Sivu 1/2

Katsastushylsyjä

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 05:10
Kirjoittaja eltsu
Mielenkiintoinen tilasto... aika paljon on eroja autojen ja autojen välillä :roll:

https://www.a-katsastus.fi/sauk/tilasto.pdf

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 10:33
Kirjoittaja MiNkO^^
oma kone ei anna avata kyseistä linkkiä :?

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 13:56
Kirjoittaja Boxer33
Kokeileppa tätä: LINKKI

Ei kovinkaan mairittelevaa luettavaa...

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 14:35
Kirjoittaja kterkkila
:lol: :lol:

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 14:39
Kirjoittaja Laku
Kuten jo kirjoitinkin, kaikki riisikupit ja kauppakassit, joilla ei ajeta paljon ovat kärjessä ja varsinaiset kulkuvälineet merkistä riippumatta ovat yli 30%
tasolla.

Siellä on Volvot, VW:t, Audit, Bemarit, Mersut tyyppiin katsomatta.

Mun Alfat on muuten menneet aina kerrasta läpi. Tosin yrittivät ilmeisesti saada 159:iä tuohon listaan viime kuussa katsastuksessa, kyllä se jässikkä sitä niin perkuleesti rytkytti niillä ohjauksen väljyys hakkureilla.

Oli pikkusta vailla , etten sanonut, että eiköhän jo riitä, ettei paikat hajoa sun rynkytyksestä.

Mielestäni autojen välillä ei ole paljon eroja.

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 15:53
Kirjoittaja kterkkila
Tuossahan oli vain 1999 käyttöönotetut henkilöautot ja keskimääräiset kilometrimäärätkin on ilmoitettu. Alfan lipun kantamisesta vastaa siis pääosin 156, keskimääräisellä kilometrilukemalla 161tkm.

Edit: Siis niiltä osin missä Alfoja mainitaan..

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 15:56
Kirjoittaja eltsu
Laku kirjoitti:Kuten jo kirjoitinkin, kaikki riisikupit ja kauppakassit, joilla ei ajeta paljon ovat kärjessä ja varsinaiset kulkuvälineet merkistä riippumatta ovat yli 30%
tasolla.
Osittain totta, osittain ei... ymmärrän kyllä että jos autolla on kelattu pitkälle yli 200tkm, siinä on enemmän kuin vikoja kuin autossa jolla ajettu reilusti alle. Kuitenkin noissa yli 30% autoissa on paljon pikkuautojakin pienillä kilometreillä. Esim. fiiatin pikkumallit on käsittääkseni kauppakasseja eikä niillä edes ajeta paljon mutta ei ne silti ole siellä kärjessä niiden riisipussien kanssa.

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 16:51
Kirjoittaja Boxer33
Juu en minäkään lähde sitä kiistämään ettei tuolla peräpään pitäjien joukossa ole monia laadukkain pidettyjä merkkejä. Kaikki omistamani 2000 luvun tälläpuolen valmistetut Alfat ovat menneet kertalaakista läpi.

Siltikin on myönnettävä, ettei tämänkaltaisi tilastoja voi aivan merkityksettöminäkään pitää. Tosiasia vaan kun tuntuu olevan se, että samat (Ranskalais- ja Italialais) merkit vuodesta toiseen pysyy peränpitäjinä. Mielenkiintoista on se, miksei valmistajat pysty tätä asiaa korjaamaan..

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 17:03
Kirjoittaja Jarama
Täytyy muistaa että moni auton omistaja käy korjaamon kautta ennen katsastusta, jossa katsotaan/korjataan kaikki viat. Nämä viat ei sitten näy katsastuksessa.
Ainakin moni Fiatin omistaja on ostanut autonsa halvalla ja sitä pyritään myös huoltamaan halvalla eli juuri sen verran mitä katsastusmies vaatii. Pääosin Fiatilla ajaa hieman köyhempi kansa kuin Volvolla. Tosin poikkeuksia löytyy...

