Näytä vastaamattomat viestit | Näytä aktiiviset viestiketjut Tänään on 22 Syys 2019, 01:20



Vastaa viestiin  [ 293 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Italialaiset moottoripyörät 
Kirjoittaja Viesti

Liittynyt: 06 Kesä 2003, 07:14
Viestit: 2452
Paikkakunta: Keuruu
Auto: ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Se oli tyhjentävästi sanottu!!

_________________
Abarth 500 Esseesse


31 Elo 2012, 08:01
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2007, 23:05
Viestit: 511
Paikkakunta: Savicity
Auto: V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Mm. tämä tyylikäs peli löytyi viime viikolla Firenzestä. Ja merkki on?


Liitteet:
mp1.jpg
mp1.jpg [ 78.9 KiB | Katsottu 5435 kertaa ]

_________________
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg
22 Loka 2012, 20:45
Profiili

Liittynyt: 29 Maalis 2008, 23:37
Viestit: 137
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Maserati ?


23 Loka 2012, 12:12
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Elo 2007, 23:05
Viestit: 511
Paikkakunta: Savicity
Auto: V60 AWD,
OIIIIIIIO ja
TVR S
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Joo, v. 1953 Maserati. Eipä ollut mitään käryä tollaisesta jutusta. Ei myöskään Isomoto -merkisestä prätkästä.

_________________
Ne jotka puhuu ei tiedä, ne jotka tietää ei puhu.
K.Rosberg


23 Loka 2012, 16:35
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Viestit: 7446
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Auto: 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
http://www.nettimoto.com/ducati/monster/1436596

Eipä tartte näköjään paljoa maksaa pikkukoneisesta monsterista. Oon jo päättänyt että kun joskus on taas varaa prätkään tulee se olemaan monsteri.


17 Tammi 2013, 16:08
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Mulla on ollut Ducati Monster 1000 i.e. ja MV Agusta Brutale 910 S.

Fiilistä oli molemmissa... ja vikojakin oli riittämiin. Ducati leikkasi ensin kiinni ja myöhemmin moottorinohjausyksikkö kypsyi, onneksi molemmat takuuseen. Ja sitten pikkujuttujakin piisasi, takajarru piti ilmata jo muutaman tonnin ajon jälkeen, etupampun stefaa, rattaat-ketjut kypsyivät mielestäni aika ennenaikaisesti, mittaristossa se kestohuuru lasin takana. Ja kytkin olisi pitänyt kuulemma uusia jo 20tkm kohdalla. En uusinut, kun ei siinä mitään toiminnallista vikaa ollut. Ja aina se "tämmöistä ei ole ennen tapahtunut"-läppä Hailacin marmoritiskillä.
8)

MV Agusta oli vähän luotettavampi, mutta oli siinäkin hassut juttunsa. Jokumikälie ecuyksikkö siellä kastui, joten kun flekti lähti päälle, niin vilkku vasemmalle ja pitkät valot eivät toimineet. Ja se flekti oli päällä usein kun se kävi aina niin kuumana. Ei ihmekään, sillä kulutus oli kympin satkulle, lämmöksihän se bensa paloi varmaan 90-prosenttisesti ja lopuilla energioilla mentiin eteenpäin. Ja paras sillä olikin mennä eteenpäin vain reikäpäisen kovaa, rauhallisessa ajossa se oli jotenkin kova ja turhauttava. Pyörä oli todellakin kotonaan vain kovassa vauhdissa. Ja ainiin... menihän se etupampun stefa Brutalessakin. Aivan älyttömän tyylikäs pyörä niin kokonaisuutena kuin yksityiskohdissakin. Mutta kypsyin siihen kulutukseen, ei sillä voinut oikeasti lähteä juuri mihinkään muualle kuin niille teille, joiden varsilta tunsi bensa-asemien sijainnit.

Mutta hienoja pelejä, molemmissa soundit kohdallaan vaikka eri tavalla. Toinen jytisi ja toinen ulvoi kuin F-ykkönen.
:)
Nyt alla on KTM 990 Supermoto. Siitä olen onnistuneesti löytänyt sen tyylin, ajo-ominaisuudet ja jytisevän fiiliksen yhdistettynä japanilaistasoiseen luotettavuuteen.

edit. Katos kehvanderia, välillä tulee kateltua nettimotoa ja nettiautoa, onko omia vanhoja vielä liikenteessä, tuollahan se meitsin vanha Brutale onkin. Ei ole ihan kauheasti tullut kilometrejä kun neljässä kesässä mun omistuksen jälkeen on saatu kasaan 7000km... Mutta voijee, kun se on nätti! Ja samalla muistuikin mieleen toinen syy miksi se jäi historiaan. Se selviää kun katsoon esim noita vanteita ja miettii kumpaa tekee mieluummin enemmän, putsailee motoa vai ajaa sillä? Kotarin kylkeen sentään se kura oikeastaan kuuluu, ei tarvitse koko ajan puunata.
:-D

http://www.nettimoto.com/mv-agusta/brutale/1438345


17 Tammi 2013, 18:10
Profiili
Avatar

Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Viestit: 1744
Paikkakunta: Parkano
Auto: 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Oisko kellään kokemuksia Moto Guzzi V10 Centaurosta.

