Työkaluketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

m.sa
Viestit: 2453
Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0
Paikkakunta: Keuruu

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja m.sa »

Mutta mistä löytyisi semmoinen 1/2" hylsysarja missä hylsyt olisi rehellisiä 6-kulmaisia, kun kaikki on nykyään näitä "roundcornereita"?
Abarth 500 Esseesse

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

kaverilla on jotain kamasan hylsyjä, ihan geometrisesti aitoja kuuskulmasia ...

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1731
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Ei Alfaa tällä hetkellä...
Mini Cooper Electric Maximise/XL
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Jep, mullakin on kamasan 1/2" satsit millisenä ja tuumasena. Millisessä on hylsyt kuusikulmaisia, tuumasessa ei :shock:
Eli ainakin ennen noita on saanut, tietty mun hankinnasta on jo aikaa... ja hyvää harrastaja laatua on satsit olleet.

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja unknown »

Kamasaa ja KS-Tools Eih!!! Samaan hintaan saa oikeita työkaluja, esimerkiksi Hazet, Stahlwille, Facom tai Gedore

Tallista löytyy ITALIALAISIA TYÖKALUJA, eikä mitään Kiinalaisia (Kaikki Kamasa valmistetaan nykyään Kiinassa)

Beta 1/2"
Kuva
Kuva

Vähän kärryä:
Kuva

Jotain seinällä:
Kuva

Tuolta olen ostanut:
http://www.machinetool.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Kampania hinnat:
1/2" sarja 175€

Tästä voi verrata avaimia:
http://i166.photobucket.com/albums/u84/ ... s/13mm.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Henkilökohtainen suosikki on Hazet 600N ja kaveriksi Stahlwille Open Box 13- sarja

Bahcoa on myös, eikä mitään Taiwan Bahcoa, vaan sitä kunnon tavaraa 1950 -60 ja -70 -luvuilta
Kuva

Kuva

Kuva
Kuva
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Huoh! Olisipa omassakin tallissa työkalut tuossa mallissa.
One life, live it!

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Olikos se esim. Busson imusarjaklemmareiden irroitus/kiinnitystyökalu tämä vai tämä?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Muistelisin, että tuo Click-R.
Useamman kerran jo pitänyt ostaa tuollaiset, mutta ei koskaan ole muistanut.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Clic-R:äähän nämä ovat täynnä. Ihan ehdoton työkalu. Suosittelen muuten Bilteman pihtiä, jossa on kahdet eri kokoiset leuat. Leukojen koko valitaan pyöräyttämällä ne akselitapin ympäri. Tuon pyörähdysliikkeen ansiosta niillä pääsee käsiksi myös mahdottoman ahtaan näköisiin paikkoihin. Noilla kuvan kiinteäleukaisilla pihdeillä olisi jäänyt talvella irronnut ohjaustehostimen letkuliitos korjaamatta.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Epezi
Viestit: 7511
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, 33 P4, Sprint, 916 spider, Maserati 430, Lancia Thema 8.32, Opel Ampera, Ampera-e, VW Tiguan, VW Golf GTE
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Abarth kirjoitti:Olikos se esim. Busson imusarjaklemmareiden irroitus/kiinnitystyökalu tämä vai tämä?
Ei vaan tämä http://www.atoy.fi/kuva-data/119-012700009.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; ja tämä https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... Rha3nH37d5" onclick="window.open(this.href);return false;

On kyllä olemassa semmosia klemmareita että ilman kunnon pihtejä menee hermot. Nuo Clic-R klemmarit on siinä mielessä loistavia että ne ei kyllä tarvitse omia pihtejään (eipä niistä tietysti varmaan haittaakaan ole)

Työkalusoppaan heitän oman lusikkani, työmaalla käytössä neljä isoo pakkia, kaksi Betaa ja kaksi Facomia. Näistä Facomiin on tarvinnut uusia huomattavasti vähemmän kaluja, erityisesti Betan räikkävääntimet on rikkoutunut noin 2vuoden välein. Ei välttämättä tarkoita että ihan paskoja olisivat, päivittäisessä työkäytössä kuitenkin ovat.