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 18:06
Kirjoittaja MP
Kyllähän nuo japsiautot noissa on tilastoissa on vuodesta toiseen kärkipäässä. Varsinkin Toyota, vaikka valmistettais sitten Ranskassa (Yaris) tai Englannissa (Avensis). Subaru oli yleensä kärjessä Brittilän tilastoissa, silon ku siellä tuli asuttua ja luettua lehtiä. Laatupuolella muilla on heiltä aivan varmasti opittavaa. En nyt just kuitenkaan olis valmis hankkimaan kovinkaan montaa japsiautoa - ehkäpä Subarua lukuunottamatta.

2:den Punton kokemuksella niillä ajaminen on halpaa ja osat halpoja (esim. jakopää). Etuakseliston vika Puntossa maksoi 9 Euroa = Raidetangonpää ja sen vaihto kotipihassa ja aurauksen säätö laudanpalikoilla ja mittanauhan avulla. Takapään helat, jotka oli kai päässet tuohon katsastustilastoon ei oo kalliita nekään.

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 21:43
Kirjoittaja alfa164
Totta tosiaan tuo,että tuolta Ranskasta ja Italiasta vikaisimmat autot tulee.
Meilläkin kotipuolessa ollut vahva ranskalais edustus vuodesta -80,ja kyllähän niissä pikkuvikaa ollut.Moottorit kyllä vahvoja ja paljon on kilometrejä kestäneet.Viimeiseksi taloon ostettiin toyota Verso ja kyllähän se viattomin on ollut uudesta asti,eikä ole tarvinnut huollossa ylimääräisiä vierailuja tehdä :)

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 22:05
Kirjoittaja kterkkila
Jostain syystä multa aina silloin tällöin kysellään että mikä siinä Alfassa viehättää, ja että kannattaako ostaa. Yleensä vastaan että jos haluat luotettavan kulkupelin millä pääsee paikasta A, paikkaan B, niin osta Toyota. :wink:

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 22:32
Kirjoittaja alfa164
Sama homma,jos kriteerinä varma toimivuus&huolettomat kilometrit,niin olen suositellut japsia :silent:

Lähetetty: 04 Joulu 2008, 23:36
Kirjoittaja PSS
Itse käyn aina tarkistuttamassa että kaikki on kunnossa, ennen katsastusta.

Mieleeni kohoaa tärkein kysymys: "Mikseivät Alfistit pidä huolta omastaan"?

Miksei esim. tukivarsia vaihdeta ennenkuin ne ovat lopussa?

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 03:17
Kirjoittaja piesuli
PSS kirjoitti:Itse käyn aina tarkistuttamassa että kaikki on kunnossa, ennen katsastusta.

Mieleeni kohoaa tärkein kysymys: "Mikseivät Alfistit pidä huolta omastaan"?

Miksei esim. tukivarsia vaihdeta ennenkuin ne ovat lopussa?
Varmaan pitävätki mutta ei ainakaan itseäni kiinnosta olla ostamassa esim alatukivartta jos pallonivel on vähän väljä. Vaihdetaan sitten kun tarvii ei noi osat ilmasia ole.. En siis sano sittä ettäkö en vaihtais ennenkun lopullisesti leviää. Johonkin pajalle kun viet niin varmasti koittavat vähän liiotellakin jotta sais hommia en silti yleistä. Ja kaikkia vikoja mitä katsastus mies huomaa ei kyllä itse löydä..

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 13:56
Kirjoittaja Alfistipohjoosesta
Just korjasin kaksi 156:sta. Molemmissa taka-akseli ihan loppu. Ei ole paljoa ajettu mutta vissiin kuormaa liikaa ja pojallani kovassa käsittelyssä.
Kyseessä Buragon 1/24. :wink:

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 17:44
Kirjoittaja Rasvis
Taitaa se hylsytodennäköisyys kumminkin olla enemmän kiinni auton pitäjästä kuin automerkistä.

Minä olen näköjään mieltynyt noihin hännänhuippuihin, vaihdoin toiseksi viimeisestä neljänneksi viimeiseen, ja kyllähän nuo ovat läpi menneet: 156:sta kärähti takaparkki kesken katsastuksen, 406:sta katsuri löysi kolme vilkkupolttimoa jotka olivat kauhtuneet liian vaaleiksi (!), siinäpä murheet. Kumpaankaan ei tehty etukäteen mitään katsastustarkastusta, jälkimmäisellä tölkillä oli viime leiman aikoihin ajettu 330 tkm.

