Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

Moi. Viime keväänä aloin mitoa kuolaamaan ja kävinkin sen silloin deltalla koeajamassa. Deltan palvelu ja luotettavuus ei silloin vakuuttanut, joten autokin jäi tilaamatta. Hinku saada oma alfa jäi kumminkin ja syksyllä ensimmäisten ilmoitusten tullessa suuntasinkin autokeskukselle tiedustelemaan tilannetta (Tuli vietettyä viikko Roomassa joka edisti hinkua aika hyvin). Tammikuussa tuli sitten oma pirssi sieltä tilattua ja nyt aika kuluu toimitusta odotellessa..
If it ain't Boeing, I'm not going

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

minkäslainen Alfa sieltä on tulossa?

edit: niin siis luetaan kunnolla nuo tekstit:D onnea vaan uudelle alfistille! tulevalle tosin mutta kuitenkin

Avatar
Crockett
Viestit: 33
Liittynyt: 07 Maalis 2010, 03:09
Car(s): BMW 330iA M-Sport
Ex. MiTo 155TB

Viesti Kirjoittaja Crockett »

minkäslainen Alfa sieltä on tulossa?


Mito 155-heppasella koneella.
If it ain't Boeing, I'm not going

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

luin siis ton sun juttusi vaan nopeasti aluksi enkä hoksannut tota mito sanaa tuolta....sori....sitte uusiksi pänttäsin vähän isommalla ajatuksenjuoksulla :mrgreen:

santtu
Viestit: 26
Liittynyt: 17 Maalis 2010, 21:01
Paikkakunta: Jyväskylä

alfa rosso

Viesti Kirjoittaja santtu »

Tervehdys!

Nyt on sitten ensimmäinen Alfa hankittu. 156 2.0ts, alfa rosso, 1998. 145tkm ajettu. Oli tuolla myydään palstan puolella jo jonkun aikaa tarjolla.

Koko innostus Alfaan lähti vähintääkin persoonallisesti liikkeelle. Huomasin nettiautossa 1600:lla myynnissä 156:n, joka oli liettuan rekisterissä ja Italiasta sinne tuotu. Auto oli Suomessa ja kohtuu lähellä joten olihan se nähtävä. Olihan auto loppujen lopuksi täysi pommi. Haisin pari päivää palaneelle öljylle, autosta puuttui mm. katalysaattori ja miljoona muuta vikaa siinä oli... mutta auto oli omalla tavallaan persoonallinen, kaunis ja hyvä ajaa. Siitä lähti innostus että tuollaisen voisi ehjänä ostaa harrasteautoksi. Vaatimukset oli alle 150tkm ajettu, kone +kori+vaihdelaatikko kunnossa, alfa rosso, ei tuunattu ja lisävarusteet plussaa. Nettiautossa aikani etsittyä löysin tämän sivuston ja tuon ostamani Alfan ilmoituksen.
Auto on mielestäni todella hieno ja sillä on ilo ajaa.

Lisävarusteista löytyy mm.: musta todella siisti momon nahkasisusta, webasto kaukosäätimellä, kattoikkuna, automaatti-ilmastointi. Auton kunnosta ja kunnostamisesta\ylläpidosta voisin kirjoittaa tuonne projektit osastolle. Sen verran voisi paljastaa että Milano by night on jo tullut tutuksi, mutta sehän kai kuuluu asiaan!
T: Santtu :-D

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

onnea uudelle autolle ja tervetuloa joukkoon!

Avatar
walther
Viestit: 9
Liittynyt: 19 Marras 2009, 11:24
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja walther »

Buon giorno,


hivenen kesti tähän topiciin kirjoittaminen, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan!

Marraskuussa perheemme sai neljännen jäsenen, kun Konalasta löytyi priima 159 1.9 JTS. Kyseinen yksilö on minun toinen Alfani (ex 147 JTDm, todellinen viha/rakkaus). Alfa Rosso lyöty autoni pintaan ja se liikkuu Hki-Porvoo -välillä, joten ei muuta kun lapaa pystyyn!

Nautinnollista kevättä kaikille toivoo,

Aleksi

Tessutin
Viestit: 2
Liittynyt: 02 Touko 2010, 20:32
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Tessutin »

Morjensta vaan!

Eli nyt italoautoilla ajelu on saavuttanut luonnollisen pisteensä ja ajelen nykyään tyytyväisenä vm.2002 156:sta alfaa.

Kipinä noihin näihin vehkeisiin on saatu jo pikkupoikana, kun perheellämme oli Lancia Thema turbo(ykköskoppa).
Sittemmin itsellä ollut Lancia ja Fiiattia fiiatin perään! Ja tulihan sitä välillä jopa OOPPELILLA ajeltua :oops:

Tampereella havainnut jo hienoa yhteisöllisyttä morottelun puolesta.

