Alfan laatu jyrää

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
lai
Viestit: 111
Liittynyt: 29 Syys 2004, 02:37
Paikkakunta: Pori

Alfan laatu jyrää

Viesti Kirjoittaja lai »

Näitä vikatilastoja on moneen lähtöön, tässä taas yksi joka lisää Alfan luotettavuutta.
http://www.kauppalehti.fi/4/i/uutiset/e ... 15&ext=ltr

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

No eipä tuo Alfan mainetta hetkauta suuntaa eikä toiseen, sen verran harvinaisia on nuo GTV:t. Sen sijaan hyvin yleinen mm. taksiautona on Volvo S80....! Audikin löytyy samalta listalta ja Jaggekin saa osansa kunniasta. Renault on totuttu näkemään näillä vikalistoilla ainakin yhtä usein kuin Alfa.

Kysehän on siitä miten merkki hoitaa asiakkaan kanssa asiat vikojen ilmetessä: joku merkki pitää asiakkaat tyytyväisinä, toisen merkin asenne saattaa olla hieman happamampi ja viidakkorumpu pitää huolen lopusta imagonluonnista....jotkut merkit osaa ottaa opikseen ja toiset taas ei.

Mielenkiintoista se Daimlerin ja Fiatin yhteistyön virittely...onhan Mersullakin ollut ongelmia laadun kanssa 90-luvulta alkaen... :wink:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

Eikä ne kaikki ole vikoja, ne on ominaisuuksia.. :wink:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
Pablo Honey
Viestit: 662
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 20:20
Car(s): Ex 156 2.5 V6
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pablo Honey »

Tuolta löytyy itse tutkimus:

http://www.whatcar.co.uk/news-special-r ... ?NA=229285

Fiat pärjäsi muuten yllättävän hyvin. Taakse jäi useampikin "laatumerkki".

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

"Yllättäen" tuo brittitilasto löytyi aika nopeasti firman sähköpostista.

Kuittasin vaan että mulla on muuten tosi hyvä rautakanki, siinä ei ole ollut yhtä ainutta vikaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
italia
Viestit: 883
Liittynyt: 03 Joulu 2005, 19:53
Car(s): HD Dyna Street Bob 1500cc -06

Exät: 13 Alfaa...
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja italia »

Alfa also had the most unreliable individual model - the old GTV. A staggering 97% of GTV owners experienced trouble.


Hmm.. täytyneeköhän myydä pois tuo autoteollisuuden epäluotettavin häpeäpilkku..??? :mrgreen:
QUORTHON 1966-2004

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

italia kirjoitti:Alfa also had the most unreliable individual model - the old GTV. A staggering 97% of GTV owners experienced trouble.


Hmm.. täytyneeköhän myydä pois tuo autoteollisuuden epäluotettavin häpeäpilkku..??? :mrgreen:
Joo myy pois vaan, ei sillä mitään tee. Mä voin auttaa sua siinä ja ostaa pois pikkurahalla.. :wink:

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Niin no. Eikö tämä tutkimus perunut siihen miten paljon asiakas valitti autostaan ja vaati korjauksia. Toisessa ääripäässä Corolla toisessa GTV.

Ok, olisikohan niin, että Corollan ja GTV:n asiakaskunta eroaisi hieman toisistaan... hohhoijaa. Sanotaan vaikka, että sadalle Corollistille annetaan kiskalla huono jäätelö, samoin GTV kuskeille. Joka ainoa Corollakuski syö jäätelönsä mukisemassa kun taas GTV kuskit todennäköisesti kaataa kioskin.

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1969
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: senza macchina...
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^juu, samoilla linjoilla.

Mitenhän kävisi, jos tehtäisiin "Tylsin auto tutkimus"? Voi olla, että Korollat voittasivat senkin..
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
JTD
Viestit: 584
Liittynyt: 26 Elo 2003, 06:30
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja JTD »

Ai kun nyt olis GTV! Kyllä brassailisin, kun rauta on kuumaa...