Kyllä minäkin vähemmän harrastuneelle autonkäyttäjälle suosittelisin jipponia, siitäkin huolimatta että äitimuorin Corolla on kait hylätty useammin kuin kaikki omat louskuni yhteensä :-D

katsastushylsyjä

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 18:15
Kirjoittaja berliina
Oiskohan niin , että Italialaisen tai Ranskalaisen auton ostaja ei ole niin tarkka joka kolinaa kuuntelemaan, kuin Japsin tai Sakun ostaja. Pää asia, että kulkee ja pysähtyy, tosin mun Ritmo Trapantti meni vasta kolmannella läpi, Tiesin ;että etujarruletkussa halkeamia, yritin silti. Vaihdoin t-punosletkut eteen, sitten %:sia oli liikaa edessä olihan sinne edellinen omistaja laittanut väärät palat. Ostin uudet levyt ja palat ja tuli leima. Mulla nyt ei yleensä mee Jeeppikään ekalla läpi. Olen siis yhtä huoleton , kuin etelän auton tekijät. Ei oo Alfat kaan menny yleensä ekalla, tosin mulla ei niin uusia autoja olekaan , että tilastoja rumentaisin.Yleensä mulla jarrut on menny läpi Ritmolla kokeilin, vaikka arvasin, että huomaa, meinas poikkasta letkun, mutta rauhoittui sitten ja oli ihan kiva näytöissä anto yhden näytön ilmatteeks ja hyväksy t-punosletkut. On niitä Alfan tosi tarkkoja omistajia munkin kaveripiirissä. :silly:

Re: katsastushylsyjä

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 21:01
Kirjoittaja V6
berliina kirjoitti:Oiskohan niin , että Italialaisen tai Ranskalaisen auton ostaja ei ole niin tarkka joka kolinaa kuuntelemaan, kuin Japsin tai Sakun ostaja.
foorumia lukemalla saa ihan päinvastaisen käsityksen.... hieman outoa tosiaan että Alfa on tuolla loppupäässä olen aina kuvitellut että Alfoista pidetään hyvää huolta... vai onko niin että tuo 99 on jo niin vanha malli ettei kiinnosta tai nuorisolla käytössä...

Lähetetty: 05 Joulu 2008, 21:27
Kirjoittaja MP
Etsin joku aika sitten 156 V6sta ja aloitin etsimisen vanhemmista vuosimalleista. Ne mitä kävin kattomassa alkaen 1997sta oli minusta yllättävän huonokuntoisia tai ainakin epäsiistejä noin keskimäärin. Tiedän siistejä olevan olemassa, mutta niitä ei juurikaan ollut tarjolla/myynnissä kun etsin omaani (omistajat toki oli eri mieltä). Päädyin lopulta -03seen.

Ehkä itte oon aika tarkka että kaikki on kunnossa, vaikka autolla ois ikää 10 vuotta. Toistaiseksi kaikki autoni on menneet joka kerta katsastuksesta läpi eka kerralla. Myös se Talbotti, BX Sitikka (+ muut) ja ne 2 aiempaa Alfaa.

Nyt voi olla, että 156nen pomppaa, juts tuosta tilastossaki olevasta "etuakseliston viasta". Keulassa on jossain pientä välystä enkä oikein tahdo saada selville missä. Katsastussetä kertonee. Ylä-ja alatukivarret on varastossa oottamassa molemmille puolille.

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 00:05
Kirjoittaja Bisci
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: 406:sta katsuri löysi kolme vilkkupolttimoa jotka olivat kauhtuneet liian vaaleiksi (!), siinäpä murheet. Kumpaankaan ei tehty etukäteen mitään katsastustarkastusta, jälkimmäisellä tölkillä oli viime leiman aikoihin ajettu 330 tkm.
Vai olisiko niin, että katsastelijat etsivät noista "vikaherkistä" ropposista vähän tarkemmalla silmällä "kun niistä aina jotakin löytyy".

Nimim. Jeeppi kerralla läpi: "eihän näissä just mitään oo ollu".

