Suomen tehokkain 75?

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Suomen tehokkain 75?

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Eli missä tehot liikkuu suomenmaalla maksimissaan 75:n korissa? Paljonko tehoja/vääntöä.

Faktaa olis kiva saada tuosta vaihdelaatikon/muun voimalinjan kestosta tuolla 300+hv puolella niin tietäis vähän suunnitella setuppia sen mukaan :P

Ja lähinnä tuo väännönkestopuoli kiinnostaa.

Ameriikoissahan noissa on turbotettua V6:sta oikeen kunnon kuutioillakin mutta näkyy voimalinjatkin sitten olevan monesti jostain ihan muusta merkistä. ja vaihteisto edessä.

Ei muuten mutta kun tuossa olis yks ylimääränen puhallin tallilla joka niin sopis 75:een :roll: Ja kun ei enää ole luntakaan niin ei tolla vaparina saa kunnon sladia aikaan...

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Pitäshän ton voimansiirron kestää yli 300hv ja 450Nm... Varmasti kestää enemmänkin, jos on vaan kaikki gummit kunnossa. Eli ei oo "heikkoja lenkkejä". Turbossa ja 3.0:ssa vähän jykevämpi voimansiirto kardaaneineen ja perineen.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Otsosmi kirjoitti:Pitäshän ton voimansiirron kestää yli 300hv ja 450Nm... Varmasti kestää enemmänkin, jos on vaan kaikki gummit kunnossa. Eli ei oo "heikkoja lenkkejä". Turbossa ja 3.0:ssa vähän jykevämpi voimansiirto kardaaneineen ja perineen.
Onko siinä loppupeleissä muuta eroa kun ne laipat joista vetarit lähtee ja sitten tosiaan tuo itse kardaani? Kaks kappaletta kolmesta rättinivelestäkin näyttäis olevan samat numeroiden perusteella, luulis ettei kardaani kyllä TS:nkään heikoin lenkki ole..

Onkohan tuo 450Nm miten kiven takana orgis 1.8 turbolla?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Ei se nyt kauhian kiven alla ole. Japellahan on turbossa vakiovoimansiirrolla yli 400Nm. Isompaa imupesää turboon, cooleri, isommat suuttimet ja säädettävä ruisku, niin pääset jo pitkälle. Kunhan moottori on muuten kunnossa. :wink: Se keskimmäinen rättinivel on erilainen, itse sain briteistä aluksi kuulema orig. turbon nivelen, mutta oli väärä, jonka jälkeen lähettivät twin sparkin rättinivelen, joka sopi suoraan paikalleen. Itse mietin kardaanin teettämistä ristinivelillä, (joka ei kauhiasti olisi eronnut nivelten hinnasta) mutta luultavasti seuraavana porsisivat vaihdelaatikon kumit, jne. Joten kaipa tuolla voimansiirrolla selviää aika pitkälle, jossei hirvittävästi rääkkää. Kaiken toki saa rikki! :mrgreen:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

alfa 156 v6 kirjoitti:
Otsosmi kirjoitti:Pitäshän ton voimansiirron kestää yli 300hv ja 450Nm... Varmasti kestää enemmänkin, jos on vaan kaikki gummit kunnossa. Eli ei oo "heikkoja lenkkejä". Turbossa ja 3.0:ssa vähän jykevämpi voimansiirto kardaaneineen ja perineen.
Onko siinä loppupeleissä muuta eroa kun ne laipat joista vetarit lähtee ja sitten tosiaan tuo itse kardaani? Kaks kappaletta kolmesta rättinivelestäkin näyttäis olevan samat numeroiden perusteella, luulis ettei kardaani kyllä TS:nkään heikoin lenkki ole..