Autoa voi bongata Lielahdesta aika usein,sekä kuvia tulossa albumiin.

Nähdään ja morotellaan!

tiukka Temekki
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Huhti 2010, 20:38
Paikkakunta: Espoo

Uusi AR-kuski Espoosta, mallina 159 vm.2007

Viesti Kirjoittaja tiukka Temekki »

Moi kaikki!

Projektiosastolle olenkin jo kirjoitellut, mutta itseäni en ole esitellytkään vielä, joten tässä tulee sekin asia kertaheitolla.

Espoossa asustelen, kymmenisen Autovahinkokeskus Oy:ltä ostettua projektia hankkineena taas sorruin uuteen autoon. Alfa 159 makasi siellä halpana, ja iskin kiinni. Nyt 5-6/2010 taitaa mennä tämän projektin parissa.

Olen pienyrittäjä, perheellinen, 32v heppu joka tuntee halukseen löytää sen unelma-auton. Vielä ei ole tullut vastaan, mutta nyt tuntuu Alfan kohdalla että tässä on sitä jotain. Sydän sykkii heti alussa jo tälle värkille ihan eri tavalla kuin japanilaisille. Autossa näyttää olevan jo virrattomana ja hengettömänä luonnetta ja tyyliä, pelkästään sisällä istuminenkin saa motivaation kasvamaan jotta projektia saisi koko ajan lähemmä loppua ja juhannukseksi pääsisi lepäämään luonnon siimekseen uudella kiesillä. Autossa on huomattavaa se että se rakennettu intohimolla ja ylpeydellä, toista maata kuin Fiatit joiden kuuluukin olla ehkä vähän tavanomaisempia ja arkisempia.

Projektiosastolle lupaan kirjoittaa paljon kysymyksiä asiantuntijoiden vaivaksi. Olen ilolla pannut merkille että tämän merkin kuskit ovat selkeästi avoimia ja avuliaita kaikella tavalla, ja henki on vähän kuin perhemäinen, ei mitään kyräilyä. Aiemmin olin vahva Bmw-mies, mutta saas nähdä viekö tämä merkki mukanaan, kuin niin monelle näyttää käyneen! Auto tarjoaa mielestäni enemmän tunnetta ja vähemmän järkeä kuin tuo mainittu saksalaismerkki. Itse kaipaan autolta enemmän juuri luonnetta ja sitä että on ilo lähteä töihinkin kun tietää se että matkan taittaminen on aina jotain positiivista.

Alan harjoitella alfistien moikkaamista, joka muilla merkeillä ei ole niin tuttu tapa... :)

Terkuin,
Teemu M, Espoon Olarista

P.s. ottakaa pääkaupunkilaiset rohkeasti yhteyttä, erityisesti 159:n omistajat. Näistä rakkaista autoista kun ei koskaan voi puhua liikaa.
Monen auton loukussa, aina... nämä ovat pakkomielle.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 213
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Eka Alfa

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Tervehdys vaan, vuosia olen miettinyt, että pitäisi ostaa Alfa - ihan muotoilun takia kun ne vaan on hienoja. Nyt sitten vihdoinkin n. 10 auton jälkeen on tallissa Alfa 159 2.4 sw Q-tronic ja hienosti kulkee. 500 km ajettuna ja vielä naurattaa. Löpöstä tuntuu aikalailla tykkäävän, mutta onneksi sitä saa huoltsikalta. Edellinen auto oli S40 T5 AWD ja kyllähän tässä on enemmän ison auton tuntua. Jaggeja on ollut pari ja myös hieoja pelejä ja yhtä aliarvostettuja meillä kun Alfat.

Olen lukenut foorumia jo vuosia, vaikka nyt tosiaan eka Alfa itellä. Täytyy antaa tunnustusta, että loistava foorumi kuten muuten myös Kissankulma. Apua ja vinkkejä tulee nopeasti ja Suomi 24 tyyppiset asiantuntemattomat/asiattomat viestit on minimissä.

Eli älkää olko ihmeissänne jos meikä ajaa lapa pystyssä (lähinnä Turun suunnilla) kun Alfa tulee vastaan - se vaan on hauska tapa kuten on myös Jaggemiehillä(ja naisilla) harinaisia kun ollaan tässä VAG:n luvatussa maassa.

Zio
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Touko 2010, 13:32
Car(s): 156 JTDm 1.9 SW
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Zio »

Tervehdys foorumisteille!

