Työkaluketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Pyöränlaakerin vaihtoja tulee toivottavasti sen verran harvoin että navan voi sitten vaikka tarvittaessa kiikuttaa pajalle.
Älä ressaa, parempi loppujen lopuksi mitä pienemmällä teholla laakeri lähtee liikkeelle, kunhan ei nyt ihan "puhaltamalla"...ja tosiaan 50TN prässistä myös joskus teho loppuu kesken maatalouskoneiden tms kanssa, eikä nekään niin kovin isoja vielä ole.. :wink:

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Pyöränlaakerin vaihtoja tulee toivottavasti sen verran harvoin että navan voi sitten vaikka tarvittaessa kiikuttaa pajalle.
Pyöränlaakerin ulkokehän (se kai siinä yleensä eniten vastustaa) saa irti siististi ilman prässiäkin: hitsaamalla kunnon palko kehän sisään -> hitsaus "kryppää" kehää hiukan pienemmäksi, jolloin se lähtee kevyesti naputtelemalla pesästään irti. Uuden laakerin saa paikalleen pultin/kierretangon ja irrotetun ulkokehän avulla "prässäten". Kokemusta on usemmastakin laakerinvaihdosta tällä tavoin, eli temppu todistetusti toimii.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Juu, mulla ei vaan toistaiseksi ole tallilla MIGiä. Elättelen toivoa ettei hetkeen aikaan tarvitsisi ryhtyä hitsausharjoituksiin, pikkuhommat voi käydä räkäisemässä faijan tallilla.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuli korkattua tuo 12 tonnin Torin ja kyllähän sillä ainakin pusla vaihtuu. Koekaniinina sai toimia Spiiderin takavakaajan pystytangon pusla, halkaisijaltaan jotain tuuman verran. Lähti kyllä irti ja uusi päätyi tilalle mutta ymmärrän mitä tarkoitatte tuolla tarkkuuden puutteella, on se vähän haastavaa saada ainakin noin pienet mutikat pysymään suorassa.

Tuossa Torinissa oli ne tason irtolevyt reilua senttistä patarautaa, en usko niiden ihan pian antautuvan mutta se välipiena taitaa olla viittä vaille hentoinen. No, jos pettää niin sehän ei ole mikään temppu nikkaroida järeämpi tilalle.

Jalustassa saisi olla tasolle kiinnitysreikiä tiheämmässä, nyt joutuu turhan pitkiä matkoja nylkyttämään tunkkia jos prässättävä kappale ei ihan mahdukaan väliin edellisellä portaalla. Ja jalusta voisi olla korkeampi ettei tarvitsisi kyyristellä, toisaalta harvemmin tuon vimpaimen ääressä tuntikausia viettää.
- Epäkelpokeräilijä -

Tuumer
Viestit: 61
Liittynyt: 29 Loka 2005, 00:15
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tuumer »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: Tuossa Torinissa oli ne tason irtolevyt reilua senttistä patarautaa, en usko niiden ihan pian antautuvan mutta se välipiena taitaa olla viittä vaille hentoinen. No, jos pettää niin sehän ei ole mikään temppu nikkaroida järeämpi tilalle.
Juu, täytyy rehellisyyden nimissä sanoa, että tuon meidän prässin osat antautui ehkä tavallista rankemman käytön takia.
Ajattelin että tunkista loppuisi voima ennen kuin rakenteet antaisi periksi. Olin kuitenkin väärässä... :oops:
Piti ottaa ihan askel taaksepäin kun pelkäsin että räjähtää silmille koko roska...:shock:

Ensimmäinen prässäystanko oli muuten vinossa jo kaupasta haettaessa, se meni sentään takuuseen.
Ne irtolevy lienee parasta siinä meidän tunkissa, välituen tein jo uuden paksummasta tavarasta. Tietysti jos kaikki saumat hitsaisi kiinni saisi siihen runkoon jo ihan toisella tavalla tukevuutta.

Pienemmät laakeri- ja puslaremontit menee tuolla kyllä ihan ok ja moni asia olisi jäänyt tekemättä tai ollut huomattavasti hankalampia ilman tuotakaan prässiä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tuli eilen vaihdettua tuolla pilipaliprässillä faijan Lagunan etupyöränlaakeri. Tuo oli henkilöauton pyöränlaakeriksi minusta poikkeuksellisen suuri ja työnä tuntui menevän ihan prässin kapasiteetin rajoille, usko meinasi jo loppua mutta paukahti se laakeri sitten kumminkin liikkeelle. Eli homma tuli tehtyä mutta eipä prässiä voi paljon kehua, mullakin näkyy olevan se prässäystanko vinossa ja muutenkin tarkkuuden suhteen on niin ja näin.

