Sivu 4/7

Lähetetty: 18 Kesä 2010, 22:45
Kirjoittaja alfa164
Tänään paikallisessa moto liikkeessä käydessä,kuulin kun varaosa tiskillä asiakas kyseli käynti ongelmaansa ratkaisua honuunsa.Korjaaja kysyi,että jos se käy kun italiainen,niin puola todennäköisesti rikki :)

Lähetetty: 19 Kesä 2010, 19:29
Kirjoittaja Jappe
^ aika hyvä

Lähetetty: 16 Heinä 2010, 20:57
Kirjoittaja Epezi
Tuli tänään käytyä ensimmäistä kertaa prätkällä radalla, Alastarolla. Ihan oli yhtä kivaa kuin autollakin. Kokemattomuus, vuosikertarenkaat, luistava kytkin ja pienet tehot vähän rajoittivat nopeuksia, mutta pääsin sentään jonkun ohittamaankin. Eniten jäin hitaissa mutkissa ja suorilla, kun taas nopeissa mutkissa ja jarrutuksissa sain monia kiinni.

Lähetetty: 23 Heinä 2010, 13:56
Kirjoittaja Monza
Kävin tyyppään uuden Multistradan. Mielenkiintoinen kyhäelmä aiheesta 4 pyörää yhdellä vakuutuksella. On vain ihan erilainen ajaa kuin bläkkäri, joten en osaa vielä sanoa tykkäsinkö vaiko en. S/Tourinkiversion hinta on kyllä karsea.

Lähetetty: 30 Elo 2010, 06:18
Kirjoittaja savijo-r
Ducatilla ehdittiin SM Superbiken hopialle tänä vuonna vaikka kausi oli erittäin hankala.

Lopputulokseen täytyy olla tyytyväinen. :)

Lähetetty: 30 Elo 2010, 18:04
Kirjoittaja Mouho
savijo-r kirjoitti:Ducatilla ehdittiin SM Superbiken hopialle tänä vuonna vaikka kausi oli erittäin hankala.

Lopputulokseen täytyy olla tyytyväinen. :)
Loistavaa, onneksi olkoon!

Lähetetty: 10 Syys 2010, 19:38
Kirjoittaja jknracing
Jaa että tämmönen Ducati.

Kuva

Lähetetty: 14 Syys 2010, 00:07
Kirjoittaja AlfaTom
Monza kirjoitti:Kävin tyyppään uuden Multistradan. Mielenkiintoinen kyhäelmä aiheesta 4 pyörää yhdellä vakuutuksella. On vain ihan erilainen ajaa kuin bläkkäri, joten en osaa vielä sanoa tykkäsinkö vaiko en. S/Tourinkiversion hinta on kyllä karsea.
Kävin myös ajamassa tuolla Multistradalla. Tuntui heti käteen käyvältä. Ajo-ohjelmien pikavalinta hyvä ominaisuus.
Tehoa minun tarpeisiin ihan riitävästi.
Ajoin myös pikkuMonsterin, mutta ajoasento ei satu minulle.

Mutta kolmas ajamani Ducati on se jonka ottaisin mieluiten näistä kolmesta. Hypermotard 796 on hauska pyörä. Oli viittä vaille etten tehnyt kauppoja tuosta.

:mrgreen:

Lähetetty: 12 Marras 2010, 18:47
Kirjoittaja kalliais
Nostellaas tätäkin ketjua kun mietiskelin (taas) haaveilemaani 999R xerox:ia törmäsin tällaiseen varsin hienon väriseen gileraan :D

Kuva


...nyt on muuten erittäin hyvä aika hommata 999 ärrä ducati...

Lähetetty: 12 Marras 2010, 20:10
Kirjoittaja Ollie
Tämmöinenkin piti hommata, vaikka noita romuja on muutenkin ihan liikaa...
Kuva

Lähetetty: 12 Marras 2010, 22:15
Kirjoittaja Gasolina
Hieno toi kalliais:n Gilera.

