Terve vaan! Uusien forumistien esittelyketju.

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

MaukkaE
Viestit: 8
Liittynyt: 25 Tammi 2008, 16:05

Viesti Kirjoittaja MaukkaE »

Morjesta pöytään vaan kaikille. Tuli tossa viime vuoden lokakuussa tälläinen tulinen italialainen ostettua ja täällä foorumeilla käytyä vähän vilkuilemassa miten "skene" toimii :)

Jos joku bongailee mustaa 156:sta Hämeenkyrö-Mouhijärvi akselilla niin luultavasti minä siellä rullailen, muutama alfisti tullut vastaan ja useimmista lapa on noussut komeasti.

PRO
Viestit: 745
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 20:57
Car(s): 2016 T5
Paikkakunta: Helsinki - Kannelmäki

Viesti Kirjoittaja PRO »

Jep joo,

Pienen esittelyn meinasin nykäistä. Pari kuukautta lukenu Alfan omistajana. Joulukuussa tuli meidän porukkaan punainen 2004 AR 156 SW 2.0 JTS. Huh huh, mikä auto ajaa... aivan huikea... vaimokin on täysin lääpällään autoon vaikka ei koskaan innostukkaan autoista. Hieman on sellainen jännitys että kuinka kauan tätä ihanuutta kestää, kun jarrut jo laahas...mut nyt korjattu (deltalla, en ikinä enää siellä) ja autuus jatkuu.

Yksi asia pisti heti silmään, mihin en ole tottunut vielä. Pari alfistia on jo morjenstanut, ja anteeksi kaikille jos punaisesta alfasta ei ole moikattu takaisin Joensuun seudulla... opettelen alfistiksi vielä... Mut entinen auto siis oli vanha paska bemari, jonka ylläpitoa häpeän edelleen. Alfaa lupaan hellitellä... siis tuon auton sukupuolihan on ehdottomasti nainen.

jerqqu
Viestit: 1
Liittynyt: 21 Tammi 2008, 20:23
Paikkakunta: jyväskylä

Viesti Kirjoittaja jerqqu »

tervehdys vaan alffisti, itse olennen omistanut 156sen muutaman vuoden foorumille löysin kyl vasta tässä lähiaikoina.. mut morjestellaan ku vastaan ajellaan(niiku tähänki asti) täytyy kuvia laittaa albumiin ku ehin

Jeppe
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Marras 2006, 07:55
Paikkakunta: Kerava

Terve vaan!!

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Tässä ''uusi'' alfisti ilmottautuu...

Alfa on kyllä alla ollu jo puolitoista vuotta ja muille alfaihmisille moroteltu ja ahkerasti olen palstaa lukenut kiitos vaan kaikille apua on paljon ollut ja harvinaisen asiallinen palsta :-D
sit hieman OT.. vaihdatin alfaani (156 V6 -99) kytkinasetelman noin 20000km sitten ja nyt on taas kytkin paskana!! :crazyeyes: Saas nähdä mitä korjaamon setä tuumaa, onko vaa vaijeri löysällä/rikki tai jotain, itse en velho näissä ole mut ei huvittais tonnia taas tuohon työntää, luulis et kytkytin nyt hieman kauemmin kestäis :shock:
Enkä oikeen jaksa uskoa että niin huono oon sitä kytkintä käyttää et oman räpellyksen kanssa ois hajalle menny kun muissa on kestänyt :?

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Nestekytkin eli ei vaijeria. Jos pitäis veikata niin arvaisin että työsylinteri entinen. Voi olla niinkin yksinkertainen että kytkinpolkimen "palautusjousi" poikki jolloin poljin jää liian pohjaan. Paha sanoa tietämättä oireita. Tervetuloa foorumille.