Tällainen on lähiaikoina saapumassa lähipiiriini ja ollaan mietitty mm. penkkiä; tämä on malliltaan Centauro Sport jossa on hieman takakeno penkin takaosa. Pystyykö siinä toinen istumaan? Olisiko missään saatavilla Centauro GT:n penkkiä ja onko se vaihdettavissa?

_________________
Just driving.


07 Huhti 2013, 20:54
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Viestit: 3091
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Mun monsterista taisi palaa kerran takavalopolttimo. Muuta vikaa ei ollut. Ja se oli vanha, olisko ollut -95.

Enää ei ole onneksi mopokuumetta ollut.

Tämä on ainoa, joka herättää hieman enemmän omistamisen halua. Mustana tai keltaisena. Pitäisi vielä olla Biposto, joten tarjonta on hyvin vähäistä.


07 Huhti 2013, 22:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 17:58
Viestit: 1713
Paikkakunta: Valkeakoski
Auto: 33 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Vähän virtaa taas tähän ketjuun, kohtahan se kevät on jo ovella. Alkuviikosta ostin -99 Ducati SS750:n ja viikonloppuna pääsee tutkailemaan tarkemmin mihin tuli sormensa työnnettyä. Tehoa on n. puolet siitä mitä wanhassa i/ö gixxerissä oli, mutta tyylissä ja ajo-ominaisuuksissa tämä vie 6-0. 8)

Tähän mennessä huomattua:

- Jakopää reilusti yliajalla
- Eturengas finaalissa
- Alunperin HF johon lisätty tarvikkeena lasikuituiset sivu/alakatteet
- Maalissa "kuplia" joiden alla vettä :crazyeyes:
- Kulutusosat ok
- Vaatii muutaman pisteosan ja ison huollon

Kirjoittelen varmaan "Mitä teit tänään tallissa" puolelle talven puuhasteluista jos innostun.


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Ducsu
2014-01-10-353_small.jpg
2014-01-10-353_small.jpg [ 178.89 KiB | Katsottu 4916 kertaa ]

_________________
Tein itse - säästin
10 Tammi 2014, 15:15
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Heinä 2004, 23:13
Viestit: 1028
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Oleino kirjoitti:
Vähän virtaa taas tähän ketjuun, kohtahan se kevät on jo ovella. Alkuviikosta ostin -99 Ducati SS750:n ja viikonloppuna pääsee tutkailemaan tarkemmin mihin tuli sormensa työnnettyä. Tehoa on n. puolet siitä mitä wanhassa i/ö gixxerissä oli, mutta tyylissä ja ajo-ominaisuuksissa tämä vie 6-0. 8)

Tähän mennessä huomattua:

- Jakopää reilusti yliajalla
- Eturengas finaalissa
- Alunperin HF johon lisätty tarvikkeena lasikuituiset sivu/alakatteet
- Maalissa "kuplia" joiden alla vettä :crazyeyes:
- Kulutusosat ok
- Vaatii muutaman pisteosan ja ison huollon

Kirjoittelen varmaan "Mitä teit tänään tallissa" puolelle talven puuhasteluista jos innostun.


Jollain perverssillä tavalla siisti ja linjakas tuo SS:n oudon mallinen alakatekin :) Miksköhän ihmeessä noissa on jakopää hihnalla, olen tosin kuullut että suht helppo vaihtaa kuitenkin. Jos tuosta ottais tuon kauhukahvan pois ja laittais ducktailin jos sellaisen saa niin linjakkuus paranisi entisestään, tankki tekee tuosta aika solakan näköisen :)


10 Tammi 2014, 17:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 14 Kesä 2011, 06:07
Viestit: 79
Paikkakunta: Vaasa
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Juhannuksen korvilla tuli hommattua entinen Ducaticuppilainen SS 1000 mallia 2004. Hyvin pitkälti samat hommat edessä itsellä kuin Oleinolla.