Onkohan tuo 450Nm miten kiven takana orgis 1.8 turbolla?
no kyllä ne kard nivelet on TS:ssä erillaiset kutosiin ja turboon verattuna..halkaisijassa on eroa.. kutosen ja turbon nivelissä on sama halkaisija..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti: no kyllä ne kard nivelet on TS:ssä erillaiset kutosiin ja turboon verattuna..halkaisijassa on eroa.. kutosen ja turbon nivelissä on sama halkaisija..
No niimpä näkyy olevankin kun tarkemmin katsoo :oops: Jopa eri numeroilla vaikka olin katsovinani toisin :lol:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Alfa Romeo 75 3.0 V6 Turbo
tämä??
..ammattina autoslalom..

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

kumimuumi kirjoitti:
Alfa Romeo 75 3.0 V6 Turbo
tämä??
Missä?? [suomessa?]
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kirjoittaa täälläkin silloin tällöin, nimimerkki Kai..
..ammattina autoslalom..

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Otsosmi kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti:Alfa Romeo 75 3.0 V6 Turbo

Missä?? [suomessa?]
Tuohan se oliskin melkonen peli varmaan, olis mielenkiintonen nähdä toteutus??? Yhdella turbolla/kahdella yms... :-D

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Kaivelen sulle ton twinturbo linkin.. :wink:

Edit: en äkkiä löytäny tota jenkkilän sivustoa, siellä pojat pulttaa 3.0 koneisiin tupla turboja -- tosin kone on spiderin korissa.. :lol: :shock:
..ammattina autoslalom..

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

..ammattina autoslalom..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Tässä SeiskaVitosessa on ainakin vakio laatikko ja se kestänyt käsittääkseni hyvin. http://www.alfa75.info/id622.htm

Harmi ettei tuon auton varsinaiset projektisivut ole enään toiminnassa.
Muistaakseni tuo vaihtoi viime keväänä omistajaan noin 20000 euron hintaan.
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jknracing kirjoitti:Tässä SeiskaVitosessa on ainakin vakio laatikko ja se kestänyt käsittääkseni hyvin. http://www.alfa75.info/id622.htm

Harmi ettei tuon auton varsinaiset projektisivut ole enään toiminnassa.
Muistaakseni tuo vaihtoi viime keväänä omistajaan noin 20000 euron hintaan.
Heh, 450hv@0.8bar. asiallista.

Harmi kyllä kun sivustot kiinni, olis aika mielenkiintonen projekti. Tässähän tulee visioita :shock:

Avatar
Mokoma
Viestit: 559
Liittynyt: 01 Elo 2006, 21:42
Car(s): Punto GT 1.4T -94, Accord -04, Rolla -88, ex 164 V6, ex 164 TS
Paikkakunta: Suomi

Viesti Kirjoittaja Mokoma »

Itellä pyöriny jo jonkun aikaa mielessä tuon 164:sen turbottaminen... Ja nyt on kyllä tosiaan pää täynnä visioita :-D

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

alfa 156 v6 kirjoitti:
jknracing kirjoitti:Tässä SeiskaVitosessa on ainakin vakio laatikko ja se kestänyt käsittääkseni hyvin. http://www.alfa75.info/id622.htm

Harmi ettei tuon auton varsinaiset projektisivut ole enään toiminnassa.
Muistaakseni tuo vaihtoi viime keväänä omistajaan noin 20000 euron hintaan.
Heh, 450hv@0.8bar. asiallista.

Harmi kyllä kun sivustot kiinni, olis aika mielenkiintonen projekti. Tässähän tulee visioita :shock:
Vaikka itseäni ei yhtään asia kiinostakkaan, päätinpä silti hieman auttaa teitä autojenne tuhoajia... Internetissä on se hyvä puoli että suurin osa jää jonnekin muistiin, jopa tämä kyseinen viesti

Tuolta vaan valitsemaan minkä päivän sivuja haluaa kyseisestä asiasta tutkiskella:

"http://web.archive.org/web/*/http://www ... g.com/ar75"

Esimerkkinä yksi vaihtoehdoista:
http://web.archive.org/web/200410131554 ... .com/ar75/

