Katsastushylsyjä

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
hjpp
Viestit: 1917
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): Spider V6, 164 ts, (Xf 30d)
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja hjpp »

pitkämies kirjoitti: PS: Hiukan offtopic, mutta en myöskään voi käsittää miksi jälkiasennus xenonit ei mene läpi, jos ei ole sitä leimaa ja näitä pesureita ja niitä hyväksyntiä siltä ja siltä vuodelta tms. muuta roskaa.
No varmaan sen takia, että liikenteessä on tällaisia silmävammaisia, jotka meinaa kosauttaa ojaan, kun sellainen tekele tulee vastaan. Ts. häikäisevät ihan s-tanasti!

Avatar
MarcusV
Viestit: 1028
Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MarcusV »

Jälkiasennetut Koenigin sporttipenkit, Tuv ja Fia hyväksytyt. Omilla adaptereillaan. HYLSY :silly: Seuraavan kerran leimaamaan valmistajan Tuv lappujen kanssa. 28 euroa +70 euroa muutoskatsastus(palautettiin) = HYLSY! "En osaa saksaa mutta en kyllä löydä sun automallias täältä kirjasta, ei voida hyväksyä" Aluepäällikkö sanoo samaa.

Taidanpa leimata siis orkkispenkeillä. Ja vuos sit leimattu jossain näillä ilman muutosta.

Avatar
jiibee
Viestit: 117
Liittynyt: 09 Loka 2003, 02:40
Car(s): 156 JTS 2.0 -03, Sprint QV 1.5 -87, Fiat Croma ie 20 -90
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja jiibee »

Sprintti: hylkäys, päästöt pielessä enemmän kuin tarpeeksi. Onhan siinä vielä muutakin pientä vimeistelyä siellä sun täällä, teki vaan mieli päästä ajamaan.

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

^^ Taas yksi hyvä syy lisää harrastella vanhan auton kanssa, ei TUV-lappuja. 8)
Menitkö ehdottamaan noiden penkkien muutoskatsastusta vai rupesiko katsasetä ominpäin niitä tutkimaan.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong

Flex
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Joulu 2003, 03:20
Paikkakunta: Rauma, Lappi

Viesti Kirjoittaja Flex »

Tänään kävin Rauman konttorilla hakemassa varmaa leimaa ja hylsy tuli pitkällä vikalistalla... outo homma sillä autolla on viimeksi ajettu pois maahantuontikatsastuksesta puhtain paperein, mutta homma toimii näköjään jo pärstäkertoimen mukaan eikä pelkän merkin mukaan kuten olin ennen epäillyt. Olisihan tuossa dokumentit seisonta-ajasta ja kukaan ei 1000e uhkasakon uhalla autolla uskalla ajella. Eipä taida taas maksaa vaivaa...mutta systeemi ei tunnu muuttuvan. Arpapeliä koko touhu, ja valitettavasti alfalla voittokerroin on huonoimmasta päästä.

Seisonnassa tulleita vikoja mm.

Jarrulevyt ovat 20km matkalla kuluneet laittomiksi molemmin puolin. 18mm jäähdytetyissä levyissä oli jonkun varaosakaupan katalogin näköisen kirjan mukaan liian vähän, no ok mutta viimeksi ne kelpasi. Uusi on 22mm ja vaihtoraja 20.2mm mistähän tämä maaginen luku edes tulee??. Katsastaja ei osannut muuta sanoa kuin että kirjassa niin lukee, mitä muuta bilteman katalogissa mahtaa lukea?. Eikä tässä voi kuulemma käyttää harkintaa vaan auto meni ajokieltoon. En edes päivää saanut ajoaikaa että olisin pystynyt hakemaan uudet osat!

Myös valojen suuntaus oli kuulemma pielessä sekä valokuvio epäselvä...onko lasikin alkanut itsekseen sulamaan?

paljonkos sitä sakkoa tuli katsastamattomalla, mutta priimakuntoisella autolla ajosta?