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 07:30
Kirjoittaja Rasvis
Tiedä hänestä. Kertaalleen kyllä 164 TS:ää katsastaessa tuli mieleen että kiertääköhän tuo katsuri tosiaan rynkyttämässä kaikkien muidenkin autojen pyöräntuennat yhtä moneen kertaan ja antaumuksella. Varsinkin kun kaveri oli jotenkin harmistuneen näköinen kun mitään ei löytynyt. Oli sama konttori jossa kolmivuotiaan 807:n omistavalta kaverilta otettiin luulot pois heti kättelyssä: "Minen sitten yhtään tykkää näistä ranskalaisista autoista" :mrgreen:

Noita vilkkupolttimoiden värejä on ilmeisesti alettu syynäämään entistä tarkemmin. Vaimokkeen kymmenvuotiaan Astran kastastussaldo oli yksi pimeä parkkipolttimo (joka kyllä taas kotipihassa toimi), kaksi vääränväristä vilkkupolttimoa, toisella puolella toimimaton ajovalojen korkeudensäätö ja yksi pakoputkistosta irronnut kiinnitysrauta. Hylätty.

Re: katsastushylsyjä

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 08:55
Kirjoittaja mml
V6 kirjoitti:vai onko niin että tuo 99 on jo niin vanha malli ettei kiinnosta tai nuorisolla käytössä...
Yleisesti ottaen 10 vuotiaat 4-oviset henkilöautot taitaa kuitenkin olla vaan ihmisillä kulkupelinä eivätkä niinkään harrastuneisuuden kohteina. Ajetaan vaan ja huolletaan jos jaksetaan. Toki pimeydessä loistanee tässäkin kohtaa muutama 'poikkeus' niminen valopilkku.

Lähetetty: 09 Joulu 2008, 09:48
Kirjoittaja jaskas
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Noita vilkkupolttimoiden värejä on ilmeisesti alettu syynäämään entistä tarkemmin. Vaimokkeen kymmenvuotiaan Astran kastastussaldo oli yksi pimeä parkkipolttimo (joka kyllä taas kotipihassa toimi), kaksi vääränväristä vilkkupolttimoa,
Anoppikokelaan civicciin tuli huomautus kans vääränvärisistä vilkuista, eli kuulemma oli rapistunut se pinnoite.
Vaidoin sille sitten uuden toiselle puolelle ja pyysin tulla kattomaan. Ei sitä ainakaan paljaalla silmällä erottanut, että kummalla puolella oli uus. Vaikka se pinnote oli toki hiukka rapistunut siitä vanhasta polttimosta.

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 14:15
Kirjoittaja tammi
Just käytin alfan katsastuksessa.

HYLÄTTY.

Molemmat (oikea ja vasen) ylätukivarren pallonivelet välykselliset, 2=Hylätty.

Oikea etusumuvalo vaurioitunut ja alatukivarren pallonivelen suojakumi oikealla vaurioitunut, 1=Korjauskehotus.

Eli riittääkö kun vaihtaa noi ylätukivarret? Ja onko väliä minkälaiset hankkii (motonet 63e/kpl ja heikkalla kahta erilaista 57 tai 62e/kpl)?

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 14:47
Kirjoittaja jiigee
tammi kirjoitti:Eli riittääkö kun vaihtaa noi ylätukivarret? Ja onko väliä minkälaiset hankkii (motonet 63e/kpl ja heikkalla kahta erilaista 57 tai 62e/kpl)?
Sanoisin, että osta Heikalta mahdollisimman alkuperäiset/laadukkaat osat, ettei tarvi olla heti vaihtamassa uudelleen.

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 15:00
Kirjoittaja tammi
Siellä Heikkalla on italialaisen veman ja italialaisen ocapin valmistamia. Kumpaa suosittelette?

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 15:21
Kirjoittaja mattijus
tammi kirjoitti:Siellä Heikkalla on italialaisen veman ja italialaisen ocapin valmistamia. Kumpaa suosittelette?
Itse en laittaisi kumpaakaan. Alkuperäisistä TRW:stä meni nivel, Ocapista taasen kului puslat ennen niveltä. (TRW:llä oli ajettu kuitenkin n. 50% enemmän)

Laittaisin siis alkuperäisosat.