Katselin tänään IKH:ssa 299€:n 12t prässiä ja se oli rakenteeltaan jo ihan eri luokkaa, nyt jos olisin prässiä ostamassa niin panostaisin kyllä tuohon kalliimpaan. Mutta kai se aina pitää ensin ostaa halpa rimpula ennenkuin uskoo että se on halpa rimpula.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
TeroV.
Viestit: 536
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:47
Car(s): Giulietta T-JET 2012
156 SW 2.4 JTDm 20V 2005
GT 1.9 JTDm 16V 2007
Lancia Delta 2.0 Multijet 2008
Aprilia RST 1000 Futura 2004
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TeroV. »

Sattuuko kenelläkään olemaan kokemusta tee-se-itse -jauhemaalausvärkeistä? JIMillä pyörivässä "kustomoitu kaara" -nimisessä tuunausohjelmassa esiteltiin tällä viikolla osien jauhemaalausta, joka vaikutti hyvin mielenkiintoiselta. Juttua ko. jaksosta löytyy täältä.

Pienen nettiselailun jälkeen löysin Suomesta yhden edustajan, jolta kyselin harrastelijatason laitteen hintaa: Pistooli maksaa 135€, perusvärit 10,90€/226g jauhepurkki ja metallivärit 15,90€/purkki. Yhden jauhepurkin riittoisuus vastaa kuulemma 3-4 spraypurkin riittoisuutta. Laite on jenkkijännitteille tehty, joten jännitteenalennin 240V->115V on pakollinen lisähankinta. Em. laitteiden valmistajan kotisivuillaon jenkkilän hinnat laitteille ja väreille.

Em. ohjelmassa amerikkalaiskloppi maalasi jauheella jopa vanteita käyttäen uunina tynnyrinpuolikkaista tehtyä isoa nestekaasukäyttöistä grilliä :shock:, mutta itsellä olisi mielessä hyödyntää nurkissa pyörivää ylimääräistä sähköhellaa pienten osien (esim. jarrusatulat) pintakäsittelyyn. Lämmön pitäisi riittää normiuunissakin hyvin, ymmärtääkseni 200 astetta riittää.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Tuli eilen vaihdettua tuolla pilipaliprässillä faijan Lagunan etupyöränlaakeri. Tuo oli henkilöauton pyöränlaakeriksi minusta poikkeuksellisen suuri ja työnä tuntui menevän ihan prässin kapasiteetin rajoille, usko meinasi jo loppua mutta paukahti se laakeri sitten kumminkin liikkeelle. Eli homma tuli tehtyä mutta eipä prässiä voi paljon kehua, mullakin näkyy olevan se prässäystanko vinossa ja muutenkin tarkkuuden suhteen on niin ja näin.

Katselin tänään IKH:ssa 299€:n 12t prässiä ja se oli rakenteeltaan jo ihan eri luokkaa, nyt jos olisin prässiä ostamassa niin panostaisin kyllä tuohon kalliimpaan. Mutta kai se aina pitää ensin ostaa halpa rimpula ennenkuin uskoo että se on halpa rimpula.
Hei! etsä viitti kun mulla olis sama edessä... heheh :-D ... täytyy varmaan tehä työpaikalla, kun itteltään prässi puuttuu... siellä sitten olis 20t prässi (siitä siis alkaa "punanen alue", mittari olis 40t asti :shock: )
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No, nyt tarttis tehdä käyttöpösöön sama temppu että jonoon vaan!
- Epäkelpokeräilijä -

Paikalla
Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4857
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Osaako kukaan sanoa mistä saisi hankittua kunnolliset pellin rei'ittämiseen tarkoitetut reikäpihdit?

E: Siis muut kuin Bilteman pihdit.
Giulia Super -69

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Osaako kukaan sanoa mistä saisi hankittua kunnolliset pellin rei'ittämiseen tarkoitetut reikäpihdit?

