Sivu 6/7

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 15:26
Kirjoittaja Desmoquattromaschio
On harvinainen ja jos sie et tota parilla saturaisella osta (en usko et lähtee niin halvalla) niin mie tuun ja ostan :)

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Heinä 2015, 15:35
Kirjoittaja alamajy
Ok. Paljonko tuosta sitten kannattaisi tarjota? Tarjolla olisi myös joku Gilera ...

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 12 Elo 2015, 23:56
Kirjoittaja Pacer
Ducati 996 -2000. "Sunday morning bike."

Hankin tämän vuonna 2010 pitkän haaveilun seurauksena. Kilsoja olen pyrkinyt kerryttämään maltillisesti (viime kesänä 250km :P), nyt 28000 km mittarissa. Ajo/arkipyöränä Honda VFR 750 vuosimallia 1990.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Elo 2015, 03:04
Kirjoittaja Raikka
Tallista löytyy Cagiva elefant 750 -88 lucky Explorer, tuo on semmoinen pitempi aikainen projekti. Menin sitten purkamaan täysin ehjän ja ajokuntoisen pyörän kun sain kuningas idean, pyörään pitää tehdä pikku face lift. Tuli hommattua -95 vuoden 900 ie gt;n katteet,tankki,mittarit ja satula ja "pikku sovituksella" osat paikalleen :mrgreen: , ainoa osa mikä sopi pienellä sovituksella oli mittariston kiinnike rauta. Nyt ollaan jo voiton puolella ja jos jumala suo, tänä kesänä liikenteessä. Pahoittelut noista ranskalaisista tuolla takana.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Elo 2015, 07:42
Kirjoittaja Ciancarlo
Hienoja pelejä.

Minulla on nyt tuo 1198 vm. 2010. Hauska laite, voimaa on sanoinsinko riittävästi. Parasta kuitenkin ovat ajo-ominaisuudet ja erittäin hyvät jarrut. Vaikeinta tuolla on ajaa hiljaa. Radalla ja mutkateillä ajaminen on todellinen nautinto.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Elo 2015, 08:08
Kirjoittaja Elefant
Raikka omaa hienon pelin. Itsellä tällainen ja toinen alkuperäisessä valkomustassa värityksessä. Älä muuten hävitä tai riko muovista pohjapanssaria, tarttisin siitä muotin museorekisteröintiä varten.
Kuva

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Elo 2015, 09:32
Kirjoittaja Raikka
Pikkasen jouduin sitä "panssaria" muokkaamaan alapuolelta, piti pakokäyrä tuoda alakautta. Laita vaikka viestiä milloin tarviit tuota muotiksi.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 02 Loka 2015, 14:49
Kirjoittaja AlfaTom
Pacer kirjoitti:Ducati 996 -2000. "Sunday morning bike."

Hankin tämän vuonna 2010 pitkän haaveilun seurauksena. Kilsoja olen pyrkinyt kerryttämään maltillisesti (viime kesänä 250km :P), nyt 28000 km mittarissa. Ajo/arkipyöränä Honda VFR 750 vuosimallia 1990.
Mielestäni yksi kauneimpia nyky-moottoripyöriä. Hommaisin itsekin tuollaisen, jos niska ja ranteet kestäisi tuollaisella ajamista. Mutkatiellä ja kunnon vauhdissa ei ongelmia, mutta se puuduttava pääteitä pitkin ajaminen .... :evil:
Nykyisellä ST2:llakin alkaa ranteet ja niska puutua parin tunnin ajolenkin jälkeen.
Ratkaisu olisi Multistrada, mutta sen hankintaa ei rajoita kuin tuo finanssipuoli.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 02 Loka 2015, 15:18
Kirjoittaja AlfaTom
alamajy kirjoitti:Ok. Paljonko tuosta sitten kannattaisi tarjota? Tarjolla olisi myös joku Gilera ...
Oliko nuo myynnissä Ylämaan suunnalla?

Jos oli niin olen ajanut kummallakin pyöräyksilöllä. Siitä on tosin aikaa juurikin tuo noin 12 vuotta :-D

Hintahaarukkaa Suomesta ei kunnolla saa noille, sen verran harvinaisia pelejä. Jos muutamalla satasella lähtee niin jo pelkästään olohuoneeseen koristeeksi tuollainen kannattaa hommata :-D

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 02 Loka 2015, 21:05
Kirjoittaja alamajy
Jep. Ylämaalla kävin näitä katsomassa. Kaupantekokin on vielä vaiheessa kun on ollut muuta kiirettä....