Jeppe
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Marras 2006, 07:55
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

kiitoksia, se tuli nopeesti :lol:
oireista sen verran että kytkin on ihan ''löysä'', poljin melkein makaa pohjassa, ja käynnistäessä on oltava ykkönen silmässä ja kytkin pohjassa jos haluaa liikkelle päästä (tiedän, ei tee hyvää) vapaalta en uskalla väkisin runnoa. noin 10km ajon jälkeen vaihteita pystyy jo vaihtamaan mutta kytkimen liikerata noin 2mm :(
en oo pariin viikkoon uskaltanu ajaa, sitten taas ku korjaamolle vien..
ei muuten kukaan sattuis tietää keski-uudeltamaalta hyvää ja suht edullista paikkaa mihin kannattais alfaa viedä?[/quote]

Avatar
Vode
Viestit: 883
Liittynyt: 28 Joulu 2004, 01:13
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vode »

^Samat oireet ja työsylinteri oli mennyt. Tosin pääsylinterikin voi olla samoilla oireilla mennyt (tosin se harvemmin kai alkaa vuotaa). Jos on pakko ajella noin niin se poljin pitäisi nousta sieltä aina jalalla vetämällä ylös että taas hetken toimii paremmin. Vaihto 15min homma, uus työsylinteri about 70e.

Jeppe
Viestit: 27
Liittynyt: 05 Marras 2006, 07:55
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Jeppe »

Kiitos!!!


kivi vierähti sydämeltä jos noin halvalla pääsis :mrgreen:
nyt loppu OT

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Jeppe kirjoitti:ei muuten kukaan sattuis tietää keski-uudeltamaalta hyvää ja suht edullista paikkaa mihin kannattais alfaa viedä?
Minä käyn täällä. Ja tervetuloa foorumille vahvistamaan Keski-Uudenmaan edustusta.

TwinSpark
Viestit: 10
Liittynyt: 10 Maalis 2008, 10:49

Viesti Kirjoittaja TwinSpark »

Vode kirjoitti:^Samat oireet ja työsylinteri oli mennyt. Tosin pääsylinterikin voi olla samoilla oireilla mennyt (tosin se harvemmin kai alkaa vuotaa). Jos on pakko ajella noin niin se poljin pitäisi nousta sieltä aina jalalla vetämällä ylös että taas hetken toimii paremmin. Vaihto 15min homma, uus työsylinteri about 70e.
Löytyykö tuohon hommaan 156:lle jostain työohjetta? Korjaamon poijjaat sanoivat, että on useamman tunnin homma. Koko kytkin täytyy kuulemma räjäyttää. Maksaa paperirahaa ja olisi ihan jees päästä halvemmalla.

Avatar
jiigee
Viestit: 333
Liittynyt: 20 Helmi 2007, 14:05
Car(s): GT 3.2 -05
Ex 156 2.5 V6 -03
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jiigee »

Haulla löytyi ohje: työsylinterin vaihto-ohje Rolle, tai joku muu admin, pitäisikö tämä siirtää FAQ:iin?
Kun oikein yrittää ja sitten onnistuu, siihen on tyytyminen.

tonih
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 07:45
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja tonih »

Kerkesin jo tuonne toisaalle kirjottaa eka viestini mutta, laitetaan nyt tännekki... eli ensimmäiset 100km elämäni toisella alfalla takana ja pakko sanoa että tää nykynen on yksinkertaisesti M-A-H-T-A-V-A!!!
Eka alfa mulla oli aikanaan 164 kolmelitrasella myllyllä eikä sekään mikään huono ollu, mut kyllä tää nykynen on ihan jotain muuta :-D

Täytynee laittaa nuo vw konsernin vehkeet vaihtoon ja hankkia lisää näitä 8)

Avatar
Laku
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Elo 2005, 14:35
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Laku »

Kuviakin saa tonih laittaa albumiin.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6

tonih
Viestit: 17
Liittynyt: 12 Maalis 2008, 07:45
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja tonih »

^ jonkinlaisia kuvia laitettu, lisää kunhan kelit paranee... :-D

dada
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Maalis 2008, 08:47
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja dada »