E: Siis muut kuin Bilteman pihdit.
Snap-On tai Mac työkalumyyjiltä.. :wink:

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Kiitos vinkistä jiiässä. Pitääkin kysyä kyseisiltä toimittajilta.
Giulia Super -69

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ei nyt liity työkaluihin niinkään, mutta ehkäpä tässä ketjussa voisi kysyä vinkkejä missä olisi parhaat pultti- ja mutterivalikoimat Lohjan lähistöllä, tai vaikka Espoossa? Nyt olisi tarve löytää muutamia eripituisia M12x1.25 pultteja, mutta monenmoista muutakin erikoista tarvii aina silloin tällöin.
Kimmo

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

Täman liikkeen valikoima on joskus pelastanut puutteesta:
vantaan kiloruuvi, lampputie 12, helsinki

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Espoon pultti
Masalantie 410, Kirkkonummi
Avoinna: Arkisin 8 - 16
epultti @ espoonpultti.fi
http://www.espoonpultti.fi

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Helsingin Ruuvikulma, ei ihan huudeilla mutta Pasilassa. Kaikenlaista sälää tuntuu löytyvän ja myös myyjä jonka vastaus vähän joka asiaan on "sellaiset pitäis kieltää lailla" :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

^tuonne olen tehnyt useamman vesiperäreissun - mutta ainahan se on kiinni siitä, mitä sattuu etsimään...

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Helsingin ruuvikulma on tuttu paikka, mutta valitettavasti väärässä suunnassa työmatkaan nähden. Tuo Espoon pultti pitänee käydä tarkastamassa joku kerta. Kiitti vinkistä.
Kimmo

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Millaisia pakokaasuimureita foorumilaisilla on käytössä? Katselin jonkun halpatyökalufirman ilmaisjakelusta, että hintaan 199.- saisi puruimurin josta voisi moisen varmaan rakennella.
Giulia Super -69

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Meikäläisellä tuossa on selvä puute, eli käytössä pelkästään pitkä kumiletku jonka laitan klemmarilla putkeen kiinni ja letku nosto-oven alka ulos.
Kimmo

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Saman kaltainen systeemi on itselläkin käytössä. Nyt on vaan ollut niin kylmiä ilmoja, ettei kovin kauaa viitsi pitää ovea raollaan. Lisäksi arveluttaa se, että meneekö kaikki kaasut aina ulos asti omalla paineellaan..
Imurisysteemin luulisi kestävän pakokaasujen lämmön ellei rakenteessa sitten ole jotain muoviosia. Ja tuleehan sinne aina korvausilmaa joka jäähdyttää myös jonkin verran.
Giulia Super -69

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Tuo kaikkien kaasujen pihalle päätyminen minuakin on mietityttänyt. Välillä on käynyt ajatuksissa hommata letkun väliin yksinkertainen letkupuhallin. Mitään kovin suuria kaasumääriä ei letkussa kuitenkaan kulje, kun ei ole tehodynoa :)
Kimmo

Avatar
Gasolina
Viestit: 4685
Liittynyt: 30 Marras 2005, 19:22

Viesti Kirjoittaja Gasolina »

Millainen laite tuo letkupuhallin muuten on?
Giulia Super -69

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ajatus voisi olla kuten tossa esitteen liikuteltavassa Mobiflex 100-NF hitsausimurissa
http://content.lincolnelectric.com/fl/p ... nitsFI.pdf

Pitäisi vain etsiä joku halpa sopiva puhallin. Kenties:
http://www.sähkökaluste.fi/product/1554 ... as-8510154

Voi löytyä parempiakin.
Kimmo

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Näin hiljattain Starkin TV-mainoksen jostain uudesta autotallin kalustejärjestelmästä. Tuottet olivat hopeanharmaita ja ainakin työtasossa oli puukansi. Hyllykössä oli ylöspäin aukeava "liukuovi". Kyseessä ei ollut Sovella@garage -tuotteet vaan joku ihan muu.
Merkkiä en muista ja Starkin sivuilta en tällaisia tuotteita löydä, vaikka mainoksessa mainittiin Starkin nettiosoite.

Mahtoikohan joku muu nähdä saman mainoksen?

