Yleinen avautumis-ketju

Hyvän maun rajoissa, järjenkäyttö sallittu.

Valvoja: Moderators

Avatar
Polforea
Viestit: 11217
Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
Car(s): 159 Berlina
159 Berlina
33 P4
348TB
350i DHC
4C 1:24 TBi
Paikkakunta: Viiva-k-fisu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Polforea »

Epezi kirjoitti:5kuukautta jokseenkin aktiivista myyntiä niin menihän se 156:nenkin kaupaksi.
Oot silti niin kovasti kiintynyt siihen, että edelleen haikeasti kauppaat sitä allekirjoituksessasi. :mrgreen:
Tekemällä mitä haluaa oppii tekemään mitä haluaa.

ippe-
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Kesä 2011, 23:34
Car(s): 159 2.4 -06,
Ecoboost Musti -15,

ex. GTV 2.0TS -95, 166 2.5V6 -01
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja ippe- »

Autokaupoilla USAssa (ihan isomman monen merkin ketjun liike):
Myyjä: Mikäs auto sulla oli Suomessa
Minä: Alfa Romeo, tai itse asiassa meillä oli niitä kolme
Myyjä: Niin mikä on Alfa Romeo

Tainnut vanhempien Alfojen tarjonta keskittyä sattuneesta syystä mantereen etelä- ja länsiosiin.
4C:n myynnin alkua odotellessa :)

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Mitäs Jenkkipoika sulle myi? Tuskin nyt Alfaa ainakaan :wink:
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
mattijus
Viestit: 5259
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
sininen mersu
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja mattijus »

ippe- kirjoitti:Autokaupoilla USAssa (ihan isomman monen merkin ketjun liike):
Myyjä: Mikäs auto sulla oli Suomessa
Minä: Alfa Romeo, tai itse asiassa meillä oli niitä kolme
Myyjä: Niin mikä on Alfa Romeo

Tainnut vanhempien Alfojen tarjonta keskittyä sattuneesta syystä mantereen etelä- ja länsiosiin.
4C:n myynnin alkua odotellessa :)
Heinäkuussa tuli Daytonassa bongattua 164. Fisker Karma on tuohon verrattuna kansanauto :lol:
VMP

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

^ Olikos 164 viimeinen Alfa mitä vietiin Jenkkeihin?? Ennen nyt sit 4C:ä???? Ei taifa tosin ruuhkaks asti mitään Roomeoita sieltäpäin löytyä...
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 11234
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, C3 2016, ID.3 Pfennigfuchser Edition 2021
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oli, ja niistäkään ei viimeisiä vuosikertoja viety. Esmes Q4:sta ei koskaan saanut Uudella Mantereella virallisia tuontikanavia pitkin.
- Epäkelpokeräilijä -

gYdEbUh
Viestit: 2527
Liittynyt: 19 Loka 2004, 20:20
Car(s): Jaguar XJ6 -95 3.2 BMW 323 -84 2.7Taco projekti. Prkl. Ex. Mm. Alfa 75 turbo -90, 164 3.0 V6 -90, Lancia Delta HF Hpe turbo -96.
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja gYdEbUh »

Alfa 8c:tä alettiin myymään Usa:ssa -08 netin mukaan :)
Puhaltimessa On Woima Erityisen Railakas!! POWER :D

Avatar
pitkämies
Viestit: 2468
Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo
Paikkakunta: Tampere

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja pitkämies »

Oliko kolmilitrainen sitten kuitenkin liian pieni kone sielläpäin vai törmättiinkö Amöriikan päästömuureihin??
"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5545
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Peugeot 607
Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Paikkakunta: Vantaa

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Tuskin se koneesta oli kiinni, suorituskyky oli varmaankin riittävä eikä se nyt varmaan ihan akuuttia uskottavuuspulaakaan aiheuta vaikka sikäläisittäin pieneltä puolelta olikin. Ehkä ennemminkin eksoottinen euromerkki oli punaniskoille vähän liikaa ja sikäli mahdoton myytävä :?