Remmit, ölppä ja filtterisatsi tuli tällä viikolla. Etugummeja tuli kaupassa parikpl mukaan ja harmaat Senna värityksellä olevat käyttämättömät täydet katteet myös, mutta ei taida malttaa laittaa paikolleen, kun radallakin tullut pyörähdettyä.. Parasta taitaa olla äänimaailma. Kuullostaa suunnilleen tältä :2gunfire:


Liitteet:
Tiedoston kommentti: Huomasin että ei ookkaan näköjään mitään parempaa kuvaa kun tää...
WP_20130616_001.jpg
WP_20130616_001.jpg [ 151.46 KiB | Katsottu 4881 kertaa ]
10 Tammi 2014, 18:46
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Heinä 2004, 23:13
Viestit: 1028
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Ei ois taas pitäny selata tätä ketjua ja mennä sen jälkeen nettimotoon kattomaan RSV Millejä.. Siin ois kyllä pyörä minkä haluaisin, joku kunnon avara ränni kiinni ja ei kun pauketta ilmoille. :evil: Kestääköhän nipussa, ilmeisesti ainakin Rotaxin kone toimii kun kello.


10 Tammi 2014, 19:38
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2003, 04:21
Viestit: 957
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Oleino kirjoitti:
Vähän virtaa taas tähän ketjuun, kohtahan se kevät on jo ovella. Alkuviikosta ostin -99 Ducati SS750:n ja viikonloppuna pääsee tutkailemaan tarkemmin mihin tuli sormensa työnnettyä. Tehoa on n. puolet siitä mitä wanhassa i/ö gixxerissä oli, mutta tyylissä ja ajo-ominaisuuksissa tämä vie 6-0. 8)

Tähän mennessä huomattua:

- Jakopää reilusti yliajalla
- Eturengas finaalissa
- Alunperin HF johon lisätty tarvikkeena lasikuituiset sivu/alakatteet
- Maalissa "kuplia" joiden alla vettä :crazyeyes:
- Kulutusosat ok
- Vaatii muutaman pisteosan ja ison huollon

Kirjoittelen varmaan "Mitä teit tänään tallissa" puolelle talven puuhasteluista jos innostun.



Samanlaista on tullu harkittua aika usein Pason kaveriks :wink:

_________________
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...


11 Tammi 2014, 19:28
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02
Viestit: 140
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Täällä päässä näyttöä jäänyt pyööräilyt hiukan vähiin, kortti puuttuu. Kaikenlaisilla päristimillä on runnottu, mutta tieliikennemopot jääneet vähemmälle. Ajan kortin nyt keväällä ja olisi tarkoitus ostaa Aprilia SXV. Toinen mitä tekisi mieli on Ducati Hypermotard, kokemuksia kellään Ducatista? :crazyeyes:


12 Tammi 2014, 15:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 17:58
Viestit: 1713
Paikkakunta: Valkeakoski
Auto: 33 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
^Mulla on Ducatista jo parin sadan metrin kokemukset! :mrgreen: Mutta aikuisten oikeasti jos puhutaan niin olin 2011 töissä mm. Ducatia huoltavassa merkkiliikkeessä, enkä muista että mitään erityisen pahaa sanottavaa olisi sinä aikana Hypermotardista kuullut. Päinvastoin työkaverin mukaan se on yksi hauskimmista pyöristä ajaa. Aprilia SXV sen sijaan on ihan vieras laite.

SP kirjoitti:
Samanlaista on tullu harkittua aika usein Pason kaveriks :wink:

Mun teki oikeasti mieli keltaista SS900:sta, mutta tämmönen tuli tällä kertaa. :-D

_________________
Tein itse - säästin


12 Tammi 2014, 20:55
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Ihan erilaisia pyöriä kai sikäli, että SXV on "oikea supermoto", kun taas hypermotard liian isona on enemmänkin normikatupyörä. Mutta perusnakuun verrattuna siinäkin kuitenkin tuo ajoasento, korkeus ja leveä tanko tuovat oman mausteensa hommaan.

Eikös SXV ole aika tiukkaviritteinen ja lyhythuoltovälinen? Käytöstä riippuen ei tulis kyllä mulle kyseeseen, kyllä sen moton pitää kilometrejä kestää, ja huoltovälinkin olla jossain määrin realistinen.

Ja sitten sanon vielä ne kielletyt sanat: Osta KTM 990 SM. Kaikin puolin pidemmän päälle parempi kuin hypermotard.
8)


12 Tammi 2014, 22:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02
Viestit: 140
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Katuajossa SXV on ihan siedettävän hintainen huoltokustannuksiltaan, männänvaihtovälikin muistaakseni 8tkm ja jotain pientä venan säätöä yms. melko usein.

En halua "massakotaria", vaikka upeita ovatkin. SXV:ssä tehoa ja muotoja, mutta onko katuajoon liiankin äreä? Yksi mikä kanssa raapii takaraivoa on Husqvarnan 610 sm. SXV vie kyllä Hussesta voiton, mutta Ducatiin pitää paremmin tutustua. Maantielläkin VARMASTI mukavampi. Tehoakin riittää tarvittaessa.