Itselläni Magnumin hylsysarja, ei ole vielä tullut vastaan sen voittanutta.

Avatar
Jiitee
Viestit: 4305
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): 916- Spider 2.0 Twin Spark ’96, e-Cinquecento ´21 sekä koreealaine suvi larattava hyprit. Projektina VW Typ1 1964 DeLuxe.

ex-Giulia 2,0 TB ´17, 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

^^^^^^ unknowilla ihan työkalupornoa esilllä; epäilen kyllä teetkö noilla itse mitään ikuna kun
kamat on noin sotilaallisessa järjestyksessä ... :lol:

Jt
Kuva
Alfauros-kianaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja unknown »

Minulla on semmoinen tapa että heitän käytetyt työkalut pesuun kun työ on tehty, tauluilta ja kärryistä työkalut on helpompi ottaa myös käyttöön. Useampia sarjoja kun on vielä niin kun tulee se "paha paikka" niin voi kokeilla useampaa erillaista työkalua, että mahtuuko. Esimerkiksi okin aika sitten irroitin plenumin Ferrarin imusarjasta ja sen mutterit oli niin ahtaasti että normi avaimen lenkki ei mahtunut päälle, kokeiltuani useampaa lenkkiä, totesin että 1960-luvun "Bahco Stockholm" merkinnällä oleva lenkki meni kuin menikin mutterin päälle ja näin se on ohuimmalla lenkin seinäpaksuudella mitä minä tiedän. Ei tarvinnut ryhtyä höyläämään avainta.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Avatar
palkus
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja palkus »

Olen kans huomanut, että wanhat avaimet ovat sellaisia siroja ja oikein muotoiltuja. Uudet laatulenkitkin on vähän romuluisia, eikä joku wurth mahdu/sovi oikein mihinkään.

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aika näppärä keksintö olis tuollainen "äänikamera": http://www.talouselama.fi/uutiset/mita+ ... o/a2184210" onclick="window.open(this.href);return false;
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Onkos tällaista mittakellon tulpanreikäpidikettä jossain muuallakin myynnissä?
Tuossa Ricambin versiossa on olevinaan pidike 5mm. mittakellon varrelle, mutta mikäli oikein muistan, niin ne kellon varret on yleensä 8mm. Se liikkuva osa taitaa olla 5mm., mutta ei kai sitä kelloa siitä kiinnitetä? Ei ainakaan tavalliseen varteen.

arv
Viestit: 588
Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
Car(s): Mito QV -10
Fiat 500 Abarth -18
Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja arv »

Abarth kirjoitti:Onkos tällaista mittakellon tulpanreikäpidikettä jossain muuallakin myynnissä?
Minä tilasin ebaystä: http://viewitem.eim.ebay.fi/Laser-TDC-I ... 01199/item

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Hienoa!

Ajattelinkin, että varmaan löytyy halvemmallakin vastaava.
Tuo käy varmaan Nordiin, Bussoon ja valurauta-Twin Sparkkiin? Eikös niissä kaikissa ole M14 -kierteinen tulppa?

Kelloksi voisi hankkia tämän kohtuuhintaisen Mitutoyon.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Kokemuksia sähkö käyttöisestä pulttipyssyistä?

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^jos ostat niin osta hyvä. esim makitalla on hyviä johdollisia, vuokrailin aikoinaan ramirentist kun oli tarvetta. tän syksyn rengasrumbaa varten ostin biltemasta sen sinisen joka jaksoi vaivalloisesti avata 6 rengaspulttia ennenkuin se paska levis käsiin :D

akkukäyttösistä ei oo kokemusta mutta kuuleman mukaan niitäkin saa aika tehokkaita johon jengi ollut tyytyväisiä

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

Tuota bilteman mallia just meinasin :)

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja unknown »

Momenttiavain ja pitkä vääntövarsia (vain avaamiseen!) toimii myös, koska ei tule laitettua liian kireälle kiinni. Itsellä on kompressori/pulttipyssy, jäänyt vähän vähemmälle käytölle kun momentilla vetelee kiinni. Stahlwillen momentilla saa muuten myös vääntää auki.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Sohvalla löhötessä tv-shopissa esiteltiin Renovatoria, jolloin hokasin et tuommosen tyylistä olen aina halunnut. En vain osta tv-shopista sitä.