Toisaalta markkinat siellä lienee niin isot että pienikin siivu voi olla kannattava?

ippe-
Viestit: 61
Liittynyt: 10 Kesä 2011, 23:34
Car(s): 159 2.4 -06,
Ecoboost Musti -15,

ex. GTV 2.0TS -95, 166 2.5V6 -01
Paikkakunta: Nokia

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja ippe- »

Ei myyty Italialaista, eikä ameriikan ooppeliakaan.
Oltiinkohan tuossa vaiheessa Jettaa koeajamassa, lopulta päädyttiin kuitenkin Korealaiseen.

Myyntipalstoja selatessa on suurin osa painottunut 164 - Spider -akselille. 8C:tä täällä on näemmä kyllä kaupattu, mutta aika marginaalituotteesta taas kyse.
Saa nähdä mitä nelkulle tapahtuu näillä markkinoilla.
Jos jotain positiivista hakee, niin tuskin on ihan samanmoisia ennakkoasenteita kuin pohjolassa :)

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Autosta puuttuu kauko-ohjain, molempien etuovien avain/lukko -mekanismi hieman heikossa kunnossa ja pelkurin puoli ei enään ota edes avainta sisään! :evil:

Ei seuraa hyvää jäisinä aamuina kun illan sadevesi on peittänyt lukot, pikkulapsi kädessä joutuu kiertelee autoa jotta saa ovia auki jos niitä saa edes auki!

Joululahjaksi kelpaisi kauko-ohjain! :drinking:
Kuva

Avatar
BigShowMan
Viestit: 227
Liittynyt: 14 Syys 2005, 09:30
Car(s): AR GTV 3.2 V6 -04
Paikkakunta: Tervakoski

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja BigShowMan »

Tarvii varmaan laittaa takin taskuun jääraappa.. senverran sydäntä koski aamulla kun avasi GTV:n ovia ja lasiautomatiikka yritti väkisin voittaa kiinni-iskeytyneen kuurakerroksen... auto sinänsä lähti kuin palmun alta, mutta jää oli kiinni kuin täi tervassa! Päivemmällä tuli sitten öljyttyä vielä kertaalleen kaikki lukkopesät....Perkeleen nollakeli... nollakeli on ihan nolla, nollakeli ei oo mitään! :twisted:
Tempra 1.6 iE ->147 2.0 TS ->Croma 1.9 JTD ->Scudo 2.0 ->Bravo 1.9 JTD ->GTV 3.2 V6

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Katoppas! Autoon saa uuden kauko-ohjaimen 606,19 € vaatimattomaan hintaan.

ECU:n voisi myös päivittää hintaan 151.57 € kun avaimen jälkeen pitäisi jäädä niin paljon rahaa jäljelle.
:drinking:
Kuva

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Oleino »

^Jos ei ole pakko olla alkuperäinen niin tarvikkeena löytyy muutamalla kympillä vaikkapa ebaysta. Itse ostin kesällä halvimman löytämäni (14$ sis. postit) ja olen ollut tyytyväinen.
Tein itse - säästin

Avatar
JMC
Viestit: 1109
Liittynyt: 21 Maalis 2013, 16:35
Car(s): Opel Insignia 2.0CDTI Aut. -09
ex. 147 1.9 JTDm -07
ex. 147 2.0 T.Spark -08
ex: 147 2.0 T.Spark SillySpeed -02
ex: 156 2.0 T.Spark -01
ex: 147 2.0 T.Spark -03
ex: GTV V6 Turbo -96
ex: 156 2.0 T.Spark -98
Paikkakunta: Seinäjoki / Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja JMC »

