sub level 110), mutta ainakin keskikajarina tuntuu toimivan omaan korvaan hienosti.
Pari pitäisi hankkia vielä surroundeiksi.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
azorblade
Viestit: 453
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): ex:
75 ts, 156 v6 x2 ja jts, 159 2.4, gt jts
Paikkakunta: Kontiolahti

Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Mulla on kanssa takana samat, pitäisi laskea alemmas kun ovat nyt katon rajassa. Ihan ok ovat, ainakin tähän monikanava kuuntelun määrään suhteutettuna. Eessä on isommat jalustat ja toki subi ryhdittämässä.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Monza »

80-luvun lopun Kruunuradion best buy paketin Dual vinyylipyöritin on väsähtänyt. Hihna lienee nykyään jo murusina ja toinen kanava pätki jo -90 luvulla. Eikä sille taida olla nykyvahvistimissa enää liitäntääkään. Suositelkaas jotain pyöritintä, millä voisi kuunnella nostalgialevyt vielä ainakin kertaalleen. Hintaluokka vaikka jotain 200€ +- 100€.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

^
http://www.hifikulma.fi/epages/Kaupat.s ... TIAL-II-WH

Tuolla minä lähtisin jos uutta pitäisi olla. Käytettyjäkin Dualeja ja Pro-Jecteja kannattaa katsella.

Eikä vinyylejä kuunnella "nykyvahvareilla".. :wink:

Avatar
Monza
Viestit: 957
Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis 530e xDrive.
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Monza »

Mandeprkl kirjoitti: Eikä vinyylejä kuunnella "nykyvahvareilla".. :wink:
En ole hetkeen kokeillut onko samaisen aikakauden ja paketin "tunkio" vielä hengissä, konkkia siihen jo aikanaan vaihdeltiin :-) Enkä usko että sen siirtäminen sisätiloihin menisi hallituksessa läpi ainakaan siinä vintageräkissä :mrgreen:

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Autostudiossa Pro-Jectin lisäksi myös Denonin ja Nadin soittimia tyrkyllä. Oma soittimen hankinta on vielä haaveilun tasolla.
http://www.autostudio.fi/kotihifi/levys ... timet.html
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja willez »

Perjantai-illan nautiskelu biisit, h*lvetin hyvää tavaraa rentouttamismielessä :-D Ja, volumet täytyy olla kovalla, kun näitä kuuntelee :drinking:

*Rainbow - Street Of Dreams
*Gary Moore - Empty Rooms
*Phil Collins - Easy Lover
*Europe - Cherokee
*Heart - Alone
*Ted Nugent - Cat Scratch Fever
*Kansas - Carry On Wayward Son (Korva tarkkana 2.45 - 4.00)
*The Rolling Stones - Beast Of Burden
*Chicago - Stay The Night
*Paul Young - Come Back And Stay
*Bad Company - Cant Get Enought
*Bad Company - Feel Like Making Love
*Bad Company - Bad Company (legendaarista,tää on siis, tää on kova !) :-D
*Roy Orbison - You Got It
*Luther Vandross - Never Too Much
*The Temptations - My Girl
*The Connels - 74´75
*Warrant - Mr.Rainmaker
*Warrant - Cherry Pie

Tossa joku hätänen lista,mitä yleensä tulee kuunneltua/nautiskeltua. Puuttuu ihan h*lvetisti artisteja yms. Meikäläisen mielestä paras musiikki ikinä tuli 80-luvulla ! "80´s rock" ! :-D Kasari-rokki toimii ja toimii edelleen ! Parasta ikinä ! Kannattaa ihan tosissaan kuunnella noita listalla olevia viisuja,kaikki biisit on silkkaa kultaa,ja miljoona muuta mitä ei mahtunut listaan :)

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Mä diggailen sun musamausta! :mrgreen: Tuohon vielä vähän Dire Straitsiä ja Jeff Beckiä ja vaikka yllätysripaus Pat Methenyä niin illan soundit on jees. TOTOa ei toki voi koskaan unohtaa.. ;)

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja willez »

