Sampopankin nettipankki

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Sampopankin nettipankki

Viesti Kirjoittaja jansku »

Eli ne jotka maksavat laskunsa netissä niin tässä ellei kaikki tiedä on osoite mikä toimii http://mobiili.sampopankki.fi
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Eikös tuo ole vain kevyempi versio verkkopankista, josta vain maksetaan laskuja tai selataan tilitietoja?
Tuntuisi tuo "oikea" verkkopankkikin toimivan.

Onkos jollakin ollut niin paljon ongelmia että on oikeasti harkinnut pankin vaihtoa?

Itse olen yrittänyt jo tovin tilailla tuolta tavallista Classic Visaa mutta tarjolla on vain jotain Finnair Plus kortteja :? .

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

-tommi- kirjoitti: Tuntuisi tuo "oikea" verkkopankkikin toimivan.

Toimii miten toimii, itseltäni tuo osaa sujuvasti kysyä turvakoodia mutta missään ei ole kenttää, mihin turvakoodi pitäisi syöttää.
VMP

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

No höh.

En ole kyllä muuta ongelmaa huomannut, koko muutos aikana, kuin tuo mainitsemani korttitilaus. Kyllähän tuon saisi paikanpäällä asioimallakin mutta kun kaiken tulee nykyään tapahtua interaktiivisesti verkossa etänä. Laiska kun laiska.
Mitä sisäänkirjautumisesta tulee, on palvelu pari kertaa tiedustellut uudelleen tunnukseni ja salasanani, erillisellä pikkuikkunalla. Todennäköisesti juuri semmoinen scripti jolla ulkopuoliset keräävät hyväuskoisten käyttäjien tietoja :P.

Edit:
Piti kokeilla tuota mobiiliversiota puhelimella, tuntui toimivan melko vauhdikkaasti. Tietoturva ei välttämättä tosin ole kaikista parasta.

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Yrittäjäpuoli oli ihan peestä, vaimo pisti Sampotilit lepäämään ja otti Nordean käyttöön OP:n lisäksi.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Oleino »

mattijus kirjoitti:
-tommi- kirjoitti: Tuntuisi tuo "oikea" verkkopankkikin toimivan.

Toimii miten toimii, itseltäni tuo osaa sujuvasti kysyä turvakoodia mutta missään ei ole kenttää, mihin turvakoodi pitäisi syöttää.
Firefoxilla ei näytä kenttää mihin turvakoodi pitää syöttää, mutta ie:llä toimi. Hauska ominaisuus on myös se, että kuitin voi tulostaa ennen maksamista, mutta ei sen jälkeen (en ainakaan löytänyt mistä). Arvaatte varmaan että käykö semmoinen missään maksutositteena. Ihme pelleilyä.
Tein itse - säästin

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Teknistä:

Tilitapahtumien historia katosi - se mistä maksetiin erikseen.
Lainan lyhentäminen ennen ennen eräpäivää ei näy missään.
Lainan lyhennys generoi kolme tapahtumaa. Laskutettu, peruttu, laskutettu. Herättää luottamusta.
Maksunvarmistus ikkuna jumii satunnaisesti 10-40 sekuntia.
Useampi tuttava on raportoinut ongelmista pankkikorttien kanssa, näiltä olen onneksi itse välttynyt.
Verkkopankin java scriptejä on ollut tulostettuna työpaikan kahvipöydällä naureltavana. Eivät ole lasten katseltavaa. Herättää lisää luottamusta.

Ei-teknistä:

Pankin tiedotuslinja ongelmista mukaili Irakin entisen tiedotusministerin lanseeraamaa linjaa.

Ei hyvä...

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Hepa »

On kyllä niin perseelleen hoidettu homma, ettei hyvä tosikaan. Olin harkinnut pankin vaihtoa jo aiemminkin, mutta tämä perseily kyllä varmisti sen lopullisesti.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

Pankki vaihtui jo ennen kuin tuo suuri "uudistus" tehtiin. Tili on edelleen Sampo pankissa (ja Visa kortti), mutta tuota tiliä ja korttia ei voi uudessa verkkopankissa lopettaa? Uusi tili ja läjä lainarahaa on otettu Nordeasta. Kätevästi muuten näkee A1-Autoluoton tiedot Alfasta tuolla Nordean verkkopankissa ja vakuutukset

En kyllä oikein ymmärrä mitä tällä "uudistuksella" oikein haettiin. Verkkopankki tuntuu palanneen ajassa 15 vuotta taaksepäin..