Tällainen on se paskimmista paskin auto! Vertaa vaikka omaasi...
159 2.0 JTDm, GT JTD, 156 2.5 V6

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

Olin loppuviikon saikulla, enkä päässyt getvosella töihin tämän tutkimuksen julkistamisen jälken, no maanantaina sitten....

berliina
Viestit: 1155
Liittynyt: 09 Marras 2005, 18:05
Car(s): ALFETTA GTV6
Paikkakunta: hausjärvi

Viesti Kirjoittaja berliina »

KJS kirjoitti:Olin loppuviikon saikulla, enkä päässyt getvosella töihin t
ämän tutkimuksen julkistamisen jälken, no maanantaina sitten....
Miten pääset sullahan on jousitus vika vai kuulutko niihin 3 prosenttiin joilla jouset ei ole poikki. P.s. Takajouset 75:seen vaihtanut oli vanhat väsyneet :lol:
Mitä pienempi vika sitä suurempi leka

Ärräpää
Viestit: 768
Liittynyt: 03 Syys 2006, 14:04
Car(s): 156 2.5 V6 -04
(155 2.0 ts -92)
Paikkakunta: Lemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ärräpää »

Olen himoinnut gtv:tä pitkän aikaa ja tulen sellaisen ostamaan joskus vielä. Ei vaikuta ostopäätökseen jotkut tutkimukset. :? 155 piti olla vikoja, eipä ole ensimmäistäkään tyyppivikaa löytyny mistä olisi haittaa. :silly:

Avatar
KJS
Viestit: 4704
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.6 TC, 1.6 dCi, 2.2 TDCi, 3.0 JTDm
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja KJS »

berliina kirjoitti: Miten pääset sullahan on jousitus vika vai kuulutko niihin 3 prosenttiin joilla jouset ei ole poikki. P.s. Takajouset 75:seen vaihtanut oli vanhat väsyneet :lol:
Ehkä Alfan jousitus ei ole niin idioottimaisesti suunniteltu kuin ooppelin, että sillä pystyy ajamaan vaikka ois jouset poikki, ei ne silti tietääkseni oo.

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Mahtavaa olla YKKÖNEN

en vaihtaisi pois ihan herkästi, aika erikoista himmeliä saisi tarjota (forza f...) ennen kuin menisi vaihtoon, toisaalta ei se vaihdokki kumminkaan olisi YKKÖNEN :-D
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

alfista kirjoitti:
Ok, olisikohan niin, että Corollan ja GTV:n asiakaskunta eroaisi hieman toisistaan... hohhoijaa. Sanotaan vaikka, että sadalle Corollistille annetaan kiskalla huono jäätelö, samoin GTV kuskeille. Joka ainoa Corollakuski syö jäätelönsä mukisemassa kun taas GTV kuskit todennäköisesti kaataa kioskin.
Kolikon toinen puoli on tietysti se, että Corolla kuski ei mene kioskille josta saa pilaantuneita jäätelöitä. GTV-kuski puolestaan...

:=)

Vakavasti: Tosiasia lienee se, että Alfa Romeoissa on vikoja - joo, niitä on kaikissa autoissa - tämän testin mukaan
niitä on pirusti juuri 916-mallisissa.

Tältä faktalta voi tietysti ummistaa silmänsä, työntää päänsä pensaaseen ja höpöttää jotain luonteesta.

Tai sitten voi miettiä, että kuinka hyvä vaikkapa nyt Alfa Romeo olisi jos näitä asioita vielä vähän korjattaisiin.

Henkilökohtaisesti toivon, että asoista oikeasti päättävät näkevät asian tuon jälkimmäisen mukaan.

-Tazio

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

jos asioita liikaa korjaa, varana on että alfasta tulee se corolla :-D

ihan henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä että aivan sama mitä muut sanovat, tai mitkään testit, saati sitten naapurit. Ajan sillä millä haluan ja nyt se sattuu olemaan Alfa, se on ainoa joka antaa jotakin, ei vain ota (rahoja). Mulle Alffalla ajaminen on enemmän kuin maine, kunnia, raha tai mikään muu, se vain tarjoaa sen oikean fiiliksen.