Lähetetty: 16 Joulu 2008, 15:26
Kirjoittaja tammi
Siis saako Heikkalta alkuperäisiä vai pitääkö ne hakea DA:sta?

Ja vielä sen verran, että riittääkö leimalle jos vaihtaa vaan noi ylätukivarret vai pitääkö noi muutkin osat vaihtaa?

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 10:54
Kirjoittaja tammi
jep. Vastaan itse itselleni. Eli alkuperäinen ilmeisesti TRW:n valmistama ja t.muukkosella ~100e+pk:t.

t.muukkoselta sain vastauksen, että heillä ei ole tietoa alkuperäisosan pitemmästä kestoiästä. Kulutustavaraa kuulemma jokatapauksessa.

Mutta onhan tossa omassa alfassa jo 91tkm ja taitaa olla alkuperäiset etuylätukivarret? Taidan kuitenkin tilata heikkalta noi tarvikeosat kun tuttu paja vaihtaa ne kohtuu hintaan.

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 11:13
Kirjoittaja Janne
No joo, oispa juhlaa ku noi ylätukivarret kestäis 91tkm. Minulla ne on olleet vuosittaista vaihtotavaraa. On ollut alkuperäistä ja tarviketta ja aina yhtä pian ovat menneet.

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 13:39
Kirjoittaja alfista
Janne kirjoitti:No joo, oispa juhlaa ku noi ylätukivarret kestäis 91tkm. Minulla ne on olleet vuosittaista vaihtotavaraa. On ollut alkuperäistä ja tarviketta ja aina yhtä pian ovat menneet.
Vaihdatko itse vai liikkeessä? Itsekin niitä moneen kertaan korjaamolla vaihdattaneena päätin itse roplata hieman renkaanvaihdon yhteydessä ja kas! ylätukivarren ulompi pallonivelen kiinnitys oli vain löystynyt. 17 millinen hyllystä ja kiristys, niin kolina hävisi. Aiemmin olen ajellut korjaamolle, joten montakohan turhaa niveltä on jo vaihtunut.

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 14:18
Kirjoittaja mutt
Noissa tarvikenivelissä on usein ihan onnettoman vähän jos ollenkaan rasvaa, joten kannattaa ennen asennusta (tai sinne viemistä) vilkaista kumien alle. Ei ihme jos ei rutikuivat nivelet kestä.

Lähetetty: 17 Joulu 2008, 14:48
Kirjoittaja BB
Kaikista käyttöautoistani ainoa joka ei ole mennyt katsastuksesta läpi ekalla oli 156. Kyseinen auto oli myös ostohetkellä suhteessa uusin ja vähitenajettu. (reilu 2v vanha ja 60tkm)
166 meni läpi aivan heittämällä.

Lähetetty: 31 Joulu 2008, 14:09
Kirjoittaja Alfissimo
PRKL, ei mennyt viiatti läpi. Etupäässä väljää ja OBD pomppasi vikakoodeihin. Päästöt puhtaat ja jarruissakaan ei mitään sanomista.

Nyt pitäisi löytää paja, joka nolla vikakoodit ja tulostaa OBD-lapun ilman mutinaa: "kyllä se vika sitten pitää korjata, ei se pelkkä nollaaminen riitä".
Jos tilaus kuuluu "vikakoodit tyhjäksi ja OBD-lappu, kiitos", miksi sen tekeminen on niin vaikeaa :roll: .

Lähetetty: 31 Joulu 2008, 15:30
Kirjoittaja NikEe1927
Mun 156:n 2.0ts vm.2000 mä olen katsastanut 4x,ei koskaan pienintäkän valituksen aihetta,aina kerrasta läpi katsastuksesta,kohta 3,5v ollut mulla ajanut noin 52tkm,vähävikaisin mulla koskaan ollut auto,ajokortti vuodesta -71ja aina ollut jonkinlainen kulkine käytössä,ett jos tän joskus vaihdan niin merkissä tulen pysymään,on tästä sen verran vahva luottamus tullut,corolla kuskit ym... saa puhua mitä lystää,ei kiinnosta niitä uskoakseni ottaa kupoliin,ett miks toi aina toimii ja vielä vuosikausia,mä olen nähnyt sen heidän ilmeestä asenteista ja puheista,

Lähetetty: 31 Joulu 2008, 15:52
Kirjoittaja KJS
Alfissimo kirjoitti:PRKL, ei mennyt viiatti läpi. Etupäässä väljää ja OBD pomppasi vikakoodeihin. Päästöt puhtaat ja jarruissakaan ei mitään sanomista.
Tarkastiko inssi että on hylyn aiheuttava vikakoodi kyseessä? Itse tulostin aken sivuilta koodilistat molempiin obd autoihin. Getvosessa ei onneksi tuolla rahasteta.