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 31 Loka 2015, 12:33
Kirjoittaja Jiitee
Lievää V2-mopokuumetta ollut pitkin syksyä. Vespa Rallysta alkanut moottoroitu kaksipyöräily eteni viime kesänä kivalla Suitsan GS-nakulla.Oikein hyvä taitojen treenipyörä pappaikäiselle, ainoastaan istumakorkeus on 187 -cm:n vartalolle matalahko, joten tein toisen istuimen n. 4 sentin korotuksella geelipehmusteen kera. Nyt menee jopa tankillinen twinillä ( 350 km) yhdellä tauolla.

Vaihtoehtona nyt pääosin ST2-4 Dukelta ja Suzukilta SV650. Valinnan teen avoimin mielin ja annan ajo-asennolle ja ajettavuudelle
ison painoarvon. Suitsan pääsen koeajamaan jo ensi viikolla, ja Ducatin toivottavasti vielä ennen liukkaita. Aarbikestä kellään myyjänä kokemuksia ?

Jt

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 01 Marras 2015, 01:10
Kirjoittaja Raikka
Tuo sv 650 on ihan ok perus pyörä, mutta pikkusen hajuton ja mauton. Jos samoissa hinta luokissa mennään ja vakuutus maksun suuruus ei ole este niin ducati ilman muuta, tuon sv;n kanssa tulee se tehottomuus jo puolen kesän kohdalla vastaan. Kannattaa kattoa sitten semmoinen st missä on laukut mukana, jälkeen päin aika tyyriit hommata.
Tämmöistä kannattaa kans tosissaan miettiä, voin lämmöllä suositella. http://www.nettimoto.com/aprilia/rst/1727790

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 01 Marras 2015, 16:45
Kirjoittaja Jiitee
Raikka kirjoitti:Tuo sv 650 on ihan ok perus pyörä, mutta pikkusen hajuton ja mauton. Jos samoissa hinta luokissa mennään ja vakuutus maksun suuruus ei ole este niin ducati ilman muuta, tuon sv;n kanssa tulee se tehottomuus jo puolen kesän kohdalla vastaan. Kannattaa kattoa sitten semmoinen st missä on laukut mukana, jälkeen päin aika tyyriit hommata.
Tämmöistä kannattaa kans tosissaan miettiä, voin lämmöllä suositella. http://www.nettimoto.com/aprilia/rst/1727790
En nyt hae ihan kolmilaukkuista "kamelia" välttämättä, vaan ihan tankkilaukulla ja läppärirepulla mennään nuo pitkätkin 300- 400 km:n siivut. Jotenkin pyörän linjat menee laukuilla pilalle, tosin vähiten Ducatilla ja esim. Aprilialla, joilla ne on muotoiltu hiukan paremmin pyörään integroiden.
Samoin Suzukin V- Stromilla aika hyvin istuvia Givin satseja.

Naapurilla on aika tuore Caponord, ja hänellä viime kesä meni pilalle ECU-ongelmien takia. ECU ei antanut pa-pumpulle käskyjä, ja uhkana oli vajaan 2000 euron ECU:n uusinta. Sitten löytyi mekaanikko, joka teki erillisellä virtakytkimellä pumpulle uuden signaalipiuhan 20 eurolla... :mrgreen:

Katellaan. Tehojen puute ei meikää (puolivälissä kuuttakymppiä mennään ) vaivaa, rekkojen ohi on päässyt jopa 50 hp-Suitsan twinillä , kun homman suunnittelee. Ja tämän ikäisenä ei ole tarve "näyttää" muille kuin itselle .... :wink: Tosin ST:n ulkonäkö kyllä voittaa SV:n . SV:n ja ST2:n tehopainosuhde on muuten aika lähellä toisiaan, sillä Suitsa on todella kevyt ( 190 kg tankattuna ). ST4 on sitten hiukan tehokkaampi. Sekä ST että SV ovat saaneet hyvät arviot asiantuntijoilta ajo-ominaisuuksistaan, Ducatin iskarit ja jouset ovat monipuolisempia säätää. Molemmat viihtyvät aika hyvin myös radalla.
ST:ssä vähän korkeampi istuin, joka on lähtökohtaisesti hyvä juttu.