12 Tammi 2014, 23:19
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Saturnus kirjoitti:
"massakotaria"


990 SM perusmalleja (siis ei R tai T) näkee kyllä liikenteessä to-del-la harvoin. Ittellänihän sellainen on, enkä kyllä muista milloin olis samanlaista vastaan tullut. Taitaa olla liikenteessä vähemmän kuin Hypermotardeja.


13 Tammi 2014, 09:30
Profiili
Avatar

Liittynyt: 09 Marras 2013, 00:02
Viestit: 140
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Tarkoitin näitä perus nelipuolikkaita. 990 liian raskas supermoto kikkailutarpeen iskiessä.


25 Tammi 2014, 18:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Heinä 2004, 23:13
Viestit: 1028
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Saturnus kirjoitti:
Tarkoitin näitä perus nelipuolikkaita. 990 liian raskas supermoto kikkailutarpeen iskiessä.


Tollasta 450:istä vaivaa kyllä akuutti tehonpuute..Joskus oli sellainen yhden kesän alla. Kaverilla oli 990:inen ja kyllä sen aika jänniin asentoihin osaava sai, jäi kyllä itseltä koejamatta vaikka tarjottiin koska oli myöskin aika huiman korkunen mopo.


25 Tammi 2014, 18:44
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
^Paljon voi korvata tekniikalla ja kokemuksella. Ittellä 173 senttiä lyhyyttä ja hyvin sujuu 990 supermotolla. Tässä vähän dramaattisempi pari, kaksi metriä korkea Paris-Dakar-pyörä ja 120-senttinen Gaston Rahier.
:-D

Kuva


25 Tammi 2014, 20:25
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Heinä 2004, 23:13
Viestit: 1028
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
wekkuli kirjoitti:
^Paljon voi korvata tekniikalla ja kokemuksella. Ittellä 173 senttiä lyhyyttä ja hyvin sujuu 990 supermotolla. Tässä vähän dramaattisempi pari, kaksi metriä korkea Paris-Dakar-pyörä ja 120-senttinen Gaston Rahier.
:-D

Kuva


Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.


26 Tammi 2014, 11:38
Profiili

Liittynyt: 20 Kesä 2006, 16:57
Viestit: 798
Paikkakunta: Hollola
Auto: Alfa 75
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
MarcusV kirjoitti:
Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.


Eihän se ajamisen ilo katoa, jos vaan kädet yltää tankoon ja jalat tapeille ja toi on ongelma lähinnä customeissa. Mutta eihän enduro ookkaan kaupunkiin tehty vaikka sillä onkin kätevä siellä ajella paitsi pysähdellä valoihin. :P


28 Tammi 2014, 01:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Heinä 2004, 23:13
Viestit: 1028
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
legza kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:
Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.


Eihän se ajamisen ilo katoa, jos vaan kädet yltää tankoon ja jalat tapeille ja toi on ongelma lähinnä customeissa. Mutta eihän enduro ookkaan kaupunkiin tehty vaikka sillä onkin kätevä siellä ajella paitsi pysähdellä valoihin. :P


Niin, jos tarvii pysähtyä niin ettii sitten sopivan kanttikiven jalan alle. :roll:


28 Tammi 2014, 06:49
Profiili

Liittynyt: 10 Kesä 2013, 21:38
Viestit: 835
Auto: ...Alfa etsinnässä.
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
MarcusV kirjoitti:
legza kirjoitti:
MarcusV kirjoitti:
Juu ei voi.. Jos ei jalat yllä maahan niin ne ei yllä maahan, olen tosin itsekin ajanut nuorena enskaa ihan huvikseni ja kyllä sitä tosin pärjättiin silläkin. Ei ne yllä kyllä gixxerissäkään molemmat mutta sen voi korvata vielä sillä tekniikalla ja kokemuksella :) Hommasta katoaa vaan äkkiä se ajamisen ilo jos pyörä on omille mitoille sopimaton.


Eihän se ajamisen ilo katoa, jos vaan kädet yltää tankoon ja jalat tapeille ja toi on ongelma lähinnä customeissa. Mutta eihän enduro ookkaan kaupunkiin tehty vaikka sillä onkin kätevä siellä ajella paitsi pysähdellä valoihin. :P


Niin, jos tarvii pysähtyä niin ettii sitten sopivan kanttikiven jalan alle. :roll:


Ööööö, miksi ?. Pysähtyy vaan ja stannaa tapeilla....sen verran pitää olla tasapainoa että valojen verran paikallaan seisoo kaatumatta.


28 Tammi 2014, 08:24
Profiili
Avatar

Liittynyt: 24 Heinä 2004, 23:13
Viestit: 1028
Paikkakunta: Espoo
Auto: Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
UupunutRomeo kirjoitti:

Ööööö, miksi ?. Pysähtyy vaan ja stannaa tapeilla....sen verran pitää olla tasapainoa että valojen verran paikallaan seisoo kaatumatta.