Ostin pari päivää sitten ensimmäisen ihka oman Alfani, joten olen 156 SW JTD 1.9:n ylpeä omistaja. Auto on vm. 2005, rosso radicofani. Aikoinaan tuli ajetuksi paljonkin perhepiirissä ollella 80-luvun GTV 2.0:lla, ihan niitä viimeisiä perinteisiä, joten Alfat eivät ole uusi juttu. Alfa-tapahtumissakin käytiin veljeni kanssa. Sitten olin yli 10 vuotta kuivilla, vaikka pysyin italialaisissa (Dedra ja erinäisiä Fiateja). Alfa oli mielessäni aina se ainoa oikea, mutta viime vuodet tarvitsin Stilo Multiwagonin kapasiteettia lähinnä lastenvaunujen kuljettamiseen. Tuo vaihe on nyt kuitenkin ohi, ja niin ovat Fiat-vuotenikin :wink: Täysin ongelmitta nuo Fiiut palvelivat, ei siinä mitään, mutta vain Alfa on Alfa, ja kahta autoa en pidä kerrallaan.

Itse asiassa halusin 166:n, joka on mielestäni ylittämättömän hieno peli, mutta käytännön syistä päädyin ainakin toistaiseksi 156 SW:iin. Lisäksi autoni vakuutti heti koeajossa enemmän kuin siskollani uudesta asti ollut vuoden 2000 156 1.8 Super, jota olen joskus ajanut, ja positiivinen vaikutelma sen kuin lisääntyi, kun viikonloppuna ajelin tuoreella hankinnallani. Aikoinaan ajattelin, ettei Alfa ikimaailmassa saa olla diesel, mutta 150-heppaisen vääntö on hälventänyt nuo ennakkoluulot. Ikä ei tule yksin...

Pääsin aloittamaan alfistien moikkaamisen Pohjan maisemissa lauantaina puolenpäivän maissa, kun vastaan tuli punainen 155 :-D Takaisin Espooseen ajoin moottoritietä sateessa, joten kädenheilautukset jäivät vähiin, vaikka yritin nostaa kättä viime hetkessä bongaamalleni 164:lle, joka paineli Turun suuntaan...
■■=v=■■

Avatar
Jakke
Viestit: 3373
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 159 2.2 SW
Fiat Coupé

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pitäiskö nyt sitten itsekin ilmoittautua, kun tuli kai joku reilu kuus vuotta oltua käytännössä poissa foorumilta. 2003 tänne näköjään olen jo rekannut ja niihin aikoihin oli sekä 75TS, että 164TS harraste- ja myös ihan käyttöautona. Nyt siis palattu Alfojen pariin vuosien Fiat-seikkailujen jälkeen.
facebook.com/jakkeh
ooo--v--ooo

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

Hei kanssa-autoilijat!

Päätin talvella vaihtaa läpiruostuneen -92 Golfin uuteen autoon. En ihan osanut päättää että mihin, mutta jonkun tyyppistä farmaria olin ajatellut. Tarjoutui yllättäen tilaisuus ostaa kaverin alfa 156 2.0 JTS sw ja pakko tunnustaa, että se auto vei mun sydämen heti ekalla koeajolla! Aivan mahtava, ihana, upea auto! En ollut koskaan tajunnut että voisin rakastaa jotain autoa näin paljon! Alussa keksin kaikenlaisia (teko)syitä lähtä ajelemaan. Jos ei muuta, niin ainakin piti vaihtaa parkkipaikkaa, ja töihin oli suorastaan riemullista ajaa kun matkaa on kokonaiset 16 km :wink:

Tuttavien kommentit olivat kyllä kullan arvoisia: "MIKÄ toi on??", "Hullu!" (olen nainen, joten olen siis pakostakin hullu kun olen ostanut golfin tilalle alfan) ja monelta taholta tuli tietoa alfan varaosien hinnoista ja huollosta ja bensan kulutuksesta jne - varmaan kaikille tuttuja juttuja. No, itse ainakin ajan nyt autolla, joka istuu kuin hanska käteen, tottelee kuin lämminverinen hevonen ja on vielä kaunis katsellakin! Enkä tiedä montaa, jotka voivat sanoa saman.

Olen ikuisesti kiitollinen kaverilleni, joka myi tämän auton minulle! Ja ymmärrän nyt, miksi monet alfa-omistajat ovat merkkiuskollisia :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^Hienoa ja myös ^^ hienoa, että Jakke on palannut 8)

Turussa on aktiivisia Alfisteja paljon, joten varaudu nostamaan kättä kun Alfa tulee vastaan :-D Lupaan itsekin, kun siellä nykyään viikottain tulee käytyä.