Tarkoitus on motoilla vaan lähinnä ajaa ja pitää siten hauskaa, ei välttämättä ropata , ei ainakaan paljon, joten rajaan valinnat vain noihin pariin merkkiin ja malliin. Suitsan V:t on kyllä helppohoitoisia ja "pomminvarmoja" , mutta ei Ducatitkaan ihan pahoja ole, se nokka-askelien hihnojen vaihtohommakaan ei pahalta näytä.
Ducati.ms -saitille on jo liitytty...

JT

PS. Tehopainosuhteet muuten ( kg/hv):
Ducati ST2 ( 230/83 ) = 2,77 kg/hv
Suzuki SV650 ( 190/70 ) = 2,71 "
Ducati ST4 ( 240/103.5) = 2,31 "

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 04 Marras 2015, 16:33
Kirjoittaja Jiitee
Tyypattu lyhyesti sekä Sv650 että ST3. Himputti kun ne on pieniä molemmat... myös Ducati ST:ssä saisi olla 3-4 cm korkeammalla sekä satula että stonga... :(

Täytynee siirtää katseet ns. adventurepyöriin kun nuo sporttouringit on noinkin ahtaita. V-Storm eka listalla. Italialaisista sitten tuo Caponord ja Benellillä Suomessa harvinainen
Tre .... onko kellään kokemuksia Trestä ? Olisi ilmeisesti kookas , mutta kevyt ja riittävän tehokas.
Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....

http://www.nettimoto.com/benelli/tre/1903616


JT

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 04 Marras 2015, 16:50
Kirjoittaja Garmund
Eikös sitä saa molempia korotettua?

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 04 Marras 2015, 19:30
Kirjoittaja Oleino
Kyllä saa. Vaikkapa tämmöiset jos ei halua koko stongaa vaihtaa: klik

Satulan muokkaamisesta JiiTeellä näyttikin jo olevan kokemusta.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 04 Marras 2015, 21:24
Kirjoittaja Jiitee
Oleino kirjoitti:Kyllä saa. Vaikkapa tämmöiset jos ei halua koko stongaa vaihtaa: klik

Satulan muokkaamisesta JiiTeellä näyttikin jo olevan kokemusta.
Jop, kyllähän noita ja myös satuloita saa ihan omilla mitoillaan, mutta katellaan, jos löydän
ihan vakiona jo sopivan. Uuteen satulaan, stongaan korotuspaloineen ja ym. saa uppoamaan helposti tonnin.

jt

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 12 Marras 2015, 10:50
Kirjoittaja Jiitee
No joo, Viffer-saitillekin liityin juuri. Eihän se haittaa, vaikka V-moottorissa on enemmänkin kuin 2 sylinteriä .... :wink:

JT

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 19 Marras 2015, 18:25
Kirjoittaja Jiitee
Play-Offsit alkoivat..... Ducati ST putosi pois, jäi pronssille , ja jäljellä VFR ja Futura. Pahus kun olisi myynnissä yhtä hyvä valikoima Futuroita kuin Viffereitä... :|

JT

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 22 Marras 2015, 21:21
Kirjoittaja Epezi
Ehdotettiin vaihtokauppaa F4 MV agustaan. 750S -01 15tkm. Ei näy yhtään vastaavaa nettimotossa niin mikähän tuommoisen arvo on? Onko esim saksan hintataso verrannollinen?
Mobilessa täysin vastaava http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
6000€

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 22 Marras 2015, 23:36
Kirjoittaja PePe
Epezi kirjoitti:Ehdotettiin vaihtokauppaa F4 MV agustaan. 750S -01 15tkm. Ei näy yhtään vastaavaa nettimotossa niin mikähän tuommoisen arvo on? Onko esim saksan hintataso verrannollinen?
Mobilessa täysin vastaava http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1
6000€
Suomessa noita ei ole kuin yksittäisiä kappaleita joten mitään markkinahintaa et löydä. Saksan hintoja voinee käyttää ohjenuorana, tietysti yleiseen hintatasoon suhteuttaen. Kuvittelisin että 750 olisi jonkin verran tonnisten alapuolella, vaikka samoina vuosina noita ei taida ollakaan. Jos haluat, voit varmaan kysäistä osviittaa Pekka Åbergilta Tuusmotorista. Hän myy Agustoja varmaan saman verran kuin muut Suomessa yhteensä. Mikä ei sekään ole valtavasti.
Pyöränä Agusta on kyllä todellinen asianharrastajan namupala!