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Rolle kirjoitti:Espoon pultti
Masalantie 410, Kirkkonummi
Avoinna: Arkisin 8 - 16
epultti @ espoonpultti.fi
http://www.espoonpultti.fi
Tähän tuli tutustuttua tänään kun ruuvikulma ei pystynyt auttamaan kovien M12x1.5 ja M12x1.25 pulttien kanssa. Yllätyin kun kaikki toivomani pituudet löytyivät suoraan hyllystä.
Kimmo

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Mutta eipä tuoltakaan löytynyt kuusiokolokantaisia lyhyitä M12x1.25 pultteja. Ehdotuksia? Jos löytyisi matalilla kannoilla, niin vieläkin parempi.
Kimmo

Avatar
Seiska5mma
Viestit: 1277
Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Seiska5mma »

Menee melkein avautumisketjun puolelle. Pohjanmaalta löytyy Halpa-Halli-nimisestä ketjusta MAG Storm -niminen iskuporakone. Hankin sen, jotta saisin samalla porakoneella myös betonit sekoitettua. Ja kyllä se sekoittaakin. Ennemmin soikko alkaa pyöriä kuin laite hyytyy.

2 vaihdetta ja 1200 W tehoa tekee myös sen, että kun poraat sillä teräkseen tai käytät rasiaporaa, ei kone hyydy, vaikka terä leikkaa kiinni aineeseen. Se kiertää ranteet kahvan ympäri niin että rustot naksuu. Tämäkin viesti kirjoitetaan tärisevin, verisin nakein. Ilmeisesti toinen kahva keulassa on siinä syystä. Missä lie laatikossa meikäläisellä.

Mutta hei. 39 - 49 euroa, magnesium-runko
ja 1200 W. Kyseessä on miesten pora.
Kuva

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Aika (ja mieli) alkaa olemaan kypsä työkaluvaunun hankkimiseen. Onko olemassa mitään hankkimisen arvoista välille ökykallis pro ja halpa motonetin p*ska?

Bauhausissa olisi joku musta Wisent vaunu 200eur, tuohon 50eur lisää niin mukaan tulee läjä työkaluja (joita en sinällään tarvitsisi). Melkein tekisi mieli tuo hankkia työkaluineen.
VMP

giulia
Viestit: 372
Liittynyt: 04 Helmi 2004, 16:15

Viesti Kirjoittaja giulia »

Onko ehdotusta sopuhintaisesta, mutta hyvästä jarruputkien teko/taivutussarjasta?

ei biltema kamaa (jollei bilteman nyt sitten ole superhyvä)

-g

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

No Motonet kamaa?
Vajaan kaksi kymppiä maksoin muutama vuosi sitten. Kyllä sillä pariin autoon putket olen vääntänyt, en tosin ihan kokonaan.
Ihan soiva peli harrastekäyttöön.

Edt: Ei ole superhyvä

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

http://www.grp.fi/farmilaite/farmilaite.pdf

Tuolta ostin hyvän vaunun n 290€ hintaan, vähän erilainen kuin tuossa esitteessä...

Samanlaista kuin minulla myydään Biltemassa sinisenä ja vihreänä Kamasa Toolsina todella suolaisempaan hintaan.. :wink:

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Ostin sitten Bilteman romuvaunun kun halvalla sai:
TYÖKALUVAUNU

Saa nähdä onko tuosta mihinkään.
VMP

Juksu
Viestit: 65
Liittynyt: 03 Heinä 2010, 16:29
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Juksu »

voittaispa sitä lotossa, niin ostaisi tallin ja vitusti työkaluja. Tai sitten huoltovapaan auton

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

mattijus kirjoitti:Ostin sitten Bilteman romuvaunun kun halvalla sai:
TYÖKALUVAUNU

Saa nähdä onko tuosta mihinkään.
Ei ole pahan hintainen. Kerro kun saat se oliko toimiva.
One life, live it!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Ostin sitten Bilteman romuvaunun kun halvalla sai:
Varmaan ihan ok jos et ylikuormita ja ei tarvitse paljoa siirrellä paikasta toiseen esim pakettiautolla täynnä työkaluja...siinä paljastuu hyvä vaunu heikosta.. :wink:

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

http://www.etolatoolbox.fi/webcatalog/a ... id=5063444

22mm kokoisena avosilmukka on paras työkalu vanhemman 156 V6:en lambda-anturin irroitukseen.. :-D

Avatar
mattijus
Viestit: 5256
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja mattijus »

jiiässä kirjoitti: Varmaan ihan ok jos et ylikuormita ja ei tarvitse paljoa siirrellä paikasta toiseen esim pakettiautolla täynnä työkaluja...siinä paljastuu hyvä vaunu heikosta.. :wink:
Joo ei ole hyvä tämä vaunu. Valmiiksi ruosteessa. Oletettavasti välttää omaan käyttööni mutten kenellekään suosittele.
VMP