Jep, voiskin tehdä samantien sellasen uuden aluevaltauksen, alkaa ajamaan superpyörällä trialia ;)


28 Tammi 2014, 16:09
Profiili

Liittynyt: 11 Syys 2008, 20:49
Viestit: 23
Paikkakunta: Helsinki
Auto: EX 156 SW 2.0 TS -01
EX 147 2.0 TS
Ford Focus C-Max
Mazda MX-5 -96
3 x Ducati
Tunturi City -83
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Tallista löytyy Ducati 450 Mark 3 D, Ducati 900 Supersport projekti ja toinen 450 single kilpuriprojekti.

Kuva

[URL=http://s1303.photobucket.com/user/ruisantero/media/Mopoilua/kuva_zps49497649.jpg.html]Kuva[/URL


28 Tammi 2014, 18:47
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Biutiful, ei kyllä kahta sanaa. Ducatin ilmajäähy-v2 on moottoripyörämaailman tyylikkäin mylly.


28 Tammi 2014, 20:00
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2003, 04:21
Viestit: 957
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Laitetaan nyt kuva omasta moposta, tällaisella tuli käytyä koeajolla joskus 90 luvun vaihteessa ja taisi olla 2010 kun sain jo hankittua talliin oman :wink: Tarkoitus on museoida tulevaisuudessa ja jonkin verran osia on jo tullut hankittua...

Välillä kyllä polttelee hankkia vähän tuoreempi Ducati esim. -99 uudempi SS750 tai SS900, Jos GTV turbo ei mene käteisellä kaupaksi niin toivotaan että sais vaihdettua em. laitteeseen.


Liitteet:
11042010498 – Kopio.jpg
11042010498 – Kopio.jpg [ 153.99 KiB | Katsottu 4288 kertaa ]

_________________
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...
11 Helmi 2014, 11:51
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 17:58
Viestit: 1713
Paikkakunta: Valkeakoski
Auto: 33 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
^Kuvan perusteella sen verran siisti ettei varmaan vaadi mahdottomia museokatsastukseen, vähän vaan lisää vuosia. Minkähän takia pleksi on samassa värissä kuin muu pyörä? Eikös tuo ole kuitenkin ihan alkuperäinen ratkaisu?

Minä kävin eilen hakemassa läjän huolto-osia omaan kilkattimeen. Yllättävän järkihintaista italialaisiin autoihin tottuneelle. Samassa hintaluokassa pyörii verrattuna vaikka japanilaisten merkkiosien kanssa. :o: Bel Ray ja Metzeler on sentään yhtä kallista kaikkiin.

Vielä muutama kuukausi aikaa laitella. 8)

_________________
Tein itse - säästin


11 Helmi 2014, 17:27
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Kesä 2003, 04:21
Viestit: 957
Paikkakunta: Tampere
Auto: Ducati 748 -01
Ducati Monster 750 -99
BMW D
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
^kyllä toi pleksi on noissa malleissa aina samassa värissä muiden katteiden kanssa :wink: Joo eipä tuossa museointia ajatellen mahdottomasti ole tekemistä, kuvassa paikalla on vielä joku viriputki mutta onneksi maahantuojan poistomyynnistä löyty uudet orkkis äänenvaimentajat ja pakosarja englannista...

_________________
Ex-autonasentaja entisessä elämässä...


11 Helmi 2014, 19:26
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2004, 13:54
Viestit: 1876
Paikkakunta: Hki
Auto: La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Kylläpä tuntuu GT todelliselta etanalta 1198:lla ajon jälkeen :lol:

_________________
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!


16 Kesä 2014, 13:36
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
^Siinä on vaan se, että missään et sitä potentiaalia pysty hyödyntämään. Se ainakin mulla turhauttaa, kun tietää, että tämä menisi älyttömästi, mutta kuski jää vajaaksi. Ja parempi tietysti että jääkin normiliikenteessä, mutta jäisi se varmasti radallakin. Paljon hauskempi pidemmän päälle viedä pyörää, joka on "itsensä mittainen" ja fiilis on sellainen, että käyttää sitä koko potentiaalia (mikä ei vieläkään välttämättä tarkoita, että ihan maljaa osaisi pohjaan asti juoda, mutta mulle riittää että luulen niin, 1198n sarvissa en varmasti niin luulisi...).


16 Kesä 2014, 13:45
Profiili
Avatar

Liittynyt: 28 Loka 2004, 13:54
Viestit: 1876
Paikkakunta: Hki
Auto: La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Juuri näin.

Tuossa riittää haastetta ihan äärettömiin asti ainakin meikäläiselle, vaikka yli 30 vuotta kaikenlaisilla pyörillä olenkin jo ajellut.