Miltä vuodelta Ollien Husqu on? Itselläni oli joskus ajat sitten Monark ISDT Replica, jossa oli ilmeisesti liki sama Sachsin kone.

Lähetetty: 13 Marras 2010, 10:03
Kirjoittaja Ollie
Gasolina kirjoitti:
Miltä vuodelta Ollien Husqu on? Itselläni oli joskus ajat sitten Monark ISDT Replica, jossa oli ilmeisesti liki sama Sachsin kone.
Aihe oli Italialaiset moottoripyörät, Husse oli ruåtsalainen pitkälle 80-luvulle...

Tuo on 76 tai 77 Ancillotti 50 CR, noilla 12-16 -vuotiaat kuskit aloittivat crossiuransa 70-luvulla. Minulle oli tuollainen tilattu keväällä -76, mutta silloin en sitä saanut tehtaan toimitusvaikeuksien vuoksi, joten päädyimme modernisoimaan vuoden -74 alunperin Zündapp-moottorista Moto-Aimia (kuvasa vasemmanpuoleinen n:o 4, kuvattu Ellivuoressa -77). Numero 14 on vuoden -76 Moto-Aim.

Kuva

Lähetetty: 15 Marras 2010, 14:38
Kirjoittaja Gasolina
Ai se olikin Italialainen minicrossi, enhän minä noita tunne :oops: Hieno mv-kuva.

Lähetetty: 02 Helmi 2011, 21:21
Kirjoittaja savijo-r
Tämmöistä nostalgisempaa väritystä ensi kaudella.

Kuva

Kuva tulevilta MP-messuilta.

Lähetetty: 04 Helmi 2011, 11:47
Kirjoittaja IlkkaL
Ompa hiano! Vaan jos saa kirjoittaa niin toi vihreä on ehkä aavistuksen "likainen".... :roll: Oisko jotain speksejä tarjota vai onko salaista... :oops: Että mä tykkään näistä "lisää hymiöitä" :P
Onnea kaudelle jo näin hyvissä ajoin. Onko Estorilissa jo käyty testaamassa?

Lähetetty: 12 Helmi 2011, 12:43
Kirjoittaja Epezi
http://www.nettimoto.com/ducati/supersport/1076800

Laitoin Ducen myyntiin, tuleva asuinpaikka ei oikein ole omiaan tuommoiselle pyörälle.

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 19:46
Kirjoittaja kalliais
Nyt olis kaupan 3 kpl!!!!!! 999r:iä :shock:

http://www.nettimoto.com/ducati/999r/

Lähetetty: 15 Huhti 2011, 19:54
Kirjoittaja Kirjiz
Tällaisella tullut pöristeltyä nyt pari vuotta 8)

Kuva

Lähetetty: 16 Huhti 2011, 22:08
Kirjoittaja PePe
Kausi on avattu !

Lähetetty: 17 Huhti 2011, 22:24
Kirjoittaja IlkkaL
^ Vaikka mun kalusto ei IHAN riitä sulle niin mun on pakko olla ihmisenä parempi. PAKKO. Ei muuta. Kiitos ja näkemiin.

Lähetetty: 18 Huhti 2011, 07:46
Kirjoittaja savijo-r
^^Sweet!


Tais olla joskus vuosituhannen vaihteessa kun pääsi tuollaista tyypittään.
Siinä oli jotkut putket vielä kiinni niin oi niitä sulosointuja mitä se päästeli... :-D

Nettimotosta tulee noita aina silloin tällöin kurkittua. Vaikka ajaa ei ehtisi niin olisihan se kaunis katsella.

Lähetetty: 27 Touko 2011, 01:00
Kirjoittaja Cadamuro
Itellä tämmönen italian vehje pihassa. Cagiva Mito siis ja piikkinen. Alffa oottelee jo pihassa kunhan saisi tämän nyt ensin myytyä ja kortin taskuun!