Onko jollain suositella jotain oikean työkalumerkin tuotetta jolla voisi hoidella pieniä juttuja...

Tässä tuo renovator: http://www.tvins.com/fi/products/renova ... ovator.php

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

alfa164 kirjoitti:Kokemuksia sähkö käyttöisestä pulttipyssyistä?
Aikanaan täällä joku vinkkasi Clas Ohlsonin pyssystä, kun se oli tarjouksessa muistaakseni 49 eurolla. Laskeskelin, että jos se kestää takuuaikansa renkaiden kausivaihdossa kahteen autoon, tulee yhdelle pultinväännölle hintaa n. 5 senttiä. Toistaiseksi vasta muutama kymmenen pulttia väännetty, mutta hyvältä vaikuttaa kaikin puolin. Momenttisauvat pitää ostaa erikseen.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
alfa164
Viestit: 2016
Liittynyt: 16 Huhti 2003, 20:47
Car(s): pösö 607,nissan primera,toyota corolla verso mmt,renault clio sport-04.GTV tb v6(ex)166 v6(ex)4x164(ex)
Paikkakunta: luvia

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja alfa164 »

alfa164 kirjoitti:Kokemuksia sähkö käyttöisestä pulttipyssyistä?
Käyttö kohteita olisi iskarit yms helposti pyörivät akselit

Avatar
Sakkeus
Viestit: 387
Liittynyt: 07 Tammi 2013, 07:30
Car(s): AR 156 CROSSWAGON Q4 -2005
Alfa Romeo 156 2.4 jtd -00
Paikkakunta: OULU

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Sakkeus »

Koulussa meillä on tämmönen http://www.karkikauppa.fi/ryobi-mutteri ... -2311.html ja ihan suht hyvin esim renkaat sai auki ja kiinni mutta toki piti vielä vähä momenttiin väännellä varalta.
ihan yllätyin ite myös kaveri jonka kans pieni veto lyötiin että jaksaako aukasta 120nm renkaanpultin ja kyllä jakso.
Kauneus on katsojan silmissä, jos alfa ei ole kaunis nii mene silmälääkäriin! :D

Avatar
Hepa
Viestit: 3197
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14
Paikkakunta: Tampere

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Hepa »

Mulla on myös tuollainen Ryobi ja samaa sarjaa monta muutakin konetta. Olen olut todella tyytyväinen. Meikäläisen harrastekäytöllä kestänyt ja toiminut koneet todella hyvin. On rälläkkä, pisto, puukko ja pyörösaha, porakone, hiomasiili ja vibraattori... no vibraattoria ei oikeasti ole, mutta puutarhatrimmeri on. :)
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----

Avatar
Tiige
Viestit: 2842
Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
Car(s): GTV TB Q2
Giulia 2.0 Q2
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon)
Paikkakunta: Turenki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Tiige »

Mulla on tollanen clasun cotekki. Hyvin siinä tuntuu ruutia olevan. Aika iso se on että ei mihinkään pieneen paikkaan mahdu. Kiristämiseen en sitä käyttäisi. Vaihtoehdot kun ovat täyttä höökää auki/kiinni.
ex. GT V6, 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta

Avatar
alamajy
Viestit: 2050
Liittynyt: 01 Syys 2010, 08:37
Car(s): Bertone GT1300 Junior -69, Giulia 2018 Diesel, Giulia 2017 Bensa, 916 GTV -95 V6, Giulia 2018 Bensa (324hp)
Paikkakunta: Imatra

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja alamajy »