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pikkuveli keksi hyvän tavan ilmata jarrut yksinään.
Ei tarvitse hommata mitään paineilma vehkeitä (Motonet n.50€) siihen.
Eli tarvitaan ne normaalit pullo ja letku sekä polkupyörän venttiili, joka tungetaan esim. ruuvimeisselillä letkuun. Näin siinä on takaiskuventtiili, huom. asennussuunta. Ja tuli halvaksi :mrgreen:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11227
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Tulipa vastaan tämmöinen tuotemerkki. Hinnasta päätellen nimensä mukaista kamaa!
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

^ Takuu varmasti!
One life, live it!

Avatar
jiiässä
Viestit: 1495
Liittynyt: 21 Loka 2003, 21:51
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiiässä »

Mikähän on kamppeen sisäänostohinta, tai valmistuskulut... :mrgreen:

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pasi »

kyllähän tuolla kipsiseinään saa helposti reijän. 16 kertaa.... Sitten sen moottori syttyy tuleen tai leikkaa kiinni ;)
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Sanokaas mistä löytyisi kunnollinen järkihintainen voimavirtakompura? Sulakkeet on 16A, joten siinä rajoissa pitäisi liikkua. Säiliön ei tarttisi olla mikään mahdottoman kookas, mutta tuottoa mieluusti paljon.. Nykyinen 3hp ei oikein riitä mihinkään. Vähänkään jos ilmaa käyttää, niin huutaa koko ajan.
Kimmo

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Pasi kirjoitti:kyllähän tuolla kipsiseinään saa helposti reijän. 16 kertaa.... Sitten sen moottori syttyy tuleen tai leikkaa kiinni ;)
Ilmalämpöpumpun mukana tullut akkuporakone on toistaiseksi heikoin esitys; muovinen runko katkesi heti istukan/vaihteiston takaa, kun porakone putosi jakkaralta nurmikolle :crazyeyes:

Sitä vaan ihmettelen, että kannattaako oikeasti tällaisen paskan teollinen valmistaminen ja rahtaaminen tänne Pohjolaan asti....
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Satakuusnelonen
Viestit: 1820
Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 164 TS FL, 164 QV
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Satakuusnelonen »

Kävin viime viikonloppuna harjoittelemassa moottorin purkua Siskonmiehen kanssa ja sittä innostuneena pistin palasiksi omankin varaosamoottorin. Tehtiin siinä juostessa Venttiilipuristin parista putkenpätkästä ja vanhasta tunkista. Tietenkin siitä tuli vähän itsetehdyn näköinen mutta toimii hyvin. Kampiakseli lukitsin on vanhempaa tuotantoa, tehty lattaraudasta ja halkaistusta startin hammspyörästä.
Liitteet
Ventiilipuristin.jpg
Ventiilipuristin.jpg (72.84 KiB) Katsottu 12324 kertaa
Kampiakselin lukitsin.jpg
Kampiakselin lukitsin.jpg (78.54 KiB) Katsottu 12324 kertaa

AAW
Viestit: 1036
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio Veloce Tbi
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm, Stelvio JTD
Paikkakunta: Billnäs

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja AAW »

Nostetaan vanhaa ketjua kun en löytänyt muita. Tuli tarve ostaa uusi hylsysarja kun vanhasta oli jo iso räikkä hajonnut ja laatikkokin oli aika valmis. Tuli sitten tilattua tällainen saksasta kun en halunnut sellaista missä oli kiintolenkkejä mukana ja tämä oli aika edullinen,

http://www.norparts.nl/images/KS9110771.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Onko kellään kokemusta merkistä KSTools eli tuliko ostettua sikaa säkissä?

Avatar
Albertolli
Viestit: 4203
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

^Ainakin räikkä on tekstiä lukuunottamatta identtisen näköinen kuin joskus motonetista ostamani paitsi että se oli teleskooppivarrella. Mutta suunnanvalitsimet ja muodot ihan samanlaiset. Hyvin on kestänyt, vaikka on melko tiuhaan joutunut kovillekin (varsi pitkänä väännetty koko painolla jne).
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
kterkkila
Viestit: 2386
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Re: Työkaluketju

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Itse en voisi ostaa tuon hylsytyypin takia. Tykkään 6-kulmaisista.
Kimmo

Vastaa Viestiin