Ja turha väittää etten ole muita koittanut, 20 vuoden aikana olen pyörinyt autoliikkeissä hommissa, hakenut itse autoja Saksasta, tehnyt kauppaa ja korjaillut kylän vehkeitä. Kokemusta on melkeen joka merkistä ja tuskaisin taival oli uuden -02 mallin passatin kanssa (28 kertaa takuu laitossa). Kaikkia kun koittaa ja testaa jäljelle jää vain ALFA, ei voi mitään. Näin sen näin ja koin.

jos et tunne samoin, vaihda corollaan :wink:
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

gtvaj kirjoitti:jos asioita liikaa korjaa, varana on että alfasta tulee se corolla :-D

ihan henkilökohtaisesti olen kyllä sitä mieltä että aivan sama mitä muut sanovat, tai mitkään testit, saati sitten naapurit. Ajan sillä millä haluan ja nyt se sattuu olemaan Alfa, se on ainoa joka antaa jotakin, ei vain ota (rahoja). Mulle Alffalla ajaminen on enemmän kuin maine, kunnia, raha tai mikään muu, se vain tarjoaa sen oikean fiiliksen.

Ja turha väittää etten ole muita koittanut, 20 vuoden aikana olen pyörinyt autoliikkeissä hommissa, hakenut itse autoja Saksasta, tehnyt kauppaa ja korjaillut kylän vehkeitä. Kokemusta on melkeen joka merkistä ja tuskaisin taival oli uuden -02 mallin passatin kanssa (28 kertaa takuu laitossa). Kaikkia kun koittaa ja testaa jäljelle jää vain ALFA, ei voi mitään. Näin sen näin ja koin.

jos et tunne samoin, vaihda corollaan :wink:
Varmaan näin, mutta ei sen fiiliksen saaminen kaiketi edellytä teknistä epäluotettavuutta?

Ei ainakaan minun kohdallani. Tosin kokemukseni muista kuin italialaisista merkeistä on rajallinen. Viimeisen 18-vuoden aikana kun taloudessani olevista käyttö ja/tai harrasteautoista on vähintään yksi/kategoria ollut italialainen.

Ja silti, en voi olla ajattelematta että esim. 156 JTS:n sieluun ja siitä liikkumisella saatavaan fiilikseen ei välttämättä tarvitsisi kuulua vaikkapa nyt näitä kuuluisia MCSF-valojen vilkkumista.

Ainakaan minä en kokisi niiden puutteen syövän Alfa Romeon sielua millään tavoin. Olen ilmeisesti uskossani niin vahva, ettei
minun tarvitse seistä räntäsateessa tien poskessa ennen kuin koen ajavani autolla jolla on sielu :=)

Laatuongelmien vähättely ja pois selittäminen puolestaan kyllä syö. Se nimittäin syö juuri niitä mahdollistajia joita jokainen kaupallisesti toimiva organisaatio elääkseen tarvitsee.

En myöskään väitä, että Alfa Romeon laatu kokonaisuutena olisi jotenkin poikkeuksellisen huonoa, en vain näe tuota 'fiilis = epäluotettavuus' yhtälöä. Näen kyllä 'epäluotettavuus = kannattamaton liiketoiminta -> entinen valmistaja' yhtälön.

-Tazio

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

mielessäni vilkkuu jotenkin yhtälö huoltamattomuus+sateessa seisominen, mutta tämähän koskee kaikkia merkkejä :oops:
Monesti se epäluotettavuus on siis omistajassa....
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Tazio
Viestit: 3394
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

gtvaj kirjoitti:mielessäni vilkkuu jotenkin yhtälö huoltamattomuus+sateessa seisominen, mutta tämähän koskee kaikkia merkkejä :oops:
Monesti se epäluotettavuus on siis omistajassa....
Ihailen kykyäsi löytää tuostakin viestistä se oleellinen!
:=)

Jos olet aidosti kiinnostunut siitä miten huollan ja käytän autojani laittanet privaa tai avaat aiheesta uuden topicin.

Mutta tarkennetaan nyt vielä vähän:
En ole toistaiseksi joutunut moisen tapahtuman uhriksi, toivottavasti en joudukkaan. Tämä siitäkin huolimatta, että olen joskus puskenut työmatkaa vanhemmallakin kalustolla ihan vuoden ympäri.

Tuolla selvästi epäonnistuneella kevennyksellä yritin siis selventää näkökantaani siitä, että tuon 'fiiliksen' ja 'sielun' aikaansaamiseksi tarvittaisiin epäluotettavuutta.