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Zio kirjoitti:Itse asiassa halusin 166:n, joka on mielestäni ylittämättömän hieno peli, mutta käytännön syistä päädyin ainakin toistaiseksi 156 SW:iin. Lisäksi autoni vakuutti heti koeajossa enemmän kuin siskollani uudesta asti ollut vuoden 2000 156 1.8 Super, jota olen joskus ajanut, ja positiivinen vaikutelma sen kuin lisääntyi, kun viikonloppuna ajelin tuoreella hankinnallani. Aikoinaan ajattelin, ettei Alfa ikimaailmassa saa olla diesel, mutta 150-heppaisen vääntö on hälventänyt nuo ennakkoluulot. Ikä ei tule yksin...
Tervetuloa takaisin porukkaan! Jos Sportwagonissasi on yksipulttiset vanteet, niin se on tuttu peli. Niiden käsittelyssä on pari neuvoa tarpeen. Toivottavasti Delta ei ole ampunut kesävanteita kuorma-auto-pysyllä kiinni.

Zio
Viestit: 5
Liittynyt: 11 Touko 2010, 13:32
Car(s): 156 JTDm 1.9 SW
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Zio »

alfista kirjoitti: Tervetuloa takaisin porukkaan! Jos Sportwagonissasi on yksipulttiset vanteet, niin se on tuttu peli. Niiden käsittelyssä on pari neuvoa tarpeen. Toivottavasti Delta ei ole ampunut kesävanteita kuorma-auto-pysyllä kiinni.
Kiitoksia! Juuri tuosta autosta on kyse. Itse asiassa haluaisin niistä yksipulttisista eroon ja alkuperäisen kaltaiset tilalle aika piankin, joten otan vinkkejä vastaan mielelläni. Pulttien kannat näyttävät jo aika kuluneilta eikä takaluukusta löytynyt erikoisavainkaan ole enää ihan iskemätön, joten ounastelen ongelmia irrottamisessa...

Jos jätetään pois renkaat, jotka ovat vähän liian matalaprofiiliset makuuni, olen autoon todella tyytyväinen.
■■=v=■■

JoniB
Viestit: 49
Liittynyt: 27 Touko 2010, 23:22
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja JoniB »

Tervehdys vaan kaikille.

Ostin juuri ensimmäisen Alfan ja tietysti täysin fiilispohjalta.
Toisille auto on vain kulkuneuvo, mutta minulle se on enemmän.

Autoni on siis gtv(916)turbo.
On se vaan niin pirun nätti auto.

Edellinen harrasteautoni oli bmw m5 -91, mutta nyt oli aika jollekin muulle, sykähdyttävämmälle muotoilulle ja hienolle ajettavuudelle, gtv oli siis selviö :)

Itse olen tällainen "nuori" 2:n lapsen isä, jolle autot on intohimo.
Lappeenrannan seudulla asustelen.

-Joni

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

JoniB kirjoitti:Tervehdys vaan kaikille.

Ostin juuri ensimmäisen Alfan ja tietysti täysin fiilispohjalta.
Toisille auto on vain kulkuneuvo, mutta minulle se on enemmän.

Autoni on siis gtv(916)turbo.
On se vaan niin pirun nätti auto.

Edellinen harrasteautoni oli bmw m5 -91, mutta nyt oli aika jollekin muulle, sykähdyttävämmälle muotoilulle ja hienolle ajettavuudelle, gtv oli siis selviö :)

Itse olen tällainen "nuori" 2:n lapsen isä, jolle autot on intohimo.
Lappeenrannan seudulla asustelen.

-Joni
Teretulemasta foorumille. Iso peukku hienosta autosta :-D Morjestellaan kylällä, ja saa myös tulla jututtamaan.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Smacket tervehtii!

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Tervehdys kaikille! Uusi AR-harrastaja ilmoittautuu mukaan Alfojen ihmeelliseen maailmaan! 8) Nimimerkki Smacket:in takaa löytyy 30v. jamppa Keski-Suomen kauniista maisemista, Saarijärveltä. Muutama päivä sitten hymy korvissa saakka tuli vaihdettua Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 99. Novitechin mausteilla - ja hetkeäkään en ole vielä katunut! Aivan mahtava auto! :)

Kuva

Täytyy sanoa että, pidempään ovat jo Alfat kiinnostaneet, mutta vasta nyt ( erään yksilön tultua "naapurikylään" myyntiin ) päätin käydä tutustumassa kerrankin lähemmin. No niinhän siinä sitten kävi, että koajon aikana tuli niin hyvät fiilikset että pakkohan se oli hankkia. :)

Autot ovatkin olleet harrastuksena jo ennen kortti ikää, varsinkin persoonalliset, tyylikkäät ja nopeat autot ovat olleet sydäntä lähellä. Olen aikaisemmin harrastanut mm. ranskalaisia autoja paljon, ja olenkin RTF Ry:n (www.rtf.fi) pitkäaikainen jäsen ja mm. webmaster.

Tällä hetkellä työskentelen täällä Keski-Suomessa, Saarijärvellä ATK-päällikkönä, tarjoten asiakkailleni mm. web-ratkaisuja, grafiikka- video, ja mainospalveluja sekä ICT-palveluja.