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Marras 2015, 07:17
Kirjoittaja Ciancarlo
PePe kirjoitti:Pyöränä Agusta on kyllä todellinen asianharrastajan namupala!
+1.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Marras 2015, 20:04
Kirjoittaja Epezi
^^kiitokset tästä tiedosta. Katotaan nyt tuleeko tuosta mitään, taitaa mennä yli budjetin :(

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Marras 2015, 07:05
Kirjoittaja Jiitee
Epezi kirjoitti:^^kiitokset tästä tiedosta. Katotaan nyt tuleeko tuosta mitään, taitaa mennä yli budjetin :(
Hieno pyörä, ja MV Agustasta tulee mieleen 1970-luvun alun Imatranajot , joissa Agostini oli kova kuski. Ago jäi hyvin reilun 10-vuotiaan mieleen.... 8) Tuo malli olisi minulle aivan liian "kyykkypyörä".
Jännä juttu, kun vertailin VFR RST-tarjontaa Suomen ja Saksan välillä. Suomessa tiedän olevan 4 Futuraa myynnissä, Mobile.de:ssä vain 6 :shock: Olisin odottanut paljon enempääkin. No Viffereissä tilanne 5 Gen osalta nettimoto 20 ja mobile.de n. 90.

Jt

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 25 Marras 2015, 12:24
Kirjoittaja Jiitee
Jiitee kirjoitti:Play-Offsit alkoivat..... Ducati ST putosi pois, jäi pronssille , ja jäljellä VFR ja Futura. Pahus kun olisi myynnissä yhtä hyvä valikoima Futuroita kuin Viffereitä... :|

JT
Jep, punainen pyörä tulee hankintaan nousevan auringon maasta. Futurasta ei löytynyt hyvää väriä, ja muodothan on
makuasoita ( Futura on edelleen aika futuristinen :mrgreen: ). ja hain hyvää yksilöä, en vain italialaista hyvää yksilöä.

JT

PS. Tämän Aprilian kylmätyyppäsin : http://www.moto-seinajoki.fi/aprilia-fu ... 50896.html
Hyvä yksilö, väri ei miellyttänyt ja n. vastaava punainen VFR lähti reilusti halvemmalla.
Nyt on hyvät markkinat mp:n ostajilla - liikkeet / yksityiset dumppaavat talvivarastoa pienemmäksi ... :wink:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 30 Joulu 2015, 18:36
Kirjoittaja uniiq
Semmonen

Kuva

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 30 Joulu 2015, 19:32
Kirjoittaja savijo-r
Onhan mulla italiaanokin espanjattaren(Gas Gas) lisäksi.
Kuva

Ja näitähän tietenkin kuskataan Ducatolla.

Oikeesti mun tietämättömät kaverit varmaan säälii mua. :-D

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 31 Joulu 2015, 08:14
Kirjoittaja sämpy
Viimeisimmässä moottoripyöräunelmia (Philly throttle) jaksossa kutosella otettiin työn alle Ducati 250, 60 -luvulta. Autenttisen latolöydön näköinen. Vaikka en mä noista mitään ymmärrä, mutta joskus vielä wanha italialainen toivottavasti omassakin tallissa. Saa vinkata huokeita, täällä potenttiaalinen tai ainakin henkisesti hauraassa tilassa oleva ostaja...

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 16 Tammi 2016, 22:55
Kirjoittaja Mokomakin
Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Kuva

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 17 Tammi 2016, 18:26
Kirjoittaja heme
Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 18 Tammi 2016, 00:29
Kirjoittaja m.sa
Kampiakseli kertoo miten päin moottori on. Guzzeissa se on juurikin pitkittäin vaikka se voi muulta näyttääkin.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 18 Tammi 2016, 09:50
Kirjoittaja Jiitee
heme kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?
Jep , sitä tarkoitin eli sylinterit poikittain ja kampiakseli pitkittäin, nyt termit oikein :wink: .... kuten jäsen msa totesi . Käyttäjän kokemana leveähkö moottori, jonka sylinterit jopa lämmittävät joskus kivasti polvia. Poikittaisesta V2 tai V4:sta ( jossa kampura poikittain ) tykkään kyllä enemmän... 8)

