Sivu 5/58
Lähetetty: 30 Elo 2007, 09:39
Kirjoittaja Laku
Tais siinä vähän autokin kaventua.
Kts. edellinen video.
Lähetetty: 04 Syys 2007, 17:22
Kirjoittaja Rasvis
Peltoperkele kirjoitti:No niin, eihän tuossa varmasti noin paljoa tehoa ole, mutta iloisesti se kulkee. Tietääkös joku asiasta enemmän?
156 700 hp
Lähetetty: 07 Syys 2007, 10:38
Kirjoittaja Alfaholisti
Lähetetty: 08 Syys 2007, 20:19
Kirjoittaja nakkis
Lähetetty: 08 Syys 2007, 22:25
Kirjoittaja jknracing
Ei varmaan ois kivaa...
F430 in circuit touge
Eikä tämäkään varmaan tylsistyttäis.
Novitec Ferrari F430 Bi-Compressor
Edit. Kuulostaa muuten aika hereältä toi 3.7 seiskavitonen!
Lähetetty: 14 Syys 2007, 00:05
Kirjoittaja jknracing
Jos joskus tarvitsee farkkua, niin minä valitsen Marean.
Kivasti kiihtyy.
Lähetetty: 14 Syys 2007, 09:32
Kirjoittaja Cuore Sportivo
Sen näköistä polkua, että voisi käydä 430:n kanssa terveyden päälle..
Lähetetty: 14 Syys 2007, 14:58
Kirjoittaja mml
Lähetetty: 20 Syys 2007, 12:04
Kirjoittaja jknracing
Välillä toi suoraan ajaminenkin voi olla vaikeeta.
http://www.jimmybiggstv.com/yourway/fdr ... estof6.wmv
Aika hyvin muuten lähtee se videon viimeinen kiihdytin.
Lähetetty: 20 Syys 2007, 14:52
Kirjoittaja V6
Lähetetty: 21 Syys 2007, 19:10
Kirjoittaja Bones
Ja kaikille niille alfisteille jotka ovat siirtyneet bemarin leiriin... Joks teil on bemmis uued kummid?
http://www.youtube.com/watch?v=EsWAPtwDkxw
Lähetetty: 21 Syys 2007, 20:49
Kirjoittaja italia
En tiedä lienenkö kieroutunut,mutta varsinkin krapulassa tää jaksaa naurattaa loputtomiin...
Italian man who went to Malta
Lähetetty: 21 Syys 2007, 22:38
Kirjoittaja Jappe
Lähetetty: 22 Syys 2007, 14:37
Kirjoittaja 90
Lähetetty: 22 Syys 2007, 18:32
Kirjoittaja jknracing
Naurattaa toi nousuhumalassakin ihan hyvin!
Lähetetty: 22 Syys 2007, 20:30
Kirjoittaja Gasolina
On kyllä smuutit linjat, eikä turhaan vaihdella vaihteita. Nopeaa ja vähäeleisen kaunista.
Lähetetty: 24 Syys 2007, 16:25
Kirjoittaja Topi
Jösses mikä äänimaailma. Harmi tuo huono keli, olisin mielelläni kuunnellut hieman ylärekisteriäkin. Jotenkin jäi sellainen vaikutelma, että pidon äärirajoilla mennään näinkin...
Tässä sitten toisenlaista äänimaailmaa (on siellä sitten Alfakin):
http://www.youtube.com/watch?v=AZuYWvpQvKE
-Topi Kuusinen
Lähetetty: 24 Syys 2007, 20:21
Kirjoittaja Gardenia
Lähetetty: 25 Syys 2007, 00:12
Kirjoittaja Otsosmi
Lähetetty: 29 Syys 2007, 19:50
Kirjoittaja Dobber
Lähetetty: 30 Syys 2007, 10:24
Kirjoittaja Seiska5mma
Meikäläiseltä on jäänyt huomaamatta, että Nokian renkaat on tehnyt maailmanennätyksen nastarenkailla. Suomalaiseen tyyliin vähäeleistä videokuvaa löytyy Nokian materiaalipankista.
http://nokian.materials.fi/index.php?pg ... 44&mat=447
Tekstiä saitilta
Uusi jäälläajon maailmanennätys syntyi, kun ralliautoilun nelinkertainen maailmanmestari Juha Kankkunen ajoi 321 kilometrin tuntinopeutta Oulun edustalla Pohjanlahden jäälle auratulla radalla. Pitoa varmistivat Nokian Hakkapeliitta -nastarenkaat.
Guinness määrittelee tällekin maailmanennätykselle tarkat säännöt: nopeus mitataan kilometrin matkalta molempiin suuntiin ajettuna yhden tunnin aikana. Mittauspaikka on puolessa välissä suoraa. Jään tulee olla luonnollista, eikä sitä saa karhentaa tai käsitellä kemikaaleilla. Renkaiden tulee olla tieliikennekäyttöön hyväksytyt siinä maassa, jossa ennätys ajetaan.
Renkaiden rooli korostuu äärinopeuksia ajettaessa. Ne ovat auton ainoat kosketuskohdat ajoalustaan. Ennätysajossa käytetty Bentley Continental GT oli varustettu Nokian Hakkapeliitta Sport Utility 5 -nastarenkailla. Ne on suunniteltu ja kehitetty tehokkaisiin katumaastureihin.