_________________
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!


16 Kesä 2014, 13:57
Profiili
Avatar

Liittynyt: 30 Syys 2008, 23:58
Viestit: 2051
Vastaa lainaamalla
Viesti Vs: Italialaiset moottoripyörät
Eilen oli Concoursissa muutama maahantuojan Ducati esillä ja kuola valuen niitä fiilistelin! On ne vaan seksikkäitä! :P

_________________
k u v i a | v i d e o t


16 Kesä 2014, 15:36
Profiili WWW
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3068
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Moottoripyörät on aina kiinnostaneet, mutta tähän päivään mennessä sellaista ei ole tullut omistettua (katulaillista..). Ei ole muuten korttiakaan.

Ajatus oli tämäkin asia korjata, joten mitäs asiantuntijat sanoo tuollaisesta 600 kuutioisesta Monsterista?
Miten se soveltuu mitoiltaan 180+ cm pitkälle?
Onko näissä jotain huomioitavaa eri vuosimalleissa?
Mitenkäs vakuutukset ja huollot?

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


04 Helmi 2015, 09:42
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Viestit: 3091
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Kyllä oma n.180cm. varsi sellaiseen sopi ihan hyvin. Helppo käsitellä, mutta kääntösäde yllättävän iso. Aika kesy vehje, mutta kaupungissa pöristelee ihan mielikseen hyvän väännön johdosta. Maantiellä ja varsinkin ohituksissa tehottomuus sitten tuntuu.


04 Helmi 2015, 10:52
Profiili

Liittynyt: 06 Kesä 2003, 07:14
Viestit: 2452
Paikkakunta: Keuruu
Auto: ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Ducatissahan jakopää on tehty omalla tyylillään, eli kahdella jakohihnalla. Tämä on tietty Ducatisteille tuttua, mutta merkistä tietämättömälle voi olla yllätys ja tosiaan on muistettava vaihtaa.. Olikohan venttiiliensäätkin vähän hankalaa ahtauden vuoksi? Ei ne ensimmäiset 600, 750 ja 900 juuri tehoilla leveile, mut vääntö kasvaa tietty suurempaan mennessä. Kyllä Monsterissa mielestäni uskaltaisi helposti 900 ostaa ekaksi pyöräksi, mut on ne toki kalliimpia. Vakuutusmaksut ei noissa liene pahoja kun nykyään käytetään teho/paino-suhdetta hinnoittelussa ja noi on siinä mielessä edullisia, mut tietty jos ei ole bonuksia mitä käyttää on ekat vuodet arvokkaampia. Kaskoa tuskin kannattaa ottaa. Menee Monsterin hinta parissa vuodessa, mut tää on mutua ja perustuu omiin kokemuksiin ja lähinnä Triumpheihin.

_________________
Abarth 500 Esseesse


04 Helmi 2015, 11:22
Profiili
Avatar

Liittynyt: 19 Touko 2005, 06:04
Viestit: 3068
Paikkakunta: Savonlinna
Auto: AR Giulietta MA TCT -11
Chrysler Grand Voyager 2.8 CRD -08
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Tuosta kalliista (?) jakopäästä olin jo kuullutkin. Ei kai se tunnu italialaiselta, jos siinä ei ole räjähdysherkkä jakopää? :mrgreen:
Tarkoitus olisi lähinnä kaupungissa pöristellä. Eihän sitä perheellinen hyvin kauaksi osaa karata.. Siihen liittyen pienemmät tehotkaan ei haittaisi.

Mites nuo vakuutukset? Saako pyörän laitettua samalla tavalla seisontaan, kuin auton? Silloinhan kovemmatkaan maksut ei niin paljoa tunnu, kun käyttöaika on lyhyempi.

_________________
Senza cuore saremmo solo macchine


04 Helmi 2015, 15:25
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2388
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Koeistunta kannattaa vähintään tehdä. Tutulla on tuollainen, en ole vielä päässyt koeajolle, mutta kylminä tyyppeinä kahvojen sijainti ja asento tuntuivat todella oudoilta. Ei yhtään houkutellut pidempään reissuun. Eli oudon suora ja leveä ohjaustanko, pitäis olla pidemmät kädet. Itse kun olen 170cm ja lyhytkätinen, vääntyy ranteet ihme asentoon. Menee sitten loppukin ajoasento pieleen.

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


04 Helmi 2015, 16:17
Profiili
Avatar

Liittynyt: 21 Kesä 2011, 00:17
Viestit: 7575
Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Auto: 159 Berlina
128i E88
350i DHC
9000 CD
4C 1:24 TBi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
hagger16 kirjoitti:
Mites nuo vakuutukset? Saako pyörän laitettua samalla tavalla seisontaan, kuin auton? Silloinhan kovemmatkaan maksut ei niin paljoa tunnu, kun käyttöaika on lyhyempi.