En muuten vieläkään näe sitä. Oletko itse sitä mieltä, että vaikkapa nyt keskustellussa listassa mainitut Renault Laguna tai Volvo S80 ovat hyviä esimerkkejä sielukkaista menopeleistä?

-Tazio

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Huolto tyylisi ei valitettavasti kiinnosta, toteamus oli, kuten muutkin, yleistä kommenttia. Jos et huolla todennäköisesti joskus sukkasi sateessa kastelet.

Renu ja Volvo varmaan sielukkaita himmeleitä monelle, molemmilla on omat kerhonsa ja fanaattiset kannattajansa, eivät vaan sytytä meikäläistä.
Jollakin taisi omassa kommentissaan osuvasti lukeakkin jotenkin näin. "mielummin työnnän alfaa kuin ajan corollaa"

Uudesta topicista.. piti jo oikein katsoa mikä tämän otsikko olikaan, taisi jo mennä ohi aiheen muutenkin.


ps editti. edelleen ainoa jolla olen jäänyt tielle on 2.5 bensa johtotähti 190 kopassa, eikä ollut tosiaankaan oma..kop kop
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Sleepperi
Viestit: 478
Liittynyt: 16 Kesä 2006, 21:15
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Sleepperi »

"As last year, axle and suspension problems accounted for most claims on Alfas (over a third), but the electrics also proved shaky and accounted for a quarter of faults."

Eniten tuossa jutussa ärsyttää se, ettei tuosta saa mitään käsitystä kuinka vakavista vioista on kysymys. Joku nariseva pusla tai mystisesti ilmaantuva varoitusvalo on varmasti kallis korjattaa merkkiliikkeessä ja saattaa hyvinkin löytyä noilla kilometreillä kaikista getvosista..

Noh, toivottavasti näitä ei nyt tuoda enempää maahan, ettei tarvii etsiä jotain vielä harvinaisempaa kulkupeliä.. :mrgreen:
"Some cars have a fine tuned exhaust, so the noise they make is as fake as a hooker's smile."

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Olisin ehkä ajanut omalla GTV:lläni pidempäänkin jos sen moottorinohjaus olisi toiminut kunnolla. Minä en nähnyt tyhjäkäynnin humppaamisessa ja ajoittaisessa todella laiskassa kaasuun vastaamisessa mitään sielukasta, vika on vika, oli se sitten missä autossa tahansa.

Uskoa kyllä koeteltiin kun kaupunkiliikenteessä ei tahtonut pysyä perheenäitien Corollien perässä. Cuore Sportivo, jep jep.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Joo, en yhtään ihmettele jos tuosta getvosen takapään nivelistä jotain leimalla löytyisi. Sinnehän upposi 14 puslaa ja niveliäkin on lisäksi kymmenkunta. Leimamiehen unelma, jos oikeen vempaa, aina löytyy jostain väljää.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

gtvaj kirjoitti:mielessäni vilkkuu jotenkin yhtälö huoltamattomuus+sateessa seisominen, mutta tämähän koskee kaikkia merkkejä :oops:
Monesti se epäluotettavuus on siis omistajassa....
Olen jokseenkin samaa mieltä, koska Alfa on sellainen merkki, jota monet haluaa kokeilla vaikka kerran. Jos ei miellyttänytkään niin laitetaan Alfa kiertoon...usein seuraavalle kokeilijalle ja huonolla tuurilla sama kuvio toistuu.

Tiedän tapauksen, jossa 156 V6 lähti omistajalta vaihtoon ILMIn hajoamisen takia... :roll: ei siis kovin suurta kiintymistä ollut ehtinyt tapahtua.
Taisi olla Bemari seuraava kärry, joten.... :lol:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Alfetta&156
Viestit: 205
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 15:15
Car(s): 156/166/ALFETTA 2.0

Viesti Kirjoittaja Alfetta&156 »

gtvaj wrote:
mielessäni vilkkuu jotenkin yhtälö huoltamattomuus+sateessa seisominen, mutta tämähän koskee kaikkia merkkejä
Monesti se epäluotettavuus on siis omistajassa....