Huimavauhtisessa ajossa liukkaalla jäällä renkailta vaaditaan pitoa, kovaa kestävyyttä ja suorituskykyä vastaava ajettavuutta. Tällaisessa vauhdissa renkaat ja nastat joutuvat poikkeuksellisen vaativaan suoritustilanteeseen. Kiihtyvyyden yhtälö on kova: kun auto etenee 320 km/h, yhden gramman painoinen nasta painaa n. 2,2 kg. Sekunnin aikana auto kulkee 90 metriä, ja jokainen nasta iskee jäähän yli 40 kertaa sekunnissa.
- Tasaisen 320 kilometrin tuntinopeuden aikaansaamiseksi tarvitaan n. 300 kg:n eli 3000 N:n vetovoima. Jotta auto kiihtyisi, voimaa tarvitaan vielä enemmän. Renkaiden pitää kyetä siirtämään tämä voima jäähän, tai pyörä luistaa, eikä auto kiihdy toivotusti, Nokian Renkaiden kehityspäällikkö Kai Hauvala selvittää.
Ilmanvastuksen kasvaessa myös pitoa vaaditaan entistä enemmän auton vauhdin kiihdyttämiseksi. Huippunopeuksissa renkaisiin kohdistuu suunnaton voima, ja niiden halkaisija venyy 15-20 mm.
Lujarunkoiset Nokian Hakkapeliitat selviytyivät vaativasta kestotestistä erinomaisesti: renkaat pitivät toivotusti ja kaikki nastat pysyivät kiinni.
Lähetetty: 30 Syys 2007, 23:14
Kirjoittaja mutt
Seiska5mma kirjoitti:Tekstiä saitilta
... ja kaikki nastat pysyivät kiinni.
Hyvä homma. Ja nyt kun vielä lisäisivät tuon ominaisuuden myös myytäviin renkaisiinsa.
Lähetetty: 30 Syys 2007, 23:30
Kirjoittaja Grendel
noi nastat on luonnollisesti liimattu.
Lähetetty: 01 Loka 2007, 01:36
Kirjoittaja EdotL
Lähetetty: 04 Loka 2007, 11:20
Kirjoittaja DragonForce
En tiedä että onko tämä AR 75 video täällä mutta.. Perhana lähtee kuin raketti!!
http://www.youtube.com/watch?v=qnIzjSGumBU
Lähetetty: 04 Loka 2007, 11:23
Kirjoittaja DragonForce
Lähetetty: 04 Loka 2007, 13:03
Kirjoittaja Kaalipata
Lähetetty: 05 Loka 2007, 22:47
Kirjoittaja Niko Tuomola
Lähetetty: 05 Loka 2007, 23:35
Kirjoittaja Alfonso
oops
Lähetetty: 05 Loka 2007, 23:36
Kirjoittaja Alfonso
Ruotsalaista normi viihdettä
Lähetetty: 06 Loka 2007, 20:10
Kirjoittaja Rolfa Ameo
Paras hevipändi ja pinnat jälleen tästäkin kotiin! Tosin asiayhteys hiukan jossain
http://www.youtube.com/watch?v=RqSLDJ-SWSY
Lähetetty: 06 Loka 2007, 20:27
Kirjoittaja mattijus
Lähetetty: 06 Loka 2007, 21:19
Kirjoittaja Carlo Coppa
Sarkasmissaan ja sanankäytössään mahtava selostaja
. Ja näkyyhän siellä Keke ja pari Alfaa.
Lähetetty: 07 Loka 2007, 11:23
Kirjoittaja Dobber
Lähetetty: 09 Loka 2007, 10:02
Kirjoittaja Bones
http://video.google.com/videoplay?docid ... 0613&hl=en
Videokuvaa siitä että mitä siellä palotilassa oikein tapahtuukaan...
Lähetetty: 10 Loka 2007, 14:47
Kirjoittaja mattijus
Lähetetty: 11 Loka 2007, 08:38
Kirjoittaja Laku
Lewis H on asfalttikuski.
Lähetetty: 11 Loka 2007, 14:40
Kirjoittaja Oldgrain
Lähetetty: 17 Loka 2007, 11:58
Kirjoittaja alfista
Lähetetty: 17 Loka 2007, 16:02
Kirjoittaja juuuso
8C competizionesta clippiä
LINKKI
Lähetetty: 17 Loka 2007, 19:25
Kirjoittaja 155TS
Lähetetty: 17 Loka 2007, 20:32
Kirjoittaja Rolle
No niin Rasvis, joko tilataan liput Ruotsiin?
Lähetetty: 17 Loka 2007, 21:41
Kirjoittaja Rasvis
Just kun olin päättänyt etten muka tarvitse tuollaista. Kiitti vaan!
Lähetetty: 17 Loka 2007, 22:35
Kirjoittaja 155TS
Lähetetty: 18 Loka 2007, 16:56
Kirjoittaja Rasvis
Jätkät perkele.
On tuossa kattilassa vaan mehevät puheet, pitääpä tarkistaa mitä 3.0 24v irtopata maksaa.
Lähetetty: 22 Loka 2007, 18:26
Kirjoittaja Epezi
Lähetetty: 23 Loka 2007, 08:18
Kirjoittaja Laku
Myyjä ei ollut kyllä Sun kanssas samaa mieltä.
Lähetetty: 24 Loka 2007, 19:29
Kirjoittaja italia
Tää ehkä ois kuulunu tonne "avautumis"-topiciin,mutta joku engelsmanni on ilmeisesti kyrpiintynyt julkiseen liikenteeseen....yritä sitten olla ekologinen ja suosia joukkoliikennevälineitä....
London Underground song
Lähetetty: 25 Loka 2007, 13:12
Kirjoittaja Sleepperi
Lähetetty: 25 Loka 2007, 17:55
Kirjoittaja Chubster
Hyvin
jätkät vetää..
Sillanylitykset