Isola kirjoitti:
alfa164 kirjoitti:Kokemuksia sähkö käyttöisestä pulttipyssyistä?
Aikanaan täällä joku vinkkasi Clas Ohlsonin pyssystä, kun se oli tarjouksessa muistaakseni 49 eurolla. Laskeskelin, että jos se kestää takuuaikansa renkaiden kausivaihdossa kahteen autoon, tulee yhdelle pultinväännölle hintaa n. 5 senttiä. Toistaiseksi vasta muutama kymmenen pulttia väännetty, mutta hyvältä vaikuttaa kaikin puolin. Momenttisauvat pitää ostaa erikseen.
Taisimpa olla minä. Vieläkin olen siihen tyytyväinen. Nyt on 8 kertaa vaihdettu kesä<->talvinakit ja pyssy toimii vieläkin oikein hyvin. Muutama todella tiukassa ollut Massey-Fergusonin mutterikin sillä on auennut. Itse asiassa kaikkein tiukimmalla ovat olleet vaimon 159:n pultit, mutta muutama sekunti jyrryytystä pyssyllä kyllä nekin irrotti.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

PRO kirjoitti:Sohvalla löhötessä tv-shopissa esiteltiin Renovatoria, jolloin hokasin et tuommosen tyylistä olen aina halunnut. En vain osta tv-shopista sitä.

Onko jollain suositella jotain oikean työkalumerkin tuotetta jolla voisi hoidella pieniä juttuja...

Tässä tuo renovator: http://www.tvins.com/fi/products/renova ... ovator.php

Esimerkiksi Fein Multimaster.

Mulla on Bosch PMF 180, joka on ajanut asiansa, vaikka vähän halvempi onkin.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja PRO »

Kiitti, tämä auttoi!

Avatar
mutt
Viestit: 5436
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 22:34
Car(s): Lanciat: Lybra SW 20V -01, Flavia Milleotto -69, Flaminia Berlina 2.8 -63 + mastapikkari -96 ja Dexta -60

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja mutt »

alfa164 kirjoitti:Kokemuksia sähkö käyttöisestä pulttipyssyistä?
Bilteman keltainen pyssy on ainakin ihan asiallinen. Ei sillä vetarin pulttia pyörännavasta irroiteta, mutta 20 vuotta suolakurassa uitetut tukivarsien pultit kyllä aukesi suosiolla. Ollut käytössäkin jo jonkun aikaa. Renkaanvaihtoon ei enää ilman jaksaisikaan ruveta.
Joka lumiharjaa säästää, se autoaan vihaa
Miesten ja poikien lelut erottaa vetokoukusta

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Pitäis ostaappi uusi työvalo autotalliin..... Olisiko suosituksia?

Vanha oli Hella johdollinen loisteputki malli, joka antaui 11 vuoden kovan käytön jälkeen (valitettavasti loisteputki ei ollut vaihdettavissa kun oli upotustiivis "umpivalettu" malli).

Uusi VOISI olla akkukäyttöinen, mutta en todellakaan haluaisi olla lataamassa sitä muutaman tunnin välein. Ja sen pitäisi melkeinpä olla sellainen kädessä pidettävä pitkulainen jonka saa roikkumaan. Se on aika ehdotonta tuolla montussa rymytessä.

Tossa loisteputkimallissa oli hyvää sen laaja valoalue (vai miksi sitä kutsutaan), eli kun laitto auton alle roikkumaan niin se valaisi nätisti, mutta häikäisemättömästi ison alueen.

Mulla oli lainassa kaverilta joku ledimallinen, ja siinä valo oli liian "spottimainen" jota sai olla jatkuvasti käänetelemässä että valo osoitti oikeaan suuntaan. Pistevalaisemiseen löytyy kyllä erikseen taskulamppu.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

insinörtti
Viestit: 2634
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): pikaladattava hybridi
Paikkakunta: Vantaa