Lähetetty: 02 Kesä 2011, 12:14
Kirjoittaja Jappe
PePe kirjoitti:Kausi on avattu !
Taivas varjele että on nätti!
MV-Agustahan on se ainoa oikea 8)

Lähetetty: 27 Kesä 2011, 06:04
Kirjoittaja savijo-r
Nyt on päättynyt maallinen taivallus 1098R:n kanssa ja laite lähti etelä Suomeen. :(

Yllättävän hyvin toimi laite nämä vuodet mutta ei todellakaan niin "huolto vapaa" kuin japskit. Mutta kyllä se on kilpapyörä noihin muihin verrattuna.

Omat ominaisuutensa ja muutama peri Italialainen ratkaisu, jonka takia vuosi toisensa jälkeen mennään perse edellä puuhun. Miksi?

Mutta kyllä mietteet ovat näiden vuosien jälkeen kumminkin positiivisia. :-D

Haikein mielin, näihin kuviin näihin tunnelmiin...

Kuva


PS. Verstaalle jäi vielä viime kauden ajettu kone kaupattavaksi. +180hv takapyörältä.

Lähetetty: 15 Elo 2011, 11:05
Kirjoittaja AlfaTom
AlfaTom kirjoitti:
Kävin myös ajamassa tuolla Multistradalla. Tuntui heti käteen käyvältä. Ajo-ohjelmien pikavalinta hyvä ominaisuus.
Tehoa minun tarpeisiin ihan riitävästi.
Ajoin myös pikkuMonsterin, mutta ajoasento ei satu minulle.

Mutta kolmas ajamani Ducati on se jonka ottaisin mieluiten näistä kolmesta. Hypermotard 796 on hauska pyörä. Oli viittä vaille etten tehnyt kauppoja tuosta.

:mrgreen:
No niin. Vuoden verran se kesti, mutta pitkä harkinta-aika on osoitus hyvästä valinnasta, mitä? :mrgreen:

Nyt on siis alla Ducati Hypermotard 796. Viime syksyn koeajo jätti niin mukavat muistot, että pitihän se hakea pois kun ei ollut mennyt kaupaksi.
Kyseessä on koeajopyörä, jolla on ajettu vain viime kesänä, mittarissa luovutushetkellä 1040km. Sisäänajettu sopivasti, mm. Mika Kallion toimesta Alastarolla viime kesänä :shock: :lol:
Tänä vuonna pyörä on ollut vain ikkunakoristeena erään kampaamon näyteikkunassa. Ikkunaprinsessa siis.
Mutta hauskuuskerroin on huipussaan mutkateillä, Paippisten moottorikahvilasta eilen palatessa ei mutkateistä saanut tarpeekseen millään. Aivan uskomaton fiilis kun kaasun voi avata ihan eri lailla kun isolla painavalla pyörällä mutkasta ulos tultaessa, Hyperi oikein imee asfalttiin kiinni. Hauskin pyörä millä olen ajanut. Kaupungissakin tuntuu kuin olisi satapiikki tonnisen koneella alla :mrgreen:

Lähetetty: 01 Syys 2011, 11:05
Kirjoittaja AlfaTom
Onko kellään tarkempaa tietoa 13. Syyskuuta järjestettävästä Ducati-päivästä Ahvenistolla? Maahantuoja sen kai järjestää mutta mistään en löytänyt tarkempia tietoja.

Lähetetty: 06 Syys 2011, 13:16
Kirjoittaja Ollie
Tässä italialaista muotoilua 50 vuoden takaa kuvattuna viime lauantaina Niinisalossa.
Kaikki varmaan tunnistavat laitteen, onhan näitä valmistettu yli 180 kpl.

Aermacchi Chimera, kuten Mouho tuossa alapuolella tiesi.

Lähetetty: 07 Syys 2011, 12:27
Kirjoittaja Mouho
1960 Aermacchi Chimera 250 Scooter?

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 13 Loka 2011, 17:52
Kirjoittaja Abarth
Kuva

Tässä on kyllä hyvällä maulla rakennettu Cafe Racer. Katsokaa myös projektiketjun kuvat. Ei voi kuin ihailla tuota käden jälkeä!