Muutenkin tuo webarchive on kätevä jos joku tietty tieto on hukassa ja linkit ei toimi, suosittelen.
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

saipa kirjoitti: Tuolta vaan valitsemaan minkä päivän sivuja haluaa kyseisestä asiasta tutkiskella:

"http://web.archive.org/web/*/http://www ... g.com/ar75"

Esimerkkinä yksi vaihtoehdoista:
http://web.archive.org/web/200410131554 ... .com/ar75/

Muutenkin tuo webarchive on kätevä jos joku tietty tieto on hukassa ja linkit ei toimi, suosittelen.
Loistavaa, jotkut ne vaan osaa/tietää :shock:

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

saipa kirjoitti: Vaikka itseäni ei yhtään asia kiinostakkaan, päätinpä silti hieman auttaa teitä autojenne tuhoajia...
Ei kai ne nettiä selaamalla tuhoudu? :roll:

Avatar
saipa
Viestit: 197
Liittynyt: 09 Maalis 2004, 01:22

Viesti Kirjoittaja saipa »

alfa 156 v6 kirjoitti:
saipa kirjoitti: Vaikka itseäni ei yhtään asia kiinostakkaan, päätinpä silti hieman auttaa teitä autojenne tuhoajia...
Ei kai ne nettiä selaamalla tuhoudu? :roll:
Ei sitä tiedä, joskus miulla lakannut Alfa Romeo toimimasta vaikka en ole tehnyt sitäkään vertaa...
-Alfaa käytetään usein merkitsemään ensimmäistä tai merkityksellisintä.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

90 kirjoitti:no kyllä ne kard nivelet on TS:ssä erillaiset kutosiin ja turboon verattuna..halkaisijassa on eroa.. kutosen ja turbon nivelissä on sama halkaisija..
Onko tuo takimmainen edes saman kokoinen? Ainakin OKP parts myy samalla numerolla AR 15 015 054 autoihin "Flexible joint rear GTV6 + 75 2,0 TS + 75 V6 + 90 V6"


Kuva

Olis yks V6 kardaani kumeineen tiedossa ehjä niin ajattelin vaan käykö se tuohon TS laatikkoon kiinni?

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

alfa 156 v6 kirjoitti: Olis yks V6 kardaani kumeineen tiedossa ehjä niin ajattelin vaan käykö se tuohon TS laatikkoon kiinni?
Hittolainen kun en muista. Muistaakseni kardaanin kokonaispituus on eri, mutta etummainen ja takimmainen gummi ovat samoja, muta se keskimmäinen olisi ohuempi ja pienemmällä jaolla. Ainakin EB sparesin mukaan. Tuosta twinsparkista pitäisi vähitellen purkaa koko voimansiirto, samoin kuin turbosta, joten siinähän ne saa lattialle vierekkäin... :wink: Aikataulusta tosin ei taas mitään tietoa. Viimetalven cooleriprojektikin tyssäsi vuodeksi. Mutta on taas saamassa tuulta purjeisiin kunhan haen välijäähdyttimen kaverilta espoosta. :mrgreen:
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

alfa 156 v6 kirjoitti:Olis yks V6 kardaani kumeineen tiedossa ehjä niin ajattelin vaan käykö se tuohon TS laatikkoon kiinni?
Ei käy. Yoke (tai mikä se osa nyt on nimeltään mihin kardaani tulee laatikon päässä kiinni) on TS:ssä pienempi kuin V6/Turbossa. Kävisköhän tuo isompi yoke sitten TS:n laatikkoon? Kardaanin patkät ovat ainakin keskenään sekoituskelpoisia.

Niin ja V6/Turbon laatikko ei mahdu paikoilleen ilman niitä korin ja palkin väliin tulevia "tiputuspalikoita". Kytkinkoppa on sen verran isompi.

:drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jknracing kirjoitti:Kardaanin patkät ovat ainakin keskenään sekoituskelpoisia.
Nojoo, eli periaatteessa voi käyttää V6:n etupätkää ja TS:n takapätkää ja sillon saa yhdistettyä V6 koneen TS:n laatikkoon?

Jos vaan tasapaino säilyy.... tuskin..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Niin. Tsekkaa se laatikon pään spooritus ekana. Käviskö sinne tuollainen V6/Turbon yoke. :drinking: Ja paikalliseen...
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

jknracing kirjoitti:Niin. Tsekkaa se laatikon pään spooritus ekana. Käviskö sinne tuollainen V6/Turbon yoke. :drinking: Ja paikalliseen...
Ainakin eri numerolla on tuo kikkula mihin "yoke" tulee kiinni joten mitoissakin varmaan eroja :oops:

Voi kun olis V6:n vastaava millä kokeilla... Mulla yks V6:n laatikko on mutta siihen on vaihdettu joskus ilmeisesti TS:n kytkinkoppa ja näin ollen tuo akselikin...

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Otsosmi kirjoitti:Pitäshän ton voimansiirron kestää yli 300hv ja 450Nm... Varmasti kestää enemmänkin, jos on vaan kaikki gummit kunnossa. Eli ei oo "heikkoja lenkkejä". Turbossa ja 3.0:ssa vähän jykevämpi voimansiirto kardaaneineen ja perineen.
Jepjep, nyt kun on penkitetty tuo n.350hv/450Nm ja hyvin kesti ainakin kesän. PAITSI TS:n vetarit & laatikosta lähtevien laippojen pultit. Kolmesti kaikki pultit poikki kerrallaan kiihdyttäessä....

Onko tuon Turbon/V6:n laatikon pultit paljonkin paksummat kuin TS? TS oli joku M8x1,25 kierteellä.

jos muutenkin vinkkejä pulttien keston parantamiseen, otetaan vastaan.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^kassillinen pultteja aina mukaan? :lol:
Suurempaa kovuusluokkaa saatavilla varmaan jostain.. mikäs tuolla sitten toimii sulakkeena, jos pultit alkaa kestämään?
..ammattina autoslalom..

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Äkkiseltään tulis mieleen että jos vaihtaa kovemmat pultit niin entistä helpommin napsahtaa poikki.

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Turbossa ja v6:ssa on 10mm. pultit.

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

12.9 venyy vähemmän kuin 10.9 tai normi 8.8. 8.8 onkin "räkää"

Murto- ja myötölujuus on suurempi, eli voima minkä pultti vaatii ennenkuin myötää ja murtuu poikki on suurin verrattuna noihin muihin pultteihin nähden. Murtumista ennen pultti kuitenkin myötää jolloin pultti venyy. Myötölujuus on tärkeämpi tieto kuin murtolujuus. Mitä lujempia/kovempaa materiaali on sitä terävämpi on myötöalue, eli voima-alue millä materiaali alkaa myötämään ja lopulta murtuu poikki on pienempi.


Mikäli myötujuus on suuri, niin materiaali tarvii lopulta venymiseen vähemmän voimaa kuin myötölujuuden saavuttamiseen. Peli on tällöin menetetty

Jos pultti on 12.9 niin se sietää enemmän voimaa ennenkuin myötää todella vähän ja murtuu poikki, mutta 10.9 venyy hieman enemmän myötämisvaiheessa. 10.9:llä voi siis ehkä välttää ikävät pulttien katkeamiset. Eli toisaalta 10.9 on parempi pultti vaikka lukujen mukaan kestäisi vähemmän voimia, mutta ei napsahda aivan yhtä herkästi lopulta poikki. Mutta toisaalta 12.9 on parempi koska kestää enemmän voimia ennekuin tapahtuu mitää muutoksia materiaalissa.