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Pasi kirjoitti:Tossa loisteputkimallissa oli hyvää sen laaja valoalue (vai miksi sitä kutsutaan), eli kun laitto auton alle roikkumaan niin se valaisi nätisti, mutta häikäisemättömästi ison alueen.
Tuossa tuli itseasiassa useampikin oleellinen vaatimus
  • 1) hajavaloa antava ellei peräti täysin ympärisäteilevä valaisin
    2) em. tarkoittaa, että valotehoa (valovirtaa) pitää olla runsaasti, kun pitää valaista "koko avaruus" eikä vain pieni pläntti
    3) valonlähteen pintakirkkaus/luminanssi tulee olla maltillinen, jottei se "polta reikiä" verkkokalvoon, jos sitä kohti sattuu vahingossa katsomaan
Ledeillä jää vähintään kaksi noista ellei peräti joka ainoa vaatimus toteutumatta eli loisteputkea pukkaa. Mutta akkukäyttöisyyden voi kyllä unohtaa. Jos halutaan esim. 8 W loisteputkiroikkaa vastaava valoteho (400 lumenia), niin akkukäyttöisten vehkeiden polttoaika on vain pari tuntia. Toki niitäkin kusettajia löytyy, jotka lupaavat 700 lumenia ja 80 tuntia. Mainitsematta vain jää, että tuo polttoaika on mitattu 2 lumenin säästöteholla tjsp.

Eli samanlaista roikkaa vaan tilalle tahi "perhosputkea" käyttävä valaisin, joita saattaa välillä bongata viiden, kuuden, kympin pintaan tarjouksessa.
Liitteet
image003.jpg
image003.jpg (9.44 KiB) Katsottu 12832 kertaa
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Itse päädyin Bilteman halpis loisteputkiroikkaan syystä, että se on ohut ja muutenkin sopivan kokoinen. Kun aika usein sitä saa kuitenkin olla pujottamassa esim. moottoritilassa johonkin pirun ahtaaseen rakoon, että saa valon oikeaan paikkaan. Myös lampun päässä oleva koukku on hyvä olla.
Eikä tuo ole vielä rikkikään mennyt vaikka on välillä pudonnutkin.
Ainoan miinuksen voisi antaa jäykähköstä virtajohdosta joka jäykistyy entisestään kylmässä.

Edit: Tuollaisia ylempien kuvien kaltaisia valoja mulla on pari ja ne ovat kanssa todella hyviä yleisvaloja. Tuo roikkamallinen sitten lisäksi ahtaisiin paikkoihin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15026
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Lisäksi jos konehuoneen puolella paljon tekee töitä pelti auki ja paikallaan, päistään kannatettu voisi toimia. Siis sellainen, jossa on hakaset molemmissa päissä, jotka saa pistettyä konepellin ympärille ja näin ripustettua kohdennetun yleisvalon koneen yläpuolelle valaisemaan työskentelyaluetta. Toimii kivasti, ei tarvi koko aikaa sohia lampulla millon mihinkin koloon.

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Kävin katteleen, mut kaikki oli melkeen vain noita ledi kikkareita, ja valo oli joko liian himmeä tai liian pistemäinen.

Yksi loisteputkimalli löytyi, mutta sen kovamuovinen kuori ja 9,90€ hinta ei oikein vakuuttanut.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
unknown
Viestit: 690
Liittynyt: 15 Helmi 2007, 23:44

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja unknown »

Halpoja putkiloistevaloja käytössä: tyrkkää vaan kärki edellä korjauskohteeseen ja kaksinkäsin perään.
Tietenkin jos haluaa mennä vanhan liiton mukaan niin e27 roikka ja siihel Philipsin parinkymmenen euron E27 ledi.
1-7-4-10-2-8-6-12-3-9-5-11
1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10
1-9-5-12-3-8-6-10-2-7-4-11

Bones
Viestit: 753
Liittynyt: 10 Elo 2004, 02:52
Paikkakunta: Nokia

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Bones »

Mullon kanssa tommonen loisteputkilaatikko käytössä mikä tuossa vähän ylempänä. tosin varustettu neljällä 36w putkella ja kolmella töpselipaikalla. kodin terra myi noita puoleenhintaan pois jossain vaiheessa...
Hyvä yleisvalo ja valotehoa riittää.
sitten pari halpisputkulaa niinkuin unknow mainitsi. laatikkoon kiinni niin ei tarvi erillistä roikkaa vedellä mistään.
200 baria vaparissa..