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Sivusta olen seurannut yhden isomman yrityksen kanssakäymisiä Sampon kanssa uudistuksen jälkeen... Homma ei vaan toimi sitten mitenkään.

Onneksi oma yritys ei ole sammon asiakas!
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »


Avatar
jansku
Viestit: 517
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 16:10
Car(s): VW Polo GT + VW Tiguan (ex; 156 1.8ts, 206CC, Mini One, C4 VTS, A2, A3 2.0tdi, Mini one, Mini Cooper S clubman, VW Polo, VW Polo, A4)
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jansku »

käytän itse tuota mainitsemaani nettiosoitetta laskujen maksuun koska en pysty maksamaan nykyisten sivustojen takia laskuja...ei mene "jatka" painikkeen jälkeen enään mihinkään...ja olen todella turhautunut tähän uudistukseen mikä tosiaan ei toimi...en pääse katsomaan mastercardin laskua jne jne.tosin muuta vaihtoehtoa ei ole niin kauan aikaa kun on ko.pankissa kulutusluotto.ja uus mastercard pankkikortti ominaisuudella tuli postissa yllättäen kun huomasin etten pysty maksamaan kortilla paikoissa missä käytetään siru-ominaisuutta...ja nehän keleen kassatädithän eivät suostu vetäisemään korttia...mikä on mielestäni outoa.siinä sit juokset lähimmälle automaatille työntämään sirullista korttia keltaiseen paikkaan ja hyvässä lykyssä se työntää sen samantien ulos ja pyytää sua käyttämään sinistä aukkoa mikä on tarkoitettu sirulle mikä tässä tapauksessa ei siis toimi...minkäs teet? :evil:
itken mielummin alfa romeossa kuin toyotassa

Avatar
liekki
Viestit: 1082
Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
Car(s): Giulietta
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liekki »

HopeinenQ kirjoitti:En kyllä oikein ymmärrä mitä tällä "uudistuksella" oikein haettiin. Verkkopankki tuntuu palanneen ajassa 15 vuotta taaksepäin..
Niin no..eihän se tosiaan mikään uudistus ole, vaan järjestelmät "integroitiin"(=siirryttiin se 15v taaksepäin :wink:) pääsiäisenä. Tarkoittaa siis että Suomessa otettiin Sampo Pankissa käyttöön mun käsittääkseni Tanskan verkkopankkijärjestelmä (Tanskan, jossa muistaakseni noin 90% pankkiasioista hoidetaan muuten kuin verkkopankissa).

Kun Sampo Pankki & asiakkaat liitettiin Danskeen tuli konserniin 15% lisää asiakkaita, mutta 50% lisää verkkopankin käyttäjiä. Kertoo varmaan jo jotain siitä, millä tasolla verkkopankki Tanskassa, Norjassa ja Irlannissa on.
Luojan kiitos en ole enää ollut tuossa puljussa töissä yli puoleen vuoteen.

P.S.
Pari viikkoa ennen pääsiäistä kävin työasioiden merkeissä vanhassa duunipaikassa, pari entistä työkaveria kyseli että rekrytoidaanko nykyisessä työpaikassani yli 50-vuotiaitakin. :roll: :) Eipä voinut muuta vastata kuin suositella siihen entiseen verrattuna ja kehoittaa laittamaan hakemusta peliin.

Ja sitten kun hermoilette pankkiasioista niin muistakaa, että siellä henkilökuntakin on todella lujilla. Eräskin joutui perumaan kahden viikon koko perheen etelänmatkan kun "et sä nyt voi kuitenkaan lähteä". Lomahan oli alunperin sovittu jo syksyllä ja peruminen tapahtui pari viikkoa ennen lähtöä. Nice!

P.P.S.
On muuten yllättävän moni Sampo Pankin työntekijäkin siirtänyt raha-asioitaan toisiin pankkeihin. Mitä nyt huhua olen kuullut.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Laitoinpa ihan ruutukaappauksen albumiin. Selkeästikään En Vaan Osaa. Onneksi nyt ei ole (vielä) tullut ulkomaanmaksuja, saattaisi tulla paha mieli.