Tarkoitus olisikin syventyä hartaasti Alfa Romeoiden maailmaan ja huoltaa ja puunata tuo nykyinen 156:nen oikein hyvään iskuun. Yksilö on hyvä ja kunnossa, mutta laitettavaakin esim. huoltojen muodossa on. Tästä perustankin jatkossa tuonne projekti-osioon oman blogin.

Alfabbs.fi -osoite onkin tullut tutuksi ennen auton ostoa - tuli varsin tarkkaan tehtyä taustatyötä kaikkeen 156 V6-malliin liittyen. Kiitokset hyvästä ja informatiivisestä foorumista!

Mutta eipä tässä kummempia! Jatkat tarinointia myöhemmin tuolla Projektien puolella, varmasti tulen tiedustelemaan teiltä alfa-guruilta monenlaista juttua - ja kaikki tieto otetaan avosylin vastaan.

PS. Jos joku tunnistaa tai tietää auton JYT-4 -historiasta, tai on mahdollisesti omistanut sen joskus niin kaikki tieto autosta on tervetullutta!
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
h_lauri
Viestit: 6675
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

Moi kaik. Pojalle kun piti lakkiaislahjaa miettiä, niin yhtenä ideana päähän pälkähti alfa. Koeajoin 75 TS:ää joskus '89 ja siitä lähtien on päässäni pörisseet sen kiihdytysmurinat. Hintaa vain olen aina pitänyt kovana, mutta vanhemmiten suhteellisuudentaju on lisääntynyt tai jotain ja aloin seikkailla autosivustoilla.

Tuossa suunnilleen kilsan päässä olikin alfa kaupan. joten ostin 156 1.9 JTD:n vm 2001, ja saatoin näin liittyä mukaan porukkaanne. Liittymisen suhteen kävi hauskasti: liityin suunnilleen samaan aikaan pojan kanssa - toisistamme tietämättä.

Ensihankinnat sisuksiin on tehtynä: kangasmattosarja ja tseban nuppi alfisti.netistä. Niin ja avaimenperä! :-D

Jännityksellä odotan, mikä paikka laukeaa ensin. Croma kun on pelannut satatonnia lasiin n. neljässä vuodessa ilman mitään ongelmia. Ihan niin kuin Stilo, Marea, Tipo ja Uno ennen sitä.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

h_lauri kirjoitti:Liittymisen suhteen kävi hauskasti: liityin suunnilleen samaan aikaan pojan kanssa - toisistamme tietämättä.
Heh, huomasin saman kun aktivoin tunnuksia. Mietin jo, että rekisteröityikö joku kahteen kertaan :-D

Tervetuloa molemmille!

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Enpä sitten ole aiemmin huomannut täällä käydä esittäytymässä, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan!

Eli 24.6. ( nimikkeellä "juhannusajo" tuli kyllä kerättyä kilometrejä yksi jos toinenkin ;) ) sain vihdoin melkein kymmenen vuoden haaveilun jälkeen Alfa Romeon. Aikoinaan ajokorttia ajaessani meinasin ajaa ojaan, kun Alfa Romeo ohitti ja aloin tuijottamaan sen perään unohtaen vallan keskittyä ajamiseen ;) Onneksi opettajanani toiminut isä oli hereillä siinä apukuskin paikalla ja nyppäsi auton rattia tielle päin ;) Tiesin kyllä Alfan merkkinä ennen tuota tapausta, mutta niitä ei hirveästi päässyt luonnossa ihailemaan kotiseudullani.

Nyt sitten löysin itselleni oman Alfan, toivottavasti saisin pysytellä Alfojen ihmeellisen maailman parissa jatkossakin.

Ajonautintoa parhaimmillaan on takana pian kuukausi, valmiiksi rikki ollut ilmanottoaukon ritilä on vaihdettu + rikkinäisten sumuvalojen tilalle on hankittu uudet, jotka täytyy vielä vaihtaa. Toisen takaoven ikkunannostin oli myös rikki, joten se on laitettu tilaukseen. Tulossa on myös ilmansuodatin+polttoainesuodatin+öljynsuodatin sekä vaihteisto- että moottoriöljyt. Ja pitihän sinne taakse tilata samalla uusi logokin haalistuneen tilalle ;) Eteenkin pitäisi tilata, mutta oli päässyt varastosta loppumaan. Korin ruosteet on tarkoitus laittaa kun nyt saisi aikatauluun sovitettua ja vaihtaa samalla helmalevikkeet (toinen oli valmiiksi kolhaistu). Mitään ihmeellistä ei ole onneksi ainakaan vielä ilmennyt, vaikuttaisi kaikin puolin kelpo peliltä. 8)

Ja kaksi kertaa on saanut morotella puolin ja toisin vastaan tulleita Alfa-kuskeja, jokunen muu on tullut vastaan, mutta eivät ole morottaneet takaisin.