^ Kyllä ! Ja tietysti lisää Europea, ja niin, Whitesnake,Scorpions,CCR,Boston,Twisted Sister,Skid Row,Accept,Guns n Roses,SRV,Santana,Clapton jne :mrgreen:

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

willez kirjoitti:^ Kyllä ! Ja tietysti lisää Europea, ja niin, Whitesnake,Scorpions,CCR,Boston,Twisted Sister,Skid Row,Accept,Guns n Roses,SRV,Santana,Clapton jne :mrgreen:
Kyllä!!! Mahtavaa! :twisted:

Esim tässä on niiin sitä ittiänsä. :mrgreen: Ehkä hieman Robert Planttimäisesti laulaja vetää mutta ei se mitään!
https://www.youtube.com/watch?v=B6ao_fBm8EE

arv
Viestit: 590
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja arv »

No, jos tollainen musamaku kolahtaa, niin tämä ruotsalainen bändi kolahtaa varmasti myös: Work Of Art https://www.youtube.com/watch?v=SlCETL5BoU8

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11222
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

Aika pitkälti tuota samantyyppistä AOR-kamaa tulee autossa luukutettua.

Anssi Kelan AOR-taleban soittolista Spotifyssa on k.o.v.a.
"No kid ever grew up with a picture of a Passat on his bedroom wall."

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

arv kirjoitti:No, jos tollainen musamaku kolahtaa, niin tämä ruotsalainen bändi kolahtaa varmasti myös: Work Of Art https://www.youtube.com/watch?v=SlCETL5BoU8
Löytyy hyllystä kyseinenkin levy. ;)

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Liittynee hifiaiheeseen tämäkin. Eilen kävin kuulotestissä, ennen testiä hoitsut kommentoi että viisi vuotta sitten mitattu kuulokäyrä oli erinomainen, testin jälkeen hoitsu hämmästeli että tällä kertaa tuli liki identtinen käyrä, yhdellä pistetaajuudella jopa puoli pistettä parempi tulos :)

Hifihörhöilyä voi siis jatkaa jatkossakin.

Avatar
Kivijärvi
Viestit: 956
Liittynyt: 23 Marras 2005, 08:00
Car(s): Citroën Berlingo XL 1.5 BlueHDI 130
ex: Alfa 159 2.4JTDm, Fiat 500L, Fiat 500, Lancia Delta,
Alfa 156 2.0 TS...

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Kivijärvi »

Muutama painava sana hifiä: Martin Logan Esl. Tuollaiset kun saisi. Usassa näemmä osataan surkea markettidemoilu, joten täyttä kuvaa noista ei voinut saada. Demotila ja-setti oli sitä luokkaa huono, että laatukamaa onkin vaikea saada myytyä. Eikä myyjän otetta voinut kehua, musiikki tuli kännystä langattomasti randomvahvistimeen ja demomateriaali oli jotain paikallista diskolistakamaa. "Tällä nää yleensä myydään " sanoi kun kehtasin vaatia musiikkia tilalle...

Mutta ilmavuutta, selkeyttä, nopeutta ja "oikean tuntuisuutta" ei huonokaan demo peittänyt. Tyyli on makuasia, mutta omaan silmään hienot ovat. Ainut sylettävä seikka on hinta. Usan 1700€:n käteishinta muuttuu liki kolmeen tonttuun matkalla Suomeen. Elämä on..

Avatar
TommiS
Viestit: 542
Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja TommiS »

Kyttäilehän Kivijärvi Martin Loganeita käytettynä, mikäli uusien hinta hirvittää.
Isoja staatteja saa jo puolestatoista tonnista ylöspäin. Ei noita nyt mitenkään jatkuvasti liiku, mutta selailemalla hifiputiikkien käytettyjen listoja, saattaa kohtuuhinnalla saada todelliset helmet itselleen.
Mulla on SL3:set. Jylhä ja hologramminen on sointi. Kököttävät paraatipaikalla, tosin itselläni ei ole hellasäröä vaikeuttamassa harrastusta, joten olohuonetta saa myllätä miten päin itseä huvittaa.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Olisiko täällä kellään ehdottaa yritystä tai henkilöä joka korjaisi mun vahvistimen? Vintage-Technicsin releet alkaa olla niin surkeassa kunnossa että ne pitäisi varmaan kaikki uusia.