IE:tä en vaivaudu tuon takia käyttämään, mistäs minä sitten valittaisin. Sitäpaitsi olen päässyt Firefoxillakin maksamaan laskuja, jostain syystä tuo kötöstys ei vaan toimi. Aion pyytää hyvitystä palvelumaksuista, toivottavasti vaan Sampo tajuaa hyvittää omasta tahdostaan. (turha toivo)

[EDIT]Meinasinpa sitten ottaa yhteyttä Asiakastukeen, eipä ole sähköpostivaihtoehtoa ja puhelu luonnollisestikin on maksullinen
[EDIT2]"Käytä ”Tarkista tietokoneesi” -toimintoa, joka automaattisesti selvittää tietokoneesi ominaisuudet. Näet samantien voitko käyttää verkkopankkia." Lainattu Sampopankin sivuilta, testin tulokset nähtävissä albumin ruutukaappauksessa. Kuka enää väittää Alfaa epäluotettavaksi :lol:
VMP

Avatar
nakkis
Viestit: 589
Liittynyt: 14 Marras 2004, 22:49
Car(s): 75 V6 `Murica 3.0 -90
159 SW TBi -12
Ex: 147,156,159
Paikkakunta: Jkl

Viesti Kirjoittaja nakkis »

Hö.
Mulla toimi ihmekyllä laskun maksaminen "melkein" normaalisti, mitä nyt vähän jumi. Ja maksun sai hyväksyttyä vasta toisella kertaa.
Niin, ja liekkikettu on käytössä.. :?
[__/==\*/==\__]

Ruokoton
Viestit: 896
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

Valtio ojentaa käden:

http://www.kuluttajavirasto.fi/File/1d8 ... smalli.pdf

Valmis itkuvirsikaavake. :)

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

liekki kirjoitti: Ja sitten kun hermoilette pankkiasioista niin muistakaa, että siellä henkilökuntakin on todella lujilla. Eräskin joutui perumaan kahden viikon koko perheen etelänmatkan kun "et sä nyt voi kuitenkaan lähteä". Lomahan oli alunperin sovittu jo syksyllä ja peruminen tapahtui pari viikkoa ennen lähtöä. Nice!
Mutta tuohan ei ole Sampo Pankin vika, vaan työntekijän etelänmatka ei ollut yhteensopiva Sampon uuden turvaratkaisun kanssa. Näinhän ne on kertonut aina. Ja nytkin Sampolla on ongelmia korttivarmenteiden kanssa. Ilmeisesti käytettävä kuparikaapeli ei ole yhteensopiva.

:lol:

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Pääsin jostain syystä Sampopankin verkkopankkiin tänään, laittelinpa viestiä pankkiin päin:
Moi,
onnistuin jostain syystä kirjautumaan nyt verkkopankkiin. Haluaisin kiittää, kun vastasitte lähettämääni yhteydenottopyyntöön. Erityisen kiitollinen olisin ollut, jos kysymyksiini olisi edes jollain tavalla vastattu. (ongelmanani oli, etten päässyt syöttämään turvalukua) Huolenani oli, että miten voin maksaa ulkomaanmaksuja (onneksi niitä ei tullut) kun mobiiliversiossa sitä ei pystynyt tekemään. Laitan tähän viestin loppuun saamani "vastauksen".

Onko noita kysymyksiä edes teillä luettu vai vastattu vain jotain silmät kiinni, kunhan vastaus sisältää samoja sanoja kuin kysymyskin.

Itselleni ei ole varsinaista taloudellista vahinkoa tullut mämmäilyistänne, oletan silti ettei palvelumaksuja minulta tulla velottamaan huhtikuulta.

Kuten tekin ystävällisesti käskymuodossa totesitte (ettekä vastanneet edes siihen, mitä kysyin), teidän ei tarvitse viestiini vastata.

Ystävällisin terveisin,
Matti

Tässä siis saamani vastaus:

"Älä vastaa tähän viestiin.

Hei Matti,

Kiitos yhteydenotostasi. Korvausvaatimukset kannattaa jättää verkkopankin
kautta ja eritellä sinulle aiheutuneet taloudelliset menetykset ja
vaatimuksesi. Toinen hyvä keino on käyttää kuluttajaviraston nettisivuilta
löytyvää korvaushakemusta. IBAN-maksu onnistuu myös verkkopankin kautta.
Maksut-->Ulkomaan maksu, tämän jälkeen täytät vain vaaditut tiedot ja
maksun pitäisi onnistua. Toivottavasti tämä vastasi kysymykseesi.