Avatar
mattijus
Viestit: 5253
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ate kirjoitti: Brake Disc
Trade Numbers: 422145
Fitting Position: Front Axle
From MY: 10/1997
Ø: 284 mm
Br. Disc Thickness: 22,0 mm
Min. thickness: 20,2 mm
Brake Disc Type: Vented
Num. of holes: 5

Brake Disc
Trade Numbers: 410209
Fitting Position: Rear Axle
From MY: 10/1997
Ø: 251,4 mm
Br. Disc Thickness: 10,0 mm
Min. thickness: 9 mm
Brake Disc Type: Full
Num. of holes: 5
Näin sanoo Alfan jarrut valmistanut nyrkkipaja.
Valokuvio on luultavasti epäselvä väärin asennetun polttimon takia.
(eikö ole hienoa, kun autot katsastetaan tarkasti ja hyvin joka kerta, jarruista olisi pitänyt hylätä jo edellisessä katsastuksessa?)
VMP

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11224
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei se levyjen paksuuden kyttääminen ihan turhaa hommaa ole. Omassa Varttikuutosessa alkoi käsijarru laahaamaan muutama sata kilometriä katsastuksen jälkeen. Syy: Ohueksi kuluneet levyt ja palat olivat päästäneet männän pullahtamaan niin ulos että se oli jäänyt vinoon ja tuonut pölysuojankin tullessaan. Työkaverin Citikasta taas repesi ohueksi kulunut laikka irti jäähdytysprofiilista.

Tuntuvat katsastuskonttoreilla syynäävän noita vähän miten sattuu. Ex-Pösössäni pisti silmään aika hoikan näköiseksi kuluneet levyt, ja olihan niistä mitan mukaan hukkunut kolme kertaa sallitun verran ainetta. Kai ne olivat jokusen katsastuksenkin läpäisseet mutta nähtävästi ilman huomautuksia.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
VMTD
Viestit: 3335
Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
Car(s): Alfa 166 JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97, Lancia Lybra 1.8 -01
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Yhdestä Focuksesta hajosi jarrulevy kesken ajon, ruostunut ripojen välikannakkeet poikki ja levy halkesi.
Jos tosiaan jarrulaikat 18mm niin hylky oli ihan aiheesta.

Flex
Viestit: 60
Liittynyt: 24 Joulu 2003, 03:20
Paikkakunta: Rauma, Lappi

Viesti Kirjoittaja Flex »

mattijus kirjoitti:
Ate kirjoitti: Brake Disc
Trade Numbers: 422145
Fitting Position: Front Axle
From MY: 10/1997
Ø: 284 mm
Br. Disc Thickness: 22,0 mm
Min. thickness: 20,2 mm
Brake Disc Type: Vented
Num. of holes: 5

Brake Disc
Trade Numbers: 410209
Fitting Position: Rear Axle
From MY: 10/1997
Ø: 251,4 mm
Br. Disc Thickness: 10,0 mm
Min. thickness: 9 mm
Brake Disc Type: Full
Num. of holes: 5
Näin sanoo Alfan jarrut valmistanut nyrkkipaja.
Valokuvio on luultavasti epäselvä väärin asennetun polttimon takia.
(eikö ole hienoa, kun autot katsastetaan tarkasti ja hyvin joka kerta, jarruista olisi pitänyt hylätä jo edellisessä katsastuksessa?)
Juuri näin. Juuri katsastettu auto siis voi olla mitä vain. 200e maahantuonti katsastettu tiukan syynin kokenut autokin :wink:

Jarrulevyt toki lupasin vaihtaa, mutta ajoaika kyselyyn tuli tiukka ei, vanhalla systeemillä katsastuskauden seisonut auto olisi saanutkin sen 30 päivää, mutta ei nykyään! Kirjoitti sentään lapun että saa ajaa pois korjattavaksi. Päivä ajoaikaa olisi ollut riittävästi koska levyillä on päivän toimitusaika...