^^Mullekkin tuli tuommonen jälkiasennus ohjain, eikä ollut kallis. Loppujen lopuksi aika helppo asentaakkin kun vain pääsi jyvälle ohjeista :mrgreen:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Oleino kirjoitti:^Jos ei ole pakko olla alkuperäinen niin tarvikkeena löytyy muutamalla kympillä vaikkapa ebaysta. Itse ostin kesällä halvimman löytämäni (14$ sis. postit) ja olen ollut tyytyväinen.
JMC kirjoitti:^^Mullekkin tuli tuommonen jälkiasennus ohjain, eikä ollut kallis. Loppujen lopuksi aika helppo asentaakkin kun vain pääsi jyvälle ohjeista :mrgreen:
Hetkinen, ei sen tietenkään tarvi olla alkuperäinen. Tarvitsen vain kauko-ohjaimen.
Tuo tarvike ei siis käy auton lukkoihin mutta voidaan ohjelmoida toimimaan kauko-ohjaimena niinkö?

Käykö ohjelmointi vain valtuutetulla vai kotonakin?
Kuva

Avatar
Oleino
Viestit: 1950
Liittynyt: 04 Touko 2006, 18:58
Car(s): 33 16v
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Oleino »

Sarjaan kuuluu yleensä kaksi kauko-ohjainta ja keskusyksikkö. Keskusyksikkö kytketään autoon ohjaamaan lukitusta. Eli jos sulla on ennestään kaukosäätöinen lukitus niin tuo tulee tavallaan sen rinnalle.

Halvimmat versiot ovat kiinteällä taajuudella ja eivät vaadi mitään ohjelmointia. Haittapuolena se, että sopivilla laitteilla joku epärehellinen voi taajuuden/signaalin/minkälie poimia talteen ja käyttää itse autosi lukitusta. Vähän kalliimmissa on vaihtuva taajuus ja tuosta ei ole hätää. Laitteet ovat itse koodattavissa ja paketin mukana pitäisi tulla ohjeet.

Itse asensin tosiaan kesällä harrasteautoon tuommoisen ja oli ihan tehtävissä oleva operaatio.

Linkki asennukseen http://finnshark.com/forum/showpost.php ... stcount=90.

JMC osaa varmaan kertoa paremmin asennuksesta 156:een.
Tein itse - säästin

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Taas osu autonhuoltoylläri kohdalle. Tällä kertaa raksapakun kanssa kun meni kytkinvaijeri poikki ja oli pakko jättää auto korjaamolle.
Viikon odottelun jälkeen sain auton ulos korjaamolta ja kytkin pelasi hyvin.
No tänään aamulla yritin lähteä töihin pakulla ja kappas vaan kytkinpedaali oli jäykkä ja jäi lattiaan eikä noussut ylös.

Aikani ihmeteltyä konepellin alla huomasin, että kytkinvaijeri oli aika erikoisessa paikassa entiseen verrattuna.
Korjaamon setä oli sitten hommannut liian lyhyen vaijerin ja tunkenut sen väkisin paikalleen.
Vaijerin kuori oli laitettu kiinni liikkuvaan osaan ja vaijeri taas kiinteään korvakkeeseen. Ei ainakaan ihan autodatan ohjeen mukainen asennus :wink:
Aina kun kytkintä painaa niin vaijerin kuori liikkuu mutta vaijeri ei. No johan se kuori oli hankautunut puhki ja jäänyt sen takia jumiin.

Miksi autojen korjaamolla käynnit menee omalla kohdalla aina samalla kaavalla???
Ensin korjaamo laittaa ja sen jälkeen pitää käydä valittamassa kerran tai kaksi, että saa kaikki korjaamon tekemät vahingot kuntoon.