Lähetetty: 06 Tammi 2009, 10:56
Kirjoittaja pahakeisari
hylsy tuli. valittivat hammastangon välyksestä vasemalla puolella..huomenna kyselemään pajalle mistä kysymys.teltta autossa tarjosivat suoraan uutta mammastankoa.

Lähetetty: 06 Tammi 2009, 15:42
Kirjoittaja michael
pahakeisari kirjoitti:hylsy tuli. valittivat hammastangon välyksestä vasemalla puolella..huomenna kyselemään pajalle mistä kysymys.teltta autossa tarjosivat suoraan uutta mammastankoa.
eiköhän ongelma ole ihan vain hammastangon pää... sisäpää motonetistä 30 egee.

Lähetetty: 07 Tammi 2009, 00:19
Kirjoittaja Alfissimo
KJS kirjoitti:
Alfissimo kirjoitti:OBD pomppasi vikakoodeihin.
Tarkastiko inssi että on hylyn aiheuttava vikakoodi kyseessä? Itse tulostin aken sivuilta koodilistat molempiin obd autoihin
4. sylinterin sytytyskatkoksista sekä painetunnistimen katkoksista herjasi, ei ilmeisesti kelpaa.

Syksyllä vilkutteli "failure"-valoa, niin otin vähän liittimiä irti ja putsailin, sen jälkeen ei ole valo syttynyt. Tuolta on ilmeisesti noi katkot/viat muistissa, vaikka ei enää päällä olekaan :roll: .
Aikaisemmissa katsastuksissa ei ole ollut mitään ongelmia obd:n kanssa, ilmeisesti auton aivot siis ovat kunnossa, järkeä siinä on liikaakin... :lol:

Lähetetty: 18 Joulu 2009, 14:33
Kirjoittaja willez
Hylsy !

*Ajovalot - Ei hyväksytyt --> Xenon
*Etuparkit - Väärän väriset --> Valkoinen led

*Jarrupaineensäädin ei liikkunut kun painettiin jarrua edestakaisin - --> Pitäis varmaan herkistellä sitä.

Alfonso hylätty

Lähetetty: 29 Touko 2010, 14:34
Kirjoittaja Oiva
Hep!

Eipä hyväksytty Alfonsoa tieliikennekelpoiseksi eli hylky tuli:

1. Ruostevauriot vas. etulattiassa
2. Vasen etuiskari heikkotehoinen (20%, oikea 70%)
3. Takimmaisten poikittaistukivarsien ulkohelat väljät

Eli noi ruostevauriot mulle ainakin ihan uus juttu! En ollut kuullukaan tollasesta mutta haulla siitäkin infoa löytyi (http://www.flyvholm.dk/wetalfa/)
Ei Fiiussa vaan tollasia ollut... :roll:

Ja autojen tekniikasta kun hirveesti en ymmärrä niin oudolta tuntuu että etuiskareissa voi tollanen ero olla... Molemmat vaihtoon siis vaan?
Oli muuten uusimmassa AutoBildissä mielenkiintoinen juttu 156:n alustasta. Siinä mainittiin että käytettyyn autoon laadukas tarvikeiskunvaimennin voi olla jopa parempi vaihtoehto kuin alkuperäisosa. Kuulemma kuluneitten puslien ja nivelten kuormitus on näissä paremmin huomioitu? Eli motonettiin vaan! :) Vai sittenkin Heikalle...?
(Samassa artikkelissa oli muuten että 156:elle ei kannata ottaa nelipyöräsuuntausta vaan pelkkä aurauskulmien säätö)

Ja sitten noi takimmaiset poikittaistukivarret? Onko siis nämä: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=170? Eli poikittaistanko?