Itsekin vasta ilmoittaudun alfistiksi!
Itseasiassa kun ostin Alfan noin 5kk sitten,
niin katsoin kun tuulilasin sisäpuolella on "www.alfabbs.fi -Tarrat!"
Ja vasta nyt tulin kurkkaamaan sivulle!!
Toivottavasti auton entinen omistaja ilmoittautuisi !
Olisi mukava päästä juttelemaan... :-D
Pieni Graafinen Kuvani Nimimerkin Alapuolella On Vihje.
Entinen Omistaja Kyllä Ymmärtää! 8) :mrgreen:
Ei se ole sulta pois, jos joku toinen menestyy.
Toisen löytää lämmin syli, rekka ajaa toisen yli!

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

^ Autosi ex-omistaja vaikuttaa täällä edelleen, auto vain on hieman muuttanut muotoaan, vaan ei merkkiä.

dada
Viestit: 7
Liittynyt: 19 Maalis 2008, 08:47
Paikkakunta: Kellokoski

Viesti Kirjoittaja dada »

No mutta sehän on hyvä asia! :-D
Mua saa heittää sähköpostil tai privalla ..
Jos kiinnostaa! 8)
Ei se ole sulta pois, jos joku toinen menestyy.
Toisen löytää lämmin syli, rekka ajaa toisen yli!

Jiiällä
Viestit: 166
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 20:35
Car(s): -11 Giulietta MA
-04 147 2.0ts
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jiiällä »

Ja yksi kappale 147 tessun omistajia tässä lisää. Auto tosin tuli hankittua jo ennen viime Jussia joten päälle puoli vuotta tässä on onnellisesti huristeltu :)

Edit: Niin ja autosta sen verran että jos joku bongailee tällaisen punaisen paholaisen pääkaupunkiseudun liiikenteessä jossa on takaikkunan yläreunassa Delta-Motorin tarra niin se olen minä.
Näyttäisi olleen alunperin lehdistöautona joka taitaa selittää nuo pienet (melko huomaamattomat) kämmenenpainaumat tuossa kuskin lokasuojan päällä. En ymmärrä miks niitä iskareita pitää "kokeilla" tuosta painelemalla, eikö se alustan jämäkkyys nyt selviä paremmin ajamalla sitä autoa...

Avatar
-tommi-
Viestit: 510
Liittynyt: 09 Maalis 2005, 09:02
Car(s): 159, 2.4 JTDm -2006 Sportwagon
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja -tommi- »

Olenkin näköjään tuota dadan kärryä bongaillut useasti vantaalta. Taisin jopa kysellä foorumilla että löytyykö omistajaa. Tuntuisi viettävän aikaa siellä missä olen kasvanut isoksi (en toki aikuiseksi). Olisin joskus äiti-muorillani vieraillessa laittanut auton parkkiin viereen, mutta kun tuntuu aina olevan mitä kummallisemmin pysäköitynä :mrgreen: .
Tervetuloa vain joukkoon kummaan :-D .

jernovan
Viestit: 17
Liittynyt: 05 Helmi 2008, 22:40
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jernovan »

Tässä yksi esittely lisää Tampereelta...

Reilu kuukausi sitten tuli autoa vaihdettua Alfa 147:aan. Oli vähän kuin heräte ostos!! En yhtään ollu Alfaa ajatellut ostavani, mutta kun kävin koeajaa niin suunnitelmat muuttu :) autohan tosi hyvä ja seuraavakin auto saattaa olla alfa... Keskusteluhan toi alfa aina herättää kovasti kun mainitsee että sellasen on ostanu :)

Sainkin jo autoa ostaessa tosi hyviä neuvoja täältä foorumilta. Siitä Kiitos!!