JT

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 22 Tammi 2016, 22:28
Kirjoittaja AlfaTom
Mokomakin kirjoitti:Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Hemmetin paljon tyylikkäämpi kuin lelumuovista kyhätyt kiinanmopot.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 22 Tammi 2016, 22:30
Kirjoittaja AlfaTom
Jiitee kirjoitti:
heme kirjoitti:
Jiitee kirjoitti: Nuo Guzzit on aika painavia , ja niissä on V- poikittain....
JT
No kun on nimenomaan kyllä pitkittäin. Siis moottori. Vai tarkoititko että V-muodossa olevat sylinterit ovat poikittain?
Jep , sitä tarkoitin eli sylinterit poikittain ja kampiakseli pitkittäin, nyt termit oikein :wink: .... kuten jäsen msa totesi . Käyttäjän kokemana leveähkö moottori, jonka sylinterit jopa lämmittävät joskus kivasti polvia. Poikittaisesta V2 tai V4:sta ( jossa kampura poikittain ) tykkään kyllä enemmän... 8)

JT
LeMansilla ajaneena minua häiritsi ne sylinterinkannet kun ne ottaa polviin kiinni. Jossain leppoisammassa Guzzissa tätä ongelmaa ei ole. V6 Laverdassa tuo ei haittaisi, kun kone on alempana 8)

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 22 Tammi 2016, 22:49
Kirjoittaja heme
AlfaTom kirjoitti:
LeMansilla ajaneena minua häiritsi ne sylinterinkannet kun ne ottaa polviin kiinni. Jossain leppoisammassa Guzzissa tätä ongelmaa ei ole. V6 Laverdassa tuo ei haittaisi, kun kone on alempana 8)
Minä taasen pidin Guzzin Daytona RS:stä koska se oli kuten italialaiset sportit pitääkin; sportti ilman kompromisseja. Ducatit olivat tähän verrattuina mukavia, pehmeäkäyntisiä. Japseista ei edes viitsi sanoa mitään, ne ovat, no japseja kaikkene japanialaisine ominaisuuksineen.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Tammi 2016, 21:42
Kirjoittaja JustXL
Mokomakin kirjoitti:Heräteostoksena pihalle ilmestyi Piaggio Vespa GTS 250ie -07. Kellään mitään kokemuksia tällaisesta?
Onnea uudelle vespistille.
Mukavan leppoisaa kyytiä on meillä riittänyt tuollaisella useampana kesänä. Tosin viimeksi pöräytin sillä pienen lenkin jouluaattona!

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 10:20
Kirjoittaja Ciancarlo
Kävin eilen Messukeskuksessa koeajopäivillä testaamassa Panigale V4:n ja olihan se hieno peli juu, mutta:

- liian "pehmeä" Ducatin Super Bikeksi, S-malli voisi olla parempi alustaltaan
- V4-koneessa ihan eri fiilis kuin omassa melko brutaalissa L2:ssa
- oma tuntui herkemmältä ja nopeammalta, kun siinä on Öhlinssin alusta
- L2-koneen ominaisuudet ja äänet hakkaa sata-nolla V4:n

Mieluummin siis seuraavaksi pyöräksi 1299S kuin V4.

Kauhia ongelma. :)

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 18:20
Kirjoittaja Bebbu
Piaggio 250i oikeestaan paras noista skoottereista mitä ollut. Vähän tylsä, kun mitään vikaa( :-D ) ei siinä ilmennyt. bensaa vaan osti ja tsekkas ilmanpaineet renkaista. Sitten rupes ahdistamaan, kun moottoritiellä ei oikein tehot riittänyt varsinkaan kyytiläinen mukana ja ohituksiin lisää puhtia maanteillä kaipasin.

Sitten tulikin Gilera GP 800 vuoro. Jännä "skootteri" kun toisioveto ketjulla. Nyt rupes ohituksetkin sujumaan ja vauhtiakin ihan tarpeeksi minun tarpeisiin. Nykyään mennäänkin sitten japsi vehkeellä. Silläkään jalkoihin jää tarpeen vaatiessa.

Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 09 Kesä 2018, 19:47
Kirjoittaja Tazio
^
Tuo GP800 on jo monen, monen vuoden ajan herättänyt hämmentävää omistamisen halua

-Tazio


Sent from my NSA monitored iPhone using Tapatalk

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 10 Kesä 2018, 00:55
Kirjoittaja Teemuv
Lainaan röyhkeästi tätä ketjua, koska tätä pyörää myydään ulkomailla Benellinä, mutta tälläisellä "italiankiinalaisella" Keeway Blacksterilla on tullut pari kesää ajeltua ja tänä kesänä lisää, mitä nyt malttaa uuden Giulian ratista tämän puikkoihin hypätä. :D
Kuva

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 08:41
Kirjoittaja Mokomakin
Raadilla kokemuksia guzzin nevada 750 mallista? Onko tarakalla olija ollut penkkiin tyytyväinen? Vai onko california jostain syystä niin paljon parempi että tämä kannattaa unohtaa?
Nevadoita saa uudehkoja melko edukkaasti :roll:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 26 Heinä 2018, 09:02
Kirjoittaja Aquatica
En tiä, setä kehunut sen myynnissä olevaa 750 Nevadaa... On tosin '97.
Yllättynyt, ettei vieläkään ole mennyt, vaikka ei todellakaan ole hinnalla pilattu - ainakaan mun mielestä :silly:

(jos innostusta ni voin tarjoilla linkkiäkin).

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 04 Syys 2019, 17:28
Kirjoittaja Jiitee
Yksi kesä ilman matkaprätkää on selkeästi mulle maksimi, joten kun Hondan Vfr on
koettu niin kyllähän Ducatin ST4 piti ostaa näin alkusyksyn ostajan markkinoilta,
kun sopiva yksilö tuli myyntiin.

Onhan siinä enemmän huoltamista kuin Hondissa,
mutta kun Alfat on kaikki hyvässä iskussa ( puuta koputtaen ) niin joutanee talvella
hipelöimään laukeamisherkkää italiatarta Bolognasta :mrgreen:

Kuva

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 22 Huhti 2020, 14:52
Kirjoittaja Keltsi
Tässä on aurinko paistellut vallan komiasti jo pidempään, niin joka vuotinen mp-kuumehan nosti jälleen päätään. Useampia sähköposteja asiasta vaihdettiin nimim. Gasket:in kanssa ja sainkin hyviä ehdotuksia eri vaihtoehdoista. Viikon siinä kärvistelin ja selasin vaihtoehtoja läpi vaikkei Nettimotosta meinannut mieleisiä pyöri löytyä, jotenkin tuntui että tarjonta oli varsin heikkoa tuossa katselemassani luokassa :shock: Aivan tuurilla ajauduin katselemaan tori.fi:n tarjontaa ja sieltä osui silmiin tämä oranssinpunainen Aprilia Pegaso Strada 650. Sama pyörä löytyi nettimotostakin (ilmoitus oli mennyt aiemmin itseltäni täysin ohi) ja vieläpä paremmilla myyntikuvilla. Soitto myyjälle, hieman tiedustelua pyörästä ja sovimme näytöstä. Seuraavana päivänä kaverin kyydillä Tikkakoskelle ja ensimmäisellä omalla moottoripyörällä kotiin 8)

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 22 Huhti 2020, 18:56
Kirjoittaja Jiitee
Italo-adventuren nappasit, meinaatko ajaa paljonkin sorateitä ?
Mukavan näköinen pärrä, onnea hankinnasta 8)

Ps. Guzzin 850:lla oli tänään " pakko" vetää kahden etäpalaverin välillä
pikku lenkkiä :lol:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 10:34
Kirjoittaja Gasket
^^ Vielä se TKC eteen, niin saa kivasti lisää luottoa sorateille.

Onhan sitä tosiaan italiaano omassakin tallissa:

Kuva

Kuva ei ole loistavin, mutta eipä tuo pyöräkään ole parhaimmillaan vimpan päälle kiilloitettuna auringon paisteessa. Muutama vuosi on tullut höntsäiltyä cross country -puolella ja viime syksynä päivitin vanhan 2-t porkkanan tällaiseen -18 390 Betaan. Valkokilpinen tämäkin, niin saa toistaiseksi hoitaa matka-ajot siinä missä reenit ja kisatkin. Oli itsellä noin vuosikymmenen matka-enskakin, mutta kun viime vuosina siihen tuli muutama sata kilometriä vuodessa, niin hukkasin viime syksynä sen pois. Valitettavasti ei ehdi kaikkea mukavaa.