Reklamointiin kuluvasta ajasta pitäisi olla oikeus laskuttaa korjaamoa :evil: :evil:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuollaisen asiantuntemuksen omaava korjaamo voi jättää pois vaihtoehdoista seuraavalla kerralla. Jos ei ole vaihtoehtoja niin suosittelen ettet stressaannu niiden oppimisvaiheessa olevia asentajia ja pidät hyviä välejä jotta asiat laitetaan kuntoon maksutta aina kun ne ei ekalla kerralla passaa.

t. Kokemuksesta oppinut rauhoittumaan
Kuva

Avatar
Vainio
Viestit: 704
Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
Car(s): ex. 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota
Paikkakunta: Lahti

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Vainio »

Kyllähän sitä tekevälle sattuu, mutta on vaan sattunut omalle kohdalle niin huono tuuri noiden pajojen kanssa, että alkaa olemaan verenpaineen nousu herkässä.

Tonne kirjoittelinkin aikaisemmin vastaavasta aiheesta
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=3&t=24802

En tiedä kenen muroihin sitä on aamuhelpotus karannut kun niin usein sattuu korjaamon mokat omalle kohdalle. Pitää vissiin laittaa vaimo viemään autot pajalle :-D

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Mulla oli viikonloppuna pikkubussi (Renault Trafic) vuokralla, vuokraaja ei halunnut että auto tankataan vuokrauksen jälkeen (se oli menossa vaihtoon) mutta olihan se vähän paksua kun arvioitu kulutus (josta maksaisin) laskettiin 15 l/100 km kulutuksen pohjalta. Pyysin nähdä jotain todistetta siitä että kyseinen auto todella kuluttaa niin paljon ja sain vastaukseksi että pomo on sanonut että näin pitää laskuttaa. Pomohan ei tietenkään ollut nyt paikalla. Kaiken lisäksi oli vuokrauksen alun matkamittarilukema väärin ja aluksi minulta yritettiin laskuttaa kolme kertaa pidemmästä matkasta. Onneksi olin ottanut kuvan matkamittarista kun lähdin liikkeelle ja se asia selvisi sillä. No seuraavana päivänä palasin keskustelemaan pomon kanssa, olin tarkistanut auton normikulutuksen joka on puolet tuosta 15 litrasta. Pienen taistelun jälkeen sain sitten puolet rahoista takaisin. Ei voi kuin ihmetellä kuinka yritetään ihmisiltä viedä rahat tällasilla "kyllä se minusta niin paljon kuluttaa" perusteluilla. :evil:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Mulla syntyi riita lomalla jossa menin noutamaan vuokra-autoni ja siellä ilmoittivat että täydestä tankista maksetaan nyt ja auto takaisin tyhjänä. Asia selvä mutta kiinnitin huomiota tuohon n. 88 € tankkiin autossa jossa oli kuulemma pienehkö tankki. Sanoin että tuo bensa hinta ei kuulosta reilulta. Sanoivat etta se on hinta jolla tankki saadaan täyteen. Kysyin tankin tarkan litramäärän. Taskussani oli vielä bensakuitti samalta päivältä oltuani tankkaamassa porukoiden autoa! laskin kännykällä että tämän vuokra-auton täyttää bensalla 50 €:lla. Sanoin että täytän itse ennen palautusta enkä maksa teille 38 € ylihintaa bensasta kiitos. Nämä eivät olleet samaa mieltä vaan jauhasivat sitä samaa rataa että niin ei käy, meidän pitää itse täyttää auto ja tuo on meidän käyttämän bensan hinta. Suutuin ja sanoin että lentokonebensaako siihen laitalle. Miksi sopimuksessa lukee että täyden tankillisen hinta tulee maksaa noutohetkellä muttei siinä lue että hintaan sisältyy 38 euron turisteilta varastaminen!

Kyseistä 'edullista' firmaa en ole käyttänyt uudestaan.
Kuva

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Pujazuba kirjoitti:Mulla syntyi riita lomalla jossa menin noutamaan vuokra-autoni ja siellä ilmoittivat että täydestä tankista maksetaan nyt ja auto takaisin tyhjänä..
Olen kuullut tuota täyden tankin veloitusta sovellettavan myös tilanteissa joissa käytännössä on mahdotonta saada kulutettua tankillista, esim pienemmillä saarilla (esim Mallorca). Huijausta sekin vaikka litrahinta oliskin oikea.