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Onkos täällä porukalla kokemusta jyrsimistä? Käytännössä taitaa kääntyä yläjyrsimen puoleen, vaikka pöytäjyrsimessäkin olisi puolensa. Vähän reilulla satasella näyttäisi saavan K-Raudasta Makitan tai esim. Taloon.com:sta Boschin, joten millään arpahalpiksella säästö ei kauheammin houkuttele, mutta kannattaako perustason harrastekäyttöön miettiä isompaa panostusta tai löytyykö jostain käsittämättömän hyvä villi kortti edullisesti?
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
BigShowMan
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja BigShowMan »

Liideli näytti myyvän just yläjyrsintä. Mitään ei kannata laadusta kysellä, annoin vaan halvan vaihtoehdon :D
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4855
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Varmaan on enemmäkin jyrsineitä mutta kannattaa maksaa hiukkasen mm.pehmeästä käynnistyksestä. Eli jos ottaa heti täyden virran niin laite tahtoo pyörähtää/liikahtaa vaikka kuinka on pitävinään kiinni. Siis ei paljoa mutta kun se millinkin virhe tulee sinne niin harmittaa. Sitten käyttökytkimen käyttö, sitä käyttäessä täytyy pystyä pitämään koneesta myös samalla kiinni. Eli kahvassa tms. Syvyyslukitsimen käyttö, täytyy pystyä lukitsemaan ja vapauttamaan että koneesta pystyy pitämään kaksinkäsin. Mukana olevat lisävarusteet tai mitä saa ostettua lisää. Ohjureita, kopioijaa yms.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Lisävarusteita ja varaosia mietin jo aiemmin ja ne tosiaan tukevat yleisen, ison merkin hankintaa - siksi Bosch ja Makita tuli mieleen, molempiin löytynee osaa ja terää jos jonkinmoista. Muut huomiot Alfistipohjooselta olivatkin uusia ja varsin huomionarvoisen kuuloisia. Pitää ottaa lista ylös, että voi tentata myyjää rautakaupassa, ellen löydä jotakuta jolla on omakohtaista kokemusta hyvästä ja hinnaltaan harrastajaystävällisestä mallista.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Isola
Viestit: 1963
Liittynyt: 16 Maalis 2012, 22:17
Car(s): Thesis, スバル ed una berlina a 4 porte
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Isola »

Terissähän on joko 6 mm tai 8 mm akseli ja koneen mukana taitaa useimmiten tulla kummankin koon istukka, joten terät sopivat merkistä riippumatta. Käytöstä on sitten kiinni, kaipaako siihen muuta - itse olen viritellyt esim. kaariohjurin itse siitä mukana tulevasta suorasta ohjurista. Omassa muuten hyvässä halpiksessani ärsyttää suunnattomasti syvyyssäädön jäykkyys - sitä ei vain pysty syöttämään pehmeästi. Tuo pitää päästä kokeilemaan käytännössä.
Järkiautoilija. H4, I5 ja V8. Etu-, taka- ja neliveto. Puuttuu W2 ja yliveto.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Oli päässyt hallitunkki vuotamaan yhden löysän liitoksen takia ja nyt se täytyisi täyttää uudestaan ja ilmata.
Osaisiko joku kertoa, että onko joku noista kuvan ruuvinkannoista täyttöreikä?
Tuossa kellertävässä tulpassa taisi lukea "Do not adjust". Sellainen oli myös tuossa toisessa hallitunkissani.
Öljyproppu?
Öljyproppu?
DSCN5549.JPG (132.98 KiB) Katsottu 12134 kertaa
Ilmausohjekin oli, mutta jäi hieman epäselväksi, että mitä filler plugia tuossa sitten pitäisi painaa?
DSCN5550.JPG
DSCN5550.JPG (120.67 KiB) Katsottu 12134 kertaa

Avatar
koltiainen
Viestit: 718
Liittynyt: 01 Loka 2012, 06:43
Car(s): Ex. alfa 156 2,5
Ex. Jagge xj6 vm 88
Ex.volvo amazon vm 69
IZH M49 vm 51
Paikkakunta: Palokka

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja koltiainen »

Mulla ainakin se on siinä tunkin pullo-osan kylessä oleva kumitulppa. Sulla se näkyy olevan punanen.
Siitä helposti falskaa jos tunkkia säilytetään väärässä asennossa.