Avatar
janne_
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Kesä 2007, 20:51
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja janne_ »

Täytyy nyt itsekkin esittäytyä kun olen täällä foorumilla ollut vähän semmosena taustahiipparina ja vaan lukenu muiden juttuja.
Tuon alfani hommasin jo viime kesänä, ja voi että kun lähdin ensimmäisen kerran koeajolle niin ei tienny sen jälkeen että miten päin sitä oikein pitäisi olla. Oli meinaa sen verran hieno kokemus.

Nyt on lyöty kesää odotellessa alustasarja alle ja ajotuntuma on aivan huipussa. :-D

Avatar
italokeila
Viestit: 10
Liittynyt: 05 Huhti 2008, 08:31
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja italokeila »

Katos! Tällanen ketju :)

Puolisen vuotta on foorumilla notkuttu rekisteröitymättömänä tutkimassa arvokasta tietoa Alfoista ja odoteltu oikean yksilön osumista kohdalle. Nyt sitten löytyi auto ja samalla täytyi ilmoittautua joukkoihin.

Eli Espoossa rullaa jälleen yksi 156 lisää kun pitkäaikainen unelma Alfasta toteutui perjantaina. On ollut Pösöä ja Rellua ja Golffia ja Volvoa, mutta vasta tämä jotenkin tuntuu omalta. Saa nähä kui äijän käy.

Rahtia on tulossa Saksanmaalta auton alle ja sisälmyksiin. Kesän mittaan sitten tutkitaan mitä kaikkea vielä keksiikään.

Tulis vielä kesäkelit :)

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

Tervetuloa joukkoon hulluun! :)

Tamsa
Viestit: 92
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 23:36
Car(s): Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24
Paikkakunta: Turku, Suomi

Viesti Kirjoittaja Tamsa »

Uusi Alfa Romeo fani morjestaa muita hurahtaneita.

Menin ja ostin ensimmäisen autoni.
Alfa Romeo GTV 3.0 V6 V24, Vm.2000!! :mrgreen:

Joten lapasta kattoon, jos Sveitsissä,
Neuchatelin osavaliossa tulee vastaan tumma GTV.

Avatar
Farina
Viestit: 1498
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Japanilainen sähköinen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Farina »

Uusi "Alfa-fanaatikko" tervehtii foorumin jäseniä! Pitkään keskusteluja seuranneena päätin liittyä joukkoon tummaan. Vajaa pari vuotta sitten omistettu 156 JTS jätti niin vahvat traumat, että yhden välimallin auton jälkeen oli pakko palata siihen oikeaan merkkiin.

Erittäin ripeillä liikkeillä ostamani musta 159 JTDm:ni on viettänyt elämänsä kaksi ensimmäistä vuotta Jyväskylän seudulla. Jos omistaja tai joku epäilee tuntevansa auton historiaa, voi pistää privaa nykyisestä kulkupelistäni.

alakoskettele
Viestit: 6
Liittynyt: 09 Tammi 2008, 03:25
Paikkakunta: Vantaa/Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja alakoskettele »

YO! Noh on jonkun aikaa on jo tullut seurailtua tätä foorumia, pitihän se sitten rekisteröityä.

Yhteinen tie Alfojen kera alkoi viime kesänä sataviisvitosen kanssa joka oli samalla ensimmäinen OMA auto. Viime kuussa hulluus jatkui vaan ja tuli sitten päivitettyä auto uudempaan versioon. Itse tulee liikuttua pk-seudulla sekä itärajan tuntumassa Villinmiehenrannassa ja joskus jopa Porvoossa :p.
fanaattista

Avatar
Q-System
Viestit: 70
Liittynyt: 31 Tammi 2008, 00:25
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja Q-System »

Morjens!