Olen jokseenkin samaa mieltä, koska Alfa on sellainen merkki, jota monet haluaa kokeilla vaikka kerran. Jos ei miellyttänytkään niin laitetaan Alfa kiertoon...usein seuraavalle kokeilijalle ja huonolla tuurilla sama kuvio toistuu.
Jo muutaman Alfan kokemuksella en kyllä yhdy tähän huoltamattomuus = sateessa seisominen yhtälöön.
Kyllä näissä peleissä, piru vie, on ollut luotettavuusongelmia huollosta riippumatta huomattavasti normaalia enemmän. Perheeseen kun on sattunut tihennetystä huollosta huolimatta mm. jakohihnan katkeaminen x 2, vaihdelaatikon rikkoontuminen, kannentiivisteen kärähdys sekä tukku pienempiä vikoja.

Sielukkuuteen näitä luotettavuusongelmia en kyllä mitenkään saa yhdistettyä. Olisin kyllä ihan mielelläni ollut ilman jokavuotista parin tuhannen euron korjauskustannusta.

Kyllä Alfan sielu löytyy ihan jostain muualta!

Avatar
155156
Viestit: 2092
Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
Car(s): Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 2.0T vm. 2018
Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 155156 »

Alfetta&156 kirjoitti:Sielukkuuteen näitä luotettavuusongelmia en kyllä mitenkään saa yhdistettyä... Kyllä Alfan sielu löytyy ihan jostain muualta!
Erittäin hyvin sanottu. Rasittavia nämä "huono laatu = autolla on luonnetta" latteudet.

Avatar
AlfaTom
Viestit: 2856
Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
Paikkakunta: Kuusankoski

Viesti Kirjoittaja AlfaTom »

Ei pitäisi kehua peliään liikaa, ettei käy huonosti...mutta kehunpa kuitenkin!

Alfa 156 V6 ollut meillä Juhannusviikolta 2005 asti eikä ole muuta remonttia tehty kuin ylätukivarret vaihdettu, toki huolto-osia normaalissa tahdissa.

Ei koskaan yhtään vikaa joka olisi estänyt auton käyttöä, pienet moitteet menee lähinnä joidenkin muoviosien laatuun ja viimeistelyyn liittyen, mutta nämä on toissijaisia juttuja, joiden en anna häiritä.

Huollot olen tehnyt itse, joten ainoa puute on korjaamon diagnoosilaitteen puuttuminen, mutta eipä tuolle ole tarvetta ollutkaan.

Saattaahan olla, että huomenna menee jakohihna työmatkalla, juuri kun kiihdyttää rampista ohitustielle ja kierroksia on karvan verran alle rajoittimen :lol:

Tänään kun kävin pesuhallissa ja ajoin Alfan ulos sieltä niin tuumasin, että kyllä on kaunis auto. Kotipihalla kun näppäsin vielä kuvan puhtaasta Alfasta ja ihailin sen linjoja läheltä, niin vaimo luuli että annoin pusun lokasuojaan Alfalle :wink: Täytyy sanoa ettei se kaukana ollutkaan, mutta ei pidä ottaa tavaksi kun tulee vaimo mustasukkaiseksi :lol:

Sori ehkä pieni OT...lähti vaan mopedi lapasesta ja syy on Alfan :-D

Mutta milläs me sitten ajetaan kun 156:sta ei enää ole.... :shock:
Alfa164Super3.0A M-B Sprinter 313 Kawasaki ZRX1200 Aprilia50

La vita è

Avatar
Dobber
Viestit: 735
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Dobber »

Kylläpä tuo 156 on pelannut päivittäisessä käytössä paremmin mitä yleinen mielikuva antaa olettaa. Ei ole sähköt pätkineet ja pakkasellakin on erinomaisen lämmin. Parasta talvilaatua mitä on ollut aijemmin ja se ajettavuus on talvellakin erinomainen. Alustan palikoita tuntuu menevän 50tkm välein vaihtoon, mutta kokeilin viimeksi saksalaista tukivartta ja toiselle puolelle italian laatua eipä sakun tekele kestänyt sen paremmin. Ei ole kiinni siitä missä valmistetaan. Taitaa vaikuttaa enemmän rakenne ja, jos vielä on madallettu ja jos huristelee reilummin mutkiin.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Mutta harrastus toiminta saa maksaa! :mrgreen: :silly:

quadrifoglio verde
Viestit: 223
Liittynyt: 13 Elo 2004, 04:22

Viesti Kirjoittaja quadrifoglio verde »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Olisin ehkä ajanut omalla GTV:lläni pidempäänkin jos sen moottorinohjaus olisi toiminut kunnolla. Minä en nähnyt tyhjäkäynnin humppaamisessa ja ajoittaisessa todella laiskassa kaasuun vastaamisessa mitään sielukasta, vika on vika, oli se sitten missä autossa tahansa.

