Cuore Sportivo II/2008 Ahvenisto

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Curva Grande kirjoitti:Mäen päällä nopeutta on viittä vaille liikaa vaikka alhaalla tulisi vähän tupeksittua.
Ei huono selitys linjasta. Ammattimies :-D
Onko porukat ehtiny kattoa paljon vauhtia mäen päällä?
Tessulla sain karvan päälle 100kmh kun kaikki meni kohdilleen.
Varmaan V6 kelaa 110-115kmh ja GT ->130kmh?

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

^Kyllä GT lähelle 130 parhaimmillaan menee. Vaikea ihan tarkkaan sanoa, kun kovimmilla vauhdeilla ei mittaria pysty tarkkaan katsomaan.

Avatar
silverine
Viestit: 2465
Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja silverine »

Keväällä radalle.comin happeningissa jossa
ajoin 1.42 -kierroksen, mäen päällä vauhti oli 110 km/h.
Tosin silloin en kyllä ajanut edeltävää kurvaa kovin hyvin
eli mahikset mäen päällä on varmaan jonnekin 115,
max 120 km/h -vauhteihin. Siis tuolla pikkukutosella.
Täytyy kokeilla tuota CG:n taktiikkaa ens kerralla, tosin
jätän sen varikolle kuikuilun toiseen kertaan.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Katoin tossa Racechronosta, niin mulla on ollu tuolla nyppylällä vauhdit 110-115, mutta kuten hyvin jo tiedossa, niin mulla tuon edeltävän mutkan linjat vielä vähän hakusassa... :roll:

Avatar
Grendel
Viestit: 596
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

GTV:llä 1'37 kierroksilla vauhtia 118-120 km/h
Kaverin Endurancepossulla 1'40 rundeilla ~115 km/h

Curva Grande
Viestit: 301
Liittynyt: 02 Syys 2003, 01:07

Viesti Kirjoittaja Curva Grande »

Grendel kirjoitti:GTV:llä 1'37 kierroksilla vauhtia 118-120 km/h
Kaverin Endurancepossulla 1'40 rundeilla ~115 km/h
Huh huh. Kuinkahan suuret mittarivirheet näissä Alfoissa oikein on. Tessullakin parhaimmillaan näyttämä yli 110 km/h.

Avatar
Garrett
Viestit: 419
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:52
Car(s): R4T ~200kW & V8 166kW & PHEV 120kW+89kW = 3 x 4WD
Paikkakunta: Nurmijärvi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Garrett »

Pitääpä sohaista tänne itsekin.

Tuo kurvi on varmastikin vaikein ajettava Ahveniston mutkista ja myös se, joka rokottaa aikaa eniten. Minullekin on "oikea" ajolinja aikoinaan opetettu Renault 5 GT Turbolla(e), ja periaatteessa se pitäisi nykyäänkin osata, mutta joku homma Q4:n kanssa hankaa vastaan. Nykyään ajan sen vähän niinkuin Curva Grande kuvaa- "Gran Turismo"-tyylillä.

"Oikeasti" mutka menee seuraavasti. Pääsuoran jälkeinen pitkä mutka jatketaan aivan vasempaan reunaan. Pysytään vasemmassa reunassa ja otetaan suora linja kohti rengasvallia varikon portin jälkeen. Tiukka napakka jarrutus, yksi tai pari pienemmälle ja sihti ylös mäkeen vasemman sisäkanttarin kautta ja sieltä _ajautuminen_ ulkokanttarin loppuosaan ja jatketaan samalla kulmalla vedättämistä, jolloin ollaan sopivassa kohtaa nyppylän päällä.

Nykyisellä autolla ei enää toimi, koska itsesuojeluvaisto käskee pudottamaan nopeuden ennen nyppylää sellaiselle tasolle, ettei rata kevennä ja auto pysyy suorassa nyppylän päällä. Lopulta alkaa hannamaan koko mutkan ajamista, koska onnistuessaan vauhtia nyppylän päällä on megalomaanisesti liikaa. Viime kerralla en saanut osumaan yhtään kierrosta kohdalleen tuon mutkan ja nyppylän kanssa.
Olin kahden auton loukussa. Huh, selvisin - tuli kolmas.

Avatar
Ghost
Viestit: 464
Liittynyt: 18 Marras 2003, 14:47
Car(s): GT 3.2 Q2
156 2.0 T.S
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ghost »

Mun linja on suunnilleen tuo Garretille opetettu. Jos mutkan saa menemään nappiin on tessulla mittarissa mäen päällä yli 110 km/h, jos vähänkään möhlii, niin selvästi alle 100 ja mäkeenhän tuo ei juuri kiihdy.

Taisi olla hyvät olosuhteet sunnuntaina, hurjia aikoja... Kisailun vakavuus alkaa kyllä vähitellen pelottaa. Vähän otti päähän maata etelän auringossa 8) ja ajatella, että siellä ne jätkät vetää rataa ympäri.

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): Milloin mikäkin.
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Ghost kirjoitti:Kisailun vakavuus alkaa kyllä vähitellen pelottaa
Juuri näin.
Oli muuten suuri helpotus pari vuotta katsella ja kuunnella sivusta kun herrat ajoivat rataa ympäri varikkokeskusteluissa.
Kuinka paljon silloin hymyilytti sisäisesti.

Luulin päässeeni siitä jo eroon... :twisted:

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Ghost kirjoitti:Taisi olla hyvät olosuhteet sunnuntaina, hurjia aikoja.
Jaah, itselleni jäi vähän toinen mielikuva. Muutamia kovia suorituksia, mutta vähän enemmän hitaita suorituksia :roll:

Avatar
buctu
Viestit: 520
Liittynyt: 03 Huhti 2007, 22:07
Car(s): 156 sw 2.4 20v, 156 2.0 TS, RS2000 2.3i e85, Laguna sw II.
Paikkakunta: Jyväskylä -rock city

Viesti Kirjoittaja buctu »

Olipahan onnistunut reissu taasen 8)
lisätään linkki tuonne omaan verkkoalbumiin, josta löytyy sunnuntailta muutama kuva: http://picasaweb.google.com/buctun.verkkoalbumi

Vastaa Viestiin