LUJUUSLUOKAT
Ruuvit
3.6 4.6 4.8 5.6 5.8 6.8 8.8 9.8 10.912.9

Mutterit
4 04 5 05 6 8 9 10 12

Ruuvit
Lujuusluokka ilmoitetaan muodossa A.B
A on sadasosa murtolujuudesta (Rm = 100 x A)
B on myötölujuuden ja murtolujuuden suhde kerrottuna kymmenellä (Re = 10 x A x B)
esim. 8.8 = Rm = 800 MPa ja Re = 640 MPa
Mutterit
SFS-EN 20 298-2 määrittää vakiokierteiset mutterit.
SFS-EN 898-6 määrittää tiuhakierteiset mutterit.
Lujuusluokan tunnus on kokonaisluku, joka ilmaisee minkä lujuusluokan ruuviin mutteri
voidaan liittää (ruuvin lujuusluokan ensimmäinen numero).
Matalille muttereille lujuusluokat on 04 ja 05.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

kumimuumi kirjoitti:^kassillinen pultteja aina mukaan? :lol:
Suurempaa kovuusluokkaa saatavilla varmaan jostain.. mikäs tuolla sitten toimii sulakkeena, jos pultit alkaa kestämään?
12.9 kovuus kokeiltu. naps vaan ja poikki kolmosella.

En tiedä seuraavasta sulakkeesta. Perä?
Abarth kirjoitti:Turbossa ja v6:ssa on 10mm. pultit.
Jeps, tässä ehkä sitten ratkaisu :P
Carlos kirjoitti: 10.9:llä voi siis ehkä välttää ikävät pulttien katkeamiset. Eli toisaalta 10.9 on parempi pultti vaikka lukujen mukaan kestäisi vähemmän voimia, mutta ei napsahda aivan yhtä herkästi lopulta poikki. Mutta toisaalta 12.9 on parempi koska kestää enemmän voimia ennekuin tapahtuu mitää muutoksia materiaalissa.
8.8 , 10.9 ja 12.9 kokeiltu. Ei taida auttaa kuin määrän lisääminen tai halkaisijan kasvattaminen?

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

alfa 156 v6 kirjoitti: Ei taida auttaa kuin määrän lisääminen tai halkaisijan kasvattaminen?
Eiköhän tuo ole helpoin tapa.
Tai sitten vaikka Nimonic tapit joka toiseen reikään.

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Titaanipultit ois poprock.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Carlos
Viestit: 1932
Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15
Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi

Viesti Kirjoittaja Carlos »

^Riippuu vähän niin titaanista ja onhan sitä nyt sentään parempiakin aineita moiseen hommaan.
KLIKS

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Carlos kirjoitti:^Riippuu vähän niin titaanista ja onhan sitä nyt sentään parempiakin aineita moiseen hommaan.
KLIKS
En ole mikään kemisti, mutta löytyyhän noita titaanipultteja ainakin Lambo Gallardo superleggerasta ja Bugatti Veyronista niin ei ne kuraakaan ole.
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Omasta kun aukesi/katkesi vetarin pultit ja uusia ei tuntunut aluksi löytyvän niin mietin kierteiden päivittämistä kaseista kympeiksi.
6- kantaruuvit eivät olisi mahtuneet ja normaalin kuusiokoloruuvinkin kanta oli hiinä ja hiinä, että mahtuuko ottamatta laippaan kiinni.

Avatar
kterkkila
Viestit: 2387
Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kterkkila »

Ei muuta kuin jostain vain etsit kutoseen kuuluvat 10mm pulteilla olevat vetoakselit ja tumpit laatikkoon ja napoihin. Sopivat suoraan TS:n laatikkoon, joten päivitys ei ole kummoinenkaan jobi ja vahvuus lisääntyy tuntuvasti. Sen lisäksi että kutosessa on 10mm pultit, ovat ne myös TS:ää suuremmalla kehällä..
Kimmo

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

kterkkila kirjoitti: Sen lisäksi että kutosessa on 10mm pultit, ovat ne myös TS:ää suuremmalla kehällä..
Jep. Senpä takia TS:n laippoihin ei meinaa kumpin pulttien kannat mahtua.