Uskoa kyllä koeteltiin kun kaupunkiliikenteessä ei tahtonut pysyä perheenäitien Corollien perässä. Cuore Sportivo, jep jep.
Selvisikö koskaan että mikä oli tuon vian varsinainen aiheuttaja, tuo ecu itsessään?

Avatar
Alfieri
Viestit: 638
Liittynyt: 17 Syys 2006, 23:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Alfieri »

155156 kirjoitti:Rasittavia nämä "huono laatu = autolla on luonnetta" latteudet.
Samaa mieltä.

Mutta toisaalta myöskin ymmärrettävää, että jos yhtenä päivänä kuuluu moottorista kolina ja seuraavana ei, toisinaan varoitusvalot vilkkuvat ja toisinaan pysyvät sammuksissa, jos joku kytkin osoittaa ajoittaista toimimattomuutta - ja mihinkään ei löydy yksinkertaista selitystä eikä selkeää vikaa, niin helpostihan sitä ajattelee, että autolla on itsenäinen tahto ja luonne ja se toimii kuin elävämpikin olento...

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

quadrifoglio verde kirjoitti:Selvisikö koskaan?
Ei. Lambdaan se ilmeisesti liittyi kun vikakoodi tuli aina sieltä, ja jostain syystä lambda näytti välillä piirtävän signaalia ja välillä ei vaikka itse anturiakin vaihdettiin pariin kertaan ja itse mittailin johdotusta. Ehkä vika oli ECUssa, ehkä ei.
Alfieri kirjoitti:helpostihan sitä ajattelee, että autolla on itsenäinen tahto ja luonne
Kyllä epämääräiset kolinat ja vilkkuvat varoitusvalot saisivat minut lähinnä ajattelemaan auton/merkin vaihtoa. Ei se lopulta sen vuoksi vaihtunut, edeltävä 156 siiseli kun toimi ihan niin kuin pitääkin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
gtvaj
Viestit: 1323
Liittynyt: 11 Elo 2005, 12:49
Car(s): GTV ts -95, 156 Busso
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja gtvaj »

Alfieri kirjoitti:
155156 kirjoitti:Rasittavia nämä "huono laatu = autolla on luonnetta" latteudet.
Samaa mieltä itsekkin, ilmeisesti joku veti vääriä johtopäätöksiä tekstistäni, rivien välistä.

jos autolla on luonnetta ja siitä pitää, nielee monesti pienet vaikeudet "harrastuksen " pikkiin, tai sitten muuten vaan nautito peittää tuskan, tiettyyn rajaan asti.
Ainahan se on etu jos vehkeet pelaa ja sielukkuus tosiaan ei liity noihin remontti hommiin laikaan.

Itselläni muuten getvonen sattuu toistaiseksi olemaan varmaan se ainoa auto (n: neljästäkymmenestä) missä ei ole ollut ongelmia, sama koskee niitä sataa elektrronista laitetta joita olen kiikuttanut takuu huoltoon ja Alfan sähkölaitteita.
Toimii, ei toimi, toimii.... no ei toimi

Avatar
Vesihiisi
Viestit: 88
Liittynyt: 05 Marras 2007, 21:57
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Vesihiisi »

No nyt löyty lista missä ei alfaa näy ja hyvä tietysti niin...tiedä sit mitenkä toi nyt ois laadun kanssa tekemisissä mut ainaki mieltä virkistää. :mrgreen:
http://kuvat.iltalehti.fi/uutiset/ratti ... oHM_uu.gif

V6
Viestit: 5200
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja V6 »

Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02>Helkama

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Mitäköhän Lancia sitten teki listan häntäpäässä :? Taino Fiiatti mutta se nyt on mitä on :mrgreen:
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Vastaa Viestiin