Alfa Romeota on tullut ihailtua niin kauan kuin muistan.Viime talvena tulikin sitten hankittua punainen 156 V6,vanhan Fiatin rotiskon tilalle.Kyseisestä Fiatista ei yhtään vikaa puuttunut :evil: ) mutta kyllähän se ensiautona menetteli :mrgreen:

Jotain mussutamista ja haukkumista autosta on tullut,mutta ne on jätetty omaan arvoonsa,kaikki eivät vain halua ajaa kaiken maailman corolloilla tai bemareilla :mrgreen:

Tätä foorumia olen alkanut seurata vasta viime viikkoina,siksi esittäydyn vasta nyt.
Viimeksi muokannut Q-System, 21 Huhti 2008, 12:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7791
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): 45e + GTX
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

^^^^, ^^^, ^^ ja ^ tervetuloa kaikille tasapuolisesti ja rohkeasti kirjoittamaan asiaa ja sen vierestä, minkä ajoilta kerkiää 8)

alf
Viestit: 5
Liittynyt: 17 Huhti 2008, 11:34
Paikkakunta: Vihanti

Uusi alfisti

Viesti Kirjoittaja alf »

Morjens vaan kaikille alfisteille..vaihdoin minäkin ööppelin pois ja tilalle alfa 166 2.5 v6.. ihan käypä auto..hiljanen ku mikä..aika riski ostos ku ei ollu mitään kokemuksia tästä merkistä..mut ihan hyvältä peliltähän tuo tuntuuhh

No..aika hyvä juttu sattu heti ku lueskelin näitä foorumeja pisti silmään toi kytkin juttu..myyjä sanoi mulle ku ihmettelin tota auton kytkintä et se on alfassa ihan normaalia et se rutisee ja on jäykkä .. mutta lukiessa noita foorumeja selvis seki että jousihan silellä on paskana..no täytyypi korjata..

Kassu
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Huhti 2008, 11:03
Paikkakunta: Oulusta etelään

Viesti Kirjoittaja Kassu »

Aurinkoista kevättä kaikille!

Tässä puoli vuotta on hurahtanut suu korvissa, ja pahoittelen etten heti hoksannut tuota tervehtimistä. Olen sitten se (tai yks niistä), joka pohjoisessa naureskelee ajaessaan Alfalla.
Tarina alkoi näin: Etsin autoa työmatkalle periaatteella "Vähintään kaks kertaa päivässä täytyy olla hauskaa, töihin mennessä ja sieltä palatessa." Tavoitteena oli vähän erilainen, tehokas, ajettava auto.
Eka koeajo oli kohtalokas. Enkä ole katunut.

Tämä on hieno foorumi ja asiallista asiaakin löytyy rutkasti.
--Autoon VOI rakastua!--

Avatar
Janne
Viestit: 2119
Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 1.8t -90, 75 TS -89.Käyttis: Bmw X1 -18
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Janne »

^
Moi ja tervetuloa foorumille.
Olen varmaan sinuakin morjestellut Oulussa. Laitappa kuvaa autosta tai muita tuntomerkkejä, niin sinut osaa tunnistaa tulevaisuudessa.

irmeli
Viestit: 58
Liittynyt: 24 Huhti 2008, 13:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Hei vaan kaikille!

Viesti Kirjoittaja irmeli »

elikkäs täällä olis taas yksi uusi alfa kärpäsen puraisema tapaus.. :-D jo jonkin aikaa olen foorumilla notkunut, mutta nyt vasta sain aikaiseksi rekisteröityä.. Alfa tuli hankittua jo viime kesän lopulla. Kyseessä -85 sprint..

Avatar
MrKirby
Viestit: 604
Liittynyt: 20 Helmi 2005, 13:21
Car(s): 166 3.2
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja MrKirby »

Kovasti tervetuloa! Moikkaillaan, kun tavataan. Ja ilmestyhän sitten paikalle, jahka miitti saadaan aikaiseksi. Sprinttiä ei ole tainnut jkl-miiteissä näkyäkään. Minä muuten aikoinani ihastuin kovasti sprintin ulkonäköön. Sellainen oli samalla parkkipaikalla ja kuolasin kovasti sen perään (pyyhin toki kuolat...). En sitten kuitenkaan koskaan sprinttiä ostanut, vaan sciroccon, jossa on kovasti samaa lookkia.