TestarosaFinland
Viestit: 1760
Liittynyt: 10 Elo 2006, 17:14
Car(s): 164 3.0 V6 Super manual, 33 1.7 i.e 8V, Sprint 83', Spider ph2, GAZ-24 74', Lincoln Navigator 5.4 V8.

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja TestarosaFinland »

Jos saisin kysyä ja muillekin käyttäjille varmasti olisi hyödyllistä tietää missä maassa harjoitetaan tälläistä toimintaa, jotta tietäisi olla varovainen tai kokonaan menemättä sinne :evil:
Nothing beats cubic inch

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Itse olen törmännyt vastaaviin kun olen etsinyt 'parhaimmanhintaisen' vuokraamon! Yllä-oleva episodi tapahtui aurinkorannikon Fuengirolan kaupungin Auriga Crown toimistossa.

Italiassa Bolognan kentällä tuli hauska muutos sopimukseen heti mentyäni noutamaan autoa niin että vaikka auto oli maksettu ja lisävakuutuksia ei oltu otettu, tiskin neito teki sellaisen trikin että nyt joko lisävakuutus 120 € käteishintaan tai luottokortilta 1600 € pantti vakuutusfirmalle. Varaushetkellä nämä vaihtoehdot eivät olleet pakollisia! Mutta nälkäisen ja itkevän yksivuotiaan lapsen turistivanhemmat varmaan taipuvat tällaiseen mafiameininkiin, niin usein se 120 € lisävoitto onnistuu firman kannalta!
Myöhemmin huomasin myös että toimitettu Lancia Ypsilon oli nelipaikkainen vaikka tilaus oli viisipaikkaiselle autolle!

Espanjan Alicanten kentällä auton toiminut mies mainitsi että se 400 € luottokorttipantti maksetaankin sitten käteisenä takaisin palautuksen yhteydessä! Mitä hvettiä 400 €:lla tekee loman loppuessa palattuaan eurottomaan maahan!

Suosittelisin että halvinta hintaa vältetään sillä niissä on epärehellisyyttä ja piilokustannuksia!
Kuva

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Nyt vittu oikeesti. Tilasin viime viikon maanantaina EGR:n tulppaamisen tarvittavat levyt Briteistä. Laittoivat samana päivänä tulemaan kirjeenä ja ei oo tullu vieläkään.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^vai laittoivatko? ja ^^mulle sanottiin fuengirolassa et espanjalaiset on kusetuksen mestareita :D

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

^Kyllä sellainen maili viime viikon maanantaina tuli ebaylta ja kyseessä on luotettava myyjä (99,7%).
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

jkk kirjoitti:mulle sanottiin fuengirolassa et espanjalaiset on kusetuksen mestareita :D
Ei siellä etelässä pohjoismaisella rehellisyydellä selviä kun paikallinen kulttuuri on erilaista, moni tietää sen ja voi käyttää muiden naiiviutta hyväkseen.
Kuva

Avatar
Cloverleaf
Viestit: 1570
Liittynyt: 02 Kesä 2005, 18:02
Car(s): Tesla Model 3

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Cloverleaf »

Ei sitten lähdetty Prahaan lomalle Finnairilla. Nyt pitäis keksiä, minne lähtisi viikonlopuksi reissuun.

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^Malaga?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Syksy ja jatkuva pimeys... Nappaa taas yhtään mikään.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8683
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen Giulietta JTDm ja 147 2.0
Aikaa odottaa kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x5, 166 x2
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

\Jallulla sitten ihan uusi merkitys termille "tallihuora" :lol:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

*keleen jouset.
Tasaisella alustalla katselin, niin näyttäisi oikea perä olevan matalammalla (lautanen on kunnossa ainakin alapuolelta, tarkistin ensimmäisenä).
Sen sijaan etujousista kuuluu ääntä aina toisinaan sopivassa töyssyssä...