Lisätietoa ja neuvoja saat asiakaspalvelustamme numerossa 0200
2580(pvm/mpm).

Ystävällisin terveisin,

Sampo Pankki Oyj
Asiakaspalvelu"
VMP

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Onko joku ymmärtänyt miten yritys puolella saa selville kuka on naksanut ja mitä muuten kuin klikkaamalla maksun auki?

Itselläni maksut ovat edelleen mystisiä numerosarjoja joita kilkkaamalla saa jonkinlaisen selvityksen maksusta. Jos sitten painaa back- nappia niin kok romu kaatuu. Mutta itse ohjelma ei tarjoa mitään muuta vaihtoehtoa paluuseen kuin kaatumisen??? :shock:

Avatar
Campari
Viestit: 610
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:55
Car(s): 159 jts (x-files:156ts,147ts,156jtssw,mb500sl,gtv v6 3.0,156v6)
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Campari »

-Lee- kirjoitti: Jos sitten painaa back- nappia niin kok romu kaatuu. Mutta itse ohjelma ei tarjoa mitään muuta vaihtoehtoa paluuseen kuin kaatumisen??? :shock:
Tämä ongelma vaivaa yksityispuolellakin. FF napsahtaa bittiavaruuteen, kun erehtyy väärässä paikassa painamaan back-näppäintä, siinä toivossa, että pääsisi valikosta jotenkin ulos, kun kunniallinen poistuminen on sovelluksen joistain osista näemmä unohdettu.

Muita itse kohtaamiani ongelmia, yhdeltä tililtä oli viety käyttöoikeudet muutoksen yhteydessä, palautuivat puolentoista päivän päästä ilmoituksesta. Ainoa toimivaksi todettu yhdistelmä on xp-ie, vistan kanssa joitain kummallisuuksia, linux+java kangertelee (ohjeistusta odotellessa sivuille)

Eiköhän siitä kymmenessä vuodessa tuborg-tuotekehityksellä tule yhtä hyvä kuin entinen oli...eikä nämä raha-asiat muutenkaan niin tärkeitä ole, kai...

-cr
Alfa Romeo - automaailman Aku Ankka

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Ensimmäinen ulkomaanmaksuyritys kaatui IE-herjaan. Ei tosin kerennyt varmistaa maksua, kysymällä salasanaa, joten rahoja ei peritty.
Kokeilin seuraavana päivänä uudelleen jolloin vaikutti menevän hienosti läpi.

Avatar
Kirk
Viestit: 504
Liittynyt: 04 Syys 2007, 00:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Kirk »

Miksi joku on vielä sammon asiakas? Itse olisin kyllä kantanut rahani jo ajat sitten muualle.
I do my loving in the winter.

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kirk kirjoitti:Miksi joku on vielä sammon asiakas? Itse olisin kyllä kantanut rahani jo ajat sitten muualle.
Esim. minun asuntolainani on kiinteällä korolla, ei kannata vaihtaa ihan pienestä syystä.
VMP

-Lee-
Viestit: 371
Liittynyt: 19 Joulu 2005, 19:59
Car(s): Ex Alfa Romeo GT -05
Ex Alfa Romeo MiTo 1.6 JTDm -09
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -Lee- »

Kirk kirjoitti:Miksi joku on vielä sammon asiakas? Itse olisin kyllä kantanut rahani jo ajat sitten muualle.
Varsinaiset ongelmat tuntuvan olevan ohi mutta pankkia joutuu vaihtamaan todella kelvottoman ohjelman takia.
Eihän siinä ole mitään tolkkua.

Aivan liian vaikeaksi ja moninmutkaiseksi tehneet.
Vai tajuaako joku miksi yrityspuolella on jotain kansioita mitä pitää sulkea joita ei voi sulkea kun maksu on kesken? Entä niiden back toimintojen logiikka? Miten siellä voi palata taaksepäin kun olet klikannut maksua?
Miksi Sampon sisäiset maksut kestävät monta tuntia kun ennen ne menivät heti? Miksi saldo ei päivity vaikka sieltä on lähtenyt / tullut maksuja? Miksi tiliotetta ei saa kuin tämän kuun alusta?

Miksi?

-Lee-

Vastaa Viestiin