Ja korjauskehoituksena etukoiranluut....

Ei nyt ainakaan näytä hirveen pahalta paukulta noin taloudellisesti?

Lähetetty: 29 Touko 2010, 23:30
Kirjoittaja pitkämies
^ Niin normaalia! :mrgreen:
Ehdottomasti Heikalle kaupoille....kierrä Motonet ainakin tukivarsi/pusla jutuissa kaukaa.....Kokemus puhuu :silent: ...Juu ja kaikki 4 iskaria kerralla sit vaihtoon, vaikka vähän kirpaisisikin....Alfa on vaativa rakastaja! :wink:

Häh

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 02:33
Kirjoittaja Oiva
Mitäs helv...
Pitääkö noita taka poikittaistukivarsia tilata 4 kpl siis nyt?

Heikalla on tarjolla etummaista ja takimmaista taka poikittaistankoa ja tätä kuvaa: http://www.tmuukkonen.fi/shop/component ... 6aa1b1.jpg pähkäillessä iski tällänen intuitio että laskun loppusumma kasvaa taas, kas kummaa.

Ja kun noita taka poikittaistukivarsia vaihdellaan niin aurauskulmat pitää säätää taas uudelleen?

En oo uskaltanu auton alle ees vilkasta vieläkään et miten pahasti pohja mätänee... Vasemman takaoven alareunassa huomasin tossa aikasemmin jo vähän kukkasia... Jännitystä elämään taas, pitää tää Alfa-auto mielen virkeenä.

Jos jollain ois suositella muuten hyviä ruostekorjaamoja about Helsingissä niin kiitos.... :)

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 17:50
Kirjoittaja DaViega
Eikös se katsastusmies kirjoitannut etummainen/takimmainen taka-akselin poikkitukivarsi? tai mikä tarkalleen ottaen oli hylsyn syy? Tuohan on aika epäselvä jos lukee vain "Takimmaisten poikittaistukivarsien ulkohelat väljät", siinähän todellakin joutuu vaihtamaan ylimääräisiä osia.

Jep

Lähetetty: 04 Kesä 2010, 23:29
Kirjoittaja Oiva
Jep lapussa lukee vaan että: Takimmaisten poikittaistukivarsien ulkohelat väljät.

Itse olin niin hoomoilasena tosta pohjan ruosteesta etten tajunnut alkaa ees tarkemmin kyselemään mitään. Ees siitä ruosteesta... :?

Kai sitä pitää vaan luottokorjaamolta sitten kysellä et miten homman kanssa kannattaa edetä...

Lähetetty: 06 Kesä 2010, 18:56
Kirjoittaja Wile E. Coyote
willez kirjoitti:Hylsy !


*Etuparkit - Väärän väriset --> Valkoinen led
Häh?

Ei kai se nyt noin tarkkaa voi olla? Onko ne itsetehdyt, eli ei hyväksyntä merkintää?

Lähetetty: 06 Kesä 2010, 20:27
Kirjoittaja pitkämies
^ kyllä se voi :crazyeyes: Ei mennyt itelläkään aikoinaan 155:n läpi leimasta kun "unohdin" keulalle valkeat parkkiledit......Tämä siis Treella.....Oi tätä Suomen lainsäädännön "järkevyyttä"!

PS: Hiukan offtopic, mutta en myöskään voi käsittää miksi jälkiasennus xenonit ei mene läpi, jos ei ole sitä leimaa ja näitä pesureita ja niitä hyväksyntiä siltä ja siltä vuodelta tms. muuta roskaa....HOHHOIJAA! Jos valot on oikein säädetty, niin eikös se ole vaan liikenneturvallisuuden edistämistä että NÄKEE kunnolla ja tulee myös NÄHDYKSI.....Itse kun ajan paljon öisin, niin vakiokynttilät viipyy keulalla tasan sen päivän kun käytän kotteron konttorilla.....

Lähetetty: 06 Kesä 2010, 20:51
Kirjoittaja Wile E. Coyote
Kyllä suomi on hieno maa :roll:

Lähetetty: 06 Kesä 2010, 20:55
Kirjoittaja mattijus
Varovainen arvio, ettei vääränvärisistä parkeista hylkyä tule, vaan korjauskehotus.