Alkaa tosissaan naurattamaan [Flashback]

Koodi: Valitse kaikki

Tee kaupat 2.4JTD:stä, jossa hajoaa takalautanen joko koeajolla tai välittömästi kaupanteon jälkeen. Tykkää autosta muuten, mutta 440eur takapään kunnostamiseen olisi syönyt koko budjetin perushuoltoon (hehkuja, akkua, öljyä ymv.) varatusta kassasta. Myyjähän ei tullut vastaan, yhtään. Yksi iskari 120eur, niitä olis kaivannut 2kpl, jouset oli karmeassa kunnossa (n. 50eur kipale sportpack) ja varmaan vaihtoa olisi pitänyt miettiä samalla. Eipä tässä....
[/Flashback]

Nytten auto, joka ei mennytkään vaihdossa, on suuttunut :( Eli äänestä päätellen etujouset entiset (poikki) ja ulkonäöstä päätellen oikea takajousi, tarkoittaa siis täyttä sarjaa uusia jousia (53eur kipale), mahdollisesti iskaria ja sitä rataa muuta mukavaa. Nyt alkaa olla fiilis jo vähän sellainen, että olis ehkä pitänyt niellä myyjän *erseily ja pitää se. Surku. Paha mieli. Harmittaa.

Avatar
alfa 156 v6
Viestit: 5374
Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
Car(s): Käyttis: Ampera, X5
harrasteet: Spider 2000, QP V 4.7S + 3200 GTA + Integrale 16v + 75 3.0 V6
Paikkakunta: Keuruu

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja alfa 156 v6 »

Alfissimo kirjoitti:\Jallulla sitten ihan uusi merkitys termille "tallihuora" :lol:
Ja keulasta päätellen vois olla mun auton alla :shock:

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^^mull oli tessus kans toinen puoli perästä matalammal kun toinen eroa oli ehkä 2 cm. jos jousi olisi poikki niin toinen puoli tipahtaa ihan kunnolla, edes taitaa olla toinen juttu. mutta katsomallahan tuo selviää.

Avatar
h_lauri
Viestit: 6676
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^No pari senttiä se oli alempana kaverin audinki peräpää, ku jousi oli poikki.

Alkaa pikkuhiljaa nyppiä toi pik ov joor kaar -ketju, ku sitä pitää skrollata sivuttainki ja eilen missasin Sydämen asialla -jakson. Niin et vähis on avautumiset.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Mustat aukot. Niitä löytyy tunnetusti kaukaa ja läheltä, onpa linnunradan keskelläkin yksi jättimäinen sellainen pitäen koko häkkyrän kasassa.

Harva on ehkä tietoinen siitä, että lähellämme touhuaa yksi sellainen, ihan päivittäin käy jopa kylässä - nimittäin Suomen Postilaitos. Paketti kun ulkomailta rajan yli saapuu, imeytyy se tähän pyörteeseen ja hajoaa atomitasolle asti ilmeisesti tyhjyyteen. Katsotaan josko tilaukseni materialisoituisi jonnekkin, toivottavasti tämän aurinkokunnan sisäpuolelle.

Vinkki Stephen Hawkinille; Tule käväisemään täällä niin pääset tutkimaan ilmiötä yllättävänkin läheltä.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

^tarkoitat siis itellaa? onko sulla maksikirje vai paketti hukassa? maksikirje tulee päiväpostin mukana ja paketit tuo itellan logistiikan auto tai itellan alihankkijan auto...tai sitten joku ihan muu kuriiripalvelu vaikka dhl dpd ym. posti ja logistiikka alalla o myös työtaistelu tilanne nyt joten sekn voi hidastaa kulkua!

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Jopas jotakin. Syyllinen ääneen taisi löytyä. Ainakin sikäli, kun tuo rakenne on sellainen miltä se omaan päähäni näyttää ja tuon osan EI kuuluisi liikkua senttikaupalla?