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 13 Loka 2011, 19:03
Kirjoittaja savijo-r
^ Samaa laitetta taisin ihailla Forssan Picnikissä kesällä. Kelpaisi mullekkin.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 04 Joulu 2011, 02:32
Kirjoittaja jknracing
C10R Cagivalla suoritettujen huimistelujen jälkeen eka motskari customeista mikä himottaisi.

Kuva

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 06 Joulu 2011, 00:52
Kirjoittaja michael
^Jahas, täällä olikin jo kuva kun mietin että pitäiskö postata. Ei hullumpi muotoilu. :)

Viivillä on muuten Ducati itselläänkin, koskahan Alfa.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 06 Joulu 2011, 12:51
Kirjoittaja IlkkaL
Ei o Viiviläistä ei....mut jytinää o! Kyl tossa ainakin reiden saa lämpöiseks pelkästään kyydeillä :lol: Ja pakko kai se on sanoa ettei toi Diavelli ainakaan mua liikaa sytytä. Kahvasta sillä on varmaan kiva kääntää mut italialaisefekti "taaksekatsomisineen" jää kyllä syntymättä :roll:. Se kun ei Viivikään alvariinsa siinä kai roiku....

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 01:56
Kirjoittaja AlfaTom
michael kirjoitti:^Jahas, täällä olikin jo kuva kun mietin että pitäiskö postata. Ei hullumpi muotoilu. :)

Viivillä on muuten Ducati itselläänkin, koskahan Alfa.
SF 848 Viivillä on ainakin pressikuvissa :mrgreen:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 01:58
Kirjoittaja AlfaTom
jknracing kirjoitti:C10R Cagivalla suoritettujen huimistelujen jälkeen eka motskari customeista mikä himottaisi.

Kuva
Tuli tuollakin (Diavelilla) ajettua...jäi vähän kaksijakoinen fiilis...toisaalta mahtava tehon tunne mutta sitten tuo ajoasento ei ole kovin ducatimainen tai edes italialainen. No pakko se on mennä markkinoilla virran mukana...kait...

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 26 Kesä 2012, 02:05
Kirjoittaja AlfaTom
Omaan Hyperiin tilasin Power Commander V:n jota odotellaan vesi kielellä. Orkkis putki on vielä kiinni mutta SC-projectin 2-2 systeemi kiinnostaisi 8)

http://www.sc-project.com/ducati_hypermotard_796_e.htm

Vaikea vaan arvutella mikä käytännön ero on carbonin, rosterin ja titaanivaimentimen välillä? Painoero tietysti, mutta se ei ole ratkaisevaa. Tuo musta rosteri tai titaani ehkä olis mun valinta...carbonia alkaa olla jo kaikilla ja joka paikassa :roll: :mrgreen:

Ohjausvaimennin tarvii vielä hommata niin ei tule "tilanteita" nopeassa ajossa :wink:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 29 Kesä 2012, 09:15
Kirjoittaja Jakke
Tälle osastolle kai tämäkin kuuluu. "Työsuhdeajoneuvona" tällainen Italian ihme. Siivoojilta peritty entinen lattianhoitokone, nykyisin palvelee kulkupelinä täällä 22000 neliön hallissa. Huomaa asiaankuuluva himmentynyt logo keulalla 8)

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 20:24
Kirjoittaja alezi
Ihan mielenkiinnosta, onkos kellään täällä foorumeilla ollut cagiva river 500? Tai onko muuten vaan tietoa pyörästä? Itse nyt katsellut yhtä ja voipi olla että sellainen ilmestyy pihaan lähiaikoina :)

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 21:59
Kirjoittaja katiska
alezi kirjoitti:Ihan mielenkiinnosta, onkos kellään täällä foorumeilla ollut cagiva river 500? Tai onko muuten vaan tietoa pyörästä? Itse nyt katsellut yhtä ja voipi olla että sellainen ilmestyy pihaan lähiaikoina :)
Joskus olen tuollaista tyypännyt ja muistini mukaan hyvin samanoloinen verraten kawan erkkiin (er5) ja suitsan gs500:n.
Jarrut yllättivät positiivisesti, tosin eipä tuollaisella kauheasti kaahustetakaan. Mukavia mopomaisia pöristimiähän tuollaiset viissatkut ovat jos haluaisi maitoa hakea lähikaupasta. Ohjattavuus hitaissa nopeuksissa on todella hyvä ja pyörää voi heitellä alta suuntaan toiseen.