Avatar
_L_T_V_
Viestit: 378
Liittynyt: 09 Heinä 2008, 17:47
Car(s): Fiat Linea T-jet, 156 V6
ex Lancia Kappa, 164 V6, 156 V6, 156 TS Sele, 156 JTS
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja _L_T_V_ »

taisi tulla sitten isäukollekkin selväksi että minkälainen auto on odotettavissa?? :mrgreen:

tervetuloa joukkoon vain ja onnea uudelle autolle!

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Isäpappa on sen verran huonomuistinen, että se ( ehkä mun onneksi ;) ) oli ehtinyt unohtaa ton "melkein ojaanajon" :P Mutta kun Alfa oli hankittu, soitinpa sitten isukille ja se vaan totes, että "tommonen autohan _mulla_ pitäs olla". Ilmeisesti se oli kans joskus haaveillut Alfasta, mutta sillä se hankinta oli sitten syystä tai toisesta jäänyt. Ja kyllä nyt kun kuljetin isukkia juuri eilen, niin taas se totes, että harmi kun taloudessa ei juuri tällä hetkellä ole tilaa ja tarvetta uudelle autolle :D

Isä kyllä odotti kovasti pääsevänsä kyytiin, meninpä sitten tervehtimään vanhuksia heti ostoa seuraavana viikonloppuna ja isä oli heti ovella vastassa ja ehdottamassa ajelua samantien :lol: Sainpa muuten kuskin kummallisen helposti itselleni sinä iltana, ei haitannut vaikka piti tulla aamuyöstä hakemaan ;)


// EDIT: Unohdin vallan kiittää! Eli kiitoksia :)

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Täällä onkin hiukan vähemmän meitä naispuoleisia Alfisteja, joten ei muuta kuin sekaan vaan :)

Mulla on ollut ajokortti vasta hitusen päälle kuukauden. Tarinasi on sikäli lohdullinen, että ehkä eräs bemarikuski oli ajaa ojaan siksi, että allani oli Alfa eikä siksi, että jäi seuraamaan mitä siinä risteyksessä sekoilin :silly:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Niin, eihän sitä ikinä tiedä ;)

Ja kiitos :)

Avatar
Buran
Viestit: 30
Liittynyt: 03 Elo 2010, 00:46
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Buran »

Buona sera a tutti gli alfisti! Uusi jäsen ja Alfa-kuski täällä ilmoittautuu. Hankittu -08 159 1.9 JTDm Qtronic runsas viikko sitten. 38t ajettu, joten melkein ajamaton vielä :). Värinä grigio titanio -tykkään sen hienostuneisuudesta. Toki punaista harkitsin pitkään... Sisustuksessa vaalea kangas, joka on mielestäni valoisa ja tyylikäs sekä ennenkaikkea vaihtoehto 15 vuotta ajamieni työsuhde-toytojen/hoppien synkkyyden jälkeen. Tuli alfa siis omaksi ykkösautoksi, kun hommat vaihtui ja avensikset / VAG-kärryt ei olleet pakollisia enää alla -vihdoin sai hankkia AUTON! Vuosien vakava Italian fanittaminen auttoi myös :)

Joo, ja terkkuja Teemu M:lle Espoon Olariin. Itse asustelen Tuomarilan suunnalla, joten moikkailaan! Tietysti kaikki alfan omistajathan heilauttaa lapaa... Olikin hienoa löytää tämä yhteisöllisyys samalla!

Nimimerkki Xehpuk tiivistikin omassa viestissään minunkin ajatukseni täydelleen: Alfalla ajamisesta tulee aina hyvälle mielelle, pelkästä auton ajattelemisesta hymy huulille ja autoa katsoo toistekin, ennenkuin sen luota poistuu..

Avatar
Morre
Viestit: 260
Liittynyt: 30 Kesä 2009, 00:30
Paikkakunta: Kangasniemi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Morre »

Jee! Lisää espoolaisia alfisteja, jotka älyävät morjestaa :) Täällä on kyllä yllättävän paljonkin alfoja, mutta vain harvat moikkaavat.
Ollaan tästä naapurista Kirkkojärven puolelta :)

Tosin täytyy heti tunnustaa, että jos olen ratissa itse, niin lapa jää kyllä nousematta :roll: On vielä sen verran tuore ajokortti, että on paree keskittyä vain ajamiseen. Mutta muut matkustajat kyllä meiltä heiluttavat senkin edestä :lol:
Iloinen mieli korvaa puuttuvan älyn.