Pepperoni
Viestit: 925
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): Alfa Romeo Giulia Super -19
Fiat Tipo Cross -21
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

^Heh, tässä kohtaa voisi ehkä raottaa kaapin ovea ja todeta, että itse aikanaan olin kovasti ihastunut Sciroccoon ja olin vakavasti sellaista etsimässä, mutta sitten monen tuumailuhetken tuloksena ymmärsin että minä tarvitsen Alfa Romeon ja ostin kolmekolmosen kun sopivaa Sprinttiä ei osunut kohdalle. Sillä tiellä ollaan...

Irmelille tervetuloa myös tässä ketjussa, ja terveisiä sinne entiseen kotikaupunkiini. Kovin usein ei tule siellä vierailtua mutta kättä ylös jos joskus satutaan kohtaamaan.

Avatar
pasanen
Viestit: 82
Liittynyt: 31 Maalis 2008, 15:26
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja pasanen »

No niin foorumilaiset!
Uutta verta remmiin, renault tuning finlandin foorumi on jätetty taakse ja on siirrytty tänne alfabbs foorumille kiitos uuden hankinnan.
Eli vihdoin ja viimein saatiin hommattua emännälle kauan kuolattu kauppakassi AR 156 V6.
Nyt näin parin päivän kokemuksella olen ihan tyytyväinen hankintaan ja toivotaan että vastaisuudessakin on näin.
Kiitos kaikille ketkä ovat tähän mennessä ovat auttaneet minua vaivaavissa kysymyksissä ja kiitos etukäteen niille jotka niihin vielä vastailevat.
Sen verran täytyy vielä sanoa että on ollut todella aktiivista toimintaa tällä foorumilla.

Ansku
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2008, 14:40
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Ansku »

Moi kaikki foorumilaiset! Teitä on nyt yksi lisää :-D Auto kehrää kuin kissa (155 TS '95) ja mikä sen parempi :-D Auto alkaa Aalla, näin mulle on joku joskus kertonu, mitä mieltä muut ovat ko. mallista?

Avatar
KauGoH
Viestit: 2114
Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja KauGoH »

no sopisko tähän kohtaa jeremy clarksonin kommentti? kukaan ei voi sanoa olevansa auto ihminen ennen kuin on omistanut alfa romeon!!!
8)

viikonloppuna taas yksi kaveri tokaisi tuon baarissa ja hyvältä tuntui! kaveri ajaa kuitenkin itse honda accord type S:llä joten siksikin tuntui hyvältä! :-D

itseasiassa juttu liittyi siihen kun tämä honda kaveri kertoi omaa tarinaa ferrarin 430 scuderia autosta ja vieressä kaveri joka ihan hulluna corvetteen, ja taistelu autoista mantereen välillä oli valmis! mutta alfa vei voiton keskustelussa :-D

Ansku
Viestit: 2
Liittynyt: 08 Touko 2008, 14:40
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Ansku »

KauGoH kirjoitti:no sopisko tähän kohtaa jeremy clarksonin kommentti?
Olet tainnu katsoa Top Gearia :-D Oliko kenties jaksossa missä oli Brera, TT ja RX 8? Ja Brera näytti parhaimmalle :-D

Avatar
Poksu
Viestit: 161
Liittynyt: 13 Touko 2008, 22:34
Car(s): Alfa Romeo Giulietta MultiAir ex. 147 2.0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Poksu »

Taas yksi lisää.

Alfa 147 2.0 eilisestä alkaen käytössä. Edellisestä Alfa kokemuksesta olikin vierähtänyt jo kymmenisen vuotta ja tuolloin auto oli Sprint QV -84. Ns. ylimääräisiä kilometrejä onkin kertynyt parissa päivässä jo ihan mukavasti, kun on pitänyt päästä nauttimaan italiattaren ominaisuuksista. Ei muuta kun kättä pystyyn kun osutaan liikentessä kohdakkain.