Tässä kuva n. 150kilon nostovoimalla nostettuna yläpäästä (SORI KOKO! :D)
Kuva

Tässä kuva vapaasti roikkuvasta yläpäästä...
Kuva

Kaiketi tuo aiheuttelee outoja äännähdyksiä. Yläpäät vaihtoon. "Yläpään tukikumi", hintaan 25euroa pari. Perästä voisi tehdä varmaan saman. Onko jotain muuta, mikä olisi ns. must tehdä samalla? Ei tuossa, haluisin ne jousetkin uusia...

Avatar
jkk
Viestit: 6034
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): Tesla Model 3 Performance -22

ex-Tesla Model 3 LR -21
ex-Tesla Model 3 SR+ -20
ex-VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja jkk »

miten ihmeessä tuo yläpää voi roikkua kun se on jousen, lautasen ja tornin välissä? :D tuohan on etupäästä tuo kuva eikö?

laita samalla vaivalla alustasetti?

e:voithan uusia ne kumit jotka tulee alalautasen ja jouse väliin? oli aklla n.5 e kpl

Avatar
Aquatica
Viestit: 15038
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Nyxät:
159 2.4JTDm Q4 SW '08

Exät:
Giulietta MA170 TCT '11
159 2.4JTDm Q4 SW '07
Giulietta MA170 '11
159 2.4JTDm '06
MiTo 1.4 T-Jet 155 '09
156 2.4JTD '01
156 1.8TS "Super" '03
207 1.6HDi '06,
156 2.0TS '99
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Mulle on tuo rakenne hakusessa, mutta kaiketi tuon osan pitäisi pitää iskari kiinni siellä missä se onkin - hajotessaan kävisi noin? Näin sanoi alalla 50v ollut herra (kouluttaja), että näyttäisi yläpää olevan vaihtokunnossa.
Ja niin, kyllä minä sen eibachin haluaisin. Muttakun no money, no honey. Jos olisi ollut jousi poikki, se olisi ollut automaattisesti madallusjousisarja (hinta päältä satkun), kun kaksi alkuperästä jousta maksaa sen satasen...

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Noniin. Tänään tuli pieni kirjekuori jonka sisällä oli todella laadukkaat EGR:n tulppaukseen tarvittavat levyt. En voi käsittää miten voi kestää näin kauan yhden kirjeen tulo meikäläisen postilaatikkoon.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Millaset levyt?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

4 mm rosteria ja leikattu laserilla.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Siis ihan vaan sellanen läppä sinne eteen? Alkperäisen tiivisteen muotoinen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Avatar
Tiphookki
Viestit: 504
Liittynyt: 14 Kesä 2013, 14:38
Car(s): Alfa Romeo 147 1.9 JTDm 16v 2005
Paikkakunta: Espoo/Karstula

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tiphookki »

Kyllä ja alkuperäisen tiivisteen muotoine.
Muut: Citroën Xsara 1.6i 16v SX Break 2001 (Huoltovastaava), Moskvitš 402-425 1.2

Avatar
Pasi
Viestit: 6786
Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
--- [ EX ] ---
156 2.5 V6 '98
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91
Paikkakunta: Loviisa
Viesti:

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Huva tietää.... Vois teettää niitä muutaman kaverilla :D
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4

Tindrum
Viestit: 34
Liittynyt: 12 Marras 2013, 17:59
Car(s): Alfa Romeo 156 2,5 V6 Sportwagon
Paikkakunta: Helsinki

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Tindrum »

Voihan nenä. Ei menny niinku Srömsössä. Hain tänään auton, ajoin kotiin, eikä oo ihan voittajafiilikset.
Laitoin myyjäliikkeelle meiliä, kerron myöhemmin miten meni.

Nyt v*****aa.
No Alfathan ne on aina mielessä, mutta hypätään nyt ensin.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2333
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulia 2.2 JTD
Ex:
Giulietta JTDm2
156 JTS
146 TS

Re: Yleinen avautumis-ketju

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ero.
Kuva

Lukittu