MiToQv
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Elo 2010, 12:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MiToQv »

Täälläkin suhteellisen tuore Alfan omistaja ja Espoo kaupunkina :)

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

Tervetuloa kaikille! Pääkaupunkiseudulla on kyllä paljon Alfoja, mutta olisihan se mukavaa levittää tervehtimistapa sinnekin. Ainakin kaksikaistaisella kuuluu hyviin tapoihin tervehtiä.

Suuhailija
Viestit: 57
Liittynyt: 17 Heinä 2010, 06:01

Viesti Kirjoittaja Suuhailija »

Iltaa koko orkesterille!
Tuli sitten tännekkin rekisteröidyttyä monen vuoden satunnaisen seurailun jälkeen, kun noita alffojakin tuntuu aina välillä omista nimistä löytyvän.
Nykyisenä kulkineena toimii alfasud sprint. Kyseisen rassin edellinen omistajakin taitaa täällä ainakin aika ajoin roikkua (terveisiä vaan, hyvin kulkee, käy ja kukkuu :P ).. Vehje on valkoinen ja oli tuossa jokunen kuukausi takaperin nettautossakin myytävänä, mikäli joku sen sieltä muistaa.
Ylipäätään kehonsiirtimenä toimii yleensä joku makaroonimaan valmiste, harrasteena (tuon käyttöharrastimen lisäksi) on helmi vuodelta -74, fiat/seat 850. Noita viiatteja on ollut reilumminkin aikojen saatossa alla kuten myöskin lankisia. Historiasta lötyy myös kaksi rellunreuhkaa, ensimmäinen ja viimeinen :lol: . Myöskin yksi föörd, joka sai olla se viimeinen säännön vahvistava poikkeus... Ehkäpä elämä paljon parjatun sudin kanssa on tämän foorumin kautta hieman helpompaa... Kirjuuttelemisiin!

Il Principe
Viestit: 106
Liittynyt: 22 Elo 2010, 13:48
Paikkakunta: Sawo

Viesti Kirjoittaja Il Principe »

Jaahas, ilmoittaudutaanpa sitten saman tien. Monien, monien, harmaiden vag- vuosien jälkeen näin valon ja hankin itselleni auton jota ajaessa aina naurattaa :-D Ainakin vielä toistaiseksi (koputtaa puuta..)

Sawon mutkateillä suhaa nykyisin siis yksi Alfa lisää; morjestetaan kun kohdataan! Sunnuntaikaravaanarille tuttua puuhaa :wink:
"If something´s hard to do, it´s not worth doing"
-Homer Simpson

Avatar
Suba
Viestit: 3210
Liittynyt: 09 Syys 2008, 19:28
Car(s): -
Giulia super
159 sw
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Suba »

Tervetuloa minunkin puolesta kaikille uusille foorumisteille. Muistakaahan morotella kassa alfisteille.
One life, live it!

Avatar
Capirex
Viestit: 394
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
Paikkakunta: Helsinki/Tampere

Viesti Kirjoittaja Capirex »

No nyt taas täällä uudella Alfa 147:lla. Edellinen yritys jäi vuonna 2006 samanmoisella Selespeedillä torspoksi. Toivottakaa siis onnea! :wink:

Avatar
maybetomorrow
Viestit: 1568
Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
Paikkakunta: Sisä-Suomi

Re: Smacket tervehtii!

Viesti Kirjoittaja maybetomorrow »

Smacket kirjoitti:Nimimerkki Smacket:in takaa löytyy 30v. jamppa Keski-Suomen kauniista maisemista, Saarijärveltä.
Tervetuloa vaan ja lapaillaan kun samoilla kulmilla kuitenkin pyöritään 8)
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Smacket tervehtii!

Viesti Kirjoittaja Smacket »

maybetomorrow kirjoitti:
Smacket kirjoitti:Nimimerkki Smacket:in takaa löytyy 30v. jamppa Keski-Suomen kauniista maisemista, Saarijärveltä.
Tervetuloa vaan ja lapaillaan kun samoilla kulmilla kuitenkin pyöritään 8)
Näin tehdään! :)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Tappis
Viestit: 7
Liittynyt: 31 Elo 2010, 09:12
Paikkakunta: Myllykoski

Viesti Kirjoittaja Tappis »

Aikani tätä palstaa seuranneena päätin liittyä joukkioon.
Olenkin jo pari vuotta posotellut vihreellä Spiderillä akselilla Kouvola-Lahti-Kotka-Hamina niin työ kuin huviajoa. Monta kertaa on pitänyt tulla Kouvolan porukoitten miittiin Bravoon mutta aina on ollu jotaa tai sit oon vaan unohtannu. Mutta kiitettävästi on lapa noussut noviisillekin. Nyt alkaa avoautokausi pitkän kuuman kesän jälkeen olla lopuillaan, mutta onneksi ei tarvi ootella seuraavaa ajokautta kun puoli vuotta. Se tuntuu paljon vähemmältä kun 6 kuukautta

Avatar
Rude
Viestit: 16
Liittynyt: 14 Elo 2010, 15:19
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Rude »

Tervehdys!