Siitähän tämä oma offipuolen touhu oikeastaan lähti kun vanhin poika osoitti ajohaluja ja vauhtiakin, niin totesin etten ala juoksemaan rataa ympäri vaan tarvitsee itsellekin "tukipyörän". Sitten kohta olinkin CC:n starttiviivalla.. Toki nuoruudesta on vähän jotain pohjaa touhuun, mutta pitkä aika oli ajamatta kokonaan.

Kuva

Mukavaa puuhaa. Jos yhtään ketään kiinnostaa niin mukaan vaan. Tasokirjo on laaja, niin aina löytyy sopivaa seuraa keiden kanssa ajaa kilpaa.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 11:50
Kirjoittaja dnapekko
Kuva
Siinä viime kesänä Alfojen seuraksi hankittu Italiatar. Käytiin talvella läpi tyyppivikoja (monta kommenttia sähköistä :D ), ja en jaksa kuin hämmästellä kuinka asiat on tehty vaikeimman kautta verrattuna 15 vuotta vanhempaan myöskin kokokatettuun Hondaan. Mutta mitään en kadu :D

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 14:49
Kirjoittaja Keltsi
Jiitee kirjoitti:Italo-adventuren nappasit, meinaatko ajaa paljonkin sorateitä ?
Kyllä tuolla on jo muutaman kerran käyty asfalttiteiden kantaman ulkopuolella ja oikeastaan tuo tuntuu olevan soralla oikeassa elementissään. Pieniä mutkaisia teitä tuolla on hauska ajaa, isoilla teillä tuuli riepottelee ja n. sata on sopiva matkavauhti. Tämä ohjaa reitti valinnat automaattisesti pienemmille teille 8)

Tällä ajokokemuksella en osaa kaivata lisää pitoa/parempaa rengasta, katsotaan sitten kun on ekat kaatumajäljet ajoasussa :lol:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 15:12
Kirjoittaja Jiitee
dnapekko kirjoitti:Kuva
Siinä viime kesänä Alfojen seuraksi hankittu Italiatar. Käytiin talvella läpi tyyppivikoja (monta kommenttia sähköistä :D ), ja en jaksa kuin hämmästellä kuinka asiat on tehty vaikeimman kautta verrattuna 15 vuotta vanhempaan myöskin kokokatettuun Hondaan. Mutta mitään en kadu :D
Nätti Futura. Oliko sulla mittaristossa häikkää ? Naapurilla Caponord, jossa ollut paljon sähköhäikkää ... yksi kesä ei käynnistynyt ( ECU- herätekarva lisäkytkimellä vasta auttoi), nyt mittaristo ihan mykkä ... onko sulla tiedossa vaihtomittaria...
Nakkilan Mopo kuulemma myy tehdasuutta mittaristoa hintaan 1200 eur :roll:
Futurassa ja Capossa kuulemma sama mittaristo.

Saas nähdä tuleeko minullakin vielä ikävä 800 VFR:ää :oops:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Huhti 2020, 17:42
Kirjoittaja dnapekko
Jiitee kirjoitti: Nätti Futura. Oliko sulla mittaristossa häikkää ? Naapurilla Caponord, jossa ollut paljon sähköhäikkää ... yksi kesä ei käynnistynyt ( ECU- herätekarva lisäkytkimellä vasta auttoi), nyt mittaristo ihan mykkä ... onko sulla tiedossa vaihtomittaria...
Nakkilan Mopo kuulemma myy tehdasuutta mittaristoa hintaan 1200 eur :roll:
Futurassa ja Capossa kuulemma sama mittaristo.

Saas nähdä tuleeko minullakin vielä ikävä 800 VFR:ää :oops:
Kiitoksia, on ainakin persoonallisen näköinen...
Ainahan Futun mittareissa häikkää on :D Itsellä tosin vain löysässä olleet neulat. Yleensä mykän mittariston saa korjattua vaihtamalla yhden kondensaattorin, asiasta on paljon juttua apriliaforumilla. Yksi Hollantilainen firma korjaa noita myös. Ja ehkä yksi Britti kans, voin etsiä yhteystietoja. Periaatteessa korjaus on aika yksinkertainen, jos se on vain kondensaattorin vaihto.
Ja Nakkilasta kannatta pysyä kaukana, bensansuodattimen hankintaprosessi kesti nelisen kuukautta.