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Onko kukaan nähnyt tai kokeillut tällaista värkkiä käytännössä?

http://www.tipjack.at/english/index.htm

Voisi olla kätevä laite, jos auton pohjaa tarvitsee hitsailla. Hintaa ei näy nettisivuilla olevan, joten täytyy varmaan mielenkiinnosta kysäistä sähköpostilla, mitä tuollainen maksaisi.

Avatar
Mokomakin
Viestit: 718
Liittynyt: 11 Loka 2008, 17:56
Car(s): 156 2.0ts -98
916 GTV 2.0ts -97
166 2.0ts -00
306 Cabriolet -97
Kadett -65
Paikkakunta: Salo

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Mokomakin »

Kaveri osti vanhan autokorjaamon kaluston, mutta koki osan tavaroista ylimääräisiksi.. Pelastin siis joitain
-SUN autotesteri (QST-501)
Onko kellekkään kyseinen testeri tuttu? Katkojan kärkien tarkasteluun ilmeisesti liittyy mutta miten tuo toimii???
Liitteet
14120033.jpg
14120033.jpg (85.7 KiB) Katsottu 11696 kertaa

Avatar
Polforea
Viestit: 11174
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Syssymmällä oli Alfissimon kanssa puhetta, että ei olisi huono asia olla työkalusarja autossa mukana. Heräsi hiljattain tuo ajatus uudestaan mieleen ja vaikka Unknown aiemmin samassa ketjussa KS-Toolsin haukkuikin, niin kieltämättä ruvennut houkuttelemaan kun kaveri alkoi kauppaamaan tälläistä sarjaa: http://www.toolstop.co.uk/ks-tools-917. ... ece-p72101

Tuossa olisi mukana kutakuinkin kaikki, mitä tien päällä voi hylsymaailmasta tarvita, oli ruuvauksen kohteena sitten oma tai kaverin auto - jopa ribet ja 156 MAF:n kohutut 5-sakaratorxit ovat mukana. Hylsytkin ovat 6-kulmaisia eivätkä näytä kovin lihavilta. Pihdit ja kiintolenkit toki puuttuu, mutta etenkään pihtejä löytyy todella harvasta kattavasta hylsysetistä muutenkaan ja ne setit sitten jo painaa.

Kokemuksia? Fiiliksiä? Syitä olla ostamatta tai rehellisesti vielä parempia ideoita?

Edit: jos muitakin kiinnostaa niin voin tietty kysyä kaverilta tarjousta useamman setin kertaostokselle. Ei välttämättä ole halvin paikka, mutta kysyähän aina kannattaa, etenkin kun kyseessä on suomalainen yrittäjä.
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

Voisi kiinnostaakin ja voisi kuvitella olevan kelvollinen harrastelijalle. Saisi irtosarjat vietyä landelle niin ei tarvitse aina kuskata mukana...
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Garmund
Viestit: 2137
Liittynyt: 12 Elo 2012, 23:44
Car(s): 508 RXH
Crosswagon Q4
Gtv 3.0 ja pari muuta

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Garmund »

Itse olen bilteman http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasit ... 000016668/ tätä miettinyt autoon työkalusarjaksi.
Kaipaan lenkkiavaimia mukaan auton työkalusarjaan, muuten näyttä hyvältä tuo polforean linkkaama.
Suoraan vaan suoraa

Avatar
Keltsi
Viestit: 1834
Liittynyt: 14 Kesä 2004, 21:33
Car(s): 155 Q4, 156 2.4 JTD 10V, 156 GTA, 164 TB, 1666 3.0, B5 Qt
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Itse tuumailin saman asian parissa ennen viime pääsiäisen Jeeppi-safaria Venäjän puolelle. Silloin oli Clas Olssonilla Bahcon työkalusetti tarjouksessa, mutta haaveet karisivat hyvin nopeasti kun tuon näki livenä. Ei ole enää Bahco entisensä :evil: Loppukesästä kävin sitten IKH:sta ostamassa tämän: http://www.ikh.fi/Hylsy-_ja_vaantotyoka ... _1_2_89-OS ja tuo on ollut varsin hyvä setti Jeepin perässä 8)
"No smoke => no power => no hope"

Vastaa Viestiin