Rauman seudulla Alfoja kohtuu vähän näkyy mutta nyt on yksi lisää joukossa. Sydän menetetty Alfalle ja sininen GT hommattu. Lapaakin on saanu heti heilutella sen minkä on tajunnu ja ehtiny uuden auton fiilistelyltä!

Mutta morotellaan lisää jahka törmäillään!

Avatar
Tazio
Viestit: 3393
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02

Viesti Kirjoittaja Tazio »

Tervetuloa Tappis ja Rude!

-Tazio

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Tervetuloa
Tappis, Rude, Buran, MiToQv, Suuhailija, Il Principe ja Capirex

:-D

Neuski
Viestit: 17
Liittynyt: 13 Elo 2010, 13:03
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Neuski »

Tervehdys kanssa alfisteille.! =)

Tulihan se oma Alfa hankittua pitkän harkinnan/haaveilun jälkeen. Ensin oli haaveissa 166:n, mutta pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin kuitenkin ostamaan 156:n 2,5l V6-koneella. Suht urheilullisen oloinen auto ja V6-äänet ovat kyllä mahtavuutta, huh. :-D

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Neuski kirjoitti:Tervehdys kanssa alfisteille.! =)

Tulihan se oma Alfa hankittua pitkän harkinnan/haaveilun jälkeen. Ensin oli haaveissa 166:n, mutta pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin kuitenkin ostamaan 156:n 2,5l V6-koneella. Suht urheilullisen oloinen auto ja V6-äänet ovat kyllä mahtavuutta, huh. :-D
Tervetuloa, ja onnittelut! :) Morjestellaan mikäli vastaan tullaan! 8)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Neuski kirjoitti:Tervehdys kanssa alfisteille.! =)

Tulihan se oma Alfa hankittua pitkän harkinnan/haaveilun jälkeen. Ensin oli haaveissa 166:n, mutta pitkän pähkäilyn jälkeen päädyin kuitenkin ostamaan 156:n 2,5l V6-koneella. Suht urheilullisen oloinen auto ja V6-äänet ovat kyllä mahtavuutta, huh. :-D
Oikea valinta! 8)
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

Tervetuloa Neuski :)

sanctus
Viestit: 1094
Liittynyt: 08 Syys 2010, 12:27
Car(s): Giulietta 1.4 TB MultiAir 125 kw

Viesti Kirjoittaja sanctus »

Huomenta forumistit!

Perheemme on liittynyt universaaliin Alfa-kerhoon vaihtamalla eteläkorealaisen B-segmentin auton italialaiseen Alfa Romeo Miton 1.4 Multiair 135hv-kokoisella moottorilla varustettuun versioon. Pikkuautojen luokassa oli loppujen lopuksi aika vähän potentiaalisia vaihtoehtoja varsinkin sen jälkeen, kun oli käynyt koeajamassa tuon Miton.

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

^Päivää ja tervetuloa :)

Avatar
Aniara
Viestit: 337
Liittynyt: 24 Touko 2010, 22:07
Paikkakunta: Kemiönsaari

Viesti Kirjoittaja Aniara »

^^ Onneksi olkoon ja tervetuloa :) !

hma
Viestit: 4
Liittynyt: 08 Syys 2010, 05:02

Viesti Kirjoittaja hma »

Sivuja silloin tällöin selanneena, päätin liittyä joukkoon. Takana 160 000 km 155:lla, 520 000 km 156:lla (nyt saattohoidossa miehellä, kilometrejä tällä hetkellä n.620 000 mittarissa) ja tämän hetkisellä 159:llä kilometrejä takana lähes 190 000 :-D

Avatar
Johanna
Viestit: 199
Liittynyt: 27 Kesä 2010, 21:31
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Johanna »

^Siinäpä kilometrejä poikineen :) Tervetuloa joukkoon! :)

Avatar
toolman
Viestit: 1486
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 23:00
Car(s): 156GTA, 156v6
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja toolman »

hma kirjoitti:Sivuja silloin tällöin selanneena, päätin liittyä joukkoon. Takana 160 000 km 155:lla, 520 000 km 156:lla (nyt saattohoidossa miehellä, kilometrejä tällä hetkellä n.620 000 mittarissa) ja tämän hetkisellä 159:llä kilometrejä takana lähes 190 000 :-D
Teretulemast! Onko teillä siis 620tkm ajettu 156? Jos on, niin otapa kuva mittarilukemasta ja laita albumiin, niin näytän naapurin mersumiehelle ;-)

Vastaa Viestiin