Mulle saa tarjota myös isoja akseleita ja napoja.


Tai sit sorvaan ne joskus itse. :?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^Pahus. purkuun tulossa gtv6 2,5 motilla. :lol:
..ammattina autoslalom..

Avatar
Abarth
Viestit: 3104
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Onkos siinä sitten "isot vetarit" vai?

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Ei pysty sanomaan. Joku viisaampi kertokoon, luulisin, mutta..
..ammattina autoslalom..

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

käsittääkseni kaikissa kuusimukisissa trans-axle alfoissa on isommat vetarit + edellisten lisäksi myös 75 turboissa..
Viimeksi muokannut 90, 28 Joulu 2008, 19:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

^Kiitos ja kumarrus. Näissä asioissa ei mutua tunneta.
..ammattina autoslalom..

Avatar
Otsosmi
Viestit: 754
Liittynyt: 04 Touko 2006, 08:18
Car(s): GTV V6 TB
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja Otsosmi »

Muistaakseni EB sparesilta väittivät, että 2.5 V6 75:ssa eri kardinaali kuin GTV6:ssa, jossa sama kuin 3.0 V6. Saattaa myös toki johtua siitä, että lähettivät ensin väärät rojut... :roll:
Ja siis luulisi olevan tuo paketti kokonaisuudessaan sama, jos kardaanit täsmää.
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

Avatar
90
Viestit: 8048
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): 75 2.0 TwinSpark -87
90 2.5 Super -87
164 3.0 autom -88
166 3.2 -99
QP IV V6 evoluzione -00
Volvo V60 T8 R-design AWD -21
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

jeps kardaaneissa on eroja mutta vetoakseleissa ei..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

Eikös tuo GTV:n kardaani ole lyhyempi? Onko muuten kaikissa GTV:ssä vetarin ja jarrulevyn välissä se "sovitepalikka"? Siis se millä jarrulevy tulee kiinni vetarintumppiin ja sitten taas vetari tulee kiinni siihen palikkaan. Joskus vaan katselin tuttavan entistä 2.0 GTV:tä ja siinä ainakin oli ne. Olisko siihen sitten joskus vaihdettu GTV6:n vetarit.

Edit. Siis onko aina kyseessä isommat vetarit, jos jarrulevyn ja vetarin välissä on se välikappale?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Eikös tuo GTV:n kardaani ole lyhyempi?
On. Se takaosa on eripitunen.
..ammattina autoslalom..

Avatar
jknracing
Viestit: 3075
Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
Car(s): 7 x 156 V6, Seiskafemmoja, 159
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jknracing »

kumimuumi kirjoitti:
Eikös tuo GTV:n kardaani ole lyhyempi?
On. Se takaosa on eripitunen.
Niin siis luultavasti ei pidempi? :silly: :drinking:
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

jknracing kirjoitti:
kumimuumi kirjoitti:
Eikös tuo GTV:n kardaani ole lyhyempi?
On. Se takaosa on eripitunen.
Niin siis luultavasti ei pidempi? :silly: :drinking:
Siis... :shock: ...gtv:n takaosa lyhyempi kuin 75.
..ammattina autoslalom..

Avatar
MiNkO^^
Viestit: 875
Liittynyt: 06 Huhti 2006, 13:03
Car(s): Projekti: 1.6 Alfa Romeo 75
käyttöauto: Seat Ibiza 1.8t Cupra R
Ex: Alfa Romeo 147
Paikkakunta: Päijät-Häme

Viesti Kirjoittaja MiNkO^^ »

:mrgreen:
Mitä sinä teet?Katselen Kuutamoa.Sano sille Kuutamolle että ottaa Alfansa alle ja ajaa tiehensä.

Vastaa Viestiin