Avatar
willez
Viestit: 5247
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): BMW 335ia e92
MB c350ia
ex - 156 GTA
ex - 156 2.5 V6
ex - 155 2.0TS

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja willez »

Pistetään nyt sit vielä kerran päivitetty versio setistä. Videon biisi on myös mainio oman setin testikuunteluun !

Edit : Olisi kiva nähdä myös muiden käyttäjien kotiteattereita kuvina tahi videoina.

Avatar
>>Kaitsu
Viestit: 556
Liittynyt: 12 Marras 2006, 09:43
Paikkakunta: Littoinen

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja >>Kaitsu »

Ekalla sivulla mun setti ja mikään ei ole muuttunut, paitsi tv-taso piti aikoinaan vaihtaa, kun notkahti Kuron painosta. On ruvennut vaan noi lattiatoosat tosissaan kyllästyttämään, ulkonäöllisesti. Pirun hyvin soivat tanskalaiset edelleen, mutta oma maku kaipaisi pienempiä ja valkoisia pömpeleitä.

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1541
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 3.2 V6 -07, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EcoBoost -12
Paikkakunta: Espoo

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Eipä täälä poikamiesluolassa niin siistiä ole että videota kehtaisi laittaa, mutta pari räpsyä otin.

Kuva
Kotiteatterina toimii tämä sekava kasa erimerkkisiä vehkeitä.

Kuva
Musiikinkuuntelu pääasiassa toteutetaan näillä.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Tuomas K kirjoitti:Olisiko täällä kellään ehdottaa yritystä tai henkilöä joka korjaisi mun vahvistimen? Vintage-Technicsin releet alkaa olla niin surkeassa kunnossa että ne pitäisi varmaan kaikki uusia.
Sama kiinnostaisi. Yläkerrassa on Technicsin järkäle joka pitäisi huollattaa, niin saa "vierashuoneeseen" vintage-värkeistä kasattua kuuntelunurkkauksen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4138
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Esim.

http://www.classicaudio.fi/tietoja-liikkeesta


Itse olen huollattunut ihan paikallisella tv/video/yms korjaajallakin mutta sille miehelle kannattaa melkein etsiä huoltomanuaali ensin netistä. Sit se kyllä korjaa vaikka mitä.

Semmonen seppä kuin Seppo Kling Herttoniemessä ennen korjasi hifilaitteita. Huolsi edullisesti mun vanhan dual levysoittimenkin joten varmaan sujuu tuo vanhemman kaluston korjaus. Multa ei vaan löydy sille enää yhteystietoja.
EDIT: löytyipäs. Jos mies vielä vaan tekee, niin asiansa osaa. Löytyy (löytyi ennen) numerosta 050-3824666

Mutta voi toki kysellä hifiharrastajat.org sivuston kautta missä porukka huollattaa koneitaan. Mutta tosiaan jos jotain relettä tai tehokiveä tarttee vaihtaa niin melkein mikä vain huoltoliike pitäis onnistua jos niitä vaan kiinnostaa.
Ayrton Senna da Silva forever

ase
Viestit: 33
Liittynyt: 10 Heinä 2006, 13:03

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja ase »

Näillä mennään nyt
Liitteet
005.JPG
005.JPG (90.78 KiB) Katsottu 9714 kertaa

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Koti-hifi

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Täällä peräkylässä mitään paikallisia korjaajia ole :D
Vahvari onkin näköjään 80-luvun lopulta, joten eihän se mikään vanha vielä ole. Hyvin potkii kuitenkin ja ongelmat lähinnä ratinaa aiheuttavat volumensäätö ja balanssi. Täytyypä kysellä mihin hintaan saisi kunnostusta.

Yläkerrassa odottaa myös jotkut Tandbergin kajarit, jotka faija osti minulle kirpparilta muutamalla kymmenellä markalla "ekoiksi kunnon vehkeiksi". Samassa setissä oli Tandbergin puukylkinen viritinvahvistinkin, mutta siitä ei nykyään lähde mitään ääntä.

Tuommoinen Technics SU-V650 siis (kuva by google)
Kuva
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Vastaa Viestiin