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

147

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

Tervehdys kaikille!

Sininen Opel Corsa 1.0 vaihtuu ensi viikolla punaiseen Alfa 147 2.0:aan, eli otin ennakon ja tulin tänne virittäytymään tunnelmaan jo valmiiksi. Pihassa Pohjois-Helsingissä ennestään yksi italialainen, kaksipyöräinen Aprilia RST 1000 Futura.

Alfaan päädyin pitkälti juuri näiden foorumien perusteella. Aprilian kanssa on tottunut siihen, että nettifoorumeilta saa vastaukset kaikkin ongelmiin ~tunnin sisällä, eikä aina tarvitse heti viedä mopoa huoltoon, kun jotain pientä ilmenee. Toisin on japsien ja muiden "perus"-ajoneuvojen kanssa, joiden kuskeja tuntuu enemmän kiinnostavan määränpää, kuin itse matka. Ihme jengiä. :wink:

terv. Anssi

Avatar
TeroPee
Viestit: 1514
Liittynyt: 18 Heinä 2006, 14:49
Car(s): AR 37,5 1.5 puoliturbo, ex-GTV (916) ja 156 1.8TS, ja liuta ei-foorumille sopivia häristimiä.
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeroPee »

Kakkos- ja talviautona palvellut BMW 316i Compact vaihtui muutama viikko sitten ilmastoituun 156 SW 1.8 TS:ään joka on täältä joillekin tuttu jihti. Huono ei ollut bemarikaan mutta puolison mielestä vetävät pyörät oli väärässä päässä. Hieman joutui varustelussa antamaan periksi, tästä puuttuvat mm. nahkapenkit, sähkökattoluukku, ajotietokone ja aluvanteet talvikumeilta. Noh, tämä viimeinen on onneksi helposti hoidettavissa oleva päivitys.

Vaikuttaa toimivalta peliltä vaikka toki autolla ikää onkin. Kilometrejä ei ole kuin vajaat 87 tkm taulussa. Malminkartanon Autohuoltokaan ei löytänyt autosta mitään sanomista eli kaikki on kunnossa.

Voisin kyllä mielelläni vaihtaa pelin ilmastoituun 2.0 Selespeediin (mielellään SW) eli jos haluat "downgreidata" autosi, ota yhteyttä!

Talouden toisena ajopelinä toimii Audi A2 1.4 TDI, säästöpossu jolla tulee ajettua ylivoimaisesti suurin osa talouden ajoista. Johtuu siitä, että polttoainekulut / 100 km ovat luokkaa 6,5 euroa kun tällä hankitulla Alfa Romeolla ne ovat käytännössä kaksinkertaiset.

Jihti
Viestit: 181
Liittynyt: 28 Elo 2007, 11:21
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Jihti »

^ Tervetuloa ja onnea Alfan johdosta :wink: Hyvä peli se kyllä on ja jätti kyllä jäljet, nettiauto on taas Alfojen osalta koluttu loppuun.. Mutta jokusen hetken "joutuu" bemarilla ajamaan, hyvin on kyllä pelannut tämäkin auto.

Lottis
Viestit: 9
Liittynyt: 20 Touko 2008, 18:29
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Lottis »

Tuanoinnii...

Notta terve! :)

Jälleen uusi onnellinen alfan omistaja. Jo viime syksynä tuli tommonen 156 2.5 V6 24V -98 (Rosso Proteo) hommattua. Mutta vasta viime aikoina päässyt paremmin tutustumaan Alfojen (ja alfistien) sielunelämään, ja niin tännekin eksyin. Hulua sakkia. :crazyeyes: 8)

Se täytyy sanoa, etten vielä vuosi sitten olis ikimaailmassa kuvitellu et ostaisin Alfan. Ny ei oo paremmasta tietookaan. :mrgreen:

Avatar
kumimuumi
Viestit: 3251
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 23:56
Paikkakunta: Akaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Tervetuloa - 8) - yksi hullu alfisti lisää.
..ammattina autoslalom..

anssi_ok
Viestit: 143
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 11:51
Car(s): 147 2.0 TS -07
Paikkakunta: Helsinki

Re: 147

Viesti Kirjoittaja anssi_ok »

anssi_ok kirjoitti:...
Sininen Opel Corsa 1.0 vaihtuu ensi viikolla punaiseen Alfa 147 2.0:aan
...
Ja nyt se sitten tapahtui.
Ensivaikutelma loistava. Nyt pitää vaan keksiä miten tuon punaisen maalipinnan saisi pysymään punaisena vastedeskin...

Avatar
Vittorio Jano
Moderator
Viestit: 11215
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 18:06
Paikkakunta: 13100

Re: 147

Viesti Kirjoittaja Vittorio Jano »

anssi_ok kirjoitti:Nyt pitää vaan keksiä miten tuon punaisen maalipinnan saisi pysymään punaisena vastedeskin...
Kyllähän se punaisena pysyy. Vain hieman erisävyisenä punaisena.

Tervetuloa joukkoon.

Avatar
pal
Viestit: 90
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 17:22
Car(s): Giulietta MA -12. Ex-Alfat 159 TBi TI, 159 JTDm Q4 & 156 JTS Selespeed
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pal »

Reilu pari kk on tullut nyt oltua 156 SW Selespeed 05:n omistaja. Eli nyt "hulluus" meni siihen pisteeseen, että oli tehtävä tämä siirtyminen. Lopulta vaihto tapahtui sitten Citroenista Alfaan. Ja kylläpäs se ajaminen tuntuukin hyvältä!

Pieniä haasteita olikin jo. Myyjäliike oli tietenkin pessyt moottoritilaa ja niinhän se "motor control system failurekin" tuli heti tutuksi. Inhottava toki saada heti alkuun tommoinen vastus. Mutta silti: hyvältä tuntuu :-D

Avatar
alfista
Viestit: 2806
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja alfista »

pal kirjoitti:Pieniä haasteita olikin jo. Myyjäliike oli tietenkin pessyt moottoritilaa ja niinhän se "motor control system failurekin" tuli heti tutuksi. Inhottava toki saada heti alkuun tommoinen vastus. Mutta silti: hyvältä tuntuu :-D
Tervetuloa porukkaan, tulppien syvennykset pitää kuivata erikseen moottorin pesun jälkeen!

Avatar
tammi
Viestit: 239
Liittynyt: 24 Kesä 2008, 17:11
Car(s): fieSTa
ex: 147 1.9JTD
ex: 156 2.0TS sw
Paikkakunta: Porvoo

Terve vaan

Viesti Kirjoittaja tammi »

Nyt on meidänkin perheessä sitten ensimmäinen Alfa. Tänään ostettu 156 SW 2.0 TS vm 2000. Foorumilta kävin onkimassa tietoa ennen hankintaa, joten löysin tämän viestiketjun aika nopeasti (alle 4 tuntia) hankinnan jälkeen.

Avatar
Miles Per Hour
Viestit: 83
Liittynyt: 01 Heinä 2008, 14:54
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Miles Per Hour »

Termos!

Viime perjantaina tuli hankittua ensimmäinen Alfa. Enkä ole päivääkään
katunut :mrgreen:

Elikkäs tuollanen 159 2.4 Jtdm Q-tronic-automaatti vuosimallia 2006.
Ja tietysti punainen. Toinen vaihtoehto olisi ollut mustana, mutta sitä
nyt ei tähän kuumeeseen löytynyt automaattina mistään.

Mukava liittyä ryhmään alfaiseen :-D
Jos se voi olla niin, niin miksei se olisi?
Ex. Alfa 159 2.4 JTDm Q-tronic -06

Vastaa Viestiin