Isona miinuksena noista puuttuu "konetta pitää kunnioittaa" -asenne kun tupin voi vääntää nurin sen kummemmin miettimättä :wink:

Summasummarum. Hyviä ensipyöriä, kannattanee kuitenkin varautua pikaiseen "tarpeeseen" vaihtaa isompaan.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 22:45
Kirjoittaja alezi
Joo kyllähän siinä varmaan teho äkkiä loppuu kesken, mutta juuri ekaksi "isoksi" pyöräksi tuo on tulossa. Täytyy nyt katsoa millainen on fiilis koeajon jälkeen :)

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 23 Heinä 2012, 23:23
Kirjoittaja Mandeprkl
Ekaksi pyöräkisi nuo pienemmät moperit on juurikin vaarallisimpia mielestäni. Kuten edellä mainittiin, niitä ei kunnioita samanlailla kuin isompia jotka vähän "pelottaa". Niillä teloo itsensä helpommin kun ei yhtään jänskätä.. :wink:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Heinä 2012, 15:35
Kirjoittaja Mandeprkl
Mistäs tuollaiseen 2000-vuoden ST4:seen saisi jykevämpää soundia? Vakioputkilla hieman liian sivistynyt.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Heinä 2012, 19:56
Kirjoittaja savijo-r
Mandeprkl kirjoitti:Mistäs tuollaiseen 2000-vuoden ST4:seen saisi jykevämpää soundia? Vakioputkilla hieman liian sivistynyt.

Kaupasta. :drinking:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Heinä 2012, 20:28
Kirjoittaja Mandeprkl
savijo-r kirjoitti:
Mandeprkl kirjoitti:Mistäs tuollaiseen 2000-vuoden ST4:seen saisi jykevämpää soundia? Vakioputkilla hieman liian sivistynyt.

Kaupasta. :drinking:
Ei millään meinaa tuosta lähi-Siwasta löytyä!? Kumma juttu.. :mrgreen:

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Heinä 2012, 22:52
Kirjoittaja Epezi
Omassa 749S oli aikanaan termignonin titaaninen täysputkisto, en tiedä mitenkä äänet olis voinu enään paremmat olla.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 24 Heinä 2012, 23:04
Kirjoittaja Mandeprkl
Epezi kirjoitti:Omassa 749S oli aikanaan termignonin titaaninen täysputkisto, en tiedä mitenkä äänet olis voinu enään paremmat olla.
Termignoni olisi toki aivan ihana, mutta se hintakin taitaa olla aika kovettu. Mutta onko jotain kauppoja intermaailmassa josta pääsisi hintoja vertailemaan? Ebaystä löytyy jotain.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 01 Elo 2012, 21:24
Kirjoittaja Mandeprkl
Kuva

Tuollainen tuli ensipyöräksi muutama viikko sitten.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 29 Elo 2012, 20:39
Kirjoittaja Jiitee
^ sama täällä, "ensipyörä" haettu, ja tämä onkin 35 vuoteen taas 1. moottorikäyttöinen kaksipyöräinen alla -sain pahan ampiaisenpistoksen niin kuin kesällä voi käydä :wink:

Kuva

Sanotaan nyt, että Vespa on vähän nuorempi kuin minä eli Vespa-69-mallia...

JT

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 30 Elo 2012, 21:18
Kirjoittaja m.sa
Tämmöisellä RSV Mille R:llä olen päästellyt tämän kesän. Kyllä V2 on vaan hauska kampe.

Re: Italialaiset moottoripyörät

Lähetetty: 31 Elo 2012, 08:43
Kirjoittaja Cadamuro
Kyllä V2:sta parhaat soundit lähtee 8)

Japsinelipyttymuoviluotivinorunko-oravasorveilla ei mitään mahkuja oikeitten pyörien kanssa.