Osalla vakuutusyhtiöitä toimii vielä perinteinen seisontavakuutus, osalla ei. Kannattaa kysyä vakuutusyhtiöstä ja todellakin kannattaa kilpailuttaa.

_________________
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.


04 Helmi 2015, 17:01
Profiili

Liittynyt: 18 Loka 2014, 08:42
Viestit: 2388
Paikkakunta: Tuulos
Auto: 156 2.0 JTS SW -02, Lancia Prisma Integrale -91
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Nii monella yhtiöllä lienee eri maksu eri kuukausille. Talvikuukausien maksu on niin pieni, ettei säästöä juuri synny,

_________________
Ikävätkin tosiasiat tarjoavat paremman lähtökohdan maailman rakentamiseen kuin niiden kieltäminen.


04 Helmi 2015, 18:32
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Tangon vaihto Monsteriin ei ole kovin vaikea juttu, jos asento tuntuu oudolta (ja monille tuntuu). Korkeampaa ja leveämpää crossitankoa "välipuulla" vaan kehiin, niin näyttää paremmalta ja tuntuu reteemmältä + pyörän käsittelykin kevenee ja helpottuu. Tarkkana vaan vaijereiden ja letkujen viennin kanssa, ettei rajoita liikkeitä tai kiristä ääriasennoissa. Se on nimittäin karvas yllätys jos kaasu ryntää käännöksessä (ai mistä tiiän).
:lol:


04 Helmi 2015, 18:38
Profiili

Liittynyt: 06 Kesä 2003, 07:14
Viestit: 2452
Paikkakunta: Keuruu
Auto: ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Heh. Voin kuvitella. Mulla oli Aprilia RSV 1000 RR ja kerran tallista lähtiessä meinas käydä ekassa mutkassa hullusti kun poika (silloin 4v) oli pyörittänyt ohjausiskarin maksimikireydelle. Pysyin pystyssä mutta vähän aikaa meni siinä rajoilla.

_________________
Abarth 500 Esseesse


04 Helmi 2015, 18:50
Profiili
Avatar

Liittynyt: 12 Marras 2012, 18:26
Viestit: 107
Paikkakunta: JKL
Auto: Ducati S2R1000 ex: 147 2.0 Facelift
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Kokemusta on näistä vanhemman runkomallin möröistä. Minulla on ollut Monsteri 620 ja nyt tällä hetkellä S2R1000. Ajoasento on tosiaan hieman etukeno muttei kyykkymäinen, tanko on vakiona korkeampi noissa alle tonnisissa ja kyllähän niillä kaupungissa pyörittelee mutta ei se mitään herkkua ole pidemmän päälle. Suuri ero on myös märkä ja kuivakytkimellä tuollaisessa pätkäajossa, märkäkytkin on huomattavasti kevyempi ja helpompi. Lisäksi vakiovälitykset ovat aika "pitkät" että melkein ykkösellä jytistelyksi menee kaupungissa. Jos siis etsit tuohon käyttöön mörköä etkä tehoja halua paljoa, niin suosittelen 620, 695 tai S2R800 versioita, kaikissa märkäkytkin ja vähän pystympi ajoasento.

Ainiin voisi tuo minun S2R1000 olla myös myynnissä jos jotakuta kiinnostaa hienokuntoinen Ducati 8)


04 Helmi 2015, 18:56
Profiili
Avatar

Liittynyt: 04 Touko 2006, 17:58
Viestit: 1713
Paikkakunta: Valkeakoski
Auto: 33 16v
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Hagger16 kirjoitti:
Onko näissä jotain huomioitavaa eri vuosimalleissa?

90-luvun lopulla ainakin supersportissa kaasutin vaihtui ruiskuun. Monstereihin en ole sen kummemmin tutustunut.

m.sa kirjoitti:
Ducatissahan jakopää on tehty omalla tyylillään, eli kahdella jakohihnalla. Tämä on tietty Ducatisteille tuttua, mutta merkistä tietämättömälle voi olla yllätys ja tosiaan on muistettava vaihtaa.. Olikohan venttiiliensäätkin vähän hankalaa ahtauden vuoksi?

Jakopää on helppo tehdä eikä osat maksa juuri mitään. Vaihdoin vuosi sitten omaani ('99 750ss) hihnat ja ne taisivat maksaa n. 50-60e yhteensä. Marmoritiskillä. Joihinkin malleihin saa Gatesin luettelosta sopivan hihnat jotka ovat vielä halvemmat. Kiristin tai vapaarulla, en muista kumpi, on ihan standardilaakeri. Omassa oli molemmat niin hyvässä kunnossa että en vaihtanut.

Desmo-venttiilit jännittää monia pajoja, samoin kuin jakohihnat, eivätkä kaikki edes suostu näitä huoltamaan. En päässyt venttiileitä säätämään kun olivat toleransseissa, mutta näyttää todella vaivattomalta palasäädöksi. https://www.youtube.com/watch?v=dIj3nSJGPZw

Jakopään ja venttiilivälysten huoltoväli on muistaakseni 20tkm/2v.

m.sa kirjoitti:
Ei ne ensimmäiset 600, 750 ja 900 juuri tehoilla leveile, mut vääntö kasvaa tietty suurempaan mennessä.

Pitää paikkansa. Silti ajamisen fiilis on huikea (ainakin 750 ja 900 koneissa) ja käytännön suorituskyky on riittänyt ainakin minulle.

Suosittelen ostamaan Ducatin. Koeajamalla selviää mikä on itselle sopivin vaihtoehto. 8)

_________________
Tein itse - säästin


04 Helmi 2015, 19:33
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Joo tuota pitkää ykköstä en muistanutkaan, tonninen monsteri ainakin oli todella pitkävälitteinen. Näyttää näppärältä kaupunkipyörittelyyn, mutta ei jotenkin kuitenkaan ole sitä mielestäni. Vaikka onkin kevyt, niin sen asento, jäykkä kytkin, katuporamainen tärinä jos yhtään liian pieni vaihde (yleensä on) ja lopulta oikeastaan hyvin kapea vetoalue arkiseen ajoon, alhaalla pultit irrottava tärinä vs ylhäällä liiallinen ärinä (joka pakottaa jatkuvaan kytkimen käyttöön ja vaihtamiseen) pitivät huolen siitä, että monsteri oli kotona ihan jossain muualla kuin kaupungissa.

Mutta mutkatie maaseudulla, noh, se korvasi kaiken. Kun vain olisi mulla toiminut luotettavasti, niin saattaisi olla alla vieläkin.


04 Helmi 2015, 20:23
Profiili
Avatar

Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Viestit: 3091
Paikkakunta: Riihimäki
Auto: 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Kuussatku Monsteri on sitten aivan eri maata. Hyvin toimii välitykset, eikä tärinää ole häiritsevästi, kunhan ajaa soppivan pienellä vaihteella. Isolla pykällä pienillä kierroksilla paukuttaa ketjuja. Ajoasento on mukavan sporttinen pienen etukenon ansiosta. Pappamopot sitten erikseen..
Mitään ruuveja ei omasta ikinä irronnut tai löystynyt. Oli siinäkin Laserin pöntöt ja hyvät puheet, mutta eihän se tietenkään samaan tapaan jytkytä kun tonninen. Tykkäsin todella vaikka tehoja edellisiin Ninjoihin verrattuna sikana vähemmän. Ainoa miinus oli ohjaustangon rajallinen kääntyvyys ja hieman hankala vekslaus siitä johtuen. Enää ei tule katsottua muita merkkejä...
Haaveissa olisi Sportclassic 1000 biposto, mutta uusi Scrambleri sporttiversiona on myös kiinnostavan oloinen.


04 Helmi 2015, 21:02
Profiili
Avatar

Liittynyt: 29 Joulu 2012, 22:19
Viestit: 1348
Paikkakunta: Nurmijärvi
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Mä taas en oikeastaan koskaan erottanut jytinästä iskutilavuutta, hyvin ainakin 620 paukutti. Selkeä ero sen sijaan oli 2-venttiili-ilmajäähyn ja 4-v-nestejäähyn välillä. Vanhemmassa 2-venttiilisessä oli paljon paremmat jytinät.


04 Helmi 2015, 21:18
Profiili
Avatar

Liittynyt: 01 Syys 2010, 07:37
Viestit: 1885
Paikkakunta: Imatra
Auto: Alfetta GTV6 -84, Bertone GT1300 Junior -69, 156SW 2.0 Jtdm -05. Vaimolla 159 JTDm 2.0 Berlina -10 ja 156 2.5 V6 -98 (Arvi).
Vastaa lainaamalla
Viesti Re: Italialaiset moottoripyörät
Minulle tarjottiin ostettavaksi 1983, tai -84 tai -85 mallista 500cc Moto Morini moottoripyörää, jolla ei ole ajettu 12 vuoteen.
Silloin pyörään tuli sähkövika ja se jäi talliin.
Se näyttää aika paljon tältä:
http://moto.zombdrive.com/images/moto-m ... 1984-5.jpg
Kannattaako tuosta mitään maksaa eli onko jo harvinainen Suomesssa ja kannattaisi muutamalla satasella ostaa ja laittaa kuntoon?


23 Heinä 2015, 14:17
Profiili
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Vastaa viestiin   [ 293 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia viestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software for PTF.
Käännös, Lurttinen, www.phpbbsuomi.com