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Boxer33 kirjoitti:Kokeileppa tätä: LINKKI

Ei kovinkaan mairittelevaa luettavaa...
Haa, tämän tilaston perusteella viimeisin autokauppani oli perusteltu ja suorastaan järkevä: Vaihdoin hännän huippuna olleesta mallista (Marea) listan toiseksi viimeiseen (156) :lol:
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Viesti Kirjoittaja quppe »

Muuten hemmetin hyvät arvot eikä muutakaan huomautettavaa paitsi irronneesta pakoputken kannattimesta, mutta etujousi oli katki ja menee vaihtoon :/

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Jakke kirjoitti:
Boxer33 kirjoitti:Kokeileppa tätä: LINKKI

Ei kovinkaan mairittelevaa luettavaa...
Haa, tämän tilaston perusteella viimeisin autokauppani oli perusteltu ja suorastaan järkevä: Vaihdoin hännän huippuna olleesta mallista (Marea) listan toiseksi viimeiseen (156) :lol:
No,parempaan suuntaan kuitenkin menossa :-D

Avatar
Eero
Viestit: 2840
Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
Paikkakunta: Janakkala

Viesti Kirjoittaja Eero »

Oliko tuo muka hylkäämisen peruste:

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=11707

No melko lopussa tuo jousilautanen oli. Kun jousen poisti niin juuri mitään ei jäänyt jäljelle. Harmittavasti korjauspala oli toiselle puolelle, joten sekin vaati hiukan modifiointia.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Yläpallonivelestä kumi hajalla ja väljää.

Parhaita kommentteja katsastajalta:
-en ole ennen Alfaa katsastanut
-mistä sumuvalot saa päälle
-vähän epämääräinen valokuvio
-onko tää kaks ovinen, näyttää kyllä ihan neljäoviselta
-vähän samanlainen taka-akselirakenne kuin Saabissa
-erikoinen maali
-takajarrukilvet haperot, laitetaan vasta seuraavassa katsastuksessa merkintä

Mainostusta: Paikka K1 Hml, netistä jos varaa n.35€ + päästömittaus n.20€, asiallinen heppu katsasti (vanhempi, hieman tankka kaveri).

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Katsastushylsyjä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Nostinpa nyt tälläisen topikin ylös, kun tuon Mitsun kanssa on sellainen pieni ongelma että siihen pitäisi kolvilla kiinnittää etuparkkeihin johdot jos haluaa että ne pelaa, jollei sitten jostain saisi kohtuullisesti ostettua tuollaisia polttimoita valmiiksi joista lähtee johdot? Tämä kysymys on siis tämän minun postaukseni pointti, jos joku sattuisi tietämään niin kiitos. Ja kyllä, haetaan etuparkkeja joista lähtee johdot, ei etuparkkia jossa on kanta mistä lähtee johdot, paitsi jos se kanta ei juuri ollenkaan leveämpi kaikenkaikkiaan kuin itse polttimo.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Polforea
Viestit: 11160
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Katsastushylsyjä

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Millä polttimotyypillä ne parkit alunperin ovat? Ja millainen polttimo sinne ylipäätään nyt suurinpiirtein sopii?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Katsastushylsyjä

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Autossa ei vaikuttaisi olleen alunperin parkkeja ollenkaan. :-D Minkälie maan malli. Joku on porannut reiät ja virittänyt sinne normikokoiset parkkipolttimot tinalla, teipillä ja jollain liimamassalla, mutta ne on palaneet.. Joten nyt kiinnostaisi asiallisempi viritys.

Edit: Tuli tässä mieleen että tietysti autopurkamolta voisi hyvinkin löytyä sopiva kanta, mutta jos uutena hyvin saa..

Edit2: Voi olla että laitan sinne mittaristopolttimon kun sellainen sinne mahtuu, parempi kun ei mitään :-D

Edit3: Auto on tosiaan jostain Amerikan maasta jossa ei etuparkkeja ole.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin